[Vodafone] Niet meer mogelijk om terug te zetten

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 813 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:48
Ik heb net vernomen dat het voortaan niet meer mogelijk is om het vodafone contract terug te zetten na 4 maanden.

Dit niet alleen, maar dit is volgens vodafone geen reden tot opzegging van het contract :S

Weet iemand hier al iets meer over?
Kunnen ze dit zomaar doen zonder dat je je contract kunt opzeggen?

Dit is toch een wijziging van de algemene voorwaardes?

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:50
groot gelijk dat ze dat doen... want anders keren ze veel geld uit als cash-back/toestelkorting en dan lopen ze daarna extra inkomsten binnen. je neemt toch ook niet een abo om na 4 maanden je belbundel te laten verkleinen

Verwijderd

Geen berichten van bekend ondanks dat ik +- 60% van de week bij vodafone aanwezig ben.

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:44
Via wie of wat heb je dat vernomen dan?!
Dit is namelijk wel belangrijk voor mij ivm. dat ik een Vodafone 300 abo heb die ik dus zeker wel om wilde zetten naar een 120 abo zodat ik nog een beetje quitte speel!!

• Utopist
nou als je terug wilt heb je pech, want het is alleen nog maar mogelijk om één stap terug te gaan na 4 maanden.

dus als je een 300 hebt, is het niet mogelijk om een 180 of lager te nemen, wel een 240.

en dit heb ik wel uit een zeer betrouwbare bron...

en als iemand 60% van de tijd in de week (100.8 uur) bij vodafone doorbrengt, en hier niets van hoort, is dat toch zonde eigenlijk... :P

maar goed. dit is dus wel zo...

Verwijderd

-Utopist- schreef op 30 mei 2003 @ 11:48:
nou als je terug wilt heb je pech, want het is alleen nog maar mogelijk om één stap terug te gaan na 4 maanden.

dus als je een 300 hebt, is het niet mogelijk om een 180 of lager te nemen, wel een 240.

en dit heb ik wel uit een zeer betrouwbare bron...

en als iemand 60% van de tijd in de week (100.8 uur) bij vodafone doorbrengt, en hier niets van hoort, is dat toch zonde eigenlijk... :P

maar goed. dit is dus wel zo...
Ik zou jouw bron wel eens willen weten. Wie die betrouwbare bron is. Personeel van vodafone hoort dat toch echt wel eerder te weten als iemand die buiten het bedrijf staat. :?

• flipjevandejam
Inderdaad, ik ben nu inmiddels ook wel erg benieuwd naar jouw bron ook over dat je maar 1 stap terug zou kunnen gaan ipv. meerdere :(.
Dus gaarne je bron even vermelden, in plaats van alleen "is zeer betrouwbaar" :/.

Dit ivm. dat ik dan wel een probleem zou hebben zegmaar, aangezien het me dan flink wat geld zou kunnen gaan kosten e.d.
Dus it's nothing personal, maar toch wel urgent zegmaar :).

[ Voor 32% gewijzigd door flipjevandejam op 30-05-2003 15:08 ]

• Utopist
je zult niet de enige zijn met een urgent probleem. :/

en waarom zou ik gaan zeggen wie mijn bronnen zijn? je zou ook misschien zelf even 117 kunnen bellen, en daar navragen.

ik had ook niets kunnen zeggen, dat je er later achter was gekomen. maar goed. ik wist ook nog van niets, in mijn startpost had ik ook alleen maar gehoord dat het helemaal niet meer terug te zetten was. en nu weet ik al weer wat meer :/

Verwijderd

-Utopist- schreef op 30 mei 2003 @ 15:38:
je zult niet de enige zijn met een urgent probleem. :/

en waarom zou ik gaan zeggen wie mijn bronnen zijn? je zou ook misschien zelf even 117 kunnen bellen, en daar navragen.

ik had ook niets kunnen zeggen, dat je er later achter was gekomen. maar goed. ik wist ook nog van niets, in mijn startpost had ik ook alleen maar gehoord dat het helemaal niet meer terug te zetten was. en nu weet ik al weer wat meer :/
maw je 'betrouwbare bron' is gewoon de 117 service lijn *gaap* zeg dat dan aub ipv zo interresant proberen te doen

Verwijderd

Net 117 gebeld, weten ze er niets van af. Vodafone City-point weet ook niets en het Businesspoint ook al niet. Officieel bericht is er onder de medewerkers van Vodafone ook niet. Lekker vaag :O

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ik vind dit allemaal veel te vaag. "Een betrouwbare bron" die niet mag worden genoemd, navraag doen bij 117 levert niks op, etc.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

En weer open, topicstarter gaat hier straks even een wat uitgebreider stukje posten. Hij heeft in ieder geval een goede reden om z'n bron niet te willen noemen, en naar aanleiding van een mail die ik van hem heb ontvangen, ga ik er vanuit dat z'n bron inderdaad betrouwbaar is.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Utopist
Thanks Intoxicated!
Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 15:44:
maw je 'betrouwbare bron' is gewoon de 117 service lijn *gaap* zeg dat dan aub ipv zo interresant proberen te doen
Nee, het was niet 117 (klantenservice) maar iets anders en ik heb zo mijn redenen om mijn bronnen niet te geven, maar dat maakt verder niet uit, daar gaat dit topic niet over.
Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 15:55:
Net 117 gebeld, weten ze er niets van af. Vodafone City-point weet ook niets en het Businesspoint ook al niet. Officieel bericht is er onder de medewerkers van Vodafone ook niet. Lekker vaag :O
Nou het is nu wel officieel, er is een algemene mail uitgegaan over de wijziging van het migratie beleid.

in de wijziging is het het geval dat mensen niet meer onder een stap kunnen terug gaan dan waarvoor ze het contract hebben afgesloten. dat betekend dus heel simpel, als je een vodafone 500 hebt, kun je maximaal terug naar een 300 (na 4 maanden), maar een 240 is niet mogelijk. ook niet na een extra periode van 4 maanden.

verder is dit volgens vodafone geen reden om het contact te kunnen opzegen, hoewel het imo wel een breuk is van de algemene voorwaardes, maar dat is iets voor later.

ik heb zelf ook met 117 gebeld nadat ik de bevestiging heb gehad van mijn bron, en hun weten het wel. tenminste, mij vertelden ze dat dit inderdaad het geval is.

en sorry dat het een beetje een vaag topic was, ik wist in mijn beginpost er ook nog maar weinig van, maar laterna heb ik wel de bevestiging gehad en kon ik het dus wel zeker weten.

ik kan me ook voorstellen dat murphy01 dit in twijfel trok, maar ik vind ook dat ik een beetje het voordeel van de twijfel mocht krijgen. maar dat is tever offtopic.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dat is wel heel slechte service. Ik kan me voorstellen dat veel klanten met die voorwaarde door de verkopers zijn overgehaald om een duur abonnement te nemen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

-Utopist- schreef op 30 May 2003 @ 22:16:
Thanks Intoxicated!

[...]

Nee, het was niet 117 (klantenservice) maar iets anders en ik heb zo mijn redenen om mijn bronnen niet te geven, maar dat maakt verder niet uit, daar gaat dit topic niet over.

[...]

Nou het is nu wel officieel, er is een algemene mail uitgegaan over de wijziging van het migratie beleid.

in de wijziging is het het geval dat mensen niet meer onder een stap kunnen terug gaan dan waarvoor ze het contract hebben afgesloten. dat betekend dus heel simpel, als je een vodafone 500 hebt, kun je maximaal terug naar een 300 (na 4 maanden), maar een 240 is niet mogelijk. ook niet na een extra periode van 4 maanden.

verder is dit volgens vodafone geen reden om het contact te kunnen opzegen, hoewel het imo wel een breuk is van de algemene voorwaardes, maar dat is iets voor later.

ik heb zelf ook met 117 gebeld nadat ik de bevestiging heb gehad van mijn bron, en hun weten het wel. tenminste, mij vertelden ze dat dit inderdaad het geval is.

en sorry dat het een beetje een vaag topic was, ik wist in mijn beginpost er ook nog maar weinig van, maar laterna heb ik wel de bevestiging gehad en kon ik het dus wel zeker weten.

ik kan me ook voorstellen dat murphy01 dit in twijfel trok, maar ik vind ook dat ik een beetje het voordeel van de twijfel mocht krijgen. maar dat is tever offtopic.
Ik moet je nu gelijk geven, mijn excuses, kreeg net een zakelijke mail die onder het personeel is uitgegaan. Nogmaals mijn excuses je hebt gelijk. :D

Verwijderd

haas schreef op 30 mei 2003 @ 22:20:
Dat is wel heel slechte service. Ik kan me voorstellen dat veel klanten met die voorwaarde door de verkopers zijn overgehaald om een duur abonnement te nemen.
Dat probeerden ze bij inderdaad maandag nog bij "The Phone House". Ik wou eerst de algemene voorwaarden lezen en daar kon ik er niks over vinden. Ik heb het dus niet gedaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 22:25:
[...]

Dat probeerden ze bij inderdaad maandag nog bij "The Phone House". Ik wou eerst de algemene voorwaarden lezen en daar kon ik er niks over vinden. Ik heb het dus niet gedaan.
Er heeft nog nooit bij Vodafone in de algemene voorwaarden gestaan dat je na 4 maanden terug kon stappen. Toch deed men het als een extra service en om daardoor klanten te trekken. Als uitzondering op alle andere providers waar je alleen omhoog kan met belminuten en niet naar beneden.

Deze service komt per 1 juni direct te vervallen. Nagevraagd nogmaals voor de zekerheid en ja op 1 juni is het einde terugstappen.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:50
maar als ik nog geen 4 maanden mijn abo heb
kan ik dan wle al nu overstappen naar een lager tarief

als ik straks slechts 1 stapje terug kan is het echt belachelijk

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Driek schreef op 30 May 2003 @ 22:32:
maar als ik nog geen 4 maanden mijn abo heb
kan ik dan wle al nu overstappen naar een lager tarief

als ik straks slechts 1 stapje terug kan is het echt belachelijk
Nee dat kan niet, je zou het dan als je 4 maanden je abo hebt het morgen nog moeten wijzigen dan kan het nog daarna niet meer. Je hebt dus eigenlijk gewoon pech.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 22:29:
[...]

Er heeft nog nooit bij Vodafone in de algemene voorwaarden gestaan dat je na 4 maanden terug kon stappen. Toch deed men het als een extra service en om daardoor klanten te trekken. Als uitzondering op alle andere providers waar je alleen omhoog kan met belminuten en niet naar beneden.

Deze service komt per 1 juni direct te vervallen. Nagevraagd nogmaals voor de zekerheid en ja op 1 juni is het einde terugstappen.
Extra service is prima, maar dan moeten ze wel de belofte nakomen die bij de koop is gedaan. Daar kan de verkoper niets aan doen nu. Die krijgt de (terecht) boze klanten in zijn zaak.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Driek
dit is dus echt gewoon een vette naaiactie van die gasten
mooie verkoopverhaaltjes die dus niet waar blijken te zijn

lijkt me toch een reden om abo op te zeggen, dit is gewoon misleiding van de klanten

• Pogostokje
  • Laatst online: 17-11 11:22

Pogostokje

* twiet *

Ik denk dat hier alleen mensen over gaan klagen die toch al van plan waren veel geld te incasseren en dan verder niet of nauwelijks te bellen en het abonnement terug te zetten. Da's een vorm van diefstal in feite. Om er boos over te worden en over contractsontbinding na te denken is toch eigenlijk te gek voor woorden?

Maar goed, zo werkt het dus gewoon niet, jullie verpesten het voor iedereen. ;)
En uiteindelijk ... wordt alles gewoon weer doorberekend aan de klanten en het cirkeltje is weer rond.

[edit: typos]

[ Voor 21% gewijzigd door Pogostokje op 30-05-2003 22:48 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Driek
Pogostokje schreef op 30 mei 2003 @ 22:46:
Ik denk dat hier alleen mensen over gaan klagen die toch al van plan waren veel geld te incasseren en dan verder niet of nauwelijks te bellen en het abonnement terug te zetten. Da's een vorm van diefstal in feite. Om er boos over te worden en over contractsontbinding na te denken is toch eigenlijk te gek voor woorden?

En uiteindelijk ... wordt alles gewoon weer doorberekend aan de klanten en het cirkeltje is weer rond.

ik vind dat in dit geval niet zo, zij bieden die service aan, hierdoor pak ik in eerste instantie een duurder abo voor een goedkoper mobieltje, om later t abo te wijzigen.
en ineens schaffen ze die service af, terwijl veel mensen denk ik een duurder abo voor het goedkopere mobieltje hebben afgesloten.

en ik wil mijn abo niet opzeggen, ik wil gewoon dat ze nakomen wat ze belooft hebben.
ik heb ook beloofd om te betalen, als ik dat niet doe wordt ik ook afgesloten

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 22:24:
[...]

Ik moet je nu gelijk geven, mijn excuses, kreeg net een zakelijke mail die onder het personeel is uitgegaan. Nogmaals mijn excuses je hebt gelijk. :D
Grappig zeg, dat jij als Vodafone medewerker het later krijg te horen als ons (Utopist en ik)

Trouwens, mijn bron is een Vodafone City point @ 09.30 vanochtend

[ Voor 9% gewijzigd door Ginz op 30-05-2003 23:30 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Maar het is nog wel __zeker weten__ mogelijk dat je 1 stap terug kan? Het verschil tussen 120 en 60 (2 jaar) is namelijk toch nog 100 euro, terwijl ik maar 60 nodig heb. Hoe gaat het dan precies in zn werking, bel je na die 4 maanden naar vodafone of moet je speciaal terug naar de winkel om je abbo om te zetten?

System specs

• flipjevandejam
Hmm, ik had eerst mijn twijfels over de correctheid van je bericht, maar aangezien er nu meerdere mensen/bronnen zijn die het bevestigen moet ik even mijn verontschuldigingen aanbieden.

Verder heb ik hier denk ik ook wel een (groot) probleem ivm. dat ik een Vodafone 300 abo heb (40,50 per maand!! :/) en dit dus alleen nog maar terug kan naar 240 min :( (35,00 euro/maand!!).

Nu ga ik er wel vanuit dat Vodafone binnen nu en een paar maanden vast wel weer zijn AV veranderd, maar toch, de opzet van omzetten naar 120 abo na 4 maanden ligt toch mooi in duigen ;( :(

Verwijderd

Ginz schreef op 30 mei 2003 @ 23:29:
[...]

Grappig zeg, dat jij als Vodafone medewerker het later krijg te horen als ons (Utopist en ik)

Trouwens, mijn bron is een Vodafone City point @ 09.30 vanochtend
Ja maar jouw vader werkt bij Vodafone Ginz ;)

Trouwens, het is dus allemaal wel waar dat Vodafone het verlagen principe heeft aangepast. Je kunt nu na vier maanden je abonnement aanpassen met een stap lager. Dit gaat nog steeds kostenloos. Trouwens mocht je met dit alles niet eens zijn hoorde ik ook dat je een aangetekend brief kunt versturen en een poging doen tot het stopzetten van je abonnement. Succes!

Verwijderd

Tentacle1 schreef op 30 mei 2003 @ 23:56:
Maar het is nog wel __zeker weten__ mogelijk dat je 1 stap terug kan? Het verschil tussen 120 en 60 (2 jaar) is namelijk toch nog 100 euro, terwijl ik maar 60 nodig heb. Hoe gaat het dan precies in zn werking, bel je na die 4 maanden naar vodafone of moet je speciaal terug naar de winkel om je abbo om te zetten?
ik heb nu een tijdje abo van vodafone en ik had het laatst om alten zetten van 180 naar 60.. gewoon bellen naar die klanten service of waneer die lui zelf bellen om te vragen hoe ut abonement bevalt daar over beginne veraderen ze eht .. als je het aan het begin van de maand doet dan vervalt er niks maar als je het halverwege doet dat vervallen al je belminuuten voor die maand (best kut dus) gewoon zeggen dat je het vanaf het einde van de maadn wilt en je krijgt 2 weken later bevestiging via de post binne ..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 01:16:
[...]

ik heb nu een tijdje abo van vodafone en ik had het laatst om alten zetten van 180 naar 60.. gewoon bellen naar die klanten service of waneer die lui zelf bellen om te vragen hoe ut abonement bevalt daar over beginne veraderen ze eht .. als je het aan het begin van de maand doet dan vervalt er niks maar als je het halverwege doet dat vervallen al je belminuuten voor die maand (best kut dus) gewoon zeggen dat je het vanaf het einde van de maadn wilt en je krijgt 2 weken later bevestiging via de post binne ..
Ja maar dit is dus sindskort (woensdag jl) aangepast en is dus niet meer mogelijk.
Je kunt niet meer van je vod180 naar een vod60.

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:16
Hmm ... De klantenservice van Vodafone (0654500100) wist nog nergens van. Ik heb net gebeld. Volgens de aardige medewerker was er bij hen niets bekend over een wijziging in de omzetting van de belbundels.

Onzekerheid troef dus ... :?

Verwijderd

TweakersOnly schreef op 31 mei 2003 @ 10:34:
Hmm ... De klantenservice van Vodafone (0654500100) wist nog nergens van. Ik heb net gebeld. Volgens de aardige medewerker was er bij hen niets bekend over een wijziging in de omzetting van de belbundels.

Onzekerheid troef dus ... :?
Dat is mij dus ook gezegd toen ik 117 belde. Na een paar keer proberen had ik wel een medewerker die het wist. Menig medewerker weet het nu nog niet.

• TweakersOnly
Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 10:35:
Dat is mij dus ook gezegd toen ik 117 belde. Na een paar keer proberen had ik wel een medewerker die het wist. Menig medewerker weet het nu nog niet.
Weet jij dan ook of de nieuwe regels ook voor bestaande klanten geldt?

Verwijderd

TweakersOnly schreef op 31 mei 2003 @ 10:39:
[...]
Weet jij dan ook of de nieuwe regels ook voor bestaande klanten geldt?
Ja die regels gelden voor iedereen zowel bestaande als nieuwe klanten.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:37
Wéér een reden minder om vodafone te nemen. Het enige waar ze nu nog goed in zijn is de goede bereikbaarheid, maar qua kosten wordt het steeds slechter :{.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:15

alienfruit

the alien you never expected

Aah. Gelukkig hoor ik het op tijd, was bijna voor Vodafone! gegaan. Ik hou me tijdelijke Vodafone! Live! telefoon wel, die ik heb gehad om een Live! web-site te testen :):):) ("Ja meneer, uw telefoon is gestolen, jah dikke pech, he!")

[ Voor 4% gewijzigd door alienfruit op 31-05-2003 10:54 ]

• Sebastiaan
  • Laatst online: 17-11 00:03

Sebastiaan

....

Dit was dus ook de reden dat ik toen niet dat vodafone abo had genomen waarbij je met de wijziging aan het eind 50 euro, ik had toen al gezien dat het nergens in de AV vermeld staat, het was een extra service en die mogen ze gewoon stopzetten als ze dat willlen

• x-man
  • Laatst online: 25-09 20:28

x-man

Proud newbie!

offtopic:
Als hier zoveel Vodafone mensen zijn, kan dan iemand alsjeblieft uitzoeken, waarom ik daar geweigerd ben? Bij T-Mobile was ik wel aangenomen.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Verwijderd

x-man schreef op 31 May 2003 @ 10:57:
offtopic:
Als hier zoveel Vodafone mensen zijn, kan dan iemand alsjeblieft uitzoeken, waarom ik daar geweigerd ben? Bij T-Mobile was ik wel aangenomen.
Dat kan veel verschillende redenen hebben. Daar hebben de medewerkers verder geen inzicht in. Het enig wat je kan doen is naar het adres in Maastricht een brief sturen voor de exacte reden. Ik kan wel een aantal mogelijke redenen noemen.

1.) er heeft voor jouw iemand gewoont die veel schulden had.
2.) je hebt zelf een negatieve registratie staan
3.) Je kredietwaardigheid is onvoldoende.

Dit zijn een aantal mogelijke redenen, ik zeg niet dat het zo is maar het kan.

Let op: Abo's worden op adres aangesloten dus niet op naam. Ze kijken naar het adres bij de beoordeling!

• x-man
  • Laatst online: 25-09 20:28

x-man

Proud newbie!

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 11:01:
[...]

[Let op: Abo's worden op adres aangesloten dus niet op naam. Ze kijken naar het adres bij de beoordeling!
Kijk dat wist ik niet. Wel dat ze onder meer naar je adres keken. Bedankt.
Er zijn heel veel verschillende bewoners geweest in dit huis, dus het kan wel zo zijn. Vond het alleen jammer dat ik toen ik een brief naar Vodafone stuurde, gewoon een standaardbrief kreeg toegestuurd (na 40 dagen), dat ik niet voldeed aan de voorwaarden. Ja dat weet m'n neus ook wel..maar niet waarom. Aangezien ik al m'n rekeningen optijd betaal (T-mobile zal wel heel blij zijn met mij) en geen schulden heb.

Geen enkele medewerker en Vodafone servicewinkel kon me precies de reden vertellen. Wel jammer eigenlijk.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• Byzanthy
  • Laatst online: 05-05 20:19
Weet iemand welke rechten je hebt als je door een verkoper (in mijn geval mediamarkt) bent geadviseerd om zo'n duurder (300) abbo te nemen omdat je toch na 4 maand terugkan? Dat kan dus nu blijkbaar niet meer (in ieder geval niet 2 stappen terug) en loopt dus wel aardig in de papieren.

Verwijderd

Helemaal geen, ze kunnen namelijk je zoveel vertellen. Het is eigenlijk een naaistreek want er stond niets in de algemene voorwaarden dus de service mag zonder mededelen zomaar worden opgeheven. Je hebt dus als consument geen enkel recht op vergoeding.

Je kan natuurlijk proberen bij de mediamarkt je verhaal te halen en misschien dat die er zo een oplossing voor hebben. Bij vodafone heb je in ieder geval nergens recht op. Zodra men iets in de voorwaarden wijzigt of iets dat betrekking heeft op de voorwaarden zijn zij jouw verplicht een goed bod te doen. Anders niet.

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:01
Byzanthy schreef op 31 May 2003 @ 11:24:
Weet iemand welke rechten je hebt als je door een verkoper (in mijn geval mediamarkt) bent geadviseerd om zo'n duurder (300) abbo te nemen omdat je toch na 4 maand terugkan? Dat kan dus nu blijkbaar niet meer (in ieder geval niet 2 stappen terug) en loopt dus wel aardig in de papieren.
Als jij het abonnement onder die voorwaarden 'gekocht' hebt, zal ik de mediamarkt daar mooi op aanspreken. Zij verkopen jou iets wat je niet kan krijgen, maar je hebt er wel recht op.
Je kan het vergelijken met het kopen van een wasmachine waar dan €50 energiepremie op zou zitten. Zo wordt het ook verkocht aan jou. Helaas blijkt dan dat je geen energiepremie kan ontvangen.. Dan moet het bedrijf waar je de machine gekocht hebt jou die €50 betalen, Het was immers de afspraak dat je die zou krijgen (het was een onderdeel van de koopovereenkomst en koopprijs).
Dit verhaal over die energiepremie stond in 1 van de laatste consumentengidsen..

.edit: Nog maar even navraag gedaan bij een jurist :P
Wanneer je je abonnement bij bijv. THe Phonehouse hebt afgesloten en de verkoper heeft jou verteld dat je na 4 maanden kon overstappen, dan kan je daar alleen verhaal halen (je geld eisen) als je dit hebt laten vastleggen door een medewerker. Monderlinge afspraken zijn namelijk juridisch ontzettend lastig hard te maken, moeilijk te bewijzen..
Kortom: de mensen die in dit bootje gestapt zijn, zjn vrij kansloos helaas...

* JJapie is blij dat hij het op het laatste moment toch maar niet gedaan heeft...

[ Voor 22% gewijzigd door JJapie op 31-05-2003 11:57 ]

• flipjevandejam
Ik heb net ook even met 117 gebeld om te checken hoe het zit en ook om te vragen of ik misschien nu tegen een boete me abo toch naar een 60 min abo om zou kunnen laten zetten.

Ik kreeg echt een ongelooflijke randebiel aan de telefoon die mij doodleuk alle regeltjes enzo voor ging lezen :( %$(%&$#. Kijk het is niet zo dat ik het niet wil accepteren ofzo, ik keek alleen even hoe het zat, maar argghh, de toon waarop die man mij te woord stond %$(!"%

Verwijderd

Volgens mij heb jij als consument gewoon het recht om terug te stappen. Indien dit jou verteld is bij aankoop van de telefoon/afsluiten abonnement. Ik zie het als een wijziging van de verkoop voorwaarden, volgens mij sta je heel sterk

• JJapie
Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 13:25:
Volgens mij heb jij als consument gewoon het recht om terug te stappen. Indien dit jou verteld is bij aankoop van de telefoon/afsluiten abonnement. Ik zie het als een wijziging van de verkoop voorwaarden, volgens mij sta je heel sterk
Heb jij die voorwaarden zwart op wit staan dan??
Nee dus.. Je hebt een mondelinge afspraak.. Dat is niet hard te maken.. Je bent dus kansloos :/

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
gewoon vandaag een fax sturen dat je je belbundel wilt wijzigen. Zij zullen dan gaan wijzigen op de datum wanneer het contract 4 maanden oud is!!

• flipjevandejam
Hmm, dat is op zich ook nog wel een goed idee, als het werkt natuurlijk! :)

Maar misschien kan je ons dan ook even vertellen naar welk nummer (en/of persoon) we die fax moeten sturen en of het dan mogelijk is om meer dan 1 stap terug te gaan (zoals voorheen dus! :))

Verwijderd

Paters schreef op 31 May 2003 @ 14:02:
gewoon vandaag een fax sturen dat je je belbundel wilt wijzigen. Zij zullen dan gaan wijzigen op de datum wanneer het contract 4 maanden oud is!!
BEn zeer benieuwd naar je bron en hoe je er bij komt dat dat kan.

Volgens onze bekende telefoonlijn 117 onmogelijk.

Verwijderd

GFM schreef op 31 May 2003 @ 13:45:
[...]

Heb jij die voorwaarden zwart op wit staan dan??
Nee dus.. Je hebt een mondelinge afspraak.. Dat is niet hard te maken.. Je bent dus kansloos :/
Een mondelinge afspraak is net zo rechtsgeldig als een niet mondelinge. In dit geval zou je dus alleen in de problemen komen als de verkoper zou ontkennen dat hij dit heeft gezegd. Wat erg onprofessioneel en klantonvriendelijk zou zijn.
Maar dan nog, het is algemeen bekend dat het kon en dat mensen erover geinformeerd zijn. Ik geef je een goede kans

• JJapie
Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 15:10:
[...]

Een mondelinge afspraak is net zo rechtsgeldig als een niet mondelinge. In dit geval zou je dus alleen in de problemen komen als de verkoper zou ontkennen dat hij dit heeft gezegd. Wat erg onprofessioneel en klantonvriendelijk zou zijn.
Maar dan nog, het is algemeen bekend dat het kon en dat mensen erover geinformeerd zijn. Ik geef je een goede kans
Dat schreef ik toch....
Mondelinge afspraken zijn juridisch lastig hard te maken.. En die verkoper gaat natuurlijk niet bekennen. Dat kost hem immers alleen maar geld.. Dan wordt het dus jouw woord tegen het zijne.
Als het erkend, dan moet je dat meteen zwart op wit laten zetten. Kan hij er in ieder geval niet meer onderuit...

Verwijderd

GFM schreef op 31 May 2003 @ 15:49:
[...]

Dat schreef ik toch....
Mondelinge afspraken zijn juridisch lastig hard te maken.. En die verkoper gaat natuurlijk niet bekennen. Dat kost hem immers alleen maar geld.. Dan wordt het dus jouw woord tegen het zijne.
Als het erkend, dan moet je dat meteen zwart op wit laten zetten. Kan hij er in ieder geval niet meer onderuit...
lees nou even wat ik type dan. Het is dan wel jou woord tegen het zijne, maar jij kan toch aannemelijk maken dat hij dat inderdaad verteld heeft? 8)7

• Paters
  • Niet online
Sorry dat ik niet eerder kon reageren. Ik heb vanmiddag 117 gebeld. Ze zeiden dat na 1 juni een abo verlaging van meer dan 1 stap niet meer kan. Ik zei dat ik bij het afsluiten van het abonnement van vodafone heb gehoord dat ik na 4 maanden mijn contract kon verlagen naar een niveau die ik wenselijk vind.

Voor 1 abo van mij geld dat de 4 maanden voorbij zijn op 17 juni, voor een ander abo zijn de 4 maanden op 17 augustus voorbij.

Ik zei: Ik ga hier niet mee akkoord (aangezien vodafone medewerkers mij hebben verteld dat ik deze abonnementen na 4 maanden kan verlagen naar een niveau naar mijn wens) welke stappen kan ik ondernemen?

De telefoniste zei: Dan moet je vandaag nog een fax sturen (naar het bekende adres, admin afdeling volgens mij 045-5607661) dat je je abonnementen wil verlagen (+ kopie legitimatie). Het zal niet direct worden verlaagt, maar op het moment dat de contracten 4 maanden oud zijn.

Ik weet niet of ze al akkoord zijn met mijn fax.

Het smerige van vodafone is: Enorme kortingen uitdelen op zware abonnementen. Klanten sluiten dan een zwaar abonnement af onder het mom van "ik kan het toch na vier maanden verlagen". Plotseling is het niet meer mogelijk. Als ze het nu invoeren voor contracten die na 1 juni zijn afgesloten...ok...maar dat doen ze niet. Dit is zeer misleidend en denk niet dat je hier akkoord me hoeft te gaan.

Wanneer ze akkoord gaan met mijn fax dan zijn ze nog steeds raar bezig. Er zijn meerdere mensen die gebeld hebben naar 117 en die krijgen te horen dat na 1 juni het verlagen van abo met meer dan 1 stap niet mogelijk is. Tevens geven ze aan dat wanneer je abo nu niet ouder is dan 4 maanden, je het niet nu niet kan verlagen. Maarrrrr....ze verzwijgen voor de klant dan het feit dat het wel mogelijk is om het nu door te geven en dat het dan wordt verlaagd wanneer het abonnement 4 maanden oud is.

• TweakersOnly
Ik heb me vanmiddag eens verdiept in de Algemene Voorwaarden van Vodafone:

Artikel 2.8 zegt het volgende:
2.8. De AVC en de tarieven mogen door Vodafone eenzijdig worden gewijzigd, ook ten aanzien van bestaande Overeenkomsten. Bij een wijziging van
AVC of tarieven mag Contractant de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum van de inwerkingtreding van de bekendgemaakte wijziging. De opzegging dient binnen dertig dagen na publieke bekendmaking ontvangen te zijn. Partijen zijn elkaar daardoor geen andere vergoeding of compensatie verschuldigd, dan de openstaande betalingsverplichtingen.
Even is gewone mensentaal. Als Vodafone de algemene voorwaarden en/of de tarieven wijzigt, dan geldt dit voor alle abonnees. Na een wijziging mag je binnen 30 dagen kostenloos opzeggen.

Artikel 1.16 zegt het volgende:
1.16. Prijslijst(en): de lijst(en) met tarieven en overige kosten voor Aansluitingen, Diensten en/of Zaken, die Vodafone zelf levert.
Het omzetten van je belbundel is gratis na 4 maanden en is opgenomen in de tarievenlijst die geldig zijn vanaf 1 juni 2002. Deze tarievenlijst voldoet aan de defitie zoals bedoeld in artikel 1.16 van de AV. Met andere woorden: Iedereen die een Vodafone 180 abonnement of hoger heeft kan zijn abonnement per 01-06-2003 opzeggen, onder vermelding van artikel 2.8 en 1.16 van de AV van Vodafone. :)

• Paters
  • Niet online
maar dat is zeker voor zakelijke klanten weer niet van toepassing

• Ginz
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 01:15:
[...]

Ja maar jouw vader werkt bij Vodafone Ginz ;)
Ow?

Laat ik toch denken dat mijn vader nog steeds bij DSM werkt, maar ik zal eens vragen of hij toevallig van baan veranderd is......

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• TweakersOnly
Paters schreef op 31 May 2003 @ 18:32:
maar dat is zeker voor zakelijke klanten weer niet van toepassing
Ik heb de algemene voorwaarden voor de zakelijke klant niet doorgespit. :) :)

Verwijderd

Waar op de tarievenlijst staat dat, kan niets vinden :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 18:39:
Waar op de tarievenlijst staat dat, kan niets vinden :?
Ook op de dienstenlijst van vodafone staat deze service niet. Heel leuk maar deze vallen echt buiten de AV hoor. En je mag echt niet opzeggen. :X

offtopic: verkeerde knopje 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 18:44 ]

• Paters
  • Niet online
echt schandelijk...waar kan ik in godsnaam de algemen voorwaarden van vodafone (op hun site) vinden?

Verwijderd

Paters schreef op 31 May 2003 @ 18:47:
echt schandelijk...waar kan ik in godsnaam de algemen voorwaarden van vodafone (op hun site) vinden?
http://www.vodafone.nl/do...Final_VF_AV_Consument.pdf

• Paters
  • Niet online
sorry....vergeten te zeggen.....AV zakelijk

• TweakersOnly
Ik heb ff een scan van de tarievenlijst online gezet. Deze tarievenlijst heb ik op 20 april uit een Vodafone Citypoint filiaal gehaald en moeten dus vrijwel zeker actueel zijn:

Voorkant: Klik hier
Achterkant: Klik hier

Verwijderd

http://www.vodafone.nl/download/pdf/Final_VF_AV_zakelijk.pdf gewoon effe consument in zakelijk veranderen

Verwijderd

TweakersOnly schreef op 31 May 2003 @ 18:54:
Ik heb ff een scan van de tarievenlijst online gezet. Deze tarievenlijst heb ik op 20 april uit een Vodafone Citypoint filiaal gehaald en moeten dus vrijwel zeker actueel zijn:

Voorkant: Klik hier
Achterkant: Klik hier
Tis lullig, een hogere kan en andere wijzigingen, dus toevoegingen kan vanaf de 5e maand. Hieronder valt niet het naar beneden zetten van de belvoorraad.

P.s. Elke maand is er een nieuwe lijst :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 18:58 ]

• TweakersOnly
Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 18:58:
Tis lullig, een hogere kan en andere wijzigingen, dus toevoegingen kan vanaf de 5e maand. Hieronder valt niet het naar beneden zetten van de belvoorraad.

P.s. Elke maand is er een nieuwe lijst :X
Ik snap jouw redenering niet. Een abonnementsomzetting naar boven valt wel binnen de tarievenlijst en is gratis vanaf het begin. Is een abonnementswijziging naar beneden geen andere wijziging dan? :?

Verwijderd

TweakersOnly schreef op 31 May 2003 @ 19:01:
[...]
Ik snap jouw redenering niet. Een abonnementsomzetting naar boven valt wel binnen de tarievenlijst en is gratis vanaf het begin. Is een abonnementswijziging naar beneden geen andere wijziging dan? :?
Volgens Vodafone niet, en jij hebt een oudere versie van de tarievenlijst. Ik heb vernomen dat er vanaf 1 juni weer een nieuwe is. En het afschaffen van een dienst is niet in de AV opgenomen. Daarnaast staat er altijd onderaan de tarievenlijst en av dat deze aan verandering onderhevig zijn en niet onder de verantwoordelijkheid van vodafone vallen. Daarmee sluiten ze een artikel van de AV uit. En dat is hun recht.

• TweakersOnly
Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 19:06:
Volgens Vodafone niet, en jij hebt een oudere versie van de tarievenlijst. Ik heb vernomen dat er vanaf 1 juni weer een nieuwe is. En het afschaffen van een dienst is niet in de AV opgenomen. Daarnaast staat er altijd onderaan de tarievenlijst en av dat deze aan verandering onderhevig zijn en niet onder de verantwoordelijkheid van vodafone vallen. Daarmee sluiten ze een artikel van de AV uit. En dat is hun recht.
Aan de achterkant van de tarievenlijst staat het volgende:
De tarieven gelden per 1 juni 2002.
Aan deze tarievenlijst kunnen geen rechten worden ontleenfd.
Wijzigingen voorbehouden.

Deze officiele tarievenlijst is een aanvulling op de
Algemene Voorwaarden Consumenten van Vodafone-Libertel N.V.
Als ik vroeger goed heb opgelet, kan een wijziging in een willekeurige tekst bestaan uit drie onderdelen:
- Toevoegen van tekst
- Wijzigen van tekst
- Verwijderen van tekst

In bovenstaand geval hebben we dus te maken met het derde geval, het verwijderen van tekst, en is de tarievenlijst volgens de letterlijke betekenis van het woord gewijzigd. Hierdoor vallen we weer automatisch terug op artikel 2.8 van de AVC.

[ Voor 16% gewijzigd door TweakersOnly op 31-05-2003 19:14 ]

Verwijderd

En daar boven staat dus de val, aan deze tarievenlijst kunnen geen rechten worden ontleed, en wijzigingen voorbehouden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 19:35:
En daar boven staat dus de val, aan deze tarievenlijst kunnen geen rechten worden ontleed, en wijzigingen voorbehouden.
Nou, dat lijkt me echt niet het geval. Volgens mij kunnen er wel rechten aan ontleend worden. Dit schrijven ze er alleen bij om een veelheid van mensen die er niet echt veel verstand van hebben, te doen afschrikken.
Als je soms ook kijkt naar sommige AV's en bepalingen eruit. Echt heel komisch wat daar in kan staan.

• flipjevandejam
Ja maar dat is wel de meest kromme redenering die ik ooit gehoord heb!

Je kan het op deze manier allebei de kanten op redeneren en ik vraag me dan ook af of dit wel mag, anders kunnen ze bij de hele AV wel die 2 zinnetjes eronder zetten!!
Persoonlijk vind ik het bullshit, want het is gewoon een onderdeel van de dienst die je gebruikt (het product dat je koopt/huurd) en dus valt dit ook onder de voorwaarden van het product/dienst dat/die je gebruikt/huurd.

Ik had gister geen tijd meer om te reageren, maar ik heb dus na een paar keer bellen met 117 ook gehoord dat je nog een fax kon sturen, dat moest echter wel gister gebeuren!

Verwijderd

Geldt dit ook voor business abo's? Lijkt me niet want ik kreeg nog een tarievenlijst van januari 2002 opgestuurd van vodafone

Verwijderd

De wijzigingen gelden voor alle abbonementen.

@flipjevandejam: Het is geen dienst of product wat je huurt of koopt, het was een extra service die men had, maar daar heb je niet voor getekend. Het is ook nergens in jouw contract vastgelegd. Zodra jij in je contract hebt laten zetten dat dat is afgesproken heb je recht van spreken. Je hebt dit niet dus geen recht op compensatie.

Verwijderd

Maar ja,

aan de andere kant kan je ook zeggen dat er niets verandert is aan de prijslijst. Het omzetten blijft nog gratis, alleen de uitvoering ervan verandert en dat is nooit beschreven in de prijslijst.

Ik heb ook van de klantenservice gehoord dat ze er ook nog niet echt uit zijn, wat betreft de klanten aan wie de verkoper doorgaf dat ze hun voorraad naar 4 maanden onbeperkt kunnen wijzigen. Daar zou in de loop van de aankomende week meer duidelijkheid over bestaan. Kan je dat bevestigen, Murphy?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 12:03 ]

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Tegen mij werd gezegd dat zo'n fax helemaal niet mogelijk is. :?

Godsamme kutvodafuck. Straks zit ik met twee V300 abo's a 40,50 per stuk, voor een jaar lang.

En dat terwijl 2 citypoints en 3 gesprekken met 117 mij altijd hebben gegarandeerd dat ik onbeperkt kon terugzetten.

Dan maar hopen op een snelle volgende prijswijziging.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 08:57

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Pogostokje schreef op 30 May 2003 @ 22:46:

Helemaal mee eens, Globalwin FOP 38 op HCC te koop ? is hier ook een leuk voorbeeld van (Toevallig 95% GSMStunter mensen die hierna hun abo hebben opgezegd...) Wel leuk om te zien dat KPN zo toch weer een sprongetje krijgt op Vodafone, gezien je bij KPN elk half jaar naar beneden kunt (echter wel met kosten).

[edit]
Lijkt me btw dat alle mensen die online van cashdeals gebruik gemaakt hebben hun vewrhaal wel hard kunnen maken, gezien dit daar meestal gewoon letterlijk als instructie wordt gegeven. Dus niet naar Vodafone, maar als "verkeerde voorlichting door de verkoper". Zal eindelijk de wereld (en zijn mobiele aanbieders) weer verlost worden van een aantal online cashdeal eikols die teveel fouten maken... (Na KPN 120min. abo GSMStunter is KPN gestopt met overeenkomsten met cashdeal sites via internet). Leve de onlie faillisementen!

[ Voor 23% gewijzigd door Kippenijzer op 01-06-2003 12:32 ]

• flipjevandejam
Het lijkt me handig voor alle mensen om deze link even te checken, hier word namelijk ook veel informatie en standpunten gegeven over deze situatie :Y).

Verwijderd

De redenering van 'Tweakersonly' eerder in deze topic lijkt mij een correcte. Maar hoe zit het nu met het zinnetje 'hier kunnen geen rechten aan worden ontleend' m.b.t. de prijslijst van de diensten van Vodafone. Het lijkt mij onzin dat er totaal geen rechten aan ontleend kunnen worden. De betreffende lijst (ingescant) is namelijk aanvulling, en daarmee onderdeel, van de AVC van Vodafone. In die AVC komt nu een wijziging, hoewel ik niet zeker weet of die wijziging ook op papier is terug te vinden in de nieuwe tarievenlijst per 1 juni 2003. Maar stel dat er inderdaad geen wijziging op papier komt, dan nog is er sprake van een mondelinge overeenkomst met Vodafone. Die overeenkomst is net zo rechtsgeldig als een schriftelijke. Vodafone weet dat men altijd mondeling heeft toegezegd dat het mogelijk is om vanaf de 5e maand kosteloos het abonnement willekeurig te verlagen. Na de wijziging hierin hebben we dus te maken met een wijziging van de tarievenlijst diensten, hetgeen onderdeel is van de AVC, waardoor de AVC wijzigt.

Het is dus wel degelijk mogelijk om het contract kosteloos te laten ontbinden. De eigen AVC van Vodafone bepaalt dat ook.

• TweakersOnly
Update:

De Vodafone-klantenservice reageert heel coulant op de ontstane ontwikkeling, maar er is geen duidelijke richtlijn waar de medewerkers zich aan moeten houden.

Quote van een medewerker: "Wij hebben de nieuwe regels pas 30 mei gehoord en zitten nu zelf met de handen in het haar." Het blijkt dat veel medewerkers van het eigen Vodafone-Citypoint en internetshops actief reclame maakten voor de mogelijkheid tot omzetten van het abonnement. Daarom maakten teveel mensen gebruik van de regeling en werd de regeling te duur.

Mijn broer en ik hebben in april/mei in totaal 3 Vodafone300 abonnementen afgesloten. Voor elk abonnement werd een aparte regeling getroffen.

- Abonnement 1: Het abonnement wordt 4 maanden na aansluitingsdatum alsnog omgezet naar een Vodafone 120 abonnement.
- Abonnement 2: Het abonnement wordt per direct omgezet naar een Vodafone 60 abonnement. >:)
- Abonnement 3: Er wordt een notitie gemaakt dat er vandaag is gebeld en 4 maanden na aansluitingsdatum moet ik terugbellen naar de klantenservice. De klantenservice zal dan alsnog het abonnement omlaag zetten.

Verwijderd

TweakersOnly schreef op 02 June 2003 @ 09:48:
Update:

De Vodafone-klantenservice reageert heel coulant op de ontstane ontwikkeling, maar er is geen duidelijke richtlijn waar de medewerkers zich aan moeten houden.

Quote van een medewerker: "Wij hebben de nieuwe regels pas 30 mei gehoord en zitten nu zelf met de handen in het haar." Het blijkt dat veel medewerkers van het eigen Vodafone-Citypoint en internetshops actief reclame maakten voor de mogelijkheid tot omzetten van het abonnement. Daarom maakten teveel mensen gebruik van de regeling en werd de regeling te duur.

Mijn broer en ik hebben in april/mei in totaal 3 Vodafone300 abonnementen afgesloten. Voor elk abonnement werd een aparte regeling getroffen.

- Abonnement 1: Het abonnement wordt 4 maanden na aansluitingsdatum alsnog omgezet naar een Vodafone 120 abonnement.
- Abonnement 2: Het abonnement wordt per direct omgezet naar een Vodafone 60 abonnement. >:)
- Abonnement 3: Er wordt een notitie gemaakt dat er vandaag is gebeld en 4 maanden na aansluitingsdatum moet ik terugbellen naar de klantenservice. De klantenservice zal dan alsnog het abonnement omlaag zetten.
Bijzonder creative CityPoint is dat zeg! Kan ik vragen welke dat was?

• TweakersOnly
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 09:56:
Bijzonder creative CityPoint is dat zeg! Kan ik vragen welke dat was?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, dit zijn alleen uitspraken die ik van de medewerkes van de klantenservice heb gehoord. In het algemeen bleek dat veel verkoopmedewerkers van de eigen Vodafone-Citypoint actief reclame maakten voor mogelijkheid tot omzetting, om zo duurdere abonnementen te kunnen verkopen. Veel mensen stapten na 4 maanden toch terug naar een 'goedkoop' abonnement, waardoor de regeling te duur werd.

• flipjevandejam
Hoe heb je het voor mekaar gekregen dan dat je 2e abo direct omgezet wordt naar een 60 min abo?! En waarom heb je dat dan niet ook met het 3e abo laten doen! :?

• empirebart
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-07-2024
zou iemand een voorbeeld fax kunnen maken voor mij?
want ik zou eigelijk niet weten hoe ik er aan moet beginnen en wat ik er in moet zetten.
ik wil asap van vodafone af want ik voel me flink genaaid.
ik had voor de fun een vodafone live pakket extra bij me 180abbo gepakt gewoon om te kijken of het iets zou zijn, ik had de verkoper gevraagd of het mogelijk was om het ook weer meteen op te zeggen.
de verkoper beloofde me toen dat dat gewoon mogelijk was.
dus ik 2 weken later terug naar de city point in eindhoven, maar toen ik het vroeg of ze het weer ongedaan wilde maken toen zij de zelfde verkoper NEE tegen me.
ik zij toen dat hij tegen me had gezegt dat ik het gewoon weer (kosteloos) kon weg laten halen.
maar na een paar kwartier daar voor nix te hebben zitten praten met iedereen ben ik maar (boos) weggelopen.
aub iemand die me kan helpen heb geen zin in iedere maand 80 euro te betalen.
voor de gene die me het meeste helpt staat er een krat bier te wachten

Brabo's United in Distributed Computing

Verwijderd

flipjevandejam schreef op 02 June 2003 @ 10:38:
Hoe heb je het voor mekaar gekregen dan dat je 2e abo direct omgezet wordt naar een 60 min abo?! En waarom heb je dat dan niet ook met het 3e abo laten doen! :?
2de abo zal denk ik toen tijdens de prijsverhoging per direct stopgezet zijn. Het kan anders namelijk niet.. 3de abo viel denk ik net buiten de boot.

Verwijderd

empirebart schreef op 02 June 2003 @ 10:39:
zou iemand een voorbeeld fax kunnen maken voor mij?
want ik zou eigelijk niet weten hoe ik er aan moet beginnen en wat ik er in moet zetten.
ik wil asap van vodafone af want ik voel me flink genaaid.
ik had voor de fun een vodafone live pakket extra bij me 180abbo gepakt gewoon om te kijken of het iets zou zijn, ik had de verkoper gevraagd of het mogelijk was om het ook weer meteen op te zeggen.
de verkoper beloofde me toen dat dat gewoon mogelijk was.
dus ik 2 weken later terug naar de city point in eindhoven, maar toen ik het vroeg of ze het weer ongedaan wilde maken toen zij de zelfde verkoper NEE tegen me.
ik zij toen dat hij tegen me had gezegt dat ik het gewoon weer (kosteloos) kon weg laten halen.
maar na een paar kwartier daar voor nix te hebben zitten praten met iedereen ben ik maar (boos) weggelopen.
aub iemand die me kan helpen heb geen zin in iedere maand 80 euro te betalen.
voor de gene die me het meeste helpt staat er een krat bier te wachten
Was het zo'n klein miezerig ventje? Die gaf namelijk laatst ook een paar foute adviezen waardoor ik hem moest corrigeren met zijn uitspraak! >:)

• TweakersOnly
flipjevandejam schreef op 02 June 2003 @ 10:38:
Naja, ik heb gisteren naar de klantenservice gebeld en kreeg een aardige meneer aan de lijn. :) Ik vertelde hem het verhaal dat we in april 3 abonnementen hebben afgesloten en dat we daarbij in een Citypoint de prijslijst hadden meegenomen, waarop stond dat het abonnement na 4 maanden kostenloos omlaag kan worden gezet.

Ik vroeg hem of de bestaande abonnees alsnog van deze regeling gebruik mochten maken, ik was er immers vanuit gegaan dat ik per half augustus omlaag kon gaan. De medewerker vroeg mijn mobiele nummer en zei toen: "Weet je wat, ik zet het abonnement per direct om naar een Vodafone 60 abonnement." Eerlijk gezegd stond ik toen met de mond vol tanden, ik wist gewoon niet wat ik moest zeggen. >:) >:)

Ik heb de desbetreffende medewerkers daarna niet meer aan de lijn gehad (was zijn naam vergeten te noteren). De andere medewerkers waren niet zo bereidwillig. :)

• TweakersOnly
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 10:45:
2de abo zal denk ik toen tijdens de prijsverhoging per direct stopgezet zijn. Het kan anders namelijk niet.. 3de abo viel denk ik net buiten de boot.
Het tweede abonnement is zeker niet opgezegd. Ik kan nog steeds bellen met dit abonnement. Ik heb vanmorgen naar 117 gebeld om de belvoorraad op te vragen. Deze is op dit moment 60 belminuten, dus het abonnement is gisteren idd. per direct omlaag gezet naar een Vodafone 60 abonnement. :)

• empirebart
aha dus ik ben niet de enigste met problemen bij dat citypoint :)

• Byzanthy
Briljant!!! :

Ik heb sinds 2 weken een Vodafone 300 abbo (met telefoon, gratis), dus ik bel vandaag ook naar de klantenservice en leg mijn probleem uit aan een aardige medewerker.

Hij: "Meneer, ik kan bij wijze van uitzondering ook nu uw abbonement omzetten, welk abbonement wilt u?"
Ik: "Maar ik heb mijn abbo nog geen vier maanden hoor!"
Hij: "Dat is geen probleem, wat zou u graag willen hebben"
Ik: "Ik wil graag naar 120 belminuten per maand"
Hij: "Nou meneer, dan ga ik dat nu voor u omzetten"
Ik: "Dat is heel coulant van jullie, dankjewel".

Chapeau Vodafone!! :)

_/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Byzanthy op 02-06-2003 11:26 ]

• flipjevandejam
Weet je ook hoe die vent/vrouw heette?!?! Daar gaat het nou juist om, dat wij/ik die persoon ook aan de lijn kan krijgen!!

• Byzanthy
flipjevandejam schreef op 02 June 2003 @ 11:28:
Weet je ook hoe die vent/vrouw heette?!?! Daar gaat het nou juist om, dat wij/ik die persoon ook aan de lijn kan krijgen!!
Nee sorry, geen idee.

Mijn advies: blijf vriendelijk, vertel gewoon dat je zus en zo bent voorgelicht over terug kunnen stappen na 4 maanden en dat die informatie ook door hun helpdesk werd verstrekt. Bovendien was ook volgens de tarieflijsten omzetten gratis. Vraag dus of je, als bestaande klant, nog wel gebruik kunt maken van de regeling.

Ik geef je een grote kans van slagen. Omzetten is natuurlijk voor de helpdeskmedewerkers veel makkelijker dan uitgebreid in discussie gaan.

• empirebart
ik bel strax in me pauze ook ff, vraag ik wel gelijk een naam

Verwijderd

Zie je wel, paniek om niks. Vodafone weet zo te zien ook dat ze fout bezig zijn als ze opeens die mogelijkheid voor bestaande klanten ontnemen

• flipjevandejam
Op zich kan ik het ook wel omzetten, mijn abo is echter op 9 mei ingegaan en dus zou het dan op 9 sept. omgezet kunnen worden naar een 60 min abo.
Echter, ik lees hier een aantal keer dat mensen het voor elkaar hebben gekregen om voor de 4 maanden de shit al omgezet te krijgen!! Daar ben ik benieuwd naar!

Ja ik heb (natuurlijk) al meerdere keren met 117 gebelt om te checken of ze het voor me konden fixen, maar dit had geen resultaat :/.

[ Voor 18% gewijzigd door flipjevandejam op 02-06-2003 12:59 . Reden: toevoeging ]

• empirebart
heb je al geprobeerd om te bellen dan met 117?
mischien als je het gewoon netjes en liev vraagt dat ze het dan ook wel voor jou doen.

• empirebart
nou ik heb net gebeld, ze mogen hem maar 1 trap omlaag zetten (dus van 180 naar 120)
en daar moet ik dan maar vrede mee hebben.
Dat van die vodafone live daar heb ik ook gewoon pech mee daar moet ik ook maar gewoon iedere maand voor betalen, want schijnbaar hebben ze bij de verkoop van vodafone live mij de voorwaarden gegeven (nooit gehad) ik had van te voren ook nog eens eerst naar vodafone gebeld om te vragen dat als het nix was of het dan meteen weer opgezegt kon worden, en zij zijden gewoon dat dat mogelijk was.
maar goed dan wacht ik wel gewoon tot 16 dec want dan is me abbo afgelopen :( :(

Verwijderd

Byzanthy schreef op 02 June 2003 @ 11:20:
Briljant!!! :

Ik heb sinds 2 weken een Vodafone 300 abbo (met telefoon, gratis), dus ik bel vandaag ook naar de klantenservice en leg mijn probleem uit aan een aardige medewerker.

Hij: "Meneer, ik kan bij wijze van uitzondering ook nu uw abbonement omzetten, welk abbonement wilt u?"
Ik: "Maar ik heb mijn abbo nog geen vier maanden hoor!"
Hij: "Dat is geen probleem, wat zou u graag willen hebben"
Ik: "Ik wil graag naar 120 belminuten per maand"
Hij: "Nou meneer, dan ga ik dat nu voor u omzetten"
Ik: "Dat is heel coulant van jullie, dankjewel".

Chapeau Vodafone!! :)

_/-\o_
Uhhh na 2 weken al? Dit is echter wel een ZEER korte termijn. Weet je wel zeker of dit gelukt is? Je kunt dit checken door 117 te bellen en daarna optie 2 te kiezen.

• Byzanthy
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 13:12:
[...]

Uhhh na 2 weken al? Dit is echter wel een ZEER korte termijn. Weet je wel zeker of dit gelukt is? Je kunt dit checken door 117 te bellen en daarna optie 2 te kiezen.
Dat heb ik dus net gedaan. Ik heb nu nog 116 minuten (van de 120 waarin m'n abbo is veranderd) over, lijkt dus prima gelukt te zijn ;)

Ben wel benieuwd hoeveel abbo-geld ik deze maand moet betalen.

• empirebart
echt heel vreemd dat het bij mij niet gelukt is
ik heb 20min aan de lijn gehangen met dat vrouwtje.

• flipjevandejam
Tsja, als hij nou ook een naam genoteerd had oid., hadden wij er ook nog wat aan gehad....zucht...maar ik val in herhaling.

Verwijderd

empirebart schreef op 02 June 2003 @ 13:54:
echt heel vreemd dat het bij mij niet gelukt is
ik heb 20min aan de lijn gehangen met dat vrouwtje.
als je vraagt naar haar naam, en een hogere in functie dan? ik weet je verhaal niet precies, maar zoals al eerder aangegeven. Na 4 maanden mag je gewoon terug hoor
Pagina: 1 2 Laatste