[Ervaringen] Gigabyte i865 en i875 bordjes

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 392 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-07 08:37

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

idd, dacht ik eindelijk eens lekker te kunnen pielen zonder dat het risico zich voor zou doen dat ik een nieuwe bios moet regelen, krijg je dit. Hoe ironisch!
ach, shit happens, maar toch raar dat het best wel vaker voorkomt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56931

Freekdernatuur schreef op 26 August 2003 @ 20:15:
hmm heel erg jammer...
ik heb nog even iets geprobeerd.
Alleen de video kaart erop + cpu, dus zonder geheugen, dan begint hij als een gek te piepen. Volgens de handleiding zou er dan een "power failure" moeten zijn...

Ik denk dat ik het ook maar op ga geven, ik zal morgen contact opnemen met de online shop waar ik hem gekocht heb. Ik ben benieuw wat die zullen zeggen...
net wat ik met m'n eerste 8KNXP had, endless loop short beeps, maar hd en fans spinden op

bij tweede 8KNXP spinde zelfs PSU fan niet op, gewoon dead

morgen achter een derde 8KNXP ... of toch maar een ander 865/875 mobo nemen? maar welk dan? kan m'n 2*512 mb corsair twinx ll voor problemen zorgen? denk het niet mits juiste timings/voltage/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Anoniem: 56931 schreef op 26 August 2003 @ 18:21:
Heb ik ook gehad met m'n 8KNXP, alles insteken en aanzetten... er gebeurde gewoon niets ... zelfs psu fan spinde niet op ...

klote zooi he :)

mobo maar terug gedaan naar winkel
als de power knop van je case dan verot is
eerst eens die 2 pennetjes verbinden met een schroevedraaier
of gooi geheugen er eens uit en dan 1 reepje
op laagste timings.

[ Voor 13% gewijzigd door Timo op 24-08-2004 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Ik heb hier BIG troubles met Gigabyte 8IPE1000 borden.... :'(

In een pc winkel that is, er zijn nu een paar pc's verkocht met 8IPE1000 borden (met en zonder LAN erop, allemaal Rev 1.0) en alle boarden gaan gewoon stuk....

Ze doen het een tijdje, en dan plotseling na een reboot geeft hij alleen nog maar korte piepjes vlak achter elkaar, zoals al meer mensen hier hebben gepost.

Een BIOS reset lost het probleem op, totdat het vanzelf weer opnieuw voorkomt.
Kan je dus eindeloos mee bezig blijven.

Ik heb Gigabyte al gemaild, en ze zeggen zelf van niets te weten (uiteraard...).
De hardware die eraan heeft gehangen verschilt ook nogal, het lijkt niet aan een bepaalde combi te liggen die niet zou werken.

Heb er ATI en NVidia videokaarten in gehad, OEM geheugen, Samsung geheugen, geheugen timings veranderd, verschillende CPU's met andere FSB's, etc.

Het probleem blijft zich gewoon evenhard voordoen. Ik heb nu het BIOS van een 8IPE1000-L (met LAN ) geflashed naar versie F7 (voor de versie met LAN is er nog geen F8 beschikbaar).
Maar er lijkt niets veranderd.

De leverancier waar de borden vandaan komen, en Gigabyte zelf, zeggen dit probleem niet te kennen, maar daar geloof ik weinig van ....

Iemand hier een oplossing voor??? Ik weet het ff niet meer.

ps. Deze boarden hebben _geen_ Dual BIOS. De plek voor een 2de chip op het moederbord is leeg.

[ Voor 4% gewijzigd door dreeke op 27-08-2003 12:13 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85687

Op zich is de 8KNXP een goed bordje... denk alleen dat jullie pech hebben.
(heb ik ook gehad trouwens) Na een RMA van een maand is was alles opgelost.

Meestal zoeken de mensen die geen problemen hebben, niet op een forum, dus lezen ze dit ook niet. Er zijn ook genoeg problemen met ASUS MSI etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-06 08:10
dreeke schreef op 27 August 2003 @ 12:12:
Ik heb hier BIG troubles met Gigabyte 8IPE1000 borden.... :'(
lang verhaal.... zzzz .
Ik heb hier toch een stuk of 40 machines met de Gigabyte 8IPE1000 weggezet zonder probs hoor. Werkte allemaal perfect. Wel met Pentium 4 2,4GHz (533) cpu's erop en 256MB kingston (PC2100) en een ATI Radeon 9200.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56931

nog iemand ervaringen met nieuwe F6 bios voor de 8KNXP ?

ik heb m'n bordje (derde uit RMA ondertussen) deze week terug, weet ik ineens of flashen naar F6 zin heeft.

dankoewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72253

Bij mij werkt de F6 versie perfect :*)

De problemen die ik had dat de raid controller niet werkte na een herstart als de sillicon ata controller uit stond zijn verholpen. Geen blauwe schermen ook.

Maar ik moet wel zeggen dat ik veel te lang op de F6 BIOS heb moeten wachten. Ik vind het toch wel een ernstig probleem. De volgende keer ga ik toch maar weer voor een Abit bord. Die IC7-Max3 lijkt me wel wat. Alleem heeft die geen PATA raid. Daarom heb ik voor de 8knxp gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb 4x 256MB Corsair 3200LL dimm's erop zitten. Als ik er 2 vanaf haal dan werkt de F6 wel. Maar met 4 dimm's crashed hij bij het booten van Windows. En MEMTEST test 5.
Bij memtest blijft hij gewoon vasthangen, (geeft geen fouten)

Kunnen naar mijn weten een paar dingen zijn, BIOS F6:

- Kan niet 1GB of meer aan.
- Kan niet 4 dimm slots gevuld werken
- Zit gewoon een vette bug in.

Heb ook zitten klooien met de boot volgorde, om te kunnen booten van de ITE raid controller moest ik mijn SCSI harddisk van mijn Adaptec 29160 controller afgooien.
Wat ik ook instelde, de bios zet de adaptec altijd op first boot device.

Volgende dingen geprobeerd met F6:

- Meest relaxte memtimings
- Geheugen voltage opgevoerd naar 2,8V (+0,3)
- Setupdefaults geladen
- BIOS gereset d.m.v. verwijderen batterij
- Met een zo kaal mogelijk systeem proberen te booten. (geluidskaart enzo verwijderd)

Helpt in mijn geval allemaal niet.

Met F5 heb ik deze problemen niet. Met F5 kan ik het geheugen op 2-2-2-5 laten lopen met 2,7V (+0,3) Ook zit ik dan niet te klooien met de bootdevices.
Het enige vernieuwende wat F6 biedt is dat je RAID 1 kan draaien op je ICH5-raid controller. Belangrijke bugfixes zijn er volgens mij niet.

Ze hebben er een bug ingestopt :X

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

nou die 'geweldige' online shop uit Ridderkerk beweert dat ze geflashte biosen niet ondersteund worden door garantie en dat dat ook op de giga-byte site staat.
Lekker hoor, koop je een moederbord om oa die reden en dan bye bye, zwaai zwaai.

Freekdernatuur schreef op 04 September 2003 @ 15:32:
nou die 'geweldige' online shop uit Ridderkerk beweert dat ze geflashte biosen niet ondersteund worden door garantie en dat dat ook op de giga-byte site staat.
Lekker hoor, koop je een moederbord om oa die reden en dan bye bye, zwaai zwaai.
Nou daar zou ik niet mee akkoord gaan als ik jou was. Ik heb gratis een reparatie gekregen. Slechte service daar in Ridderkerk... :X

In de manual staat dat het altijd werkt (dual-bios) dus als het niet werkt dan deugt het produkt niet. Dus met andere woorden, als een produkt niet deugt dan heb je RECHT op een vervanging of reparatie of zelfs geld terug. (staat in de wet beschreven) Misschien een zaak voor, rechtsbijstand en/of de consumentenbond.

Trouwens, een online shop uit Ridderkerk wat in diverse computerbladen kan adverteren met 7 pagina's, heeft ook genoeg pieken om je bordje te vervangen of laten repareren.

EDIT:

Heb eens gezocht op de Gigabyte site naar de garantie bepalingen...... kan niks vinden daarover. Zeker zo'n lulverhaal om je af te schepen.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 85687 op 04-09-2003 21:06 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Je hebt helemaal gelijk (en ik ook), maar ik stuur hem lekker naar giga-byte zelf, met de mensen uit Ridderkerk wil ik geen zaken meer doen...
Ik heb al een RMA nummer van giga-byte gekregen, heel netjes geregeld. even een paar minuten aan de telefoon (0,20 epm) maar was zo voor elkaar, mailtje er achteraan, hup dat was zo klaar.
klopt een bordje vervangen willen ze niet terwel ik er voor meer dan 1000 Euro bestel. Ik ga ze zeer binnenkort nog wel een goede klachtenmail sturen met mijn ervaringen en ideeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54924

Je board wordt vervangen door Gigabyte.
deze wordt uitvoerig getest (neem ik aan),
Maar voor het zelfde geld heb je natuurlijk kan om een goed nieuw werkend board te verkrijgen.
Ik denk dat de klachten mail sturen niet veel zoden aan de dijk zet.
Hierbij denk ik ook dat Gigabyte een van de beste supports heeft van de mainboard merken.
Kijk maar eens bij Asus of MSI met name msi laat je lang wachtten met het beantwoorden van email en dergelijke.
Daarbei denk ik ook dat je een goede koop hebt gedaan aan het board en je de mensen van gigabyte een kans moet geven om dit probleem op te lossen en zei zullen daar dan ook alles voor doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarschijnlijk wordt hij gerepareerd, bij mij hebben ze de bios-chip vervangen.
Heb het zelfde bordje terug gekregen. (heb stiekem met een watervaste stift een paar bijna onzichtbare puntjes op diverse plaatsen gemaakt)

Over die klachtenbrief: gewoon doen. En ook even vermelden dat ze bij Gigabyte geen problemen maakten.
Voor mij is dit verhaal al genoeg om nooit wat te bestellen bij die shop. (was ik wel van plan, wil n.l. 2 raptors aanschaffen)

• Timo
Heb mijn mobo >:) >:) ga-8knxp >:) >:) woot lekker ding.
@ 2.4Ghz C met ati 9200 ( is die goed)
enne loopt rete stabiel dit bordje hier maar is het nu verstandig om een bios update te doen
want don't change a winning team

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb de GB 8IG1000MK gehad voor klanten. Het is een zeer mooi moederbord en ik draai het ook als server voor Novell. Als ik het bord vergelijk met een Asus P4P800 vind ik persoonlijk dat Asus betere ontwikkeling heeft qua:
geluid klinkt beter vanwege denk ik de ADI geluidskaart
Bios(is zeer mooi en AMI bios). Als je in bios zit zie je bovenaan echt een balk lopen en het is 256 kleuren
Stabieler
Betere installatie en alles wat erbij komt.

Ik vind de Gigabyte wel mooi, maar als de prijs niets uit maakt liever Asus. De borden zijn echt heel stabiel. Goeie videokaart, netwerkkaart en geluidskaart. Lekker 8xUSB en zo perfect. Ik heb de Gigabyte ook in combinatie met ATI Radeon 9600 PRO 128MB DDR gedraaid met een Intel Pentium IV 2.4GHZ 512KB 800FSB HT en dat ging perfect. Zelfs draaide de processor nog op 2600mhz nog perfect.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-06 08:10
fooker schreef op 27 September 2003 @ 09:43:
Heb mijn mobo >:) >:) ga-8knxp >:) >:) woot lekker ding.
@ 2.4Ghz C met ati 9200 ( is die goed)
enne loopt rete stabiel dit bordje hier maar is het nu verstandig om een bios update te doen
want don't change a winning team
leuk bordje en proc maar die 9200 :X zou ik toch voor een 9500 of 9600 gaan sparen als ik de bucks had.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
die 9200 doet het best wel fijn heb nog steeds lekker veel fps @ ut2k3 :P was een vervanging voor mn ati radeon 7500 :P
mar er is iets vreemds met die kaart en device drivers staat 9200SE terwijl ik een 9200 gekocht heb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Ik wil binnen kort 2 nieuwe HDD's kopen en op raid 0 laten draaien zijn daar nog drivers voor nodig zat bij mij geen diskette bij .
Het bordje is heel stabiel dalijk ff bios flash doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net de nieuwe F8 BIOS (8KNXP) erin geflashed, werkt goed... alleen moet ik Top performance uitzetten in de BIOS, anders krijg ik BSOD's en Memtest errors.

Maar ondanks dat topperf. uit staat, issie toch even snel als BIOS ver. F5 met topperf aan. (Sisoft Sandra membench)

Wat ik helemaal toppie vind is dat ze de Boot volgorde problemen hebben opgelost. Als je naar de BIOS gaat, worden eerst alle bootable apparaten geinitialiseerd. (was eerst niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07 10:46
Alleen heb ik minimaal 2 x per week dat me pc compleet reset zonder foutmelding, ook als hij reset geeft hij geen melding van controleren van de schijven, raar.
Er zit alleen een videokaart in met samsung 400 mhz geheugen raar maar waar.
meldingen in computerbeheer is dchp vernieuwing???
Bios nu f8 maar dat verbeterde dat niet

[ Voor 7% gewijzigd door Jopioware op 23-12-2003 16:31 ]

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29878

Ik heb vandaag mijn Gigabyte GA-8KNXP v 2.0 ontvangen, maar ik kan hem voorlopig nog niet inbouwen en dus de versie nachecken.
Nu heb ik op het mobo zelf gekeken, maar onder de letters GA-8KNXP (die vlak onder de Intel 875 chip staan) staat verder niks.
Dit geldt ook voor de sticker op de doos.
Zijn er mensen met dit moederbord die mij kunnen vertellen of er bij jullie wél 2.0 ergens erbij staat op de doos, of op de aangewezen plek van het mobo zelf?
Je begrijpt, ik twijfel dus momenteel een beetje.
Het enigste wat wellicht wat meer info bij mij geeft is de ingebakken tekst 12BB3-8KNXP0-01, P4Titan8KNXP200308 op de doos zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Probeer eenz aan de rand Daar staat het volgens mij op welke rev je hebt enne hoe zitten de fan aansluitingen en google voortaan ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07 10:46
Jopioware schreef op 23 december 2003 @ 16:30:
Alleen heb ik minimaal 2 x per week dat me pc compleet reset zonder foutmelding, ook als hij reset geeft hij geen melding van controleren van de schijven, raar.
Er zit alleen een videokaart in met samsung 400 mhz geheugen raar maar waar.
meldingen in computerbeheer is dchp vernieuwing???
Bios nu f8 maar dat verbeterde dat niet
bios F9 zit erop werkt perfect.

Het probleem hier boven is opgelost.
De msi 4200 8x agp wordt te heet ( is niet geklokt), gelukkig een antec kast dus zij ventilator geplaats en probleem is er niet meer.

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25624

ik heb hier een 8ipe1000-L maar kan de memtimings nergens instellen in de bios of wat ? kan alleen een 1:1 divider kiezen of spd maar nergens staan latencies etc. hoe zit dat? heb er nml nog nergens iets over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:49

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Anoniem: 25624 schreef op 14 februari 2004 @ 14:29:
ik heb hier een 8ipe1000-L maar kan de memtimings nergens instellen in de bios of wat ? kan alleen een 1:1 divider kiezen of spd maar nergens staan latencies etc. hoe zit dat? heb er nml nog nergens iets over gelezen.
CTRL-F1 indrukken in het hoofd-scherm van het BIOS en tadaa! Extra mogelijkheden (geavanceerde met name) worden hiermee tevoorschijn getoverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25624

chielepiel schreef op 15 februari 2004 @ 09:25:
[...]

CTRL-F1 indrukken in het hoofd-scherm van het BIOS en tadaa! Extra mogelijkheden (geavanceerde met name) worden hiermee tevoorschijn getoverd.
helaas, dit werkt niet :g ctrl+f1 doet niks :[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107108

Anoniem: 85687 schreef op 11 juni 2003 @ 23:52:
Heb een beetje research gedaan. Op de website van Zalman heb ik een forum gevonden.
Daar werd al door meerdere mensen gevraagd of die zalman op dit mobo past.
Het past dus!
en die CNPS7000A-CU op de GA-8PENXP i.c.m. de DPS2??
ik mis namelijk -+ 1.5 cm ruimte :|

Anoniem: 97275

Op mijn werk verkopen we alleen maar GigaByte moederborden om de simpele reden dat we er nooit gedonder mee hebben. We hebben zo ongeveer ieder merk verkocht, maar GigaByte steek met kop en schouders boven de rest uit. Altijd snel, stabiel en vooral duurzaam.

Zelf heb ik een 8KNXP (875P) met een P4 3.2cGhz@3.2cGhz erop draait prima! Geen hitteproblemen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104610

Op Gigabyte 8knxp rev 2: Corsair 4xDIMM Dualchannel instabiel staan mijn ervaringen met Gigabyte mobo 8knxp (rev 2) en 4 x Corsair geheugen.

Mijn vraag: zijn er ook anderen die in het bezit zijn van de Gigabyte 8KNXP (rev. 2) met vergelijkbare problemen met 4 x Corsair Twinx 3200LL (XMS3205 v1.2 }) !!) in dual channel mode waarbij 2 x Corsair Twinx 3200LL (XMS3205 v1.2) wel goed functioneert?

XMS3205 v1.2 = Winbond Rev C -5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:55
Ook mijn 8IPE1000-L draait nu zonder problemen, is niet altijd zo geweest.

Had in het begin een irritante storing, zelf gekeken wat het was, bleek het geheugen (2 reepjes 256MB 3rd). Wat blijkt, als ik ze in bank #1 en #3 doe krijg ik vaak de beruchte bluescreen (zowel in 98 / XP) :r . Als ik ze in bank #2 en #4 doe heb ik geen problemen :). Heb zelf geen flauw idee hoe het komt.

P4 2.4 533
512MB
80GB (geen sata)
radeon 9800SE (nee (nog) niet gemod >:) )
temps tussen de 25-35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ze hebben nu ook een dual channel sis 655fx bordje uit.

http://www.giga-byte.com/...Products_GA-8S655FX-L.htm

(of de ultra as you wish)

asus had de p4s800d al een tijdje uit, met dezelfde chipset. deze ben ik echter nog niet in real life tegengekomen. de gigabyte staat gewoon bij ecl in de prijslijst, weliswaar nog niet op voorraad maar goed.

ziet er veelbelovend uit. hardocp had de asus gereviewed en deze kon erg goed met de i865/875 meekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85464

zit met een probleem
ik wil een nieuw mobo kopen
de KNXP Ultra Rev2.0 of the PENXP Rev2.0
nu de Intel chipset 875 op de KNXP is wel erg goed
en de PENXP heeft 865 en ik neem aan dat dit niet valt te upgraden met een bios flash zoals voor sommige asus en abit mobo's

dan is er de CIA en MIB wat op de PENXP zit
weet er iemand als dit van enig nut is of is het best gewoon te negeren

op het moment is de KNXP Ultra Rev2.0 het best in mijn mening

wat denken jullie ??

Bedankt
Pagina: 1 2 Laatste