Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 10:06
Tijdens het surfen ontdekte ik op een philips site hun nieuwe gsm, de philips 530

Afbeeldingslocatie: http://mobile-review.com/forum2/attachment.php?s=&postid=2179

Ik denk dat ze hiermee de concurrentie aan willen gaan met de nokia 3510i, de siemens m55 en de SE t310. Persoonlijk denk ik dat het ze nog gaat lukken ook, ik vind het ding er leuk uit zien en ook de specs zien er goed uit :).

Wat vinden jullie ervan?

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:49

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik kan mijn mening niet echt onderbouwen, maar ik vind hem er ook niet uitzien.
Komen veel mooiere eraan aankomende tijd.

Verwijderd

hij ziet er gaaf uit......met een leuk prijsje koop ik hem zo :D

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-11 15:29

Type-R

One Minute Shakin

Ziet er goed uit, heeft ook zo'n beetje zelfde positie knoppen als een Nokia, alleen ik vind em best dik...

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:20

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

hm, op de site van philips kan ik m nog niet vinden...

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Verwijderd

Hij ziet er zeker leuk uit , denk ook wel dat ding aardig gaat lopen !
Maar dan moet de prijs ook niet al te duur zijn.

Specs zijn ook heel erg _/-\o_

Verwijderd

Link van de philips site?

• sigma01
http://www.thingstodoyourthing.com (is een microsite van philips). Hierop staan de gadgets voor de komende tijd.
PS Ik heb deze site donderdag gevonden en op het mobilereview forum gepost en vandaag stond het op mobil.cz toeval ;).

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:24

jep

Geen bluetooth? Dan hoef 'k 'm niet. :)

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 17:28
beetje jammer dat iedereen(lees veel) bij voorbaat al zo negateif is.

no comment

Verwijderd

Wel een leuk ding. Ziet er ook goed uit. Maar ze zijn niet zo ruim met de specificaties. :? Openstaande belangerijke vragen:

- Hoeveel kleuren heeft het scherm?
- De grote van het toetsel?
- Richtingsprijs?

Dit zou een mooie concurent voor de Siemens M55, Sony-Ericsson T68i/T300/T310 zijn (als hij in dezelfde prijsklasse licht)... ;)

• sigma01
Ik vermoed dat het scherm 4096 kleuren zal hebben want ook de philips 630 heeft zoveel kleuren (dit model is een klaptelefoon). Qua grote denk ik dat de telefoon ongeveer zo groot is als de t68i/t300 en de philips fisio 825 modellen.
En de prijs? Ik vermoed iets in de richting van de €350,-- advies en 250/300 in de praktijk, ik denk dat het een van DE jongeren telefoons moet worden en dan kan en mag het niet te duur zijn. Wat ik zelf niet weet is wanneer ze de telefoon gaan lanceren, hoop nog in de zomer want anders zal de concurentie wel te zwaar worden.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Martinus schreef op 01 June 2003 @ 13:01:
beetje jammer dat iedereen(lees veel) bij voorbaat al zo negateif is.
Ik geloof dat ik bijna de enige ben in dit topic :)

Verwijderd

Al meer nieuws?

• Martinus
  • Laatst online: 28-11 17:28
Erazzzer schreef op 02 June 2003 @ 22:19:
[...]

Ik geloof dat ik bijna de enige ben in dit topic :)
was meer over het algemeen over Philips producten ;)

no comment

• Flarrestein
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:10

Flarrestein

Superworm Jim

Ik hoop dat hij er snel is, mijn Xenium is net overleden en dit zou een perfecte opvolger zijn.
Toch maar ven tobben met de K#T NOKIA die ik nu heb geleend.

HIER !!! PAK AAN

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Jammer dat ie geen ingebouwde cam heeft. Philips hobbelt altijd achter de ontwikkelingen aan, toch zonde, want ze hebben alle technologie zelf in huis om een hele vette phone te bouwen.

Het merk Philips is in telefoonland alleen niet sterk (nit hip genoeg) en ze zijn altijd te laat.

• sigma01
Oscar Mopperkont schreef op 18 juni 2003 @ 09:58:
Jammer dat ie geen ingebouwde cam heeft. Philips hobbelt altijd achter de ontwikkelingen aan, toch zonde, want ze hebben alle technologie zelf in huis om een hele vette phone te bouwen.

Het merk Philips is in telefoonland alleen niet sterk (nit hip genoeg) en ze zijn altijd te laat.
Deze telefoon heeft wel een click-on camera en wordt ook niet als high-end telefoon gepositioneerd. De concurentie in deze klasse heeft ook allemaal click on camera's (SE T310) of helemaal geen mogelijkheden voor camera's (Nokia 3510i).

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Oscar Mopperkont schreef op 18 juni 2003 @ 09:58:

Bij een groot gedeelte van de Nokia's, Motorola's Siemensen, etc zitten Philips display systems. En ik kan het weten..... >:)

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Pe Nis schreef op 18 juni 2003 @ 11:58:
[...]

Bij een groot gedeelte van de Nokia's, Motorola's Siemensen, etc zitten Philips display systems. En ik kan het weten..... >:)
Dat zeg ik Philips heeft alle technologie om een phone te bouwen zelf in huis. Ik kan het weten, heb bij Philips Semiconductors stage gelopen. Ze maken ongelofelijk veel chips voor phones. En daarnaast ook nog displays.

• sigma01
Er zijn wat nieuwe (live) plaatjes beschikbaar op www.mobil.cz
Afbeeldingslocatie: http://www.mobil.cz/obrazek/philips_530_001
Afbeeldingslocatie: http://www.mobil.cz/obrazek/philips_530_007
Afbeeldingslocatie: http://www.mobil.cz/obrazek/philips_530_005

Meer lifepics hier: http://www.mobil.cz/mobil...s530prvnidojmy030619.html

Verwijderd

Interessant dat ze nu ook gebruik gaan maken van een joystickje, clitje, of hoe je het ook wilt noemen. Maar ik rvaag me af waarom die 5 dan zo ingekapselt zit. Bij hun vorige modellen was het nummerieke gedeelte ook automatisch hun navigatie gedeelte, dat vond ik zelf erg nadelig. Ik ben zelf enorm voorstander van de joystick. Verder, philips heeft een negatieve naam in de mobiele telecommunicatie. Zelf heb ik nooit problemen met ze gehad, en hoop ik alleen maar dat andere mensen hun vooroordeel ooit eens laten varen.

Eventjes wat specs [bron: www.gsmarena.com]

GSM 900 / GSM 1800
- MMS
- Picture phonebook
- Polyphonic ringtones
- Melody editor
Clock
Alarm
GPRS
Infrared port
Yes 
- Bluetooth
- Java
- WAP
- FM Radio
- Email client with picture attachments
- T9
- Voice dial
- Voice memo
- Calculator
- Euro converter

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 12:46 ]

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:41
weet iemand hoeveel kleuren het scherm heeft?

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zo te zien gaat de camera op dezelfde plaats in het toestel als de headset, kan dus niet tegelijk (niet dat dat een nadeel moet zijn, maar toch). De camera lijkt wel draaibaar, da's niet verkeerd natuurlijk. En die dingen FM en BeDJ naast de luidspreker lijken verdacht veel op knopjes, druk je die niet in wanneer je de telefoon aan je oor houdt?

Zelf heb ik ook weinig slechte ervaringen met philips gsm's, krijg alleen wel koppijn als ik langer dan 15 min. met een ozeo bel. Het is meer dat ze altijd één of ander 'nieuw' ding op een telefoon willen uitproberen, en dat pakt lang niet altijd goed uit. Die 'jog-dial' die aan de Ozeo's en Xeniums zit is fantastisch bijvoorbeeld. Het lijkt er bij dit toestel op dat de [2] en de [8] met elkaar verbonden zijn, zal wel een scrollfunctie zijn (hoop van niet, waarom zit die joystick er dan op?). Ook vrees ik weer het ergste met het display, dat ziet er op de foto's niet echt geniaal uit (vrij korrelig en vale kleuren). Ik wacht wel af, op zich (indien geheugen == voldoende of uitgebereidbaar) is het best een interessant toestel.

[ Voor 6% gewijzigd door epoman op 19-06-2003 13:28 ]

Verwijderd

Jep, philips is bezig met een grote actie om zich weer populair te maken bij jongeren..
Met bij passende producten als deze foon en andere dingen die je ziet op thingstodoyourthing.com . Eindelijk spelen ze het is slim alleen zijn ze weer te laat :)

Verwijderd

Weer geen tri-band. Ik heb nog nooit een tri-band gezien van Philips.

Tevens jammer dat je ook hier geen MMC- of SD-kaartjes in kwijtkunt.

Wat de rest van de features van dat model betreft, valt het mee. Ook is er dus Bluetooth-ondersteuning. Dat is tenminste nog wat.

Qua uiterlijk vind ik hem er overigens echt niet zo slecht uitzien, hoor. Wat dat betreft heeft Philips gelukkig wel geleerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 13:37 ]

• Flarrestein

Flarrestein

Superworm Jim

Al bekend wanneer hij komt en hoeveel pleuro's je ervoor moet neerleggen

[ Voor 6% gewijzigd door Flarrestein op 21-06-2003 11:25 . Reden: typo's ]

HIER !!! PAK AAN

• sigma01
Flarrestein schreef op 21 June 2003 @ 11:25:
Al bekend wanneer hij komt en hoeveel pleuro's je ervoor moet neerleggen
Vermoedelijk in het derde kwartaal en ik denk dat de prijs tussen de 150 en 200 euro zal zijn, gezien de concurenten die deze telefoon heeft:
- Samsung C100
- Nokia 3510i
- SE T310

Deze zitten allemaal rond die prijs, misschien dat het zelfs goedkoper zal zijn om marktaandeel te winnen...

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Opzich wel een geinig toestel. Ik ben ook wel toe aan een nieuwe. Toch heb ik mijn twijfels over de toestellen van Philips. Ik werk bij de klantenservice van Orange en daar krijg ik echt veel mensen aan de lijn die problemen hebben met Philips toestellen (met name de Fisio).

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hij zit in de teststage met KPN :)

Hij zal dus binnenkort verkrijgbaar zijn, de testfase is volgens mij een maand of anderhalf bezig en zou 3 maanden duren.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• sigma01
zwahiel schreef op 21 June 2003 @ 17:55:
Hij zit in de teststage met KPN :)

Hij zal dus binnenkort verkrijgbaar zijn, de testfase is volgens mij een maand of anderhalf bezig en zou 3 maanden duren.
Hoe weet je dat eigenlijk? :P Weet je dat van nog meer toestellen (ook die nog niet bekend zijn???).

Verwijderd

Pe Nis schreef op 18 juni 2003 @ 11:58:
[...]

En niet alleen de display's. Ook de Ic's worden ingkocht bij philips. Dat weet ik ook, want ik werk in een fab waar we de betreffende IC's maken.!

Verwijderd

Ik vind dit zeker een leuk telefoontje... Ook de toepassingen op het scherm zien er mooi uit (zoals bv. die radio player -> leuk grafische interface) :)

• Flarrestein

Flarrestein

Superworm Jim

Hij staat ondertussen op de Philips site:

Hiero

Nog niet in shops te vinden voorlopig. Effe wachten nog maar, en ook op de prijs... :X

HIER !!! PAK AAN

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 13:56
ik heb hem gekocht :) vette telefoon.
je kan hem halen bij de kijkshop, 150 euro en simlock vrij !!!!!! plus een orange sim pakketje + 15 euro beltegoed en 2 kaarten voor een philips party met oa tiesto :P

kopen!

De features, ik ga de belangrijkste opnoemen, tis laat :X

- Radio
- Infrarood
- 2 mb ruimte
- Beltonen real time mixen op de telefoon met BeDj.
- Simlock vrij toestel (mits gekocht @ kijkshop!)
- 65K kleuren.
- Optionele camera (nog niet bekend waar te koop enzo)

[ Voor 40% gewijzigd door genosis op 05-11-2003 00:11 ]

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Genosis schreef op 05 november 2003 @ 00:08:
je kan hem halen bij de kijkshop, 150 euro en simlock vrij !!!!!! plus een orange sim pakketje + 15 euro beltegoed en 2 kaarten voor een philips party met oa tiesto :P

kopen!

- Radio
- Infrarood
- 2 mb ruimte
- 65K kleuren.
Zit de headset er ook standaard bij trouwens? :P En is dat BeDJ wel leuk, dat lijkt haast wel de hoofdfunctie te zijn op die gsm. :)

Volvotips.com

• epoman
  • Niet online
Kan dat ding ook POP-mailen? Zo niet --> exit 530 voor mij...

-edit-
Philips heeft (voor zover ik kon zien) alle gsm's van de website verwijderd, lijkt er dus op dat er voorlopig geen nieuwe mobieltjes van Philips aan zitten te komen... Weet iemand hier meer van?

[ Voor 64% gewijzigd door epoman op 05-11-2003 02:12 ]

• Wallie
  • Laatst online: 21:30

Wallie

Herr

kopen!

- Radio
- Infrarood
- 2 mb ruimte
- 65K kleuren.
Kan je eens een review schrijven (als je tijd hebt :)) of wat foto's posten? :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• genosis
epoman schreef op 05 november 2003 @ 02:08:
Kan dat ding ook POP-mailen? Zo niet --> exit 530 voor mij...

-edit-
Philips heeft (voor zover ik kon zien) alle gsm's van de website verwijderd, lijkt er dus op dat er voorlopig geen nieuwe mobieltjes van Philips aan zitten te komen... Weet iemand hier meer van?
hij kan pop mailen... :P

hmm een review schrijven, weet niet of ik dat wel kan hoor, maar foto's maken moet lukken (als ik een camera heb :X)
maybe vanavond ff

en er zit een headset bij, een hele mooie witte, echt beter dan die zwarte nep setjes die je bij sony ericsson erbij krijgt, is gelijk ook de antenne voor de radio :P

[ Voor 33% gewijzigd door genosis op 05-11-2003 14:40 ]

Verwijderd

Kun je zien of de bluetooth toevallig kan samenwerken met macintosch?

• wicher|IA
  • Laatst online: 10-04-2023

kopen!

- Radio
- Infrarood
- 2 mb ruimte
- 65K kleuren.
Zo, dat ziet er uit als een heel mooie aanbieding.
Bij welke Kijkshop heb je 'm gehaald? (Op kijkshop.nl staat-ie niet...)

Hoe is het scherm?
Heeft-ie echt Bluetooth?
Werkt-ie prettig? (Navigatie door menu's, bellen, knoppen, alles.)

[ Voor 5% gewijzigd door wicher|IA op 05-11-2003 18:53 ]

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 14:32
Ik ben ook wel heel benieuwd of er bluetooth op zit, zal wel niet als hij zo goedkoop is en ik kan er ook niks over terugvinden in de handleiding

Verwijderd

djeejdjeej schreef op 05 november 2003 @ 19:09:
Ik ben ook wel heel benieuwd of er bluetooth op zit, zal wel niet als hij zo goedkoop is en ik kan er ook niks over terugvinden in de handleiding
Dat zit er niet op anders had het heus wel bij de specs gestaan omdat dat toch in functie is die voor kopers zorgt ;)

• genosis
nope geen blauw tand... maar wel ir :)

• genosis
wicher schreef op 05 november 2003 @ 18:53:
[...]

Zo, dat ziet er uit als een heel mooie aanbieding.
Bij welke Kijkshop heb je 'm gehaald? (Op kijkshop.nl staat-ie niet...)

Hoe is het scherm?
Heeft-ie echt Bluetooth?
Werkt-ie prettig? (Navigatie door menu's, bellen, knoppen, alles.)
je kan hem bij elke kijkshop halen (ik heb hem in Ede gehaald).
hij stond achter op het foldertje van deze week, en nergens anders :S ook niet op kijkshop.nl idd.

hij werkt erg prettig, enige probleem wat ik heb is dat ie af en toe bad pixels aangeeft en dan "reboot" je de telefoon en dan is het probleem weg :P
ook kun je de ingeprogrammeerde midi files niet weggooien, die zijn beveiligd. maar boeie, zat ruimte :D (2 mb bijna)

• wicher|IA
Genosis schreef op 06 november 2003 @ 10:20:
[...]

je kan hem bij elke kijkshop halen (ik heb hem in Ede gehaald).
hij stond achter op het foldertje van deze week, en nergens anders :S ook niet op kijkshop.nl idd.

hij werkt erg prettig, enige probleem wat ik heb is dat ie af en toe bad pixels aangeeft en dan "reboot" je de telefoon en dan is het probleem weg :P
ook kun je de ingeprogrammeerde midi files niet weggooien, die zijn beveiligd. maar boeie, zat ruimte :D (2 mb bijna)
Hoe is het schermpje?
64k kleuren is wel een leuk voordeel tov bijv de SE T230, maar als het scherm van de Philips 530 veel fletser is, heb je alsnog weinig aan die extra kleuren.

En de joystick is 5-way? (Dus links-rechts-boven-beneden en indrukbaar?)

En welke kleur heb jij, en welke hebben ze bij de Kijkshop?
Hoe vaak treedt dat bad-pixel-probleem op?

[ Voor 7% gewijzigd door wicher|IA op 06-11-2003 10:24 ]

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-11 13:27
Ik heb hem nu ook gekocht, en hij bevalt goed!

Ik heb hem, net als Genosis in Ede gekocht bij de kijkshop, met orange prepay, simlockvrij voor 150 euro. Bij de kijkshop hebben ze alleen de witte versie, die heb ik dan ook :>

Scherm is netjes, geen fletse kleuren maar gewoon goed, standaard foto's zijn netjes afgebeeld, naar mijn zeggen fotokwaliteit!
Joystick is 5 way inderdaad, op, neer, links, rechts en ingedrukt, bediening is fijn.

dingen die mij opgevallen zijn boven die van Genosis:
* Radio kan handsfree geluisterd worden! (leuke optie ;) )
* Scherm vertoond inderdaad af en toe dode pixels, na een reboot zijn ze weg, het gebeurd hier regelmatig!
* Telefoon wil af en toe nog eens vastlopen, ik hoop dat hier updates voor komen.
* Beltonen zijn luid en de standaard beltonen zijn leuk, (ook formule1 geluiden enzo, best grappig :P )

Al met al een leuke telefoon, geen spijt van!

Ik zal morgen of vanavond even hi-res foto's maken als ie helemaal opgeladen is

Reviewtje ga ik ook even schrijven, verwacht deze het weekend!!!

[ Voor 11% gewijzigd door MadMod op 06-11-2003 10:58 ]

• wicher|IA
Hmm, de witte...
Deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/preview/image/2003/530phil/pic1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/preview/image/2003/530phil/pic15.jpg

Ik zou zelf liever de donkerblauwe hebben...
Afbeeldingslocatie: http://212.213.255.72/keepthls/pics/philips/ph530_00.jpg

Mobile-review.com zegt daarover ook nog het volgende: "In our opinion, dark colors are more attractive as white plastic is very translucent." (Dus specifiek over de 530.)

Maar goed, witte is ook wel oke.
Puntje is eigenlijk wel dat ik een telefoon altijd eerst even wil uitproberen voor ik 'm koop, en dat zit er natuurlijk niet in bij de Kijkshop. Elders heb ik 'm nog niet gezien.
Aan de andere kant: als-ie echt niet bevalt kan ik 'm misschien wel weer verpatsen...

[ Voor 31% gewijzigd door wicher|IA op 06-11-2003 13:26 ]

• wicher|IA
Ik bel net de Kijkshop, en dat mens zegt: "Het is een prepaidpakket, dus er zit een simlock op."

Kan iemand voor de zekerheid nog even aangeven of er nu zeker wel of niet een simlock op zit? En dat er dus ook niet-Orange-kaarten in kunnen?

[ Voor 38% gewijzigd door wicher|IA op 06-11-2003 14:07 ]

Verwijderd

Ik vind het een fijn ding.. ziet er er goed uit..

• frankvdtillaart
  • Laatst online: 21-08 14:38
Ik krijg deze binnenkort ook van m'n baas als kerstcadeautje ;) Nou nog een vaste baan erachteraan vanaf 1-jan en ik ben weer helemaal happy.

Als achtergrond zijn overigens gewoon jpg-jes in te laden (ongetwijfeld eerst wijzigen naar 128x128x65k voor beste effect).

Tevens zijn de 'FM' en 'BeDJ' aan de bovenkant gewoon knoppen. Met 'FM' kun je de Radio aanzetten, met 'BeDJ' kun je je eigen muziek gaan mixen. Zo kun je (tot 1 minuut) samples opnemen van de radio of van een telefoongesprek. Deze kun je dan later weer 'mixen'.

Verder lijkt het mij wel een zeer interessante phone ... als het goed is gaat de batterij ook langer mee dan van een willekeurige nokia ofzo ... only time will tell :)

Happy Blessings <3

• MadMod
wicher schreef op 06 november 2003 @ 14:04:
Ik bel net de Kijkshop, en dat mens zegt: "Het is een prepaidpakket, dus er zit een simlock op."

Kan iemand voor de zekerheid nog even aangeven of er nu zeker wel of niet een simlock op zit? En dat er dus ook niet-Orange-kaarten in kunnen?
Mijn toestel die ik in Ede bij de kijkshop gekocht heb is dus simlockvrij.
Wat mij opviel in de winkel was dat het toestel (in doos van philips) en het prepaidpakket van Orange aan elkaar verbonden waren met een ptt elastiek... Het lijkt gewoon dat het een los toestel en een los prepaidkaartje zijn die niets met elkaar te maken hebben...

maarja, ervaringen tot nu toe zijn erg goed, zeker het geld waard :)

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 22:43

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Philips kennende...

Zal dit waarschijnlijk wel weer een zeer redelijk toesel zijn voor weinig geld, maar...
Zal hij ook helemaal floppen, omdat alle Philips toestellen floppen ivm de brakke PR en marketing afdeling van Philips

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• genosis
er zit dus echt geen simlock op hoor ;) en wat weet zo'n kijkshop d00s er nou van ! :)

• wicher|IA
Ginz schreef op 06 november 2003 @ 20:35:
Philips kennende...

Zal dit waarschijnlijk wel weer een zeer redelijk toesel zijn voor weinig geld, maar...
Zal hij ook helemaal floppen, omdat alle Philips toestellen floppen ivm de brakke PR en marketing afdeling van Philips
Mwah... Philips heeft al wel wat geleerd hoor wat dat betreft.
Daarbij werd het ding bij de Kijkshop ieg ook gepromoot door Orange, stond in een aparte vitrine mooi uitgestald.

Ik heb 'm dus ook maar gehaald.
Kon 'm eerst niet vinden, toen ik het iemand vroeg bleek-ie dus in een aparte vitrine. De man vertelde gelijk dat-ie dus wel simlockvrij was en de vrouw die ik aan de tel had gehad boodt 'r excuses aan voor de onjuiste info. :)

't Is een leuk toestel. Ziet er best grappig uit, aan de ene (figuurlijke) kant strak alu, maar aan de andere kant een lading glimmende en blinkende knopjes.

Bediening is nog niet helemaal intuitief, hoewel het natuurlijk ook even wennen is na een Siemens.
Zo vind ik het bijvoorbeeld handig als of de rode knop (ophangen), of de c-knop altijd de functie had om een stap terug/omhoog te gaan. Dat is niet zo, vaak is het de c, maar als je bijv een tekst/nummer aan het bewerken bent werkt de c als backspace.
Een aparte knop voor MMS vind ik zelf niet zo handig, ik had 'm liever op SMS ingesteld. Dat is me nog niet gelukt, zo maar eens in de handleiding kijken.
Ook zitten bijv niet alle instellingen in het instellingenmenu, maar ergens los bij hun eigen afdelinkje. Ik had het handiger gevonden als ze bij allebei hadden gezeten.
Het joystickje op zich werkt prima, hoewel ik soms per ongeluk op opzij druk als ik 'm wil indrukken.

Beltonen, FM radio en BeDJ werken leuk, en geven leuk geluid, hoewel BeDJ natuurlijk een beetje overbodig is, maar goed.
De radio kun je op de luidspreker zetten, dat is leuk, maar de koptelefoon moet er dan alsnog in als antenne.

Het scherm ziet er best netjes uit. Of je echt verschil ziet tussen dit 16-bits-scherm en een 4-bits vraag ik me af, maar oke. Ik vind het scherm niet flets oid. Het is ook zonder achtergrondverlichting best zichtbaar nog, als er wat licht op schijnt. In de zon heb ik nog niet geprobeerd (het is vrijdagochtend, dan kan ik zelf niet zo goed tegen de zon).
In de GUI ziet alles er ook scherp uit. De foto's zijn wel allemaal lichtelijk onscherp, maar ik weet niet of dit aan de tel of aan de foto's ligt, aangezien ik nog geen eigen foto's erin heb kunnen krijgen.

Het is me nog niet gelukt om een eigen wallpaper in te voegen. Ik heb 'm geupload naar m'n webspace, maar als ik er met de tel heensurf (wap over gsm) geeft-ie 'fout in de communicatie'. Surfen naar gewone wapsites, zoals de voorgeprogrammeerde Orange Share ( :) ik heb Vodafone) werkt wel, maar traaaag, maar da's gsm he. Gprs heb ik nog niet geactiveerd.

Oja, je kan er ook nog mee bellen :+.
Bellen gaat prima, hoewel ik het idee heb dat-ie een wat blikkeriger geluid geeft daarbij dan m'n oude Siemens M35i.
Ook heb ik m'n twijfels of de geluidssterkte wel altijd genoeg gaat zijn in lawaaiige situaties.
In tegenstelling tot wat eerder beweerd is kun je wél gewoon meerdere telefoonnummers (huis, werk, mobiel, e-mailadres etc) opslaan per contactpersoon.

Sms'en gaat ook prima. De T9 is in orde en naar mijn smaak vlot zat.

Als er 'dingen gebeuren' gaan er ledjes knipperen. Bijv bij beltonen knippert (en trilt) ie mee op de maat. Ledjes zitten aan de voorkant onder het toetsenbord (logisch), maar ook bij de oor-luidspreker aan de bovenkant, en aan de zijkant in de stijl van de Siemens M55.

Onbenullig detail maar gigantisch knullig voor een Nederlands bedrijf: in het talenmenu staan de kleuren van de Nederlandse vlag verkeerd om (blauw-wit-rood). |:( 8)7 :P

Ik zal zo nog even wat extra info geven, maar een review zit er niet echt in omdat ik geen camera heb.

[ Voor 26% gewijzigd door wicher|IA op 07-11-2003 14:00 ]

• MadMod
Nou okee, ik heb even een review geschreven over deze telefoon, ik heb mijn best gedaan, er zal vast nog wel iets missen... Laat even weten wat je er van vind en reageer er even op ;)

Omdat hij op mijn eigen pc gehost is, is deze niet altijd online, maar meestal wel van 11:00 tot 01:00 (vandaag s'nachts ook, ivm downloads)

Hij is HIER te vinden.

• sigma01
MadMod schreef op 07 november 2003 @ 20:07:
Nou okee, ik heb even een review geschreven over deze telefoon, ik heb mijn best gedaan, er zal vast nog wel iets missen... Laat even weten wat je er van vind en reageer er even op ;)

Omdat hij op mijn eigen pc gehost is, is deze niet altijd online, maar meestal wel van 11:00 tot 01:00 (vandaag s'nachts ook, ivm downloads)

Hij is HIER te vinden.
Ziet er goed uit de review. Is ook best een leuke telefoon verder (alleen vind ik mijn T610 een tikkie vetter ;) ). Misschien kan het een 'officiele' GOT review worden> contact de modjes eens zou ik zeggen :) .

• wicher|IA
Leuke review!
Zou inderdaad wel als review op GoT kunnen worden geplaatst.
Misschien kun je je review nog wat verder uitbreiden, bijv met oa dingen die ik ook in mijn vorige post hier heb genoemd. Zaken als: bellen, sms'en, telefoonboek, wallpapers, beltonen toevoegen.
De vergelijking met de M55/C60 en T300/T310/T230 is erg interessant, misschien kun je die nog verder uitwerken.
(Dit is allemaal bedoeld als opbouwende kritiek, ik vind je review nu al interessant.)

Ik had vandaag trouwens wel iets irritants: de telefoon zat steeds in hands-free-stand (bij het bellen) en wilde er niet uit. Als ik op OK drukte (zoals het hoort) gaf-ie wel aan dat de luidspreker uit was, maar het ding bleef gewoon aan.
Nu de radio even gebruikt, en daarbij luidspreker uit en aan gezet, en nu is het weer in orde, maar toch een beetje vaag...

Nog iets anders: de T9 werkt toch wel wat minder dan op m'n Siemens M35i, tot nog toe.
Als ik bijv in een zin een woord met een hoofdletter wil invoegen (een naam bijvoorbeeld), dan schakel ik dus over op Hoofdletter, druk de eerste letter, en schakel dus weer terug op kleine letter.
Dan maakt-ie echter autom een nieuw woord. Desiree wordt dan 'E regee'. Aan het begin van een zin (na een punt) gaat het wel goed, en zonder hoofdletter ook.

Daarnaast pakt-ie de woorden in T9 niet per woord, als je door je smsje scrollt.
Ter verduidelijking: als ik aan het T9-tikken ben, en ik zie ineens dat een woord 2 woorden terug niet goed is verschenen: T9 heeft de verkeerde variant gekozen. Bij de M35i ging ik dan terug op het woord staan, en drukte op het 'woord-wissel-knopje', en daarmee bladerde je dan tussen de varianten.
Op de 530 selecteer je niet het hele woord als je teruggaat, en doet de woord-wissel-knop ( 0 ) niks. De 0 werkt alleen met het woord waarmee je bezig bent, andere woorden moet je eerst wissen en opnieuw tikken.

Ook jammer dat je de kleuren van de GUI (blauw en beetje oranje) niet schijnt te kunnen aanpassen.

Nog iets: na een tijdje inactiviteit verschijnt op het scherm de screensaver: een digitale klok met witte cijfers op een zwart scherm. Het scherm is niet verlicht, dus in het donker niet leesbaar. Gelukkig: als je op de volumeknopjes drukt gaat de verlichting aan, en kun je heel mooi dat digitale klokje aflezen.
Echter: als de toetsenblokkade aan staat werkt het niet, dan krijg je namelijk als je de volumeknopjes indrukt de mededeling dat het toetsenbord geblokkeerd is. Jammer, ik had ook dan liever hetzelfde digitale wit-op-zwarte klokje gehad.

Allemaal kleine puntjes, maar toch.

De SonyEricsson T610 is inderdaad een stuk vetter, maar ja, die is dan ook meer dan 2x duurder, en heeft geen radio.

[ Voor 59% gewijzigd door wicher|IA op 07-11-2003 21:26 ]

• wicher|IA
Jammer dat er schijnbaar zo weinig belangstelling is voor de 530.

Voor die € 134 (149) is het een mooi ding hoor.

Goed scherm, ook in het buitenlicht.
Leuke functies, zoals de radio.

Overigens heeft Philips nu ook een site puur voor de 530: www.530.philips.com.
Alleen pakt Philips het wat betreft marketing/pr toch nog niet perfect aan. Op die site staat namelijk weer veel te weinig over de telefoon zelf.
Ze zouden gewoon net als andere fabrikanten gewoon alle belangrijke dingen over de telefoon, incl mooie plaatjes. Nu staat er op deze site weer bijna niks over het ding zelf, daarvoor moet je op thingstodoyourthing.com zijn, maar dat staat weer nergens vermeld. (Overigens staat ook daar weinig vermeld.)

Op 530.philips.com staat ook een demo, super! dacht ik.
Helaas zit in die demo alleen BeDJ...
Natuurlijk leuk, dat BeDJ, best lollig, maar uiteindelijk koop je een telefoon toch vooral voor alle andere functies.
Nu lijkt het net of BeDJ het enige is dat-ie kan.

De opschriften op de knopjes op de tel op de Philips-site (wat een zin) staan overigens steeds iets anders dan op mijn eigen model. Op de Philips-site staan 'FM' en 'BeDJ' op gelijke hoogte, bij mij helaas net niet, ook zijn de groene en rode knop daar iets anders.

Vanochtend lekker gejogt met de 530 als radio (via de headset). Heerlijk, blij dat ik een tel met radio heb genomen. (Ik heb ook wel een mp3-discman om muziek bij me te hebben, maar dat is toch minder fijn joggen :P)

[ Voor 9% gewijzigd door wicher|IA op 12-11-2003 18:50 ]

• MadMod
Nou, ik heb hem terug gebracht,

Mijn eerste toestel die ik gehad heb, had dode pixels aan de rechter kant van het display... Deze heb ik terug gebracht en omgeruild voor een nieuwe, maar deze vertoonde dezelfde kuren. Na deze omgeruild te hebben voor een 3e exemplaar, welke vervolgens dezelfde problemen vertoonde...

Ik heb de telefoon nu definitief terug gebracht met cashback...

Ik ben nu dus (weer) op zoek naar een nieuwe telefoon, dit keer is de keuze gevallen op de T610 van Sony-Ericsson... Voor mij nooit geen Philips meer!

• wicher|IA
Hm, vervelend.
Ik moet zeggen dat ik ook wel 1 vreemd pixeltje heb aan de rechterkant. 1 pixeltje naast het scherm lijkt nog 1 rood pixeltje te staan...
Nu vraag ik me af hoe dit zit: is gewoon de hele rechtse rij pixels dood? (Met nog 1tje die alleen rood geeft), of zit er gewoon echt een rood pixeltje naast het scherm.

Dat rode puntje vind ik niet zo storend, maar als er een hele rij dood is is dat wel kwalijk natuurlijk.

Kunnen 530-bezitters even aangeven hoeveel pixels er in hun tel nog naast de scrollbalk zitten (in menu's)? Bij mij zijn het er 2.

Overigens is het scherm van de 530 zelfs met dode pixels nog beter dan dat van de T610. :P

[ Voor 9% gewijzigd door wicher|IA op 16-11-2003 17:00 ]

• kwiebus
  • Laatst online: 20:48
wicher schreef op 16 november 2003 @ 16:55:
Hm, vervelend.
Ik moet zeggen dat ik ook wel 1 vreemd pixeltje heb aan de rechterkant. 1 pixeltje naast het scherm lijkt nog 1 rood pixeltje te staan...
Nu vraag ik me af hoe dit zit: is gewoon de hele rechtse rij pixels dood? (Met nog 1tje die alleen rood geeft), of zit er gewoon echt een rood pixeltje naast het scherm.

Dat rode puntje vind ik niet zo storend, maar als er een hele rij dood is is dat wel kwalijk natuurlijk.

Kunnen 530-bezitters even aangeven hoeveel pixels er in hun tel nog naast de scrollbalk zitten (in menu's)? Bij mij zijn het er 2.

Overigens is het scherm van de 530 zelfs met dode pixels nog beter dan dat van de T610. :P
Bij mij zaten bij de eerste keer aanzetten een aantal extra pixels van verschillende kleuren aan de rechterkant van het scherm. Na de telefoon een paar keer uit en aangezet te hebben zijn deze verdwenen en lijkt het display helemaal ok te zijn. :)

• kwiebus
MadMod schreef op 16 november 2003 @ 15:11:
Nou, ik heb hem terug gebracht,

Mijn eerste toestel die ik gehad heb, had dode pixels aan de rechter kant van het display... Deze heb ik terug gebracht en omgeruild voor een nieuwe, maar deze vertoonde dezelfde kuren. Na deze omgeruild te hebben voor een 3e exemplaar, welke vervolgens dezelfde problemen vertoonde...

Ik heb de telefoon nu definitief terug gebracht met cashback...

Ik ben nu dus (weer) op zoek naar een nieuwe telefoon, dit keer is de keuze gevallen op de T610 van Sony-Ericsson... Voor mij nooit geen Philips meer!
Als je hem een paar keer aan en uit zet is er niets (meer) aan de hand. Althans dat was bij mij het geval.

Verwijderd

Ik zag op mobile-review.com ook een Philips 535... precies hetzelfde als deze maar dan met ingebouwde camera! (welke ook nog op 640x480 kan!) :)

• wicher|IA
kwiebus schreef op 29 november 2003 @ 18:02:
[...]

Als je hem een paar keer aan en uit zet is er niets (meer) aan de hand. Althans dat was bij mij het geval.
Ik zie ze ook de laatste tijd niet meer.
En daarvoor: het waren rode (meestal rode) puntjes naast het scherm. Al waren ze niet verdwenen, was het nog niet echt een serieus minpunt geweest.

En inderdaad ziet de 535 er ook erg interessant uit. Philips weet er toch maar veel functies in te proppen voor een lage prijs.

Verwijderd

Ik ben een echte fan van philips, ik heb haast alle gsm's van ze gehad en ik heb er nooit ook maar 1 probleem mee gehad. Maar waar ik me nog steeds aan erger is dat philips altijd laat is met nieuwe modellen. Nu lijkt er echter verandering in aan te komen, want ze zijn dit jaar met best wel veel modellen gekomen. Er komen nog de 350 en de 535 dit jaar en dat is toch wel uniek voor philips.
Als de 535 nog dit jaar uitkomt heeft philips zijn achterstand zo goed als ingelopen omdat de sony ericsson T630 ook eind dit jaar komt en over het algemeen dezelfde functies heeft.
Ik heb veel mensen horen zeggen dat philips weinig heeft geleerd uit het verleden maar dat is niet zo. Philips heeft een breed opgezette campagne opgezet om zijn de 530 te promoten. Ze zijn o.a. in zee gegaan met wereld bekende DJ's (Carl Cox, Cut Killer, Sander Kleinenberg, etc.) die beltonen voor de 530 maken en ze organiseren feesten waarop de 530 geintroduceerd wordt. Zo is er 13 December in The Powerzone een feest met Tiesto waar de 530 gelanceerd zal worden in Nederland.
Het belangrijkste wat me nog is opgevallen is dat velen vragen naar bluetooth en tri-band. De gsm's die philips nu produceert zijn voor de jeugd en die hebben weinig behoefte aan die functies is uit marktonderzoek gebleken, dus er veranderen wel degelijk dingen bij philips. Er wordt nu meer naar de markt gekeken. :> :> :> :>

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 12:30:
Ik ben een echte fan van philips, ik heb haast alle gsm's van ze gehad en ik heb er nooit ook maar 1 probleem mee gehad. Maar waar ik me nog steeds aan erger is dat philips altijd laat is met nieuwe modellen. Nu lijkt er echter verandering in aan te komen, want ze zijn dit jaar met best wel veel modellen gekomen. Er komen nog de 350 en de 535 dit jaar en dat is toch wel uniek voor philips.
Als de 535 nog dit jaar uitkomt heeft philips zijn achterstand zo goed als ingelopen omdat de sony ericsson T630 ook eind dit jaar komt en over het algemeen dezelfde functies heeft.
Ik heb veel mensen horen zeggen dat philips weinig heeft geleerd uit het verleden maar dat is niet zo. Philips heeft een breed opgezette campagne opgezet om zijn de 530 te promoten. Ze zijn o.a. in zee gegaan met wereld bekende DJ's (Carl Cox, Cut Killer, Sander Kleinenberg, etc.) die beltonen voor de 530 maken en ze organiseren feesten waarop de 530 geintroduceerd wordt. Zo is er 13 December in The Powerzone een feest met Tiesto waar de 530 gelanceerd zal worden in Nederland.
Het belangrijkste wat me nog is opgevallen is dat velen vragen naar bluetooth en tri-band. De gsm's die philips nu produceert zijn voor de jeugd en die hebben weinig behoefte aan die functies is uit marktonderzoek gebleken, dus er veranderen wel degelijk dingen bij philips. Er wordt nu meer naar de markt gekeken. :> :> :> :>
Kennelijk toch niet want overal waar je kijkt op review sites voor gsm's is de eeuwige klacht dat bijna geen enkele fabrikant bluetooth inbouwd terwijl dit zo verdomde handig is voor ringtones, wallpapers en het overzetten van foto's.

Ook bij de nieuwe philips vind ik het een enorme gemis waardoor ik me genoodzaakt zie een SE T630 of Z600 te kopen omdat kennelijk alleen SE slim genoeg is geweest om in alle hogere modellen BT in te bouwen.

• wicher|IA
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 14:19:
[...]

Kennelijk toch niet want overal waar je kijkt op review sites voor gsm's is de eeuwige klacht dat bijna geen enkele fabrikant bluetooth inbouwd terwijl dit zo verdomde handig is voor ringtones, wallpapers en het overzetten van foto's.

Ook bij de nieuwe philips vind ik het een enorme gemis waardoor ik me genoodzaakt zie een SE T630 of Z600 te kopen omdat kennelijk alleen SE slim genoeg is geweest om in alle hogere modellen BT in te bouwen.
Dat er overal wordt geklaagd over het gemis aan Bluetooth wil niet zeggen dat het daarom dus handig is om het ook in te bouwen in middensegment-telefoons.

De grote meerderheid die het niet zo belangrijk vindt (en er ook niet meer geld voor overheeft) hoor je natuurlijk niet op die websites.

De mensen die het wel echt belangrijk vinden worden zo naar een hogere klasse gedreven. Dat heeft ook zo z'n voordeel, want die telefoons leveren meer op.
Natuurlijk wil iedereen graag goedkope telefoons met toch Bluetooth. Logisch, maar Bluetooth kost nu eenmaal wat.

Verwijderd

ik zag vandaag de philips 530 staan bij de kijkshop in samenwerking met orange prepay voor €150

Verwijderd

Ja wat is jong... 24? Ik vind hem toch gaafer uitzien dan die saaie nokia's etc... telkens de oude design lijn. Ben ff zat van die waslijn gsm-etjes :)

Ik heb de 530 gekocht bij kijkshop voor maar 149 euries.

1 DING wat ik zo irritant vond is dat mijn toestel helemaal niet overeen komt met de afbeelding op sites enzo... bij mij heeft de dsplayrand een zwarte kleur... lelijke jaren 80 horloge versiering dus... ik heb philips gemailt. :/ Moeten jullie even checken als je hem gekocht heb... want het viel me eerst niet op maar ik had het gevoel dat er iets niet in het design klopte. :P

Check: http://www.digifun.org/530.jpg

Maar het coole is dat ie infrarood is :D lekker laptop gegevens verwissellen... geen shitucus meer met die betaalde ringrtone sites... gewoon je eigen midi maken en wallpaper :D

Ik heb ff die van usher snel nagemaakt www.digifun.org/usher.mid (beter dan die betaalde rotzooi :D Bij mij is tie tenminste gratis.)

Verder bevalt het scherm best wel goed... na wat ik allemaal van vage klachten gehoord heb. Camera boeit me niet, ik ga niet met me gsm fotograferen.

Gaafe lichtflitsen... 2 aan elk zijkant en 1 boven... ware dj feeling :)

Ik had gehoopt dat de bedj meer gebaseerd zou zijn op een tracker... maar dat was dus niet zo... je kan enkel de tempo en volume van een instrumenttrack veranderen... dus niet compseren. Dat was mijn enige teleurstelling.

Er zijn nog paar bugs in de telefoon... soms kan je niet annuleren bij verbinding. dan blijft ie vasthangen in die scherm en als je demo hebt gedraait doet ie knoppengeluiden niet meer :P verder zit er ook vertraging in het navigeren. misschien ben ik te snel ofzo.

Voor de rest ben ik erg tevreden met deze phone!

Zeker als je een cocurrerende phone wil die normaal in de winkel boven 300 euries kost is dit een goeie keus...

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 01:04 ]

• kwiebus
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 00:45:
1 DING wat ik zo irritant vond is dat mijn toestel helemaal niet overeen komt met de afbeelding op sites enzo... bij mij heeft de dsplayrand een zwarte kleur... lelijke jaren 80 horloge versiering dus... ik heb philips gemailt. :/ Moeten jullie even checken als je hem gekocht heb... want het viel me eerst niet op maar ik had het gevoel dat er iets niet in het design klopte. :P
Inderdaad nu je het zo noemt er zit een zwarte rand rond het display en niet een zilveren zoals op de afbeeldingen zo als die bijvoorbeeld ook op de doos van het toestel staan. Ik ben benieuwd wat jouw mailtje naar philips oplevert. De cover is verwisselbaar dus misschien is het mogelijk een ander exemplaar te krijgen?

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:36

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik kan het nergens vinden dus vraag ik het hier even.

Is het mogelijk deze te synchroniseren met Outlook XP?

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 15:07

Nanax

Ik ben sjaak niet

Heeft een van julie de philips 350 al ergens gezien? vind hem wel hip ;)
review @ http://www.mobile-review.com/review/philips-350.shtml
en hoe zit het met de 535? al ergens te koop (in nederland)?
ben geen van beide al tegen gekomen.

[ Voor 21% gewijzigd door Nanax op 11-12-2003 15:36 ]

Verwijderd

weet niet op ie al gepost is:

http://www.club.philips.com/NL/nl/90000_Ringtones.ASP

via philips.nl Ze doen hun best. Trouwens, de nieuwe 630 is ook wel leuk. Maar heb nu een kleine 2 maanden de fisio 330, en die bevalt mij meer dan uitstekend

Verwijderd

kwiebus schreef op 11 december 2003 @ 03:53:
[...]

Inderdaad nu je het zo noemt er zit een zwarte rand rond het display en niet een zilveren zoals op de afbeeldingen zo als die bijvoorbeeld ook op de doos van het toestel staan. Ik ben benieuwd wat jouw mailtje naar philips oplevert. De cover is verwisselbaar dus misschien is het mogelijk een ander exemplaar te krijgen?
Heb hun gebeld... na vaak zeuren en irritant doen hebben ze me toch in het archief klachtenbehandeling gezet.

argumenten:

1. Rand display komt nietovereen met die op het internetsite en op de doos.
2. Rand display heeft geen associatie met Orange.
3. Kijkshop doet niet aan omruilen bij dit toestel en als ik het om zou ruilen krijg ik toch nog diezelfde type.

Ik zei dat die front gewoon verwisselbaar is + dat ik toch misleid voelde omdat ik gewoon niet op de hoogte bent gesteld van de nieuwe display met zwarte rand... ja toch? :P Nergen staat die display op de site van Philips, de doos en kijkshop... O-)

ongeloofelijk dat zon klein ontwerp verandering zoveel verschil maakt in het gehele design.

Als jij of anderen ook meeklagen is het ook goed :*)

Duimen maar... :/

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 20:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 16:07:
weet niet op ie al gepost is:

http://www.club.philips.com/NL/nl/90000_Ringtones.ASP

via philips.nl Ze doen hun best. Trouwens, de nieuwe 630 is ook wel leuk. Maar heb nu een kleine 2 maanden de fisio 330, en die bevalt mij meer dan uitstekend
Waarom ringtones kopen terwijl je gewoon elke midifile kan gebruiken? :)

Verwijderd

ik heb er ook eentje gehaald, heerlijk telefoontje... en vooral voor die prijs.
echt een hebbe ding. Ik vind hem wel een beetje kwetsbaar het frontje is vrij fragile :).
Maar goed waar ik wel benieuwt naar ben of er al iemand ergens een camera heeft gespot... want ik las in de handleiding dat ie ook leuk foto's kan maken als het donker is dat lijk me wel :9~ Wordt je 's ochtens niet meer wakker met de vraag, hoe zag ze er ook alweer uit :*)

edit:
In op een Franse site vond ik dit.... maar 69 e ! pffff
http://www.maisondugsm.co...ine_pour_philips_530.html

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 21:57 . Reden: linkje ]

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:16
Hij is nu bij de Kijkshop in prijs verlaagd van 149 euro naar 99 euro!!

Ik vindt het wel een mooi toestel, maar ik kan nergens een shop in Nederland vinden die accessoires voor deze telefoon levert, want ik wil er toch wel graag een caradapter bijhebben. Ik heb gemerkt dat dat op vakantie heel handig kan zijn. :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 15:07

Nanax

Ik ben sjaak niet

Heeft een van julie al bij philips zelf geinformeerd? ze moeten toch zeker wel kunnen vertelen waar je aan een cam kunt komen voor dat ding.
Ik bedoel waar komt philips nou vandaan? juist. ze zouden toch wel ff de nederlanders kunnen helpen.

Verwijderd

Nanax schreef op 28 december 2003 @ 18:12:
Heeft een van julie al bij philips zelf geinformeerd? ze moeten toch zeker wel kunnen vertelen waar je aan een cam kunt komen voor dat ding.
Ik bedoel waar komt philips nou vandaan? juist. ze zouden toch wel ff de nederlanders kunnen helpen.
Ik heb van enkele bronnen begrepen dat de camera zo rond februari verkrijgbaar zal zijn bij de kijkshop. Ik hoop dat het waar is. :) :) :) :) :) :) :) :) :)

• thealterego1
  • Laatst online: 21:00

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Op www.mobile-review.com staat in de review dat deze telefoon geen java ondersteunt. Op andere sites staat weer vermeld dat dit wel het geval is. Weet een van de bezitters van deze telefoon of er inderdaad java op zit en als er java op zit er applicaties via infrarood op gezet kunnen worden?

iemand iets leuks?

• wicher|IA
thealterego1 schreef op 04 januari 2004 @ 17:28:
Op www.mobile-review.com staat in de review dat deze telefoon geen java ondersteunt. Op andere sites staat weer vermeld dat dit wel het geval is. Weet een van de bezitters van deze telefoon of er inderdaad java op zit en als er java op zit er applicaties via infrarood op gezet kunnen worden?
Geen Java.
Wel In-Fusio Mobile Game Connections...
(Ik ben een bezitter dus.)

Helaas. Het schijnt dat de verwarring is veroorzaakt doordat er eerst wel Java in zou komen, maar dit in een laat stadium toch verwijderd/uitgeschakeld is.

• thealterego1

thealterego1

Is het iemand nog gelukt om mms te versturen? Het is deze maand nog gratis, dus zou mooi zijn als het werkt :)

Is al gelukt.

[ Voor 8% gewijzigd door thealterego1 op 06-01-2004 17:15 ]

iemand iets leuks?

Verwijderd

Ik heb geprobeerd om een MMS te versturen via orange. Heb de servicedesk gebeld om MMS te activeren. Ze kunnen gteen instellingen geven voor de 530. DUs je moet het doen, met algemene instellingen. Ik heb de instellingen gedaan, maar kan nog geen MMS sturen. Ik blijf proberen. Heeft iemand de MMS instellingen al met succes doorgevoerd?

• thealterego1

thealterego1

Ja, gewoon orange bellen. Dan krijg je ze toegestuurd op je telefoon. Heb ik zelf gisteren nog gedaan :).

iemand iets leuks?

Verwijderd

Volgens de orange medewerker heeft orange geen instellingen voor de philips 530. Kan iemand mij de instellingen geven?

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bij mij is het wel gelukt, gewoon via de Orange-site. Ik was toen op zoek naar wap-instellingen (via 'veel gestelde vragen' - 'wat zijn de wap-instellingen) en zag toen dat je de instellingen kon downloaden. Je kan vervolgens kiezen voor de Philips Fisio 530. Ik heb dat gewoon geprobeerd, en het werkte.

Verwijderd

Ik heb de instellingen. Je kunt ze inderdaad gewoon via SMS opvragen bij de wap sectie op de site van orange. Daarna bij de helpdesk MMS laten aanzetten, maar het werkt niet.... zal het later nog eens proberen.

Heb ook gevraagd aan de helpdesk om share aan te zetten, maar volgens hun medewerker kan dat niet voor de philips 530, terwijl het toestel toch GPRS heeft?

Zal het vanavond nog eens proberen met een andere helpdeskmedewerker, die wellicht meer weet.

• ElisabethM
  • Niet online
Ja, het toestel heeft gprs, op die manier verstuurt hij ook mms'jes. Officieel ondersteunt Orange dit toestel niet voor Share, maar ik heb begrepen dat je ook handmatig de instellingen voor Share goed kunt zetten. Dat wil ik dus nog gaan proberen, maar ik heb het nog niet verder uitgezocht.

• thealterego1

thealterego1

Ik had het al een keer gezegd, maar je kan via je mobiel gewoon met 1200 naar orange bellen. Moet je ff vragen of je mms kan activeren. Kijken ze in een lijst en krijg je berichtje op je telefoon om de instellingen goed te zetten.

Dus orange ondersteunt dit toestel waarschijnlijk wel officieel. Ten minste voor mij dan, want ik heb gewoon gebeld naar de klantenservice.

iemand iets leuks?

• ElisabethM
  • Niet online
Ja, ze ondersteunen dit toestel wel officieel, maar alleen voor MMS, niet voor share.
Ik heb, zoals gezegd, de mms-instellingen gewoon gedownload via Orange.nl, net zoals Anobik heeft gedaan, vervolgens heb ik de klantenservice gevraagd om het te activeren. Ik heb niet eens verteld welk toestel ik had, omdat ik zelf de instellingen al had gedownload. Dus ik vind het raar dat het bij Anobik nu nog steeds niet werkt.

Verwijderd

MMS werk nu. Het duurde een dag voor het geactiveerd was. Ik heb nu share laten aanzetten. Heb gezegd dat ik een S55 had en die wordt ondersteund. Nu maar even afwachten waaneer het geactiveerd wordt en of het werkt. De instellingen heb ik al handmatig gedaan.

• ElisabethM
  • Niet online
En? Werkt share al?

Verwijderd

Nee, share werkt nog niet. Het is wel geactiveerd door Orange. Jammer genoeg staan er op de orange site geen handmatige installingen, dus ik gok een beetje.
Maar ik krijg het nog wel voor elkaar.

Verwijderd

Share werkt perfect. Kan via mijn laptop internet op. is best snel via gprs.

• ElisabethM
  • Niet online
Fijn! Zou je misschien kunnen vertellen wat ik waar moet instellen? Ik heb al even geprutst, maar kwam er nog niet helemaal uit.

Verwijderd

Ik heb vandaag de Philips 530 binnen gekregen.
Heb alleen de telefoon, en geen orange prepay pakket of sim er bij gekregen :(
Dus dat word maandag even bellen maar.
Ik heb er maar even een T-mobile sim er in gedaan.

Tot nu toe ben ik tevreden over het toestel, maar ik heb een vraag.
Bij instellingen/display kan je b.v je verlichting,achtergrond,screensaver enz enz instellen.
Maar volgens de handleiding moet je in dat menu ook je Contrast kunnen instellen?
En bij gaat dat niet?.....er staat ook geen symbool voor Contrast in??....alleen een stipje.
Is dat bij iedreen zo??.....of heb ik nu een telefoon waar het niet op zit?

Kan iemand op zijn telefoon kijken of die optie er in zit?

• wicher|IA
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 17:12:
Ik heb vandaag de Philips 530 binnen gekregen.
Heb alleen de telefoon, en geen orange prepay pakket of sim er bij gekregen :(
Dus dat word maandag even bellen maar.
Ik heb er maar even een T-mobile sim er in gedaan.

Tot nu toe ben ik tevreden over het toestel, maar ik heb een vraag.
Bij instellingen/display kan je b.v je verlichting,achtergrond,screensaver enz enz instellen.
Maar volgens de handleiding moet je in dat menu ook je Contrast kunnen instellen?
En bij gaat dat niet?.....er staat ook geen symbool voor Contrast in??....alleen een stipje.
Is dat bij iedreen zo??.....of heb ik nu een telefoon waar het niet op zit?

Kan iemand op zijn telefoon kijken of die optie er in zit?
Zit er bij mij ook niet in.
Vind je het trouwens nodig dan? Natuurlijk zou het prettig zijn als de mogelijkheid er was, maar ik vind het contrast zo prima.

Verwijderd

Ja appart bij miste het sim pakket ook :). Niet dat ik hem daarvoor gekocht had maar het was wel ff leuk geweest 15 euro verwappen ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 18:21 ]

• zipper646
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 23:13:
[...]

Ik heb van enkele bronnen begrepen dat de camera zo rond februari verkrijgbaar zal zijn bij de kijkshop. Ik hoop dat het waar is. :) :) :) :) :) :) :) :) :)
De digitale camera voor de philips Fisio 530 is nu verkrijgbaar bij de Kijkshop.
Kost EURO 55.-

Kwam ik net achter toen ik de kijkshop site ff bezocht :)

Mij benieuwen hoeveel de Fisio 535 zal gaan kosten, lijkt me wel wat handiger, een cam die ingebouwt zit :9~

Voor de rest vind ik de fisio 530 wel een lekker toestel, zeker gezien zijn prijs :)

Apple iMac 2013

Pagina: 1 2 Laatste