[Vodafone] Niet meer mogelijk om terug te zetten

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 813 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
sorry....vergeten te zeggen.....AV zakelijk

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:16
Ik heb ff een scan van de tarievenlijst online gezet. Deze tarievenlijst heb ik op 20 april uit een Vodafone Citypoint filiaal gehaald en moeten dus vrijwel zeker actueel zijn:

Voorkant: Klik hier
Achterkant: Klik hier

Verwijderd

http://www.vodafone.nl/download/pdf/Final_VF_AV_zakelijk.pdf gewoon effe consument in zakelijk veranderen

Verwijderd

TweakersOnly schreef op 31 May 2003 @ 18:54:
Ik heb ff een scan van de tarievenlijst online gezet. Deze tarievenlijst heb ik op 20 april uit een Vodafone Citypoint filiaal gehaald en moeten dus vrijwel zeker actueel zijn:

Voorkant: Klik hier
Achterkant: Klik hier
Tis lullig, een hogere kan en andere wijzigingen, dus toevoegingen kan vanaf de 5e maand. Hieronder valt niet het naar beneden zetten van de belvoorraad.

P.s. Elke maand is er een nieuwe lijst :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 18:58 ]

• TweakersOnly
Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 18:58:
Tis lullig, een hogere kan en andere wijzigingen, dus toevoegingen kan vanaf de 5e maand. Hieronder valt niet het naar beneden zetten van de belvoorraad.

P.s. Elke maand is er een nieuwe lijst :X
Ik snap jouw redenering niet. Een abonnementsomzetting naar boven valt wel binnen de tarievenlijst en is gratis vanaf het begin. Is een abonnementswijziging naar beneden geen andere wijziging dan? :?

Verwijderd

TweakersOnly schreef op 31 May 2003 @ 19:01:
[...]
Ik snap jouw redenering niet. Een abonnementsomzetting naar boven valt wel binnen de tarievenlijst en is gratis vanaf het begin. Is een abonnementswijziging naar beneden geen andere wijziging dan? :?
Volgens Vodafone niet, en jij hebt een oudere versie van de tarievenlijst. Ik heb vernomen dat er vanaf 1 juni weer een nieuwe is. En het afschaffen van een dienst is niet in de AV opgenomen. Daarnaast staat er altijd onderaan de tarievenlijst en av dat deze aan verandering onderhevig zijn en niet onder de verantwoordelijkheid van vodafone vallen. Daarmee sluiten ze een artikel van de AV uit. En dat is hun recht.

• TweakersOnly
Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 19:06:
Volgens Vodafone niet, en jij hebt een oudere versie van de tarievenlijst. Ik heb vernomen dat er vanaf 1 juni weer een nieuwe is. En het afschaffen van een dienst is niet in de AV opgenomen. Daarnaast staat er altijd onderaan de tarievenlijst en av dat deze aan verandering onderhevig zijn en niet onder de verantwoordelijkheid van vodafone vallen. Daarmee sluiten ze een artikel van de AV uit. En dat is hun recht.
Aan de achterkant van de tarievenlijst staat het volgende:
De tarieven gelden per 1 juni 2002.
Aan deze tarievenlijst kunnen geen rechten worden ontleenfd.
Wijzigingen voorbehouden.

Deze officiele tarievenlijst is een aanvulling op de
Algemene Voorwaarden Consumenten van Vodafone-Libertel N.V.
Als ik vroeger goed heb opgelet, kan een wijziging in een willekeurige tekst bestaan uit drie onderdelen:
- Toevoegen van tekst
- Wijzigen van tekst
- Verwijderen van tekst

In bovenstaand geval hebben we dus te maken met het derde geval, het verwijderen van tekst, en is de tarievenlijst volgens de letterlijke betekenis van het woord gewijzigd. Hierdoor vallen we weer automatisch terug op artikel 2.8 van de AVC.

[ Voor 16% gewijzigd door TweakersOnly op 31-05-2003 19:14 ]

Verwijderd

En daar boven staat dus de val, aan deze tarievenlijst kunnen geen rechten worden ontleed, en wijzigingen voorbehouden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 19:35:
En daar boven staat dus de val, aan deze tarievenlijst kunnen geen rechten worden ontleed, en wijzigingen voorbehouden.
Nou, dat lijkt me echt niet het geval. Volgens mij kunnen er wel rechten aan ontleend worden. Dit schrijven ze er alleen bij om een veelheid van mensen die er niet echt veel verstand van hebben, te doen afschrikken.
Als je soms ook kijkt naar sommige AV's en bepalingen eruit. Echt heel komisch wat daar in kan staan.

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:44
Ja maar dat is wel de meest kromme redenering die ik ooit gehoord heb!

Je kan het op deze manier allebei de kanten op redeneren en ik vraag me dan ook af of dit wel mag, anders kunnen ze bij de hele AV wel die 2 zinnetjes eronder zetten!!
Persoonlijk vind ik het bullshit, want het is gewoon een onderdeel van de dienst die je gebruikt (het product dat je koopt/huurd) en dus valt dit ook onder de voorwaarden van het product/dienst dat/die je gebruikt/huurd.

Ik had gister geen tijd meer om te reageren, maar ik heb dus na een paar keer bellen met 117 ook gehoord dat je nog een fax kon sturen, dat moest echter wel gister gebeuren!

Verwijderd

Geldt dit ook voor business abo's? Lijkt me niet want ik kreeg nog een tarievenlijst van januari 2002 opgestuurd van vodafone

Verwijderd

De wijzigingen gelden voor alle abbonementen.

@flipjevandejam: Het is geen dienst of product wat je huurt of koopt, het was een extra service die men had, maar daar heb je niet voor getekend. Het is ook nergens in jouw contract vastgelegd. Zodra jij in je contract hebt laten zetten dat dat is afgesproken heb je recht van spreken. Je hebt dit niet dus geen recht op compensatie.

Verwijderd

Maar ja,

aan de andere kant kan je ook zeggen dat er niets verandert is aan de prijslijst. Het omzetten blijft nog gratis, alleen de uitvoering ervan verandert en dat is nooit beschreven in de prijslijst.

Ik heb ook van de klantenservice gehoord dat ze er ook nog niet echt uit zijn, wat betreft de klanten aan wie de verkoper doorgaf dat ze hun voorraad naar 4 maanden onbeperkt kunnen wijzigen. Daar zou in de loop van de aankomende week meer duidelijkheid over bestaan. Kan je dat bevestigen, Murphy?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 12:03 ]

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Tegen mij werd gezegd dat zo'n fax helemaal niet mogelijk is. :?

Godsamme kutvodafuck. Straks zit ik met twee V300 abo's a 40,50 per stuk, voor een jaar lang.

En dat terwijl 2 citypoints en 3 gesprekken met 117 mij altijd hebben gegarandeerd dat ik onbeperkt kon terugzetten.

Dan maar hopen op een snelle volgende prijswijziging.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 08:57

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Pogostokje schreef op 30 May 2003 @ 22:46:
Ik denk dat hier alleen mensen over gaan klagen die toch al van plan waren veel geld te incasseren en dan verder niet of nauwelijks te bellen en het abonnement terug te zetten. Da's een vorm van diefstal in feite. Om er boos over te worden en over contractsontbinding na te denken is toch eigenlijk te gek voor woorden?

Maar goed, zo werkt het dus gewoon niet, jullie verpesten het voor iedereen. ;)
En uiteindelijk ... wordt alles gewoon weer doorberekend aan de klanten en het cirkeltje is weer rond.

[edit: typos]
Helemaal mee eens, Globalwin FOP 38 op HCC te koop ? is hier ook een leuk voorbeeld van (Toevallig 95% GSMStunter mensen die hierna hun abo hebben opgezegd...) Wel leuk om te zien dat KPN zo toch weer een sprongetje krijgt op Vodafone, gezien je bij KPN elk half jaar naar beneden kunt (echter wel met kosten).

[edit]
Lijkt me btw dat alle mensen die online van cashdeals gebruik gemaakt hebben hun vewrhaal wel hard kunnen maken, gezien dit daar meestal gewoon letterlijk als instructie wordt gegeven. Dus niet naar Vodafone, maar als "verkeerde voorlichting door de verkoper". Zal eindelijk de wereld (en zijn mobiele aanbieders) weer verlost worden van een aantal online cashdeal eikols die teveel fouten maken... (Na KPN 120min. abo GSMStunter is KPN gestopt met overeenkomsten met cashdeal sites via internet). Leve de onlie faillisementen!

[ Voor 23% gewijzigd door Kippenijzer op 01-06-2003 12:32 ]

• flipjevandejam
Het lijkt me handig voor alle mensen om deze link even te checken, hier word namelijk ook veel informatie en standpunten gegeven over deze situatie :Y).

Verwijderd

De redenering van 'Tweakersonly' eerder in deze topic lijkt mij een correcte. Maar hoe zit het nu met het zinnetje 'hier kunnen geen rechten aan worden ontleend' m.b.t. de prijslijst van de diensten van Vodafone. Het lijkt mij onzin dat er totaal geen rechten aan ontleend kunnen worden. De betreffende lijst (ingescant) is namelijk aanvulling, en daarmee onderdeel, van de AVC van Vodafone. In die AVC komt nu een wijziging, hoewel ik niet zeker weet of die wijziging ook op papier is terug te vinden in de nieuwe tarievenlijst per 1 juni 2003. Maar stel dat er inderdaad geen wijziging op papier komt, dan nog is er sprake van een mondelinge overeenkomst met Vodafone. Die overeenkomst is net zo rechtsgeldig als een schriftelijke. Vodafone weet dat men altijd mondeling heeft toegezegd dat het mogelijk is om vanaf de 5e maand kosteloos het abonnement willekeurig te verlagen. Na de wijziging hierin hebben we dus te maken met een wijziging van de tarievenlijst diensten, hetgeen onderdeel is van de AVC, waardoor de AVC wijzigt.

Het is dus wel degelijk mogelijk om het contract kosteloos te laten ontbinden. De eigen AVC van Vodafone bepaalt dat ook.

• TweakersOnly
Update:

De Vodafone-klantenservice reageert heel coulant op de ontstane ontwikkeling, maar er is geen duidelijke richtlijn waar de medewerkers zich aan moeten houden.

Quote van een medewerker: "Wij hebben de nieuwe regels pas 30 mei gehoord en zitten nu zelf met de handen in het haar." Het blijkt dat veel medewerkers van het eigen Vodafone-Citypoint en internetshops actief reclame maakten voor de mogelijkheid tot omzetten van het abonnement. Daarom maakten teveel mensen gebruik van de regeling en werd de regeling te duur.

Mijn broer en ik hebben in april/mei in totaal 3 Vodafone300 abonnementen afgesloten. Voor elk abonnement werd een aparte regeling getroffen.

- Abonnement 1: Het abonnement wordt 4 maanden na aansluitingsdatum alsnog omgezet naar een Vodafone 120 abonnement.
- Abonnement 2: Het abonnement wordt per direct omgezet naar een Vodafone 60 abonnement. >:)
- Abonnement 3: Er wordt een notitie gemaakt dat er vandaag is gebeld en 4 maanden na aansluitingsdatum moet ik terugbellen naar de klantenservice. De klantenservice zal dan alsnog het abonnement omlaag zetten.

Verwijderd

TweakersOnly schreef op 02 June 2003 @ 09:48:
Update:

De Vodafone-klantenservice reageert heel coulant op de ontstane ontwikkeling, maar er is geen duidelijke richtlijn waar de medewerkers zich aan moeten houden.

Quote van een medewerker: "Wij hebben de nieuwe regels pas 30 mei gehoord en zitten nu zelf met de handen in het haar." Het blijkt dat veel medewerkers van het eigen Vodafone-Citypoint en internetshops actief reclame maakten voor de mogelijkheid tot omzetten van het abonnement. Daarom maakten teveel mensen gebruik van de regeling en werd de regeling te duur.

Mijn broer en ik hebben in april/mei in totaal 3 Vodafone300 abonnementen afgesloten. Voor elk abonnement werd een aparte regeling getroffen.

- Abonnement 1: Het abonnement wordt 4 maanden na aansluitingsdatum alsnog omgezet naar een Vodafone 120 abonnement.
- Abonnement 2: Het abonnement wordt per direct omgezet naar een Vodafone 60 abonnement. >:)
- Abonnement 3: Er wordt een notitie gemaakt dat er vandaag is gebeld en 4 maanden na aansluitingsdatum moet ik terugbellen naar de klantenservice. De klantenservice zal dan alsnog het abonnement omlaag zetten.
Bijzonder creative CityPoint is dat zeg! Kan ik vragen welke dat was?

• TweakersOnly
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 09:56:
Bijzonder creative CityPoint is dat zeg! Kan ik vragen welke dat was?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, dit zijn alleen uitspraken die ik van de medewerkes van de klantenservice heb gehoord. In het algemeen bleek dat veel verkoopmedewerkers van de eigen Vodafone-Citypoint actief reclame maakten voor mogelijkheid tot omzetting, om zo duurdere abonnementen te kunnen verkopen. Veel mensen stapten na 4 maanden toch terug naar een 'goedkoop' abonnement, waardoor de regeling te duur werd.

• flipjevandejam
Hoe heb je het voor mekaar gekregen dan dat je 2e abo direct omgezet wordt naar een 60 min abo?! En waarom heb je dat dan niet ook met het 3e abo laten doen! :?

• empirebart
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-07-2024
zou iemand een voorbeeld fax kunnen maken voor mij?
want ik zou eigelijk niet weten hoe ik er aan moet beginnen en wat ik er in moet zetten.
ik wil asap van vodafone af want ik voel me flink genaaid.
ik had voor de fun een vodafone live pakket extra bij me 180abbo gepakt gewoon om te kijken of het iets zou zijn, ik had de verkoper gevraagd of het mogelijk was om het ook weer meteen op te zeggen.
de verkoper beloofde me toen dat dat gewoon mogelijk was.
dus ik 2 weken later terug naar de city point in eindhoven, maar toen ik het vroeg of ze het weer ongedaan wilde maken toen zij de zelfde verkoper NEE tegen me.
ik zij toen dat hij tegen me had gezegt dat ik het gewoon weer (kosteloos) kon weg laten halen.
maar na een paar kwartier daar voor nix te hebben zitten praten met iedereen ben ik maar (boos) weggelopen.
aub iemand die me kan helpen heb geen zin in iedere maand 80 euro te betalen.
voor de gene die me het meeste helpt staat er een krat bier te wachten

Brabo's United in Distributed Computing

Verwijderd

flipjevandejam schreef op 02 June 2003 @ 10:38:
Hoe heb je het voor mekaar gekregen dan dat je 2e abo direct omgezet wordt naar een 60 min abo?! En waarom heb je dat dan niet ook met het 3e abo laten doen! :?
2de abo zal denk ik toen tijdens de prijsverhoging per direct stopgezet zijn. Het kan anders namelijk niet.. 3de abo viel denk ik net buiten de boot.

Verwijderd

empirebart schreef op 02 June 2003 @ 10:39:
zou iemand een voorbeeld fax kunnen maken voor mij?
want ik zou eigelijk niet weten hoe ik er aan moet beginnen en wat ik er in moet zetten.
ik wil asap van vodafone af want ik voel me flink genaaid.
ik had voor de fun een vodafone live pakket extra bij me 180abbo gepakt gewoon om te kijken of het iets zou zijn, ik had de verkoper gevraagd of het mogelijk was om het ook weer meteen op te zeggen.
de verkoper beloofde me toen dat dat gewoon mogelijk was.
dus ik 2 weken later terug naar de city point in eindhoven, maar toen ik het vroeg of ze het weer ongedaan wilde maken toen zij de zelfde verkoper NEE tegen me.
ik zij toen dat hij tegen me had gezegt dat ik het gewoon weer (kosteloos) kon weg laten halen.
maar na een paar kwartier daar voor nix te hebben zitten praten met iedereen ben ik maar (boos) weggelopen.
aub iemand die me kan helpen heb geen zin in iedere maand 80 euro te betalen.
voor de gene die me het meeste helpt staat er een krat bier te wachten
Was het zo'n klein miezerig ventje? Die gaf namelijk laatst ook een paar foute adviezen waardoor ik hem moest corrigeren met zijn uitspraak! >:)

• TweakersOnly
flipjevandejam schreef op 02 June 2003 @ 10:38:
Naja, ik heb gisteren naar de klantenservice gebeld en kreeg een aardige meneer aan de lijn. :) Ik vertelde hem het verhaal dat we in april 3 abonnementen hebben afgesloten en dat we daarbij in een Citypoint de prijslijst hadden meegenomen, waarop stond dat het abonnement na 4 maanden kostenloos omlaag kan worden gezet.

Ik vroeg hem of de bestaande abonnees alsnog van deze regeling gebruik mochten maken, ik was er immers vanuit gegaan dat ik per half augustus omlaag kon gaan. De medewerker vroeg mijn mobiele nummer en zei toen: "Weet je wat, ik zet het abonnement per direct om naar een Vodafone 60 abonnement." Eerlijk gezegd stond ik toen met de mond vol tanden, ik wist gewoon niet wat ik moest zeggen. >:) >:)

Ik heb de desbetreffende medewerkers daarna niet meer aan de lijn gehad (was zijn naam vergeten te noteren). De andere medewerkers waren niet zo bereidwillig. :)

• TweakersOnly
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 10:45:
2de abo zal denk ik toen tijdens de prijsverhoging per direct stopgezet zijn. Het kan anders namelijk niet.. 3de abo viel denk ik net buiten de boot.
Het tweede abonnement is zeker niet opgezegd. Ik kan nog steeds bellen met dit abonnement. Ik heb vanmorgen naar 117 gebeld om de belvoorraad op te vragen. Deze is op dit moment 60 belminuten, dus het abonnement is gisteren idd. per direct omlaag gezet naar een Vodafone 60 abonnement. :)

• empirebart
aha dus ik ben niet de enigste met problemen bij dat citypoint :)

• Byzanthy
  • Laatst online: 05-05 20:19
Briljant!!! :

Ik heb sinds 2 weken een Vodafone 300 abbo (met telefoon, gratis), dus ik bel vandaag ook naar de klantenservice en leg mijn probleem uit aan een aardige medewerker.

Hij: "Meneer, ik kan bij wijze van uitzondering ook nu uw abbonement omzetten, welk abbonement wilt u?"
Ik: "Maar ik heb mijn abbo nog geen vier maanden hoor!"
Hij: "Dat is geen probleem, wat zou u graag willen hebben"
Ik: "Ik wil graag naar 120 belminuten per maand"
Hij: "Nou meneer, dan ga ik dat nu voor u omzetten"
Ik: "Dat is heel coulant van jullie, dankjewel".

Chapeau Vodafone!! :)

_/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Byzanthy op 02-06-2003 11:26 ]

• flipjevandejam
Weet je ook hoe die vent/vrouw heette?!?! Daar gaat het nou juist om, dat wij/ik die persoon ook aan de lijn kan krijgen!!

• Byzanthy
flipjevandejam schreef op 02 June 2003 @ 11:28:
Weet je ook hoe die vent/vrouw heette?!?! Daar gaat het nou juist om, dat wij/ik die persoon ook aan de lijn kan krijgen!!
Nee sorry, geen idee.

Mijn advies: blijf vriendelijk, vertel gewoon dat je zus en zo bent voorgelicht over terug kunnen stappen na 4 maanden en dat die informatie ook door hun helpdesk werd verstrekt. Bovendien was ook volgens de tarieflijsten omzetten gratis. Vraag dus of je, als bestaande klant, nog wel gebruik kunt maken van de regeling.

Ik geef je een grote kans van slagen. Omzetten is natuurlijk voor de helpdeskmedewerkers veel makkelijker dan uitgebreid in discussie gaan.

• empirebart
ik bel strax in me pauze ook ff, vraag ik wel gelijk een naam

Verwijderd

Zie je wel, paniek om niks. Vodafone weet zo te zien ook dat ze fout bezig zijn als ze opeens die mogelijkheid voor bestaande klanten ontnemen

• flipjevandejam
Op zich kan ik het ook wel omzetten, mijn abo is echter op 9 mei ingegaan en dus zou het dan op 9 sept. omgezet kunnen worden naar een 60 min abo.
Echter, ik lees hier een aantal keer dat mensen het voor elkaar hebben gekregen om voor de 4 maanden de shit al omgezet te krijgen!! Daar ben ik benieuwd naar!

Ja ik heb (natuurlijk) al meerdere keren met 117 gebelt om te checken of ze het voor me konden fixen, maar dit had geen resultaat :/.

[ Voor 18% gewijzigd door flipjevandejam op 02-06-2003 12:59 . Reden: toevoeging ]

• empirebart
heb je al geprobeerd om te bellen dan met 117?
mischien als je het gewoon netjes en liev vraagt dat ze het dan ook wel voor jou doen.

• empirebart
nou ik heb net gebeld, ze mogen hem maar 1 trap omlaag zetten (dus van 180 naar 120)
en daar moet ik dan maar vrede mee hebben.
Dat van die vodafone live daar heb ik ook gewoon pech mee daar moet ik ook maar gewoon iedere maand voor betalen, want schijnbaar hebben ze bij de verkoop van vodafone live mij de voorwaarden gegeven (nooit gehad) ik had van te voren ook nog eens eerst naar vodafone gebeld om te vragen dat als het nix was of het dan meteen weer opgezegt kon worden, en zij zijden gewoon dat dat mogelijk was.
maar goed dan wacht ik wel gewoon tot 16 dec want dan is me abbo afgelopen :( :(

Verwijderd

Byzanthy schreef op 02 June 2003 @ 11:20:
Briljant!!! :

Ik heb sinds 2 weken een Vodafone 300 abbo (met telefoon, gratis), dus ik bel vandaag ook naar de klantenservice en leg mijn probleem uit aan een aardige medewerker.

Hij: "Meneer, ik kan bij wijze van uitzondering ook nu uw abbonement omzetten, welk abbonement wilt u?"

_/-\o_
Uhhh na 2 weken al? Dit is echter wel een ZEER korte termijn. Weet je wel zeker of dit gelukt is? Je kunt dit checken door 117 te bellen en daarna optie 2 te kiezen.

• Byzanthy
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 13:12:
[...]

Uhhh na 2 weken al? Dit is echter wel een ZEER korte termijn. Weet je wel zeker of dit gelukt is? Je kunt dit checken door 117 te bellen en daarna optie 2 te kiezen.
Dat heb ik dus net gedaan. Ik heb nu nog 116 minuten (van de 120 waarin m'n abbo is veranderd) over, lijkt dus prima gelukt te zijn ;)

Ben wel benieuwd hoeveel abbo-geld ik deze maand moet betalen.

• empirebart
echt heel vreemd dat het bij mij niet gelukt is
ik heb 20min aan de lijn gehangen met dat vrouwtje.

• flipjevandejam
Tsja, als hij nou ook een naam genoteerd had oid., hadden wij er ook nog wat aan gehad....zucht...maar ik val in herhaling.

Verwijderd

empirebart schreef op 02 June 2003 @ 13:54:
echt heel vreemd dat het bij mij niet gelukt is
ik heb 20min aan de lijn gehangen met dat vrouwtje.
als je vraagt naar haar naam, en een hogere in functie dan? ik weet je verhaal niet precies, maar zoals al eerder aangegeven. Na 4 maanden mag je gewoon terug hoor

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:05
empirebart schreef op 02 June 2003 @ 13:06:
nou ik heb net gebeld, ze mogen hem maar 1 trap omlaag zetten (dus van 180 naar 120)
en daar moet ik dan maar vrede mee hebben.
Dat van die vodafone live daar heb ik ook gewoon pech mee daar moet ik ook maar gewoon iedere maand voor betalen, want schijnbaar hebben ze bij de verkoop van vodafone live mij de voorwaarden gegeven (nooit gehad) ik had van te voren ook nog eens eerst naar vodafone gebeld om te vragen dat als het nix was of het dan meteen weer opgezegt kon worden, en zij zijden gewoon dat dat mogelijk was.
maar goed dan wacht ik wel gewoon tot 16 dec want dan is me abbo afgelopen :( :(
Betekent dit dus ook dat je je Live-bundel niet omlaag kunt zetten of heb ik dit verkeerd begrepen?

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Verwijderd

Nu 2 keer met Vodafone gebeld en verzocht om mijn bundel gewoon na 4 maanden van een 300 naar een 180 terug te zetten. Twee keer was het antwoord keihard 'nee'. Ik schrijf nu trouwens wel alle namen op.
Ik verzoek zeer vriendelijk mijn abo terug te zetten, meer wil ik niet, gewoon hetgeen waarvoor ik getekend heb. Ze maken me wel vrij pissed en er wordt geadviseerd een klacht te schrijven. Tja, als het allemaal zo moet dan wordt die klacht een opzegging! Etters... :(

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
naatje net een afgesloten, nou ja nu kost het me maar 16 euro in de maand, (het blijft gewoon een risico he :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sir Vega op 02-06-2003 18:50 ]

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Verwijderd

schrijf een aangetekende brief maar LET OP vermeld hier dus wel dat je verkeerd voorgelicht bent he! en dat je dus daarom het abonnement hebt afgesloten

• TweakersOnly
Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 19:46:
schrijf een aangetekende brief maar LET OP vermeld hier dus wel dat je verkeerd voorgelicht bent he! en dat je dus daarom het abonnement hebt afgesloten
Inderdaad, dit advies heb ik ook gekregen. Je moet je brief sturen naar:

Vodafone BV
Afd. Special Services
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Edit: Leg in de duidelijk uit dat je op het verkeerde been bent gebracht door de wijziging en vermeld in je brief je telefoonnummer, klantnummer, naw-gegevens en geboortedatum/-plaats.

[ Voor 20% gewijzigd door TweakersOnly op 02-06-2003 19:51 ]

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-11 10:26
Da's nou ook wat...

Vorige week belde een mevrouwtje van Vodafone mij om me welkom te heten (heb sinds kort een vodafone abo), ze vroeg wat voor foon ik had en nog een paar vraagjes...

En aan 't eind vroeg ze of ik nog vragen had. Nou dus ik vragen of ik m'n abo terug kon zetten na 4 maanden. Zei ze: "ja hoor, dat kan, gewoon ff één dag voordat de nieuwe maand ingaat bellen naar de klantenservice"

Maarja, nog geen week later zijn de services aangepast zo te horen :/

Niet dat ik er echt wakker van lig, heb namelijk zo'n cashback gebeuren gedaan, dus betaal toch al bijna geen zak :)

Verwijderd

ik had gister ook gebeld: "ik kan het niet veranderen vanaf hier" kan ze dus wel, wil ze niet, moest naar special services schrijven ...

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:50
ik heb vandaag ook gebeld
vrouwtje zij dat je een kachtenbrief moest schrijven omdat zij ook niet precies wat de gang van zaken is.
Vodafone weet t zelf dus ook niet meer

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Driek schreef op 03 June 2003 @ 14:15:
ik heb vandaag ook gebeld
vrouwtje zij dat je een kachtenbrief moest schrijven omdat zij ook niet precies wat de gang van zaken is.
Vodafone weet t zelf dus ook niet meer
ze weten het wel, maar houden het stil.

Ze MOETEN zich namelijk gewoon houden aan de voorwaarden waarmee jij akkoord bent gegaan. Ze willen het natuurlijk alleen niet te makkelijk maken, wat dit gaat wel in de papieren lopen natuurlijk

Verwijderd

haas schreef op 30 May 2003 @ 22:20:
Dat is wel heel slechte service. Ik kan me voorstellen dat veel klanten met die voorwaarde door de verkopers zijn overgehaald om een duur abonnement te nemen.
Yep, Vodafone Citypoint Tilburg gebruikte het heel behendig om hun klanten met een duurder abbo en goedkopere telefoon de deur uit te sturen. Ze hebben het bij mij ook geprobeerd, en ik heb er ook deels gebruik van gemaakt. Ik wilde dus een Vodafone 120 met een 8310. Die kerel heeft me precies voorgerekend, hoeveel ik goedkoper uitwas, als ik 4 maanden een Voda 180 zou nemen, en dan gratis terug zou stappen naar 120. En als ik een 240 of 360 abbo zou nemen, dan zou het nog meer schelen. Aangezien de telefoon met het 180 abbo nog maar 39 euro moest kosten, ben ik dus na 4 maanden 1 abbo-vorm teruggegaan.

Scheelde me iets van 50 euro, de duurdere rekeningen voor de eerste 4 maanden meegerekend.

Verwijderd

Hiero ook al probs, inmiddels al 3 keer naar 117 gebeld. En ik kreeg telkens een ander verhaal; 1 keer kon ik het vergeten, terug zetten was niet mogelijk, de andere keer was het wel mogelijk door middel van het sturen van een klachtbrief en de eerste keer wist die miep er helemaal nog niks vanaf en kon me dus niet verder helpen :?

Dusss nu heeft een goede vriend van me via een winkel kunnen regelen dat we daaro een formulier voor het terugzetten van een Vodafone abonnement invullen en dat vandaag nog faxen richting Vodafone. En de verkoper zei vanwege de grote klachtenregen dat ze dit dan nog zouden accepteren als een aanvraag die voor 1 juni gedaan was.....afwachten en hopen dus maar. Mocht dit niet werken dan gaat er alsnog een klachtenbrief richting Maastricht!!

• Buzz_Lightyear
  • Laatst online: 21:02

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Het vervelende van dit alles is dat het Vodafone CityPoint deze wijziging twee dgn voor 1 juni (datum waarop de wijziging plaatsvond) te horen kreeg.

Als al die tijd (voor 1 juni) deze truc mogelijk was; logisch dat het winkelpersoneel je zo'n truc voorrekend. Daarom vind ik het niet fair om die gasten in de winkels dit aan te rekenen, ze hadden het zelf graag anders gezien (alleen nieuwe klanten vanaf 1 juni onder deze nieuwe regeling)

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Buzz_Lightyear schreef op 03 June 2003 @ 18:04:
Het vervelende van dit alles is dat het Vodafone CityPoint deze wijziging twee dgn voor 1 juni (datum waarop de wijziging plaatsvond) te horen kreeg.

Als al die tijd (voor 1 juni) deze truc mogelijk was; logisch dat het winkelpersoneel je zo'n truc voorrekend. Daarom vind ik het niet fair om die gasten in de winkels dit aan te rekenen, ze hadden het zelf graag anders gezien (alleen nieuwe klanten vanaf 1 juni onder deze nieuwe regeling)
Onder het personeel van Vodafone is veel onduidelijkheid, een regiomanager van de Vodafone Citypoints die ik vandaag sprak, is er ook duidelijkk niet over te spreken. Hij pleit voor de regel die Buzz_Lightyear schreef in zijn post.

Men is in overweging om de bestaande klanten deze regeling nog een keer toe te staan, en daarna niet meer. Iedere klant zou hierover apart worden geinformeerd. Het is dus niet zeker, maar voor zover de persoon kon zeggen zijn ze er mee bezig.

Verwijderd

Vandaag via de fax (o.a. 043-3557772) het verzoek gedaan om alsnog mijn abonnement gewoon na 4 maanden terug te zetten. Uiteraard was de brief voorzien van de nodige toelichting, waardoor ik verwacht dat mij de betreffende optie gewoon geboden gaat worden.
Daarbij acht ik de kans ook inderdaad aanwezig dat Vodafone de wijziging uiteindelijk alleen bij nieuwe klanten (na 1 juni) zal doorvoeren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 18:48:
[...]
Onder het personeel van Vodafone is veel onduidelijkheid, een regiomanager van de Vodafone Citypoints die ik vandaag sprak, is er ook duidelijkk niet over te spreken. Hij pleit voor de regel die Buzz_Lightyear schreef in zijn post.
Regio Rotterdam dat moet Noud den Hartog zijn geweest 8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 16:23:
[...]

Yep, Vodafone Citypoint Tilburg gebruikte het heel behendig om hun klanten met een duurder abbo en goedkopere telefoon de deur uit te sturen. Ze hebben het bij mij ook geprobeerd, en ik heb er ook deels gebruik van gemaakt. Ik wilde dus een Vodafone 120 met een 8310. Die kerel heeft me precies voorgerekend, hoeveel ik goedkoper uitwas, als ik 4 maanden een Voda 180 zou nemen, en dan gratis terug zou stappen naar 120. En als ik een 240 of 360 abbo zou nemen, dan zou het nog meer schelen.
Vodafone heeft geen 360 abonnement! :+

• Byzanthy
Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 17:17:
...
En de verkoper zei vanwege de grote klachtenregen dat ze dit dan nog zouden accepteren als een aanvraag die voor 1 juni gedaan was.....afwachten en hopen dus maar. Mocht dit niet werken dan gaat er alsnog een klachtenbrief richting Maastricht!!
Het zou natuurlijk van den zotte zijn als ze wel klachtenbrieven zouden accepteren maar alleen als die voor 1 juni zijn binnengekomen. Ze hebben zelf de wijziging pas op 1 juni bekend gemaakt... sterker nog: ze hebben eigenlijk niks bekend gemaakt, het is iets wat je pas ontdekt als je de klantenservice belt of toevallig een technisch forum leest.

Het overgrote deel van de mensen zal er pas achter komen als ze 4 maanden na begin van hun abbo gaan bellen, en die lui gaan vervolgens weer allemaal verhaal halen bij hun verkooppunt.

Toen ik 31-05 een verkoper in de mediamartk (waar ik m'n abbo had afgesloten) van die regel vertelde wist hij (uiteraard) ook nog niks. Ging ook gelijk bellen met Vodafone en was not amused. Ik kreeg van hem toen ook het inmiddels bekende adres om een klachtenbrief heen te sturen. Dat heb ik gelukkig niet hoeven doen omdat, zoals hierboven al beschreven, mijn abbo per direct is omgezet door een helpdesk-medewerker. Maar dat blijkt nu dus een uitzondering op de regel te zijn :(

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
jpvk007 schreef op 30 May 2003 @ 11:16:
groot gelijk dat ze dat doen... want anders keren ze veel geld uit als cash-back/toestelkorting en dan lopen ze daarna extra inkomsten binnen. je neemt toch ook niet een abo om na 4 maanden je belbundel te laten verkleinen
Waarom :? ze bieden het zelfs aan in de vodafone winkel dus... gooien ze dan niet hub eigen ruiten in?

• flipjevandejam
Nee, want het is een mooi verkooppraatje, maar een groot deel van de mensen vergeet het om te zetten (= $$$ voor Vodafone), daarnaast is het ook algemeen bekend dat menigeen die hieraan meedoet na een jaar vergeet op te zeggen oid. en er dan nog een jaar aan vast zit! (= more $$$ voor Vodafone).

Verder zijn er nog legio manieren waarop Vodafone toch wel verdiend aan de ("gewone") gebruiker die zo'n abonnement neemt.

Hierbij rekenen ze dus even niet de aasgieren van Telecomvergelijker.nl en GoT/4 mee }), het percentage van deze mensen tov. het totaal is natuurlijk ook marginaal...
Gelukkig maar (voor ons :Y)), anders konden deze praktijken nooit bestaan :X.

* flipjevandejam is one of the vultures btw, please don't get me wrong :X

[ Voor 8% gewijzigd door flipjevandejam op 03-06-2003 21:48 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

flipjevandejam schreef op 03 June 2003 @ 21:39:
[...]daarnaast is het ook algemeen bekend dat menigeen die hieraan meedoet na een jaar vergeet op te zeggen oid. en er dan nog een jaar aan vast zit! (= more $$$ voor Vodafone).
Na de contractsduur kun je elk moment opzeggen, met een opzegtermijn van drie maanden. Je zit er dus niet nog een jaar aan vast. Er zijn altijd mensen die dat wel denken, en niet opzeggen, of gewoon niet verder kijken en er achter komen dat contractsverlenging met een nieuw toestel mogelijk is.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Byzanthy schreef op 03 June 2003 @ 20:16:
Het zou natuurlijk van den zotte zijn als ze wel klachtenbrieven zouden accepteren maar alleen als die voor 1 juni zijn binnengekomen. Ze hebben zelf de wijziging pas op 1 juni bekend gemaakt... sterker nog: ze hebben eigenlijk niks bekend gemaakt
Helemaal mee eens. Ik heb ook sinds kort een voda 300 abo (en een zakelijk BC High die ook omgezet moet kunnen worden), afgesloten specifiek omdat ik wist van de mogelijkheid na 4 maanden omlaag te gaan. Nu kom ik toevallig weer eens op de forums, en schrik allerlei vage berichten over dat deze mogelijkheid verdwijnt (of dus al verdwenen is?!). En dan nog iets dat het voor 1 juni bezwaar zou moeten aantekenen terwijl ik het nu pas lees (en inderdaad nog niet officieel weet).

Zal in ieder geval morgen eens 117 bellen voor info, en even kijken of ik nog iets kan vinden waar op papier gezet is dat ik na 4 maanden kan omzetten.

Verwijderd

Byzanthy schreef op 03 juni 2003 @ 20:16:
[...]

Het zou natuurlijk van den zotte zijn als ze wel klachtenbrieven zouden accepteren maar alleen als die voor 1 juni zijn binnengekomen. Ze hebben zelf de wijziging pas op 1 juni bekend gemaakt....
Dat zeg ik ook niet, ze accepteren alleen nog maar formulieren met abo-verlagingen van voor 1 juni. Klachtenbrieven behandelen ze allemaal apart, afhankelijk van de datum.

Ik quote:
'We verwerken alleen nog maar abonnemenstverlagingen als deze voor 1 juni 2003 zijn binnengekomen. Alle aanvragen die na 1 juni binnen zijn gekomen, kunnen nog maar met 1 stap naar beneden.'

Een maat van me heeft zojuist een telefoongesprek met de Vodafone helpdesk op zijn telefoon opgenomen, hierop zegt de kerel van de helpdesk dus weer dat het gewoon nog mogelijk is om een abo na 4 maanden terug te zetten naar een lager abo, arghhhhh :? Vodafone licht je helpdeskmedewerkers eens allemaal fatsoenlijk in!!

Helaas was het na tienen en kon hij niet direct aanvragen om zijn abo terug te zetten, ook is hij net te laat begonnen met opnemen en heeft de naam van die kerel er net niet bij staan helaas....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 10:23 ]

• TweakersOnly
Zoals bekend heb ik zondag gebeld met de vraag of ik mijn Vofafone abonnementen, die ik heb in april heb afgesloten, alsnog mocht verlagen. Eén van mijn Vodafone300 abonnementen is toen per direct omlaag gezet naar een Vodafone60. :) :)

Vandaag heb ik hiervan de officiele bevestigingsbrief gekregen, klik hier. Het is dus zeer zeker geen grapje, je moet alleen de juiste medewerker aan de lijn krijgen. :)

• Byzanthy
Ik zag vandaag tot mijn "schrik" dat ik ineens weer veel belminuten overhad uit mijn bundel, terwijl die door een medewerker was teruggeschroefd van 300 naar 120. Vlak na deze omzetting (eergisteren) had ik namelijk 116 minuten, vandaag ineens 200. Voor de zekerheid toch maar even gebeld met 117: abbo blijkt gelukkig nog steeds op 120 te staan maar ik ga er van uit dat ik de minuten van de vorige bundel blijkbaar mag opmaken ;)

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Het blijft de gebruikelijke eerste 2 a 3 weken waarin een bedrijf op alle fronten om moet schakelen....vandaar dat niet iedereen alles even goed weet....jammer maar helaas....zo ging het bij D* en Ben ook...

• Paters
  • Niet online
Ik heb dus een fax op 31 mei gestuurd (abonnementen waren op dat moment nog geen 4 maanden oud) om 2 abonnementen omlaag te schroeven. Ze zijn er mee akkoord gegaan.
Helaas wordt het niet per direct verlaagd maar per de datum dat de abonnementen 4 maanden oud zijn.

Verwijderd

Ja hoor. Mij werd bij de 117 vrolijk verteld dat het allemaal waar is :(

Er is mij aangeraden een klachtenbrief te schrijven en die te versturen naar:
code:
1
2
3
Vodafone
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Degene die ik aan de telefoon had vond het in ieder geval zelf ook niet echt handig van Vodafone (denk dat iedereen het daar wel mee eens is: regels veranderen waarmee klanten gelokt zijn, en dan nog zonder die klanten dat te laten weten). In ieder geval had ze ook wel het idee dat er veel klachtbrieven zouden volgen.

Zal in de brief in ieder geval vermelden dat ik graag toch na 4 maanden teruggezet wil worden.

Jammer dat ik nu toch de kas van Vodafone spek met mijn recente abo, want dit is toch niet echt goede service.

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb eens een omaatje in de trein gesproken die een 6610 had gekregen bij haar vodafone 300 abonnement. Haar hebben ze dus ook wijsgemaakt dat je na 4 maanden kostenloos kan omzetten..... Ze had het nog in haar agenda gezet, haha. wat zal ze raar opkijken zeg.

• cornelixnootje1
_Richie_ schreef op 04 June 2003 @ 22:12:
Ik heb eens een omaatje in de trein gesproken die een 6610 had gekregen bij haar vodafone 300 abonnement. Haar hebben ze dus ook wijsgemaakt dat je na 4 maanden kostenloos kan omzetten..... Ze had het nog in haar agenda gezet, haha. wat zal ze raar opkijken zeg.
Ja haha.. :?

Grappig hoor.

Verwijderd

Paters schreef op 04 juni 2003 @ 20:43:
Ik heb dus een fax op 31 mei gestuurd (abonnementen waren op dat moment nog geen 4 maanden oud) om 2 abonnementen omlaag te schroeven. Ze zijn er mee akkoord gegaan.
Helaas wordt het niet per direct verlaagd maar per de datum dat de abonnementen 4 maanden oud zijn.
Das mooi voor je.
Het vreemde is dat een vriend van me en ik hetzelfde via een vodafone winkel gedaan hebben en dat we de dag erna te horen kregen dat het niet mogelijk was om een aanvraag te doen om abonnementen in de toekomst terug te zetten, dan kon pas een paar weken van te voren :?

• Paters
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 13:17:
[...]
Das mooi voor je.
Het vreemde is dat een vriend van me en ik hetzelfde via een vodafone winkel gedaan hebben en dat we de dag erna te horen kregen dat het niet mogelijk was om een aanvraag te doen om abonnementen in de toekomst terug te zetten, dan kon pas een paar weken van te voren :?
Vodafone probeert iedereen het heel lastig te maken om een abonnement te verlagen. Je moet mazzel hebben met de medewerkers die je aan de telefoon krijgt. Ze kunnen een abonnement direct wijzigen als ze dat willen. De ene medewerker werkt meer mee dan de ander.

Ik denk dat je de meeste kans maakt om eerst vriendelijk te verzoeken een abonnement te verlagen. Wanneer ze zeggen dat dat niet meer kan sinds 1 juni, moet je zeggen dat je er niet mee akkoord gaat. Niet te hard spelen (lees vriendelijk blijven), maar toch duidelijk je standpunt melden.

Als ze echt totaal niet mee willen werken weet ik het ook niet meer. Het enige wat je dan naar mijn mening kan doen is de incasso's vanaf maand 5 te storneren en dan het bedrag van je abonnement naar wens naar vodafone overmaken. Mischien dat ze dan de moeite nemen om iets te regelen. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je dan afgesloten wordt. Ik weet niet of vodafone jou dan ergens registreert als wanbetaler. Het kan zijn dat de telefoonmaatschappijen samen een database met wanbetalers hebben. Weet iemand hier meer over?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Stichting Preventel?
Naam: Stichting Preventel
Vestigingsadres: Wentholtweg 24
Vestigingsplaats: 7214EG Epse
KvK-inschrijfnummer: 41160486
http://www.preventel.nl/
Wat is Preventel?

De stichting Preventel is een samenwerkingsverband tussen aanbieders van mobiele telecom diensten.
De stichting Preventel heeft een maatschappelijk belang: het voorkomen dat personen en bedrijven verplichtingen voor het gebruik van mobiele telecom diensten aangaan die zij niet kunnen dragen
Uiteraard is dat ook van belang voor de aanbieders van mobiele telecom diensten.

[ Voor 137% gewijzigd door Wekkel op 05-06-2003 17:18 ]

• Paters
  • Niet online
Ik weet niet hoe preventel er mee om gaat wanneer je een geschil hebt met een der providers. Iedereen weet dat wat vodafone doet niet netjes is. Er worden dingen beloofd en niet nagekomen.

P.S. Wanneer je contact hebt met een medewerker van vodafone....naam noteren!!!! en noteren wanneer en hoe laat je hebt gebeld en wat jou is toegezegd. Je kan dan altijd zeggen van ....nou...ik heb die en die gesproken op die dag ....en die zou het voor mij in orde maken.

• Paters
  • Niet online
Tevens denk ik wanneer je het hard moet spelen (dus wanneer vodafone niet wil toegeven) door de incasso's te storneren, vodafone coulanter moet optreden. Vodafone weet dat het niet netjes is wat ze doen en ze schieten er niks mee op om jou af te sluiten en te registreren bij preventel. Op die manier vangen ze namelijk niets en zijn ze een klant kwijt.

• flipjevandejam
Het bedrijf dat (bijna) alle providers gebruiken voor het maken van de blacklist is experian.nl hoor, preventel is volgens mij net iets anders...

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik heb van een bron (zelfde als -Utopist-), die juridische vrij veel weet vernomen dat Vodafone je nix kan maken.

Oftwel, dat je gewoon onder je contract uit kan.

Niks "extra dienst", nix "staat niet in de voorwaarde"

Simpel: Wijziging in de AV, opzeggen dus.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

flipjevandejam schreef op 05 June 2003 @ 21:26:
Het bedrijf dat (bijna) alle providers gebruiken voor het maken van de blacklist is experian.nl hoor, preventel is volgens mij net iets anders...
Experian registreerd alleen de aanvragen. Als je er teveel doet in een korte tijd, of in totaal al teveel abonnementen hebt staat dat bij Experian. Preventel registreert wanbetalers (de blacklist dus).

Verwijderd

Paters schreef op 05 juni 2003 @ 17:14:
[...]
Als ze echt totaal niet mee willen werken weet ik het ook niet meer. Het enige wat je dan naar mijn mening kan doen is de incasso's vanaf maand 5 te storneren en dan het bedrag van je abonnement naar wens naar vodafone overmaken. Mischien dat ze dan de moeite nemen om iets te regelen. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je dan afgesloten wordt. Ik weet niet of vodafone jou dan ergens registreert als wanbetaler. Het kan zijn dat de telefoonmaatschappijen samen een database met wanbetalers hebben. Weet iemand hier meer over?
Ik denk dat je dan een groot probleem hebt. Vaak duurt het dan tijden voordat je van die lijst af bent en weer ergens een abb. kan afsluiten. Vodafone maakt er in ieder geval zeker gebruik van.

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Ginz schreef op 06 June 2003 @ 00:50:
Ik heb van een bron (zelfde als -Utopist-), die juridische vrij veel weet vernomen dat Vodafone je nix kan maken.

Oftwel, dat je gewoon onder je contract uit kan.

Niks "extra dienst", nix "staat niet in de voorwaarde"

Simpel: Wijziging in de AV, opzeggen dus.
Uhm........er staat niets over de "na 4 mnd omlaag" mogelijkheid in de AV van Vodafone; ofwel....er is dus ook niets gewijzigd in de AV... 8)7
De enige gewijzigde AV zijn die van de SMS voorraad (daar staat wel de verlagen na 4 mnd mogelijkheid in)...een hint ? })

Verwijderd

Buzz_Lightyear schreef op 06 June 2003 @ 08:04:
[...]

Uhm........er staat niets over de "na 4 mnd omlaag" mogelijkheid in de AV van Vodafone; ofwel....er is dus ook niets gewijzigd in de AV... 8)7
De enige gewijzigde AV zijn die van de SMS voorraad (daar staat wel de verlagen na 4 mnd mogelijkheid in)...een hint ? })
Er staat niets in de Av dus het is geen wijziging, jij kan Vodafone niets maken!

• TweakersOnly
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 08:30:
Er staat niets in de Av dus het is geen wijziging, jij kan Vodafone niets maken!
Ik geloof dat wij deze discussie afgelopen week al eens hebben gevoerd. Waar het om gaat is het volgende. In de folder "Tarieven voor Vodafone diensten" staat het volgende vermeld:
Wijzigen abonnement naar een abonnement met een grotere Belvoorraad kan vanaf aanvang abonnement, € 0,00
Andere wijzigingen van het abonnement kan vanaf de 5e maand na aanvang abonnement, € 0,00

Deze officiele tarievenlijst is een aanvulling op de Algemene Voorwaarden Consumenten van Vodafone Libertel N.V.
De vraag is nu of deze folder voldoet aan de prijslijsten zoals bedoeld in artikel 1.16 van de AVC. Is dit het geval, dan kan volgens mij iedereen opzeggen conform 2.8 van dezelfde voorwaarden. Heeft misschien iemand juridische ervaring hierin?

Verwijderd

TweakersOnly schreef op 06 June 2003 @ 09:04:
[...]
Ik geloof dat wij deze discussie afgelopen week al eens hebben gevoerd. Waar het om gaat is het volgende. In de folder "Tarieven voor Vodafone diensten" staat het volgende vermeld:

[...]

De vraag is nu of deze folder voldoet aan de prijslijsten zoals bedoeld in artikel 1.16 van de AVC. Is dit het geval, dan kan volgens mij iedereen opzeggen conform 2.8 van dezelfde voorwaarden. Heeft misschien iemand juridische ervaring hierin?
Dat heb ik van de week ook al uitgelegd, ik heb het effe nagezocht, maar die prijslijst is een aanvulling op de voorwaarden die zichzelf uitsluit door de regel "wijzigingen en aanvullingen voorbehouden." Zowieso is het al geen tariefwijziging die ze doorvoeren, maar een wijziging in het serviceaanbod en dat staat vrij.

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Is er al nu al iemand die geprobeerd heeft het contract te ontbinden?
Terugzetten is niet interessant voor mij, ontbinden wel, de vorige keer was ik te laat :(

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Verwijderd

Peewee_Herman schreef op 09 juni 2003 @ 09:01:
Is er al nu al iemand die geprobeerd heeft het contract te ontbinden?
Terugzetten is niet interessant voor mij, ontbinden wel, de vorige keer was ik te laat :(
ontbinden kan niet, omdat je nog wel je recht kan halen bij een klachtbrief

overigens uitermate zwak dat gebruik maken van die wijzeging voorwaarden

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 09:24:
[...]

Dat heb ik van de week ook al uitgelegd, ik heb het effe nagezocht, maar die prijslijst is een aanvulling op de voorwaarden die zichzelf uitsluit door de regel "wijzigingen en aanvullingen voorbehouden." Zowieso is het al geen tariefwijziging die ze doorvoeren, maar een wijziging in het serviceaanbod en dat staat vrij.
Ja, die zijn wel voorbehouden, maar als Vodafone dat doet kan jij je weer beroepen op de regel in de AVC:

Artikel 2.8 zegt het volgende:
2.8. De AVC en de tarieven mogen door Vodafone eenzijdig worden gewijzigd, ook ten aanzien van bestaande Overeenkomsten. Bij een wijziging van
AVC of tarieven mag Contractant de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum van de inwerkingtreding van de bekendgemaakte wijziging. De opzegging dient binnen dertig dagen na publieke bekendmaking ontvangen te zijn. Partijen zijn elkaar daardoor geen andere vergoeding of compensatie verschuldigd, dan de openstaande betalingsverplichtingen.
En de prijzenlijst is een aanvulling op de AVC, dus deze regel is ook geldig op de prijzenlijst.
Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 22:29:

Er heeft nog nooit bij Vodafone in de algemene voorwaarden gestaan dat je na 4 maanden terug kon stappen. Toch deed men het als een extra service en om daardoor klanten te trekken. Als uitzondering op alle andere providers waar je alleen omhoog kan met belminuten en niet naar beneden.
Klopt, maar er staat ook niet dat dat niet kon.
Anders hadden ze het volgende er moeten zetten:

Abonnementsvorm omlaag migreren: Mogelijk, na 4 maanden 1 stap/abonnementsvorm.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 11:18:
[...]

overigens uitermate zwak dat gebruik maken van die wijzeging voorwaarden
ze dienen de voorwaarden gewoon niet continu te wijzigen, en dan ook nog op een wijze dat de meeste mensen niet eens weten dat er wat gewijzigd is.
Geldkloppers, dat zijn het. Ik heb er geen medelijden mee.

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Verwijderd

Zal morgen eens een mooie brief schrijven.

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:28
Hmm ik ben zwaar benieuwd hoe dit afloopt, ook ik heb een hoger abonnement afgesloten bij The Phone House (Apeldoorn) omdat dat goedkoper zou zijn en ik na 4 maand een lager abonnement kan nemen volgens de doos achter de kassa (believe me , she is!)
Als dat niet zo is, word ik niet blij eigenlijk!

• Byzanthy
Byzanthy schreef op 02 juni 2003 @ 11:20:
Briljant!!! :

_/-\o_
En inmiddels heb ik dus ook een schriftelijke bevestiging van deze wijziging :)
Zijn er trouwens al mensen die een reactie hebben op hun bezwaar-brieven en/of faxen?

Verwijderd

Net heb ik Vodafone eens even hierover gebeld en mijn verhaal uitgelegd (in de winkel werd me aangeraden om een duurder abbo te nemen, enz...) en toen zei de medewerker dat ze de abonnementen niet meer mogen terugzetten 'van de overheid'. Lijkt mij onzin?! Hij zei er ook nog bij dat hij er een klacht van ging maken, en als ze genoeg klachten hadden, zou de maatregel misschien teruggezet worden. Kan iemand mij vertellen of dat waar is?

Verwijderd

^^^^
Niemand??

• cornelixnootje1
Anders lees je de hele draad eens.

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op 13 juni 2003 @ 18:04:
Anders lees je de hele draad eens.
Ik zie nergens iets staan over de 'regel' dat Vodafone bij genoeg klachten de wijziging gaat terugdraaien... Verder vond ik het nogal raar dat die helpdesker vertelde dat het niet mag 'van de overheid'. Waar staat dat dan in dit topic? Alvast bedankt.

Verwijderd

Ze weten in ieder geval bij de klantenservice wel dat veel mensen het niet leuk vinden. Ze verwachten ook veel klachten, dus reacties zouden wel eens lang kunnen gaan duren.

Als ze uiteindelijk bestaande abonnementen nog gebruik laten maken van die regeling dan is dat tenminste iets, maar ze hebben het bij mij eigenlijk al verziekt door zonder aankondigen een wijziging door te voeren.

Misschien (hopelijk) dat ze door de klachtenregen wel voelen dat ze beter wat coulant kunnen zijn met bestaande abonnementen, maar bij die grote bedrijven weet je het nooit... Is dus gewoon afwachten.

Ben overigens een paar dagen geleden gebeld vanwege mijn zakelijke abo (ook kort geleden bij voda afgesloten :() en die vent wist helemaal niets dat terugzetten niet meer kon en zo. Nu is dat natuurlijk wel zakelijk, dus misschien dat het daar wel meevalt, maar in ieder geval hebben ze ze bij voda nog steeds niet allemaal op een rijtje...

Verwijderd

Deze brief kreeg ik van belnu.nl

Vodafone heeft inderdaad per 1 juni de aanvullende voorwaarden veranderd waardoor dit niet meer mogelijk is.
Voor klanten die zich voor 1 juni hebben geabonneerd wordt een uitzondering gemaakt.

Mocht dit toch problemen opleveren, dan horen wij het graag, en zullen er voor zorgen dat dir geregeld wordt.

Verwijderd

Oke ik had 3 weken geleden een brief gestuurd naar SS, waarin ik uitlegde dat ik van 300 naar 120 wilde, nahja bekende verhaal, ik bellen naar klantenservice, wat re nu gebeurde. Zij kon wel zien dat er een brief was ontvangen maar niet wat er ermee gebeurde :S maar dat gedeelte snapte ik niet zo goed. zij zou iig mailtje sturen naar die afdeling om navraag te doen. In elk geval krijg ik dag erop smsje dat de brief niet ontvangen is ......... ??!!!???!! die schijnt dus bij veel mensen het geval te zijn ... erg raar ...

• cornelixnootje1
ze proberen ongetwijfeld zover te treiteren tot je ophoudt met " zeuren " .

zelfde verhaal met contractsannuleren ivm prijswijzigingen en vervolgens willen porteren...

Verwijderd

what the hell, krijg nu opeens brief binnen, apart als ze hem niet hebben ontvange :/
ze willigen mijn verzoek niet in, het is een wijziging in een intern gehanteerd migratiebeleid in plaats van een wijziging in de algemene voorwaarden :(

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
*kickje*

misschien handig voor de mensen die hier nogsteeds mee zitten...

ik had met deze wijzeging dus ook een probleem: abbo was op 15 mei ingegaan.
ik meerdere brieven geschreven, gemailed en gebeld....
steeds een 'nee' als antwoord; het kon gewoon niet.
ik heb zelfs een mail geschreven en 2x gebelt met klantenservice met de vraag waarom anderen wel mochten terugmigreren (had bewijs gevonden op inet) en ik niet. (vond ik discriminatie)

op het laatst maar contact opgenomen met de geschillencomissie... en NET voordat die het in behandeling zouden nemen (en net vooordat ik voor die behandeling 35 euro moest betalen) kreeg ik van vodafone een bevestiging binnen dat het abbo was omgezet naar een vodafone 60 abbo... (dit was dus precies na 4 maand... :? )

2 theorietjes:
deze vind ik het waarschijnlijkst:
de 2e keer dat ik belde vanwege de 'discriminatie' heeft de klantenservicemeneer gezegt van 'ik weet niet waarom, maar ik ga het uitzoeken en bel u later terug'
hij heeft later idd terug gebelt, en kon mij niet vertellen waarom er 'met 2 maten gemoten werd'
ik denk dat deze jongeman toch tussen neus en lippen door heeft geregeld dat ik onbeperkt mocht migreren (ik ging dus van 300 naar 60)

tweede theorietje: (deze kwam het eerst in mij op omdat ik 'iets' op de site van de geschillencommissie had gelezen)
wat had ik gelezen: de 'gedaagde' (in dit geval vodafone) zou eerst de gegevens die ik opgestuurd had naar de comissie in mogen zien en dan als nog een compromis mogen proberen te sluiten.
echter 5 dagen later kreeg ik de acceptgiro van de geschillencomissie in de bus (met brief waarin stond dat als ik het bedrag niet binnen een maand voldeed ze de zaak niet in behandeling namen en sloten).
ik las later ook op de site (ff nagelezen): vodafone zou pas NA betaling inzage krijgen in de gegevens/klacht die ik opstuurde. dus daarom ga ik uit van theorie 1.

edit:
ik heb ook in mijn brieven duidelijk gedreigd met het stappen naar de geschillencomissie, dit na aanleiding van tips op telecomvergelijker

[ Voor 10% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 22-09-2003 01:07 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• cornelixnootje1
Ik kreeg van een dealer in Groningen het advies te dreigen met de geschillencommissie.

Telecombedrijven zijn daar als de dood voor.

MAar voorlopig ga ik maar eerst eens proberen op te zeggen.( Opzegging Vodafone per 1 oktober 2003 )

Ik ben vodafone ook spuugzat, ze hebben mij afgewimpeld met "Ja, daar had u een maand de tijd voor, maar nu sturen we alles terug"

:r
Pagina: 1 2 Laatste