Anoniem: 70431 schreef op 02 juni 2003 @ 15:32:
[...]
helemaal mee eens, zulke AA accu's doen het gewoon niet lang. Een huisgenoot van me heeft een s602 die ook aardig lang met accu's zou moeten doen. Hij heeft dure 1800mah en al helemaal niet voor 10euro. Hij kan twee setjes opschieten terwijl ik met mijn G3 vrolijk door blijf schieten. Daarnaast kunnen wij tijdens het opladen nog iets met onze camera. Accu's gaan dan in de lader. + het meeslepen van die apparaten. Niets voor mij.

Fujifilm FinePix S602Z 4 x AA NiMH 1600 mAh (GP) 7.7 Wh 3 hr 29 mins 350 shots
Canon PowerShot G3 BP-511 8.1 Wh 4 hr 32 mins 455 shots
bron: dpreview.com
ik heb een setje gp 1800 mAh, waarvan de performance waarschijnlijk nog iets beter zal zijn. Het is dus wel zo dat die canon er langer mee doet, maar 2 setjes op tegen 1 canon accu en vrolijk door is wat sterk.
en het opladen in de camera heeft dan het voordeel van dat je door kan klooien met je camera terwijl hij aan de lader hangt, je moet wel een aparte lader hebben als je 2 accus hebt, ik kan dan met mijn fuji s602z gewoon weer de straat op (1 setje in de cam, 1 setje in de lader), en jawel waz, die gp's van mij zijn 10 euro

Die andere batterijen (fuji's) heb ik bij de cam gekregen, zo ook de oplader.
Maar zo blijven waz en ik altijd elkaars hoofd inbeuken met de s602z en de g3

(de s602z is toch sterker

) eens zullen we het niet snel worden
verder heb ik nog nooit zonder power gezeten, gewoon een setje wat leeg is in de oplader hangen, geen punt.
tegenwoordig heb je trouwens 2200mAh batterijen, geen hoe die het doen in mijn s602z, maar vast nog wel iets langer omgerekend zou het 4h 47min. zijn, maar dat is puur theoretisch
[
Voor 64% gewijzigd door
Anoniem: 523 op 04-06-2003 21:33
]