Dat zit er niet op anders had het heus wel bij de specs gestaan omdat dat toch in functie is die voor kopers zorgtdjeejdjeej schreef op 05 november 2003 @ 19:09:
Ik ben ook wel heel benieuwd of er bluetooth op zit, zal wel niet als hij zo goedkoop is en ik kan er ook niks over terugvinden in de handleiding
je kan hem bij elke kijkshop halen (ik heb hem in Ede gehaald).wicher schreef op 05 november 2003 @ 18:53:
[...]
Zo, dat ziet er uit als een heel mooie aanbieding.
Bij welke Kijkshop heb je 'm gehaald? (Op kijkshop.nl staat-ie niet...)
Hoe is het scherm?
Heeft-ie echt Bluetooth?
Werkt-ie prettig? (Navigatie door menu's, bellen, knoppen, alles.)
hij stond achter op het foldertje van deze week, en nergens anders
hij werkt erg prettig, enige probleem wat ik heb is dat ie af en toe bad pixels aangeeft en dan "reboot" je de telefoon en dan is het probleem weg
ook kun je de ingeprogrammeerde midi files niet weggooien, die zijn beveiligd. maar boeie, zat ruimte
Hoe is het schermpje?Genosis schreef op 06 november 2003 @ 10:20:
[...]
je kan hem bij elke kijkshop halen (ik heb hem in Ede gehaald).
hij stond achter op het foldertje van deze week, en nergens andersook niet op kijkshop.nl idd.
hij werkt erg prettig, enige probleem wat ik heb is dat ie af en toe bad pixels aangeeft en dan "reboot" je de telefoon en dan is het probleem weg
ook kun je de ingeprogrammeerde midi files niet weggooien, die zijn beveiligd. maar boeie, zat ruimte(2 mb bijna)
64k kleuren is wel een leuk voordeel tov bijv de SE T230, maar als het scherm van de Philips 530 veel fletser is, heb je alsnog weinig aan die extra kleuren.
En de joystick is 5-way? (Dus links-rechts-boven-beneden en indrukbaar?)
En welke kleur heb jij, en welke hebben ze bij de Kijkshop?
Hoe vaak treedt dat bad-pixel-probleem op?
[ Voor 7% gewijzigd door wicher|IA op 06-11-2003 10:24 ]
Ik heb hem nu ook gekocht, en hij bevalt goed!
Ik heb hem, net als Genosis in Ede gekocht bij de kijkshop, met orange prepay, simlockvrij voor 150 euro. Bij de kijkshop hebben ze alleen de witte versie, die heb ik dan ook
Scherm is netjes, geen fletse kleuren maar gewoon goed, standaard foto's zijn netjes afgebeeld, naar mijn zeggen fotokwaliteit!
Joystick is 5 way inderdaad, op, neer, links, rechts en ingedrukt, bediening is fijn.
dingen die mij opgevallen zijn boven die van Genosis:
* Radio kan handsfree geluisterd worden! (leuke optie
)
* Scherm vertoond inderdaad af en toe dode pixels, na een reboot zijn ze weg, het gebeurd hier regelmatig!
* Telefoon wil af en toe nog eens vastlopen, ik hoop dat hier updates voor komen.
* Beltonen zijn luid en de standaard beltonen zijn leuk, (ook formule1 geluiden enzo, best grappig
)
Al met al een leuke telefoon, geen spijt van!
Ik zal morgen of vanavond even hi-res foto's maken als ie helemaal opgeladen is
Reviewtje ga ik ook even schrijven, verwacht deze het weekend!!!
Ik heb hem, net als Genosis in Ede gekocht bij de kijkshop, met orange prepay, simlockvrij voor 150 euro. Bij de kijkshop hebben ze alleen de witte versie, die heb ik dan ook
Scherm is netjes, geen fletse kleuren maar gewoon goed, standaard foto's zijn netjes afgebeeld, naar mijn zeggen fotokwaliteit!
Joystick is 5 way inderdaad, op, neer, links, rechts en ingedrukt, bediening is fijn.
dingen die mij opgevallen zijn boven die van Genosis:
* Radio kan handsfree geluisterd worden! (leuke optie
* Scherm vertoond inderdaad af en toe dode pixels, na een reboot zijn ze weg, het gebeurd hier regelmatig!
* Telefoon wil af en toe nog eens vastlopen, ik hoop dat hier updates voor komen.
* Beltonen zijn luid en de standaard beltonen zijn leuk, (ook formule1 geluiden enzo, best grappig
Al met al een leuke telefoon, geen spijt van!
Ik zal morgen of vanavond even hi-res foto's maken als ie helemaal opgeladen is
Reviewtje ga ik ook even schrijven, verwacht deze het weekend!!!
[ Voor 11% gewijzigd door MadMod op 06-11-2003 10:58 ]
Hmm, de witte...
Deze dus:

Ik zou zelf liever de donkerblauwe hebben...

Mobile-review.com zegt daarover ook nog het volgende: "In our opinion, dark colors are more attractive as white plastic is very translucent." (Dus specifiek over de 530.)
Maar goed, witte is ook wel oke.
Puntje is eigenlijk wel dat ik een telefoon altijd eerst even wil uitproberen voor ik 'm koop, en dat zit er natuurlijk niet in bij de Kijkshop. Elders heb ik 'm nog niet gezien.
Aan de andere kant: als-ie echt niet bevalt kan ik 'm misschien wel weer verpatsen...
Deze dus:

Ik zou zelf liever de donkerblauwe hebben...

Mobile-review.com zegt daarover ook nog het volgende: "In our opinion, dark colors are more attractive as white plastic is very translucent." (Dus specifiek over de 530.)
Maar goed, witte is ook wel oke.
Puntje is eigenlijk wel dat ik een telefoon altijd eerst even wil uitproberen voor ik 'm koop, en dat zit er natuurlijk niet in bij de Kijkshop. Elders heb ik 'm nog niet gezien.
Aan de andere kant: als-ie echt niet bevalt kan ik 'm misschien wel weer verpatsen...
[ Voor 31% gewijzigd door wicher|IA op 06-11-2003 13:26 ]
Ik bel net de Kijkshop, en dat mens zegt: "Het is een prepaidpakket, dus er zit een simlock op."
Kan iemand voor de zekerheid nog even aangeven of er nu zeker wel of niet een simlock op zit? En dat er dus ook niet-Orange-kaarten in kunnen?
Kan iemand voor de zekerheid nog even aangeven of er nu zeker wel of niet een simlock op zit? En dat er dus ook niet-Orange-kaarten in kunnen?
[ Voor 38% gewijzigd door wicher|IA op 06-11-2003 14:07 ]
Ik krijg deze binnenkort ook van m'n baas als kerstcadeautje
Nou nog een vaste baan erachteraan vanaf 1-jan en ik ben weer helemaal happy.
Als achtergrond zijn overigens gewoon jpg-jes in te laden (ongetwijfeld eerst wijzigen naar 128x128x65k voor beste effect).
Tevens zijn de 'FM' en 'BeDJ' aan de bovenkant gewoon knoppen. Met 'FM' kun je de Radio aanzetten, met 'BeDJ' kun je je eigen muziek gaan mixen. Zo kun je (tot 1 minuut) samples opnemen van de radio of van een telefoongesprek. Deze kun je dan later weer 'mixen'.
Verder lijkt het mij wel een zeer interessante phone ... als het goed is gaat de batterij ook langer mee dan van een willekeurige nokia ofzo ... only time will tell
Als achtergrond zijn overigens gewoon jpg-jes in te laden (ongetwijfeld eerst wijzigen naar 128x128x65k voor beste effect).
Tevens zijn de 'FM' en 'BeDJ' aan de bovenkant gewoon knoppen. Met 'FM' kun je de Radio aanzetten, met 'BeDJ' kun je je eigen muziek gaan mixen. Zo kun je (tot 1 minuut) samples opnemen van de radio of van een telefoongesprek. Deze kun je dan later weer 'mixen'.
Verder lijkt het mij wel een zeer interessante phone ... als het goed is gaat de batterij ook langer mee dan van een willekeurige nokia ofzo ... only time will tell
Happy Blessings <3
Mijn toestel die ik in Ede bij de kijkshop gekocht heb is dus simlockvrij.wicher schreef op 06 november 2003 @ 14:04:
Ik bel net de Kijkshop, en dat mens zegt: "Het is een prepaidpakket, dus er zit een simlock op."
Wat mij opviel in de winkel was dat het toestel (in doos van philips) en het prepaidpakket van Orange aan elkaar verbonden waren met een ptt elastiek... Het lijkt gewoon dat het een los toestel en een los prepaidkaartje zijn die niets met elkaar te maken hebben...
maarja, ervaringen tot nu toe zijn erg goed, zeker het geld waard
Philips kennende...
Zal dit waarschijnlijk wel weer een zeer redelijk toesel zijn voor weinig geld, maar...
Zal hij ook helemaal floppen, omdat alle Philips toestellen floppen ivm de brakke PR en marketing afdeling van Philips
Zal dit waarschijnlijk wel weer een zeer redelijk toesel zijn voor weinig geld, maar...
Zal hij ook helemaal floppen, omdat alle Philips toestellen floppen ivm de brakke PR en marketing afdeling van Philips
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
er zit dus echt geen simlock op hoor
en wat weet zo'n kijkshop d00s er nou van !
Mwah... Philips heeft al wel wat geleerd hoor wat dat betreft.Ginz schreef op 06 november 2003 @ 20:35:
Philips kennende...
Daarbij werd het ding bij de Kijkshop ieg ook gepromoot door Orange, stond in een aparte vitrine mooi uitgestald.
Ik heb 'm dus ook maar gehaald.
Kon 'm eerst niet vinden, toen ik het iemand vroeg bleek-ie dus in een aparte vitrine. De man vertelde gelijk dat-ie dus wel simlockvrij was en de vrouw die ik aan de tel had gehad boodt 'r excuses aan voor de onjuiste info.
't Is een leuk toestel. Ziet er best grappig uit, aan de ene (figuurlijke) kant strak alu, maar aan de andere kant een lading glimmende en blinkende knopjes.
Bediening is nog niet helemaal intuitief, hoewel het natuurlijk ook even wennen is na een Siemens.
Zo vind ik het bijvoorbeeld handig als of de rode knop (ophangen), of de c-knop altijd de functie had om een stap terug/omhoog te gaan. Dat is niet zo, vaak is het de c, maar als je bijv een tekst/nummer aan het bewerken bent werkt de c als backspace.
Een aparte knop voor MMS vind ik zelf niet zo handig, ik had 'm liever op SMS ingesteld. Dat is me nog niet gelukt, zo maar eens in de handleiding kijken.
Ook zitten bijv niet alle instellingen in het instellingenmenu, maar ergens los bij hun eigen afdelinkje. Ik had het handiger gevonden als ze bij allebei hadden gezeten.
Het joystickje op zich werkt prima, hoewel ik soms per ongeluk op opzij druk als ik 'm wil indrukken.
Beltonen, FM radio en BeDJ werken leuk, en geven leuk geluid, hoewel BeDJ natuurlijk een beetje overbodig is, maar goed.
De radio kun je op de luidspreker zetten, dat is leuk, maar de koptelefoon moet er dan alsnog in als antenne.
Het scherm ziet er best netjes uit. Of je echt verschil ziet tussen dit 16-bits-scherm en een 4-bits vraag ik me af, maar oke. Ik vind het scherm niet flets oid. Het is ook zonder achtergrondverlichting best zichtbaar nog, als er wat licht op schijnt. In de zon heb ik nog niet geprobeerd (het is vrijdagochtend, dan kan ik zelf niet zo goed tegen de zon).
In de GUI ziet alles er ook scherp uit. De foto's zijn wel allemaal lichtelijk onscherp, maar ik weet niet of dit aan de tel of aan de foto's ligt, aangezien ik nog geen eigen foto's erin heb kunnen krijgen.
Het is me nog niet gelukt om een eigen wallpaper in te voegen. Ik heb 'm geupload naar m'n webspace, maar als ik er met de tel heensurf (wap over gsm) geeft-ie 'fout in de communicatie'. Surfen naar gewone wapsites, zoals de voorgeprogrammeerde Orange Share (
Oja, je kan er ook nog mee bellen
Bellen gaat prima, hoewel ik het idee heb dat-ie een wat blikkeriger geluid geeft daarbij dan m'n oude Siemens M35i.
Ook heb ik m'n twijfels of de geluidssterkte wel altijd genoeg gaat zijn in lawaaiige situaties.
In tegenstelling tot wat eerder beweerd is kun je wél gewoon meerdere telefoonnummers (huis, werk, mobiel, e-mailadres etc) opslaan per contactpersoon.
Sms'en gaat ook prima. De T9 is in orde en naar mijn smaak vlot zat.
Als er 'dingen gebeuren' gaan er ledjes knipperen. Bijv bij beltonen knippert (en trilt) ie mee op de maat. Ledjes zitten aan de voorkant onder het toetsenbord (logisch), maar ook bij de oor-luidspreker aan de bovenkant, en aan de zijkant in de stijl van de Siemens M55.
Onbenullig detail maar gigantisch knullig voor een Nederlands bedrijf: in het talenmenu staan de kleuren van de Nederlandse vlag verkeerd om (blauw-wit-rood).
Ik zal zo nog even wat extra info geven, maar een review zit er niet echt in omdat ik geen camera heb.
[ Voor 26% gewijzigd door wicher|IA op 07-11-2003 14:00 ]
Nou okee, ik heb even een review geschreven over deze telefoon, ik heb mijn best gedaan, er zal vast nog wel iets missen... Laat even weten wat je er van vind en reageer er even op 
Omdat hij op mijn eigen pc gehost is, is deze niet altijd online, maar meestal wel van 11:00 tot 01:00 (vandaag s'nachts ook, ivm downloads)
Hij is HIER te vinden.
Omdat hij op mijn eigen pc gehost is, is deze niet altijd online, maar meestal wel van 11:00 tot 01:00 (vandaag s'nachts ook, ivm downloads)
Hij is HIER te vinden.
Ziet er goed uit de review. Is ook best een leuke telefoon verder (alleen vind ik mijn T610 een tikkie vetterMadMod schreef op 07 november 2003 @ 20:07:
Nou okee, ik heb even een review geschreven over deze telefoon, ik heb mijn best gedaan, er zal vast nog wel iets missen... Laat even weten wat je er van vind en reageer er even op
Hij is HIER te vinden.
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
Leuke review!
Zou inderdaad wel als review op GoT kunnen worden geplaatst.
Misschien kun je je review nog wat verder uitbreiden, bijv met oa dingen die ik ook in mijn vorige post hier heb genoemd. Zaken als: bellen, sms'en, telefoonboek, wallpapers, beltonen toevoegen.
De vergelijking met de M55/C60 en T300/T310/T230 is erg interessant, misschien kun je die nog verder uitwerken.
(Dit is allemaal bedoeld als opbouwende kritiek, ik vind je review nu al interessant.)
Ik had vandaag trouwens wel iets irritants: de telefoon zat steeds in hands-free-stand (bij het bellen) en wilde er niet uit. Als ik op OK drukte (zoals het hoort) gaf-ie wel aan dat de luidspreker uit was, maar het ding bleef gewoon aan.
Nu de radio even gebruikt, en daarbij luidspreker uit en aan gezet, en nu is het weer in orde, maar toch een beetje vaag...
Nog iets anders: de T9 werkt toch wel wat minder dan op m'n Siemens M35i, tot nog toe.
Als ik bijv in een zin een woord met een hoofdletter wil invoegen (een naam bijvoorbeeld), dan schakel ik dus over op Hoofdletter, druk de eerste letter, en schakel dus weer terug op kleine letter.
Dan maakt-ie echter autom een nieuw woord. Desiree wordt dan 'E regee'. Aan het begin van een zin (na een punt) gaat het wel goed, en zonder hoofdletter ook.
Daarnaast pakt-ie de woorden in T9 niet per woord, als je door je smsje scrollt.
Ter verduidelijking: als ik aan het T9-tikken ben, en ik zie ineens dat een woord 2 woorden terug niet goed is verschenen: T9 heeft de verkeerde variant gekozen. Bij de M35i ging ik dan terug op het woord staan, en drukte op het 'woord-wissel-knopje', en daarmee bladerde je dan tussen de varianten.
Op de 530 selecteer je niet het hele woord als je teruggaat, en doet de woord-wissel-knop ( 0 ) niks. De 0 werkt alleen met het woord waarmee je bezig bent, andere woorden moet je eerst wissen en opnieuw tikken.
Ook jammer dat je de kleuren van de GUI (blauw en beetje oranje) niet schijnt te kunnen aanpassen.
Nog iets: na een tijdje inactiviteit verschijnt op het scherm de screensaver: een digitale klok met witte cijfers op een zwart scherm. Het scherm is niet verlicht, dus in het donker niet leesbaar. Gelukkig: als je op de volumeknopjes drukt gaat de verlichting aan, en kun je heel mooi dat digitale klokje aflezen.
Echter: als de toetsenblokkade aan staat werkt het niet, dan krijg je namelijk als je de volumeknopjes indrukt de mededeling dat het toetsenbord geblokkeerd is. Jammer, ik had ook dan liever hetzelfde digitale wit-op-zwarte klokje gehad.
Allemaal kleine puntjes, maar toch.
De SonyEricsson T610 is inderdaad een stuk vetter, maar ja, die is dan ook meer dan 2x duurder, en heeft geen radio.
Zou inderdaad wel als review op GoT kunnen worden geplaatst.
Misschien kun je je review nog wat verder uitbreiden, bijv met oa dingen die ik ook in mijn vorige post hier heb genoemd. Zaken als: bellen, sms'en, telefoonboek, wallpapers, beltonen toevoegen.
De vergelijking met de M55/C60 en T300/T310/T230 is erg interessant, misschien kun je die nog verder uitwerken.
(Dit is allemaal bedoeld als opbouwende kritiek, ik vind je review nu al interessant.)
Ik had vandaag trouwens wel iets irritants: de telefoon zat steeds in hands-free-stand (bij het bellen) en wilde er niet uit. Als ik op OK drukte (zoals het hoort) gaf-ie wel aan dat de luidspreker uit was, maar het ding bleef gewoon aan.
Nu de radio even gebruikt, en daarbij luidspreker uit en aan gezet, en nu is het weer in orde, maar toch een beetje vaag...
Nog iets anders: de T9 werkt toch wel wat minder dan op m'n Siemens M35i, tot nog toe.
Als ik bijv in een zin een woord met een hoofdletter wil invoegen (een naam bijvoorbeeld), dan schakel ik dus over op Hoofdletter, druk de eerste letter, en schakel dus weer terug op kleine letter.
Dan maakt-ie echter autom een nieuw woord. Desiree wordt dan 'E regee'. Aan het begin van een zin (na een punt) gaat het wel goed, en zonder hoofdletter ook.
Daarnaast pakt-ie de woorden in T9 niet per woord, als je door je smsje scrollt.
Ter verduidelijking: als ik aan het T9-tikken ben, en ik zie ineens dat een woord 2 woorden terug niet goed is verschenen: T9 heeft de verkeerde variant gekozen. Bij de M35i ging ik dan terug op het woord staan, en drukte op het 'woord-wissel-knopje', en daarmee bladerde je dan tussen de varianten.
Op de 530 selecteer je niet het hele woord als je teruggaat, en doet de woord-wissel-knop ( 0 ) niks. De 0 werkt alleen met het woord waarmee je bezig bent, andere woorden moet je eerst wissen en opnieuw tikken.
Ook jammer dat je de kleuren van de GUI (blauw en beetje oranje) niet schijnt te kunnen aanpassen.
Nog iets: na een tijdje inactiviteit verschijnt op het scherm de screensaver: een digitale klok met witte cijfers op een zwart scherm. Het scherm is niet verlicht, dus in het donker niet leesbaar. Gelukkig: als je op de volumeknopjes drukt gaat de verlichting aan, en kun je heel mooi dat digitale klokje aflezen.
Echter: als de toetsenblokkade aan staat werkt het niet, dan krijg je namelijk als je de volumeknopjes indrukt de mededeling dat het toetsenbord geblokkeerd is. Jammer, ik had ook dan liever hetzelfde digitale wit-op-zwarte klokje gehad.
Allemaal kleine puntjes, maar toch.
De SonyEricsson T610 is inderdaad een stuk vetter, maar ja, die is dan ook meer dan 2x duurder, en heeft geen radio.
[ Voor 59% gewijzigd door wicher|IA op 07-11-2003 21:26 ]
Jammer dat er schijnbaar zo weinig belangstelling is voor de 530.
Voor die € 134 (149) is het een mooi ding hoor.
Goed scherm, ook in het buitenlicht.
Leuke functies, zoals de radio.
Overigens heeft Philips nu ook een site puur voor de 530: www.530.philips.com.
Alleen pakt Philips het wat betreft marketing/pr toch nog niet perfect aan. Op die site staat namelijk weer veel te weinig over de telefoon zelf.
Ze zouden gewoon net als andere fabrikanten gewoon alle belangrijke dingen over de telefoon, incl mooie plaatjes. Nu staat er op deze site weer bijna niks over het ding zelf, daarvoor moet je op thingstodoyourthing.com zijn, maar dat staat weer nergens vermeld. (Overigens staat ook daar weinig vermeld.)
Op 530.philips.com staat ook een demo, super! dacht ik.
Helaas zit in die demo alleen BeDJ...
Natuurlijk leuk, dat BeDJ, best lollig, maar uiteindelijk koop je een telefoon toch vooral voor alle andere functies.
Nu lijkt het net of BeDJ het enige is dat-ie kan.
De opschriften op de knopjes op de tel op de Philips-site (wat een zin) staan overigens steeds iets anders dan op mijn eigen model. Op de Philips-site staan 'FM' en 'BeDJ' op gelijke hoogte, bij mij helaas net niet, ook zijn de groene en rode knop daar iets anders.
Vanochtend lekker gejogt met de 530 als radio (via de headset). Heerlijk, blij dat ik een tel met radio heb genomen. (Ik heb ook wel een mp3-discman om muziek bij me te hebben, maar dat is toch minder fijn joggen
)
Voor die € 134 (149) is het een mooi ding hoor.
Goed scherm, ook in het buitenlicht.
Leuke functies, zoals de radio.
Overigens heeft Philips nu ook een site puur voor de 530: www.530.philips.com.
Alleen pakt Philips het wat betreft marketing/pr toch nog niet perfect aan. Op die site staat namelijk weer veel te weinig over de telefoon zelf.
Ze zouden gewoon net als andere fabrikanten gewoon alle belangrijke dingen over de telefoon, incl mooie plaatjes. Nu staat er op deze site weer bijna niks over het ding zelf, daarvoor moet je op thingstodoyourthing.com zijn, maar dat staat weer nergens vermeld. (Overigens staat ook daar weinig vermeld.)
Op 530.philips.com staat ook een demo, super! dacht ik.
Helaas zit in die demo alleen BeDJ...
Natuurlijk leuk, dat BeDJ, best lollig, maar uiteindelijk koop je een telefoon toch vooral voor alle andere functies.
Nu lijkt het net of BeDJ het enige is dat-ie kan.
De opschriften op de knopjes op de tel op de Philips-site (wat een zin) staan overigens steeds iets anders dan op mijn eigen model. Op de Philips-site staan 'FM' en 'BeDJ' op gelijke hoogte, bij mij helaas net niet, ook zijn de groene en rode knop daar iets anders.
Vanochtend lekker gejogt met de 530 als radio (via de headset). Heerlijk, blij dat ik een tel met radio heb genomen. (Ik heb ook wel een mp3-discman om muziek bij me te hebben, maar dat is toch minder fijn joggen
[ Voor 9% gewijzigd door wicher|IA op 12-11-2003 18:50 ]
Nou, ik heb hem terug gebracht,
Mijn eerste toestel die ik gehad heb, had dode pixels aan de rechter kant van het display... Deze heb ik terug gebracht en omgeruild voor een nieuwe, maar deze vertoonde dezelfde kuren. Na deze omgeruild te hebben voor een 3e exemplaar, welke vervolgens dezelfde problemen vertoonde...
Ik heb de telefoon nu definitief terug gebracht met cashback...
Ik ben nu dus (weer) op zoek naar een nieuwe telefoon, dit keer is de keuze gevallen op de T610 van Sony-Ericsson... Voor mij nooit geen Philips meer!
Mijn eerste toestel die ik gehad heb, had dode pixels aan de rechter kant van het display... Deze heb ik terug gebracht en omgeruild voor een nieuwe, maar deze vertoonde dezelfde kuren. Na deze omgeruild te hebben voor een 3e exemplaar, welke vervolgens dezelfde problemen vertoonde...
Ik ben nu dus (weer) op zoek naar een nieuwe telefoon, dit keer is de keuze gevallen op de T610 van Sony-Ericsson... Voor mij nooit geen Philips meer!
Hm, vervelend.
Ik moet zeggen dat ik ook wel 1 vreemd pixeltje heb aan de rechterkant. 1 pixeltje naast het scherm lijkt nog 1 rood pixeltje te staan...
Nu vraag ik me af hoe dit zit: is gewoon de hele rechtse rij pixels dood? (Met nog 1tje die alleen rood geeft), of zit er gewoon echt een rood pixeltje naast het scherm.
Dat rode puntje vind ik niet zo storend, maar als er een hele rij dood is is dat wel kwalijk natuurlijk.
Kunnen 530-bezitters even aangeven hoeveel pixels er in hun tel nog naast de scrollbalk zitten (in menu's)? Bij mij zijn het er 2.
Overigens is het scherm van de 530 zelfs met dode pixels nog beter dan dat van de T610.
Ik moet zeggen dat ik ook wel 1 vreemd pixeltje heb aan de rechterkant. 1 pixeltje naast het scherm lijkt nog 1 rood pixeltje te staan...
Nu vraag ik me af hoe dit zit: is gewoon de hele rechtse rij pixels dood? (Met nog 1tje die alleen rood geeft), of zit er gewoon echt een rood pixeltje naast het scherm.
Dat rode puntje vind ik niet zo storend, maar als er een hele rij dood is is dat wel kwalijk natuurlijk.
Kunnen 530-bezitters even aangeven hoeveel pixels er in hun tel nog naast de scrollbalk zitten (in menu's)? Bij mij zijn het er 2.
Overigens is het scherm van de 530 zelfs met dode pixels nog beter dan dat van de T610.
[ Voor 9% gewijzigd door wicher|IA op 16-11-2003 17:00 ]
Bij mij zaten bij de eerste keer aanzetten een aantal extra pixels van verschillende kleuren aan de rechterkant van het scherm. Na de telefoon een paar keer uit en aangezet te hebben zijn deze verdwenen en lijkt het display helemaal ok te zijn.wicher schreef op 16 november 2003 @ 16:55:
Hm, vervelend.
Als je hem een paar keer aan en uit zet is er niets (meer) aan de hand. Althans dat was bij mij het geval.MadMod schreef op 16 november 2003 @ 15:11:
Nou, ik heb hem terug gebracht,
Verwijderd
Ik zag op mobile-review.com ook een Philips 535... precies hetzelfde als deze maar dan met ingebouwde camera! (welke ook nog op 640x480 kan!)
Ik zie ze ook de laatste tijd niet meer.kwiebus schreef op 29 november 2003 @ 18:02:
[...]
Als je hem een paar keer aan en uit zet is er niets (meer) aan de hand. Althans dat was bij mij het geval.
En daarvoor: het waren rode (meestal rode) puntjes naast het scherm. Al waren ze niet verdwenen, was het nog niet echt een serieus minpunt geweest.
En inderdaad ziet de 535 er ook erg interessant uit. Philips weet er toch maar veel functies in te proppen voor een lage prijs.
Verwijderd
Ik ben een echte fan van philips, ik heb haast alle gsm's van ze gehad en ik heb er nooit ook maar 1 probleem mee gehad. Maar waar ik me nog steeds aan erger is dat philips altijd laat is met nieuwe modellen. Nu lijkt er echter verandering in aan te komen, want ze zijn dit jaar met best wel veel modellen gekomen. Er komen nog de 350 en de 535 dit jaar en dat is toch wel uniek voor philips.
Als de 535 nog dit jaar uitkomt heeft philips zijn achterstand zo goed als ingelopen omdat de sony ericsson T630 ook eind dit jaar komt en over het algemeen dezelfde functies heeft.
Ik heb veel mensen horen zeggen dat philips weinig heeft geleerd uit het verleden maar dat is niet zo. Philips heeft een breed opgezette campagne opgezet om zijn de 530 te promoten. Ze zijn o.a. in zee gegaan met wereld bekende DJ's (Carl Cox, Cut Killer, Sander Kleinenberg, etc.) die beltonen voor de 530 maken en ze organiseren feesten waarop de 530 geintroduceerd wordt. Zo is er 13 December in The Powerzone een feest met Tiesto waar de 530 gelanceerd zal worden in Nederland.
Het belangrijkste wat me nog is opgevallen is dat velen vragen naar bluetooth en tri-band. De gsm's die philips nu produceert zijn voor de jeugd en die hebben weinig behoefte aan die functies is uit marktonderzoek gebleken, dus er veranderen wel degelijk dingen bij philips. Er wordt nu meer naar de markt gekeken.
Als de 535 nog dit jaar uitkomt heeft philips zijn achterstand zo goed als ingelopen omdat de sony ericsson T630 ook eind dit jaar komt en over het algemeen dezelfde functies heeft.
Ik heb veel mensen horen zeggen dat philips weinig heeft geleerd uit het verleden maar dat is niet zo. Philips heeft een breed opgezette campagne opgezet om zijn de 530 te promoten. Ze zijn o.a. in zee gegaan met wereld bekende DJ's (Carl Cox, Cut Killer, Sander Kleinenberg, etc.) die beltonen voor de 530 maken en ze organiseren feesten waarop de 530 geintroduceerd wordt. Zo is er 13 December in The Powerzone een feest met Tiesto waar de 530 gelanceerd zal worden in Nederland.
Het belangrijkste wat me nog is opgevallen is dat velen vragen naar bluetooth en tri-band. De gsm's die philips nu produceert zijn voor de jeugd en die hebben weinig behoefte aan die functies is uit marktonderzoek gebleken, dus er veranderen wel degelijk dingen bij philips. Er wordt nu meer naar de markt gekeken.
Verwijderd
Kennelijk toch niet want overal waar je kijkt op review sites voor gsm's is de eeuwige klacht dat bijna geen enkele fabrikant bluetooth inbouwd terwijl dit zo verdomde handig is voor ringtones, wallpapers en het overzetten van foto's.Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 12:30:
Ik ben een echte fan van philips, ik heb haast alle gsm's van ze gehad en ik heb er nooit ook maar 1 probleem mee gehad. Maar waar ik me nog steeds aan erger is dat philips altijd laat is met nieuwe modellen. Nu lijkt er echter verandering in aan te komen, want ze zijn dit jaar met best wel veel modellen gekomen. Er komen nog de 350 en de 535 dit jaar en dat is toch wel uniek voor philips.
Het belangrijkste wat me nog is opgevallen is dat velen vragen naar bluetooth en tri-band. De gsm's die philips nu produceert zijn voor de jeugd en die hebben weinig behoefte aan die functies is uit marktonderzoek gebleken, dus er veranderen wel degelijk dingen bij philips. Er wordt nu meer naar de markt gekeken.![]()
![]()
![]()
Ook bij de nieuwe philips vind ik het een enorme gemis waardoor ik me genoodzaakt zie een SE T630 of Z600 te kopen omdat kennelijk alleen SE slim genoeg is geweest om in alle hogere modellen BT in te bouwen.
Dat er overal wordt geklaagd over het gemis aan Bluetooth wil niet zeggen dat het daarom dus handig is om het ook in te bouwen in middensegment-telefoons.Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 14:19:
[...]
Kennelijk toch niet want overal waar je kijkt op review sites voor gsm's is de eeuwige klacht dat bijna geen enkele fabrikant bluetooth inbouwd terwijl dit zo verdomde handig is voor ringtones, wallpapers en het overzetten van foto's.
Ook bij de nieuwe philips vind ik het een enorme gemis waardoor ik me genoodzaakt zie een SE T630 of Z600 te kopen omdat kennelijk alleen SE slim genoeg is geweest om in alle hogere modellen BT in te bouwen.
De grote meerderheid die het niet zo belangrijk vindt (en er ook niet meer geld voor overheeft) hoor je natuurlijk niet op die websites.
De mensen die het wel echt belangrijk vinden worden zo naar een hogere klasse gedreven. Dat heeft ook zo z'n voordeel, want die telefoons leveren meer op.
Natuurlijk wil iedereen graag goedkope telefoons met toch Bluetooth. Logisch, maar Bluetooth kost nu eenmaal wat.
Verwijderd
ik zag vandaag de philips 530 staan bij de kijkshop in samenwerking met orange prepay voor €150
Verwijderd
Ja wat is jong... 24? Ik vind hem toch gaafer uitzien dan die saaie nokia's etc... telkens de oude design lijn. Ben ff zat van die waslijn gsm-etjes
Ik heb de 530 gekocht bij kijkshop voor maar 149 euries.
1 DING wat ik zo irritant vond is dat mijn toestel helemaal niet overeen komt met de afbeelding op sites enzo... bij mij heeft de dsplayrand een zwarte kleur... lelijke jaren 80 horloge versiering dus... ik heb philips gemailt.
Moeten jullie even checken als je hem gekocht heb... want het viel me eerst niet op maar ik had het gevoel dat er iets niet in het design klopte.
Check: http://www.digifun.org/530.jpg
Maar het coole is dat ie infrarood is
lekker laptop gegevens verwissellen... geen shitucus meer met die betaalde ringrtone sites... gewoon je eigen midi maken en wallpaper 
Ik heb ff die van usher snel nagemaakt www.digifun.org/usher.mid (beter dan die betaalde rotzooi
Bij mij is tie tenminste gratis.)
Verder bevalt het scherm best wel goed... na wat ik allemaal van vage klachten gehoord heb. Camera boeit me niet, ik ga niet met me gsm fotograferen.
Gaafe lichtflitsen... 2 aan elk zijkant en 1 boven... ware dj feeling
Ik had gehoopt dat de bedj meer gebaseerd zou zijn op een tracker... maar dat was dus niet zo... je kan enkel de tempo en volume van een instrumenttrack veranderen... dus niet compseren. Dat was mijn enige teleurstelling.
Er zijn nog paar bugs in de telefoon... soms kan je niet annuleren bij verbinding. dan blijft ie vasthangen in die scherm en als je demo hebt gedraait doet ie knoppengeluiden niet meer
verder zit er ook vertraging in het navigeren. misschien ben ik te snel ofzo.
Voor de rest ben ik erg tevreden met deze phone!
Zeker als je een cocurrerende phone wil die normaal in de winkel boven 300 euries kost is dit een goeie keus...
Ik heb de 530 gekocht bij kijkshop voor maar 149 euries.
1 DING wat ik zo irritant vond is dat mijn toestel helemaal niet overeen komt met de afbeelding op sites enzo... bij mij heeft de dsplayrand een zwarte kleur... lelijke jaren 80 horloge versiering dus... ik heb philips gemailt.
Check: http://www.digifun.org/530.jpg
Maar het coole is dat ie infrarood is
Ik heb ff die van usher snel nagemaakt www.digifun.org/usher.mid (beter dan die betaalde rotzooi
Verder bevalt het scherm best wel goed... na wat ik allemaal van vage klachten gehoord heb. Camera boeit me niet, ik ga niet met me gsm fotograferen.
Gaafe lichtflitsen... 2 aan elk zijkant en 1 boven... ware dj feeling
Ik had gehoopt dat de bedj meer gebaseerd zou zijn op een tracker... maar dat was dus niet zo... je kan enkel de tempo en volume van een instrumenttrack veranderen... dus niet compseren. Dat was mijn enige teleurstelling.
Er zijn nog paar bugs in de telefoon... soms kan je niet annuleren bij verbinding. dan blijft ie vasthangen in die scherm en als je demo hebt gedraait doet ie knoppengeluiden niet meer
Voor de rest ben ik erg tevreden met deze phone!
Zeker als je een cocurrerende phone wil die normaal in de winkel boven 300 euries kost is dit een goeie keus...
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 01:04 ]
Inderdaad nu je het zo noemt er zit een zwarte rand rond het display en niet een zilveren zoals op de afbeeldingen zo als die bijvoorbeeld ook op de doos van het toestel staan. Ik ben benieuwd wat jouw mailtje naar philips oplevert. De cover is verwisselbaar dus misschien is het mogelijk een ander exemplaar te krijgen?Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 00:45:
1 DING wat ik zo irritant vond is dat mijn toestel helemaal niet overeen komt met de afbeelding op sites enzo... bij mij heeft de dsplayrand een zwarte kleur... lelijke jaren 80 horloge versiering dus... ik heb philips gemailt.Moeten jullie even checken als je hem gekocht heb... want het viel me eerst niet op maar ik had het gevoel dat er iets niet in het design klopte.
Ik kan het nergens vinden dus vraag ik het hier even.
Is het mogelijk deze te synchroniseren met Outlook XP?
Is het mogelijk deze te synchroniseren met Outlook XP?
Heeft een van julie de philips 350 al ergens gezien? vind hem wel hip 
review @ http://www.mobile-review.com/review/philips-350.shtml
en hoe zit het met de 535? al ergens te koop (in nederland)?
ben geen van beide al tegen gekomen.
review @ http://www.mobile-review.com/review/philips-350.shtml
en hoe zit het met de 535? al ergens te koop (in nederland)?
ben geen van beide al tegen gekomen.
[ Voor 21% gewijzigd door Nanax op 11-12-2003 15:36 ]
Verwijderd
weet niet op ie al gepost is:
http://www.club.philips.com/NL/nl/90000_Ringtones.ASP
via philips.nl Ze doen hun best. Trouwens, de nieuwe 630 is ook wel leuk. Maar heb nu een kleine 2 maanden de fisio 330, en die bevalt mij meer dan uitstekend
via philips.nl Ze doen hun best. Trouwens, de nieuwe 630 is ook wel leuk. Maar heb nu een kleine 2 maanden de fisio 330, en die bevalt mij meer dan uitstekend
Verwijderd
Heb hun gebeld... na vaak zeuren en irritant doen hebben ze me toch in het archief klachtenbehandeling gezet.kwiebus schreef op 11 december 2003 @ 03:53:
[...]
Inderdaad nu je het zo noemt er zit een zwarte rand rond het display en niet een zilveren zoals op de afbeeldingen zo als die bijvoorbeeld ook op de doos van het toestel staan. Ik ben benieuwd wat jouw mailtje naar philips oplevert. De cover is verwisselbaar dus misschien is het mogelijk een ander exemplaar te krijgen?
argumenten:
1. Rand display komt nietovereen met die op het internetsite en op de doos.
2. Rand display heeft geen associatie met Orange.
3. Kijkshop doet niet aan omruilen bij dit toestel en als ik het om zou ruilen krijg ik toch nog diezelfde type.
Ik zei dat die front gewoon verwisselbaar is + dat ik toch misleid voelde omdat ik gewoon niet op de hoogte bent gesteld van de nieuwe display met zwarte rand... ja toch?
ongeloofelijk dat zon klein ontwerp verandering zoveel verschil maakt in het gehele design.
Als jij of anderen ook meeklagen is het ook goed
Duimen maar...
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 20:19 ]
Verwijderd
Waarom ringtones kopen terwijl je gewoon elke midifile kan gebruiken?Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 16:07:
weet niet op ie al gepost is:
Verwijderd
ik heb er ook eentje gehaald, heerlijk telefoontje... en vooral voor die prijs.
echt een hebbe ding. Ik vind hem wel een beetje kwetsbaar het frontje is vrij fragile
.
Maar goed waar ik wel benieuwt naar ben of er al iemand ergens een camera heeft gespot... want ik las in de handleiding dat ie ook leuk foto's kan maken als het donker is dat lijk me wel
Wordt je 's ochtens niet meer wakker met de vraag, hoe zag ze er ook alweer uit 
edit:
In op een Franse site vond ik dit.... maar 69 e ! pffff
http://www.maisondugsm.co...ine_pour_philips_530.html
echt een hebbe ding. Ik vind hem wel een beetje kwetsbaar het frontje is vrij fragile
Maar goed waar ik wel benieuwt naar ben of er al iemand ergens een camera heeft gespot... want ik las in de handleiding dat ie ook leuk foto's kan maken als het donker is dat lijk me wel
edit:
In op een Franse site vond ik dit.... maar 69 e ! pffff
http://www.maisondugsm.co...ine_pour_philips_530.html
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 21:57 . Reden: linkje ]
Hij is nu bij de Kijkshop in prijs verlaagd van 149 euro naar 99 euro!!
Ik vindt het wel een mooi toestel, maar ik kan nergens een shop in Nederland vinden die accessoires voor deze telefoon levert, want ik wil er toch wel graag een caradapter bijhebben. Ik heb gemerkt dat dat op vakantie heel handig kan zijn.
Ik vindt het wel een mooi toestel, maar ik kan nergens een shop in Nederland vinden die accessoires voor deze telefoon levert, want ik wil er toch wel graag een caradapter bijhebben. Ik heb gemerkt dat dat op vakantie heel handig kan zijn.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Heeft een van julie al bij philips zelf geinformeerd? ze moeten toch zeker wel kunnen vertelen waar je aan een cam kunt komen voor dat ding.
Ik bedoel waar komt philips nou vandaan? juist. ze zouden toch wel ff de nederlanders kunnen helpen.
Ik bedoel waar komt philips nou vandaan? juist. ze zouden toch wel ff de nederlanders kunnen helpen.
Verwijderd
Ik heb van enkele bronnen begrepen dat de camera zo rond februari verkrijgbaar zal zijn bij de kijkshop. Ik hoop dat het waar is.Nanax schreef op 28 december 2003 @ 18:12:
Heeft een van julie al bij philips zelf geinformeerd? ze moeten toch zeker wel kunnen vertelen waar je aan een cam kunt komen voor dat ding.
Op www.mobile-review.com staat in de review dat deze telefoon geen java ondersteunt. Op andere sites staat weer vermeld dat dit wel het geval is. Weet een van de bezitters van deze telefoon of er inderdaad java op zit en als er java op zit er applicaties via infrarood op gezet kunnen worden?
iemand iets leuks?
Geen Java.thealterego1 schreef op 04 januari 2004 @ 17:28:
Op www.mobile-review.com staat in de review dat deze telefoon geen java ondersteunt. Op andere sites staat weer vermeld dat dit wel het geval is. Weet een van de bezitters van deze telefoon of er inderdaad java op zit en als er java op zit er applicaties via infrarood op gezet kunnen worden?
Wel In-Fusio Mobile Game Connections...
(Ik ben een bezitter dus.)
Helaas. Het schijnt dat de verwarring is veroorzaakt doordat er eerst wel Java in zou komen, maar dit in een laat stadium toch verwijderd/uitgeschakeld is.
Is het iemand nog gelukt om mms te versturen? Het is deze maand nog gratis, dus zou mooi zijn als het werkt 
Is al gelukt.
Is al gelukt.
[ Voor 8% gewijzigd door thealterego1 op 06-01-2004 17:15 ]
iemand iets leuks?
Verwijderd
Ik heb geprobeerd om een MMS te versturen via orange. Heb de servicedesk gebeld om MMS te activeren. Ze kunnen gteen instellingen geven voor de 530. DUs je moet het doen, met algemene instellingen. Ik heb de instellingen gedaan, maar kan nog geen MMS sturen. Ik blijf proberen. Heeft iemand de MMS instellingen al met succes doorgevoerd?
Ja, gewoon orange bellen. Dan krijg je ze toegestuurd op je telefoon. Heb ik zelf gisteren nog gedaan
.
iemand iets leuks?
Verwijderd
Volgens de orange medewerker heeft orange geen instellingen voor de philips 530. Kan iemand mij de instellingen geven?
Bij mij is het wel gelukt, gewoon via de Orange-site. Ik was toen op zoek naar wap-instellingen (via 'veel gestelde vragen' - 'wat zijn de wap-instellingen) en zag toen dat je de instellingen kon downloaden. Je kan vervolgens kiezen voor de Philips Fisio 530. Ik heb dat gewoon geprobeerd, en het werkte.
Verwijderd
Ik heb de instellingen. Je kunt ze inderdaad gewoon via SMS opvragen bij de wap sectie op de site van orange. Daarna bij de helpdesk MMS laten aanzetten, maar het werkt niet.... zal het later nog eens proberen.
Heb ook gevraagd aan de helpdesk om share aan te zetten, maar volgens hun medewerker kan dat niet voor de philips 530, terwijl het toestel toch GPRS heeft?
Zal het vanavond nog eens proberen met een andere helpdeskmedewerker, die wellicht meer weet.
Heb ook gevraagd aan de helpdesk om share aan te zetten, maar volgens hun medewerker kan dat niet voor de philips 530, terwijl het toestel toch GPRS heeft?
Zal het vanavond nog eens proberen met een andere helpdeskmedewerker, die wellicht meer weet.
Ja, het toestel heeft gprs, op die manier verstuurt hij ook mms'jes. Officieel ondersteunt Orange dit toestel niet voor Share, maar ik heb begrepen dat je ook handmatig de instellingen voor Share goed kunt zetten. Dat wil ik dus nog gaan proberen, maar ik heb het nog niet verder uitgezocht.
Ik had het al een keer gezegd, maar je kan via je mobiel gewoon met 1200 naar orange bellen. Moet je ff vragen of je mms kan activeren. Kijken ze in een lijst en krijg je berichtje op je telefoon om de instellingen goed te zetten.
Dus orange ondersteunt dit toestel waarschijnlijk wel officieel. Ten minste voor mij dan, want ik heb gewoon gebeld naar de klantenservice.
Dus orange ondersteunt dit toestel waarschijnlijk wel officieel. Ten minste voor mij dan, want ik heb gewoon gebeld naar de klantenservice.
iemand iets leuks?
Ja, ze ondersteunen dit toestel wel officieel, maar alleen voor MMS, niet voor share.
Ik heb, zoals gezegd, de mms-instellingen gewoon gedownload via Orange.nl, net zoals Anobik heeft gedaan, vervolgens heb ik de klantenservice gevraagd om het te activeren. Ik heb niet eens verteld welk toestel ik had, omdat ik zelf de instellingen al had gedownload. Dus ik vind het raar dat het bij Anobik nu nog steeds niet werkt.
Ik heb, zoals gezegd, de mms-instellingen gewoon gedownload via Orange.nl, net zoals Anobik heeft gedaan, vervolgens heb ik de klantenservice gevraagd om het te activeren. Ik heb niet eens verteld welk toestel ik had, omdat ik zelf de instellingen al had gedownload. Dus ik vind het raar dat het bij Anobik nu nog steeds niet werkt.
Verwijderd
MMS werk nu. Het duurde een dag voor het geactiveerd was. Ik heb nu share laten aanzetten. Heb gezegd dat ik een S55 had en die wordt ondersteund. Nu maar even afwachten waaneer het geactiveerd wordt en of het werkt. De instellingen heb ik al handmatig gedaan.
Verwijderd
Nee, share werkt nog niet. Het is wel geactiveerd door Orange. Jammer genoeg staan er op de orange site geen handmatige installingen, dus ik gok een beetje.
Maar ik krijg het nog wel voor elkaar.
Maar ik krijg het nog wel voor elkaar.
Fijn! Zou je misschien kunnen vertellen wat ik waar moet instellen? Ik heb al even geprutst, maar kwam er nog niet helemaal uit.
Verwijderd
Ik heb vandaag de Philips 530 binnen gekregen.
Heb alleen de telefoon, en geen orange prepay pakket of sim er bij gekregen
Dus dat word maandag even bellen maar.
Ik heb er maar even een T-mobile sim er in gedaan.
Tot nu toe ben ik tevreden over het toestel, maar ik heb een vraag.
Bij instellingen/display kan je b.v je verlichting,achtergrond,screensaver enz enz instellen.
Maar volgens de handleiding moet je in dat menu ook je Contrast kunnen instellen?
En bij gaat dat niet?.....er staat ook geen symbool voor Contrast in??....alleen een stipje.
Is dat bij iedreen zo??.....of heb ik nu een telefoon waar het niet op zit?
Kan iemand op zijn telefoon kijken of die optie er in zit?
Heb alleen de telefoon, en geen orange prepay pakket of sim er bij gekregen
Bij instellingen/display kan je b.v je verlichting,achtergrond,screensaver enz enz instellen.
Maar volgens de handleiding moet je in dat menu ook je Contrast kunnen instellen?
En bij gaat dat niet?.....er staat ook geen symbool voor Contrast in??....alleen een stipje.
Zit er bij mij ook niet in.Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 17:12:
Ik heb vandaag de Philips 530 binnen gekregen.
Heb alleen de telefoon, en geen orange prepay pakket of sim er bij gekregen![]()
Vind je het trouwens nodig dan? Natuurlijk zou het prettig zijn als de mogelijkheid er was, maar ik vind het contrast zo prima.
Verwijderd
Ja appart bij miste het sim pakket ook
. Niet dat ik hem daarvoor gekocht had maar het was wel ff leuk geweest 15 euro verwappen ofzo.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 18:21 ]
De digitale camera voor de philips Fisio 530 is nu verkrijgbaar bij de Kijkshop.Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 23:13:
[...]
Ik heb van enkele bronnen begrepen dat de camera zo rond februari verkrijgbaar zal zijn bij de kijkshop. Ik hoop dat het waar is.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kost EURO 55.-
Kwam ik net achter toen ik de kijkshop site ff bezocht
Mij benieuwen hoeveel de Fisio 535 zal gaan kosten, lijkt me wel wat handiger, een cam die ingebouwt zit
Voor de rest vind ik de fisio 530 wel een lekker toestel, zeker gezien zijn prijs
Apple iMac 2013
Is dit toestel nog ergens te koop ofzo?
535 is niet leverbaar in nederland schijnt....
ow w8 tijdens surfen vond ik:
535 is niet leverbaar in nederland schijnt....
ow w8 tijdens surfen vond ik:
Let op wat Philips mij op 19/12/03 toezond: Geachte heer de Vries, U heeft ons recentelijk gevraagd naar de verkrijgbaarheid van de Philips 535 in Nederland. Hierbij willen wij u onze excuses aanbieden voor de verkeerd verstrekte informatie. De Philips 535 zal in het eerste kwartaal van 2004 uitkomen en de marktadviesprijs zal €299.00 bedragen. Helaas hebben wij nog geen informatie over de verkooppunten. Wij vertrouwen erop dat uw vraag voldoende is beantwoord. Indien u verdere vragen heeft over dit onderwerp dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen onder vermelding van referentienummer 50-20805805, Met vriendelijke groet, Philips Customer Care Centres
[ Voor 81% gewijzigd door Arnold op 17-01-2004 19:00 ]
Maar wel simlockvrij....TerryC schreef op 17 januari 2004 @ 19:51:
€100 met Orange bij de Kijkshop.
En wtf, een adviesprijs van €299 :o!
Apple iMac 2013
Verwijderd
Kijk ik heb hem net binnen, en het viel mij op dat het er niet in zit.wicher schreef op 17 januari 2004 @ 18:05:
[...]
Zit er bij mij ook niet in.
Vind je het trouwens nodig dan? Natuurlijk zou het prettig zijn als de mogelijkheid er was, maar ik vind het contrast zo prima.
Had het nog nergens gelezen dat het er niet in zit......dus vandaar mijn vraag.
Terwijl het wel in de handleiding staat.
Maar ik vind het niet erg hoor
Het scherm is goed en duidelijk genoeg.
ligt het aan mij of vind ik hem niet op www.kijkshop.nl ?TerryC schreef op 17 januari 2004 @ 19:51:
€100 met Orange bij de Kijkshop.
En wtf, een adviesprijs van €299 :o!
Verwijderd
Je hebt niet gebeld naar de kijkshop ofzo?Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 18:20:
Ja appart bij miste het sim pakket ook. Niet dat ik hem daarvoor gekocht had maar het was wel ff leuk geweest 15 euro verwappen ofzo.
Ik ga er maandag eens even achteraan.
Er zat wel een kaart in de doos of ik naar de launch party wou komen, met een unieke code van orange voor 2 gratis kaartjes....hahahaha ja op 13 december 2003.
Verwijderd
Klopt toen ik hem bestelde via internet, was ie de volgende dag al verdwenen?G-Spotter schreef op 17 januari 2004 @ 20:26:
[...]
ligt het aan mij of vind ik hem niet op www.kijkshop.nl ?
Blijkbaar uitverkocht denk ik.
ok dan maar op zoek naar andere foon, deze was namelijk wel erg goedkoop + ziet er ok uit
weet iemand al wat over het Pixel probleem?
voor de niet-530 eigenaren, dat is dus dat je aan de rechterkant allemaal oplichtende pixels hebt.. software fout, maar niemand weet er wat van schijnbaar.
voor de niet-530 eigenaren, dat is dus dat je aan de rechterkant allemaal oplichtende pixels hebt.. software fout, maar niemand weet er wat van schijnbaar.
Het kan natuurlijk best zijn dat ie nog ergens bij een filiaal verkrijgbaar is. Bel gewoon eens een paar Kijkshops af. Ik heb eind december ook gebeld naar een kijkshop, omdat ie bij twee andere filialen in de buurt uitverkocht was. Toen hebben ze er heel netjes eentje voor me vastgehouden.G-Spotter schreef op 17 januari 2004 @ 20:35:
ok dan maar op zoek naar andere foon, deze was namelijk wel erg goedkoop + ziet er ok uit
Ik heb het simpakket wel gekregen en dat ligt hier ongebruikt (ik heb een Orange abbo). Ik zou gewoon naar de kijkshop teruggaan.
Ik vind het een heel fijn telefoontje en dat pixelprobleem valt me nauwelijks op, dus ik zie het niet als een groot probleem.
Verwijderd
De telefoon staat idd niet meer op internet (kijkshop site dan.....). Maar de camera is er wel op verschenen! Ik ga morgen ff kijken bij de kijkshop. heeft iemand al resultaat plaatjes gevonden over het beeld wat hij maakt? Als ik morgen de verleiding niet kan weerstaan dan neem ik 1tje mee
Verwijderd
Foto's van die camera staan HierVerwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 19:42:
De telefoon staat idd niet meer op internet (kijkshop site dan.....). Maar de camera is er wel op verschenen! Ik ga morgen ff kijken bij de kijkshop. heeft iemand al resultaat plaatjes gevonden over het beeld wat hij maakt? Als ik morgen de verleiding niet kan weerstaan dan neem ik 1tje mee
Zijn er niet veel, maar de enige site die ze heeft
Verwijderd
Die camera heb ik vandaag binnen gekregen!
Ik moet zeggen dat hij me helemaal niet tegenvalt, zelfs op m`n monitor zien ze er goed uit.
Wat ik niet aan de praat krijg is die MMS van Orange, de standaard instellingen staan d`r goed is (via zo`n sms gekregen) maar wat moet ik verder nog instellen?
Ik moet zeggen dat hij me helemaal niet tegenvalt, zelfs op m`n monitor zien ze er goed uit.
Wat ik niet aan de praat krijg is die MMS van Orange, de standaard instellingen staan d`r goed is (via zo`n sms gekregen) maar wat moet ik verder nog instellen?
Verwijderd
kun je ook wat plaatjes online zetten?Die camera heb ik vandaag binnen gekregen!
hoe zijn de foto's in de nacht stand?
Ik was gister even bij de kijkshop maar daar hadden ze de camera nog niet binnen. Er was een leverings probleem had die vrouw het over
Verwijderd
Vreemd, mij werd verteld dat je `m alleen on-line kunt bestellen.
Ook kun je `m bij een filiaal afrekenen en dan word de camera gratis naar je toe gestuurd.
Ik heb `m afgelopen vrijdag afgerekend bij het filiaal in Enschede en gisteren (dinsdag) had ik `m al!
De foto`s zijn best aardig hoor! Je moet ze natuurlijk niet vergelijken met een echte digitale camera maar voor een MMS-je of e-mail zijn ze perfect.
De nacht modus is niet geweldig, je zit toch met een langere sluitertijd waardoor de foto wazig word. Je kunt dit oplossen door het toestel 100% stil te houden maarja, dat is een hele kunst!
Ik zal eens kijken of ik een paar foto`s kan plaatsen.
Ook kun je `m bij een filiaal afrekenen en dan word de camera gratis naar je toe gestuurd.
Ik heb `m afgelopen vrijdag afgerekend bij het filiaal in Enschede en gisteren (dinsdag) had ik `m al!
De foto`s zijn best aardig hoor! Je moet ze natuurlijk niet vergelijken met een echte digitale camera maar voor een MMS-je of e-mail zijn ze perfect.
De nacht modus is niet geweldig, je zit toch met een langere sluitertijd waardoor de foto wazig word. Je kunt dit oplossen door het toestel 100% stil te houden maarja, dat is een hele kunst!
Ik zal eens kijken of ik een paar foto`s kan plaatsen.
Verwijderd
Ik heb d`r een paar gemaakt.
Helaas ben in nog niet in de gelegenheid geweest om buiten te fotograferen dus die pic`s houden jullie tegoed.
Zoals je zult zien zijn niet alle pics even scherp, het is bijzonder lastig om het toestel stil te houden. Maargoed, als je de pics enkel voor MMS of als wallpaper wilt gebruiken zien ze er super strak uit!
Dit zijn de URL`s:
http://picserver.student....TQ3Y903R3A/picserver.jpeg
http://picserver.student....0TO6NS9L11/picserver.jpeg
http://picserver.student....12SMU7ZE68/picserver.jpeg
http://picserver.student....7P7G7434BK/picserver.jpeg
De 1e foto is van m`n flatscreen terwijl de vissen screensaver aan staat.
De 2e foto is van de straat, door het glas heen.
De 3e foto is van Elmo (nogal beweegelijk).
De 4e foto is van de doos (moeilijk stil te houden bij minder licht)
Helaas ben in nog niet in de gelegenheid geweest om buiten te fotograferen dus die pic`s houden jullie tegoed.
Zoals je zult zien zijn niet alle pics even scherp, het is bijzonder lastig om het toestel stil te houden. Maargoed, als je de pics enkel voor MMS of als wallpaper wilt gebruiken zien ze er super strak uit!
Dit zijn de URL`s:
http://picserver.student....TQ3Y903R3A/picserver.jpeg
http://picserver.student....0TO6NS9L11/picserver.jpeg
http://picserver.student....12SMU7ZE68/picserver.jpeg
http://picserver.student....7P7G7434BK/picserver.jpeg
De 1e foto is van m`n flatscreen terwijl de vissen screensaver aan staat.
De 2e foto is van de straat, door het glas heen.
De 3e foto is van Elmo (nogal beweegelijk).
De 4e foto is van de doos (moeilijk stil te houden bij minder licht)
Verwijderd
hmmm naja ik zal morgen maar weer eens kijken.Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 10:08:
Vreemd, mij werd verteld dat je `m alleen on-line kunt bestellen.
........
De foto's zien er in iig niet raar uit! zeker in vergelijking met wat ik gezien heb van andere camera telefoon's .
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 22:46 ]
Verwijderd
Weet niet maar mijn instellingen stonden standaard uit de doos gewoon goed.Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 15:41:
Die camera heb ik vandaag binnen gekregen!
Heb orange gebeld om het te activeren en de volgende dag kon ik mms-en, zonder dus maar 1 instelling te veranderen.
Hij is er nu weer, maar is deze nog steeds simlockvrij?
ping 127.212.23.124
Verwijderd
Nadat ik een aantal gratis polyfone midi files had gedownload en via IR naar mijn 530 had verstuurd, lukt dat inmiddels niet meer. Aangezien mij laptop en PDA wel files kunnen uitwisselen via IR, heb ik zwaar het vermoeden dat het aan de 530 ligt. Aangezien ik net als iedereen ook de pixels aan de rechterkant heb, is dit misschien ook een typisch 530 kwaaltje. Herkent iemand dit? En weet iemand misschien of dit op te lossen is?
Ligt het niet aan de grootte van de file? Ik ontdekte dat midi-files van 50 kb of hoger (ik weet niet precies waar de grens ligt) fout gaan.
Verwijderd
hmmm. heb nu ontdekt dat het bij veel midi's niet lukt maar af en toe wel. Ligt dus toch niet aan de poort maar aan het type midi. Volgens mij is het niet de grootte (heb midi's van >85 kb verzonden) maar wat dan wel...
Ik heb hem inmiddels ook in bezit maar er zijn een paar dingen tegengevallen. Zou kan je bij het sms'en niet zien hoeveel tekens je hebt gebruikt en als het bericht groter is dan 2 berichten dan kan hij geen afleverrapport realiseren. Iemand dat ook opgevallen??
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Inderdaad irritant, maar ik dacht zelf dat dat laatste niet zozeer aan de tel lag, maar meer aan de netwerken, hoe zit dat?renzo4000 schreef op 11 februari 2004 @ 00:36:
Ik heb hem inmiddels ook in bezit maar er zijn een paar dingen tegengevallen. Zou kan je bij het sms'en niet zien hoeveel tekens je hebt gebruikt en als het bericht groter is dan 2 berichten dan kan hij geen afleverrapport realiseren. Iemand dat ook opgevallen??
Nee in dit geval niet aangezien mijn SE T610 er geen last van heeft.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik ben nu al een hele tijd aan het klooien om Orange World op deze telefoon in te stellen. Hij wordt niet officieel door Orange ondersteund, maar iemand anders in dit topic is het toch gelukt. Ik heb World aangevraagd en met behulp van de instellingen van andere telefoons op de Orange sites heb ik al heel vaak geprobeerd om op World te komen. Het lukt maar niet. Ik krijg wel een verbinding, maar ik krijg te melding dat dit toestel niet ondersteund wordt door Orange. Ik kan alleen naar de wap-pagina's, maar ik vrees dat dat weer over een telefoonverbinding gaat ipv gprs. Dat is me niet helemaal duidelijk.
Bij de netwerkinstellingen van gprs heb ik al verscheidene profielen aangemaakt en ik denk dat daar toch nog steeds de fout zit. Bij sommige toestellen op de orange site moet je bv. wel een login en wachtwoord invullen, bij anderen niet. Ik wordt er geen wijs uit. Het Orange share/world topic bracht me ook niet echt verder. Is er misschien iemand die me wil helpen met de instellingen voor deze telefoon?
Bij de netwerkinstellingen van gprs heb ik al verscheidene profielen aangemaakt en ik denk dat daar toch nog steeds de fout zit. Bij sommige toestellen op de orange site moet je bv. wel een login en wachtwoord invullen, bij anderen niet. Ik wordt er geen wijs uit. Het Orange share/world topic bracht me ook niet echt verder. Is er misschien iemand die me wil helpen met de instellingen voor deze telefoon?
Verwijderd
Ik heb het ook versheidene keren geprobeerd maar ik krijg het bericht: niet abonneren op service.ElisabethM schreef op 11 februari 2004 @ 22:07:
Ik ben nu al een hele tijd aan het klooien om Orange World op deze telefoon in te stellen. Hij wordt niet officieel door Orange ondersteund, maar iemand anders in dit topic is het toch gelukt. Ik heb World aangevraagd en met behulp van de instellingen van andere telefoons op de Orange sites heb ik al heel vaak geprobeerd om op World te komen. Het lukt maar niet. Ik krijg wel een verbinding, maar ik krijg te melding dat dit toestel niet ondersteund wordt door Orange. Ik kan alleen naar de wap-pagina's, maar ik vrees dat dat weer over een telefoonverbinding gaat ipv gprs. Dat is me niet helemaal duidelijk.
Het is verschillende mensen reeds gelukt om het te doen maar waarom het bij mij niet lukt weet ik ook niet. En ik vindt het ook al raar dat ze bij orange wel de 530 verkopen en dat het gprs heeft maar dat ze het niet ondersteunen voor orange world. Dat is het raarste in het hele verhaal. Ik hoop ook dat iemand mij kan helpen met de instellingen.
Verwijderd
Ik zou ook wel eens willen weten hoe ik orange world moet instellen.
Het instellen van wap kan je wel opvragen?
Waarom dan niet voor orange world?
Wie het weet mag het zeggen.
Het instellen van wap kan je wel opvragen?
Waarom dan niet voor orange world?
Wie het weet mag het zeggen.
Heb je je wel aangemeld bij Orange voor World? Tenminste... dat leid ik uit jouw foutmelding af.Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 23:54:
[...]
Ik heb het ook versheidene keren geprobeerd maar ik krijg het bericht: niet abonneren op service.
Het is verschillende mensen reeds gelukt om het te doen maar waarom het bij mij niet lukt weet ik ook niet. En ik vindt het ook al raar dat ze bij orange wel de 530 verkopen en dat het gprs heeft maar dat ze het niet ondersteunen voor orange world. Dat is het raarste in het hele verhaal. Ik hoop ook dat iemand mij kan helpen met de instellingen.
Ja, ik vind het ook belachelijk dat ze hem niet ondersteunen. Het is op zich een geschikt toestel (gprs+kleurenscherm) en verkocht als een Orange-pakket, dus ik snap het ook niet.
Verwijderd
Ja ik heb me wel aangemeld samen met MMS ongeveer vier maanden geleden, en dat is ook wel in orde want ik heb wel die gprs-verbinding. In het begin kreeg ik de melding controleer wap APN, nu krijg ik: niet abonneren op service, misschien doet ie het over een maand dan echt.ElisabethM schreef op 12 februari 2004 @ 21:45:
[...]
Heb je je wel aangemeld bij Orange voor World? Tenminste... dat leid ik uit jouw foutmelding af.
Ja, ik vind het ook belachelijk dat ze hem niet ondersteunen. Het is op zich een geschikt toestel (gprs+kleurenscherm) en verkocht als een Orange-pakket, dus ik snap het ook niet.
Ik ga sowieso contact opnemen met orange om te vragen waarom ze de philips 530 niet ondersteunen, want het is echt een raar verhaal.
Maar het probleem is gewoon dat die operators de philips gsm's geen kans geven. Misschien hebben ze slechte ervaringen gehad ofzo, ok misschien was dat wel zo want ze liepen wel achter op de concurrentie, maar iedereen ziet dat er een sterke verbetering gaande is. Gezien de modellen die ze voor ons in petto hebben voor dit jaar, waaronder de philips 855.
Kortom ik vindt het jammer dat de philips 530 alleen bij de kijkshop te verkrijgen is en niet bij belcompany etc.
Om waar weer eens terug te komen op de beeldschermkwaliteit van de 530...
Toevallig heb ik laatst het schermpje van m'n 530 eens vergeleken met wat andere schermpjes.
Zo zat ik woensdag jl in de zon met iemand met een Samsung S500. Het scherm van de 530 was een heel stuk beter zichtbaar in het felle buitenlicht.
Zojuist heb ik 'm binnenshuis eens naast een SonyEricsson T610 gehouden. Het scherm van de 530 was echt stukken beter. Vooral de kijkhoek is stukken beter.
Bij de T610 beginnen de kleuren al te verschieten als je niet helemaal recht kijkt, als je helemaal scheef kijkt wordt het beeld donker en negatief. Bij de 530 wordt het beeld als je helemaal scheef kijkt pas valer, maar nog wel prima leesbaar.
In elk geval, mij bevalt-ie nog steeds prima.
Dit alles post ik vooral om duidelijk te maken dat het schermpje van de 530 eerder een reden is om 'm wel te halen dan een speciale reden om 'm niet te halen.
Toevallig heb ik laatst het schermpje van m'n 530 eens vergeleken met wat andere schermpjes.
Zo zat ik woensdag jl in de zon met iemand met een Samsung S500. Het scherm van de 530 was een heel stuk beter zichtbaar in het felle buitenlicht.
Zojuist heb ik 'm binnenshuis eens naast een SonyEricsson T610 gehouden. Het scherm van de 530 was echt stukken beter. Vooral de kijkhoek is stukken beter.
Bij de T610 beginnen de kleuren al te verschieten als je niet helemaal recht kijkt, als je helemaal scheef kijkt wordt het beeld donker en negatief. Bij de 530 wordt het beeld als je helemaal scheef kijkt pas valer, maar nog wel prima leesbaar.
In elk geval, mij bevalt-ie nog steeds prima.
Dit alles post ik vooral om duidelijk te maken dat het schermpje van de 530 eerder een reden is om 'm wel te halen dan een speciale reden om 'm niet te halen.
[ Voor 3% gewijzigd door wicher|IA op 22-03-2004 00:10 ]
Verwijderd
Jaa, zeker koel telefoontje dus!
Maar ik kan m NERGENS meer vinde, waar is ie nog te koop?
Weet IEMAND dit?
Help me
Weet IEMAND dit?
Help me
Ik heb zefde, wil hem ook graag, maar nergens te koop
Philips personeelswinkel heeft hem (als je daar via via misschien kan kopen), alleen 220euro...
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Verwijderd
Ahhhh, das zonde, kent iemand een persoon die daar werkt en voor een student wel ff zon apparaatje wil ritsele? =D
Ik heb hem net gehaald bij Correct in Rotterdam. 296 euries...Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 16:05:
Jaa, zeker koel telefoontje dus!
Weet IEMAND dit?
Help me
Hiero
Erg strak apparaat.
HIER !!! PAK AAN
De 535 (met camera) staat voor 249euro bij de Philips Personeelswinkel
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Dat jij zoveel geld uitgeeft voor een telefoon die bij de kijkshop €149 en zelfs een tijdje €99 heeft gekost.Flarrestein schreef op 09 april 2004 @ 17:31:
[...]
Ik heb hem net gehaald bij Correct in Rotterdam. 296 euries...
Hiero
Erg strak apparaat.
Ik heb hem trouwens eind november vorig jaar hem bij kijkshop voor €149 gekocht en baalde wel dat hij een aantal weken later nog slechts €99 kostte.
Verwijderd
Heeft iemand enig idee, waar deze covers te koop en/ of te bestellen zijn??, heb de mijne laten vallen, met het gevolg dat er een clipje is gebroken en de cover loslaat:-(
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Mij is precies hetzelfde overkomen notabene op een tapijt. De telefoon heeft nogal een kwetsbare cover en deze vangt overigens ook veel stof wat tussen het display ophoopt en erg onprettig kijkt.Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 15:40:
Heeft iemand enig idee, waar deze covers te koop en/ of te bestellen zijn??, heb de mijne laten vallen, met het gevolg dat er een clipje is gebroken en de cover loslaat:-(
Alvast bedankt!
Ik heb Philips gemaild en kreeg een mailtje terug dat voor het bestellen van covers je terecht kunt bij Service Bureau Jansen telefoon 040-2905110.
De prijzen die zij hanteren zijn als het goed is inclusief verzendkosten. (dit waren ze zo ongeveer: blauw €45,60, wit €42,98 en groen €47,08).
Ik ga dus geen nieuwe cover kopen, dit is mij te duur, zowat de helft van de nieuwprijs van een toestel.
[ Voor 4% gewijzigd door kwiebus op 03-08-2004 19:19 ]
Belachelijk duur die covers!
Probleem van stof onder display heb ik ook. Doordat ik voorzichtig het opzetraampje op de display een stukje heb opgetild kon ik er een zakdoekje onderdoor halen. Daardoor heb ik er nu weer even minder last van.
Overigens kwam ik onlangs tot de ontdekking dat er ook software was voor deze telefoon. Hierdoor kan je nu o.a. op je compu zelf mp3'tjes bewerken tot een ringtone en ze overzetten. Misschien staat dit er al heel lang op, maar toen ik de telefoon kocht (dec '03) heb ik dat niet kunnen vinden op de philips-site.
Probleem van stof onder display heb ik ook. Doordat ik voorzichtig het opzetraampje op de display een stukje heb opgetild kon ik er een zakdoekje onderdoor halen. Daardoor heb ik er nu weer even minder last van.
Overigens kwam ik onlangs tot de ontdekking dat er ook software was voor deze telefoon. Hierdoor kan je nu o.a. op je compu zelf mp3'tjes bewerken tot een ringtone en ze overzetten. Misschien staat dit er al heel lang op, maar toen ik de telefoon kocht (dec '03) heb ik dat niet kunnen vinden op de philips-site.