Ik sta hier al ergens in, post van 2 jaar geleden, maar tis wel leuk om een soort history post te maken

Goed vergelijkings materiaal.
[list=1]
• S3 Trio64 1mb. -- Best een grappig PCI kaartje, gewoon lekker Duke Nukem 3D en RTSjes spelen
• S3 Trio64
2mb -- Jawel, dat kon toen! Twee vrije slotjes, kon je 2x 512kb in proppen. Win98 @ 1024*768@16bit
• Monster3D VooDoo 2 12mb Add-on -- Ik kon mn ogen niet geloven! Quake 2, Half Life, SIN, Turok, Holy sh*t!
• nVidia TNT Pro 32mb -- Tijdje niets nieuws, en toen kocht mn pa een Packert Bell! Dit was
by far de grootste sprong. Need for Speed 3 werkte eerst niet, ging naar Software Mode. Toen ik OpenGL ontdekte ging mn mond echt open staan. Gamen op 1024*768
Quake3Arena, Soldier of Fortune 2, DeusEx, Operation Flashpoint, Oni, Red Alert 2, CS Beta 6.1, UT:GOTY, Ground Control jeweet
• nVidia Geforce 2
GTS 64mb DDR -- Creme de la Creme. Ik weet nog steeds niet waarom mn moeder zon PC kocht, maar ik was haar dankbaar!

Niet zo zeer een grote stap voorwaards, wel een hele duurzame koop, ik kon eeeeuwen verder. Anti-Aliasing! C&C Generals, MoH, Red Faction II, Max Payne, enter the Matrix, Rise of Nations
• ATi 9200 Pro 64mb -- Eerste ATi kaart, was er niet onderste boven van. Niet veel beter dan de GTS naar mijn gevoel. Maaaar je kon er wel Doom3 op spelen hehe

• nVidia Geforce 5300Go 64mb -- Aldi laptop kaart, laptop voor school. Was best leuk, hoewel hij bizar heet werd (makkelijk
100+ graden). Gamen ging me redelijk goed af, tot Doom3 kwam. Call of Duty, CS retail, Max Payne 2, Homeworld 2, Far Cry (jottem!), Battlefield 1942, Knights of the Old Republic, Jedi Academy 2, Ground Control 2.
• nVidia Geforce 6800LE 128mb -- Eerste zelfgekochte videokaart. Gekocht van mn Stufi

Wat een geniaaaale kaart was dat. Beste Kaart die ik tot nu gehad heb, kwa prijs/kwaliteit. Pixel sharders en Vertex shaders open zetten, overclocken en je had zo een 6800GT op handen! Doom 3, Half Life 2 (zo mooi met AA...), CS:S, Far Cry, FEAR, Battlefield 2
• nVidia Geforce 7800GS 256mb -- Ook leuk, laatste op AGP. Far Cry gamen op HD reso

Battlefield 2142, Painkiller, Age of Emires 3, Heroes of Might and Magic 5, Ghost Recon: Advanced Warrior, FEAR Combat
• nVidia Geforce 8800GTS 512mb -- Huidige kaart, huidige games
• nVidia Geforce 8800GTS in SLI! -- Huidige games, op hogere kwaliteit