wat was jullie mooiste videokaart ervaring?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 11.327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:09

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

MissingDog schreef op 04 June 2003 @ 10:37:
[...]

Voodoo 1 had 4mb, lijstje van Arie klopt helemaal...mis alleen de 16mb Banshee erin ;)
Ja je kan het hele lijstje van Voodoo kaarten wel op gaan lopen sommen natuurlijk, maar ik denk niet dat veel mensen met een Banshee kaart hun mooiste videokaart ervaring hebben gehad :)

Heb zelf ook een Banshee gehad van Diamond. Dat was een videokaart met een fan erop... nou ja zeg, kon het nog gekker worden? :P

Hmm misschien was dat toch wel een mooie ervaring. Na eerst al verbaasd te zijn geweest over CPU's met een fan erop, opeens ook een videokaart met maar liefst 16MB geheugen en een fan!

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
niet echt videokaart, maar toch...
Mijn beste ervaring was 7 jaar geleden ofzo, toen ik 17 was.

Ik kwam uit een redelijk arm gezin, dus we hadden nooit geld voor computers, ook al bleef ik maar aandringen.
Dus als substitute kocht ik eens per maand de "PC Format" (Nederlandse blaadjes waren er nog niet, geloof ik), en die las ik echt van voor naar achter en dan nog een keer :)

En toen, op m'n zeventiende was het maar eens tijd om de vleugeltjes uit te slaan. Hopseflops op kamers (in 4/5VWO :/ ).
En ik had gespaard, tot ik genoeg geld had om een computer te kopen (wel 2de hands), en toen kreeg ik hem:
Een 486 SX 25 met 16MB, 200MB HD en een S3 Virge
Nog nooit zo happy geweest :D :D

Eindelijk al die spelletjes spelen waar ik alleen maar over gelezen had (oh, wat had ik die screenshot goed bekeken in die PC Formats.. :) )
(En toen ging ik Windows opnieuws installeren, zei-ie 384 uur :| :/ )

Sindsdien onafscheidelijk geweest van die krengen :)

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 04-06-2003 11:04 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
**3DFX Monster 3D I 4mb (edo-ram meen ik).**

In die tijd kwamen er veel games uit die 3DFX ondersteunde. Ik had een Viperv330 als baiskaart en de Monster als "add-on" kaart. Het Doorlus kabeltje heb ik nogsteeds :D

Geweldig als je een spel starte die 3dfx ondersteunde, eerst kwam dan dat ronddraaiende logo en daarna gamen!

Voornamelijk Turok 1 en Quake 2 gespeeld.

sweet memories :'(

Ik weet zeker dat ik nooit meer zo een overgang zal zien.

Het liefst koop ik nu een p2 233mmx + voodoo2 + 15" + 128Mb ram + Soundblaster AWE 64. En installeer Turok 1 - NFS3 - Quake 2 - Motoracer - incomming - Half-life - Shadow warrior.

Daarna sluit ik mezelf een week op op zolder met de PC en ga heerlijk gamen...

[ Voor 41% gewijzigd door vacuumcleaner op 04-06-2003 11:17 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• stok
  • Niet online
Zelfde als TS.
Voodoo2 om NFS3 te kunnen spelen :D

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ondanks dat ik al een jaar of 18 meedraai met al het computergeweld komt toch m'n huidige 9700 pro in aanmerking voor mijn mooiste videokaartervaring, Maya met deze kaart draait zo heerlijk soepel :D (nu alleen nog een snellere renderbak hebben)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:37
dion_b schreef op 04 June 2003 @ 10:44:
[...]

Arg, zo meet je dat natuurlijk niet 8)7

[...]
Hiermee bedoelde ik dus dat de voodoo kaart 4mb had en me virge 4 mb.
Niet dat de voodoo 8mb had om te gebruiken.
Dus wat iedereen al zei ;)

Verwijderd

Ik denk toch wel m'n Voodoo2...grappig dat zoveel mensen die noemen :) Komt vooral door de toentertijd zwaar goed ondersteunde Glide-engine. Ik had voor die tijd een Riva128 (Diamond Viper 330) en dat draaide allemaal prima maar de écht serieuze spellen (zoals Unreal toentertijd en NFS III) liepen pas écht lekker op een Voodoo2.

Met die kaart heb ik heel lang gedaan waarna ik ben overgestapt naar een GeForce2 Ti 64Mb DDR...dát was ook wel een enorme verbetering (ik kocht het ding tweedehands voor een paar tientjes, maar wát een verschil :P)

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 18:55
Ik had eerst een 486 met een 2mb kaartje. Toen een nieuwe comp gekocht (p2 300) met een gewoon 4mb virge kaartje erin en, jawel de diamond monster voodoo2 8mb :)
Zat nfs2SE gratis bij. OMG wat was dat mooi. ik heb dat spel zo vaaak gespeeld.

heb die comp nog steeds staan (om te downen enzo) en alles werkt er nog op :)
3dfx 4 ever

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lang geleden, rond 1999, had ik een PCChips mobo met een AMD K6-2 450MHz. Ik was overgegaan van een ouwe Trident TVGA 9400 CXi VESA videokaart naar Diamond Viper V330 PCI met de beruchte nVidia Riva128 GPU en 4MB aan VRAM. Dat was werkelijk een verschil van wereldformaat, van 640x480 @ 4bit naar 1024x768 @ 32bit op mijn 15" 8)

Datzelfe jaar nog had ik van mijn haast lege studentenspaarpotje nog een VooDoo2 kaartje weten te bemachtigen: een Skywell Magic 3D II met 12MB. Hij was in de aanbieding voor 300 gulden, hiervoor was ik ongeveer 2 maanden op strenge rantsoen geweest :X Over geek's gesproken .. ;) Dat was dus mijn eerste kennismaking met 3D, mijn mond viel open, de kwijl stroomde over, Quake zag er práchtig uit in Glide :9

Begin 2000 had ik na de upgrade van de K6-2 bak naar Abit BP6 met Dual Celeron 500@600 een reference 3dfx VooDoo2 12MB kaartje weten te bemachtigen voor slechts 25 piek. Mijn droom werd vervuld, Dual VooDoo2 12MB in een Dual CPU bak :9~ ;) Quaken was nu mogelijk op 1024x768 (single VooDoo2 deed max 800x600). De SLI cable had ik overigens zelf gemaakt van een oud floppykabel (je hoeft slechts een twist te zetten bij pins 16-19 ;) ).

Hierna had ik begin 2001 twee GeForce2 kaartjes gekocht, een Powercolor GF2Pro voor mij en een Powercolor GF2MX voor mijn vriendin die op mijn oude K6-2 werkte. Qua 2D was het verschil niet denderend t.o.v. de Riva128, maar de 3D des te meer t.o.v. Dual VooDoo2. Al was ik niet onder de indruk van de textures, maar de snelheid was wel beter :)

Medio april dit jaar had ik mijn BP6 ge-upgrade naar een Dual Xeon workstationbak en aangezien ik niet zo'n die-hard gamer ben, richtte ik mijn ogen op de ultieme 2D-kaart met Dual DVI: de Matrox Parhelia 128MB. Ik had kort mijn beide 172T's op de GF2MX en Riva128 aangesloten zitten en nadat ze werden vervangen door de Parhelia was het verschil overduidelijk merkbaar. Vooral de kleuren van de TFT's straalden gewoon uit van blijdschap. De scherpte nam ook sterk toe, vooral aan de ca. 5 cm brede buitenranden van de TFT's. En met de Parhelia was het ook nog uitstekend gamen met Q3/UT op 1024x768 met alle details op hoogst. Meer dan zat voor mij :)

Welnu, wat is nou de mooiste ervaring? Moeilijk, moeilijk .. Aangezien ik niet zo iemand ben die elke maand z'n videokaart upgrade't was elke stap in principe een hele mooie ervaring. Maar de VooDoo2 (SLI) heeft ongetwijfeld een enorme indruk achtergelaten en over de Parhelia ben ik zeker ook te spreken :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 04-06-2003 11:33 ]

Verwijderd

De beste is mijn ti 4600 :D , deze is bruut overgeclockt en werkt als een trein. Hij is wel een keer kapot gegaan door de hoge overclock (na een half jaar) Binnen een maand kreeg ik een nieuwe van Asus :P

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
bij mij ook de voodoo1. Gaf mn cyrix p150+ met 2mb s3 kaartje toch wel een enorme boost :P

Sindsdien ben ik eigenlijk nooit echt meer onder de indruk geweest van een nieuwere videokaart.. ik heb verder een i740, TNT1, voodoo 3, geforce2gts gehad en nu een radeon 8500, maar ben van al die kaarten nooit echt onder de indruk geweest, terwijl ze in theorie allemaal weer zeer revolutionair waren tov. de vorige generatie kaarten :z ;)

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-05 20:19
Een paar jaar geleden wist ik niet zoveel van 3Dkaarten, het interesseerde me ook niet enorm op dat moment, tot dat ik bij een vriend die bubble techdemo zag van de Geforce256.
Er ging een wereld voor me open :)

Verwijderd

Ook al is het geen PC-grafische kaart, maar het ultieme grafische WOW-moment had ik toen ik...

...het INTRO van OBLITERATOR op mijn AMIGA 500 zag....

dat was het eerste spel op die machine die ik opstartte (de dag ervoor had ik nog een 8bit Schneider CPC464)

op een goede tweede plaats komt overigens de Voodoo 1 & Need for Speed III

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:27

Bjk

Ik speelde nog op mijn commodore toen de meeste mensen al een pentium I hadden :( Pas een poos later kreeg ik een PI 166mhz met Voodoo Banshee toen de PIII al uit was :|.

Verwijderd

van een 1mb kaart naar een 128mb Gforce 4200

Verwijderd

Ik vond gewoon nog altijd het mooiste toen ik eerste een 2mb kaartje erin had zitten en mijn nieuwe pc thuis kreeg met een 8mb agp kaart met een 12mb voodoo2 kaart! Eerst altijd keilang mortal kombat 4 gespeeld in een klein venstertje in windows (kon gewoonweg niet fullscreen..) Ik stond wel ff met m'n buurjongen aan te gapen toen ik die nieuwe pc had :9~ :9~ :9~

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:43
toen ik van een 486dx2 naar een amd k6-2 500 ging, ik wilde toen ook meteen een nieuwe videokaart kopen, maar heb hiermee ff gewacht omdat de eerste geforce 256 reviews verschenen

ik heb dus ff een maandja met een 1MB trident 8900 gedraaid in de k6 totdat ik een gf 256, damn wat zag quake 2 er opeens goed uit :)

deze kaart heb ik later vervangen door een gf2 gts, welke later vervangen werd door een voodoo 5(de ultieme ut/d2lod kaart)

[ Voor 17% gewijzigd door Bossie op 04-06-2003 12:02 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Niet erg origineel; maar mijn persoonlijk 3D eye-opener was ook de Voodoo1.
Ik weet het nog goed, ik voelde me best wel schuldig dat ik 400(!) gulden neertelde voor een Monster3D, dat was een maand huur...

Maar goed; heeel veel plezier van gehad; Quake 1, Turok, maar vooral Need for Speed 2 SE. Jullie hebben het over NFS3, maar NFS2SE was ook al met Glide ondersteuning! Veeet man, die vliegen op je voorruit enzo...

Een tijd mee gedaan, daarna;

TNT1 (Viper v550)
Matrox G400 DualHead
GeForce 2mx (heeel snel ingeruild....)
Radeon (de eerste generatie)
GeForce 4 Ti 4200 (gebruik hem nog dagelijks)

Van geen enkele kaart was ik zo onder de indruk als van de Voodoo1.
Wat TV-Out betreft was de Matrox echt super, daar heb ik nu nog heimwee naar...

[ Voor 30% gewijzigd door estorino op 04-06-2003 12:26 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
Sjah schreef op 04 juni 2003 @ 00:40:
Ik denk dat mijn mooiste ervaring nog moet komen, nu ik Halflife2 gezien heb, en als zou blijken dat mijn gf4 ti dat trekt :)
LOL :)

Verwijderd

Mijn mooiste ervaring is toch wel de Unreal demo van de Future Crew :) :)

Nix 3D kaarten, gewoon softwarematige renderen enzow....die heb ik echt 100.000 keer afgedraaid op mn 386SX 33Mhz....... te vet voor woorden !!!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Begonnen met 1 van de allereerste AGP kaarten (Trident Image9750I 4MB) die zat in mijn PII 333mhz naja ik veel games kopen en jah ik kwam er dus achter dat veel niet goed of nauwelijks draaide :( naja de dag was aangebroken :D ik mocht een VoodooII kopen van Diamond de 8MB versie echt geweldig was dat, alles ging vloeiend zag geen blokjes meer waanzinnig een wereld voor ging voor me open. Naja voormij was dit ook de start van het 3D en game tijdperk. Naja na volle trots kwam kocht ik een Nvidia kaartje van Creative met zijn TNT2 Ultra met tv-out en 32MB geheugen. Deze heeft ook nog een tijdje in m'n PII 333mhz gedraait. Naja na deze pc heb ik van m'n eigen geld een Athlon 900 Thunderbird gekocht daar heb ik heel kort mijn TNT2 Ultra in gezet. Naja tegen de tijd ik weer geld had :+ kocht ik de Geforce 2 Pro van Creative met 64MB DDR geheugen, was ietsie sneller dan de GTS versie en kwam in de buurt van de Geforce2 Ultra leek me een goeie koop. Toen ben ik gaan upgraden van een Athlon 900 naar een Duron 1300 en ook gelijk een nieuwe Hercules 3D Prophet FDX 8500LE deze heb een tijdje later geflast naar een ATI Radeon 8500 Retail 275/275mhz en deze zit nu ook nog in m'n Athlon XP2200+

Vooruitzichten wacht nog ff met kopen, tot dat er een mega verandering plaats vindt, de Radeon 8500 draait nog vet goed iedergeval BF1942 en UT2003 draaien nog relaxt.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• pagani
  • Niet online
Valt me op dat iedereen het over games heeft... Een goede tweede plaats neemt bij mij de eerste divx-film op een tnt2 in, nog nooit had ik zulk mooi videobeeld uit een pc'tje zien komen :)

• Exirion
  • Laatst online: 11:15

Exirion

Gadgetfetisjist

Dond3r schreef op 04 June 2003 @ 07:55:
Pentium133
16 MB Edo
1,6GB
2MB Stealth Kaart
Geinig, want ik kocht in 1995 net zo'n machine. Leuk om de prijzen eens met de huidige prijzen voor 'een dikke PC' te vergelijken:
P133 was op het moment dat ik het kocht zo'n 1200 gulden, mainboard was een Asus TP4XE maar de prijs ben ik vergeten. De harddisk was zo'n 700 piek, de videokaart (2MB VRAM) tegen de 600 gulden en het geheugen tenslotte: 2 reepjes van 8MB EDO waren samen ruim 1100 gulden 8)7 Voor zo'n bedrag koop je naar verhouding nu iets veel leukers. Computer zijn echt veel goedkoper geworden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• RawPeanut
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Exirion schreef op 04 June 2003 @ 12:40:
[...]

Computer zijn echt veel goedkoper geworden.
Niet goedkoper, de prijzen zijn ongeveer gelijk gebleven. Je krijgt alleen meer voor je geld. Het systeem waar jij het over had kan je nu voor een appel en een ei kopen.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

toen ik van een S3 2mb naar een Viper330 4mb ging...toen kon ik Q2 voor het eerst in opengl bewonderen... :)

• pagani
  • Niet online
RawPeanut schreef op 04 June 2003 @ 12:44:
[...]

Niet goedkoper, de prijzen zijn ongeveer gelijk gebleven. Je krijgt alleen meer voor je geld. Het systeem waar jij het over had kan je nu voor een appel en een ei kopen.
Ze zijn wel degelijk goedkoper geworden, mijn eerste 80/86 kostte iets van 12.000 gulden >:)

Verwijderd

Bij mij moest mn eerste 3d-ervaring met een s3 virge DX 4mb + addon Voodoo Rush 8 mb (dacht ik). De s3 was een primaire kaart die met een kabeltje (extern) werdt doorgelust naa de Voodoo kaart. Echt geweldig op een cyrix 150 mhz ;-). Vele uurtjes gespendeerd met het spelen van Shadows of the Empire en X-wing versus Tie-fighter. Halflife duurde 12 minuten om te laden dus die heb ik niet zo vaak gespeelt (helaas).
Met mn Voodoo 3 16 Mb AGP was ik ook erg blij. Kvond het echt jammer dat ze overgenomen zijn :-( alhoewel ik nu gewoon een GF2 Ti heb met 64 DDR

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Wat ook vet was toen, die X-Isle (als ik het goed typ) demo met dat eiland en die dinosaurussen, die kon je alleen draaien op de Geforce 2 en Geforce 3. Dat vondt ik echt cool, grafisch was echt vet.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Bij mij de SIS6326 8mb Videogeheugen. Altijd rotte 3d enzo, video's gaan wel goed, totdat ik ineens gewoon voor de grap Need for speed 5 Porsche downloade, WOAWWWW. Mooie graphics, alles vloeiend, en heel het scherm. Speel het nu nog steeds op die kaart. ;)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 19:48

Shunt

Boe

ik weet dat dit geen v&a is maar heef iemand hier toevallig nog 2 voodoo 2 of hoger kaartjes liggen met link kabel om ze aan elkaar te hangen })

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Exirion
  • Laatst online: 11:15

Exirion

Gadgetfetisjist

RawPeanut schreef op 04 June 2003 @ 12:44:
Denk nou ff na wat ik bedoel zeg... In 1995 kon je voor een Pentium Pro systeem ruim 20.000 gulden neertellen. De snelste PC nu (afgezien van server platforms als de Itanium) kost je misschien 2500 euro en dan heb ik het nog heel ruim genomen. Ik kan me ook nog herinneren dat ik bij 386-33MHz computers van zo'n 6000 gulden heb staan kwijlen en ze kunnen we nog wel ff doorgaan. De PC is mainstream geworden en dat is goed te merken aan de prijzen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:26

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dond3r schreef op 04 June 2003 @ 08:40:
[...]

De FX5200 en Radeon 9000 kaarten zijn er ook in passief gekoelde versies btw...
True, had eigelijk moeten zeggen "niet gekoeld" want passief gekoeld is zeker wat anders dan passive gekoelde FX en ATI kaartjes

Verwijderd

ik begon met een gewoon 2 mb videokaartje en kocht toen een viper 550 pci
ik had toen niet gedacht dat er zoveel verschil in kon zitten.
nu weet ik wel beter.
heb nu een asus ti 4800/128mb.
en wat zal het over 5 jaar zijn levende beelden?? :+

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 13:03

Pubbert

random gestoord

Toen ik van Ti200 naar een R8500 ging -> veel 2D verschil.

Ik speelde altijd al in 1600x1200 (windows ook) en dan is een mooie 2D zeker nuttig.

Sindsdien voorlopig geen GeForce meer voor mij :)

Ti200 was trouwens een Leadtek, staan ook niet echt bekend om slechte beeldkwaliteit :?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Nee idd, dat waren die Powercolor dingen :X

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 08:52

Scighera

swim-bike-run

Niels99 schreef op 04 June 2003 @ 13:21:
Nee idd, dat waren die Powercolor dingen :X
wat dacht je van haar dochterbedrijven Club3D en Jupiter888 (hint: 7500LE kaarten op de HCC)

voor mij alleen nog maar BBA kaarten uit de VS / Canada

[ Voor 12% gewijzigd door Scighera op 04-06-2003 14:05 ]

www.triathlete.nl

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:20
Bij was het de Voodoo 1 4mb addon kaart.
Ik heb m destijds tweedehands gekocht en door mn buurjongen erin laten zetten.
Ik kon toen A2racer 2 supermooi spele en fifa99 zag er ineens ook erg mooi uit.
Dat was echt geweldig. :9~

• pagani
  • Niet online
Shunt schreef op 04 June 2003 @ 13:06:
ik weet dat dit geen v&a is maar heef iemand hier toevallig nog 2 voodoo 2 of hoger kaartjes liggen met link kabel om ze aan elkaar te hangen })
Dat kabeltje kun je zo zelf maken van een FD-kabel. Ik heb wel één voodoo 2 2000 liggen, maar die wil ik houden (nostalgie)

Verwijderd

jaren terug op mijn vaders nieuwe pc van het werk.

van een 14 inch naar 17 inch, pent 2 300 16mb ram

2 mb videokaartje

64 mb bijgekocht, (smak geld toen)
en een diamond viper 770 32Mb riva tnt2 (fl450,- )

WOW wat was dat een verandering, ik kon the X-files game goed spelen, en driver, dat spel met die amerikaanse v8 bakken, 1024-768 vergeet ik nooit meer

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05 21:56
Mijn alle eerste pc was een cyrix 166 van mij vader, met s3 virge erin. 1,7 gb hd en 32mb (sd ram) hele tijd mee gespeelt. Maar ik kon Tomb raider 4 er niet op spelen! en ook indiana jones werkte er niet op ( 3d hardware fout ). toen een 4mb pci kaartje gekocht ( sis 63xx ).

En dat werkte wel. maar ik begon me steeds meer te intreseren voor hardware en alles erom heen, en ik was bijna jarig en wou graag een mooie nieuwe pc. Mijn vader had net via zijn werk een super pc gekocht in de tijd. pentium3 550 128mb tnt2 ultra deluxe sb live platinium enzo. En ik was een beetje jaloers :P

Dus wou ik ook wat nieuws, wij naar de pc zaak hier in de buurt, en vragen wat ik nou het beste kon doen enzo. Ik samen met die man een mooie pc uitzoeken ( celly 466mhz 64mb sdram abit bh6 en een 16mb riva tnt II 4,3gb samsung hd sb 128 pci) Ik heb de factuur nog steeds :P En dus hij de prijs uitrekenen..

Kwam het op een bedrag uit van 2.099,00 Gulden.
Ik direct schrikken enzo, en in de winkel nog overleggen ( want ik mocht eigelijk niet voor zoveel ) en toen hadden we het toch maar gedaan. :)

Ik had thuis nog veel om te verkopen toen, een skelter die ze voor 250 gulden op kwamen halen en de oude cyrix 166mhz nog die ik met alles erop en eraan verkocht voor 550 gulden. ( Was heel netjes voor die pc ).

En zo een paar dagen later belden ze dat de pc klaar was, het was net smorgens voordat ik naar school moest enzo, en ik zat de hele dag vol spanning op school.. :) Toen ik eindelijk thuis was snel in de auto met mijn vader en de pc ophalen enzo.

Ik thuis alles direct instaleren enzo, en wauw! spellen gingen ineens heel snel enzo, maar UT kon ik ook in glide spelen, en dus ik vragen aan de pc boer wat dat was enzo, en toen had hij nog een voodoo 3 3000 liggen ( retail met doos enzo ) heel mooi kaartje.

Heb hem hele tijd gehad, en hij heeft altijd zijn dienst gegaan. toen had ik deze verkocht. En ik wou graag een tnt2 kopen. Ik naar de pc zaak enzo. En ze hadden toen de geforce2 mx al en de gf256 van asus was toen in de aanbieding enzo, ik had net niet genoeg geld bij me, dus ik zei niets dat hij hem even achter moest laten enzo. Dus ik ging naar huis en ik de hele dag zeuren bij mijn ouders :D Uitendelijk mocht ik hem kopen, en ik dus snel fietsend naar de pc zaak, en ik vragen om die kaart. Zei die dat hij hem net verkocht had enzo :(

Ik balen :D En toen later nog vlink door gespaard voor een gf2 mx. En dat verschil was toch wel wat minder toen ik van een tnt II 16mb naar een voodoo 3 3000 ging :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• Mister_X
  • Laatst online: 07-04 08:41
Mijn mooiste ervaring was de Viper2 (Savage2000 chip) die ik kocht (2ehands) voor 50 gulden net toen ie was! Uiteraard een brakke kaart, maar wel een voorloper met TnL (die denk 5% werkte :D ) maar was wel een revolutionair ding, hij is nu stuk :D en komt hoop ik ooit nog in een mooie lijst aan de muur, evenals me big-big-big foot 40mb schijf!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Voor mij was dat toch de dag in 1998, dat ik voor het eerst het spel POD (Ubisoft) zag op een 3Dfx Voodoo1-kaart. Mijn mond viel op de grond, en mijn ogen uit mijn kassen. Voor het eerst zag ik "strakke" polygonen in plaats van losse pixels. Ik heb meteen die kaart gekocht toen, en uiteraard het racespel POD er ook bij gekocht! :) Ook in TombRaider zag ik ineens alles 100 keer duidelijker. Ik was zelfs vastgelopen in een level, omdat ik ergens moest springen, maar door de pixelkleuren niet het verschil meer zag tussen de afgrond en het platvorm war ik op moest springen. Toen ik TombRaider in OpenGL speelde op die Voodoo1, zag ik eindelijk WAAR ik heen moest springen, en hoe de levels er uit zagen.

Ook nog gestoeid met GLQuake, onder het motto: weg met de losse pixels! LAnge leve de strakke polygonen!

| Specs Aurora24 | My music |

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

The_Prince_of_Mu schreef op 04 juni 2003 @ 16:43:
Voor mij was dat toch de dag in 1998, dat ik voor het eerst het spel POD (Ubisoft) zag op een 3Dfx Voodoo1-kaart. Mijn mond viel op de grond, en mijn ogen uit mijn kassen. Voor het eerst zag ik "strakke" polygonen in plaats van losse pixels. Ik heb meteen die kaart gekocht toen, en uiteraard het racespel POD er ook bij gekocht! :) Ook in TombRaider zag ik ineens alles 100 keer duidelijker. Ik was zelfs vastgelopen in een level, omdat ik ergens moest springen, maar door de pixelkleuren niet het verschil meer zag tussen de afgrond en het platvorm war ik op moest springen. Toen ik TombRaider in OpenGL speelde op die Voodoo1, zag ik eindelijk WAAR ik heen moest springen, en hoe de levels er uit zagen.

Ook nog gestoeid met GLQuake, onder het motto: weg met de losse pixels! Lang leve de strakke polygonen!

Woooops! Per ongeluk de [quote]-button gebruikt...

[ Voor 4% gewijzigd door RMYuma op 04-06-2003 16:51 ]

| Specs Aurora24 | My music |

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De mooiste videokaartervaring betreft de aankoop van een kaart voor een vriend die never een game speelt. De hoogste eis die hij stelde was dat het ding dvd moest kunnen afspelen. En die verkoper maar pronken met de duurste kaarten. Lachen toen wij met een radeon 9000 64mb kaart de winkel verlieten.

Wat mezelf betreft: de overgang van een 16mb tnt2 naar de KyroII met 64 mb geheugen. Druppels die langs een flesje liepen en ook echt druppels leken in een demootje!

En natuurlijk wat hieronder staat vermeld! Maar dan met een 9500PRO

[ Voor 8% gewijzigd door Par_Martinos op 04-06-2003 17:38 ]

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• ComBax
  • Laatst online: 25-12-2021
Animusic's Pipe Dream in real time met mijn Hercules 3d prophet 9700 pro :9~

Verwijderd

Niet echt videokaart, maar toen ik voor het eerst die copperlines effecten zag
op m'n Amiga, werd ik helemaal wild :) (van verbazing zeg maar)

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 17:01

Tiny

Wat eten we?

Okay.... Ik ga way-back hier....
Ik had vroeger een CGA kaartje, met ja wel 4 kleuren voor de voorgrond en 15 voor de achtergrond. Extra kleuren kon je krijgen door het mengen van 2 of 3 kleuren.
Als je 2 pixels naast elkaar zet, en daar heel veel van (320x200) dan heb je algauw het idee dat je naar een andere kleur zit te kijken.
Toen ik een nieuwe PC in elkaar geklutselt had (Een echte 286!!!) heb ik daar een vga kaart in gezet..... met 256 kleuren.... wat was dat mooi, geweldig... en dan maar Larry spelen..

:)

goed waarschijnlijk wordt ik nu gebanned vanwege te nostalgisch bezig te zijn.....

• Scighera
  • Laatst online: 25-04 08:52

Scighera

swim-bike-run

dat is ook de bedoeling PencakSilat.

De overstap van een 286-12mhz, 1mb RAM, pc-bleeper, 40mb hd, 16 color EGA naar een P2-400, 128MB RAM, A3D geluidskaart, 40GB HD en VooDoo2 plank staat me ook nog goed bij, koste me toen een goede 3000 piek (mijn eerste eigen PC, met een leeftijd van 16 jaar)

De VooDoo2 was toen nogde snelste videokaart

www.triathlete.nl

Verwijderd

Ik had een amd tb 1200 mhz met een geforce 2 ti 32 mb en was hier toen tevreden over en kocht toen de radeon 8500 op een amd xp 1800+ met epox 8k7a+ en 512 md ddr266 en zit nu met een radeon 9700pro 128 mb 2x 256 mb ddr400 en een xp 2800+ asus a7n8x en ben nu helemaal tevreden. Ben net klaar met mijn casemod. Alles zit nu in een coolermaster kast met een dangerden waterkoelings kit. Pics volgen binnenkort. >:) >:) >:)

Verwijderd

Mijn geile Voodoo 1 met 4MB :D,
was echt een vooruitgang in die tijd!

• ultimateharry
  • Laatst online: 15:34

ultimateharry

Team Slayer:-)

Zoals vaker langsgekomen in dit topic: mijn 12MB voodoo 2 op mijn cyrix 166 mmx.
Kon niet meer stoppen met het kijken naar de graphics, amazing. Kwam van een s3 virge.

• Houston3
  • Laatst online: 15:37

Houston3

ole

de overstap van gf2gts naar radeon 9500 pro was helemaal top, ben nog nooit zo blij geweest met een kaart als met die ati, kostte wel een rib uit me lijf.....maar de graphics! :D

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 01:28
mn Trust Voodoo Dragon 1 4MB EDO :D

Mijn god, alles ging ineens zoveel sneller!! ol was et gelukkigte kind op deze hele aardbol :)

1)Sis 2MB Kaartje
2)+ Trust Voodoo Dragon
3)Intel 740i 8MB AGP
4)Creative 3D Blaster TNT2 16MB AGP
5)Geforce 2 MX 32MB SDR
6)Geforce 2 MX 400 32MB DDR (nogsteeds...kreeg ik voor nix ;) )

• Rob
  • Niet online

Rob

Mooiste videokaart ervaring: het zien van VGA na daarvoor met EGA, CGA en Hercules gewerkt te hebben. Een fade-in (van Prince of Persia) was nog echt mooi :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:48

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Mijn eerste 3e kaart een ati rage pro 4mb was natuurlijk al heel wat toen :)

Later vond ik de geforce3 ook al een behoorlijke verbetering weer, en tegenwoordig draait mijn radeon 9700 pro zeer mooie beelden voor me ogen :D

Tweakers Discord

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:51

Gamer

Electrified

Elsa Gladiac 920.
just loved that card.
spijtig genoeg verkocht om een Ti500 te halen.
heerlijke grafics, zeer goede 2D.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Carmageddon 2 op mijn Voodoo 3
en vorig jaar de Nvidia demos op mijn nieuwe GF4 ti4200

Zaaaaaaaaaaaalige momenten

• Rockster
  • Laatst online: 15:43
Dat ik op mijn diamond viper 330 Black&White kon draaien, na eindeloos drivers tweaken en ini's editten. Zag er niet uit en de snelheid was bagger, maar ik kon spelen :) :P

[ Voor 4% gewijzigd door Rockster op 04-06-2003 19:14 . Reden: typootje ]

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Verwijderd

Een Viper Z200 32MB, daarvoor had ik een 8Mb Diamond pruts kaartje. Ik kon eindelijk XWing Alliance fatsoenlijk spelen :P Het cdtje van dat spel heb ik daarna ook bijna stukgespeeld. Damn, wat was een tijd zeg :D

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:44

Len

Leeg

Mijn mond viel open toen in een retina kaart in mijn amiga 2000 prikte. En toen via silver (zo heette dat volgens mij) een 3d scene maakte. (2 ballen en een checkerboard ondergrond:) )

Whooot. Dat vond ik wel aardig ;)

Free Tibet

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:36

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 00:03:
Beste wat me ooit is overkomen was PLAIN ASS MONO color!
Prince of persia dos versie!!! heerlijk!

De motion/graphics waren voor die tijd echt SUPER. Na al die blokkerige games zoals space invaders, digger etc was Prince of persia echt een verademing!
Nou je het zegt... de overstap van mijn ouwe getrouwe Headstart 8088 XT met CGA-graphics op een mono-beeldscherm naar een 386 met VGA-scherm was echt wonderlijk! Ik startte meteen Prince of Persia op en uiteindelijk kon ik het in kleur aanschouwen... dat was echt een hele ervaring voor mij... :P

--edit--
Trouwens, toen ik voor het eerst een echte 3D-kaart plaatste, een Voodoo 3D, en toen Quake II opstartte, was ik ook flink verbaasd... die graphics, wow! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 04-06-2003 21:46 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Mijn mooiste moment was toen er voor mijn STB Vision 128 4mb (Riva 128, Viper v330) opengl betadrivers uitkwamen en ik quake met opengl kon spelen. Vond de Nvidia Riva 128 net zo goed als een Voodoo. En was een geweldige kaart was dat zeg. Zelfs de overstap van een TNT2 naar een 9700pro maakte minder indruk. Geloof dat ik er een dikke 400 piek voor betaald heb.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Kevinp
  • Laatst online: 08-05 12:43
toen ik mij voodoo 2 12 mb erin zette (naast 4mb s3 virge). en toen nfs 3 (zoals meer hier).

en de overstap van gf2gts naar radeon 9800pro. hetzelfde effect. alleen het 1e vershil was groter.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 19:10
Mijn mooiste videokaart ervaring was deze met mijn geforce 3 ti 500 met 64mb ddr's.
Was ik even aan het prutsen met dat ding op een gigabyte mobo. Stak ik dat kaartje daarin en liet het effe booten. Daarna wilde ik het eruithalen maar het zat wat vast. Zeg ik, zal em aan ene kant losduwen(dichtste kant bij north bridge) En wip, dat kaartje sprong wel 20 cm de lucht in en ook 20cm naar de linkerkant, weg van het mobo. Niet te vergeten dat ik dat boven op een bureau aan het proberen was,en het kaartje dus een weg naar beneden baande die wel 4 meter lager lag. Ik zag dit echt voor men ogen, nooooo :o *Kratschhh* Kaartje mooi op de grond beland. Ok, schade gaan opmeten ;) alle geheugen koeling was eraf en de bracket was beschadigd, deze heeft immers gelukkig de schok gebroken.
Na testen werkte dit kaartje nog , en nu nog altijd. (en even veel 3dmarks :P )

Verwijderd

cardinal808 schreef op 03 June 2003 @ 23:55:
het zal het jaar 1998 zijn geweest.

ik had een Matrox Millenium II kaart, ging met mijn oom mee naar de HHC dagen. ik wou namelijk een 3D kaart. ik ging daar heem met mijn gespaarde centjes voor een add-on kaart. toen had je nog die Monster kaarten. na een paar uur rondlopen is het een Creative Voodoo2 12 MB kaart geworden.(was de tijd dat net de 16 mb stand-alone kaarten uitkwamen)

De reden voor de aanschaf was omdat ik niet normaal "Need For Speed III" kon spelen. het kon wel, maar dan op een resolutie van 320x200 met alles op laag.

Na de aanschaf de kaart erin gezet. voor de "grap" alles op hoog gezet. resolutie van 1024x768 en alles op high.
Mijn mond viel open. Compleet vloeiend alles mooi, alles perfekt en nog speelbaar ook.
1 voodoo 2 12 MB kaart kon geen resolutie draaien van 1024x768 bij mijn weten.
Alleen als je 2 voodoo2 kaarten in SLI had, kon dat.

Maar enfin mijn mooiste beeld was met een diamond viper 330 met dual Voodoo2 12mb in SLI
Mooi helder beeld en ik kan de andere kant van half life maps duidelijk zien. Terwijl het bij de rest foggy was hihihi

Verwijderd

m'n elsa gloria II 64 MB> toen ik dees net had was die nog niet zolang uit, ik heb er een aardige duit voor neer mogen leggen maar dat was me het wel waard, toen ik weer voor het eerst 3dMax draide wist ik niet wat me overkwam, alles ging zo soepel en het zag er zo mooi uit. Zeker omdat me vorrige kaartje daarvoor een oude nvidia met 8 mb geheuge.

En nog steeds ben ik heel erg tevree met m'n kaartje

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:29

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Voodoo 1 + Turok

Wat was dat vet in mn Pentium 166.. echt 100x beter dan de s3 virge die ik toen nog had :)

Specs | Audioscrobbler

• Sailorman
  • Laatst online: 03-04 21:56
Het moet begin jaren 90 geweest zijn. Een klasgenoot hing altijd de patser uit met zijn vette 386 dx met 4!!! mb geheugen en ik zat op een 286 zonder co-processor en 640kb geheugen te werken met daarin een hercules monochroom kaartje en een groen-zwart monitor. Van mijn spaarcentjes kocht ik toen een VGA zwart-wit monitor (paper-white heette dat) met bijbehorend VGA kaartje. Merk weet ik niet meer, maar ik schat dat het een trident was met 1024kb geheugen. Toen kon ik ineens blues brothers, wolfenstein 3d (met alles op laag ingesteld dat wel) en stunts draaien O+

En daarna nog een keer toen ik bij mijn oude trouwe intel i740 agp een voodoo2 12mb zette met zo'n doorluskabel. Dat voodoo logo dat je kreeg als je een spel startte... Dat zal rond 1998 geweest zijn.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:58

Piggen

Lekker bakkie

Ik denk dat dat toch die onboard ATI Rage 128 VR 8 mb in m'n eerste echte pc was (3,5 jaar geleden). Eindelijk 3D games :9~. Daarna nog een Voodoo2 van een maat gekocht. Ook een fijne kaart (Unreal based games liepen als een trein :)). Helaas verkocht, heb ik best spijt van (nu kan ik niet lekker UT meer spelen op die oude bak). Inmiddels ben ik aanbeland bij een Radeon 9700 :)

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ati rage 128 Pro (32 MB) Unreal Tournament. Toen was deze kaart al een tijdje uit.
Ik had toen net een nieuwe pc. (P3 800)

En het is nog geeneens zo lang geleden.

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Het was eigenlijk ook een beetje een eerste pc ervaring, maar iig:
M'n vader had net een week geleden onze eigen prive pc aangeschaft, 't was een P233 Mhz met een Diamond Stealth II S220 kaart erin....als je op dat moment alleen wat dos en word achtige dingen van je vader's werk gewend bent is dat heel wat...
Die avond kwam m'n vader laat thuis met een stapel spulletjes:

Thrustmaster Formula T2 stuur incl. het spel F1 racing van UbiSoft

Nou, ik denk dat ik toen tot 01:00 uur, op een doordeweekse avond, daar mee bezig ben geweest.....man wat was dat vet, eerste 3d dingetjes, een enorm vet racespel met een stuur _/-\o_

Niet te vergeten :) ...

Verwijderd

Ben via VooDoo1/4mb, VooDoo2/12mb, Riva TNT, Riva TNT2, VooDoo3/3000, ASUS V6800 (Gforce1), Radeon 64mb VIVo en Radeon 8500 nu aangeland bij een Radeon 9700.
Maar de grootste kick is en blijft waarschijnlijk toch mijn eerste Voodoo1 :) :)
Man, wat een vooruitgang was dat, kwam toen van een Spea V7 VLB (geen 3D dus) en wat ik toen zag... Iedereen die het bekeek MOEST en ZOU ook zo'n voodoo...
Deze thrill zal ik denk ik met geen enkele kaart weer ervaren.

DUS: Voodoo1 ;)

Verwijderd

Sailorman schreef op 04 June 2003 @ 20:06:Dat voodoo logo dat je kreeg als je een spel startte... Dat zal rond 1998 geweest zijn.
Bedoel je deze?

Afbeeldingslocatie: http://www.3dspeed.idv.tw/images/3dfx.gif

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het meest verbaast was ik nog over de prestaties van m'n Hercules VooDoo2 in een PII 266. We hadden daarvoor een VooDoo3 gekocht, maar die was dus AGP en pastte niet. M'n pa had die VooDoo3 gehouden, en daarnaast ook nog een Voodoo 2 (PCI) gekocht :D Maar wat ging dat snel zeg :D

Daarna, gamen op m'n vaders PII 350 ging niet meer, dus toen zelf een AMD TB 1400 gekocht en in elkaar gezet, die startte ook razendsnel op en in combinatie met een Geforce 4 MX 420 64 mb heb ik daar uren mee zitten gamen. Maar het plezier was van korte duur. Het moederbord betrefte namelijk een MSI K7T Pro, met de nodige uitvalproblemen.

Enige oplossing hierop bleek de proccesor eruit, pc aan, proccesor er weer in. Dit heb ik wel 14 keer gedaan (MyCom weigerde pertinent de problemen te erkennen :(). Toen was de socket dermate mishandeld dat de koeler eraf brak tijdens een potje GTA3.

Aangezien dit zeker niet mijn schuld was naar mijn mening, heb ik wel garantie geclaimed bij Mycom, en dit ook toegewezen gekregen. Gelukkig was de TB1400 niet meer leverbaar, dus kreeg de dagwaarde, te weten 100 euro, van de Mycom terug.
Als jullie het er niet mee eens zijn dat ik garantie geclaimed heb, hoor ik dat graag !

Dus toen maar een P4 op 2400 mhz gekocht (533) met wederom een MSI bord, en dat ging wederom erg hard! :D

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik ben nooit zo snel onder de indruk ergens van, zeker niet van computeranimaties.

Ik ben met een P75 met 1MB beeldkaartje begonnen, en toen die niet meer meeging (toch 5 jaar mee gedaan zonder upgrades) ben ik overgestapt naar een Celeron 433 met een 8MB SiS.
Iets van 16fps in UT.
Toen is er een GF256DDR in gekomen, framerate naar 20fps in d3d, 800x600 of zo.
'dat ziet er wel iets beter uit ja' was mijn reactie, vrienden hadden natuurlijk al een betere kaart, dus ik wist wel hoe het er uit kan zien. Met een PIII850 iets meer fps, maar niet echt geweldig.

Ik denk dat mijn mooiste ervaring nog moet komen, als ik mijn computer vervang door een betere (Asus P4C800-d, P4 2,6GHz, 512MB 3200 en een GF4 ti4200 (budgetbeperking)), dan kan ik eindelijk UT bekijken in 1024x768 (1280x1024 gaat in 60Hz op mijn 17" monitor)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Ik zat destijds op Limburg op school en speelde erg veel quake via het interne netwerk daar (was in 1998). Maar ik had van school een Pentium 1 133mhz gekregen en deze draaide geen "Forsaken" Ik heb toen voor 100 gulden een Voodoo 1 gekocht. Ik stop dat ding erin en forsaken draaide ineens op 640x480 (maximale resolutie van die voodoo1) met een framerate van ruim 60 fps !! Ik heb toen werkelijk waar een vreugdedansje gedaan !
En quake zal er met glquake ineens ook een heeeeel stuk beter uit. Dat kaartje heb ik overigens nog steeds. Ik heb toch nog steeds het idee dat Glide mooier en gladder runt dan de directx van tegenwoordig. Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk (sentiment :P)

Verwijderd

Mijn mooiste ervaring videokaart ervaring was met een Voodoo2 op de eerste PII uitvoering (kweet niet meer welke kloksnelheid het was, kheb ook al zoveel pctjes versleten 8)7 )

Had een Tower server mobo, met tig van die PCI slots. Je kon gewoon met een hack 4 Voodoo2 kaarten onder elkaar hangen, en dat was echt VET!! Bijna niemand haalde van die hoge scores in die tijd, maar alleen de mogelijkheid dat je er 4 _/-\o_ onder elkaar kon hangen was al cool.

(Tsja, jammer dat je tegenwoordig geen 2 of 3 AGP sloten in je pc hebt :( )

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 01-12-2025
nee, een andere, ff zoeken...

edit/

Kennen jullie deze nog??? :P :P :P

Afbeeldingslocatie: http://www.voodooalert.de/graphics/3dfxlogo_1st.jpg

monster I
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.km.ru/obzor_3dfx/image/monster3d1.jpg

Monster II
Afbeeldingslocatie: http://alag3.mfa.kfki.hu/dcsabas/hardware/images/monst3d2.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door vacuumcleaner op 04-06-2003 22:17 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• peke
  • Laatst online: 30-04 17:16
Van software rendering op 320*240 p200mmx 32mb edo naar hetzelfde maar dan met maxi gamer phoenix kaart, voodoo banshee was de eerste high performance kaart voor een lage prijs (170 euro$).
Unreal tournament draaide zelfs nog vlot op dit systeem :D rond de 30fps laat ons zeggen met medium detail.
Vooral de sprong naar hogere resoluties + het bilinear filteren zorgden voor een super WOW factor.
Zoiets komt nooit meer terug.

• Intronic
  • Laatst online: 02-04 17:08
Toen ik van zo'n onboard 2mb bagger geval naar mn 3DFX Voodoo 3 3000 ging, nog voor 800 gulden gekocht volgens mij.. wat was ik toen blij zeg, kon need for speed zo vloeiend spelen :P :P

Afbeeldingslocatie: http://www.gargamel.de/duplicate1/voodoo3_3000.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Intronic op 04-06-2003 22:56 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Intronic schreef op 04 June 2003 @ 22:55:
Toen ik van zo'n onboard 2mb bagger geval naar mn 3DFX Voodoo 3 3000 ging, nog voor 800 gulden gekocht volgens mij.. wat was ik toen blij zeg, kon need for speed zo vloeiend spelen :P :P

[afbeelding]
Deze kaart was toendertijd zo krachtig voor z'n tijd, ik heb hier zelfs nog GTA3 op gespeeld :D

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Een Voodoo Rush kaart gekocht op de HCC ter vervanging van me onboard video in onze IBM P166 :P

Man ik flikkerde van me stoel af toen ik quake 2 voor het eerst met die kaart startte :D

edit:
Owja, en in me eerste eigen pc een Diamod Viper V770 TNT2 met 32 mb ram, omfg wat was dat geil in Q3 zeg! :D Dat ding was net 3 dagen uit ofzo toen ik m kocht *D

[ Voor 32% gewijzigd door LeonM op 04-06-2003 23:06 ]

Verwijderd

mijn mooiste videokaart ervaring was de diamond viper 770 ultra!, ik ging van een S3 Virge naar die kaart , de 770 ultra was net uit, en ik was op dat moment werkzaam bij een computer bedrijf waardoor ik hem voor de inkoopprijs kon krijgen, maar dat was toen nog altijd zo'n 600 guldentjes :D en ik was de komende week niet van de computer weg te slaan!!!

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

toen ik m'n Geforce 1 kaart verruilde voor een ATI Radeon 8500 Built by Ati.
wat een enorm verschil in beeldkwaliteit was dat!
vooral in 3D spellen zag alles er veel "schoner" en scherper uit.
dat was echt een mooie videokaart ervaring..... ;)

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• cyberbetica
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Hellie112 schreef op 03 juni 2003 @ 23:57:
Toen ik een ati rage 128 (32 mb) had gekregen en half life kon draaien ;)
boh dat was lang geleden :D

doet het trouwens nog steeds trouw in mijn server,
hoewel ik die kreng moest oc'en om diablo II te kunnen draaien :X

ojah schiet me net te binnen ik was toen ook nog zo overweldigt door techdemo dwaring die er bij zat:p
zelfde hier... upgrade van een p133 met een 2mb s3 naar een celeron 300, 96mb ram, 2gb maxtor, en dan die kaart... en die 3ddemo... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Kaartje zit nu in het systeem vamme zusje, en heb laatst voor me server dezelfde gekocht, met tv out :P

• Alpine
  • Laatst online: 10:00

Alpine

Twisted animator

Mijn beste ervaring met videokaart upgrades was denk toen ik m'n Trident 9440 1 mb verving met een S3 Virge. Zelfs in Windows 95 was het merkbaar door bijv. het verslepen van venstertjes. Later had ik er nog een Matrox M3D (PowerVR) erbij gezet maar na een tijdje was ik dat ding wel weer zat en heb er een VooDoo2 voor in de plaats gedaan :Y) Ik had het spel Motorhead en dat was een wereld van verschil :)

Videokaarten die ik heb gebruikt

Trident ISA ding
Trident 9440 1mb (512kb upgrade :Y) ) PCI
S3 Virge 4mb PCI
Matrox M3D PowerVR addon kaart PCI
Helios 3D II VooDoo 2 12mb
GeForce2 MX 32mb DDR (385mHz d8 ik...)
GeForce2 Ti 64mb DDR (Was ook al een heel groot verschil met die achterlijke MX :/ )
GeForce4 Ti 4200 64mb

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Mijn videokaart waar ik de beste ervaring mee had was mijn aller eerste 3d kaart en dat was een helios voodoo 1 met 4 mb geheugen.
Toen ik deze in mijn pentium 233 mhz met MMX propte kon ik eindelijk need for speed special edition op de 3dfx manier draaien en dat zag er grafisch zo veel beter uit dan zonder 3d kaart maar dat niet alleen ik kon zelfs op de hoogste resolutie het spel met 2 spelers split screen spelen.
Dit is dan ook tevens mijn meest gespeelde game tot nu toe, ook tevens naar mijn mening de beste arcade racer ooit.

• Koekoeksclocker
  • Laatst online: 23-04 18:35
Toen Lara Croft haar beentjes spreidde en kruislings op mijn Voodoo 1 gezeten door haar 1ste adventure raasde was ik wel behoorlijk onder de indruk.... van de videokaart natuurlijk.

Verwijderd

Pollewob schreef op 04 June 2003 @ 00:02:
[...]
Laat dit soort nutteloze opmerkingen voortaan achterwege ajb :Y)
Tja, hij heeft wel een beetje gelijk.. Soms kan die BalusC wel erg kort door de bocht zijn!

Dank je :)
En laat dit soort nutteloze opmerkingen voortaan achterwege ajb :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 05-06-2003 08:40 ]

• Sailorman
  • Laatst online: 03-04 21:56
vacuumcleaner schreef op 04 June 2003 @ 22:10:
[...]

edit/

[afbeelding]
Dat was inderdaad het logo dat je dan te zien kreeg, maar dat kon je ook uit zetten maar ik vond dat zo leuk dat ik het aan liet staan.

Verwijderd

De eerste verbazing, oh en ah, was met m'n eerste VooDoo 3. Als je nagaat dat ik daarvoor alleen S3Virge had gehad 4mb, was dat heel wat. Dat ding deed daadwerkelijk transparanten, en populous werkte dr op! Diablo 2 ging dankzij glide als een tiet, sneller dan mijn opvolgende GF2 MX200 64MB ooit heeft gedaan. Die was in de rest overigens wel sneller.

Nu doe ik nog steeds Diablo 2 (en de rest :D), maar dit keer met een GeForce 4 TI4600 (wel, eigenlijk een TI4200, maar hij draait als een... met zelfgebouwde koeling). Overigens, diablo II doet het acceptabel op de GF4, maar nog lang niet zo mooi als de VooDoo 3 ooit deed.

Ik denk op dit moment nog niet aan een volgende kaart.

Verwijderd

Het telt vast niet...maar het was een onboard chip. De 'Daphne' op een Amiga 600. In de tijd dat de pc mannen commander 'kots' Keen speelden, had ik Superfrog. Download winUAE maar eens en verbaas jezelf over de kwaliteit van die tijd....onovertroffen en zijn tijd ver...ver...vooruit.

• VisionMaster
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

dual-zip schreef op 04 June 2003 @ 22:57:
[...]

Deze kaart was toendertijd zo krachtig voor z'n tijd, ik heb hier zelfs nog GTA3 op gespeeld :D
;( ik heb *net* de 3dFX hype gemist (kon dat nooit betalen) Ik had een hele tijd terug nog graag een Voodoo 3000 willen hebben als tweede monitor, een beetje voor de heb en vooral het merk met zijn technieken die er toen al zo rete goed in zaten.
OpenGL draaide gewoon super op dat ding, toen en nu als je niet de allernieuwste games op wil gamen.

Ik vind het zo jammer dat nVidia een hoop technieken van 3dFX in de garbage can hebben gegooit. Ik was wel erg benieuwd geweest hoe 3dFX in de hedendaagse markt zou afwegen tegen de andere kaarten-bakkers.

Ik ga nog wel eens opzoek naar een 3000 als collectors-item. En niet te vergeten de 6000(?) of zoiets... Dat heeft me wel eens met vage ogen doen kijken hoe 3dFX dat voorelkaar kreeg om die 4 gpu-cores op 1 pcb te proppen. Ik neem aan dat iedereen die foto wel eens gezien heeft.
Een magistreus grote videokaart met 4 cores en 64 of 128 MB
Had dat grote ding nou 1, 2 of 4 vga porten? ik meen dat het er maar 1 had maar weet het niet.... als het er 1 was, dan ga ik nog even op de knieen voor de O-) heilige kaart _/-\o_

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Ik had afgelopen week de mooiste videokaart ervaring.
Voor €139 een sapphire radeon 9500 non pro met 128 mb gekocht.:)

Direct getweaked naar een 9700 :), nu nog ff naar een 9700PRO :)

Eigenlijk was alles een mooie ervaring. Mijn 2 the MAX 2,25 mb fl199, Mijn Matrox Millenium 230 piek bijbetalen, daimond stealth II a 249, HELIOS voodoo 2 voor 99 gulden,Daimond viper v550 198 gulden geloof ik, Creative TNT2 Ultra a 298 piek, Hercules GF2 MX voor 279, Aopen Gforce 2 GTS, a 59 Euroz, dan de Evilmaster 2 van powercolor RADEON 8500LE 279 Euroz, en toen de Sapphire :)

Tering wat een geld eigenlijk zeg........... :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 00:56 ]

• VisionMaster
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 00:53:
Ik had afgelopen week de mooiste videokaart ervaring.
Voor €139 een sapphire radeon 9500 non pro met 128 mb gekocht.:)

Direct getweaked naar een 9700 :), nu nog ff naar een 9700PRO :)

Eigenlijk was alles een mooie ervaring. Mijn 2 the MAX 2,25 mb fl199, Mijn Matrox Millenium 230 piek bijbetalen, daimond stealth II a 249, HELIOS voodoo 2 voor 99 gulden,Daimond viper v550 198 gulden geloof ik, Creative TNT2 Ultra a 298 piek, Hercules GF2 MX voor 279, Aopen Gforce 2 GTS, a 59 Euroz, dan de Evilmaster 2 van powercolor RADEON 8500LE 279 Euroz, en toen de Sapphire :)

Tering wat een geld eigenlijk zeg........... :(
:P Tja, dat zijn van die kleine lettertjes in de 'Virtuele hobby voorwaarden van Gamers/Tweakers' ;) Het kan wel eens duur worden als je te veel LOL heb 8)7

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

De Monster 3D voodoo1 en 2 was helemaal te gek toen die uit kwam
daarna een Diamond viper V330 en sindsdien is het allemaal eigenlijk alleen maar sneller
geworden.
Maar ik vond de Voodoo 1 toch DE revolutie op dat moment voor 500 piekies

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05 00:07
Voor mij hetzelfde: Voodoo 1: Tombraider zag er zooo indrukwekkend mooi uit :Y)
Jammer genoeg heb je dat niet meer met videokaarten..

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Siluro
  • Laatst online: 12:20
vacuumcleaner schreef op 04 June 2003 @ 22:10:

edit/

[afbeelding]
Dat logo zag je als je een game opstarte. Ik herinner me het nog goed.
Dat waren de tijden.

• Pubbert
  • Laatst online: 12-05 13:03

Pubbert

random gestoord

Monster II
Afbeeldingslocatie: http://alag3.mfa.kfki.hu/dcsabas/hardware/images/monst3d2.jpg

Cool deze heb ik ook gehad! Wat een kaart _O_ Ik moest een stukje van mij CPU cooler afslijpen omdat het anders niet paste 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Pubbert op 05-06-2003 07:56 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• mrb
  • Laatst online: 30-12-2025

mrb

Na heel lang bij te hebben gevuld bij de supermarkt eindelijk 700 gulden gespaart voor m'n eerste 3d kaart... Een voodoo2 12mb van diamond, daarvoor had ik een 2mb pci kaartje ( merk/type ben ik helaas vergeten ).
En dan quake2 spelen, wereld van verschil, prachtig hoe ineens al die blokken waren veranderd in een mooi wapen, fatsoenlijke muren, en niet te vergeten alle mooie effecten die er in het spel zaten :*) 8)

Ook gelijk mn slechtste videokaart ervaring:
Op je xfx geforce4 ti4200 memcooling maken van een oud socket a coolertje, coolertje precies op maat gezaagt en alle blokjes met thermal adhensive op het mem geplakt.
Ik had alleen geen geduld tot de adhensive droog was dus ik stopte de kaart mooi terug in zn agp slot.. Nadat ik 20 min aan het overclocken was viel er zo'n memblokje omver |:( ....
Beeld half zwart en half blokjes, tot op de dag van vandaag mis ik gewoon nog weerstandjes van die videokaart >:) :+
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste