[Ervaringen] Gigabyte i865 en i875 bordjes

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 391 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25155

Topicstarter
Aan iedereen met hardwareproblemen: check dit eerst!
Belangrijk: wijziging beleid t.o.v. "Grote topics"

Post hier al je ervaringen, benchmarks, vragen en alle relevante informatie hierbij.
ben benieuwd!

Afbeeldingslocatie: http://tw.giga-byte.com/Motherboard/FileList/ProductImage/photo_8penxp_10_big.jpg

GA-8PENXP
Intel 865PE chipset

Processor
Socket 478 for Intel® Pentium® 4 processor.

Chipset
Intel® 865PE MCH
Intel® 82801E
Intel®82547EI Gigabit Ethernet Controller
Silicon Image Serial ATA chip
Texas Instrument IEEE 1394 chip
GigaRAID controller chip
Super I/O: ITE I/O IT8712F chip
Realtek ALC655 CODEC
2 x 4M bit flash ROM

Front Side Bus
800 / 533/400 MHz FSB

Memory
Type: Dual Channel DDR 400 / 333 / 266 support
Max capacity: 4 GB
DIMM slots: 6

Internal I/O Connectors
1 x FDD
4 x Serial ATA
2 x IEEE 1394 pin header
2 x UDMA ATA 133/100/66 Bus Master IDE
2 x UDMA ATA 100/66 Bus Master IDE
2 x USB 2.0 (4 ports by cable with rear USB bracket)
S/P DIF input/output (with rear bracket)
3 x cooling fan pin headers
CD/AUX in
1 x Game port pin header

Expansion Slots
1 x AGP Pro slot
5 x PCI slots (PCI 2.3 compliant)
1 x DPS slot

Rear Panel I/O
4 x USB 2.0 ports
1 x RJ45 LAN port
1 x LPT port
2 x COM ports
Audio (1 x Line-in / 1 x Line-out / 1 x MIC) ports
PS/2 (Keyboard/Mouse) ports

CPU/AGP/DIMM setting
CPU FSB / Multiplier / Vcore Voltage adjustable via BIOS
AGP Voltage / Clock adjustable via BIOS
DIMM Voltage / Clock adjustable via BIOS

Power
ATX power connector and ATX 12V connector
D.P.S. 2 (Dual Power Suply 2)
Power-off by Windows 98/ Me/ 2000/ XP shut down and switch

Form Factor
ATX
30.5cm x 24.4cm

H/W Monitoring
System health status auto-detect and report by BIOS
Hardware detecting and reporting for case open, power-in voltage, CPU voltage, and fan speed.

BIOS
2 x 4M bit flash ROM, enhanced ACPI feature for PC98/Win98/Win2000/Me/ CE/XP compliance, Green, PnP, DMI, INT13 (>8.4GB) and Anti-Virus functions
IDE#1~#2, SCSI, LS120, ZIP and CD-ROM bootable

Other Features
Suspend to RAM (STR)
Supports USB KB / MS wake up from S3

Bundle Software
@BIOS™, Easy Tune™ 4, Q-Flash™, GMC™
Norton Internet Security 2003
Norton Anti Virus™
Norton™ Personal Firewall
Norton™ Privacy Control
Norton™ Parental Control
Norton™ Spam Alert
GIGABYTE Windows Utility Manager
Adobe Acrobat Reader

Driver
Intel chipset software installation utility
Intel® Graphics driver
Intel®Pro/1000 CT LAN driver
GigaRAID IDE RAID driver
REALTEK audio driver
Silcon Image Serial ATA driver
USB2.0 driver

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 26-08-2003 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waar zijn jouw ervaringen :?

Zou je overigens ook al die loze enters uit de specs in de startpost willen halen? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn ervaringen komen volgende week heb m nog niet in huis :) ben benieuwd wat met tewachten staat.
(enters removed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 20:42

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Waar heb je hem besteld dan :?

Als je hem hebt verwacht ik wel even een revieuwtje van je ;)

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tagie.nl tot zo ver prima service, ben gebeld over foutieve email die ik heb ingevuld.
Er komt een P4 2.6c proc op en 2 keer 512 ddr400 kingston, wilde eerst 4 sata schijfjes aansluiten, maarja, toen zei mn bank 'nee'.
Ben erg benieuwd of dit bordje boven de Abit IC7 uit komt... moet gewoon... prijs is ook meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:38
Ik heb de topictitle iets uitgebreid. Het ging over alleen de 8PENXP maar da's slechts één v.d. vele nieuwe Gigabyte i865 en 875 borden. Kan volgens mij allemaal wel in één topic :)

Dus: 8PENXP, 8IP1000 serie, 8KNXP en maar op (hier staan ze allemaal, ze zijn helemaal gek geworden bij Gigabyte met zoveel verschillende borden rondom deze chipset tweeling 8)7 )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56931

om maar ineens met de deur in huis te vallen, ik heb zo'n 8KNXP met volgende problemen:

setup:
antec truepower 430W
P4 3.00ghz fsb800
swiftech mcx4000

1. cpu temps zijn hoger dan op andere mobo's, idle niet onder de 41-43°C te krijgen zelfs met mcx4000 niet ... zelfde cpu op andere mobo's (bv P4PE, scheelt minstens 6°C en meer, zie hiervoor discussiegroepen google)

2. voltages core slaan nergens op: vcore zoals aangegeven in de bios 1.5500V verandert niet wat je ook ingeeft bij cpu voltage control, voltage dat je in windows met mbm of easytune (soft van gigabyte) afleest is pak hoger:

1.55 in bios : mbm 1.63 en easytune 1.67

voltage verlagen tot 1.45 en 1.50 geeft gelijkaardige hogere waardes.

core voltages stijgt ook regelmatig in windows, tot wel 1.77V volgens mbm en 1.85V (!) volgens easytune, en het moet wel zo hoog zijn want cpu temps gaan door het dak tot 76°C net voor de protectie de PC zelf uitschakelt ...
very funny stuff...

3. ddr timings: corsair pc3200 twinx LL latjes kan je niet op default 2-2-2-6 laten lopen (meestal doen ze zelfs 2-2-2-5 standaard), je moet 2-3-3-6 timings instellen om te vermijden dat windows constant reboot of blue screens geeft. voor dit laatste zou men bij gigabyte een fix aan het maken zijn (bios update)

heb dit hele verhaal naar gigabyte gemaild, op fora en newsgroups lees ik dat ik blijkbaar niet alleen ben met deze probs, velen hebben ze ook en ook met andere gigabyte mobo's zoals 8INXP.

de DPS unit helpt niets, tis enkel een backup maar het verhoogt stabiliteit zeker niet, problemen bleven met of zonder DPS unit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
1.550 heb je ingesteld in je BIOS of geeft je Hardware monitor aan? blijft vaag verhaal
bleek uit die email/fora ook welke borden het precies waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:59
mijn gigabyte mobo met sis655 chipset heeft ook probs met timings kan niet de strakste timings gebruiken op 200 mhz terwijl ik corsair pc 3500 cas2 heb. Maargoed zal wel een biosfix voor komen. Hoop ik :).

Vraagje word de snelheid van het ram ingesteld met dividers dat je dus zelf de divider kan kiezen of kan je tussen de verschillende ram snelheden kiezen. Wat ik nu dus ook heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-06 08:10
[rml][ MOBO] Nieuwe GigaByte GA-8IK1100[/rml]

ik heb deze dus een uitgeklede 875p , ook ik heb grote temp problemen :|
PC staat nu uit (ik zit nu op me pa's pc beneden

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

paar dingen opgelost:

P4 3GHz FSB800 op 8KNXP

- vcore in bios verlaagt tot 1,25V jawel u leest het goed, geeft in mbm 1,39 - 1,44v en cpu temp idle 40-43°C , stressed tot 56°C ongeveer, al acceptabele temps

wat wel raar is met een vcore van 1.25v , je vraagt je af of een 3 ghz cpu daar genoeg aan heeft?, in de bios, het in mbm in winxp nog 1.44v geeft, maar goed, ik draai nu al een dag zo zonder probs.

- vdimm +0.1v gedaan tot 2.7v dus, timings 2-2-2-5 ipv 2-3-3-6 voor corsair twinx latjes pc3200, ook geen probs ...

na een beetje tunen lijkt het wel stabiel te werken ... maar heel wat voorkennis nodig ... ik vraag me alleen af hoe een standaard noob dat mobo deftig aan het werken zou moeten krijgen ...

ik vermoed dat die +0.1v voor ram geen kwaad kan?
idem als 1.44v op cpu, undervoltage kan geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Anoniem: 56931 schreef op 01 juni 2003 @ 23:38:
paar dingen opgelost:

P4 3GHz FSB800 op 8KNXP

- vcore in bios verlaagt tot 1,25V jawel u leest het goed, geeft in mbm 1,39 - 1,44v en cpu temp idle 40-43°C , stressed tot 56°C ongeveer, al acceptabele temps

wat wel raar is met een vcore van 1.25v , je vraagt je af of een 3 ghz cpu daar genoeg aan heeft?, in de bios, het in mbm in winxp nog 1.44v geeft, maar goed, ik draai nu al een dag zo zonder probs.

- vdimm +0.1v gedaan tot 2.7v dus, timings 2-2-2-5 ipv 2-3-3-6 voor corsair twinx latjes pc3200, ook geen probs ...

na een beetje tunen lijkt het wel stabiel te werken ... maar heel wat voorkennis nodig ... ik vraag me alleen af hoe een standaard noob dat mobo deftig aan het werken zou moeten krijgen ...

ik heb exact dezelfde voeding als jij hebt en een stock intel cooler, zou gigabyte standaard de voltage iets opschroeven dan :? echt veel stabiliteitsprobs heb ik niet met de cpu/mbo maar wel met m'n videokaart met deze hitte :|
toch maar eens een wat beter coolertje erop dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43565

KaMiKaZe schreef op 01 June 2003 @ 17:53:
[rml][ MOBO] Nieuwe GigaByte GA-8IK1100[/rml]

ik heb deze dus een uitgeklede 875p , ook ik heb grote temp problemen :|
PC staat nu uit (ik zit nu op me pa's pc beneden
Die heb ik ook. Net erin geschroefd. Verder nog niet overgeklocked of iets dergelijk. Momenteel bezig office up te daten :).

Temperatuur schommelt tussen de 40 en 43 graden. CPU is overigens 2,4 Ghz met 800 FSB. Overklokken kan trouwen heel eenvoudig met een windowstooltje :*) , maar dat heb ik dus nog niet gedaan.
Als ik de processor zwaar ga belasten ligt de temperatuur zo rond de 55 graden. Let wel, ik heb onderin nog geen ventilator hangen om koele lucht naar binnen te blazen. Wel is de voeding zo gebouwd, dat hij boven de processor de warme lucht door de voeding heen naar buiten blaast. En natuurlijk de standaard koeler van de processor erop.

Het updaten van je BIOS ging ook kinderlijk eenvoudig met een windowstooltje. Ik heb nu versie F6 erop staan. Niet dat de temperatuur daarmee omlaag ging overigens :>

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 02-06-2003 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waar vinden jullie versie F6 ?

op de giga-byte site staat ie nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Ben nu even aan het kijken, misschien via dat livebios gebeuren :?

http://www.giga-byte.com/...upport/BIOS/BIOS_List.htm

http://www.giga-byte.com/...t/NewTech/tech_a_bios.htm

gevonden voor de ik1100 :)

http://www.giga-byte.com/.../BIOS/BIOS_GA-8IK1100.htm

[ Voor 20% gewijzigd door KaMiKaZe op 02-06-2003 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Opmerkelijk was dat ik met mijn nieuwe ik1100 mijn dvd-speler absoluut niet op dezelfde IDEpoort kreeg als mijn harde schijf. Het lukte wel, alleen kon ik Windows2000 vervolgens niet opstarten en Windows98 zag dan niet eens een harde schijf zitten in de setup. Nu heb ik dus maar twee harde schijven bij elkaar op IDE1 en de dvdspeler bij de brander. Maar toch raar, want de dvd-speler zat op mijn vorige twee moederborden altijd naast mijn eerste harde schijf.

Daarnaast kan ik matlab met geen mogelijkheid meer geïnstalleerd krijgen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07 10:46
wat ik me afvraag wat is het verschil om je raidcontrol op raid te zetten of op ata ?

kan iemand me het verschil uitleggen (8KNXP)

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb hem binnen, ingebouwd, en denk ff mn RAID Array rebuilden (ook GigaRAID) en aangezien RAID forward compatible is dacht ik dat dit geen probleem zou leveren. Ik kreeg echter de melding "Rebuild Array not applicable" :s
en ik krijg alleen de RAID bios te zien nadat ik de bios safe. dus ik denk, laat ik eens gewoon een flop maken met RAID drivers, misschien herkent windows de array dan al wel, dus ik surf naar gigabyte, en wat zie ik tot mijn verbazing.. alleen SATA en SATA RAID drivers, geen IDE RAID.
ik heb deze drivers dus ook geprobeert, maar zonder resultaat, weet iemand waar ik mn RAID drivers vandaan kan halen? :S
edit:

heb de IDE RAID drivers gevonden op cd uiteraard, maar waarom staan ze niet op de site? toch erg slecht, of ik ben scheel.

nog iets anders, mn Bios versie is F3, op de gigabyte site staat alleen te downloaden F4; met als commentaar: Massproduction BIOS.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 25155 op 04-06-2003 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Anoniem: 25155 schreef op 04 June 2003 @ 20:21:
Heb hem binnen, ingebouwd, en denk ff mn RAID Array rebuilden (ook GigaRAID) en aangezien RAID forward compatible is dacht ik dat dit geen probleem zou leveren. Ik kreeg echter de melding "Rebuild Array not applicable" :s
en ik krijg alleen de RAID bios te zien nadat ik de bios safe. dus ik denk, laat ik eens gewoon een flop maken met RAID drivers, misschien herkent windows de array dan al wel, dus ik surf naar gigabyte, en wat zie ik tot mijn verbazing.. alleen SATA en SATA RAID drivers, geen IDE RAID.
ik heb deze drivers dus ook geprobeert, maar zonder resultaat, weet iemand waar ik mn RAID drivers vandaan kan halen? :S
edit:

heb de IDE RAID drivers gevonden op cd uiteraard, maar waarom staan ze niet op de site? toch erg slecht, of ik ben scheel.

nog iets anders, mn Bios versie is F3, op de gigabyte site staat alleen te downloaden F4; met als commentaar: Massproduction BIOS.
misschien heb je een pre-mass prod board waar nog wat bugjes in zitten, zou iig maar snel die nieuwste bios erop zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25155 schreef op 04 June 2003 @ 20:21:
edit:

F3?!, das wel heel vaag. F4 wordt inderdaad aangegeven als massproduction. Die van mij werd geleverd met F5 er al op en ik heb zelf F6 erop gezet.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 05-06-2003 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 43565 schreef op 05 June 2003 @ 18:24:
[...]

F3?!, das wel heel vaag. F4 wordt inderdaad aangegeven als massproduction. Die van mij werd geleverd met F5 er al op en ik heb zelf F6 erop gezet.
waar heb je die vandaan getoverd dan???

ben trouwens even aan het OC'en gegaan, en hij slaat al vast bij de 215... :S
dus ik denk, reboot, gaat dual bios z'n werk doen, mooi niet dus
alles geprobeerd, maar niets hielp, toen heb ik de batt eruit gehaald en voeding los, en weer erin, nog niets, ik denk fuk mb dood? hij piepte wel van het booten zeg maar, dus nou batt eruit, voeding los, gaan slapen, 's ochtends deedtie het weer...
lekker vaag dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Anoniem: 43565 schreef op 05 juni 2003 @ 18:24:
[...]

Het bord wat wij hebben is niet hetzelfde. die van ons heeft inderdaad al een F6 maar de andere i875 nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KaMiKaZe schreef op 05 juni 2003 @ 21:20:
[...]

Het bord wat wij hebben is niet hetzelfde. die van ons heeft inderdaad al een F6 maar de andere i875 nog niet :)
Ow, dat andere bord. Hè, lastig ook, meerdere bordjes in een topic 8)7

Zit trouwens ook een backup functie op voor je OS-schijf zag ik. Iemand ervaringen mee?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 05-06-2003 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 43565 schreef op 05 juni 2003 @ 22:42:
[...]

Zit trouwens ook een backup functie op voor je OS-schijf zag ik.
wat voor functie? :S waarop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25155 schreef op 06 juni 2003 @ 00:53:
[...]

wat voor functie? :S waarop?
remember, ik heb een ander bordje, maar ik heb het over de Xpress Recovery tool die je met F9 bij het opstarten te voorschijn kunt toveren. Staat bijna nergens over geschreven, behalve een half a4tje dat je daarmee de eerste partitie van je ide1master schijf, mits ie bootable is, kunt backuppen.
Ik wil wel uitproberen hoe het werkt, maar sinds ik het moederbord heb loop ik nog te kloten met virussen op mijn schijven enzo, dus ik had nog niet echt iets waardevols om te backuppen, maar ik dacht, misschien dat iemand er hiet al ervaring mee heeft.

Ik vroeg me namelijk af of ie daarmee werkelijk een image maakt en zo ja, waar ie dat weg zet, of dat ik het weer verkeerd begrepen heb en dat het totaal iets anders is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat Xpress Recovery heb ik ook...
maar nu werd ik net wakker van een PC-Speaker beep... hij is dus constant, zonder regelmaat minstens 1 keer (tot 6 keer achter elkaar) aan het piepen, soms 40sec ertussen, soms 10 soms 2 min... CPU warning is het niet, staat op 70 graden, cpu = 41 graden
koelertje draait ook nog gewoon goed...
iemand enig idee?????????
zeer irritant als je wil slapen iig!

edit:

is overigens geen software wat het doet, gebeurt al voor windows, in BIOS niet...
na de POST begint het gejengel :S

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 25155 op 06-06-2003 06:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
net PC een uurtje uit gehad, hij is de hele middag verder stil geweest, maar nu is het weer begonnen... heeft niemand enig idee wat de oorzaak hiervan is? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb ervaring met de IK-1100. deed voor mij wat het moest doen. in 1 keer zonder gezeik stabiel draaien en geen gekke fratsen. Maar dit is uit het oogpunt van een systeembouwer en niet als tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
smvs schreef op 07 June 2003 @ 00:37:
ik heb ervaring met de IK-1100. deed voor mij wat het moest doen. in 1 keer zonder gezeik stabiel draaien en geen gekke fratsen. Maar dit is uit het oogpunt van een systeembouwer en niet als tweaker.
Het is gewoon een mooie simpele plank met goede performance en een zeer aantrekkelijke prijs, als de temperaturen weer wat gedaald is en ik heb betere koeling dan ga ik kijken wat aan OC capaciteit uit het bordje kunnen persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je 6 korte beepjes achter elkaar? dat staat namelijk voor 8042 - Gate A20 failure. Geen flauw idee wat dat inhoud overigens.

Continious long beeps is DRAM error
Continious short beeps is Power error.

Ik heb als ik Sisoft Sandra ga draaien, opeens non-stop short beeps. Dus volgens het moederbord verneukt de software van Sisoft Sandra zodra ik de test ga draaien mijn stroomtoevoer :?

(Sisoft Sandra draai ik om te kijken wat de temperatuur wordt van de processor bij maximale belasting)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 07-06-2003 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 43565 schreef op 07 June 2003 @ 11:09:
Heb je 6 korte beepjes achter elkaar? dat staat namelijk voor 8042 - Gate A20 failure. Geen flauw idee wat dat inhoud overigens.

Continious long beeps is DRAM error
Continious short beeps is Power error.

Ik heb als ik Sisoft Sandra ga draaien, opeens non-stop short beeps. Dus volgens het moederbord verneukt de software van Sisoft Sandra zodra ik de test ga draaien mijn stroomtoevoer :?

(Sisoft Sandra draai ik om te kijken wat de temperatuur wordt van de processor bij maximale belasting)
nope, geen van allen, dat is het vage juist, soms doet hij het gewoon goed, dan begintie ineens met 3 korte piepjes achter elkaar, 10 sec stil, en dan 1 piepje, 5 sec stil, 2 piepjes, 20sec stil, 1 piepje, 5 sec stil 4 piepjes... etc.etc.etc
heb er al andere mensen op los gelaten om er een struktuur in te vinden... niemand lukt het :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Anoniem: 25155 schreef op 07 June 2003 @ 11:29:
[...]

nope, geen van allen, dat is het vage juist, soms doet hij het gewoon goed, dan begintie ineens met 3 korte piepjes achter elkaar, 10 sec stil, en dan 1 piepje, 5 sec stil, 2 piepjes, 20sec stil, 1 piepje, 5 sec stil 4 piepjes... etc.etc.etc
heb er al andere mensen op los gelaten om er een struktuur in te vinden... niemand lukt het :S
je pc werkt wel gewoon ? ik heb namelijk ook vage beeps uit m'n pc. vooral als ik gewoon an het gamen ben. in een keer BEEP :?
ff uitzoeken want dit is wel iri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jep, werkt perfect, normalitair draaitie 24/7, soms issie hele middag stil en begintie ineens weer random piep series te genereren... 's nachts haal ik mn speaker stekker er maar uit, anders doek geen oog dicht, alles is goed aangesloten, voeding voldoende, voltages stabiel... etc. etc. etc. alles is gewoon goed aan mn pc... heel vaag... ook niet instabiel oid...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 25155 op 07-06-2003 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25155 schreef op 07 juni 2003 @ 11:29:
[...]

Dat is wel heel vaag inderdaad. Klinkt meer alsof er een stroompje ofzo weglekt dan dat er iets echt mis is. Maakt hem ook niet echt betrouwbaar, voor het zelfde geld is er een keer echt iets mis, valt 't ook niet echt op.
Heb je niet bepaalde software draaien waarmee ie niet overweg kan? Aangezien met Sisoft Sandra ook ging piepen. Probeer je Windows eens een tijdje zo kaal mogelijk te draaien en kijk eens wat ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 43565 schreef op 07 June 2003 @ 17:07:
[...]

Dat is wel heel vaag inderdaad. Klinkt meer alsof er een stroompje ofzo weglekt dan dat er iets echt mis is. Maakt hem ook niet echt betrouwbaar, voor het zelfde geld is er een keer echt iets mis, valt 't ook niet echt op.
Heb je niet bepaalde software draaien waarmee ie niet overweg kan? Aangezien met Sisoft Sandra ook ging piepen. Probeer je Windows eens een tijdje zo kaal mogelijk te draaien en kijk eens wat ie doet.
nee hij doet het al voor windows, vanaf de POST
als ik boot met alleen command prompt, zonder drivers oid, zelfde gepiep

[overdezeikmodus]
gvd net sisoft ff gestart en info module voor cpu/mobo gestart nu pieptie dus constant... om de seconde volgensmij exact.
ik flip m echt hierop, wazige bedoeling met die pc speaker...
[/overdezeikmodus]

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 25155 op 07-06-2003 23:13 . Reden: PIEP --- PIEP --- PIEP --- PIEP --- PIEP --- PIEP --- PIEP --- PIEP --- PIEP --- PIEP --- PIEP --- PIEPPIEP --- PIEP --- PIEP --- PIEP --- PIEP --- PIEP --- PIEP --- PIEP --- PIEP --- PIEP --- PIEP --- PIEP --- PIEP --- PIEP --- PIEP --- PIEP --- PIEP --- ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16286

Ik heb ook sinds gister de combinatie 8IK-1100, p4 2.4c, 2x256 mb Kingston hyperX pc3200. Verder heb ik alleen een Radeon 9700 en een realtek kaartje erin zitten en ik draai nu win98se met nieuwste intel chipset drivers en biosversie f6.

Ik krijg het met geen mogelijkheid stabiel. Op standaard timings van het geheugen kom ik windows niet eens in en ik heb het nu op 2-3-3-6 staan. Ik krijg echter telkens bsod's, hangers en reboots. Voltage van de cpu is in de bios standaard maar met easytune4 leest ie 1.65 uit. Veranderen van het geheugenvoltage geeft ook geen oplossing.

Heel het geheugen heb ik zelfs al even vervangen door 2x512 corsair twinx modules. Ook met deze bsod's en reboots.

Wat kan ik nou nog proberen?
Wanneer zou die biosfix komen wat hierboven gezegd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Anoniem: 25155 schreef op 07 juni 2003 @ 18:31:
[...]

nee hij doet het al voor windows, vanaf de POST
als ik boot met alleen command prompt, zonder drivers oid, zelfde gepiep

[overdezeikmodus]
gvd net sisoft ff gestart en info module voor cpu/mobo gestart nu pieptie dus constant... om de seconde volgensmij exact.
[/overdezeikmodus]
dit ga ik zo even testen en kijken wat hij bij mij doet.
Anoniem: 16286 schreef op 07 June 2003 @ 23:23:
Ik heb ook sinds gister de combinatie 8IK-1100, p4 2.4c, 2x256 mb Kingston hyperX pc3200. Verder heb ik alleen een Radeon 9700 en een realtek kaartje erin zitten en ik draai nu win98se met nieuwste intel chipset drivers en biosversie f6.

Ik krijg het met geen mogelijkheid stabiel. Op standaard timings van het geheugen kom ik windows niet eens in en ik heb het nu op 2-3-3-6 staan. Ik krijg echter telkens bsod's, hangers en reboots. Voltage van de cpu is in de bios standaard maar met easytune4 leest ie 1.65 uit. Veranderen van het geheugenvoltage geeft ook geen oplossing.

Heel het geheugen heb ik zelfs al even vervangen door 2x512 corsair twinx modules. Ook met deze bsod's en reboots.

Wat kan ik nou nog proberen?
Wanneer zou die biosfix komen wat hierboven gezegd wordt?
oei das minder, wat voor voeding heb je in die bak hangen, en heb je al bios f5 proberen terug te flashen. en waarom in vredesnaam windows 98 op zo'n machine 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door KaMiKaZe op 07-06-2003 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Win98SE???????
why????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25155 schreef op 07 juni 2003 @ 18:31:
[...]
(...)

[overdezeikmodus]
[/overdezeikmodus]
Maar dat heb ik dus ook als ik sisoft start en de info module voor CPU/MOBO start. Dat ligt dus overduidelijk aan het moederbord of aan het sisoft sandra pakket (want volgens het moederbord klopt er dan iets niet met de stroomtoevoer). Maar verder heb ik (nog) nergens geen problemen mee en draait alles nu heel stabiel (nu ik dat virus er eindelijk af heb :) ). Tenminste, zolang ik de dvd-speler maar niet op dezelfde IDE-poort zet als de harde schijf, want dan ziet hij de harde schijf niet meer. Dat gaf vroeger met andere moederborden nooit problemen.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 08-06-2003 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb niet gelijk f6 erop gezet en had al deze problemen ook met f5. Terug f5 erop zetten lijkt me dus geen oplossing.

Er zit een enermax 350 watt in. moet toch echt genoeg zijn.

win98se omdat ik een vortex2 geluidskaart heb die in winxp niet goed wil werken. buiten dit vind ik win98se ook gewoon veel prettiger dan XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK,

Nu WinXP installed en alles doet het perfect tot nu toe :) Toch jammer dat me oude en vertrouwde win98se me zo in de steek laat hehe. Alleen die geheugentimings willen nog niet op 2-2-2-6. Ik draai nu op 2-3-3-6.

Maarja, gelukkig doet ie het nu in ieder geval en hopelijk komt die biosfix snel zodat ook die geheugtimings normaal kunnen want je koopt natuurlijk niet voor niks duur geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zie nu net dat ze in het boekje bios F7 gebruiken :S en op het bord zelf zit F3??
raar gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 16286 schreef op 08 June 2003 @ 14:07:
ik heb niet gelijk f6 erop gezet en had al deze problemen ook met f5. Terug f5 erop zetten lijkt me dus geen oplossing.

Er zit een enermax 350 watt in. moet toch echt genoeg zijn.

win98se omdat ik een vortex2 geluidskaart heb die in winxp niet goed wil werken. buiten dit vind ik win98se ook gewoon veel prettiger dan XP.
wat heb je aan zo'n oude geluidskaart als je een nieuw moederbord koopt met SOB..?
Win98 gaat lang niet zo effectief met je systeem om... lijkt mij gewoon zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oude geluidskaart is voor Counterstrike :P, maar heb nu winXP installed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-06 22:33

Nessuno

io sono nessuno

heb zelf 8knxp en heb maar 1 probleemje en dat is dat als ik mn pc een tijd lang niet gebruikt heb (uur of 5) en ik mn scherm weer aan doe dat ik in 640 bij 480 sta en 16 kleuren
vervolgens moet ik dus rebooten om dit probleem opgelost te kijgen
en krijg dan heel netjes van windows xp een bericht met de volgende text
windows heeft een apparaat storing ondekt (radion9700pro) en meer niet
iemand ervaring met dit probleem (oja ook idd sisoft sandra piepjes)

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
heb aan deze kant het probleem nog niet meegemaakt, doe vaak genoeg me scherm uit s'nachts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
Tot hoever kunnen de voltages van cpu en dimm worden in gesteld want kan ik mis de reviews met google :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
roodhoedje schreef op 10 June 2003 @ 10:59:
Tot hoever kunnen de voltages van cpu en dimm worden in gesteld want kan ik mis de reviews met google :(.
behoorlijk goed voor zover ik gezien heb
DVolage van +0.1 t/m +0.3
VCore 0.500~1.700 met stappen van 0.025volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
Dat ziet er goed uit, nog een vraagje kan ik mijn northbridge waterkoelblok vastzetten met bouten of zijn er geen gaatjes want het lijkt op het plaatje wel zo maar abit en epox hebben het met een soort van met klemmetje gedaan.

Dus zit een paar dingen af te wegen. Heb nu ook een gigabuyte bordje en dat draait redelijk goed. Als er gaten naast de northbridge zitten maakt het de keuze toch een stukke makkelijker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zitten 2 gaten langs de NB, daar zit het standaard koelblokje op...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 25155 op 10-06-2003 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
Jopioware schreef op 04 June 2003 @ 14:21:
wat ik me afvraag wat is het verschil om je raidcontrol op raid te zetten of op ata ?

kan iemand me het verschil uitleggen (8KNXP)
Nou omdat ik hier eigenlijk geen antwoord op kon vinden heb ik dus het 1 en ander geprobeert.

namelijk zo, heb hem in bios op ata gezet (raid) 2 cd-rom spelers aangesloten op de ide 4 en ze werden gewoon herkend, udma 2 zijn de cdromspelers, dus ide 3 en 4 van de 8knxp kunnen ook cdroms aan.

wist dit niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
idee achter de keuze RAID/ATA is gewoon gebruiken als RAID of als 2 extra IDE kanalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85687

Ik wil me de 8KNXP gaan aanschaffen, maar nu heb ik nog een paar vraagjes over dit bordje.
Past er een zalman CNPS7000-Cu op? Het ziet er n.l. krapjes uit daar rond die socket. Past het samen met die DPS?

Ik heb nu 2 identieke ATA 100 schijven, op welke poorten moeten deze dan komen voor raid 0? IDE1 en 2 of 1 en 3 etc..... en in combinatie met een atapi dvdspeler? Kan dit niet terug vinden in de manual wat ik heb gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56931 schreef op 01 June 2003 @ 23:38:
paar dingen opgelost:

P4 3GHz FSB800 op 8KNXP

Kijk hier eens http://www.houseofhelp.co...add9fe05204e0&forumid=128
Onder known issues. (Officiele Corsair support forum)
Daar werd door een supportmedewerker (RamGuy) al een aantal keer de tip gegeven om het voltage van het geheugen te verhogen. Zelfs tot 2,75V.
Bij de meeste mensen had dit geen resultaat. Maar dat bevestigd wel dat het enigsinds geen kwaad kan.
Als je echt wil weten of het goed draait moet je memtest86 eens draaien http://www.memtest86.com/ aldus de personen daar bij houseofhelp.

Ik heb me de 8KNXP ook besteld met dat corsair twinx geheugen. 8)7 Dus ik zou het op prijs stellen als je die memtest eens wil proberen en het resultaat hier zou posten. _/-\o_
Ik hoop dat ik het ook goed aan de praat krijg.
Oh ja, heb je trouwens nog wat gehoord van Gigabyte?

Groet,

Psycho_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
Op de site van winbond staat dat ze tot 2.8 volt kunnen dus ik zou me er geen zorgen over maken. En de timings schijnen niet zo strak te kunnen bij de verschillende moederborden dus als je het mobo hebt kijk even naar je timings zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil-tje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 22:37
Anoniem: 56931 schreef op 01 June 2003 @ 23:38:
paar dingen opgelost:

P4 3GHz FSB800 op 8KNXP

Ik had ook problemen met de 8knxp veel onverwachte crashes zowel met WinXP als Win2k. Nu ik de Vcore handmatig op 1,55 heb gezet is het weer stabiel. Ook heb ik de geheugentimings van SPD naar manual gezet. Krijg een beetje het idee dat de automatische instellingen niet helemaal zuiver zijn. Mijn bios is nu versie F5.
Ook de problemen met Raid zijn moeilijk op te lossen. Ik gebruik de ITE raid chip, die ik in SCSI startup orde op plaats 2 moet zetten om het geheel opgestart te krijgen.
Al met al zo'n 2 weken bezig geweest om de boel op poten te zetten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 85687 schreef op 10 juni 2003 @ 22:38:
Ik wil me de 8KNXP gaan aanschaffen, maar nu heb ik nog een paar vraagjes over dit bordje.
Past er een zalman CNPS7000-Cu op? Het ziet er n.l. krapjes uit daar rond die socket. Past het samen met die DPS?

Ik heb nu 2 identieke ATA 100 schijven, op welke poorten moeten deze dan komen voor raid 0? IDE1 en 2 of 1 en 3 etc..... en in combinatie met een atapi dvdspeler? Kan dit niet terug vinden in de manual wat ik heb gedownload.
die 2 schijven moet je op IDE3 & IDE4 doen... dvd gewoon op IDE1
of die koeler past? zou het er niet op gokken, 't is erg krap, er kan net een vinger breed tussen de OEM koeler en de DPS2 unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb een beetje research gedaan. Op de website van Zalman heb ik een forum gevonden.
Daar werd al door meerdere mensen gevraagd of die zalman op dit mobo past.
Het past dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb mn PENXP nu al een tijdje,hij staat 24/7 aan en nog niet 1 vastloper gehad...
retestabiel bordje dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

maar even in deze topic dan maar :

gisteren een gigabyte GA-8KNXP geinstalleerd bij een vriend
met een 2.6C cpu erop
alles werkte lekker, dus toen dacht ik, maar even kijken hoever we kunnen overclocken

bios in, eerst al maf dat stnd waarde van bus op 133mhz staat ?
even bios updaten dan maar, nieuwste bios: 100mhz nu...

naja ok dan maar op 220mhz zetten (2.9ghz moest lukken dacht ik)

reboot en geen beeld
wachten.. piep piep piep piep piep (heel snel achter elkaar)
uitzetten maar weer

ik ben asus gewend, dus verwachte reset naar failsafe speed (wat trouwens ook gewoon in gigabyte boekje genoemd staat)

maar niks, aantal keer resetten (power eruit)... niks
cpu er even af, zonder cpu booten, weer cpu erin... nog niks
zelfde trukje proberen met geheugen/videokaart

als laatste poging even batterij van mainbord afhalen en 10 minuten wachten

gelukkig bootte hij daarna weer...

iig vreemd dat die failsafe mode niet werkt, voorlopig laten we dat systeem dus maar lekker op 2.6GHZ draaien...

edit:

en ja het is een echte 2.6C (met HTT 800mhz bus)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
oke vandaag mijn ervaringen met een 8ipe1000:

p4 2,4c ghz @ 3,0 ghz , met stock cooling en zonder voltage verhoging, draait hier al 8 uur 3dmark met de kast dicht. mega stabiel. overclockken voor dummies heet dat.

het enige wat ik hoefde te doen wat in het bios de fsb op 250 zetten en het geheugen op automatisch.

zaakje wordt wel heet. 2x 7200 hdd + radeon 9700 + p4 die loopt te zweten. maar wel stabiel.

[ Voor 14% gewijzigd door smvs op 01-07-2003 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72253

Ik heb zelf een 8KNXP en ben tegen een aantal probleempjes aangelopen.

1. De harde schijven die als slave op de ITE raid controller zijn aangesloten worden na een koude start niet gedetecteerd. Om ze te laten detecteren moet ik een keer rebooten tijdens de POST. Dit probleem heb ik opgelost door de F6beta BIOS te flashen. Deze BIOS heb ik op verzoek ge emailt gekregen door gigabyte en bevat nieuwe firmware voor de ITE raid controller. De ITE controller is wel retesnel met het detecteren van de harde schijven trouwens. Veeeel sneller dan de promise controllers en zelfs sneller dan highpoint.

2. Zodra de SATA raidcontroller is uitgeschakeld in de BIOS komt de ITE BIOS niet meer op tijdens het POSTen, zelfs als de ITE controller ingeschakeld is. Dit werd ook met de F6b BIOS niet verholpen. Dit zuigt omdat de SATA controller dus ook aan moet staan als er geen schijven aan hangen. Dit vertraagd het POSTen dus enorm. Dit heb ik opgelost door de SATA controller in te schakelen in het BIOS nadat ik de firmware voor de SATA controller uit het BIOS had verwijderd.

Verder draait het bord retestabiel. Ik heb mijn 2,4C nu op 3,2GHz lopen met waterkoeling. De NB haalt 200MHz passief gekoeld. Maar als ik naar de 250 wil moet ik het (lawaaiige) ventilatortje weer inschakelen.

Als je interesse hebt in de F6 beta bios moet je effe een emailtje sturen: djansen@conceptsfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben trouwens nog vergeten te vermelden dat mijn KNXP ook veel hogere temperaturen aangeeft dan mijn oude Abit BD7-2 raid bord. Maar dat wil niet zeggen dat ze ook hoger zijn. Het bord geeft de temp waarschijnlijk gewoon niet goed weer. Volgens mij doet geen enkel bord dat trouwens. Tien borden tien verschillende temperaturen. MBM geeft op de KNXP trouwens ook aan dat de 5V lijn op 4,26Volt staat. Dat heb ik nagemeten en dat klopt beslist niet. Ik heb een chieftec 360W voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoControl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-06 00:38
damn it, gisteren dit mobo (KNXP) besteld, zie ik vandaag pas deze thread hangen :( als ik dat had geweten had ik misschien toch de msi neo gekozen...
ik hoop dat ik geen van de bovenstaande problemen tegenkom want van corevoltages en geheugentimings heb ik (nog) niet genoeg kaas gegeten om er echt zelfzeker mee te prutsen. zodra ik alles binnenheb zal ik wel mijn ervaringen posten.

(systeem: P4 2.8C, 2x 512mb apacer ram, 2 sata maxtor hd's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ondanks alles denk ik dat de gigabyte een betere keus is dan de msi hoor. Maak je maar niet ongerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27589

Jopioware schreef op 10 juni 2003 @ 14:54:
[...]

Nou omdat ik hier eigenlijk geen antwoord op kon vinden heb ik dus het 1 en ander geprobeert.

namelijk zo, heb hem in bios op ata gezet (raid) 2 cd-rom spelers aangesloten op de ide 4 en ze werden gewoon herkend, udma 2 zijn de cdromspelers, dus ide 3 en 4 van de 8knxp kunnen ook cdroms aan.

wist dit niet ;)
Klopt, alleen moet je dus niet proberen om XP te installeren vanaf een CD (DVD-)rom op IDE3 of 4, want dat probeerde ik en dan komt de setup niet ver, telkens een Blue Screen Of Death na de eerste reboot die de intstallatie procedure uitvoert.
Daarom maar (tijdelijk) de DVD-ROM op IDE-2 aangesloten, en zie het werkt wel.....tsja raar maar waar.

Misschien even een klein overzichtje van wat de GA-8KNXP allemaal wel niet heeft aan IDE controllers:
1) S-ATA (RAID) (2x S-ATA conn.) - controller via aparte controller (Silicon Image) op mobo
2) S-ATA (RAID) (2x S-ATA conn.) - controller direct op de Intel southbridge (werkt vlgns handleiding alleen Striping en onder XP)
3) P-ATA-(RAID) (2x P-ATA conn.) IDE 3&4 via ITE/Gigaraid controller, is raid controller maar kan via BIOS optie ook als gewone ATA gebruikt worden en onstersteund ATAPI devices (maar er dus niet XP vanaf installeren ;)
4) P-ATA (2x P-ATA conn.) IDE 1&2 normale IDE connectors. Sluit op IDE2 je CD(DVD)rom aan om XP vanaf te installeren.

Persoonlijk vind ik dat Gigabyte wel even wat duidelijke handleiding had kunnen maken voor dit mobo. Nu krijg je voor S-ATA RAID een apart boekje, voor Gigaraid een apart boekje, en voor de S-ATA RAID van de Intel southbridge helemaal niks. Ook worden er allerlei verschillende benamingen door elkaar gebruikt (in het bios heet het anders dan in de boekjes wordt vermeld etc. Zelfs voor mij als ervaren PC bouwer en tweaker was het toch ff drie keer kijken en nalezen hoe alles nou zat...

En het had ook wel erg netjes geweest als de voor XP benodigde RAID drivers meteen op een floppy waren meegeleverd. Nu moet je deze zelf kopieren van de CD-ROM naar een floppy....

Maar goed....voorlopig staat de installatie van XP hier weer vast, dus ik wordt nog even niet heel erg blij met gigabyte....

O ja wat ik me afvraag: Wat is nou sneller: RAID via de SI controller, of direct op de Southbridge ?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 27589 op 04-08-2003 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-06 22:33

Nessuno

io sono nessuno

8knxp

buiten dat de voltages idd niet helemaal kloppen heb ik een heel ander probleem

nl het volgende in windows (2d ) draaid deze bak als een trein zonder crash reboot of what so ever

als ik echter een willikeurig spel op start
dan vliegen binnen een paar minuten de bsod's me om de oren

heb het volgende er al aan gedaan

van ati 9700pro naar asus v9950
liep 2 dagen goed toen begon het probleem weer

bios na gekeken en zag dat mn audigy een irq deelde met mn videokaart
dit ook op gelost audigy in pc5 en eigen irq gegeven (5) pci + agp irq 11
wat mij opvalt is dat als je alles aan zet dat bijna elk slot gedeeld is beetje vaag vind ik dat maar ja als je je usb niet gebruikt en uit zet scheeld dat al een helehoop

het lijkt nu redelijk te draaien .....afwachten maar

1e bsod : bad_pool_caller
2e bsod : nv4displ error (heb ik pas een paar x gezien ken hem dus niet uit mn hoofd :)

post later nog wel of het nu opgelost is ....

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

"Grote .. topic" uit de titel weggehaald :)

Bij deze wil ik jullie ook gelijk erop wijzen dat dit nog steeds een ervaringentopic is en geen probleemtopic, zie ook de sticky: Abbadon in "Dit graag lezen eer je post :)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35971

Ik heb nu sinds 3 weken een GA-8IK1100 draaien met een 2.40C erop. Ik was echt positief verrast door het zeer complete pakket wat bij dit mobo geleverd wordt.

Ook ben ik zeer tevreden over de enorme stabiliteit van dit bord, echt totaal geen problemen gehad! Wel werd mij bij aanschaf met klem aangeraden om TwinMos geheugen te gebruiken i.p.v. het door mij bestelde Corsair. Dit laatste zou grote stabiliteitsproblemen veroorzaken werd mij verteld..

Dit lijkt wel aardig te kloppen als ik dit topic doorlees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27589

BalusC schreef op 05 August 2003 @ 07:15:
"Grote .. topic" uit de titel weggehaald :)

Bij deze wil ik jullie ook gelijk erop wijzen dat dit nog steeds een ervaringentopic is en geen probleemtopic, zie ook de sticky: Abbadon in "Dit graag lezen eer je post :)"
Ja maar....als die ervaringen nu uit problemen bestaan ? ? ?
Ik begrijp wel wat je bedoelt....

Ik persoonlijk zou liever per moederbord een "Grote xxx" thread zien. Ik vind het helemaal niet overzichtelijk dat hier minimaal 3 moederborden worden besproken...

Overigens, mijn initiele problemen het het installeren van XP lijken te zijn veroorzaakt door een defecte HD (1 van mijn S-ATA raid set). Is dus verder off-topic maar om even aan te geven dat mijn installatie problemen MOGELIJK hierdoor werden veroorzaakt en niet door het moederbord....meer ervaringen later !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11303

Als deze post beter een nieuw topic moet worden, dan hoor ik het wel, twijfelde ff...

Anyway, ik heb hier ook Corsair Twinx XMS3700 met problemen....

- 200FSB/400DDR werkt
- 200FSB/333DDR werkt
- 250FSB/333DDR werkt
- 240FSB/398DDR werkt niet
- 250FSB/415DDR werkt niet, ook niet met VDIMM
- 225FSB/450DDR werkt met +0.1 VDIMM
- 235FSB/390DDR werkt instable met VDIMM ge-upped
(dit laatste is volgens CPU-Z niet 390 maar 374, dus niet * 1,66 voor mem, maar 1,60 en dus niet 5:6 maar 4:5)

Ik heb beta biossen tot F6k geprobeerd (uit www.houseofhelp.com forums), geen succes.
Ik ga vanmiddag de voeding van sweex (300W, 180TCP) vervangen voor een Q-Teq 550W examplaar. voltages zijn nu:

- 3,3V = 3,28V
- 5V = 4,31V !!!
- 12V = 12,1V
-VDDR = 2,65V (default van mobo!)
-VCPU = 1,53V

Lijkt erop dat of de 1,66 memory multiplier niet lekker werkt, of dat de voeding het net niet trekt....

[ Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 11303 op 07-08-2003 11:48 . Reden: te snel gesubmit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
die 5 volt lijn is wel heel erg laag , check is zonder optional dingen zoals cdrom geluid ect of je dan een betere 5 lijn hebt en dan wel stabiel bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11303

Dat ga ik nog doen, maar ik heb net een Q-Tec 550W voeding gekocht, omdat ik betwijfel of ik uberhaupt wel boven de 4,5 V op de 5V lijn kom. Hangt maar 1 Combodrive van LG aan, verder twee HDD's, maar die gebruiken toch meer de 12V lijn toch?
Ik post mijn resultaten vanavond wel ff; verder wacht ik nog steeds op een nieuw bios van gigabyte, no response so far... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38841

Ik wil de 8Penxp gaan kopen, met een p4 HT 2,8ghz (800mhz Fsb) maar ik heb nu 512mb DDR pc 2700 maar dit is wel gewoon op dit bord te knallen, en ga ik er dan op achteruit qua snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gekkie_
  • Laatst online: 24-06 20:21

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Ok, zal ook mijn ervaring s posten:
een 8IG1000MK, met P4 3Ghz (800 FSB, HT), 4x512Mb Kingston PC3200, 2x120Gb Maxtor SATA, Intel Deskpro 10/100/1000 NIC en dat allemaal in een leuke 2U 19" kastje :)

Lijkt me voldoende toch? Draait perfect met debian, is snel, stabiel en heeeeeeel relax :)

Gekkie is a proud member of TheBenny!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
Anoniem: 38841 schreef op 10 augustus 2003 @ 23:09:
Ik wil de 8Penxp gaan kopen, met een p4 HT 2,8ghz (800mhz Fsb) maar ik heb nu 512mb DDR pc 2700 maar dit is wel gewoon op dit bord te knallen, en ga ik er dan op achteruit qua snelheid?
Achteruit op wat ? Als je standaard snelheden gebruikt maakt het dus niet of heel weinig uit. (voor een vergelijking zal je toch echt een refentie punt moeten geven :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ipv een 512ddr pc 3200 bankje dan :D is het niet zo dat als je langzamer geheugen erin stopt de cpu ook lanzamer wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 00:58

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Is het btw normaal dat de north bridge fan van een IK1100 stopt met draaien ? :X
En na een reboot vrolijk weer begint te draaien en dan na een 15 minuten weer te stoppen ??

De kick van Electric!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54924

weet iemand hoe die technical support jongen heet? want volgensmij ken ik hem maar weet het niet zeker :S

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 54924 op 12-08-2003 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Maar zitten er nu 2 sata ontrollers op de knxp in de hardware info stond van niet (zuigt ook) en er waren heel veel fouten :X
zou wel een leuke vervanging zijn voor mn msi 648max |:(
hmmm 8knxp = :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er zitten twee controlers op waarmee je in totaal de beschikking hebt over 4 aansluitingen woopty do :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
maar wat heeft de knxp wat de pen niet heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

springdale chipset tegenover canterwood van de knxp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dus wat is dan beter ik he bde 8penxp nu naast me liggen met mn p4 2.8ghz HT en ik moet helaas tot vanaaf wachten voordat ik eindelijk die troep kan aansluiten pfff moet nog werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het bord helemaal in de pc zitten en winxp geinstalleerd (wat een groot probleem was) de drivers van de Gigaraid waren niet te vinden, in het boekje stond kopieer dit uit dat mapje naar diskette en dan moet het werken, ik zag gelukkig dat daar een Tif bestand in stond van 7.? mb dus die weg gelaten en installeren die zooi, alleen jammer dat ik dat pas een aantal pogingen later zag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoControl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-06 00:38
Ik heb de Gigabyte 8KNXP (i875P chipset) met een P4 2.8Ghz met 800Mhz FSB, 2x 512Mb DDR400 geheugen van Apacer (cl 2.5), 2x Maxtor SATA schijf 80Gb, Sapphire ATI Radeon 9800PRO. De schijven hangen aan de chipset SATA controller in RAID-mode.

Windows XP geinstalleerd met de raiddrivers die ik van de Intel website had gedownload. Alles draait nu al 2 weken perfect behalve dat de Intel SATAraidcontroller soms een extra aansporing nodig heeft eer hij wil werken (lees: Topic: Intel 875P SATA RAID mini-probleem)

Over het algemeen dus een goede ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Maar kun je op de knxp inverband met dps 2 ook prescott cpu's erop zetten
want hier staat van van wel nieuws: Huidige Intel-moederborden missen Prescott-ondersteuning
.Gaat hard weer een nieuws item over de presott nieuws: Maximaal stroomverbruik Prescott verhoogd naar 103W
.buhh wat een stroom vreet dat ding zeg :X = }:O geen goed idee

[ Voor 37% gewijzigd door Timo op 19-08-2003 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb beta biossen tot F6k geprobeerd (uit www.houseofhelp.com forums), geen succes.
Waar heb je die beta biossen vandaan? Ik kan ze niet vinden bij hen.

• Timo
Er zijn alleen beta biossen voor de knxp ultra of anders use google Gigabyte ga-xxxxx beta bios
nieuwe biossen voor de knxp meuktracker: Gigabyte GA-8KNXP F6

[ Voor 27% gewijzigd door Timo op 21-08-2003 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
-foutje-

[ Voor 103% gewijzigd door StyXL op 26-08-2003 13:49 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Er is een nieuwe bios uit voor de Ga-8IK1100

http://asia.giga-byte.com.../BIOS/bios_8ik1100_f7.exe
2003/8/18

Add ICH5R SATA RAID 1 mode support

Note! If your OS (like WinXP) is already installed on SATA HDDs under ICH5R controller, please make sure to update ICH5R SATA RAID driver from our IUCD 2.4 or Gigabyte website first, then update bios F7.
Ik heb dus een klote probleem met mijn 8IK1100, ik kan niet een harddisk gebruiken op mijn primaire ide controller en op sata aansluitingen (master/slave maakt niks uit) en aangezien ik een ATA en een SATA harddisk heb betekent dit dat ik maar 1 schijf kan gebruiken omdat mijn 2de ide controller al vol zit :(

wat is dit voor een fokkin onzin zeg

Booten in sata mode lukt ook al niet daarvoor MOET hij op compatible mode draaien waardoor het hele fokkin voordeel van sata wegvalt.

[ Voor 40% gewijzigd door KaMiKaZe op 24-08-2003 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Oplossing gevonden :

Ik heb gisteren zitten worstelen met het probleem.
Na aardig wat uurtjes klooien had ik een oplossing. Allereerst heb ik de bios geupdate naar versie F7 (final)

-> http://asia.giga-byte.com.../BIOS/bios_8ik1100_f7.exe

Deze heeft raid 1 mode support waardoor ik dus van een halve mirror kon booten (bij wijze van spreke). Ik had zelf alleen nog een probleem met de 180gig schijf die niet standaard herkend werd door windows dus die moest ik even loskoppelen tot na de installatie.

In de bios de sata raid enablen en handmatig de disk op sata0 zetten. Vervolgens de xp install starten en de intel raid driver installeren. Nu boot hij dus in raid1 modus met 1 enkele schijf en dat is een stuk sneller dan de ata100 compatible modus. Dit probleem heeft deels te maken met de (afwezige) native support voor sata. Hij herkent de schijf wel, maar wil na de 2de sessie er niets meer van weten. Door hem te forcen de raid driver te gebruiken kun je dit omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-07 08:37

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

net geprobeerd de F6 bios in de 8KNXP te drukken... helemaal weer niks!
ik geloof dat ik de batterij er maar 10 min af moet halen...

Fail-safe + 1 kop koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Even een update:
Mijn pc boot nog steeds niet.

Wat heb ik allemaal gedaan:
In Win Xp met @bios de gedowloade F6 Bios geflasht.
Pc opnieuw opgestart, toen stond er nog F5. in de Bios met F8 de fail-safe instellingen geladen
Pc opnieuw gestart, idd F5 Bios versie, vervolgens nogmaals in WinXP met @Bios de F6 versie gelflasht.
Pc opnieuw opgestart, MAAR dat ging dus niet.

Geen piepjes, geen beeld, no nothing.
Dus, battterij eruit, voeding los, 10 min wachten, aan - nog niks
Dus, battterij eruit, voeding los, 1 uur wachten, aan - nog niks
Dus, battterij eruit, voeding los, 7 uur wachten, aan - nog niks

hmmm en toen? Iemand nog een idee?
Hij boot dus niet, alles los gehaald, cd en hdd er gebeurt niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ik ook gehad met m'n 8KNXP, alles insteken en aanzetten... er gebeurde gewoon niets ... zelfs psu fan spinde niet op ...

klote zooi he :)

mobo maar terug gedaan naar winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelfde probleem gehad....
Boardje is RMA gegaan heeft ongeveer een maand geduurt totdat ik hem terug had.
zit nu ontzettend te twijfelen of ik F6 erin ga gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klein kickje....

Heb de gok genomen... F6 geflashed.
Zag er allemaal goed uit, totdat Windows opstarte..... BSOD :(

Toch maar eens memtest gedraaid, kreeg de ene error na de andere. (zelfde memsettings als F5)
F5 er weer in geflashed en niks aan de hand :*) Its F5 4me!!!

Memtest gaf wel meer geheugen bandbreedte aan, maarja daar heb je natuurlijk niks aan alstie continu crashed. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb het gehad met een nieuwe 8KNXP... weet niet welke bios versie het was want mobo heeft nooit geboot ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

hmm heel erg jammer...
ik heb nog even iets geprobeerd.
Alleen de video kaart erop + cpu, dus zonder geheugen, dan begint hij als een gek te piepen. Volgens de handleiding zou er dan een "power failure" moeten zijn...

Ik denk dat ik het ook maar op ga geven, ik zal morgen contact opnemen met de online shop waar ik hem gekocht heb. Ik ben benieuw wat die zullen zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet wachten op wat ze zullen zeggen. Erop staan dat het bord vervangen/gerepareerd wordt. Gigabyte maakt niet voor niks zo'n bombarie over hun dual-bios. Volgens de handleiding zal het altijd werken. Zelfs als je een verkeerde versie erin flashed
(Lees maar eens goed)

Bij jou werkt het niet DUS garantie (mits de garantie nog niet verlopen is)
Heb dit argument toendertijd in de strijd moeten gooien. Anders zat ik nog altijd met een bios-probleem.
Pagina: 1 2 Laatste