Ik heb hier BIG troubles met Gigabyte 8IPE1000 borden....
In een pc winkel that is, er zijn nu een paar pc's verkocht met 8IPE1000 borden (met en zonder LAN erop, allemaal Rev 1.0) en alle boarden gaan gewoon stuk....
Ze doen het een tijdje, en dan plotseling na een reboot geeft hij alleen nog maar korte piepjes vlak achter elkaar, zoals al meer mensen hier hebben gepost.
Een BIOS reset lost het probleem op, totdat het vanzelf weer opnieuw voorkomt.
Kan je dus eindeloos mee bezig blijven.
Ik heb Gigabyte al gemaild, en ze zeggen zelf van niets te weten (uiteraard...).
De hardware die eraan heeft gehangen verschilt ook nogal, het lijkt niet aan een bepaalde combi te liggen die niet zou werken.
Heb er ATI en NVidia videokaarten in gehad, OEM geheugen, Samsung geheugen, geheugen timings veranderd, verschillende CPU's met andere FSB's, etc.
Het probleem blijft zich gewoon evenhard voordoen. Ik heb nu het BIOS van een 8IPE1000-L (met LAN ) geflashed naar versie F7 (voor de versie met LAN is er nog geen F8 beschikbaar).
Maar er lijkt niets veranderd.
De leverancier waar de borden vandaan komen, en Gigabyte zelf, zeggen dit probleem niet te kennen, maar daar geloof ik weinig van ....
Iemand hier een oplossing voor??? Ik weet het ff niet meer.
ps. Deze boarden hebben _geen_ Dual BIOS. De plek voor een 2de chip op het moederbord is leeg.
[
Voor 4% gewijzigd door
dreeke op 27-08-2003 12:13
]
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.