Toon posts:

Canon G5 uitgebracht!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Kees_Mot
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14-07-2004
discusws schreef op 18 juni 2003 @ 08:28:
Om de vergelijking nog iets scherper te maken:

G3 aanschafprijs:

US price = $ 445 = 379 Euri + 22 Euri verzendkosten + 6% invoer = 425 E

Duisland 577 Euro + 22 Euri verzend kosten = 599 E

Nederland 649 + 11 Euri verzendkosten = 660 E

Het verschil kan dus aanzienlijk meer zijn.

Wat garantie betreft denk ik kapot is pech en kost je 22 Euri om het te laten repareren. En persoonlijk ga ik er niet vanuit dat ie 2 of meer keer kapot gaat.

Ik ben dus een tevreden G3 gebruiker sind 1 week ;)

mvgr Walter
Je vergeet bij de Amerikaanse prijs de 19% BTW mee te rekenen, niet geheel onbelangrijk imho

Zoek je Mot, of Mot je zoek?

• sunbeam
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 28-07-2013
enigma schreef op 02 June 2003 @ 11:06:
[...]

G4 spreek je in azie uit als een beledigend woord geloof ik dus vandaar!

Net zoals de Volkswagen Lupo. Lupo is portugees voor kleine penis of iets dergelijks ;)
Een lupo is ook een kleine lelijke wagen dus dat klopt wel.

Over die G4 zou je weleens gelijk kunnen hebben.

• Whizzer
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09-11 21:02

Whizzer

Flappie!

Ik heb de G5 gekocht met extra accu en 512 MB CF card... Ik zat eigenlijk al lang te denken om een G3 te kopen via PC Prive, maar heb uiteindelijk de G5 gekocht.... Als ik het zelf had moeten betalen, dan had ik absoluut de G3 gekocht... maar het prijsverschil scheelde me een dag ofzo... Tja....

Gewoon in Nederland gekocht b.t.w. Ik ben benieuwd wat de levertijd is van die dingen, want daar wordt natuurlijk overal over gezwegen... één winkel zegt ongeveer 2 weken levertijd... Ik hoop het, want ik wil die 512 helemaal volschieten op de Loveparade...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! | AnimalCribs, dé plek om te shoppen voor uw huisdier

• discusws
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15:04
Kees_Mot schreef op 18 juni 2003 @ 09:21:
[...]

Je vergeet bij de Amerikaanse prijs de 19% BTW mee te rekenen, niet geheel onbelangrijk imho
als je word gesnaaid door de douane kom je alsnog op 505 Euro uit is en blijft nog steeds erg aantrekkelijk >:)

mvgr Walter

[Voor 29% gewijzigd door discusws op 18-06-2003 10:02]

Natuur fotograaf

• Jochen_H
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21-03-2005
Whizzer, ik dacht al dat je h'm had. Volgens mij vorige post hier, zou ik zaterdag meer nieuws hebben en Canon ging dan leveren. Ik hoop dat ik h'm dan heb. Want ik zit al bijna 2 weken zonder camera en als ik dan nog eens 2 weken moet wachten, dan wordt ik gek denk ik. Ook omdat ik hopelijk deze week mijn 1gig cf kaartje ontvang

• Kees_Mot
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14-07-2004
discusws schreef op 18 June 2003 @ 09:53:
[...]

als je word gesnaaid door de douane kom je alsnog op 505 Euro uit is en blijft nog steeds erg aantrekkelijk >:)

mvgr Walter
Ik zeg ook niet dat het niet aantrekkelijk is, echter komt er wel even 80 Euri bij en dan is het misschien toch handiger om de camera in Europa te kopen vanwege garantiebepalingen.

Zoek je Mot, of Mot je zoek?

• discusws
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15:04
Kees_Mot schreef op 18 juni 2003 @ 11:24:
[...]

Ik zeg ook niet dat het niet aantrekkelijk is, echter komt er wel even 80 Euri bij en dan is het misschien toch handiger om de camera in Europa te kopen vanwege garantiebepalingen.
Ja aan elk voordeel zit meestal ook een nadeel ;)

Er zou inderdaad 80 Euro bij kunnen komen. Maar met het huidige prijsverschil a 150 euro kan je hem 7 maal terug sturen.

En dit alleen maar omdat Canon geen wereldwijde dekking geeft wel een Europese (staat op mijn garantiebewijs tenminste) maar ik mag hem niet in Nederland inleveren :? . Je kan je tevens afvragen wat zo'n Europees garantiebewijs dan nog voorsteld per slot van rekening zijn wij 1 Europa :D.

Maar ervan uitgaande dat zo'n kwaliteit product niet zo vaak retour gezonden moet worden scheelt het erg veel geld.

Zeker als je ook nog eens bv een IBM microdrive 1GB erbij besteld welke in ieder geval voor rond de 120 euro megeleverd word (incl btw :D) Loopt het prijsverschil al inmiddels op naar de 300 Euro.

mvgr Walter

Natuur fotograaf

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
discusws schreef op 18 June 2003 @ 08:28:
Om de vergelijking nog iets scherper te maken:

G3 aanschafprijs:

US price = $ 445 = 379 Euri + 22 Euri verzendkosten + 6% invoer = 425 E

Duisland 577 Euro + 22 Euri verzend kosten = 599 E

Nederland 649 + 11 Euri verzendkosten = 660 E

Het verschil kan dus aanzienlijk meer zijn.

Wat garantie betreft denk ik kapot is pech en kost je 22 Euri om het te laten repareren. En persoonlijk ga ik er niet vanuit dat ie 2 of meer keer kapot gaat.

Ik ben dus een tevreden G3 gebruiker sind 1 week ;)

mvgr Walter
Reken er maar op dat je 19% BTW moet betalen, dit soort dure pakketjes worden bijna 100% zeker gecheckt. Bovendien hoef je over een digicam geen invoerrechten te betalen, maar alleen de 19% BTW... De vervoerders zoals FedEX zijn verplicht de waarde van het pakket aan de buitenkant te vermelden en in de praktijk gaat alles onder de 20 euro gewoon door, doorgaans dus zonder BTW heffing, maar alles wat een aanzienlijke waarde betreft, zoals dus ook een G3 van ~500 euro) wordt per definitie onderschept om BTW te heffen.

Qua garantie zou ik dus voor Duitsland gaan, hoewel je voor het bedrag wat je uit Amerika uitspaart wel een flinke reparatie kunt laten doen waarschijnlijk :)

[Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 18-06-2003 12:10]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Jochen_H schreef op 18 June 2003 @ 10:19:
Whizzer, ik dacht al dat je h'm had. Volgens mij vorige post hier, zou ik zaterdag meer nieuws hebben en Canon ging dan leveren. Ik hoop dat ik h'm dan heb. Want ik zit al bijna 2 weken zonder camera en als ik dan nog eens 2 weken moet wachten, dan wordt ik gek denk ik. Ook omdat ik hopelijk deze week mijn 1gig cf kaartje ontvang
Ben ik benieuwd of je hem al hebt, of dat ze je een leverdatum hebben gegeven... Ik weet nog niets... :'(

Ik ben geweldig.. en bescheiden! | AnimalCribs, dé plek om te shoppen voor uw huisdier

• Jochen_H
Nee, ik heb h'm spijtig genoeg nog niet! De winkel waar ik h'm besteld had ging mij op de hoogte houden. Ze hadden zelf nog niets gehoord.
Kan toch niet meer zo lang duren ??!!??

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Ik heb ergens gelezen dat ie pas vanaf half juli leverbaar is.... en een ander roept over een levertijd van 2 weken.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Deja vu helaas - ook met de G3 was het wachten (half nov 2002), wachten (eind nov), wachten, half december, wachten ... eindelijk 21 december.... en dan had ik nog geluk gehad - vlot werd geleverd vanaf midden januari...

Ik zie dezelfde geschiedenis herhalen met de G5.... maar misschien ben ik wel een doemdenker... hou moed G-vrienden! ;)

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

• Jochen_H
Ik zag op de site van www.sdcard.be dat bij de sectie pas binnengekomen de G5 stond. Heb dan even gemaild en de G5 was voor het moment uitverkocht zei de man. Ze hebben een wachtlijst van ongeveer 21 dagen.
Heeft nog iemand nieuws omtrent deze camera want na bijna 3 weken zonder cam ben ik zo een beetje gek aan het worden.

• Sheik
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 18-04-2019
Ik zag zojuist in een Maastrichtste fotozaak de G5 in de etalage op voorraad staan. 870,- :)

• Jochen_H
Dat is een mooie prijs!
Dan moet die toch ook wel in Belgie te verkrijgen zijn. Of niet?

• Jochen_H
Jawel jawel, juist ene mail gekregen van mijne winkel dat mijne G5 gearriveerd is !!
Ik ga hem deze avond halen. Kan niet meer wachten !!!

• Sheik
Lekker gevoel he...als je lang op iets verheugd hebt en het kan gaan afhalen :) Ik wens je in ieder geval veel plezier met de G5. Ik raad je aan om een bescherm/UV filtertje te halen voor de bescherming van je lens tegen krassen en/of stof. Je hebt wel een 58mm adaptertje nodig.

• Mooody
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:52

Mooody

elmoody

Sheik schreef op 24 June 2003 @ 16:28:
Lekker gevoel he...als je lang op iets verheugd hebt en het kan gaan afhalen :) Ik wens je in ieder geval veel plezier met de G5. Ik raad je aan om een bescherm/UV filtertje te halen voor de bescherming van je lens tegen krassen en/of stof. Je hebt wel een 58mm adaptertje nodig.
zoals ik al zei: niet nodig :)

er zit een lensdop bij, waarom zou je tientallen euro's uitgeven voor nog een veredelde lensdop? :?

een lens smelt niet in de zon ofzo, zeker niet met de hoeveelheid zon in dit land :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Sheik
Daar gaat het niet om Mooooody, het gaat om beschadigingen aan je lens. Stel dat je een foto maakt van een langsrijdende auto of fiets. Nou, er spat een steentje op recht in je lens. Jammer maar helaas voor je lens. Ik wil maar zeggen dat een ongeluk tijdens het schieten van een foto snel kan gebeuren. Ik ben immers niet de enige 'verstandige' die dit op een toestel doet, zeker als de mogelijk van filters voor dergelijke cams bestaat.

• zwikkel
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22-03-2011

zwikkel

The best a man can get...

Jochen_H schreef op 24 juni 2003 @ 15:57:
Jawel jawel, juist ene mail gekregen van mijne winkel dat mijne G5 gearriveerd is !!!!!
Mag ik vragen waar je em gekocht hebt? 8)

Windhoos jaja

• Sander0105
  • Nu online
Wat ik heel slecht vind aan een camera van dit niveau, is het feit dat je in wide-angle zoom een stuk van je lens ziet :? Ik vind dit een behoorlijk grove fout! Zeker voor canon.

tja...

• Sheik
Ach, tuurlijk is het een schoonheidsfoutje, maar je hebt sowieso nulkommaniks aan dat zoekertje. Dat moet je gewoon verwaarlozen en ikzelf heb er geen enkele keer mee gewerkt. Je ziet het niet terug op de foto en ook niet op het LCD schermpje. Dus eigenlijk is het geen probleem. Ik had in plaats van dat nutteloze zoekertje eerder een EFV zoekertje verwacht, daar kun je tenminste iets mee.

• Jochen_H
Ik heb h'm van een winkel in belgie(limburg) in Hoeselt.
Heel mooi toestel, heel anders dan mijn S30. Wat mij direct opvalt is dat het LCD scherm stukke beter is dan deze op de S30. Voor de rest heb ik nog niet veel geprobeerd, hij is nu aan het bijtanken!

• Sheik
Straks effe de dead pixel test doen ;)

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

En ik heb nog steeds niets...... :'(

De winkel waar ik hem gekocht heb heeft 'm nog niet binnen gehad van zijn leverancier.... Ach ja, deze week kan er ook nog wel bij, zoalng ik hem maar voor de loveparade heb.....

Maargoed, hoe zijn de eerste ervaringen met deze camera?

• Mooody

Mooody

elmoody

Whizzer schreef op 25 June 2003 @ 09:09:
Maargoed, hoe zijn de eerste ervaringen met deze camera?
lees de G3 reviews ;)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Jochen_H
ik kom van een S30, dus dat is toch wel een beetje aanpassen vind ik. Maar de eerste ervaringen zijn zeer goed. De batterij deze nacht laten opladen, software moet ik nog installeren, maar de camera voelt heel goed aan. Natuurlijk wat zwaarder, maar toch niet te zwaar. Schermpje vanboven vind ik zeer handig, ook de bediening is heel fijn

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

We zijn benieuwd naar je eerste foto-ervaringen, Jochen!
Je bent volgens mij een van de eersten in Europa, zult er wel flink voor moeten hebben dokken! ;)

• Sheik
@Jochen_H
Wat houdt eigenlijk de Custom 1 en 2 setting in?

Edit:
For even more control, you can use the custom effect feature to manually adjust the contrast, sharpness, and saturation. Each of these three options has a low, normal, and high setting. You can use photo effects in any mode, including movie mode.

[Voor 71% gewijzigd door Sheik op 25-06-2003 11:59]

• Mooody

Mooody

elmoody

ik sta op het punt een G5 te kopen....kost nu nog overal ruim 800 euro....hmm...
en binnenkort komt ook de opvolger van de Sony F717 en Fuji S602...hmmm
en de Nikon 5400 is ook wel ok...hmmm
en voor 100 euro meer heb je een 2e handse D30..hmmm

keuzes :/

• jasperj
  • Laatst online: 14:32
Hoe kom je erbij dat er binnenkort een opvolger van de F717 en de S602 komt?

• Sheik
Er is nog geen aankondiging van de F717 en S602. Meestal gebeurt dat rond september, waardoor de camera's rond oktober, november op z'n snelst te krijgen zijn in de Nederlanse winkels.

• Mooody

Mooody

elmoody

jasperj schreef op 25 June 2003 @ 13:01:
Hoe kom je erbij dat er binnenkort een opvolger van de F717 en de S602 komt?
nou, de S602 bestaat al sinds januari 2002, dus er zal binnenkort een nieuwe uitkomen denk ik...
de Nikon 5700 bestaat sinds mei '02
de Sony F717 sinds begin september '02, dus dat zou inderdaad wat langer gaan duren...

• Jochen_H
Dit staat op de draaiknop als C1 en C2. Als je instellingen gedaan hebt en je wilt deze bewaren, dan kun je opslaan als C1 of C2 en dan kun jee gemakkelijk je persoonlijke instellingen oproepen.

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Tja ... Moooooody als je nog langer blijft dubben dan wordt het fotograferen helemaal niets. :)

Koop nu een leuk digitaaltje van rond 4 megapixels (600 euro +kaartjes) en ga lekker er op uit, nu de dagen nog lang en vol kleuren zijn. Intussen ga je lekker sparen voor een DSLR die eind 2004 rond de 1200 euro kunt krijgen. Dan kun je dat dingetje weer voor de helft van de prijs verkopen. Vort een beetje! ;)

• Mooody

Mooody

elmoody

Merlijn_merlin schreef op 25 June 2003 @ 17:50:
Tja ... Moooooody als je nog langer blijft dubben dan wordt het fotograferen helemaal niets. :)

Koop nu een leuk digitaaltje van rond 4 megapixels (600 euro +kaartjes) en ga lekker er op uit, nu de dagen nog lang en vol kleuren zijn. Intussen ga je lekker sparen voor een DSLR die eind 2004 rond de 1200 euro kunt krijgen. Dan kun je dat dingetje weer voor de helft van de prijs verkopen. Vort een beetje! ;)
...als ik jou toch niet had ;)

ik kan inderdaad de G3 kopen, maar ik vind de kleur van de G5 zo mooi :P

• Qorne
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

is zo'n G5 zoveel beter als een Powershot S40
want die vind ik al erg goed, en ik ben nog niet echt heel antoeshast ;) van de G serie

G5 valt nog wel mee... 829,- inclusief btw

[Voor 58% gewijzigd door Qorne op 25-06-2003 19:24]

• Mooody

Mooody

elmoody

Qorne schreef op 25 June 2003 @ 19:16:
is zo'n G5 zoveel beter als een Powershot S40
want die vind ik al erg goed, en ik ben nog niet echt heel antoeshast ;) van de G serie

G5 valt nog wel mee... 829,- inclusief btw
de G-serie heeft als voordeel een snelle lens (f2.0), betere grip, veel langere accuduur, hotshoe, flip lcd, infrarood ab, meer zoom (bij G3/G5), betere beeldkwaliteit (door betere lens) etc.

G5 heb je al voor 800 euro en dat zal de komende tijd (deze zomer) nog wel dalen tot zo'n 725/750 denk ik...

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Mooooody schreef op 25 June 2003 @ 18:56:
[...]

...als ik jou toch niet had ;)

ik kan inderdaad de G3 kopen, maar ik vind de kleur van de G5 zo mooi :P
Dan is er wel ergens een zwarte G2 op te snorren voor rondom de 450 euro... kun je ook erg leuke plaatjes meeschieten!

De prijs van de G5 zal zeker langzaam dalen naar 750 en misschien met kerst al verkrijgbaar voor minder dan 650. ;)

[Voor 15% gewijzigd door Merlijn_merlin op 25-06-2003 22:29]

• Mooody

Mooody

elmoody

Merlijn_merlin schreef op 25 June 2003 @ 22:27:
[...]

Dan is er wel ergens een zwarte G2 op te snorren voor rondom de 450 euro... kun je ook erg leuke plaatjes meeschieten!
lager dan G3 ga ik toch niet, dan krijg ik spijt...
als je toch een boel geld uitgeeft, kun je niet zo goed nog iets meer uitgeven en iets halen waar je geen spijt van krijgt B)

• Jochen_H
Optische zoom vind ik veel beter dan van S30, die had 3x en ik heb nu 4x, maar gewoon veel beter. Hier heb ik een macro foto genomen.
Getrokken in RAW, omgezet naar 800x600 en opgeslagen als JPG. Maar die RAW's, man man die zien er scherp uit.

http://users.pandora.be/huibke/RodeBloem.jpg

Ik had deze foto ook opgeslagen als Tiff(16) en dan is mijn foto zo een goede 30mb groot. Voor de rest een pracht van een toestel, zeer handig die inklapbare lcd(zeer scherp); Niets dan lof over de G5 hoor, ben blij met mijn aankoop

• zwikkel

zwikkel

Jochen_H schreef op 25 June 2003 @ 22:30:
Optische zoom vind ik veel beter dan van S30, die had 3x en ik heb nu 4x, maar gewoon veel beter. Hier heb ik een macro foto genomen.
Getrokken in RAW, omgezet naar 800x600 en opgeslagen als JPG. Maar die RAW's, man man die zien er scherp uit.

http://users.pandora.be/huibke/RodeBloem.jpg

Ik had deze foto ook opgeslagen als Tiff(16) en dan is mijn foto zo een goede 30mb groot. Voor de rest een pracht van een toestel, zeer handig die inklapbare lcd(zeer scherp); Niets dan lof over de G5 hoor, ben blij met mijn aankoop
Is idd een erg nette foto ja! Heb nu zelf ook een G5 besteld, en mij "oude" G2 verkocht... Mooi dealtje maken, en er toch lekker op vooruit gaan! Maar die G2 was ook een schitterend apparaat hoor. Heb ik ook een stel geweldige foto's mee mogen maken 8)

Windhoos jaja

• Mooody

Mooody

elmoody

Jochen_H schreef op 25 June 2003 @ 22:30:
optische zoom is optische zoom...betere optische zoom bestaan niet, meer zoom of betere lens wel :)

raw's zijn niet scherper dan jpegs...raw's zijn dezelfde foto's als de jpegs alleen is er amper compressie op los gelaten
door compressie kan een foto niet minder scherp worden, want dat is alleen de verdienste/fout van de fotograaf...compressie kan wel zorgen voor minder gaaf beeld (artifacts e.d.), maar hier heb je weinig tot geen last van op de hoogste jpeg kwaliteit...

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

raw is bewerkelijker - voordeel: met raw kun je de witbalans corrigeren... en jpeg compressie hoe gerinng ook - levert altijd wat verlies op...

maar dit is niet de plaats voor zulke discussies...

• Jochen_H
Iets meer zoom, maar toch een heel verbetering van de lens dan. Ben pas bezig met die RAW's, en wat aan het proberen dus ik ken er nog niet zoveel van. Ben gewoon overdonderd met de kwaliteit van dit toestel.

• Oceanus
  • Laatst online: 30-01-2006
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/g5_samples.html

Is dat nou representatief voor de G5? Ik vind het nogal wazige en onduidelijke foto's; voor zo'n hoogwaardige Cam dan. Konden net zo goed van een Aldi Cam ofzo afkomen als ze niet zo'n hoge resolutie hadden (nofi).

Of zijn wij GT'ers nou zo into fine tuning en dat het tip top moet uitzien; i.t.t. de gemiddelde hoogwaardige point en shoot consument die 'em zou aanschaffen.

[Voor 26% gewijzigd door Oceanus op 26-06-2003 00:09]

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Kwaliteit is niet zo slecht voor foto's die zo uit de camera komen. Er is nog wel wat kleur/kontrast etc correctie nodig.

• Mooody

Mooody

elmoody

ff een update...
de G5 is op voorraad voor 820 euro bij een winkel in de buurt, dus ik haal 'm vanmiddag op :)

nu maar hopen dat ik er langer mee kan doen dan met mijn G3 :Y)

• zwikkel

zwikkel

Mooooody schreef op 27 June 2003 @ 12:02:
ff een update...
de G5 is op voorraad voor 820 euro bij een winkel in de buurt, dus ik haal 'm vanmiddag op :)
Welke winkel? :)

Windhoos jaja

• Zjemm
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13:21
ja welke winkel?

opensecure.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SurfDude698
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 07-07-2006
Wat zijn precies de verschillen tussen de G3 en de G5? Ik wilde eerst de G3 kopen, maar nu zie ik dat je de G5 op internet al kunt krijgen voor € 689.10 (exclusief BTW danwel...). Is het dus de moeite waard om zo'n 100 euro extra uit te geven voor de G5 ipv de G3?

[Voor 7% gewijzigd door SurfDude698 op 29-06-2003 14:50]

SurfDude || SPAM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Progress in Hengelo..
Ik heb 'm daar vrijdag gekocht en heb er ff mee gespeeld...
Hij voelt sneller aan dan de G3...focussen gaat wat sneller en wat vaker goed...accu lijkt ook wat langer mee te gaan...

dus ik ben er wel blij mee...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jasperj
  • Laatst online: 14:32
Erg goedkoop die winkel.
Alleen jammer dat ze, volgens mij, bijna niks op voorraad hebben.
iig de G3 niet en aangezien ik die wel wil gaan kopen..........

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SurfDude698
Mooooody schreef op 29 June 2003 @ 15:01:
[...]

Progress in Hengelo..
Ik heb 'm daar vrijdag gekocht en heb er ff mee gespeeld...
Hij voelt sneller aan dan de G3...focussen gaat wat sneller en wat vaker goed...accu lijkt ook wat langer mee te gaan...

dus ik ben er wel blij mee...
Ik wil 'm ook daar bij Progress kopen. Kun je ook direct naar de winkel gaan zonder dat je 'm eerst via internet bestelt?

SurfDude || SPAM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zwikkel

zwikkel

SurfDude schreef op 29 June 2003 @ 18:01:
[...]

Ik wil 'm ook daar bij Progress kopen. Kun je ook direct naar de winkel gaan zonder dat je 'm eerst via internet bestelt?
Ik weet dat ze daar niet veel op voorraad hebben wat digicams betreft, dus ik zou maar even bellen, zodat ze opbellen als je product binnen is :)

Windhoos jaja

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SurfDude698
donsje schreef op 29 juni 2003 @ 19:04:
[...]

Ik weet dat ze daar niet veel op voorraad hebben wat digicams betreft, dus ik zou maar even bellen, zodat ze opbellen als je product binnen is :)
Volgens de site kunnen ze ze juist direct uit voorraad leveren...

SurfDude || SPAM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zwikkel

zwikkel

SurfDude schreef op 29 June 2003 @ 20:40:
[...]

Volgens de site kunnen ze ze juist direct uit voorraad leveren...
Aan de telefoon hebben ze mij andere dingen verteld hoor 8)7

Windhoos jaja

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SurfDude698
donsje schreef op 29 June 2003 @ 22:58:
[...]

Aan de telefoon hebben ze mij andere dingen verteld hoor 8)7
Serieus? Nou ja, morgen maar eens bellen dan...

SurfDude || SPAM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

SurfDude schreef op 29 June 2003 @ 18:01:
[...]

jup..
er waren nog een stuk of 10 G5's toen ik er vrijdag was, dus misschien heb je mazzel

• Arjan B
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13-10-2020
Ik ben nou toch wel nieuwsgierig naar de plaatjes van deze cam! Nieuwe eigenaars posten met die hap :P

Loeibaar.nl

• Mooody

Mooody

elmoody

Arjan B schreef op 30 June 2003 @ 18:32:
Ik ben nou toch wel nieuwsgierig naar de plaatjes van deze cam! Nieuwe eigenaars posten met die hap :P
zaterdag ff wat geklooit met de manual instellingen...
heb een kleine webspace, dus dit is het ff :)

http://members.home.nl/martijn2k2/Fotos/1.jpg

http://members.home.nl/martijn2k2/Fotos/2.jpg

op zich niet zo bijzonder :)

http://members.home.nl/martijn2k2/Fotos/3.jpg

en mijn schatje :)

http://members.home.nl/martijn2k2/Fotos/4.jpg

ik heb eerst een half uurtje op auto mode geschoten, om te testen, en het viel me op dat het net ff wat sneller gaat dan met mijn G3...

ook zijn de kleuren wat minder fel (bijv. die bomen kregen de juiste kleur) en gaat de accu gaat gevoelsmatig langer mee

[Voor 18% gewijzigd door Mooody op 30-06-2003 18:57]

• Mooody

Mooody

elmoody

tip: verkleinen en tussen [img] tags zetten
foto's van 2mb op 2x de schermresolutie gaat niemand bekijken :)

[Voor 5% gewijzigd door Mooody op 30-06-2003 20:18]

• Sheik
Het eerste wat me opvalt is de hoeveelheid ruis die mij toch echt (heeeeeeel erg) tegenvalt. Ten tweede is de G5 net als de G3 niet echt een goede Macro camera. Voor de rest zal hij best oke zijn. Mooie foto's overigens.

• Mooody

Mooody

elmoody

Sheik schreef op 30 juni 2003 @ 20:24:
[...]

Het eerste wat me opvalt is de hoeveelheid ruis die mij toch echt (heeeeeeel erg) tegenvalt. Ten tweede is de G5 net als de G3 niet echt een goede Macro camera. Voor de rest zal hij best oke zijn. Mooie foto's overigens.
ik wist dat jij er over ging vallen :)

deze foto's zijn natuurlijk niet representatief voor een G3/G5....
hier moeten we dan ook foto's tegenover stellen gemaakt voor iemand die de F717 net een minuut in zijn handen heeft :z

• Sheik
Mooooody schreef op 30 June 2003 @ 20:26:
[...]

ik wist dat jij er over ging vallen :)

deze foto's zijn natuurlijk niet representatief voor een G3/G5....
hier moeten we dan ook foto's tegenover stellen gemaakt voor iemand die de F717 net een minuut in zijn handen heeft :z
:P Maartoch ;) (geintje)

• ederooij
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 28-06 23:24

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

De review van Dpreview is er, zie http://www.dpreview.com/reviews/canong5/

Bennie gek, ben een koe!

• Sheik
Als ik het forum van Dpreview mag geloven zijn de Sony V1 en Nikon CP 5400 de winnaars van de 'test'. Beoordeel zelf maar op welke punten de G5 tekort komt (vooral beeldkwaliteit). Als ik heel objectief mag zijn (is moeilijk weet ik) dan zou ik kiezen voor de G3 ivm minder ruis en minder chromic abboration. Zelf zou ik niet meer kiezen voor de G-serie uberhaupt als we kijken hoeveel digicams superieur zijn aan de G-serie, maar dat is een andere discussie. De Nikon verrassend goed dus! VAn de Sony V1 sta ik ook te kijken, omdat de meningen over dit apparaat erg verdeeld waren (zijn) na aanleiding van de pre-productiemodellen.

Loop dit topic eens door...Laten we de G5 maar snel vergeten en hopen dat de G6 iets nieuws te bieden heeft :P

http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=1194

[Voor 13% gewijzigd door Sheik op 02-07-2003 15:24]

• Mooody

Mooody

elmoody

Sheik schreef op 02 July 2003 @ 14:45:
Als ik het forum van Dpreview mag geloven zijn de Sony V1 en Nikon CP 5400 de winnaars van de 'test'.
euhm, waar haal je dat vandaan?
de V1 heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding, maar komt niet tot de hoogte van de G5/5400....
tussen deze 2 'wint' de G5 het op deze punten: (van mijn post op tweakers.net)

- 150 euro goedkoper
- snelle f2.0 lens
- snellere AF
- langere accuduur
- status LCD
- meer netto resolutie
- minder grafische 'onvolmaaktheden' als distortions of soft corners...
- veel snellere en betere menu-interface
- grotere en (veel) snellere buffer
- RAW
- AF assist lamp
- volledige externe flits ondersteuning
- groter LCD scherm
- meer zoombereik (140mm. t.o.v 116mm. van de 5400)
- IR ab bijgeleverd
- snellere en betere (tot 10x) playback

Vergelijk de uitvergrotingen bij de review maar tussen de G5 en de 5400. De G5 lijkt hier een stuk scherper...

Enige voordeel die ik kan bedenken voor de 5400 is zijn 28mm lens en goede macro functie...
Beoordeel zelf maar op welke punten de G5 tekort komt (vooral beeldkwaliteit). Als ik heel objectief mag zijn (is moeilijk weet ik) dan zou ik kiezen voor de G3 ivm minder ruis en minder chromic abboration.
meer ruis heb ik niet gezien in mijn foto's, meer CA ook niet...maar als Phil het zegt zal het wel zo zijn ;)

feit is dat de G5 meer te bieden heeft dan de G3, maar de hogere prijs dat misschien niet rechtvaardigd (daarom heeft de G5 ook maar het predicaat 'recommended' gekregen (tov de 'highly recommended' van de G3 - en V1)
Zelf zou ik niet meer kiezen voor de G-serie uberhaupt als we kijken hoeveel digicams superieur zijn aan de G-serie, maar dat is een andere discussie. De Nikon verrassend goed dus! VAn de Sony V1 sta ik ook te kijken, omdat de meningen over dit apparaat erg verdeeld waren (zijn) na aanleiding van de pre-productiemodellen.

Loop dit topic eens door...Laten we de G5 maar snel vergeten en hopen dat de G6 iets nieuws te bieden heeft :P
vind ik een rare conclusie, maar goed, je bent dan ook helemaal niet subjectief ofzo :P

door al jouw trappen naar de G3/G5, ben ik helemaal vergeten welke camera jij hebt....zeg eens ;)

• beschuit
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 05-12 16:55

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

De G5 heeft veel goed kanten, maar uiteindelijk komt het neer op beeldkwaliteit. In diverse reviews lees ik dat de CA en purple fringing hoger dan normaal zijn.

Dpreview: "However the G5 does appear to exhibit stronger fringing with a larger border and even at smaller apertures (where fringing typically disappears). Could this be because of the tighter pitch of the microlenses on the CCD? (pure speculation). As you can see from the samples below while fringing is reduced at higher apertures it is still visible. For me this level of fringing isn't really acceptable in a modern digital camera."

Dcresource: "While not nearly as bad as some other cameras I've tested, I felt that the level of fringing was too high for a camera with this price. I'll let a camera get away with a little purple fringing at F2.0 or F2.8, but at F4.0 it shouldn't be there."

• Mooody

Mooody

elmoody

beschuit schreef op 03 juli 2003 @ 12:06:
De G5 heeft veel goed kanten, maar uiteindelijk komt het neer op beeldkwaliteit. In diverse reviews lees ik dat de CA en purple fringing hoger dan normaal zijn.
lees eens het commentaar over de beeldkwaliteit van andere camera's :)
de G3/G5 heeft in ieder geval geen last van onnauwkeurige witbalans, distortions, jaggies, slechte of trage AF etc..wat je bij veel andere camera's wel hoort...
de G5 staat aan de top van de 5mp camera's als het gaat om beeldkwaliteit (vergelijkbaar met Sony F717 en Nikon 5700 - die ook zo hun onvolmaaktheden hebben)

CA (purle fringing) kan je ontlopen door een simpel 'trucje' te gebruiken, gewoon de f-stop verhogen...

ik heb zelf zo goed als nooit een foto uit mijn G3 (en nu G5) gekregen met CA, je moet ff weten hoe je ermee moet omgaan en het probleem is verdwenen...

ondanks dit negatieve puntje denk ik dat de G3 nog de beste allroundcamera is met de beste prijs/kwaliteit verhouding (619 euro)

de G5 is (ondanks zijn kleine minpunt) aantrekkelijker dan de G5, maar is de 200 euro meerprijs niet waard...dat is ook de reden waarom de G5 niet zo goed is ontvangen...

• Sheik
Mooooody schreef op 03 July 2003 @ 11:54:
door al jouw trappen naar de G3/G5, ben ik helemaal vergeten welke camera jij hebt....zeg eens ;)
Ik heb de F717. Ik ben zelf van mening dat de G3 gewoon beter is, absoluut gezien zelfs. Met name de ruis die echt minder is dan de G5. Ik heb zelf veel foto's de afgelopen weken gezien van de G5 en vergeleken met de G3. De G5 is niet slecht, maar de voordelen die je opsomt in je post, gelden ook voor de V1 en 5400.

Ik trap tegen de G5 ja, het is een tussenmodelletje van de G3 naar de G6. Ik zeg met opzet modelletje, omdat de camera naar mijns inziens niet de volwassenheid heeft als de nieuwe V1, 5400 en de F717 en 5700 om maar een paar cams te noemen die qua beeldkwaliteit door velen als superieur worden gezien. Zelfs het Canon topic sprak van een blurry imagequality tov bovengenoemde cams.

Het is niet dat ik anti-Canon ben, ik stond zelf op het punt een G3 te kopen. Zodra je wilt gaan uitbreiden met een adapter was voor mij de pret over toen ik de beeldkwaliteit in de winkel zag. Diep teleurgesteld liep ik helaas zonder G3 de winkel uit. Die beperkingen die gelden met een 58mm adapter waren echt voor mij de druppel. Nogmaals, de G3/G5 maken mooie plaatjes, de instelmogelijkheden zijn super, maar ik heb gedurende een dik jaar voldoende argumenten bij elkaar gesprokkeld om de G3/G5 na een weloverwogen keuze lekker in de winkel te laten. Ik ben nu blij en dat was ik niet geweest met de G3. Nogmaals, puur persoonlijk en niet om iemand nu voor de schenen te trappen.

• Mooody

Mooody

elmoody

Sheik schreef op 03 July 2003 @ 12:56:
[...]

De G5 is niet slecht, maar de voordelen die je opsomt in je post, gelden ook voor de V1 en 5400.
nee, die zijn dus uit de review gehaald en gelden niet voor de 5400 (waar dus mee is vergeleken)

de ruis van de G3 is echt minder dan van de G5?
sorry, toch al 400 foto's gemaakt met de G5 en 't is me niet opgevallen ;)
real-life ervaringen zijn toch altijd anders dan technisch uitputtende testen van een camera-expert...
zelfde met de CA, het zal er wel zijn, maar het is mij nog niet opgevallen...zelfs al enkele keren met veel tegenlicht op f3.0 geschoten, nix gezien...

wel is me opgevallen dat de G5 beter en sneller focust (op auto mode)
Ik trap tegen de G5 ja, het is een tussenmodelletje van de G3 naar de G6. Ik zeg met opzet modelletje, omdat de camera naar mijns inziens niet de volwassenheid heeft als de nieuwe V1, 5400 en de F717 en 5700 om maar een paar cams te noemen die qua beeldkwaliteit door velen als superieur worden gezien. Zelfs het Canon topic sprak van een blurry imagequality tov bovengenoemde cams.
hoe meet je volwassenheid? :/

de discussie G3 vs. F717 zullen we maar niet meer voeren, want die camera's moet je niet vergelijken....niet omdat ze verschillen in beeldkwaliteit of features, maar vooral door het verschil in grootte...(F717 is groter (=nadeel), maar heeft betere grip (=voordeel)...zelfde met de 5700...
Het is niet dat ik anti-Canon ben, ik stond zelf op het punt een G3 te kopen. Zodra je wilt gaan uitbreiden met een adapter was voor mij de pret over toen ik de beeldkwaliteit in de winkel zag. Diep teleurgesteld liep ik helaas zonder G3 de winkel uit. Die beperkingen die gelden met een 58mm adapter waren echt voor mij de druppel. Nogmaals, de G3/G5 maken mooie plaatjes, de instelmogelijkheden zijn super, maar ik heb gedurende een dik jaar voldoende argumenten bij elkaar gesprokkeld om de G3/G5 na een weloverwogen keuze lekker in de winkel te laten. Ik ben nu blij en dat was ik niet geweest met de G3. Nogmaals, puur persoonlijk en niet om iemand nu voor de schenen te trappen.
hebben we een andere mening :)

de G3 is een prima camera met zeer goede beeldkwaliteit in een compact jasje met voldoende mogelijkheden voor een prima prijs (scheelt toch 300/400 euro met 5700/F717 - geheugenverschil meegerekend)

dit is een G5 topic, waar ervaringen met de G5 kunnen worden vermeld
jij hebt er geen ervaring mee, wel een boel kritiek...jammer

ik heb lang getwijfeld tussen de G3 en F717, uiteindelijk gekozen voor de G3...
de discussie G3/G5 vs. F717 is een hele lange geweest (ook op dpreview) en kent geen winnaar (beide camera's blinken uit op verschillende gebieden)

trouwens...de 5700 is een vreemde eend...een camera die d-slr-like wil zijn met een f2.8 lens, geen AF assist lamp, matige accuduur en (voor die prijs) matige beeldkwaliteit (dus duidelijk minder dan die van de G5 qua toning, ruis en lens-onvolmaaktheden

mijn conclusietje: elke camera heeft voor -en nadelen, je moet met de nadelen om kunnen gaan (niet iedereen heeft de capaciteiten daarvoor) en je moet de voordelen wel willen zien en kunnen gebruiken

[Voor 19% gewijzigd door Mooody op 03-07-2003 14:05]

• Sheik
Mooooody schreef op 03 juli 2003 @ 13:57:
[...]

mijn conclusietje: elke camera heeft voor -en nadelen, je moet met de nadelen om kunnen gaan (niet iedereen heeft de capaciteiten daarvoor) en je moet de voordelen wel willen zien en kunnen gebruiken
Dan laten we deze discussie rusten. Jij bent G5 aanhanger, ik duidelijk niet. Dat betekent niet dat we samen niet kunnen genieten van de mooie pics die zowel de G5 als F717 schieten. Happy shooting my friend :)

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Niet lullen maar fotograferen! Vort een beetje! :)

• Mooody

Mooody

elmoody

Sheik schreef op 03 juli 2003 @ 16:03:
[...]

Dan laten we deze discussie rusten. Jij bent G5 aanhanger, ik duidelijk niet. Dat betekent niet dat we samen niet kunnen genieten van de mooie pics die zowel de G5 als F717 schieten. Happy shooting my friend :)
heel goed :)

ik ben niet direct een G5-aanhanger....wel een aanhanger van goede apparatuur :z

[Voor 4% gewijzigd door Mooody op 03-07-2003 17:41]

• Emp-Hasis
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 31-07-2009

Emp-Hasis

A State of Trance

Nou ik wil niet meediscussieren :P maar vind die V1 echt :> (me is niet Sony aanhanger, maar deze spreek mij meer aan dan de Canon G serie nu, door kwaliteit fotos (scherpte, ruis, kleuren) die ik gezien heb en het formaat :D)

* Emp-Hasis was eerst super jaloers op G serie :P, zelf zeer trotse bezitter van Sony S75

C Ixus 860IS | C 350D | BG-E3 | C 10-22 | C 70-200 4.0 IS | C 430EX | Lowepro Slingshot 300 | Te Koop: Sigma 18-50 2.8 | Sigma 70-300 APO

• Mooody

Mooody

elmoody

Emp-Hasis schreef op 03 July 2003 @ 18:57:
Nou ik wil niet meediscussieren :P maar vind die V1 echt :> (me is niet Sony aanhanger, maar deze spreek mij meer aan dan de Canon G serie nu, door kwaliteit fotos (scherpte, ruis, kleuren) die ik gezien heb en het formaat :D)

* Emp-Hasis was eerst super jaloers op G serie :P, zelf zeer trotse bezitter van Sony S75
je hebt de V1?

Phil zegt dat de G5 van deze 3 camera's (V1, 5400, G5) de beste beeldkwaliteit levert:
Overall the G5 has the sharpest image with the most detail, it also has the least amount of sharpening artifacts (such as halos around dark detail).
tel je daar ook nog bij dat de V1 een relatief korte accuduur heeft, memorystick slikt en matige auto wit balans heeft, dan is de V1 helemaal niet zo interesssant meer...

hij heeft alleen het predicaat 'highly recommended' gekregen omdat-ie 100 euro goedkoper is dan de G5...
de G5 is overall de betere camera...

trouwens...de V1 is te klein om goed vast te houden, dan heb je een camera met prosumer functies en een consumer-grip :/

[Voor 8% gewijzigd door Mooody op 03-07-2003 19:06]

• Sheik
Mooooody, laten we ophouden met die pro-G5 promotie ;) Voor alle voordelen van de G5 is wel iets te zeggen. Dit geldt overigens ook voor de andere camera's. Ik raad dan ook iedereen aan goed de (hopelijk) bekende reviewsites te lezen en zijn/haar eigen conclusie te trekken. De G5 is goed, de V1 is goed, echt slechte cams bestaan in deze prijsklasse absoluut niet meer. Het is maar net waar je meeste belang naar uitgaat. Ik denk dat niemand hier of in de winkel DE juiste mening kan zeggen over alle camera's die er zijn. Kijk wat je wensen zijn, en stem af met het momentele aanbod. :)

Ik doelde op de reactie die je gaf op Emp-Hasis

[Voor 6% gewijzigd door Sheik op 04-07-2003 08:56]

• Mooody

Mooody

elmoody

Sheik schreef op 03 July 2003 @ 21:53:
Mooooody, laten we ophouden met die pro-G5 promotie ;) Voor alle voordelen van de G5 is wel iets te zeggen. Dit geldt overigens ook voor de andere camera's. Ik raad dan ook iedereen aan goed de (hopelijk) bekende reviewsites te lezen en zijn/haar eigen conclusie te trekken. De G5 is goed, de V1 is goed, echt slechte cams bestaan in deze prijsklasse absoluut niet meer. Het is maar net waar je meeste belang naar uitgaat. Ik denk dat niemand hier of in de winkel DE juiste mening kan zeggen over alle camera's die er zijn. Kijk wat je wensen zijn, en stem af met het momentele aanbod. :)
jaahaa dat zei ik eerst :P
en het is geen pro-G5 campagne, het zijn gewoon tegenargumenten in de strijd tegen jouw anti-G5 campagne ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Emp-Hasis
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 31-07-2009

Emp-Hasis

A State of Trance

Mooooody, ik heb "alleen" een S75. Ben met deze camera ook zeer tevreden betreft mogelijkheden en beeldscherpte en kwaliteit ervan, ik wil zelf over 2 jaar ofzo een nieuwe kopen, vind het nu nog te vroeg. Enige nadeel vind ik hoeveelheid optische zoom op mijn camera, maar 3 x :(
Maar na review te hebben gelezen van de V1 en G5 (ik vind ook leuk alles te volgen :P), vind ik die V1 toch wel erg mooi.
Ja het is inderdaad zo dat iedereen zelf een keuze moet maken als hij zou moeten kiezen tussen twee modellen. Betreft geheugen, en batterij zou ik meteen al gaan voor G5, maar de spects van andere punten vind ik er bij de V1 erg goed uitzien.
Maruh die G5 is inderdaad ook super lijkt me, alleen kleur behuizing vind ik er niet uitzien, bij G3 vind ik hem erg mooi, maargoed, gaat om inhoud en productie van cam zelf ;)

C Ixus 860IS | C 350D | BG-E3 | C 10-22 | C 70-200 4.0 IS | C 430EX | Lowepro Slingshot 300 | Te Koop: Sigma 18-50 2.8 | Sigma 70-300 APO

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 28-09-2019

Yokozuna

drum- & forumfreak

SmartDoDo schreef op 02 juni 2003 @ 15:13:
Uh, ik haal 4x2000mAh GP batterijen voor € 10,- En dat tegenover € 106,- voor een accu. Take youre pick ;) Daarbij zijn batterijen multifunctioneel, accu niet. Nee, prijstechnisch is een accu waardeloos :)
Accu's zijn gewoon kut als je kijkt naar de prijs/energieopbrengst verhouding. Als je ze 1x verkeerd hebt opgeladen (als ze bv. nog halfvol zijn) gaan ze al een een stuk minder lang mee. Voor de prijs van 1 accu koopt je behoorlijk wat GP Powerbanks die samen zeker langer meegaan dan 1 accu. En ja, de Powerbankjes kun je ook nog voor andere apparaten gebruiken.
Loop dit topic eens door...Laten we de G5 maar snel vergeten en hopen dat de G6 iets nieuws te bieden heeft
Juist. Nikon behoorde in de analoge wereld trouwens altijd al tot de top (met SLR camera's)

[Voor 33% gewijzigd door Yokozuna op 04-07-2003 18:33]

• Mooody

Mooody

elmoody

Yokozuna schreef op 04 juli 2003 @ 18:27:
[...]

Accu's zijn gewoon kut als je kijkt naar de prijs/energieopbrengst verhouding. Als je ze 1x verkeerd hebt opgeladen (als ze bv. nog halfvol zijn) gaan ze al een een stuk minder lang mee.
vroeger misschien wel ja :)

de discussie AA vs. accu is niet zinvol, omdat je een camera koopt naar zijn fotografische specs en daarna genoegen neemt met de stroomvoorziening....AA of accu, maakt niets uit, beiden hun voor -en nadelen

• mr.loepie
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:40

mr.loepie

Canon Eos R5 + wat glas ;-)

Sheik schreef op 24 June 2003 @ 19:33:
Straks effe de dead pixel test doen ;)
hoe kan je dit het beste doen dan ? want ik heb de g5 nu ook een weekje maar ik wil dat ook wel eens testen. op een gewone foto zal het niet opvallen. maar waneer wel dan?

Asus Maximus Formula XII . i9 10900K @ 5.2 GHZ (custom WC) , 64 GB 3600mhz corsair , Synology 1821+ 21 TB.

• BaRF
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:17

BaRF

bijna kerst

mr.loepie schreef op 10 augustus 2003 @ 13:25:
[...]

hoe kan je dit het beste doen dan ? want ik heb de g5 nu ook een weekje maar ik wil dat ook wel eens testen. op een gewone foto zal het niet opvallen. maar waneer wel dan?
zorgen dat er niks voor de lens zit, oftewel lenskap er op :) en dan een hele lange sluitertijd he :P

ik heb ook wat foto's gemaakt voor mn werk, night shots met de G5, ff copy&paste uit het digicam topic:

ik weet nog dat ik hier als kind in klom - altijd deed het pijn omdat het verhit was door de zon, en toch er in willen he :P
http://www.digitalgrey.com/gfx/foto/barf/G5/art.jpg

MIdR:
http://www.digitalgrey.com/gfx/foto/barf/G5/deruyter.jpg

De Laatste Rustplaats
http://www.digitalgrey.com/gfx/foto/barf/G5/graveyard.jpg

Ook wel leuk zo
http://www.digitalgrey.com/gfx/foto/barf/G5/lights.jpg

Het was inderdaad erg mistig :)
http://www.digitalgrey.com/gfx/foto/barf/G5/boulevard.jpg

Deze man zit er ook al een tijdje
http://www.digitalgrey.com/gfx/foto/barf/G5/waiting.jpg

en ten slotte de Watertoren
http://www.digitalgrey.com/gfx/foto/barf/G5/watertoren.jpg

edit: ohja, ik heb dus niks met PS gedaan mbt ruis of iets dergelijks, zo komen ze uit de cam! Ik heb alleen die watertoren recht gecropped, en beetje levels bij die foto geedit.

[Voor 8% gewijzigd door BaRF op 10-08-2003 14:17]

"The space between what's wrong and right, that's where you'll find me, hiding, waiting for you." Dave Matthews
shizzle

• ThaJAXx
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 18-07-2013
Accu versus batterijen? Weer die loze discussie. Leuk hoor, 4 van die 2000 mA NIMH batts, maar daar kan je echt niet tegen de BP511 van Canon op. Daarbij is Li-ion toch wel erg makkelijk, laden wanneer je wilt. Ik heb zelf de G2 en de D60 en ik ben blij dat er een accu inzit. Verder de prijsvergelijk die ik hier lees is uien. Als je nou niet weet waar je je spullen moet kopen zeg dan niets.

http://www.mydigitaldisco...65_99_100&products_id=262

Probeer hier eens.

Lost In Time Like Tears In Rain... Time To Die..

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Sheik schreef op 03 juli 2003 @ 21:53:

Ik doelde op de reactie die je gaf op Emp-Hasis
en daarom heb ik in samewerking met dpreview de volgende geweldige animatie gemaakt:

http://www.digitalgrey.com/gfx/v1-g5.gif

Afwisselend ziet U een cropje uit een nightshot van 8s van resp. de G5 en de V1, mogen jullie raden welke foto van welke cam komt ;)

Originele foto's © dpreview

"The space between what's wrong and right, that's where you'll find me, hiding, waiting for you." Dave Matthews
shizzle

• Arjan B
Je had de plaatjes ook gewoon naast elkaar kunnen zetten. Iets rustiger.
Maar die het scheefst is, is volgens mij de V1

Loeibaar.nl

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Arjan B schreef op 10 August 2003 @ 14:55:
Je had de plaatjes ook gewoon naast elkaar kunnen zetten. Iets rustiger.
Maar die het scheefst is, is volgens mij de V1
http://www.digitalgrey.com/gfx/v1.gifhttp://www.digitalgrey.com/gfx/g5.gif

zo dan :)

Links is V1, rechts is G5... Sonyrood he

bedoelde je die ook met 'scheef'?

Ik had dat animatiezut gemaakt omdat het dan nog beter te zien is :)

shizzle

• Sheik
Hoezo Sony rood, ik heb niet zo'n rode gloed over mijn foto's met mijn cam. Heeft ook veel met de witbalans van de V1 te maken.

Daarom vind ik je vergelijking niet gegrond.

En waarom quote je mijn reactie na zoveel tijd nog :O

[Voor 21% gewijzigd door Sheik op 10-08-2003 15:55]

• The Conman
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 30-11 23:59
MistiQue schreef op 02 juni 2003 @ 12:00:
4 is in Azie een ongeluksgetal zoals bij ons nummer 13. Niet iedereen is zo sterk gehecht aan dit bijgelof maar bedrijven en hotels mijden de nummers 4 (klinkt als 'dood') en 9 (klinkt als 'lijden') het liefst wegens marketingredenen.
Offtopic:

jij bent zeker chinees :)
4 = Dood
49 = Dode hond
54 = Niet dood
5354 = niet dood, niet levend
1314 = altijd
14 = Zeker dood (Veel hotels in Hong Kong hebben ook geen 13e en 14e verdieping, dus van 12 naar 15 :))
709394 = Naar buiten gaan om overal mensen te vervelen
17709394 = Samen naar buiten gaan om overal mensen te vervelen

hehe ken er zo nog wel meer :)

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Sheik schreef op 10 August 2003 @ 15:54:
Hoezo Sony rood, ik heb niet zo'n rode gloed over mijn foto's met mijn cam. Heeft ook veel met de witbalans van de V1 te maken.

Daarom vind ik je vergelijking niet gegrond.

En waarom quote je mijn reactie na zoveel tijd nog :O
bij dpreview weten ze wel hoe ze een witbalans moeten instellen hoor. En ik had niet gekeken naar je datum sorry hoor.

shizzle

• Robbert87
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2003
Ik heb op 31 juni mijn Canon G5 met 1Gb MD voor €899 ontvangen ;). Ondertussen heb ik al 1000en foto's gemaakt.

Ben er zeer over te spreken. Heb vergeleken met mijn broer z'n F717 en 'wij vonden de fotokwaliteit in verschillend lichtomstandigheden perfect. Ik vind alleen de G5 prettiger in de hand liggen, fijne bediening,varidisplay,compact zodat je niet zo met grote tassen hoeft te sjouwen,zuinige accu,snelle opstart tijden ontspan ner tijd,evt NL taal in te stellen voor de menu's. Ik heb er zelf nog wel een extra accu bij gekocht en een Unomat 12v/230v snellader. En het bijbehorende Canon tasje.

De reviewers vond ik best wel positief over deze camera. De negatieve dingen hoeven voor jou niet negatief te zijn. En sommige dingen kloppen niet vind ik. De rode ogen functie werkt perfect. Misschien in sommige lichtomstandigheden. En anders moet je die extra flitser erop zetten. Purple fringing heb ik nooit gezien.
Maar goed op elke camera zitten minpunten en bepaalde voordelen.

Het probleem van de zoeker vind ik geen probleem want je moet gewoon zien als ze de behuizing compact willen maken dat de positie van lens en zoeker in het gedrang komt. Maar 9 van de 10 keer kijk je op het heldere display.

Het enige jammere maar dat maak ik dan zelf wel is het gemis van een clip op de lensdop om hem vast te leggen aan de riem.

De G5 kan ik aan elke amateur fotograaf aanbevelen die op z'n tijd ook een vergroting willen doen van max een A3tje.

Groetjes

[Voor 100% gewijzigd door Robbert87 op 10-08-2003 21:03]

• BaRF

BaRF

bijna kerst

shizzle

• Robbert87
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2003
Hij werkte even niet maar het is al gelukt. :)

• Arjan B
BaRF schreef op 10 August 2003 @ 15:48:
[...]

[afbeelding][afbeelding]

zo dan :)

Links is V1, rechts is G5... Sonyrood he

bedoelde je die ook met 'scheef'?

Ik had dat animatiezut gemaakt omdat het dan nog beter te zien is :)
Ja netjus naast mekaar :)
Ik bedoelde idd de linker, daar staat de boom en lantaarnpaal schuin

Loeibaar.nl

• Sheik
BaRF schreef op 10 August 2003 @ 19:29:
[...]

bij dpreview weten ze wel hoe ze een witbalans moeten instellen hoor. En ik had niet gekeken naar je datum sorry hoor.
Ook op DPreview weet men dat de V1 een probleem met de witbalans heeft. Dit probleem is volgens mij reeds opgelost door een aangepaste firmware. En Sonyrood klopt inderdaad wat je zegt, het deze kleur van Sony is buitengewoon natuurlijk.

• cablecarp
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01-12 22:14
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met deze camera en het snacht's fotograferen.

Kan hier niet veel over vinden, wel dat ie wat moeite zou hebben bij schemer
Mischien iemand met wat sample pics?

Keep on rolling....

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De G5 wordt in veel reviews nogal negatief beoordeeld op het ruisniveau in de foto's. Dit schijnt vele malen hoger te liggen dan bij de G3. Hoe ervaren jullie dat in het gebruik? Is de ruis echt zo erg?

Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1 2 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee