[Pc / Laptop] Aanbiedingen Algemeen - Deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.561 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 15:34
Zo is het maar net! ;)

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand zijn tv out op de mn6200 getest?

ik probeerde het gister maar deze werkte nietof heel slecht

als ik mn scart op output zetten detecteerde hij de tv anders niet. dus heb ik hem daarop geschakeld. daarna op de functie en f3 toets drukken zodat ie naar tv springt.
nu moest ik mn scart weer op input zetten zodat ie beeld kreeg. dit beeld was heel wazig en niet mooi.

heeft iemand beter ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Hoe (lees: in welk programma, "eigenschappen van beeldscherm"?) moet de laptop de tv herkennen? Ik heb alleen "Standaardbeeldscherm", "Plug en Play-monitor"" en dan nogmaals "Standaardbeeldscherm" onder het tabblad "beeldscherm". Waar zou ik dat moeten inschakelen? FN+F3 geeft niks op tv... :(

-edit-

M'n 'normale' s-video-kabel heeft 4 pinnetjes en dat stukje plastic, maar de uitgan van de MD6200 heeft 7 gaatjes.... :?

[ Voor 28% gewijzigd door fritsjof op 14-06-2003 22:54 ]

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappie911
  • Laatst online: 12-01 09:30
Zo, ben blij dat ik hier meer eigenaren heb gevonden van de medion 6200 (ALDI)

Ik heb namelijk een probleem, ik had hem al een aantal dagen voordat ik hem aan het internet hing, heb toen alle windows updates gedownload en toen eens een game demo geprobeerd, f1 2002 demo, en toen bleek dat er allerlei stippen en kleurvlakken in beeld zijn, met een andere, colin mcrea rally 3 demo, was er haast helemaal geen beeld, zoals ook bij andere game's..

Toen heb ik een aantal drivers geinstalleerd waaronder die van de duitse site.. en directx9 opnieuw erop gezet, maar geen resultaat..

Helpdesk gebeld, echter ik had de recovery cd niet bij me..

Nu heb ik vandaag de recovery gedraaid, en direct zonder verder iets te hebben geinstalleerd is er rond de muis al een stip te zien, en als ik windows in 16 bit zet, is het windows scherm vol stippen.!

wat kan dit zijn en hoe te handelen.. ??? TIPS ??

Studeer trouwens in Venlo, vlakbij panningen, eventueel langsbrengen?)

Sorry voor lange verhaal..

jasperdeboot@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Hmm, nou tips heb ik wel, nouja, eentje dan; terug met dat ding, want ik denk dat er iets goed mis is met dat ding! Ik heb geen stippen hoor, ook niet op 16 bit...

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 21:33

Brothar

meester

Jappie911,

Kun je nog een keer de recovery-disk draaien, maar dan na de door je gedownloade drivers te hebben verwijderd ?

Als je zegt : 'muis met 1 stip' , 'windows 16 bits opeens vol stippen' lijkt het mij een software probleem.
Ik verwacht dan dat je, als je de muis beweegt, steeds die stip op dezelfde plek t.o.v. de muispointer blijft zien, of hoogstens 'een sleepspoor van stippen'.

Laat anders de harddisk eerst controleren op fouten. Ik zou het niet onlogisch vinden dat grafische plaatjes/iconen een stip vertonen op de plek waar de harddisk in dat bestandje beschadigd is.

(In ieder geval zou de recovery nog 's een keer uitvoeren op een leeg systeem. Dan weet je zeker dat het niet aan verkeerde drivers heeft gelegen).

[ Voor 12% gewijzigd door Brothar op 15-06-2003 01:08 ]

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappie911
Goeiemorgen bedankt voor de snelle reactie, maar dat controleren van de harddisk op fouten, hoe doe ik dit, bij win98 stond dit onder systeemwerkset..

En die recovery heb ik al uitgevoerd op een leegsysteem..

Bij aankoop deed ie het ook, en was toen ook leeg..

Ik ga me nu toch beetje zorgen maken, heb er geen fijn gevoel bij voor die 1500 euro..
Wat kan ik doen.. Kan het ook slecht gebruiken, om hem een tijd te missen..

Bedankt weer !!

Jasperdeboot@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rustig maar mensen, ik bedoelde gewoon dat dit topic bedoeld was voor anbiedingen terwijl er geen aanbieding meer te zien is. Het was niet tegen bepaalde reacties/mensen bedoeld. Ik vond dit topic juist interessant door alle aanbiedingen en nu lopen er gewoon hele discussies die op zichzelf weinig hebben te maken met aanbeidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 13:26:
Rustig maar mensen, ik bedoelde gewoon dat dit topic bedoeld was voor anbiedingen terwijl er geen aanbieding meer te zien is. Het was niet tegen bepaalde reacties/mensen bedoeld. Ik vond dit topic juist interessant door alle aanbiedingen en nu lopen er gewoon hele discussies die op zichzelf weinig hebben te maken met aanbeidingen.
edit:
even met lopez overlegd en we gaan gewoon hier door.
fritsjof schreef op 14 June 2003 @ 22:52:
Hoe (lees: in welk programma, "eigenschappen van beeldscherm"?) moet de laptop de tv herkennen? Ik heb alleen "Standaardbeeldscherm", "Plug en Play-monitor"" en dan nogmaals "Standaardbeeldscherm" onder het tabblad "beeldscherm". Waar zou ik dat moeten inschakelen? FN+F3 geeft niks op tv... :(
hmmz, toch me eigen tv-out eens testen..
-edit-

M'n 'normale' s-video-kabel heeft 4 pinnetjes en dat stukje plastic, maar de uitgan van de MD6200 heeft 7 gaatjes.... :?
ja dat vond ik ook vreemd. heb het opgezocht: dat is een hele normale standaard voor svhs en composit in 1. een verloopkabeltje voor composit zat bij je notebook en een verloopkabeltje voor svhs kan je bij iedere electrozaak halen.
Calitomnication schreef op 12 June 2003 @ 23:47:
Hmmz, ik zal morgen eens kijken of het een softwarematig probleem is of dat het gewoon een brakke cardreader is.
en?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 13:40:
[...]

ja dat vond ik ook vreemd. heb het opgezocht: dat is een hele normale standaard voor svhs en composit in 1. een verloopkabeltje voor composit zat bij je notebook en een verloopkabeltje voor svhs kan je bij iedere electrozaak halen.

[...]
Maar het moet toch werken zo? Ik bedoel; waarom zou ik een verloopkabeltje svhs gaan kopen als er een svhs-aansluiting op de laptop zit en ik een svhs-kabel heb? Op mijn Asus GeForce3 Ti 200 (jaja ;) ) doet 'ie het prima, dus een verloopkabeltje lijkt me niet nodig. En besides; geeft composiet niet een mindere kwaliteit? Ik kan natuurlijk ook het meegeleverde verloopstukje svhs->composiet aansluiten, daarop een verloopstukje composiet->svhs en dan de kabel :? Lijkt me een beetje te veel van het goede.....Iemand suggesties?

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritsjof schreef op 15 juni 2003 @ 15:53:
[...]

Maar het moet toch werken zo? Ik bedoel; waarom zou ik een verloopkabeltje svhs gaan kopen als er een svhs-aansluiting op de laptop zit en ik een svhs-kabel heb? Op mijn Asus GeForce3 Ti 200 (jaja ;) ) doet 'ie het prima, dus een verloopkabeltje lijkt me niet nodig. En besides; geeft composiet niet een mindere kwaliteit? Ik kan natuurlijk ook het meegeleverde verloopstukje svhs->composiet aansluiten, daarop een verloopstukje composiet->svhs en dan de kabel :? Lijkt me een beetje te veel van het goede.....Iemand suggesties?
je moet ff een verloopkabeltje hebben van de aansluiting op je laptop naar svhs (dus zonder dat compositkabeltje te gebruiken).

composit is idd iets minder, maar die gebruik je dan ook niet.

zelf gebruik ik de vga in van mijn tv, maar dat is zeldzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Dat zou de oplossing zijn, maar hoe heet de aansluiting op de laptop dan? Wat is het, zeg maar? Ik kan me niet voorstellen dat het een aansluiting is waar je ALTIJD een verloopstukje op moet plaatsen, lijkt me niet logisch.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritsjof schreef op 15 June 2003 @ 18:54:
Dat zou de oplossing zijn, maar hoe heet de aansluiting op de laptop dan? Wat is het, zeg maar? Ik kan me niet voorstellen dat het een aansluiting is waar je ALTIJD een verloopstukje op moet plaatsen, lijkt me niet logisch.
google maar eens. voor zover ik weet heet het gewoon '7 pins svideo'. en je zal altijd een verloopkabeltje nodig hebben omdat 4 pins svhs er simpelweg niet op past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou zeg, is het ventilatortje van mijn voeding ook al uitgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 12:22:
nou zeg, is het ventilatortje van mijn voeding ook al uitgevallen
Weet je het zeker? Ik moet mijn oor op die voeding leggen om dat ventilatortje uberhaupt te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 19:29:
[...]

Weet je het zeker? Ik moet mijn oor op die voeding leggen om dat ventilatortje uberhaupt te horen.
ja, ik zie de schoepen stilstaan. heb weer een mailtje naar medion gestuurd in de hoop dat ze deze keer wel antwoorden. heb niet zo'n zin om ik weet niet hoe lang een betaalnummer te bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Ah, in het BIOS de optie "tv-out" gevonden, die staat standaard op "AV" en die moet, natuurlijk (:?) op "svhs" worden gezet. (Kan ook "s-video" zijn geweest, maar geen zin om opnieuw op te starten ;))
Nu moet 't werken, beetje jammer dat ik nu aan 't werk ben en niet kan checken of 't werkt, iemand die dat gaat proberen nu? (Systeemkast.nl, of Gunhead maybe?)

Dus gewoon met een s-video kabel (svhs wha'ever) en dan de tv in....

Let me know! :)

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de fan van me voeding heeft het begeven (voeding zelf werkt nog wel, maar vind ik link) en moest met een niet echt volle accu ook nog me pc even in de kooptoestand zetten. heb nog iets van 20 min over dus ik doe er niets meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 21:04:
de fan van me voeding heeft het begeven (voeding zelf werkt nog wel, maar vind ik link) en moest met een niet echt volle accu ook nog me pc even in de kooptoestand zetten. heb nog iets van 20 min over dus ik doe er niets meer mee.
Het was vandaag gewoon megarustig, de beste tijden om te bellen zijn of 's morgens, of 's avonds, wanneer je nu de telefoon neemt heb je kans dat je er heel snel doorheen komt, ik durf het niet met zekerheid te zeggen...
Op zich is een RMA voor een laptop heel snel gemaakt, met een beetje geluk hang je ongeveer 5 minuten aan de tel.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu dus ook de medion 6200 en een acces point gekocht,
maar het werkt voor geen meter, de acces point heb ik statisch ingesteld op 192.168.0.254, de laptop op 192.168.0.111, er is een verbinding van 11mb/s alleen geen verkeer. mijn lokale lan heeft 192.168.0.x en subnet is alle 255.255.255.0. en de wlan verbinding op de laptop upped wel maar ontvangt niks
encryptie spul heb ik nog uitstaan, zodat het daar zeker niet aan ligt.
met het prism progje moet ik hem instellen op peer2peer en niet op acces point, want dan krijg ik helemaal geen verbinding. de network name is identiek. hij vind wel de goede channel. de acces point accepteert any ssid
adhoc demo mode - beide geprobeerd
authentication algorithm - alle geprobeerd
enz enz
ik ben echt radeloos, ben al sinds vanmorgen aan het prutsen.
weet iemand de magische combinatie?

net de drivers geupdated
en hij verzend nog steeds pakketten maar krijgt niks

magische ingeving
druk op fn+f2
grrrrr mogen ze ook wel in de handleiding zetten

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Calitomnication schreef op 16 juni 2003 @ 22:23:
[...]

Het was vandaag gewoon megarustig, de beste tijden om te bellen zijn of 's morgens, of 's avonds, wanneer je nu de telefoon neemt heb je kans dat je er heel snel doorheen komt, ik durf het niet met zekerheid te zeggen...
Op zich is een RMA voor een laptop heel snel gemaakt, met een beetje geluk hang je ongeveer 5 minuten aan de tel.
mja ik kan nou niet bellen maar zal wel zien.

toch vraag ik me af waar zo'n emailadres dan voor is.
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 00:21:
magische ingeving
druk op fn+f2
grrrrr mogen ze ook wel in de handleiding zetten
blz 37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzjuh
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 20:33
Heb toch maar me Medion6200 teruggebracht. Mede omdat ik een andere aanbieding had gezien namelijk de Peacock Freeliner XP 2500+ en omdat ik nog steeds :( geen mail had teruggehad van Medion over me defecte kaartlezer. Vanavond ga ik hem bestellen. Kan bijna niet wachten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buzzjuh schreef op 17 June 2003 @ 12:09:
Heb toch maar me Medion6200 teruggebracht. Mede omdat ik een andere aanbieding had gezien namelijk de Peacock Freeliner XP 2500+ en omdat ik nog steeds :( geen mail had teruggehad van Medion over me defecte kaartlezer. Vanavond ga ik hem bestellen. Kan bijna niet wachten. :*)
tja. ik heb hem zojuist omgeruild bij de aldi. terugbrengen kon ook, maar ik heb deze en volgende week gewoon een goede notebook nodig (en deze werkt, en dan is het een prima laptop). ik zag ook wel een beetje op tegen bestellen in het buitenland.

ik heb ook nog steeds geen mail van medion gehad, slechte beurt. normaal zijn ze sneller.

edit: pfft. kom er net achter dat deze voeding ook stuk is. had alleen nog de kaarlezer getest. ik ga gewoon mijn geld terugvragen en zie wel waar ik een andere laptop vandaan haal.

shit wat baal ik hiervan. ik had zo weer een andere meegenomen, maar ik heb in dat serivce center in panningen een stuk minder vertrouwen als in die andere (die ik regelmatig de hemel in geprezen heb).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappie911
Zo, ik heb gisteren gebeld met Medion, want die spikkels krijg ik dus niet weg.

Die vrouw zei dat het waarschijnlijk de videokaart is en deze vervangen dient te worden..

Ik breng hem morgen langs in Panningen want moet toch voor studie naar Venlo..

Maar heb weinig zin om hem een tijd te moeten missen, andere pc is net weg, had tenslotte een nieuwe..

Iemand enig idee hoe lang het gaat duren..??

Calitomnication / retten mischien enig idee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:12
buzzjuh schreef op 17 juni 2003 @ 12:09:
Ik heb ook naar die Freeliner gekeken, waar ga jij 'm bestellen? De configuratie ziet er goed uit en ook in een test komt ie goed naar voren. Probleem is echter het duitse toetsenbord en de garantie. Een duits toetsenbord wil je niet en bij elk probleem met Duitsland bellen of je laptop daar naar toe sturen lijkt mij ook niet echt handig. Voorlopig blijf ik dus nog even twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jappie911 schreef op 17 juni 2003 @ 13:26:
Zo, ik heb gisteren gebeld met Medion, want die spikkels krijg ik dus niet weg.

Die vrouw zei dat het waarschijnlijk de videokaart is en deze vervangen dient te worden..

Ik breng hem morgen langs in Panningen want moet toch voor studie naar Venlo..

Maar heb weinig zin om hem een tijd te moeten missen, andere pc is net weg, had tenslotte een nieuwe..

Iemand enig idee hoe lang het gaat duren..??

Calitomnication / retten mischien enig idee ??
waarom ruil je je laptop niet even om bij de plaatselijke aldi? heb ik eerst ook gedaan voor ik mijn geld terugvroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

@ jappie911
>> RETTEN moet je toch ff uitvoeren, anders doen wij het wel voor je. En om langs te komen moet je wel van te voren een afspraak plannen. Anders kunnen ze je, ivm met drukte, niet helpen

@ gunhead
> Je hebt geluk gehad dat je deze laptop omgeruild hebt gekregen. Normaliter gooien ALDI mensen heel makkelijk met ons nummer.
Niet iedere ALDI geeft je zomaar een nieuwe, moet je geluk mee hebben..

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aldi nuenen was dat.

maar waarom zou een aldi daar moeilijk over doen? als ze niet willen eis je doodleuk je geld terug en kun je altijd nog een nieuwe kopen.

edit: ben eens aan het rondsurfen, maar een beetje laptop met ongeveer dezelfde specs kost in nederland iig overal bijna 2x zo veel :(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Dan geef ik je de tip om naar een asus te kijken :)
Ik ben dus ook voor een asus gegaan, die aldi laptop vond ik toch niet zo goed wat ik eerst dacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xof schreef op 17 June 2003 @ 21:43:
Dan geef ik je de tip om naar een asus te kijken :)
Ik ben dus ook voor een asus gegaan, die aldi laptop vond ik toch niet zo goed wat ik eerst dacht :)
tja zat ik ook al naar te kijken maar dan heb je meteen zo'n dure centrino, en die heb ik toch niet nodig.

verders was die aldi laptop prima. alleen dat nieuwe service center deugt gewoon niet. erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Nou hoeft niet percee een centrino te zijn... daar ben ik wel voorgegaan, maar je kunt ook naar de L3800C serie kijken.. die heeft gewoon een p4 mobile proc en een goede vidkaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xof schreef op 17 juni 2003 @ 22:50:
Nou hoeft niet percee een centrino te zijn... daar ben ik wel voorgegaan, maar je kunt ook naar de L3800C serie kijken.. die heeft gewoon een p4 mobile proc en een goede vidkaart :)
mja, dikke 2000€
valt mee maar ik zoek nog ff door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 18:26:
aldi nuenen was dat.

maar waarom zou een aldi daar moeilijk over doen? als ze niet willen eis je doodleuk je geld terug en kun je altijd nog een nieuwe kopen.

edit: ben eens aan het rondsurfen, maar een beetje laptop met ongeveer dezelfde specs kost in nederland iig overal bijna 2x zo veel :(
Waarom de aldi er moeilijk over doet, geen idee. Ervaring met Medion + aldi is dat de medewerkers van de aldi heel makkelijk met ons telnr. strooien. Kapot, Medion bellen. Krijgen zelfs mensen aan de lijn die niet eens een Medion product hebben, maar van de aldi doodleuk ons nr. krijgen. :?
En dat die krengen overal 2x zo duur waren/zijn, dat had ik je ook wel kunnen vertellen.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Nou ik zie toch echt een L3800C voor 1500 euro ergens.. (pricewatch?)

Zo heel goedkoop was die aldi laptop echt niet hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Calitomnication schreef op 17 juni 2003 @ 23:05:
[...]

Waarom de aldi er moeilijk over doet, geen idee. Ervaring met Medion + aldi is dat de medewerkers van de aldi heel makkelijk met ons telnr. strooien. Kapot, Medion bellen. Krijgen zelfs mensen aan de lijn die niet eens een Medion product hebben, maar van de aldi doodleuk ons nr. krijgen. :?
mja dat zal dan wel. maar ik had geloof ik al gezegd dat ik een hekel heb aan bellen als ik ook kan mailen
Xof schreef op 17 juni 2003 @ 23:12:
Nou ik zie toch echt een L3800C voor 1500 euro ergens.. (pricewatch?)

Zo heel goedkoop was die aldi laptop echt niet hoor :)
sorry je hebt gelijk. 1391 kostie.

ik ga hem eens vergelijken met die van de aldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Asus M2400e nu voor elfhonderdnogwateuro bij pcsnel.nl :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 17 June 2003 @ 23:23:
Asus M2400e nu voor elfhonderdnogwateuro bij pcsnel.nl :)
ex btw that iz

en met een videochipset die ik hoofdrekenend nog wel bijhoud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 23:38:
[...]

ex btw that iz

en met een videochipset die ik hoofdrekenend nog wel bijhoud ;)
incl. btw dus...
en niet duur voor een laptop van 1,9 kilo....niet iedereen is verslaafd aan spellen ;)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

ik wil niet moelijk doen want zo ben ik namelijk niet.... :P

maare is iedereen niet een beetje oftopic bezig hier??
tenminste als ik de eerste post goed had gelezen stond daar dat het de bedoeling was om gevonden aanbiedingen van pc's en laptops te posten en stond er niet dat de persoonlijke aldi en lidl laptop en pc problemen uitgebreid besproken moesten gaan worden. daar zijn andere topics voor.

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_dgc schreef op 18 June 2003 @ 08:53:
ik wil niet moelijk doen want zo ben ik namelijk niet.... :P

maare is iedereen niet een beetje oftopic bezig hier??
tenminste als ik de eerste post goed had gelezen stond daar dat het de bedoeling was om gevonden aanbiedingen van pc's en laptops te posten en stond er niet dat de persoonlijke aldi en lidl laptop en pc problemen uitgebreid besproken moesten gaan worden. daar zijn andere topics voor.
het is al een paar keer gezegd, maar lopez (dat is een mod hier) vond het prima en heeft zelfs een apart topic erover op slot gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Jewel Brilliant 2780 notebook 
15" XGA TFT Scherm (1024x768) 
Mobile AMD Athlon XP-M 2400+ 512kb cache (Barton core) 
512MB intern geheugen 
40GB harddisk 
ATi M9 Video, separaat 64MB geheugen 
8x DVD/24x CD/24x CDR/24x CDRW Combo 
TV-OUT

E1169
3 jaar garantie +136 euro

misschien leuke vervanger van de aldi laptop >

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 09:17:
[...]

het is al een paar keer gezegd, maar lopez (dat is een mod hier) vond het prima en heeft zelfs een apart topic erover op slot gegooid.
ok dan zeg ik niets meer hier over :X
als de mod het goed keurt dan is het goed _/-\o_

:Y)

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag het toch stiekem nog een keertje, heeft iemand ervaring met het LIDL notebook of de soortgelijke variant van de Computer Land? Ben nl wel benieuwd wat mensen daar voor ervaringen mee hebben.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
the_dgc schreef op 18 June 2003 @ 09:32:
[...]

ok dan zeg ik niets meer hier over :X
als de mod het goed keurt dan is het goed _/-\o_

:Y)
En zo is het dan ook nog wel eens 'n keertje! ;)

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flupse
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-01-2022
Hey vraagje zijn er mensen die de gewone netwerkkaart (met snoer dus ) getest hebben op een 10 mbit hub?
ik had thuis een keertje dat het niet werkte, dacht zal wel aan hub, kabeltje liggen. maar nu ben ik op me werk met testomgevinkje bezig zit ook tijdelijk een 10 mbit hubje in en nu werkt ie ook niet. hub is wel goed kabeltje ook werkt met een server ook.

hij ziet er gewoon dan geen netwerkkabel in (networkcable unplugged) ik draai nog de orginele config van de aldi heb alleen partitie indeling wat veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 16:57:
Ik vraag het toch stiekem nog een keertje, heeft iemand ervaring met het LIDL notebook of de soortgelijke variant van de Computer Land? Ben nl wel benieuwd wat mensen daar voor ervaringen mee hebben.... :)
mag morgen de mijne bij computerland ophalen
zal hier volgende week wel eens mijn ervaringen mee posten.....
Flupse schreef op 19 juni 2003 @ 13:18:
Hey vraagje zijn er mensen die de gewone netwerkkaart (met snoer dus ) getest hebben op een 10 mbit hub?
10 mbit hubje in en nu werkt ie ook niet. hub is wel goed kabeltje ook werkt met een server ook.
em welke laptop :?
maar iig zal dit wel aan autodetectie liggen
gewoon ff forceren op 10mbit h/d

[ Voor 34% gewijzigd door heuveltje op 19-06-2003 13:49 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Nu je het toch over die partitie-indeling hebt; welke partities kan ik leeghalen van de Medion 6200?

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritsjof schreef op 19 June 2003 @ 15:35:
Nu je het toch over die partitie-indeling hebt; welke partities kan ik leeghalen van de Medion 6200?
even de retten bestanden (en evt de drivers en tools mappen) ergens backuppen en dan mag je doen en laten wat je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

voor de geïntereseerden staan er nog 2 Medion laptops van de laatste actie bij de Aldi in Harlingen... en nog een stapel 19" tft monitoren

ik reed er toevallig langs en zag ze staan

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou ff deze aanbieding van de BCC posten:

Desktop Pc:ITW-s2632

AMD athlon 2600+
512MB ddr
120gig harde schijf (7200rpm)
GF Fx5200 vga kaart
Modem
DVD
DVD+rw Brander
6 in 1 Card reader
1 Jaar onsite garantie

Voor 1099 euro is toch wel wat of???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tenzij ik iets over het hoofd zie (wat voor mobo?) is dat heel erg goedkoop.

1100 euro. heb je dvd brander, fx5200. toe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 10:56:
Ik wou ff deze aanbieding van de BCC posten:

Desktop Pc:ITW-s2632

AMD athlon 2600+
512MB ddr
120gig harde schijf (7200rpm)
GF Fx5200 vga kaart
Modem
DVD
DVD+rw Brander
6 in 1 Card reader
1 Jaar onsite garantie

Voor 1099 euro is toch wel wat of???
tis excl. monitor...dus op zich ook goed voor een vergelijkbare prijs te kopen wanneer je zelf samenstelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobo weet ik nog niet krijg ze volgende week binnen.

En om te reageren op het zelf samen stellen,denk niet dat je onder die prijs dezelfde figuratie samen kunt stellen reken zelf maar ff uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ik ben ff aan het samenstellen geweest op een site en daar kom ik met dezelfde onderdelen op 900 euro :)
Dus tis niet echt een aanbieding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand al die jewel brilliant 2780 van computerland

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 15:39:
[...]

even de retten bestanden (en evt de drivers en tools mappen) ergens backuppen en dan mag je doen en laten wat je wilt
Eh.....wat zijn "retten bestanden"? Ik loop toch al 'n tijdje mee, maar deze kende ik nog niet.... 8)7

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

fritsjof schreef op 20 June 2003 @ 22:52:
[...]

Eh.....wat zijn "retten bestanden"? Ik loop toch al 'n tijdje mee, maar deze kende ik nog niet.... 8)7
Bestanden op de e:\recover schijf, oftewel. De backup van je systeem. Deze bestanden terug zetten met de A&S cd en je laptop is weer terug in de aankooptoestand. 20 a 30 minuten, staat op alle Medion computers, dus schijnbaar draai je nog niet lang genoeg mee 8)7

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens in e:\recover.
is 1 grote image, maar dan opgesplitst in cdr-vriendelijke 700 mb files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Wel ff een aanvulling dat je de partities in de gaten moet houden, wil je de retten bestanden terug zetten dan moeten je C, D en E partitie weer in exact dezelfde grootte en hetzelfde filesystem zijn. C, D = NTFS, E = FAT.
Doe je dit niet werkt het gebeuren niet..

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Aha, maarreh, waarom dat woord "retten"? (Ik heb nog Medion-systemen verkocht, bij Funtronics; goeie ouwe tijd...:'( maar misschien draai ik niet lang genoeg mee op dit forum en ben ik niet op de hoogte van de termelogie...'wij' noemden dat gewoon de pre-install en de recovery-files...Jong en onbezonnen ;) Nee, alle gekheid op een stokje; doet Packard Bell dit nu ook zo? Want er staat hier in huis ook nog ergens zo'n ding en daarbij is gewoon 2 gig van de hd "gekaapt" en daar zijn alle recovery-files opgezet en deze partitie is 'onzichtbaar'.)

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

retten zal wel duits voor 'redden' zijn.

bij packard hell kennen ze een aantal manieren: een image op een verborgen partitie is er een, maar gewoon geen image, en een regeltje in de handleiding dat je zelf ff een image moet aan maken op cdr doen ze vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Hahaha, ja, die ken ik ook nog wel! :) Kwamen die mensen in de winkel muiten over het feit dat er geen recovery-disc bijzat, en het stond wel op de doos! Het grappigste was dat PB dit regeltje ook in de handleiding zette van systemen waar helemaal geen cdr inzat! |:( Lekker bezig....

-Oh oh, even back on topic....>sorry<

[ Voor 7% gewijzigd door fritsjof op 21-06-2003 12:02 ]

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almering
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-02-2024

Almering

Notebook niet voor games!

Als 6200MD gebruiker ben ik best tevreden over de MEDION Laptop (ik had eerst een 6100 MD maar heb hem omgeruild) ;). Echter van een ex-6200MD gebruiker kreeg ik te horen dat de output (line-out) van geluidskaart niet goed is. Indien je een versterker gebruikt en je laptop op via de adapter op het net aansluit hoor je een hinderlijk gebrom en getik (wel de speakers op redelijk volume zetten). Zelf als je een koptelefoon gebruikt hoor je dat (maar dan wel een stuk zachter). Indien je laptop los koppelt van de voeding is dit geluid weg!

Nu heb ik mij later vertellen dat dit kan komen door "aardlussen" die elkaar storen en dat je evt. gebruik kan maken van een filter om dit te verhelpen. Indien je er voor zorgt dat de signaal ruis verhouding hoog blijft door de uitgang van de laptop vol open te zetten en de rest te regelen via je versterker, heb je er minder last van....

Ander 6200 MD gebruikers..?? (her-)kennen jullie dit probleem, zijn hier evt. andere/betere oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Ik ken 't wel van een 5,1-kaart in een 'gewone' pc, toen was het een kwestie van andere stopkontakten proberen....

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
  • Laatst online: 10-08 22:47
:'( Dit is dus echt niet leuk meer :'(

Die MD6200 draait als een tierelier, word amper warm, heb er zelfs nog geen nieuwe OS op gegooid en kan perfect UT2003 spelen.
Maar wa gebeurd er? Heb 'um nog geen 4 weken en door een stomme fout heb ik een barst in de TFT. |:( |:( |:( |:(

Was nogal druk op ut werk bezig en zo'n polsaardbandje schoot los waarbij de bananenstekker precies tegen het TFT-scherm vloog. Achterlijke Murphy! :(

Mooie witte waterval over mijn beeld heen ! :'(
('k ben trouwens benieuwd hoelang het duurt voordat die chemicalien het beeldscherm uitvloeien)

Zal dit onder de garantie vallen :?
Weet iemand wat nu de beste aanpak voor me is :?

Ow ja, nog een vraag: in de handleiding spreken ze over een serienummer van je pc die je achter op de notebook kunt vinden. Nou daar staan behoorlijk wat nummers. Welke is het nou eigenlijk? Kan iemand misschien een voorbeeld geven van de opbouw van het nummer zodat ik de mijne kan vinden.

Tevens waar moet ik nu naartoe bellen:
1.) GSC BVBA (General Support Center - zie http://www.lifetec.be/)
2.) Medion servicecentrum te Panningen (Medion-Lifetec service Nederland wijst naar deze servicecentrum dat een andere is dan hun zelf - zie http://www.lifetec.nl/)

Die GSC is trouwens per 1 juli tot einde van de vakantie dicht. Kun je dan ook geen reparatie service meer verwachten die gehele tijd?

[ Voor 42% gewijzigd door Eagle666 op 25-06-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

OK ff een korte review van mijn jewel 2780

Ik moet zeggen dat ik geen echt goede review kan geven, aangezien de enige vergelijking die ik heb mijn 5 jaar oude siemens/nixdorf is.

Net zoals iedereen die ervoor gekozen heeft ben ik voor de 2780 gegaan voor een simpele reden. gigantische specs tegen een lage prijs (he hollander en tweaker, dan krijg je dat :) )

dus even in het kort nogmaals
specs
15" tft (1024*768)
amd 2400+ Mobile
512 MB intern geheugen
40 GB Hard disk
radeon 9000 mobile
cdr/dvd combodrive
1169 euro

1 jaar garantie, voor 136 euro uitbreidbaar tot 3 jaar

Ik heb deze laptop voornamelijk gekocht als desktop vervanger. en om eens lekker langs de dommel te kunnen typen ipv dat stikhete zolderkamertje
Ik moet zeggen hij valt kwa prestaties helemaal niet tegen.

De 3d prestaties zijn gewoon goed.
Om een of andere reden wou hij met de bijgeleverde drivers 3dmark03 niet afmaken :(
maar crashte op de troll test. met de drivers die ik uit de meuktracker heb getrokken gaat alles prima

voor de 3dmark freaks
3d mark 01 7700 punten
3d mark 03 : 1190 punten
maar veel belangrijker
ik heb er zaterdag meteen "ingeburnd" door een halve dag dessert combat (bf 1942 mod)
te spelen en dat gaat gewoon perfect. ook ut2k3 en 3dmax 5 loopt zonder problemen

De accu hield het tijdens een middagje 3dmax met ondertussen mp3'tjes draaien ongeveer 2 uur uit. net genoeg voor een niet al te lange film maar eerlijk gezegd viel het me een beetje tegen... mijn 5 jaar oude laptop met even oude accu houd het makkelijk 2,5 uur uit.

geluid is gewoon wat je zou verwachten. kwaliteit is prima voor mijn verrotte oren. de speakers zijn genoeg voor wat mp3'tjes maar genoeg kracht voor een presentatie zit er niet achter......

Het scherm voldoet, de scherpte is niet de beste die ik ooit gezien heb, maar het is zeker niet slecht en snel genoeg om mee te gamen. tot heden 0 dode pixels dus daar ben ik best wel happy om :)

een minpunt vind ik de behuizing
-Het scherm voelt niet echt stevig aan,het is redelijk tordeer baar. ik weet niet hoe sterk een ander laptop scherm voelt. maar ergens vertrouw ik het niet
- de hoeken van het toetsenbord gedeelte lopen uit in 2 scherpe hoeken en de voorkant is een behoorlijk recht afgehoekt. Het ligt er een beetje aan hoe je ervoor zit. maar mijn linkerpols leunt continu op die hoek wat na verloop van tijd toch iritatie veroorzaakt

Maar de grootste minpunt vind ik toch de hitte
de videokaart en cpu liggen onder de linkerkant van het toetsenbord. als zoals nu ik dit type er niet veel performance getrokken word is dat geen probleem
maar zodra je flink gaat gamen begint dit merkbaar heter te worden. na een kwartier is het gewoon te warm om fatsoenlijk je hand op te leggen !
je hebt gewoon de neiging om om de paar minuten je hand er even af te halen om te koelen en dat is gewoon echt iritant !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Al met al weet ik niet precies wat mijn oordeel is. over de prestaties heb ik absoluut niks te klagen. hij is snel genoeg voor alles wat ik wil doen, en die 40gig is echt een zee van ruimte ivm de meeste laptops
maar door de behuizing word ie gewoon te heet, en door die rechte hoeken typt hij ook niet echt prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op 25 June 2003 @ 22:00:
OK ff een korte review van mijn jewel 2780.....
Jup, ik heb er hier sinds eergisteren ook eentje staan, en heb dezelfde minpunten als jij. De warmte is hier zelfs zo erg, dat er een wit-achtige schroeiplek op m'n bureau zit :| .

Verder is bij mij 3x windows al gecrashed...ik ben er dus mee teruggegaan naar de Computerland, waar ze vervolgens nieuw geheugen in gezet hebben.

Ik kom happy thuis, omdat ik dacht dat alles weer werkte....start m'n 2780 op, stop de windows cd erin, crashed die ook ;( ! Het probleem is dus alleen maar erger geworden! Ik krijg nu zelfs windows er niet meer op :(.

Morgen dus even terug, en gewoon omruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Afgelopen maandag liep ik bij Aldi nog aan tegen de Medion 6200 laptop, die heb ik dus meegenomen. >:) Ik moet zeggen, ik ben erg positief over de laptop en prestaties. En het lawaai valt ook best wel mee in vergelijking tot mijn vorige laptop, een Dell Latitude van twee jaar oud.

Het viel mij alleen vandaag op dat er tijdens het opstarten maar 256 Mb geheugen ipv 512 Mb wordt gedetecteerd. Vanavond dus de geheugenmodules een voor een er in laten zitten en van positie gewisseld waarna bleek dat een van de modules kapot is.

Helaas was dit de laatste laptop die ze hadden liggen, dus morgen maar het service centrum bellen... Heeft iemand anders dit probleem ook (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Zal dit onder de garantie vallen :?
Weet iemand wat nu de beste aanpak voor me is :?
Dit gaat niet onder de garantie vallen, je kunt het notebook aanbieden ter reparatie. Ze vervangen dan het beeldscherm, je krijgt een rekening thuis. Wanneer je deze voorzien van je handtekening terugstuurd krijg je je laptop terug. Stuur je hem niet terug of je gaat niet akkoord, krijg je je laptop ook terug, maar met herzelfde beeldscherm.
Ow ja, nog een vraag: in de handleiding spreken ze over een serienummer van je pc die je achter op de notebook kunt vinden. Nou daar staan behoorlijk wat nummers. Welke is het nou eigenlijk? Kan iemand misschien een voorbeeld geven van de opbouw van het nummer zodat ik de mijne kan vinden.
Het nummer van de MD6200 begint als het goed is met NT en dan een serie nummers
Tevens waar moet ik nu naartoe bellen:
1.) GSC BVBA (General Support Center - zie http://www.lifetec.be/)
2.) Medion servicecentrum te Panningen (Medion-Lifetec service Nederland wijst naar deze servicecentrum dat een andere is dan hun zelf - zie http://www.lifetec.nl/)
Support op de MD 6200 wordt gegeven door Panningen, GSC is een bedrijf in Belgie en Lifetec (Losser) heeft support over de oudere pc's en sommige Medion/Lifetec producten
Die GSC is trouwens per 1 juli tot einde van de vakantie dicht. Kun je dan ook geen reparatie service meer verwachten die gehele tijd?
Zoals eerder gezegd, GSC heeft hier niets mee te maken, support wordt geleverd door Medion Panningen, ff in de telefoon kruipen en de laptop aanmelden voor reparatie.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Timmy schreef op 25 June 2003 @ 22:51:
Afgelopen maandag liep ik bij Aldi nog aan tegen de Medion 6200 laptop, die heb ik dus meegenomen. >:) Ik moet zeggen, ik ben erg positief over de laptop en prestaties. En het lawaai valt ook best wel mee in vergelijking tot mijn vorige laptop, een Dell Latitude van twee jaar oud.

Het viel mij alleen vandaag op dat er tijdens het opstarten maar 256 Mb geheugen ipv 512 Mb wordt gedetecteerd. Vanavond dus de geheugenmodules een voor een er in laten zitten en van positie gewisseld waarna bleek dat een van de modules kapot is.

Helaas was dit de laatste laptop die ze hadden liggen, dus morgen maar het service centrum bellen... Heeft iemand anders dit probleem ook (gehad)?
Is wel vaker voorgekomen, het blijft toch electronica he, gewoon Medion bellen en laptop aanmelden. Wel erbij vermelden dat je de laptop zelf hebt opengedraaid. Dit kunnen ze toch constateren en dan kan het vermoeden bestaan dat je er een defecte geheugenmodule in hebt geplaatst. Geef het gewoon effe aan.. Kan niet in je nadeel werken.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Thx! Enig idee of je dan de gehele laptop moet terugsturen?

Edit: Wordt opgehaald dus...

[ Voor 22% gewijzigd door Timmy op 26-06-2003 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op 25 juni 2003 @ 22:36:
[...]

Jup, ik heb er hier sinds eergisteren ook eentje staan, en heb dezelfde minpunten als jij. De warmte is hier zelfs zo erg, dat er een wit-achtige schroeiplek op m'n bureau zit :| .

Verder is bij mij 3x windows al gecrashed...ik ben er dus mee teruggegaan naar de Computerland, waar ze vervolgens nieuw geheugen in gezet hebben.

Ik kom happy thuis, omdat ik dacht dat alles weer werkte....start m'n 2780 op, stop de windows cd erin, crashed die ook ;( ! Het probleem is dus alleen maar erger geworden! Ik krijg nu zelfs windows er niet meer op :(.

Morgen dus even terug, en gewoon omruilen!
mmm das minder :(
over de stabiliteit heb ik nog niks te klagen
w2000 in een keer erop gezet en nog niks vreemds kunnen ontdekken....
alleen ik begin werkelijk bang te worden dat het pcmia wireless kaartje wat ik nu geleend heb gewoon weg gaat smelten. zo belachelijk heet word het kreng :(

ik zit er aan te denken de colportatie wet toe te gaan passen..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
  • Laatst online: 10-08 22:47
Calitomnication schreef op 25 June 2003 @ 22:54:
[...]

Dit gaat niet onder de garantie vallen, je kunt het notebook aanbieden ter reparatie. Ze vervangen dan het beeldscherm, je krijgt een rekening thuis. Wanneer je deze voorzien van je handtekening terugstuurd krijg je je laptop terug. Stuur je hem niet terug of je gaat niet akkoord, krijg je je laptop ook terug, maar met herzelfde beeldscherm.

[...]
Enig idee wat zoiets gaat kosten? Een nieuw scherm kost volgens mij nogal wat en ik heb geen idee hoe snel ze zoiets kunnen vervangen (uurloon). :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Eagle666 schreef op 26 June 2003 @ 09:49:
[...]

Enig idee wat zoiets gaat kosten? Een nieuw scherm kost volgens mij nogal wat en ik heb geen idee hoe snel ze zoiets kunnen vervangen (uurloon). :?
Scherm kost ongeveer €238,= ex btw, volgens mij komt hij ook onder rembours naar je toe.

[ Voor 2% gewijzigd door Calitomnication op 26-06-2003 09:52 . Reden: Typos fixed ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Timmy schreef op 25 juni 2003 @ 23:04:
Thx! Enig idee of je dan de gehele laptop moet terugsturen?

Edit: Wordt opgehaald dus...
I know, had je aan de lijn ;)

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat kost een mobo en een dvd/cdrw drive voor de md 6100 dan? Dat is bij mij gerepareerd onder de garantie, maar ik zou eigenlijk wel willen weten wat je daarvoor moet betalen als je geen garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 09:56:
wat kost een mobo en een dvd/cdrw drive voor de md 6100 dan? Dat is bij mij gerepareerd onder de garantie, maar ik zou eigenlijk wel willen weten wat je daarvoor moet betalen als je geen garantie hebt.
Pff, heb ooit een keer zo'n factuur gezien, loopt toch tegen de €400/500 aan..

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, cool.. en dat krijg je dan zomaar ff gratis :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Calitomnication schreef op 26 June 2003 @ 09:53:
[...]

I know, had je aan de lijn ;)
Zit je daar in je eentje alle GoT-ters te helpen ofzo? Zegt direct ook wat over de wachttijden :+ Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Timmy schreef op 26 June 2003 @ 10:02:
[...]

Zit je daar in je eentje alle GoT-ters te helpen ofzo? Zegt direct ook wat over de wachttijden :+ Bedankt in ieder geval!
Ik probeer zoveel mogelijk GoT-ters van de lijn te houden :+
Maar ik heb er wel al een aantal aan de lijn gehad, best geinig als je dan het gesprek terug kunt lezen op GoT :P. Maar Timmy, je hebt precies gedaan wat ik je gezegd heb en alles netjes verteld :P.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op 25 June 2003 @ 23:16:
[...]

mmm das minder :(
over de stabiliteit heb ik nog niks te klagen
w2000 in een keer erop gezet en nog niks vreemds kunnen ontdekken....
alleen ik begin werkelijk bang te worden dat het pcmia wireless kaartje wat ik nu geleend heb gewoon weg gaat smelten. zo belachelijk heet word het kreng :(

ik zit er aan te denken de colportatie wet toe te gaan passen..............
(sorry voor de late reactie). Ik heb 'm net weggebracht. Morgen sturen ze 'm met de vracht terug naar Jewel.

Verder heb ik misschien een oplossing voor het hitteprobleem. Ik had gisteren onder alle hoekjes een cdhoesje gelegd. En ja hoor, hij werd meteen een stuk minder warm 8) . Wat dus misschien helpt, is naar de Gamma,Fixet of Karwei gaan, en van die rubberen dopjes kopen voor onder stoelpoten B) . Ik kan het helaas niet testen op dit moment (volgende week weer ;)), maar misschien werkt het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappie911
Goeiemorgen,

Weer even een vraagje over de Medion 6200...

Bevalt overigens nadat vga kaart was vervangen weer prima,

Mijn vraag is: hoe kan ik precies die indeling van de harde schijf veranderen ?

Ik begrijp dat ik backup moet maken van RETTEN en drivers, die kan ik dan toch op E zetten bijvoorbeeld ?? (bijna dan..)

Maar wil dus graag mn C wat groter hebben, op D zit tenslotte nog 13 gig..

Hoe moet ik te werk gaan ??

Bedankt weer !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

jappie911 schreef op 27 juni 2003 @ 10:19:
Goeiemorgen,

Weer even een vraagje over de Medion 6200...

Bevalt overigens nadat vga kaart was vervangen weer prima,

Mijn vraag is: hoe kan ik precies die indeling van de harde schijf veranderen ?

Ik begrijp dat ik backup moet maken van RETTEN en drivers, die kan ik dan toch op E zetten bijvoorbeeld ?? (bijna dan..)

Maar wil dus graag mn C wat groter hebben, op D zit tenslotte nog 13 gig..

Hoe moet ik te werk gaan ??

Bedankt weer !!
RETTEN bestanden staan op de E schijf. Met Partition Magic kun je de partitie grotes veranderen. Anders kun je dit ingeven bij een schone install van Windows.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:25
Ziet er goed uit alleen jammer dat er weinig specs bij staan

Videokaart met bioscoop kwaliteit 8)7 jaja
in plaats datze gewoon aangeven wat voor een er in zit 8)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor gebruikers van de md 6200, een tip over het geluid.

Het ruisen waar veel gebuikers zich aan storen voor hoofdzakelijk veroorzaakt door de analoge modem telefoon ingang. In de standaard meegeleverde audio drivers kun je die ingang echter niet uitzetten

de oplossing is het gebruik van de sis 7012 audio drivers. Na het instaleren kun je in het volume panel het analoge ingang van de telefoon modem uitschakelen.

De analoge audio uitgang is dan bijna perfect , geen storende bijgeluiden meer

groetjes
Almering schreef op 22 juni 2003 @ 16:46:
Als 6200MD gebruiker ben ik best tevreden over de MEDION Laptop (ik had eerst een 6100 MD maar heb hem omgeruild) ;). Echter van een ex-6200MD gebruiker kreeg ik te horen dat de output (line-out) van geluidskaart niet goed is. Indien je een versterker gebruikt en je laptop op via de adapter op het net aansluit hoor je een hinderlijk gebrom en getik (wel de speakers op redelijk volume zetten). Zelf als je een koptelefoon gebruikt hoor je dat (maar dan wel een stuk zachter). Indien je laptop los koppelt van de voeding is dit geluid weg!

Nu heb ik mij later vertellen dat dit kan komen door "aardlussen" die elkaar storen en dat je evt. gebruik kan maken van een filter om dit te verhelpen. Indien je er voor zorgt dat de signaal ruis verhouding hoog blijft door de uitgang van de laptop vol open te zetten en de rest te regelen via je versterker, heb je er minder last van....

Ander 6200 MD gebruikers..?? (her-)kennen jullie dit probleem, zijn hier evt. andere/betere oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_Drake schreef op 02 July 2003 @ 00:28:
[...]

Ziet er goed uit alleen jammer dat er weinig specs bij staan

Videokaart met bioscoop kwaliteit 8)7 jaja
in plaats datze gewoon aangeven wat voor een er in zit 8)
Nee deze opmerking dan:

Revolutionair moederbord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 14:04
Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 21:19:
[...]

Nee deze opmerking dan:

Revolutionair moederbord :?
ik zal de "bioscoop" :o videokaart en het "revolutionaire" :+ moedebord maar onthullen dan ;)
spec1
spec2
achterkant
voorkant+spec dvd-burn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat denken jullie van deze:

Is de Jewel van computerland misschien een optie:

Jewel Brilliant 2775
15" SXGA+ TFT Scherm (1400x1050)
Pentium IV 2.6 GHz
512MB intern geheugen
60GB harddisk
ATi M9 64MB Video
DVD/24x CDRW Combo
TV-OUT
Firewire
MP3 speler in voorkant
VGA, IR, PCMCIA
56k Modem en 10/100Mbit Netwerk
€ 1.599,- (inc. BTW)

Heeft iemad ervaringen met dit ding? En kan die persoon misschien wat benchmarks posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://silverapp1.mycom.n...uctID=39597&productType=4 voor diegene de nog een laptop zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met Targa (merk van de lidl pc)???? En dan bedoel ik vooral de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n medion 6200 maar teruggebracht naar de Aldi want de technische dienst bij medion kon niks vinden waarom de laptop vastliep bij dataverkeer over het wifi. Ik ben via de site van pcsnel terechtgekomen op het model van Asus, de M3700N voor €1486,- incl. btw.
Hier de specs:
Processor : Intel Pentium-M 1.5GHz Processor
Chipset: Intel 855GM + ICH4
Main Memory: 256MB DDR266 DRAM
Display: 14.1 inch active matrix TFT SXGA 256K colors max
Graphics & Video Module: Embedded 855 GM internal Gfx
Hard Disk Drive: 40GB
Network Connectivity: 10/100 Mbps LAN+ Integrated mobile Intel Wireless 2100 LAN
Modular Bay: DVD & CD-RW combo drive
Audio: Built-in AC'97 compliant audio chip + Built-in stereo speakers and microphone
Battery Pack & Life: Li-Ion 8 cells, 14.8V, 4400mAh, 65W battery pack / battery life 7.4 hrs
Pointing Device: Built-in touchpad
Dimension / Weight: 309 x 254x 29mm / 2.27 kg (use Traveler's drawer)
Inclusief luxe draagtas + optische muis
TIJDELIJK GRATIS 256MB EXTRA GEHEUGEN

Mijn vraag: is het wat of moet ik toch voor een p4 gaan ipv een centrino?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja dat ligt eraan wat je ermee wilt natuurlijk. de oplossing van de aldi was eigenlijk geniaal, maar hij werd wel zwaar van zo'n dikke accu

verder moet je bij een centrino altijd kiezen voor een 855pm chip, die ondersteunt een 3rd party vga-chip. de 855gm heeft een ingebouwde controller die bij wijze van spreke al in de problemen raakt bij powerpoint oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 16:47:
Ik heb m'n medion 6200 maar teruggebracht naar de Aldi want de technische dienst bij medion kon niks vinden waarom de laptop vastliep bij dataverkeer over het wifi. Ik ben via de site van pcsnel terechtgekomen op het model van Asus, de M3700N voor €1486,- incl. btw.
Hier de specs:
Processor : Intel Pentium-M 1.5GHz Processor
Chipset: Intel 855GM + ICH4
Main Memory: 256MB DDR266 DRAM
Display: 14.1 inch active matrix TFT SXGA 256K colors max
Graphics & Video Module: Embedded 855 GM internal Gfx
Hard Disk Drive: 40GB
Network Connectivity: 10/100 Mbps LAN+ Integrated mobile Intel Wireless 2100 LAN
Modular Bay: DVD & CD-RW combo drive
Audio: Built-in AC'97 compliant audio chip + Built-in stereo speakers and microphone
Battery Pack & Life: Li-Ion 8 cells, 14.8V, 4400mAh, 65W battery pack / battery life 7.4 hrs
Pointing Device: Built-in touchpad
Dimension / Weight: 309 x 254x 29mm / 2.27 kg (use Traveler's drawer)
Inclusief luxe draagtas + optische muis
TIJDELIJK GRATIS 256MB EXTRA GEHEUGEN

Mijn vraag: is het wat of moet ik toch voor een p4 gaan ipv een centrino?
Dan doe je precies hetzelfde wat ik ook heb gedaan.. tijd geleden aldi notebook terug gebracht en voor de m3700N gegaan, maar dan de 60 gb versie en ook bij pcsnel (60 gb versie is nu duurder geworden :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Hmmmzz kost nog al wat tijd om een defecte geheugenmodule van mijn laptop door Medion te laten vervangen. Ik ben 'm nu sinds dinsdag kwijt en volgens de helpdesk kan 't nog wel een kleine twee weken duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
Bij de Mikro-Electro, folderaanbieding nr 27 :

http://www.mikro-electro.nl/pages/FOLDER26/K26_P4.html

Kweetniet of het wat is, laptopmerk wordt niet genoemd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
ok, merk = wave pc

http://www.wave-pc.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almering
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-02-2024

Almering

Notebook niet voor games!

Aan Jojo32,

Ik heb gezocht naar die drivers die je bedoelde, want ik zou er het erg fijn vinden als het geluid probleem kon worden opgelost. Op:

http://www.cpubuilders.com/support/drivers/

staan de drivers. dus ik deze gedownload en mijn oude drivers geuninstalled, maar deze drivers geven bij het installeren een error en gaan dan niet verder. De error melding zegt niks zinnigs en de instalatie stopt. Kortom ik kan ze niet gebruiken. Want heb jij gedaan om deze drivers aan de praat te krijgen?

Ik werk met XP Pro
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 18:13:
Voor gebruikers van de md 6200, een tip over het geluid.

Het ruisen waar veel gebuikers zich aan storen voor hoofdzakelijk veroorzaakt door de analoge modem telefoon ingang. In de standaard meegeleverde audio drivers kun je die ingang echter niet uitzetten

de oplossing is het gebruik van de sis 7012 audio drivers. Na het instaleren kun je in het volume panel het analoge ingang van de telefoon modem uitschakelen.

De analoge audio uitgang is dan bijna perfect , geen storende bijgeluiden meer

groetjes

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
heuveltje schreef op 25 June 2003 @ 23:16:
[...]

Heb ik ook hoor, mijn pcmcia MPEG2 kaartje in mijn laptopje is niet meer vast te houden na gebruik. Het is soms zelfs zo erg dat ik het ding begin te ruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de drivers via het hardware panel installeren en niet via het meegeleverde install exe

ik gebruik ook xp pro

succes
Almering schreef op 06 juli 2003 @ 20:54:
Aan Jojo32,

Ik heb gezocht naar die drivers die je bedoelde, want ik zou er het erg fijn vinden als het geluid probleem kon worden opgelost. Op:

http://www.cpubuilders.com/support/drivers/

staan de drivers. dus ik deze gedownload en mijn oude drivers geuninstalled, maar deze drivers geven bij het installeren een error en gaan dan niet verder. De error melding zegt niks zinnigs en de instalatie stopt. Kortom ik kan ze niet gebruiken. Want heb jij gedaan om deze drivers aan de praat te krijgen?

Ik werk met XP Pro

[...]
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.