Matrox G550 DivX probleem

Pagina: 1
Acties:

• BosGnoom
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 09:03
Na de aanschaf van een 17" TFT vond ik dat het tijd werd om mijn "oude" monitor weer te gaan gebruiken, maar dan in een dual screen opzet. Hiervoor heb ik een Matrox G550 kaart gekocht, spellen en dergelijke doe ik toch niet veel.

Het probleem is echter, als ik een divx wil kijken, lukt dit in een venstertje, maar iedere poging tot fullscreen film kijken loopt op een ramp uit... Het beeld schokt dan.
Dual screen aan, uit, clone aan, clone uit, alle opties hebik geprobeerd.

Het gekke is, dat het alleen maar schokt bij een divx. Een xvid kan ik zonder problemen afspelen.

Op google en de search hier wordt als oplossing DivXG400 gegeven, maar dat heeft geen effect... Met mijn oude kaart, een GeForce DDR, heb ik nergens problemen mee,

Mijn systeem: amd athlon 650, 256 mb mem, win2k (en g550 ;))

Verwijderd

Waarmee speel je het af? Als je het met mediaplayer doet zou ik media player 9 eens proberen.

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 22:35
Er is een speciaal codec pakket voor Matrox kaarten dacht ik, ik weet er verder zelf ook niet zo veel vanaf maar mischien vind je iets op google?

Iemand uit mijn klas had ook problemen met DivX kijken op zijn G400 maar na het installeren van zo'n matrox codec pak was het opgelost :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 13:04:
Waarmee speel je het af? Als je het met mediaplayer doet zou ik media player 9 eens proberen.
dat wil je juist niet doen..de nieuwe ms-mediaplayers vreten resources... :(

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 16:15
idd, mijdt Mplayer9 als de vliegende vlektyfus!
probeer de divx eens af te spelen in BSPlayer, thaPlaya of zoomplayer...

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
maar bij die codec pack moet je wel oppassen, sommige codecs/filters werken niet goed samen, waar de matrox kaarten problemen mee hebben. (of zoiets)

signature

Verwijderd

Sjongejonge wat een goede reacties weer :/. Mediaplayer 9 doet het prima op jouw systeem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 02:26:
Sjongejonge wat een goede reacties weer :/. Mediaplayer 9 doet het prima op jouw systeem.
Hoe weet jij dat nou ? zit je erachter ofzo ?

Verwijderd

Als je zou lezen zie je dat hij zijn specs geeft.

Verwijderd

Post 3 nu al btw :P

Modbreak

Ja, nog ff zo doorgaan en je hebt OW nummer één al :P

Serieus, laat dit soort onzinposts achterwege ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Abbadon op 02-06-2003 10:28 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:29

Mentalist

[avdD]

Installeer ffdshow eens, die decode haast iedere vorm van mpeg4 (dus ook DivX en Xvid).

Ik heb zelf trouwens nooit problemen gehad met m'n Matrox G400, niet met ffdshow en ook niet met losse codecs. Niet met WMP6.4 en niet met BSplayer... Werkt altijd.

Zolang je maar geen codec packs installeert. Vooral van Nimo werd ik niet goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 02-06-2003 04:19 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Of DivX G400 Filter gebruiken....
At the moment there is a small incompatibility between DivX, MS MPEG4, WM7, WM8 codecs and Matrox G400/G450/G550 drivers/hardware. If movie's width is not exact multiple of 32 (like 720x???), clip will be played back without using video overlay. If video overlay is not used, clips are looking choppy and DVDMax can not be used.
Similar problem is noticed on GeForce cards as well.

DivXG400 provides workaround for the problem. It acts as an additional DirectShow filter between codec and Video Renderer, adding black pixels to meet 32pix boundary.

Although DivXG400 is designed keeping Matrox users in mind, it can be successfully used with other graphics cards, too. I think at least subtitle functionality is worth trying :-)

In addition to "32Pix problem" fix, DivXG400 provides following features:
  • Image adjustment (Pan & Scan, aspect ratio correction, overscan compensation)
  • High quality subtitle display in windowed and full-screen mode in any player (including Windows Media Player).
  • DivXG400 supports almost every known subtitle format: SubViewer 1.0, 2.0, SubRip, MicroDVD, SAMI, Sub Station Alpha 3.0, 4.0, JACOsub, DVDSubtitle, VobSub
    3.0, 4.0, TMPlayer, SMIL-RealText, AqTitle. Additionally, MicroDVD INI-files are accepted as a wrappers to real subtitle files.
  • Subtitle output to TV in DVDMax mode (of course, all "classical" modes are supported, too)
  • Near to 24fps clip playback at 25fps
  • etc.
DivXG400 is codec-independent and should work within all players, that use automatic DirectShow Filter Graph generation (Windows Media Player, MicroDVD Player, Zoom Player etc.). Also, video codec must support YUY2 output format.
Afbeeldingslocatie: http://www.wma-decoder.com/divx_g400/g400-2.gif

Source: http://www.wma-decoder.com/divx_g400/
Official website: http://www.tac.ee/%7Eprr/videoutils/
Download: http://www.wma-decoder.com/files/DivXG400.2_7.zip
Bij m'n Geforce2MX in een K6-2 systeem had ik er trouwens ook veel baat bij...

Er bestaat geen beste codecpack, het beste is om zo min mogelijk codecs te installeren en alleen diegene te gebruiken die je nodig hebt. Indien je ffdshow gebruikt kun je al veel afspelen (Xvid, DivX3/4/5, MP43/42/41, H.263+)...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 09:43 ]

Verwijderd

dit is niet volgens de regels van GoT :P
gebruik de edit knop en zet et dan in een post "waar nog iets belangrijks in staat"
:Z

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

goede antwoord is van Euss. Einde topic :).

[ Voor 25% gewijzigd door Spice op 02-06-2003 10:46 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Je moet de resolutie verlagen naar 1024x768@16bits kleuren! Ik heb zelf ook G550 gehad, zelfde probleem. Die Divxg400 filter helpt wel degelijk! je hebt die echt nodig voor de conversie van NTSC 23,97 fps naar 25 fps van PAL. De tv-out op NTSC zetten helpt ook, mits je televisie het ondersteunt.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• BosGnoom
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 09:03
Het probleem is inmiddels opgelost... Ergens heb ik een vage matrox divx codec uit weten te halen, en in combinatie met die divxg400 werkt het goed op 1280x1024:32@75Hz...

Bedankt voor de support...
Pagina: 1