wat was jullie mooiste videokaart ervaring?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 11.327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:56
het zal het jaar 1998 zijn geweest.

ik had een Matrox Millenium II kaart, ging met mijn oom mee naar de HHC dagen. ik wou namelijk een 3D kaart. ik ging daar heem met mijn gespaarde centjes voor een add-on kaart. toen had je nog die Monster kaarten. na een paar uur rondlopen is het een Creative Voodoo2 12 MB kaart geworden.(was de tijd dat net de 16 mb stand-alone kaarten uitkwamen)

De reden voor de aanschaf was omdat ik niet normaal "Need For Speed III" kon spelen. het kon wel, maar dan op een resolutie van 320x200 met alles op laag.

Na de aanschaf de kaart erin gezet. voor de "grap" alles op hoog gezet. resolutie van 1024x768 en alles op high.
Mijn mond viel open. Compleet vloeiend alles mooi, alles perfekt en nog speelbaar ook.

sindsdien heb ik nooit meer zo verbaasd gestaan van een stuk hardware in mijn computer en zeker niet van een videokaart.

Sindsdien heb ik nog een aantal andere videokaarten gehad.
GeForce 2 mx 400
GeForce 4 MX 440
GeForce 4 TI 4200 (heb ik nu)

maar mijn grootste verbazing zal altijd die Voodoo2 blijven.(hij doet het nog steeds trouwens).

van welke kaart hebben jullie verbaasd gestaan? en waarom?

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Toen ik een ati rage 128 (32 mb) had gekregen en half life kon draaien ;)
boh dat was lang geleden :D

doet het trouwens nog steeds trouw in mijn server,
hoewel ik die kreng moest oc'en om diablo II te kunnen draaien :X

ojah schiet me net te binnen ik was toen ook nog zo overweldigt door techdemo dwaring die er bij zat:p

[ Voor 71% gewijzigd door Hellie112 op 04-06-2003 00:07 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:16
Nu maar hopen dat BalusC niet langskomt, die zal het wel weer sluiten als zijnde : /opsom

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sjah schreef op 03 June 2003 @ 23:59:
Nu maar hopen dat BalusC niet langskomt, die zal het wel weer sluiten als zijnde : /opsom
Laat dit soort nutteloze opmerkingen voortaan achterwege ajb :Y)

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Voor mij de Matrox G400Max, via internet besteld nog voor dat ie uitkwam.
Na ontvangst in mijn systeem geknalt en genieten van de allermooiste 2D en 3D graphics.
(ik was een S3gx/dx gewent dus dat was ook een super verbetering)
Helaas heeft een defecte voeding mijn systeem opgeblazen.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

• Cardinal
de bedoeling is niet er een opsom topic van te maken, maar meer waar je verbaasd van stond en waarom

Verwijderd

Beste wat me ooit is overkomen was PLAIN ASS MONO color!
Prince of persia dos versie!!! heerlijk!

De motion/graphics waren voor die tijd echt SUPER. Na al die blokkerige games zoals space invaders, digger etc was Prince of persia echt een verademing!

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 00:05 ]

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Exact zelfde als de topicstarter maar dan met een 8 MB kaart ipv 12 MB :D

Dat was nog op een AMD 200 MHz met 32 MB RAM :p

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:09

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

M'n eerste 3DFX voodoo kaart.

Een 4mb beest van een merk dat inmiddels vast niet meer bestaat, Helios.

Adembenemende beelden, bilinear filtering oei oei oei :P Nu kon ik tenminst een klein beetje Unreal spelen op m'n Cyrix 150 mhz :D
Voodoo + Unreal was gfx hemel :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

cardinal808 schreef op 03 juni 2003 @ 23:55:

ik had een Matrox Millenium II kaart, ging met mijn oom mee naar de HHC dagen. ik wou namelijk een 3D kaart. ik ging daar heem met mijn gespaarde centjes voor een add-on kaart. toen had je nog die Monster kaarten. na een paar uur rondlopen is het een Creative Voodoo2 12 MB kaart geworden.(was de tijd dat net de 16 mb stand-alone kaarten uitkwamen)

De reden voor de aanschaf was omdat ik niet normaal "Need For Speed III" kon spelen. het kon wel, maar dan op een resolutie van 320x200 met alles op laag.

Na de aanschaf de kaart erin gezet. voor de "grap" alles op hoog gezet. resolutie van 1024x768 en alles op high.
Mijn mond viel open. Compleet vloeiend alles mooi, alles perfekt en nog speelbaar ook.

sindsdien heb ik nooit meer zo verbaasd gestaan van een stuk hardware in mijn computer en zeker niet van een videokaart.

Sindsdien heb ik nog een aantal andere videokaarten gehad.
GeForce 2 mx 400
GeForce 4 MX 440
GeForce 4 TI 4200 (heb ik nu)

maar mijn grootste verbazing zal altijd die Voodoo2 blijven.(hij doet het nog steeds trouwens).

had precies dezelfde ervaring ook met nsf3. ook mijn eerste voodoo kaart. wat was ik toen blij.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor mij de Matrox G400.
Ik had er een GF2GTS inhangen van Aopen, as leuk voor 3d dingen, maar beeld was gewoon knake.
Toen ik die G400 erin had hangen kon ik 1600*1200 gewoon leesbaar krijgen op mijn 17" schermpje :D, dit is overigens maar een maand of 3 geleden :P

• Cardinal
dreeke schreef op 04 June 2003 @ 00:04:
Dat was nog op een AMD 200 MHz met 32 MB RAM :p
was de jouwe al zo geavanceerd dat die MMX instucties erop had? :P

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 22:32
Toch ook wel mijn eerste 3D kaart :), een Guillemot Maxi Gamer 4MB Voodoo 1 kaart :9

Dat vergeet je toch nooit meer. De PC stond op een mijlpaal in zijn geschiedenis. Het was het begin van het 3D tijdperk waarin de PC van absoluut onding qua games zich begon te ontwikkelen naar de gamebeesten van nu :)

Een spel dat mij toen echt deed smullen was Screamer Rally :)

[ Voor 64% gewijzigd door k7of9 op 04-06-2003 00:09 ]

Mijn fotografie en videografie

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 12:51
Mijn beste ervaring?
Ja :D toe ik gespaard had voor een Diamond viper V330 4MB PCI(430 guldens, dat was de GF FX in 1997) en moto racer gespeeld (draaide op me P166 lekker :) )

ennnn... GeForce256 32MB (kon ik weer s patsen :D, Ik von dat de beste ontwikkeling van de 3D videokaarten. Tegewoordig is het "allemaal" marketing geblabla op de dozen en specificaties.
Deze kaart had bruute specs en dat was ook te merken :)

en nu Ti4200 128MB (betaalbaar en heerlijk om mee te gamen)

[ Voor 80% gewijzigd door Kakaroto op 04-06-2003 00:16 ]

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

toen ik me MSI GeForce2Ti-VX Pro-ViVo verving door een Matrox Millenium G550 Dual.. de dual head dus :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

cardinal808 schreef op 04 juni 2003 @ 00:05:
[...]

was de jouwe al zo geavanceerd dat die MMX instucties erop had? :P
Ja 8)
Daarvoor had ik een P166-S (dus zonder MMX). En je merkte wel verschil :)

Trouwens ook andere spellen liepen echt perfect op die pc. Later geupgrade naar een AMD K6-2 350 en dat was het helemaal :o

Mijn andere videokaart was een S3 Virge 4MB, die ik nog vrij lang gebruikt heb. Daarna een GF2 MX en nu een ATI Radeon 8500 AIW.

Maar nu speel ik vrijwel geen spellen meer, toen nog heel veel. Die 3DFX heeft zn geld wel waard geweest. En hij doet het hier ook nog steeds, zit ergens in een oude Pentium 200 :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Pollewob
  • Niet online
Probeer de antwoorden wat meer inhoud te geven, zo gaat het topic idd hard richting een /opsom + move --> HK :)

• Ramon
  • Laatst online: 08:29
ja

Ultimate Race Pro, op een Voodoo1 4mB :9

Echt mooi vloeiende vlakken, en die zichtbare snelheid he. Zo coool!

In een etalage van een winkel in utrecht.

[ Voor 56% gewijzigd door Ramon op 04-06-2003 00:12 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Cardinal
Pollewob schreef op 04 June 2003 @ 00:08:
Probeer de antwoorden wat meer inhoud te geven, zo gaat het topic idd hard richting een /opsom + move --> HK :)
dat zou jammer zijn, heb namelijk geen HK access :'(
mocht je toch besluiten hem te verplaatsen naar de HK, zou je me dan willen vertellen als je hem sluit in de HK hoeveel posts er waren?

[ Voor 23% gewijzigd door Cardinal op 04-06-2003 00:17 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:18
Ik heb het niet met een vid-kaart gehad, maar wel met een computer. was voor het eerst dat we een pc-prive project hadden. Ik kreeg toen een p2 450 mhz met 128 mb ram, 12 gb en een 8 mb vid kaart van Nvidea :). Het was toen echt hier super deluxe modern. computer kosten 5000 gulden :D. IK was super blij (ook al was ik 13 jaar :) )

• bogaards
  • Niet online
Ikzelf had mijn mooiste ervaring toen ik op mijn k6/2 450mhz en mijn Elsa TnT2pro met 32mb RAM de demo van "codename outbreak" speelde. Speelde hem eerst op een Kyro I, maar dat werkte dus niet echt lekker :)

Niet alleen draaide de demo vloeiend, ook de graphics waren, zeker voor die tijd, mind blowing. Ik heb het hier over zeer gedetailleerde ondergrond met grassprietjes en struikgewas met echte takjes waar je ook gewoon in kon schuilen. Je kon met je geweer ook zoomen tot in perfecte details, helemaal te gek! Deze demo heb ik echt uren gespeeld, ook online.
Dit was eigenlijk m'n eerste echte ervaring met online gamen (en toen nog met ISDN modem, dus kassa voor KPN!). Had toendertijd ook tel.rekeningen in de buurt van de fl. 500,- per 2 maanden. Voelde me net hoofdsponsor v.d. KPN worden :)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Voodoo 1 (add-on kaart maar ok) : eerste echt mooie 3d acceleratie kaart die ik ooit heb gezien, en ik was meteen verkocht :). Dat ding kostte wel nog een vermogen voor die tijd (350 piek). Daarna ben ik eigenlijk nooit meer zo onder de indruk geweest van een videokaart.

Goede 2de plek was de diamond viper v550 : echt top kaartje met zeer goede 3d prestaties, voor het eerst 3d gamen in 1024x768 voor mij :)

[ Voor 54% gewijzigd door KaMiKaZe op 04-06-2003 00:26 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 17:10

ThaHandy

Discovery Channel

ik speelde toen 99 d8 ik :? veel Ultim@te Race pro :Y) op een cyrix (ja i know ;) ) met een virge 4mb pci kaartje
alles in lage reso naruurlijk
bij de dixons (:X ) een vodoo2 16mb in de aanbieding (ƒ199,-)
wat ging dat toen allemaal smooooooth damn :o 8)
vige 4mb -> gf2gts ->ait9700pro (nu)

[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 04-06-2003 00:30 ]

• Sjah
  • Laatst online: 13:16
Ik denk dat mijn mooiste ervaring nog moet komen, nu ik Halflife2 gezien heb, en als zou blijken dat mijn gf4 ti dat trekt :)

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 12:05

Blaz0r

:)

1) Voodoo 2 12mb
2) Voodoo 3 (32mb geloof ik) ( alleen maar problemen mee gehad)
3) Riva TnT 2 ultra 32mb 4) Geforce 2 Ti 64mb (ook hiermee veel problemen)
toen een tijdje nix, ik was het beu.
Toen in een nieuwe pc en Riva TNT2 weer
4) Geforce 2 Ti 64mb
5) ATi radeon 9700pro 128mb (nog steeds, en ben er zeer tevreden mee)

Mijn mooiste ervaring had ik toch met mijn voodoo 2 12mb dat was mijn eerste echte 3d kaart waar ik heel wat uurtjes mee versleten heb :D

Met die voodoo3 en TNT2 had ik alleen maar problemen :(

Verwijderd

Ik denk dat de overgang van mijn oudgediende vodoo-1 (4mb) in combo met een ati 8 mb kaartje, naar de geforce 32 mb sdram. Die krengen kwamen net uit met sinterklaas, nog heel stuk moeten rijden om die kaart ook maar op tijd te vinden.....maar het is gelukt en was zeker de moeite waard, die graphics in vergelijking met een vodoo-kaartje.

• Crashman
  • Laatst online: 20-03 19:44
Bij de HCC-Beurs vorig jaar. Toen ik die ATI-demo's op verschillende pc's zag draaien, dacht ik: "omigod! dat ding moet ik hebben! :9"

Had ook wel eens zo'n voodoo 1 kaartje gekocht, maar was daar niet zo onder de indruk van. (misschien omdat ik er teveel van had gezien bij vrienden enzo)

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:58
de overclock van mn kyro 1 videokaart :)
khad een simpele heatsink en de fan van een golden orb erop, op een groot powervr forum had ik gewoon de hoogste overclock met die simpele cooler :D
had em stabiel draaien op 135mhz, dat was echt enorm hoog, als je 5-10mhz kon overclocken met dat ding had je al geluk :D

• Thomix
  • Laatst online: 28-04 07:19

Thomix

cAFFEÏNE!

Ik had een geintegreerde ATI rage pro in mijn pc zitten, en spellen als System Shock 2 waren helemaal lelijk met textures die uit hun verband waren getrokken. Voodoo 3 gekocht. Wow. Meteen alles extreem mooi strak en scherp :D

Ook wel opvallend dat haast iedereen helemaal onder de indruk was van zijn Voodoo :D

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Ik weet nog goed, dat ik net een half jaar part time werkte en dat toen de Geforce 1 uitkwam. Wat wou ik die graag! Ik had de demo Bubble al, alleen dat werkte voor geen meter. Eindelijk lag ie in de winkel, meteen halen, blauw voor betalen (nou ja, 750 gulden voor het topmodel, is eigenlijk niks nu). Thuis komen, in mijn gloedje nieuwe P2 350 (met 100 mhz bus!!) En gewoon 4 uur lang met dat zwevende bubbeltje zitten spelen, was in de zevende hemel. Toen een maand later de DDR versie er was, meteen gehaald (oude alweer verpatst natuurlijk, moest ook wel). Daarna nog een uur gebubbeld omdat het soepeler ging. Heerlijk was dat. En natuurlijk razende framerates in elk spel. Heerlijk kaartje was dat. krijg heimwee naar die tijd van Slot processoren en patsen met je AGP kaart. ATX was toen nog hot..

Canon Digital Ixus V3

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het mooiste wat ik heb mee gemaakt was de overgang van een goedkoop 2mb VGA kaartje, naar een 3DFX Voodoo 1 met 4mb

met die oude vga kaart speelde ik toen command and conquer 1, en doom, duke nukem en meer van zulk soort spellen
maar toen kwam er een spel voor de 3d kaart namelijk, Turok 1 the dinosaur hunter, en dat wat ik toen zag was dus echt ongeloofelijk, als je dat spel vergelijkt met bijvoorbeeld de graphics van duke nukem

dat was toen toch wel ff een hele grote vooruitgang kwa graphics, toen was ik nog echt verbaasd van wat ik zag nu heb je dat niet meer zo snel
het word allemaal natruulijk wel steeds mooier, maar zo'n grote sprong heb ik nooit meer gezien

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 13-05 21:51

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

het mooiste was bij mij toen ik mijn eerste videokaart kreeg. Onze trage philips bak werd van monogroom geupgrade naar wel 16 kleuren!! wouw wat was dat mooi toen. Eindelijk kon ik al die spellen spelen als Prince of persia en vele andere (simpele zooi :P ) zoals ze bedoeld waren. :D

[ Voor 3% gewijzigd door Tweak-Freak op 04-06-2003 01:13 ]

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01-2025
Mijn meest indrukwekkende videokaart ervaring was, zoals het merendeel hier, het spelen van games op de Diamond monster 3D 4 MB. Dat was echt heftig toen, voor het eerst ECHTE 3D met mooie textures, zonder 1 schokje. Ik herrinner me nog hoe ik en mijn vrienden zaten te kwijlen toen we voor het eerst de resolutie op 800 x 600 "glide" zetten en het eerste level zagen van Quake II... Wow !

Wat ik nog steeds erg kan waarderen is de TV-OUT (clone) en de DVDMax functie van een G400 Max kaart (via een zelfgemaakt RGB kabel). Haarscherp en beeldvullend, echt een "TV-OUT prestatie" die IMO tot nu toe door geen enkel ander merk evenaard is.

Wat ook indruk op me heeft gemaakt is toen ik voor het eerst de Werewolf demo op m'n GeForce 4 zag. In- of uitgezoomed, keihard ronddraaiend, allemaal vloeiend en met een haarscherp detail en lichteffecten. 't Is maar een demo maar toch, ik had toen weer voor het eerst sinds lange tijd het gevoel dat er weer eens wat gebeurde in 3D land.

Maar, duidelijk met stip op nummer 1:

Afbeeldingslocatie: http://www.ictcompany.com/products/diamond/monster3d.gif

_/-\o_

Concrete Loop Watercooling

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

m'n toenmalig nieuwe pctje (vid kaart weet ik niet meer)
ik weet nog wel dat ik nfs3 op mijn vaders pc gewoon niet/nauwelijks kon spelen want dat trok het bakje gewoon niet
en toen kreeg ik zelf een pctje, mijn mond viel open alles op zijn hoogst vloeiend, ik was zwaar onder de indruk :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

dreeke schreef op 04 June 2003 @ 00:08:
Maar nu speel ik vrijwel geen spellen meer, toen nog heel veel. Die 3DFX heeft zn geld wel waard geweest. En hij doet het hier ook nog steeds, zit ergens in een oude Pentium 200 :)
Mijn 3dfx Voodoo2 is ook dubbel en dwars zijn geld waar geweest. Het was toen echt een monster ding dikke 12mb geheugen joh! Tha men :D hij zit nu nog steeds in een pc ik haalde hem er laatst ff uit. om te kijken hoe hij eruit zag. GROTE CHIPS! helemaal passief gekoeld. zelfs niks op de proc ofzo te zien. Zo hoort het! Het was trouwens een EvilKing ofzo van PowerColor :P maar hij was perfect

Verwijderd

M'n 1e 3D-kaart: intel i740 grafische chip; ding was zo goedkoop, ik wist niet eens dat ie 3D was totdat ik Tombraider (jawel) starte; heb een poos met Lara in 't zwembad rondgezwommen, tjonge wat speigelde dat water mooi blauw :d

• iets
  • Laatst online: 11-05 20:49
Net als vele anderen hier heb ik ook mijn "VooDoo experience" gehad :P. Ik ging toen van een ATI rage pro 8MB (heb ik nog steeds :r :P ) naar een EOS VooDoo2 12MB. Wow wat een verandering was dat. Elke game die ik kreeg altijd meteen alles op hoog zetten en het liep gewoon soepel. FreeSpace2 was echt ubermooi, maar Midtown Madness was zwaar lache met mijn racestuurtje en dat voodooding :).

Ik heb nu 3 VooDoo 2 12Mb's. Alleen ze willen maar niet werken onder XP. Ook dualboot maken lukte niet (kreeg mijn HD niet terug naar FAT32 :( ) en VMware snap ik helemaal geen hol van ;(.

Daarna een GF2MX gekocht en dat was ook een hele ervaring na 3 jaar dat VooDoo kaartje. Kon ik tenminste Max Payne spelen. Daarna is het heel erg snel gegaan naar een GF2GTS, GF4MX, GF4TI4200 die ik nu nog heb. :)

Nog ff patsen :P :
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/VooDoo1.jpg

tvw

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

*zucht* *denkt terug aan vroegâh :P

Toen ik van een onboard 4 mb intel kaartje naar een 64 mb GF2 ging. Dat was mijn grootste opluchting ooit.

Eindelijk kon ik meedoen met halflife, gta etc. (wel dient vermeld te worden dat ik direct van een cellie 500 mhz naar een xp1900+ ging tegelijkertijd ;) )

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Hum, beetje verhaal van de mindere ervaringen.
Het wauw-kaartje moet nog komen.

2x weet niet (hercules met 2mb geloof ik en een SiS met 4mb)
Gainward Geforce2 MX, vanwege de tv-out: tegenvaller
Geforce 2 GTS Pro: Tsja, wel beter maar 2D mmm
Matrox 450 AGP: 2d ok, spellen ho maar.
Matrox 550 en 450 pci, eigenlijk hetzelfde verhaal als hierboven.
Matrox Parhelia bulk. Tsja, eigenlijk voor 3 monitoren is meer 2+1 geen echte game ervaring. C&C generals was (nog) geen feest.
Ondertussen ook een 450 eTV, valt ook tegen kwa zenderzoekheid en opname kwaliteit, en een onboard geforce 200? mx (shuttle 41g2)
De 1st volgende kaart wordt pas aangeschaft naar langdurig beraad (en dan ontdekken dattie weer verouderd is :) )

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

De Permedia 2. Per toeval aangeschaft omdat de Matrox Millenium II niet leverbaar was. Permedia 2 8MB kaart in mijn systeem laten zetten, ging toch voornamelijk 3d modeling doen. Was een S3 met 3d Studio 4 gewend, toen voor het eerst OpenGL met 3d Studio Max 1.2 op een P200 MMX met 64 MB. OMG, dat is dus acceleratie!

Later met dezelfde kaart voor het eerst GL Quake gedaan. Had Quake 1 al eens uitgespeeld op 320x200, maar met GL Quake het hele spel nog eens op 800x600 OpenGL gedaan! Wat een wereld van verschil, Quake was een totaal ander spel geworden!

Daarna nog eenmaal zoiets gehad met het bijprikken van een Voodoo 2 12 MB. Speciaal gekocht om Unreal te kunnen spelen, ook echt een super kaart. De Permedia 2 was misschien wel net zo snel, maar Glide was echt een stuk mooier. Vooral de belichting was duidelijk beter met de Voodoo's, niet zo gek gezien het pure game-only kaarten waren.

Al het andere was meer van hetzelfde. DirectX heeft me nooit kunnen boeien, de stap van geen acceleratie naar glide was zo'n schok, dat zie ik niet zo 1-2-3 nog eens gebeuren.

de betaler vervuilt

Verwijderd

ShotGun schreef op 04 June 2003 @ 01:31:
Ik heb nu 3 VooDoo 2 12Mb's. Alleen ze willen maar niet werken onder XP. Ook dualboot maken lukte niet (kreeg mijn HD niet terug naar FAT32 :( ) en VMware snap ik helemaal geen hol van ;(.
Nog ff patsen :P :
[afbeelding]
Jup het is mij ook niet gelukt. Hij zit samen met een Matrox G200 of G400 (hij's 8mb). Er draaid wel xp op en ik krijg ook wel beeld maar voor games etc word nog steeeds die matrox gebruikt. Ik heb wel drivers van voodoo files gehaald maar ik krijg het niet voor elkaar die voodoo te kunnen selecteren met games

Verwijderd

Voor mij was het de overstap van hercules (monochroom, met zo'n amber monitor) naar EGA op een kleurenscherm.. wow.. ben er nog stil van

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
M'n Diamond viper V330 4MB PCI in mijn K6-266...Forsaken...dat was smullen, framerate valt ik het niet bij hoe het tegenwoordig gaat, maar het was een feest!
Andere keus zou m'n Diamond Monster Fusion 16MB kunnen zijn met NFS3.....het genot van environment mapped auto's...mist...oh my god, zelfs m'n pa stond te kwijlen toen ik dat beestje net had.
En nu ben ik ontevreden over m'n ti4200...maar ik ben m'n game-usage aan het minderen...eerst een nieuwe baan, dan een auto en daarna een nieuwe pc.

edit: Heb overigens een enorm scala aan kaarten gehad zoals velen hier, gebruik m'n 1e svga kaart nogsteeds :) Is een Video7 met 256kb memory erop.

[ Voor 17% gewijzigd door MissingDog op 04-06-2003 02:01 ]

• Exirion
  • Laatst online: 11:15

Exirion

Gadgetfetisjist

M'n Tseng Lab ET-4000 in euhhh... 1991 ofzo? Voor die tijd een hele rappe en populaire chipset :) Later een Diamond Stealth 64 Video VRAM met S3 968... Ja, toen was S3 nog de koning in video chipset land ;) Daarna was zonder meer de meest indrukwekkende kaart een Asus V3400 TNT met video in/out. De TNT was tamelijk baanbrekend :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• KBDE
  • Laatst online: 11-05 14:16
Mooiste ervaring met graphics kaart was de voodoo 1 4mb bij een vriend.
Weet nog dat we quake 2 zaten te spelen, wat een verschil vergeleken met software modus.

Daarna heb dan ook flink gespaard en een voodoo2 12 MB gekocht. Dit was mijn eerste echte 3d kaart.

Mooiste game ervaring (vergeet ik echt NOOIT meer) is toen ik de eerste keer bij unreal (1) het spaceship naar buiten liep.
Mooie grote omgeving, vliegende vogels, waterval, onwijs ver kijken (in afgrond bv) etc.

Alles daarna ben ik nooit meer echt van onder de indruk geweest. Tenminste niet in die mate zoals bij unreal 1 en de eerste voodoo 1 :)

Dat waren tijden. LOL :o

Verwijderd

toen de oude hercules emulator kaart van onze 8086 stuk ging is er een cga kaart in gekomen. dat was pas kwijlen... (een kleuren computer!)

edit: maar ik ga zo ff de aldi laptop halen. die heeft een geforce fx 5200. ff zien of ik daar ook van moet kwijlen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 06:31 ]

• Scighera
  • Laatst online: 25-04 08:52

Scighera

swim-bike-run

ati RagePro 8mb
VooDoo2 12mb
Savage4Pro+ 32mb
Radeon 7500 LE
Radeon 7500 OEM
Radeon 8500 BBA Qualification Sample
Radeon 9700 Pro BBA

toen ik de savage4 (Diamond Stealth III S540Pro+) inbouwde stond ik versteld van de S3TC Techdemo

www.triathlete.nl

• Scighera
  • Laatst online: 25-04 08:52

Scighera

swim-bike-run

Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 06:30:
toen de oude hercules emulator kaart van onze 8086 stuk ging is er een cga kaart in gekomen. dat was pas kwijlen... (een kleuren computer!)

edit: maar ik ga zo ff de aldi laptop halen. die heeft een geforce fx 5200. ff zien of ik daar ook van moet kwijlen.
ik denk het niet, de Mobility9600 (M10 van ATi Inc.) is nog sneller dan nVidia Mobiel-topmodel FX Go5600............

www.triathlete.nl

Verwijderd

Hmm... de overstap van een amber monochroom scherm naar een Trident 512K met een vga buis ,alles in kleur :)

• getty
  • Laatst online: 08-04 13:22
Ik weet nog dat we een nieuwe pc kregen en van monochrome naar kleur gingen, en dit met een Trident kaart met 1 mb geheugen erop. De standaard was toen 256 kb of 512 kb. Maar 1 Mb was toen echt geweldig. Was ook ongelofelijk duur, zou het nu niet meer uitgeven aan een videokaart (heb nog een geforce 2 mx 400). Toen ook niet trouwens, heeft mijn vader betaald :P

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

Verwijderd

Scighera schreef op 04 June 2003 @ 06:45:
[...]

ik denk het niet, de Mobility9600 (M10 van ATi Inc.) is nog sneller dan nVidia Mobiel-topmodel FX Go5600............
klopt, maar vergeleken met mijn gf4mx460 zijn ze allemaal een flinke vooruitgang

Verwijderd

Hmm, mijn beste ervaring is toen ik mijn geforce4MX440 kocht, had er daarvoor nml een Riva TNT2 16Mb inzitten. Dus dat verschil merkte ik toen wel op mijn AMD Duron 700MHz.
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe AMD AthlonXP 2600+, en kom er nu achter dat die geforce4mx440 nu de boosdoener is. Kan zelfs nu niet op hoogste resolutie lekker splinter cell spelen, het gaat wel, maar ben niet te vreden.
Dat word voor mij waarschijnlijk binnnenkort de beste ati kaart, en dan kijken wat me comp er van bakt.

Verwijderd

- Toen ik mijn Riva TNT2 Ultra kocht

Dat was echt een verademing, ik had daarvoor een gewoon el cheapo 2 MB kaartje, en daar kon ik de games die ik toen had wel mee draaien, maar het zag er niet uit. Toen ik die TNT2 erin propte viel mijn mond echt open. Mijn games hadden nog nooit zo vlot gedraait
Heb indertijd nog 325 pleuro neergeteld voor dat kaartje :)

- Toen ik mijn GF4 Ti4400 kocht vorig jaar

Maar dan in mindere mate. Ik moet zeggen dat ik toch vet onder de indruk was van het verschil tussen mijn toenmalige GF2 MX/400

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:18
eigenlijk 2 ervaringen:

1) Gloedjenieuwe S3 Virge DX videokaart gekocht van mijn spaarcenten, best duur. Ik probeer de core te koelen met een heatsink en secondelijm, ik doe secondelijm op de core, plaats de heatsink, zie dat-ie een beetje scheef zit, draai de heatsink een beetje, *krak* heel de core van de kaart af, vastgelijmd tegen de heatsink :(

2) Na tijden quake en quake2 gespeeld te hebben, een Helios Voodookaart erin. Dat was zó verschrikkelijk mooi :9~

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Pubbert
  • Laatst online: 12-05 13:03

Pubbert

random gestoord

Ik kreeg in 1995 een nieuwe PC van Pa en Ma :Y)

Pentium133
16 MB Edo
1,6GB
2MB Stealth Kaart
14" (1024x768/60hz) + 1 dode pixel (op een CRT jah >:)
Windows 95 _/-\o_

Nou, dat was leuk, maar die kaart was erg incompatible met veel spellen, was vast een driver prob, maar nog geen internet hebbende moest ik het wel hiermee doen :(

Na 1/1.5 jaar gamen op die kaart werd ik weer eens jarig :)

Ik wilde eens iets voor de PC, een vriend van mij had de Creative Voodoo I. Die was goed volgens hem. Dus ik ging bij de lokale PC Boer kijken: En ja hoor: De Voodoo 2 was inmiddels uit.

Ik thuis flink slijmen natuurlijk ;) en ja hoor, op mn verjaardag om 10 uur smorgens, met die kast in de auto richting de PC boer. Diamond Voodoo2 8MB. rond de 350 gulden d8 ik.

Ow, ziet hij, incompatible met de Stealth kaart die eirn zat. Dus voor 75 gulden een Tseng Labs T4000 erin met 4 mb. En toen de Voodoo erin.

Wij naar huis: Ik pak de nieuwste Twilight: En draaien dat de games deden >:) Niet normaal, die graphics, de snelheid. Wat een vooruitgang, ik was meteen we het populairst in de klas. Want ik kon tenslotten Need For Speed en Carmageddon en Nascar 2 draaien :+

Toen kreeg ik rond 1999 een nieuwe PC. Pentium3 500, 128mb en TNT1. Hier wilde ik echter een Voodoo in, dus werd de Voodoo3 3000 de keuze. Deze is na een paar maanden vervangen door een GeForce256 met 64MB Sdram. Dat was ook een leuke vooruitgang. Maar nooit zo groot als: Stealth -> Voodoo2:

Zo'n 3 jaar terug is mijn Voodoo2 dus vervangen en met de vut gegaan. Hij vervult nu zijn plicht in een printservertje gesteund door : Jawel, de Pentium1 133 :Y) Die na alle hardware vervanginen nog steeds een nuttige taak vervuld. Er is laatst zelfs even op geCounterstriked. Zelfs daar draaide de Voodoo zijn hand niet voor om.

Zal even alle grafische updates ophopen:

Diamond Stealth 2MB -> Voodoo2 8MB
Voodoo2 8MB -> Voodoo3 3000 16MB
Voodoo3 3000 16MB -> GeForce256 64MB.
GeForce256 64MB -> GeForce2 Ti 64MB.
GeForce2 Ti 64MB -> GeForce3 Ti200 128MB
GeForce3 Ti200 128MB -> Radeon 8500 Pro 64MB
Radeon8500 Pro 64MB -> Radeon 9700 NP 128MB

En we blijven bezig :Y)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Cubix
  • Niet online
De Voodoo II (Diamond Monster 3DII 12mb) was toen die net nieuw was! Dat was echt telkens weer genieten als dat 3dfx logo voorbijkwam!

M'n GeForce 3 zorgde ook wel voor een flinke boost in mijn systeem!

Tegenwoordig koop ik niet meer het allernieuwste, ik kan m'n geld beter besteden.

[ Voor 20% gewijzigd door Cubix op 04-06-2003 07:59 ]

Verwijderd

Het is hier al meerdere keren langs gekomen maar ook voor mij was de 3DFX Voodoo 1 de eerste, en zeker de laatste kaart, die mij maar bleef verbazen. Ik heb er toen geen kapitalen voor betaald (ik dacht 150 gulden ofzo), maar toen ik dan eindelijk de kaart in de PC had (ik geloof een Cyrix 166+ of een AMD 233) naast mijn Diamond Stealth 2400.... Het was toen echt ongelooflijk wat die kaart aan special effects kon ! Voor mij was de drijfveer om hem te kopen Need For Speed 2... En toen ik bij een vriend die kaart had gezien MOEST ik hem hebben !! ;)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:34

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
* We Are Borg doet ook maar mee :)

Upgrade van een ATI Rage Pro 8 MB naar geforce 2 MX 200. Damn zeg, wat was ik blij met dat kaartje. De spellen van toen liepen vloeiend @ 1024x768. Was trouwens een van de laatste kaartjes zonder fan

Verwijderd

Sjah schreef op 03 June 2003 @ 23:59:
aja somige mods zijn wel zeikerds hoor

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klopt :) Ik ga nu namelijk zeiken dat jullie ontopic dienen te reageren, zie Pollewob B)

• Pubbert
  • Laatst online: 12-05 13:03

Pubbert

random gestoord

We Are Borg schreef op 04 juni 2003 @ 08:28:
* We Are Borg doet ook maar mee :)

Upgrade van een ATI Rage Pro 8 MB naar geforce 2 MX 200. Damn zeg, wat was ik blij met dat kaartje. De spellen van toen liepen vloeiend @ 1024x768. Was trouwens een van de laatste kaartjes zonder fan
De FX5200 en Radeon 9000 kaarten zijn er ook in passief gekoelde versies btw...

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Uhuh, ontopic, no problem :P

In '96 of '97 heb ik eens naast m'n toenmalige Diamond Viper Stealth S220 4MB PCI videokaart een Creative 3D Blaster2 gekocht. Oftewel, een Voodoo2, met 8MB geheugen :) Ik had die extra 3D kaart vooral gekocht omdat ik meer en meer in 3D games terecht kwam, zoals need for speed, een paar FPSjes, en wat ander grut.

Maar die games wilden zowat niet draaien bij mij, of slechts heel moeizaam. Toen ik uiteindelijk na lang sparen (de kaart was 439 gulden, wat een geld voor die tijd!!) die kaart kon kopen, ging er een wereld voor me open. De specs van m'n pc waren beschaafd toen (Pent1 233mmx, 48MB ram, etc) maar door die 3DFX kaart leek hij ineens een dikke turbo te hebben. Overal @ 3D games kon ik nu mijn fantastische Voodoo2 kiezen, en ook voor Winamp ging de visualisation knop om naar 3DFX :P Wat een pracht en praal.

3DFX _/-\o_ Zoals ze ze toen maakten, maken ze ze nu niet meer. nVidia hoort zich heel diep te schamen dat ze de Voodoo ontwikkeling hebben stopgezet toen ze 3DFX kochten :(

Het ging natuurlijk niet alleen om de snelheid. Het uiterlijk van de games was gewoon zo mooi, licht/schaduw effecten, doorzichtigheid, dikke explosies, niet te geloven!! Zo mooi ben ik ook zelfs heden ten dage niet tegengekomen, serieus. Ik heb de beeldkwaliteit van heel veel grafische kaarten (stuk of 30 a 40?) in de afgelopen 4 jaar kunnen ervaren. En echt waar, geen een kan aan die van de Voodoo2 tippen. Dat komt niet omdat ik toen een jong broekie was en ineens in de wondere wereld van vette gfx stapte, maar omdat er nu niet op kwaliteit wordt ontwikkeld, maar snelheid.

Anywayz, tot zover mijn voodoo avontuur. Maybe bouw ik mijn Voodoo2 kaartje nog es in m'n huidige sys in, en trek ik wat oude games uit de kast om weer eens als vanouds te kwijlen :9~ It's been too long...

LinkedIn
Instagram

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 19:48

Shunt

Boe

ik ben met mijn eerste pc (cirix 300 mhz :r met een 1 mb K*T kaart naar een 16 mb tnt 1 en een vodoo 2 16 mb gegaan dat was echt even slikken ik draaide in eens spellen VLOEIEND :P allemaal :D
toen van een voodoo naar een geforce 2 mx 400 64 mb gegaan
van de geforce 2 mx 400 64 mb naar een ati radeon 7200
en van een ati radeon 7200 naar een geforce 4 ti 4400 en hier blijf ik nog wel ffe bij :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Frostbite
  • Laatst online: 12-05 16:04

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Weet nog wel dat ik van een Aateetje ;) met een zwart-wit monitor ging naar een Hercules VESA kaartje. Je moest dan in Dos eerst een vesa optie opstarten en dan deed het spel het.
Weet toen wel dat ik toen hele mooie graphics had voor die tijd (op een 486 DX2 B) )
Daarna kochten we een P3 systeem met een Matrox G400 DH met 32Mb _/-\o_
Daar draaiden de meest recente spellen (+/- 1 jaar oud) nog vlot op.
Omdat ik samen ging wonen en natuurlijk niet zonder pc kon heb zelf een systeem samengesteld.
Had er eerst een Asus GF4 Ti4200 128Mb erin gezet (vanwege de prijs) , maar die was slecht leverbaar. De GF4 Ti4400 hadden ze daar wel liggen met 128Mb dus heb ik die er maar in laten zetten.
Toen natuurlijk een aantal nieuwe spellen gekocht en gedraaid ooooohhh :o :9~ _/-\o_

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

1mb videokaartje meegebakken op mobo en dat samen met een p1 120mhz en 16 mb geheugen.

DUKE NUKEM 3D spelen :*)

Dat was de eerste echte pc die ik had, en destijds heel blij ermee (het was nogwel een Packerd Bell ;( )

• MicroWhale
  • Laatst online: 11-05 08:00

MicroWhale

The problem is choice

toen ik 4 jaar geleden met m'n TNT opeens HL1 op 1024x768 kon spelen

en straks, 30 september, als ik HL2 op m'n 9500pro ga spelen

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Verwijderd

Mijn mooiste ervaring: Toen ik in 1998 een voodoo 2 aanschafte en Unreal ging spelen: Ik vergeet nooit meer de eerste keer dat ik toen de intro van Unreal zag. De spiegelende vloer voor het kasteel, langs de fakkels op, omhoog langs het kasteel enz.. Wat een graphics, wat een pracht, heerlijk!! :9

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ehmm, mijn mooiste ervaring ? ff denken hoor. Nou es niet De Voodoo 1 noemen :+
Ah, ja was ook wel een "wereld"-ervaring. Mijn overstap van een S3-prul met 1 mb? naar een heuse Diamond Stealth V330 video (kan er naast zitten, t is zolang geleden) met maar liefst 4 MB ram (of was t 8?).Prijs weet ik nog, 559 piek -tja ben hollander he. Wow, 32bit kleuren super.
Enigste nadeeltje van die Viper was dat de drivers er af en toe onverklaarbaar uitklapten. Gemmideld eens in de 2mnd ff opnieuw installeren en gaan maar weer.
Tja de voodoo 1, 4 mb. Toch maar ff melden. Weken verslaafd geweest met Dark Forces. quake heeft me nooit kunnen boeien, nog steeds niet :O

Beste kaart aller tijden ?
Matrox Millenium I met 8MB Wram. Zweer dat ie nog steeds de allerbeste 2D heeft.
Super stabiel. Heeft me nooit in de steek gelaten. Alleen voor 3D heb je wel meer nodig. 2x V2-12mb was wel smullen.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Mijn beste ervaring tot nu toe is toch mijn oude Riva TNT 2 32 mb. Mijn oude Ati rage pro had het begeven waar ik trouwens ook super trots op was. Ik kon alles spelen met dat ding, maar toen ik die TNT 2 kocht kon ik unreal tournament gewoon vet goed spelen. Daar had ik zo lang op gewacht.

Daarna had ik een geforce 2mx (de allereerste, geen mx 200/400 ofzo) die net uit was. 1e 2 maanden waren wel goed met deze kaart daarna had ik er veel spijt van dat ik deze kaart had gekocht. Nu heb ik een radeon 9700pro wat toch een goede vooruitgang in vergelijking met een riva tnt 2 naar een geforce 2mx. Het is een groter verschil om van een geforce 2mx naar een Radeon 9700pro te gaan.

• m0nk
  • Laatst online: 13:08

m0nk

16-09-2003 15.15

2 keer, toen ik een viperv550 kreeg, echt super!!
En daarna toen ik mijn Leadtek GF4 ti4600 uit de doos haalde, wat een bakbeest!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
cardinal808 schreef op 03 June 2003 @ 23:55:
[...]
[....]
die voodoo 2 kon toch alleen maar 1024*768 in SLI?
maar ook voor mij was dat de meest indrukwekkende kaart, zeker weten (daarna heb ik overigens alleen nog maar een geforce2mx 200 gekocht, dus tja :P)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

VIPER 770 was wel 1337 toen :/

• Dope-E
  • Laatst online: 30-05-2025

Dope-E

The one and only Dope

In een grijs verleden kan ik me nog wel herinneren hoe versteld ik stond te kijken naar gifplaatjes op een EGA-kaart (16 kleuren) :*) was in 1989 ongeveer

Daarna viel mijn upgrade van 4MB S3 Virge naar 4MB Matrox Mystique 220 een beetje tegen (wat 3D betreft dan). De bijgeleverde MotoRacer was wel mooi trouwens, maar alle andere spellen ondersteunde ie nauwelijks. Dat kostte me wel 400 piek :( Maar hij doet nu nog steeds dienst in het internet/office bakkie van mijn moeder.

Toen kwam er de VoodooII! Die van Diamond en Creative waren nog 800-900 gulden!!! Via internet (het was geloof ik in 1998) een Apac VoodooII 12MB gekocht voor 550 piek :D Ik weet nog goed toen dat PTT-busje de straat in kwam rijden! Wat ik daarna meemaakte was geweldig, ik kon alles spelen en beter nog op de hoogste details en vloeiend!

Sindsdien is het zo verlopen:

VoodooII 12MB --> VoodooII 12MB SLI (24MB)
VoodooII 12MB SLI (24MB) --> Gainward GeForce 2 MX TwinView Golden Sample 32MB
Gainward GeForce 2 MX TwinView Golden Sample 32MB --> Powercolor Radeon 8500 64MB

In het najaar staat een upgrade gepland.

twitter.com/curly_sanders

• VisionMaster
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

In de pentium450 hadden we een Diamond Viper v550
Die is zooo smullen, ik heb me enorm vermaakt met die kaart. Het hele 3d concept was toen nog zo nieuw en die TNT chippies waren gewoon super.

In het systeem ervoor een pentium100 met een Diamond Stealth (1MB std => 2MB uitbreiding) was al toppie leuk.

Ik draai nu in mijn nieuwe systeem nog de Geforce 2 Ti van mijn 1GHz duron en die moet nodig geupgrade worden.

Anyway ... de 3d acceleratrie in onze woonkamer heeft voor mij het grootste *kwijl*-gehalte gegeven.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Abbadon
  • Laatst online: 12:21
Twee ervaringen. De eerste de Asus V3400 TNT 16MB TV in/out in '99, toen kon ik zomaar fatsoenlijk games spelen :P (had daarvoor een simpel Diamond ding met 4MB geheugen). De 2e mooie ervaring was de Matrox G400: dualhead en prachtig beeld :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• falcon4ever
  • Laatst online: 13-05 03:27
cardinal808 schreef op 03 June 2003 @ 23:55:

...

....

Soortgelijke ervaring heb ik.

Eerst was het nfs3 puur spelen in Giant Pixel mode en nadat ik een voodoo2 had gekocht zag het er vet mooi uit (vooral dat glanzen).

Jammer dat dat kaartje van mij nu dood is. *sjucht*

Verwijderd

in 1990 bouwde ik mijn eerste pc een 286-12mhz met een trident svga kaart met 512Kb ram
Waaaauuuuuww wat een kaart voor het eerst fotos op je monitor in 256 kleuren bij 640x480 :9 O+ :9~ .
Later kreeg mijn 486 een 1 mb trident waar ik minder van onder de indruk was.
De pentiums kwamen met de s3trio 1mb(wat een traag wapperding was dat!) vervangen door een 4mb s3 virge
Dat leek er meer op,later kwam de voodoo1 wat een megagoede kaart was dat voor die tijd.Turok op een voodoo1 WAAAAW dat was COOOL :9~ O+ :9~ :9~ _/-\o_
Ook unreal en de need for speed draaiden prima op die kaart.
In 2001 bouwde ik een athlon 1400 inelkaar met een TNT2 ultra, Dat was ook maximaal kwijlen,ik was ten eerste geen snelle pc gewend maar ook de nieuwste games niet!Deze is vervangen door eeb Geforce4 ti4200 waar ik nog steeds mee draai.Die tnt2 kaart draait nu met een p166MMX@250 waar die uitstekend presteert :9

De mooiste kaart voor mij was de combo S3virge met voodoo1 waarmee ik voor het eerst echte strakke 3d beelden zag.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 09:48 ]

Verwijderd

Het is jammer dat ik pas laat met een pc ben begonnen.

Mijn eerste was direct een celli 500 met een TNT 2. Maar Unreal Tournament vond ik echt geweldig, volgens mij draaide ik die in het begin ook nog op 640 x 480 omdat ik gewoon niet wist wat resoluties waren :+ . Maar toch heb ik uren tegen bots gespeeld wat ik nu echt niet meer zou willen, alleen online zijn botmatches nog leuk.

Na die TNT 2 heb ik een Geforce 2 Ti gekocht, deze gebruik ik nu nog steeds samen met een P4 1.7 @ 1.9 en doet het prima. UT2003 kan goed op 1024 en Vice city werkt ook perfect op 1024. Met deze kaart heb ik niet echt een gevoel gehad van"wauw dit is echt anders".

Onze 2e pc is een 200 MHz met 32 mb ram en een voodoo 3 2000 16 mb. Maar het is echt leuk als je ziet dat zoiets Unreal tournament redelijk kan draaien :) . De videokaart is echt snel genoeg, alleen het ram is imo wat te weinig.

Verwijderd

mijn mooiste ervaring was toen ik me p166 pctje met s3trio 4mb upgradde naar een 3dfx voodoo II 16MB,. 3d kaarten waren toen nog lekker dik zwaar, volgebouwd met chips ed

ik wist niet wat ik zag in die Graphics 8)

vooral toen er steeds meer 3d games kwamen

die revolutie toen was mooi....

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 09:46 ]

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11-2025

bas.kb

BI'er :P

In mijn Cyrix 200 zat een SiS 2 MB Videokaartje. Halflife draaide alleen softwarematig, en was heel erg blokkerig. Nadat ik een Hercules Voodoo Banshee 16 MB heb aangeschaft kon ik met behulp van die mini 3dfx patch Halflife mooi en vloeiend spelen! Het videokaartje is inmiddels overleden :( In diezelfde PC heb ik het geheugen van 32 MB naar 128 ge-upgrade. Dat was vooral op windows 98 SE goed merkbaar!!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05 21:56
Ik heb al wel zoveel kaarten gehad, maar de 3DFX voodoo banshee was voor mij echt een kaart. unreal quake 2 alles draaide er perfect op.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• BuG2FiX
  • Laatst online: 29-03 21:35
viper550, de eerste fatsoenlijke TNT chip. en een paar maanden geleden toen ik voor 100 euro een radeon 9500 gemod heb naar een 4x zo dure 9700pro :)) das pas lekker. en dan lekker vice city op 1600x1200 - rocks!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 10:03
Dit is echt wel een gaaf topic! Ik had zelf eerst een Voodoo2 12 MB. Zeer vet ding!!!! Quake III kon zelfs op mijn 233MHz. Prachtig. En de eerste keer dat ik Half-Life speelde zal ik nooit vergeten. Ik pink een traantje weg :'( Prachtige tijd. Die heb ik 1.5 jaar gehad ofzo. Toen een GeForce 256 met 32 MD DDR geheugen. 800 gulden voor betaald. Ja je leest het goed. 800 gulden. Maar wat een kaart. 2 jaar mee gedaan en eigenlijk hoefde hij nog niet weg want mijn pc is gewoon traag. Maar daar kon ik alles mee draaien. Zelfs UT2003. Prachtig spul. Mooi doos van Creative. Met die zon. Die blauwe doos. Die heeft een jaar vol trots op mijn kast gestaan. En nu een GeForce4 Ti4200. Ook de doos van Creative weer op mijn kast. Heerlijk kaartje voor weinig geld. Alleen UT2003 nog niet op zijn max maar dan moet ik een nieuwe pc hebben.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
Ging van een Tulip AT pc naar een Pentium 133 met 2 mb Diamond Edge kaartje. Geweldig, aangezien alles in kleur was. Alle ontwikkelingen gingen zo hard in die tijd en ik zat er over te denken om die Pentium 133 up te graden met een Voodoo.
Kwam er echter niet van en na een jaar of twee jaar werd het al een Pentium 2 400 met 16 mb TNT kaartje. Toen maar eens een netwerkje aanleggen. Tja en om te gamen over het netwerk moest dan toch eindelijk die P 133 een beetje beter worden uitgerust. Werd een Voodoo 3 2000 :P Geweldig hoe quake daarop liep, en dat multiplayer gamen was natuurlijk ook errug cool. Zeker die Voodoo 3 serie in vergelijking met de TNT kaarten was een mooie ervaring.

Later nog eens een keer twee voodoo's 2 van elk 12 mb naast die Diamond Viper gehangen in die P II. Dat liep ook wel, maar vond de beeldkwaliteit toch wat matig. En vrij snel kwam daarna de Geforce series ;) , Geforce 256 met 32 mb DDR werd het. Ook een kaartje waar ik veel plezier van heb gehad.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Mijn grootste 3d kwijl moment was toen ik op de HCC dagen een 3DFX Banshee kaartje had gekocht. Hij Had Wel 16 Mb Ram!!! :) En Hij Had AGP!!! :) Die moest mijn noname 4mb PCI kaartje gaan vervangen.
:9~ :9~ Unreal en inderdaad het moment dat je voor het eerst dat ruimteschip uitkomt. Vrij kort daarna volgde een langdurige Halflife verslaving - in stand gehouden door mijn banshee'tje - Those were the days...
Nu ben ik al weer 4 kaartjes verder en doe ik het met een Asus V8440 Gf4. Ook leuk, maar eeeuh de eerste keer blijft je altijd het beste bij.....

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Mijn mooiste videokaart moment was toen ik mijn kamer uitliep om mijn vader "incoming" te zien spelen. Hij had net mijn eerste "echte" kaart voor me gekocht en incoming kreeg hij erbij. Mijn vader gamed nooit, maar het is iets wat ik nooit zal vergeten.

Verwijderd

Een Monster 3D Voodoo 1 kaart en vervolgens Turok draaien.
Geweldig wat een verandering in beeldkwaliteit.

Quake 1 en 2 waren trouwens ook niet verkeerd. Opeens zag je daadwerkelijk wie je overhoop aan het schieten was.
Dat was het beste geld ooit uitgegeven aan de PC

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 10:00 ]

Verwijderd

mijn keer was dat ik van een Matrox Milennium 2 4mb overging naar een 3dfx voodoo 3 3000 . helaas liep ie altijd vast. alsof ie overhit raakte ofzo. ik had toen nog een p2 233 met een abit xxx mobo. maar ik was even goed super blij dat ie het wel deed op 320*400.
wat een verschil met software in quake 2 .

een keer later wow ik er een tnt2 in zetten . maar wat !!!!!!!! . die liep nog sneller vast dan mijn voodoo. toen hem ik maar van iemand een tnt 1 gepakt en die deed het wel!! . eindelijk op hoogere resoluties spelen .

ik snap eigelijk nog steeds niet waarom die voodoo 3 en tnt2 vastliepen op hoge resoluties

des ondanks heb er aan hier alles wel heel veel plezier aan gehad

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-04 17:46
486 dx 100mhz met een s3 flut kaartje naar een Tseng Labs ET6000 4MB, zow ;) dat was me wat zeg ;) 4 mb!!

pII 233mhz Nvidia Riva 128ZX daar een daimond moster 3D II 12mb er bij in....me bek viel open en had me tong in de sokken liggen

mooie tijd was dat ;)

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:11

fcs

had pctje aangeschaft bij dixons... (ja ja, weet het, :) inmiddels is de pc vervangen voor 2 verschillende).

Daarin natuurlijk een standaart 4 mb vid. kaartje ect.
Had daarnaast een nieuwe voodoo kaart gehaald. ook 16 mb, onbekende merk.

Heele verbetering was dat..... :) ik blij, kon alle spellen van toendertijd goed draaien, oa hl, die net uitwas, en ta kon ik alles max draaien :).

Later ging er een tnt 2 van diamondmax in, en weer een verbazing (was btw 32mb)
Hierna een gforce 2 van creative (32mb), hierna een rd 8500 (64mb). Die wordt nog op het moment nog gebruikt.

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 14:06
Mooiste ervaring was denk toen ik op een 486dx2 Doom2 en duke nukem 3D kon spelen met alles op high! 800*600 dus :) Het draaide gewoon soepel en full screen!

2nd mooiste ervaring was de aanschaf van een 530 gulden kostende voodoo2 kaart van diamond :) De 8 Mb versie.

Ik een nieuwe pc met die voodoo kaart maar werkte niet lekker in quake2. Kreeg steeds software rendering. Stomme voodoo kaart! Toen ff drivers goed installeren en wat je toen zag! Super!! :)

• EXX
  • Laatst online: 12-05 19:30

EXX

EXtended eXchange

Een zeer positieve ervaring: het aansluiten van een (Hitachi TFT) via de DVI van mijn GF4 Ti4200. Eindelijk:

* Heldere kleuren
* Scherpe letters
* 1280x1024 resolutie

Een wereld van verschil tov de oude CRT. Ik had eerst nog gedacht TFT en CRT naast elkaar te draaien, maar het verschil in kwaliteit was zo groot, de CRT is gelijk naar zolder verbannen.

(Overigens heb ik de TFT ook eens ff analoog aangesloten. Yuk, wat waardeloos vaag beeld, de oorzaak lag dus duidelijk bij de GF4)

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Bij mij was het eigelijk de voodoo 3 3000 ik had daarvoor een 486 met 4mb.. Ik kon toen opeens SOF en QUAKE III A spelen.. :)

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:36

Zym0tiC

^_^

ik ging dus van een crappy 1MB 2d onboard kaartje, naar een 3DFX voodoo 1 8MB :P
dat was dus echt een wereld van verschil. Daarna van die 3DFX kaart naar een GeForce 1 DDR en ik moet zeggen dat liep ook wel

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:37
Mijn beste ervaring met videokaarten was:
De Viper II
Nu hoor ik iedereen al zeggen, wat een rotkaart was dat!
In die tijd speelde ik UT en dat ging niet lekker met mijn eerste pc + s3 virge met voodoo 1 kaart (monster).
Mijn bek viel open toen ik alles had geinstalleerd met de Metal drivers. Echt gaaf gewoon.
Toen ging ik andere spellen spelen en verlangde ik weer naar die goeie ouwe voodoo.
Nu heb ik een Viper v770 (TNT2) en wil ik een 9800pro 256mb versie.
En dan zal dat waarschijnlijk mijn mooiste ervaring zijn.

• Kanarie
  • Laatst online: 13:09

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Zym0tiC schreef op 04 June 2003 @ 10:20:
ik ging dus van een crappy 1MB 2d onboard kaartje, naar een 3DFX voodoo 1 8MB :P
dat was dus echt een wereld van verschil. Daarna van die 3DFX kaart naar een GeForce 1 DDR en ik moet zeggen dat liep ook wel
Voodoo 1 kaarten waren toch maar 4 MB ?

Voodoo 1: 4MB
Voodoo Rush: 6MB
Voodoo 2: 8-12MB

zo toch?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:37
THW Arie schreef op 04 June 2003 @ 10:23:
[...]

Voodoo 1 kaarten waren toch maar 4 MB ?

Voodoo 1: 4MB
Voodoo Rush: 6MB
Voodoo 2: 8-12MB

zo toch?
Volgens mij wel
Dacht dat ik in totaal 8mb had.
virge + voodoo1
maar kan ook zijn dat voodoo 1 al 8 mb had.

• NexuZ
  • Laatst online: 10-05 14:26
Toen ik mijn eigen PC kreeg met een Kyro II 32 MB videokaart en dat werkte voor geen ene meter. Later heb ik dat ding omgeruild voor een GeForce 2 GTS Deluxe. Dat was een hele vooruitgang.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
NielsOveres schreef op 04 juni 2003 @ 10:25:
[...]

Volgens mij wel
virge + voodoo1
Voodoo 1 had 4mb, lijstje van Arie klopt helemaal...mis alleen de 16mb Banshee erin ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MissingDog op 04-06-2003 10:37 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NielsOveres schreef op 04 juni 2003 @ 10:25:
[...]

Volgens mij wel
virge + voodoo1
Arg, zo meet je dat natuurlijk niet 8)7
iirc waren er wel 6MB VooDoo1 kaarten, dus als je een 6MB VooDoo met 2MB Virge had, zou je met oneigenlijk rekenwerk op 8MB uit kunnen komen :)

Mijn mooiste video ervaring: Januari 1983. Ik kreeg voor m'n verjaardag een Sinclair Spectrum 48K. Daarvoor was ik een ZX81 gewend :)

ZX81: zwart-wit, low res graphics (iets van 64x48 pixels)
Speccy: 'hi res' colour- 16 kleuren op 320x240 (met als eigenaardigheid dat er maar twee kleuren in elke blok van 8x8 pixels konden, maarja, daar let je op zo'n moment niet op) :D

Iets recenter was ook de komst van onze eerste PC, een IBM PS/2 model 70 in 1989, met een echte VGA kaart, een openbaring. Zoals anderen het al omschreven- het grootste verschil is dat je voor het eerst echt foto's kunt weergeven in low res (320x240) en fatsoenlijk tekstverwerken op hi res (640x480), al overtrof het natuurlijk de hi res van Hercules nog niet.

Een stuk recenter: ik had een noname TNT2 als primaire VGA kaart, met in eerste instantie een hoogst brakke Tulip 17" monitor uit het jaar nul. Die werd vervangen door een Ilyama Vision Master 17, een aanzienlijk beter scherm. Helaas was de verbetering in kwaliteit verwaarloosbaar. Totdat ik ergens een 2e hands Matrox G200 op de kop tikte. Het had 'maar' 8MB erop (maar goed, ik was geen echte gamer), maar het verschil in beeld :D - alles zag er in 1280x1024@85Hz opeens strak uit :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste