[MP3]iRiver iHP-100: HDD-MP3-player from heaven

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.618 views sinds 30-01-2008

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik lees ook net op het iriver forum dat het opnemen van de fm tuner er waarschijnlijk niet gaat komen. (http://www.iriver.com/com...e_idx=7346&top_title=User Forum&list_page=1&mode=Total&strque=&field=1&p_name=&p_group=) Op zo'n manier blijft er eigenlijk weinig over van de voordelen die de IPH-100, in mijn ogen, heeft ten opzichte van de Philips HDD-100. Balen, want ik was al helemaal in de veronderstelling dat de IPH-100 mijn speler ging worden. :)

Ik denk dat ik maar even wat meer ga lezen over de Philips HDD100.

[ Voor 4% gewijzigd door Paquito op 04-09-2003 15:50 ]

Verwijderd

De Philips neemt ook geen radio op dus daarmee nog geen voordeel op de meesterlijke IHP.

• Paquito
  • Niet online
Tja, dat zei ik ook niet. Het voordeel van de IHP ten opzichte van de Philips is juist de FM, maar nu blijkt dus dat er niet kan worden opgenomen. Bovendien blijkt de FM kwaliteit niet erg goed te zijn wanneer je de afstandbediening direkt in de player plugged..

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 23:06

DDX

(weet ik even niet 100% zeker of de philips dit wel/niet kan (iig waren dit redenen voor mij om de ihp te kopen))

-je kan de mp3 files direct op hd zetten, zonder dom conversie programma ofzo
-optical in/out
-afstandsbediening met lcd (speler lekker in rugtas laten)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Verwijderd

wil ik nog een erg goede firmware update geschiedenis van Iriver aan toevoegen en veel ervaring op mp3speler gebied.

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 16:29:
wil ik nog een erg goede firmware update geschiedenis van Iriver aan toevoegen en veel ervaring op mp3speler gebied.
En moet ik toevoegen dat - hoewel ik die verd#$#@@de iHP-100 nog steeds niet binnen heb (er groeit al bijna mos op dat pakketje denk ik) - de HDD100 mij toch teleur aan het stellen is.

Even had ik goede hoop dat het bij 1 crash zou blijven, maar nee. Goed, je kunt de speler resetten, maar het kan nooit de bedoeling zijn. De firmware wordt weliswaar upgedate, maar blijft vol vage bugjes zitten; de navigatie vind ik behoorlijk tricky en vooruit/terugspoelen is erg lastig (je drukt een knopje al snel verkeerd in, dan switch hij naar een andere contaxtmode voor die knop = nextr track, is erg vervelend).

Het transferprogramma is wel in orde, mijn jukebox is perfect georganiseerd... hoewel het bij mij uren lijkt te duren voordat het programma is opgestart (mja, heb ook een antieke PC) vanwege de noodzakelijke refresh/update operaties.

Hoewel ik nog steeds wil wachten met het uittesten van de HDD100 tot mn iHP-100 binnen is (in 2008 ofzo), liep ik in een korte periode van gebruik al tegen verschillende kwaaltjes en ergerlijkheden op. Dat kan nooit een goed teken zijn.

Overigens blijf ik erbij dat het voor recordingsdoeleinden een aardig apparaat is.

[ Voor 4% gewijzigd door the_Omniscient op 04-09-2003 16:36 ]

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Peetman

Tjah....

Nu heb ik weer een probleem met die leuke database. (Gebruik ik waarschijnlijk toch niet). Dat update progje weigert om alles goed neer te zetten. Al mijn metallica cd's worden niet in de database gezet en van andere bands missen er albums/nummers. De id3 tags zijn volgens mij in orde (v2), bovendien zijn alle cd's met hetzelfde programma geript (dbPowerAmp). Ook deleten van de db file en weer opnieuw aanmaken heeft geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik merkte was dat de algemene shfl niet werkt als je geen db hebt, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:27

NoTimeRemains

I know

peetman schreef op 04 september 2003 @ 20:50:
Nu heb ik weer een probleem met die leuke database. (Gebruik ik waarschijnlijk toch niet). Dat update progje weigert om alles goed neer te zetten. Al mijn metallica cd's worden niet in de database gezet en van andere bands missen er albums/nummers. De id3 tags zijn volgens mij in orde (v2), bovendien zijn alle cd's met hetzelfde programma geript (dbPowerAmp). Ook deleten van de db file en weer opnieuw aanmaken heeft geen nut.
Anders moet je eens je Tags bekijke of ze zeker kloppen...

Maar hoe zit dat bij de IHP?
Pakt hij altijd de hoogste versie van de ID3Tags?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Peetman

Tjah....

HIValicious schreef op 05 September 2003 @ 13:01:
[...]

Anders moet je eens je Tags bekijke of ze zeker kloppen...

Maar hoe zit dat bij de IHP?
Pakt hij altijd de hoogste versie van de ID3Tags?
Die Tags kloppen gewoon. Dus ik snap het niet helemaal. Maja, ik gebruik wel de gewone file browse tree view. Alles staat toch in mooie subfolders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Heb ik ook ik gebruik die IDv3 tags bijna niet. Heeft iemand een idee hoe ik nu een playlist maak gewoon in winamp? maar dan komen toch die verwijzingen (E:\) ervoor. Of moet ik het gewoon in een texteditor doen?

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet die playlist in winamp maken, maar dan de bestanden op de speler zelf selecteren, dan gaat het super. Alleen de shfl werkt jammer genoeg nog niet bij de playlist...Dus je kunt het beste alvast een shfl maken in winamp....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
oh maar wel koel dat die dan vanzelf de drive doorwijzing weg laat!

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah ik heb er niet zo op gelet eigenlijk :P het is zou nog mooier zijn als je op de speler zelf playlists kunt maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik heb dan toch maar ff de iriver gehaald, aangezien ik na het lezen van omni's philips hdd mini-review, in z'n beste engels, de rillingen kreeg.
Ik heb hem tot nu toe zo'n 30-45min gebruikt totdat de batterij, die een klein beetje was voorgeladen, leeg was. Tot nu toe is mij dit o.a. opgevallen:

- vooruitspoelen door een mp3 gaat veel te traag. moet in nog grotere stappen.
4x (het maximum) is nog steeds veel te traag.
Bovendien gaat na ongeveer ~5min mp3 het vooruitspoelen steeds langzamer.
Net of hij blijft hangen. Terugspoelen van een mp3 gaat nog slomer.
- Het switchen tussen de mp3s duurt soms wel vrij lang! Ik heb al 1x 6 a 7 seconden moeten wachten voordat ik weer wat hoorde. NB: Ik heb op dit moment 3 mp3s erop staan: de standaard iriver 320kbps mp3 (door blade geencode aldus
encspot) een losse mp3 van ~8mb (door lame geencode aldus encspot) op 192kbit en 1x 175mb mp3 (door gogo 3.0 geencode aldus encspot) op 192kbit.
- Tijdens het afspelen laat hij de titel wel in verschillende fases (lees: scrollen)
zien, maar niet de artiest!
Met als gevolg dat ik naar een incomplete artiestnaam zit te staren!
- Je kan niks afspelen / doen als de usb connectie actief is.
- Kan de speler niet uitzetten wanneer usb kabel is aangesloten???
- navigatie is op momenten vrij k*t. BV: Ik wil een optie naar boven in 1 van de
menu's, maar ipv naar boven moet ik naar rechts drukken? (op de joystick)
- ik zit in het menu wat te veranderen en kan een mp3, die aan het afspelen is,
niet pauzeren of stoppen. (knoppen reageren niet)
- FM is vrij raar. Hij veranderd continue van stereo naar mono en vise versa. (hij
geeft wel stereo op het display aan, maar wat ik hoor is dus mooi mono )
Wat zo raar is is dat dit zelfs bij de zenders met 'goed' signaal gebeurd, terwijl
bv andere zenders met veel ruis constant in stereo worden doorgegeven.
- Afstandbediening ziet er een beetje cheap uit.
- joystick is even oefenen. Bv Als je niet goed drukt, maar voor je gevoel dit wel
gedaan hebt, reageert hij niet.
- Low battery, boem, uit. Geen piepje oid.
- geen progress bar in beeld wanneer de speler aan het opladen is.
- De sennheiser koptelefoon (mx300 / mx400) heeft een vrij kort draad. De speler is daardoor, vanwege een onhandige maneuvre, al een keer op de grond (lag op het bureau) geklapt. :(

Nu is de speler dus aan het opladen en ik ga maar even naar de fotozaak om wat folie te halen, wat ik over het plexiglas kan plakken. Aangezien het plexiglas van mijn digicam al na een week onder de kleine krasjes zat, terwijl hij constant in een beschermend tasje heeft gezeten, wil ik er wel zeker van zijn dat mijn display dit keer 'heel' blijft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven- schreef op 06 September 2003 @ 16:21:
Ik heb dan toch maar ff de iriver gehaald, aangezien ik na het lezen van omni's philips hdd mini-review, in z'n beste engels, de rillingen kreeg.
Ik heb hem tot nu toe zo'n 30-45min gebruikt totdat de batterij, die een klein beetje was voorgeladen, leeg was. Tot nu toe is mij dit o.a. opgevallen:

- Het switchen tussen de mp3s duurt soms wel vrij lang! Ik heb al 1x 6 a 7 seconden moeten wachten voordat ik weer wat hoorde. NB: Ik heb op dit moment 3 mp3s erop staan: de standaard iriver 320kbps mp3 (door blade geencode aldus
encspot) een losse mp3 van ~8mb (door lame geencode aldus encspot) op 192kbit en 1x 175mb mp3 (door gogo 3.0 geencode aldus encspot) op 192kbit.
- Tijdens het afspelen laat hij de titel wel in verschillende fases (lees: scrollen)
- navigatie is op momenten vrij k*t. BV: Ik wil een optie naar boven in 1 van de
- FM is vrij raar. Hij veranderd continue van stereo naar mono en vise versa. (hij
Wat zo raar is is dat dit zelfs bij de zenders met 'goed' signaal gebeurd, terwijl
- joystick is even oefenen. Bv Als je niet goed drukt, maar voor je gevoel dit wel
- De sennheiser koptelefoon (mx300 / mx400) heeft een vrij kort draad. De speler is daardoor, vanwege een onhandige maneuvre, al een keer op de grond (lag op het bureau) geklapt. :(

Nu is de speler dus aan het opladen en ik ga maar even naar de fotozaak om wat folie te halen, wat ik over het plexiglas kan plakken. Aangezien het plexiglas van mijn digicam al na een week onder de kleine krasjes zat, terwijl hij constant in een beschermend tasje heeft gezeten, wil ik er wel zeker van zijn dat mijn display dit keer 'heel' blijft. :)
De reactie van een kritische gebruiker :P, verder wel tevreden met je spelen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daar betaal je dan 1000 piek voor...
Dat navigatie probleem had ik ook bij de iFP-395T de ene keer was naar links "terug" de andere keer moest je naar beneden drukken, niet echt consequint.
het grooste nadeel (en ook de reden dat ik nog even wacht met een iriver kopen) is het doorspoel probleem. Voor liefhebbers die alleen live-sets van 80mb< kopen is dat langzame doorspoelen echt een ramp. Wat bedoel je precies met dat de AB er el cheapo uitziet/aanvoelt. Kun je dat verklaren, wat zijn je redenen hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De snelheid van het doorspoelen kun je btw veranderen in het menu ;) Precies zo snel als jij het wilt. Ik denk dat de opmerking over de ab heel persoonlijk is. Ik vond mn ab van mn MD speler ook mooier, maarja, die had ook minder opties... De klem is wel lekker stevig/sterk vinnik..

edit:
grote pluspunt, de optische uitgang is geniaal!, Zeer mooi geluid op mn stereo, lijkt mooier dan het afspelen van mp3's op mn computer...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 16:49:
De snelheid van het doorspoelen kun je btw veranderen in het menu ;) Precies zo snel als jij het wilt. Ik denk dat de opmerking over de ab heel persoonlijk is. Ik vond mn ab van mn MD speler ook mooier, maarja, die had ook minder opties... De klem is wel lekker stevig/sterk vinnik..

edit:
grote pluspunt, de optische uitgang is geniaal!, Zeer mooi geluid op mn stereo, lijkt mooier dan het afspelen van mp3's op mn computer...
4x (het maximum)
is nog steeds veel te traag.
Hmmz, dat is tegenstrijdig, of hebben jullie andere firmware's ?
Ik neem aan dat je niet "zo snel als je wilt" kan instellen, of kun je hem ook met 160speed doorspoelen ? :)

Op de zen zit een mooi doorspoelsysteem, maarja die heeft weer genoeg andere nadelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok niet goed genoeg gelezen, kan gebeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even over die scanspeed :
Linkje:
http://www.iriver.com/com...ink_product=Total&p_name=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
De reactie van een kritische gebruiker , verder wel tevreden met je spelen?!
Ik vind het tot nu toe een goed/top apparaat kwa muziek afspelen. Het geluid is echt heel mooi. Jammer dat er van die slordige bugs inzitten, maar ik neem aan dat we een groot aantal firmware updates van iriver kunnen verwachten. :)
FM ben ik niet zo tevreden over. Het continue geswitch van stereo naar mono (terwijl het display zelf stereo blijft aangeven) is irritant. Opnemen is ook nog niet van je het. Geen metertjes / grafiekje voor peaktime, niet mogelijk om input volume te wijzigen en die limiet.
Het hoesje/'tasje' vind ik maar magertjes. Ze hadden er nl best een riem oid bij kunnen leveren, zodat je hem ook om je schouder kan hangen. En ook hier geld dat het volgens mij maar een el cheapo ding is. (tja, tenslotte wel bijna 1000 piek betaald) Maar het doet wel zijn werk. :)
nog even over die scanspeed :
Linkje:
http://www.iriver.com/com...product=Total&p_name=
Dit is volgens mij voor een ander model, want deze optie kan ik niet terugvinden. Het maximum is voor de IHP-100 4x.
Wat bedoel je precies met dat de AB er el cheapo uitziet/aanvoelt. Kun je dat verklaren, wat zijn je redenen hiervoor ?
Het is 1 en al plastic. Ik vind het er een beetje armzalig uitzien in vergelijking tot de player zelf. Vooral die tandwieltjes zijn niet echt stevig.
Maar dit is maar mijn mening/smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven- schreef op 07 September 2003 @ 22:55:
[...]

Dit is volgens mij voor een ander model, want deze optie kan ik niet terugvinden. Het maximum is voor de IHP-100 4x.
Het ging over een topic over firmware verbetering suggesties.... dus het zit er idd nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is lijkt me een kwestie van tijd voordat de scanspeed verhoogt wordt, gewoon ff geduld hebben. Ik heb er niet zo'n last van eigenlijk. Klopt het trouwens dat met de nieuwe firmware de pauze tussen de nummers kleiner is geworden?

• Paquito
  • Niet online
De zoekfunctie van de FM werkt overigens niet goed. Hij slaat gewoon zenders over die wel te ontvangen zijn in 'goed' beluisterbare kwaliteit.

Ik vind die antenne maar waardeloos. Koptelefoon of afstandbediening, 't is een pot nat. Behalve dat het via de afstandbediening wat beter gaat. Ik hoop eigenlijk dat er in de toekomst een fatsoenlijke 'antenne uitbreiding' voor weinig komt, want ik wil wel fatsoenlijk radio kunnen luisteren. Ik kreeg vanmiddag op school radio 1 niet eens binnen :( (koptelefoon direkt in player) en ik zit in hartje Eindhoven.
Het ging over een topic over firmware verbetering suggesties.... dus het zit er idd nog niet op.
ok. Ik doelde op de 'study' functie die daar besproken werd.

[ Voor 84% gewijzigd door Paquito op 10-09-2003 23:35 ]

Verwijderd

Even ter vergelijkings materiaal. Ik gebruik nu mijn nokia als radio, ben hier best tevreden mee.

Als iemand de mogelijkheid heeft om het ontvangst van de IHP-100 in vergelijking met een nokia te testen, hoor ik dit graag !

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:45

Wallie

Herr

Raven- schreef op 10 september 2003 @ 23:23:
Ik vind die antenne maar waardeloos. Koptelefoon of afstandbediening, 't is een pot nat. Behalve dat het via de afstandbediening wat beter gaat. Ik hoop eigenlijk dat er in de toekomst een fatsoenlijke 'antenne uitbreiding' voor weinig komt, want ik wil wel fatsoenlijk radio kunnen luisteren. Ik kreeg vanmiddag op school radio 1 niet eens binnen :( (koptelefoon direkt in player) en ik zit in hartje Eindhoven.
Kan je zeggen dat in Eindhoven (ik woon er zelf ook) het radioontvangst toch al niet al te best is, zitten bijv voor Radio 3 net tussen de 96.8 en 90.9 (RDS autoradio schakelt veel tussen deze 2). Zelfde probleem is er met Radio 1. En om dan binnen ontvangst te hebben met een pocket radiootje is vaak niet te doen (zeker niet in Eindhoven centrum tot zuid). In bijv Utrecht zal je prima ontvangst hebben.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• G F0rce 1
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 16:07:
Het is lijkt me een kwestie van tijd voordat de scanspeed verhoogt wordt, gewoon ff geduld hebben. Ik heb er niet zo'n last van eigenlijk. Klopt het trouwens dat met de nieuwe firmware de pauze tussen de nummers kleiner is geworden?
Nouja ik moet zeggen dat, nu ik er op let de gaps tussen nummers soms wel erg groot zijn. Dit moet toch makelijk op te lossen zijn door het volgende nummer te pre bufferen B) , denk ik , want dan kan je in één ruk door gaan toch :?

• Paquito
  • Niet online
Wallie schreef op 11 september 2003 @ 08:30:
[...]

Kan je zeggen dat in Eindhoven (ik woon er zelf ook) het radioontvangst toch al niet al te best is, zitten bijv voor Radio 3 net tussen de 96.8 en 90.9 (RDS autoradio schakelt veel tussen deze 2). Zelfde probleem is er met Radio 1. En om dan binnen ontvangst te hebben met een pocket radiootje is vaak niet te doen (zeker niet in Eindhoven centrum tot zuid). In bijv Utrecht zal je prima ontvangst hebben.
Het klopt inderdaad dat deze zenders niet al te sterk zijn. Echter, ontvang ik Business News Radio, Radio Decibel (beide zenders in eindhoven) en IDT Radio (zender mierlo) ook niet zonder problemen.

Iets anders. Ik zou wel AM radio willen ontvangen. Zouden ze dit via een firmware kunnen realiseren? Of is er een speciale chip voor nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door Paquito op 11-09-2003 18:01 ]

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:45

Wallie

Herr

Raven- schreef op 11 September 2003 @ 17:50:
[...]

Het klopt inderdaad dat deze zenders niet al te sterk zijn. Echter, ontvang ik Business News Radio, Radio Decibel (beide zenders in eindhoven) en IDT Radio (zender mierlo) ook niet zonder problemen.

Iets anders. Ik zou wel AM radio willen ontvangen. Zouden ze dit via een firmware kunnen realiseren? Of is er een speciale chip voor nodig.
Hmm, dan heb je toch echt een slecht ontvangst als je decibelletje als niet goed ontvangt.
AM zal niet lukken, AM antenne ziet er heel anders uit (soort spoel).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Paquito
  • Niet online
Wallie schreef op 11 september 2003 @ 18:45:
[...]

Hmm, dan heb je toch echt een slecht ontvangst als je decibelletje als niet goed ontvangt.
AM zal niet lukken, AM antenne ziet er heel anders uit (soort spoel).
Inderdaad. 107.0 (waalre) komt helemaal niet binnen, (op tuner in woonkamer wel) 105.90 komt binnen, maar moet gaan 'richten' om van de ruis af te komen. (signaal is dus niet stabiel)

AM: jammer...

[ Voor 53% gewijzigd door Paquito op 11-09-2003 19:35 ]

Verwijderd

de radio ontvangstwordt beter als je de koptelefoon rechtstreeks op de ihp ingang aansluit.
zo vaak luister je toch ook weer geen radio?

• Paquito
  • Niet online
Natuurlijk luister ik wel vaak naar de radio, anders had ik wel een ipod gekocht.
De koptelefoon heb ik er al direkt inzitten

• DDX

DDX

radio ontvangt is erg jammer, betaal je zoveel mag je wel verwachten dat ze ontvangst beetje goed hebben gemaakt :(
nu loop ik dus nogsteeds met radio erbij
en steeds koptelefoon wisselen

(ook jammer dat je geen extra bas kan doen op radio bijv)

• Tank33
  • Laatst online: 08-09 17:51
Mijn portable setup is compleet hoor, echt fenomenaal geluid nu!!
In combinatie met de iHP100 heb ik nu ook oordopjes van etymotic gekocht. Type ER4P, speciaal aangepast voor portable gebruik.

Je gelooft echt je oren niet.... Ik heb een aardige collectie koptelefoons (o.a. sennheiser PX200, MX 500, Koss KSC35.. stuk voor stuk hele lekkere koptelefoons), maar deze slaat ze echt allemaal om de oren.

In het "wat zijn goeie oordoppen?" topic staat al een aardig verhaal van een gebruiker van deze wondertjes. Ik wilde dit bij deze even bevestigen. Echter heb ik ze niet voor 385 Euro gekocht, maar via e-bay (nieuw) voor zo'n 215 Euro inclusief verzending. Binnen een week in huis.

Ik weet dat het erg veel geld is, maar ik verzeker je dat het geluidsverschil het dubbel en dwars waard is. Voor degene die nog wat duiten in hun buidel hebben en nog veel meer uit hun iHP willen halen: check it out

Als je meer over de etymotics (of andere koptelefoons) wilt weten is het forum van head-fi meer dan de moeite waard.

Veel mensen vergeten dat het geluid van je mp3speler met afstand voor het grootste deel wordt bepaald door je koptelefoon. Dus zorg dat je een goeie koopt!! :)

"Obviously you're not a golfer..."

• DDX

DDX

Tank33: die etymotic, filtert die beetje goed omgevingsgeluid weg ?
koptelefoon kan wel goed zijn, maar als je dan nogsteeds motorgeluid hoort...

ik heb nu de sony mdr-nc10 bij m'n ihp100, deze gaat helemaal in je oor en heeft ook antisound

• Tank33
Dat is een van de sterke eigenschappen van de etys, ze filteren tussen de 20 en 25 db weg. Dat betekent dus echt dat je mensen om je heen niet meer hoort praten als je ze in hebt.
Deze dingen gaan een heel stuk je oor in en geven eigenlijk alleen een goed geluid als ze het oorkanaal volledig afsluiten. Als het niet goed is afgesloten klinken ze veel slechter en loopt alle bas weg.

• G F0rce 1
Dat is bij alle koptelefoons wel het probleem. Zijn er ook betaalbare betere alternatieve als deze hele dure :) (nee ik heb geen geld over :9 ) Ik bedoel deze beginnen al kut te klinken met een beetje bas (en ik luister graag muziek met een aardig bas om het zacht uit te drukken) vandaar.

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08 17:01
Ik heb ook nog een kleine review geschreven over de ety's er4p bij de forum posting... Wat zijn goede oordopjes?

Ik gebruik die dingen al een jaar en ik prefereer ze boven een high-end audio-set.

Groeten Boekhour

• boekhour
Beste mensen,

Zoals Tank33 hier al aangeeft. Die Ety's zijn het geld dubbel en dwars waard en zullen alle hypo spullen van nu ver overleven....

Ze zijn van goede sterke kwaliteit gebouwd (sleep er nu al meer dan een jaar dagelijks mee) en bovendien is het geluid subliem. Niks geen Sony's, Sennheisers, Koss or what so-ever. Als je 400-500 euro over hebt voor een HD-player, ach pak dan wat extra geld en investeer dan in deze dingen.

Toen ik de ety's ging gebruiken, viel mij ook op hoe de geluidskwaliteit van de iPod nogal kan tegenvallen. Vooral vergeleken bij mijn oude slimx imp350 cd-mp3 speler komt de iPod nogal "ieltjes" en mager over. Om over de equaliser maar helemaal te zwijgen.... (hadden ze net zo goed weg kunnen laten, of hardware matig inbouwen)

Ik ga de iPod 20gb binnenkort verkopen en ga weer terug naar mijn "vertrouwde" merk iRiver. Wat mij betreft gaat geluidskwaliteit namelijk boven hd-kwantiteit.

Groeten Boekhour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tank33 schreef op 11 september 2003 @ 21:34:
In het "wat zijn goeie oordoppen?" topic staat al een aardig verhaal van een gebruiker van deze wondertjes. Ik wilde dit bij deze even bevestigen. Echter heb ik ze niet voor 385 Euro gekocht, maar via e-bay (nieuw) voor zo'n 215 Euro inclusief verzending. Binnen een week in huis.

Ik weet dat het erg veel geld is, maar ik verzeker je dat het geluidsverschil het dubbel en dwars waard is. Voor degene die nog wat duiten in hun buidel hebben en nog veel meer uit hun iHP willen halen: check it out
OMG 385 euro voor een paar oordoppen !!
En dat terwijl je naar gecomprimeerde muziek luister.
Ik ben overigens nog steeds geen oordoppen tegengekomen die op kunnen tegen de bas van een koptelefoon. Hoe zit het met de bas van die etymotic ER4P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank33
OMG 385 euro voor een paar oordoppen !!
En dat terwijl je naar gecomprimeerde muziek luister.
Ik ben overigens nog steeds geen oordoppen tegengekomen die op kunnen tegen de bas van een koptelefoon. Hoe zit het met de bas van die etymotic ER4P ?
Het is inderdaad enorm veel geld, maar deze dingen zijn echt niet te vergelijken met een paar gewone oordoppen. Ik was altijd redelijk tevreden met mijn sennheiser mx 500 doppies, maar toen ik laatst een directe vergelijking maakte schrok ik me echt rot. Het verschil is gigantisch.

Ik heb ook de sennheiser HD580 en ik heb het idee dat de ER4P nog een stuk meer detail geven. De bas van de etys is echt superstrak, het enige verschil is dat je niet die extra resonantie hebt die je met een full-size koptelefoon hebt. Maar ja, die resonantie zit ook eigenlijk niet in de muziek.

Het "nadeel" van zulke doppen is inderdaad wel, dat je mp3s van hele goeie kwaliteit moeten zijn. Slechte mp3s pik je er nu echt meteen uit. Gelukkig heb ik mijn verzameling redelijk op orde en is alles 192 kbps of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speler 428,- , oordopjes 350,- euro ;) jajaja... dadelijk komt er nog iemand met een nieuwe adapter die beter oplaad voor 500,- euro

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank33
G F0rce 1 schreef op 11 September 2003 @ 22:33:
Dat is bij alle koptelefoons wel het probleem. Zijn er ook betaalbare betere alternatieve als deze hele dure :) (nee ik heb geen geld over :9 ) Ik bedoel deze beginnen al kut te klinken met een beetje bas (en ik luister graag muziek met een aardig bas om het zacht uit te drukken) vandaar.
Tsja, het wordt lastig als het en goedkoper en beter moet... ;)
Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je budget is en of je oordoppen wilt of een koptelefoon.

Doppen:
Als je echt voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten: Sennheiser MX 400/ 500. Dat zijn heel betaalbare oordoppen met een prima geluid.
Een ander alternatief zouden de ER6 van etymotics kunnen zijn. Deze zijn ook niet heel goedkoop en klinken (volgens de kenners) ook errug goed. Kosten zo'n 125 Euro schat ik.

Koptelefoon:
Ik zou zeker de sennheiser px200 aan willen raden. Deze sluiten prima geluid uit van buiten en andere mensen horen jouw muziek ook niet. Hele lekkere bas en verder een mooi neutraal geluid. Daarnaast zien ze er nog es heel cool uit en kun je ze opvouwen. Ik weet niet precies wat ze kosten, heb ze een tijdje terug in Wenen gekocht (rond 50 Euro geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
Hmm dankje maar voor dit uitmond in een koptelefoon topic even het volgende ;) . Hebben jullie ook wel eens dat de remote niet meer reageerd ondanks dat hij niet op hold staat, en als je hem er dan een keer in en uit plugt dat het wel weer werkt? Ik had dit probleem gister op de fiets en ik was al bang dat ik het vernageld had maar een keer in en uit de Main trekken en het werkte weer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
Leuk die dure koptelefoons maar ik vind mijn Sony MDR-EX70 gewoon ook erg goed. Vergeleken met elke andere in die prijsklasse springen ze er toch goed boven uit. Je hoort ook weinig omgeving meer en de bass is vol en laag.... had je echt nooit gedahct van die kleine doppies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry hoor maar ik wil wel eens een foto van je zien als je zo'n oordpje van dat merk etymotic, het ziet er denk ik niet uit!!
die draden lopen uit je oor alsof je aan een operatietafel hebt gelegen om ze erin te krijgen.
het oor wi wat maar het oog ook. ik vind dat geld echt zwaar overdreven voor een paar oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank33
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 11:54:
sorry hoor maar ik wil wel eens een foto van je zien als je zo'n oordpje van dat merk etymotic, het ziet er denk ik niet uit!!
die draden lopen uit je oor alsof je aan een operatietafel hebt gelegen om ze erin te krijgen.
het oor wi wat maar het oog ook. ik vind dat geld echt zwaar overdreven voor een paar oordopjes.
Ach ja, ik ben knap genoeg om met zo'n lelijke koptelefoon weg te komen... das natuurlijk niet voor iedereen weg gelegd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Is het al iemand opgevallen wat er voor review op de frontpage van tweakers.net vermeld staat? :P

Is het dan wellicht iemand ook al opgevallen dat de speler van tweakers.net door mp3shopper.nl beschikbaar werd gesteld... terwijl hetzelfde zou gelden voor mijn speler?

Idd: de speler die tweakers.net heeft getest is dezelfde als mijn eigen testexemplaar. Dit verklaart mss een beetje de lange wachttijd van mn eigen review (er zijn immers nog meer bedrijven die het ding voor tweakers.net in hun bezit hebben gehad). In ieder geval heb ik zo goed en zo kwaad als mogelijk aan de Tweakers-review van Mark Oosterveen meegewerkt en ik denk dat het resultaat er toch wel mag zijn :Y)

Nuja. De speler is inmiddels bij mij thuis gearriveerd, en daarom kan ik eindelijk me gaan focussen op het testwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

huh die review is vaag...
Als je je de hele tijd op dezelfde plaats bevindt is dit natuurlijk nog wel te doen, maar als je bijvoorbeeld een stuk wil gaan fietsen met deze MP3-speler in je achterzak loop je toch al gauw tegen problemen aan. Uit het topic op GoT over dit apparaat wordt duidelijk dat een nieuwe firmware en het uitzetten van de A-B/MODE het signaal moet verbeteren, maar dit biedt bij sommige mensen nog geen relaas.
A-B/mode uitzetten ?
huh ?
Er is geen standby mode voor het opnemen van de FM-ontvanger, hiervoor dient simpelweg het knopje "REC" ingedrukt worden wanneer men naar het op te nemen radiostation luistert.
HUH
heeft de reviewer dit apparaat wel getest
of alleen handleiding vertaald/overgenomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Vanmiddag heb ik voor het eerst iets opgenomen via de mic. Dit is erg goed gegaan. De mic is erg gevoellig, zelfs de 'zachte' geluiden, waarvan je denkt dat hij het niet opneemt, vangt hij op. (helaas dus ook de hd) Maar wat mij wel opvalt, is dat het input volume volgens mij te veel versterkt wordt? De opnames via de mic clippen namelijk. Hetzelfde had ik al gemerkt bij opnames via de line-in. Het volume werd erg versterkt, waardoor ik het volume van de source een stuk lager moest zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hij zegt dat een voordeel van de HDD100 is, "De extra's ten opzichte van de iHP-100 zijn een relatief groot LCD-scherm in de remote control" Euuuhhhmmmm... lcd-scherm in de remote van de Philips??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 14:02:
En hij zegt dat een voordeel van de HDD100 is, "De extra's ten opzichte van de iHP-100 zijn een relatief groot LCD-scherm in de remote control" Euuuhhhmmmm... lcd-scherm in de remote van de Philips??? :?
Je kunt dit natuurlijk ook lezen als: "De iHP-100 heeft nog een voordeel tov de HDD100: er zit een - relatief groot - LCD-scherm op de remote control, (iets dat de remote control van de HDD100 ontbeert).

Kwestie van interpreteren, neem maar van mij aan dat hij het bedoelt zoals naastgetekende het aanduidt.

Verder denk ik dat de reviews van Tweakers.net niet oneindig willen hameren op details (tja, een foutje kan voorkomen en das voor bezitters dan gelijk erg opvallend) maar meer een globale indruk wil afgeven, gesterkt door een behoorlijk uitgebreid verhaal. Een beetje in de Cnet.com-stijl dus - beperk je tot de grove lijnen, doe wat aannames en sta open wat extra feedback. Getuige de reacties onder het artikel zijn er aardig wat mensen, die niet weten dat het een 1.8" HDD-speler is - dit is een voorbeeld van een grof detail dat onverhoopt niet is vermeldt (heb hier zelf ook overheen gekeken).

Zoiets als van dat FM recording, tja dat is dan jammer maar via een omweg (line-out) kun je het zelf provisorisch ook wel oplossen en bovendien heeft iRiver gesteld dat FM recording niet onmogelijk moet worden geacht.

Gedetailleerde review: wordt aan gewerkt, maar verwacht geen deadline. Wil het werk wel zo nauwkeurig afhandelen.

btw... kwaliteit van de FM-tuner is bij mij best aardig.

[ Voor 5% gewijzigd door the_Omniscient op 12-09-2003 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tank33 schreef op 12 September 2003 @ 12:21:
[...]

Ach ja, ik ben knap genoeg om met zo'n lelijke koptelefoon weg te komen... das natuurlijk niet voor iedereen weg gelegd. :+
ja? op je woord geloof ik et niet
plaatjes wil ik zien..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

the_Omniscient schreef op 12 September 2003 @ 14:32:
Zoiets als van dat FM recording, tja dat is dan jammer maar via een omweg (line-out) kun je het zelf provisorisch ook wel oplossen en bovendien heeft iRiver gesteld dat FM recording niet onmogelijk moet worden geacht.
maar stom dat het in de review staat, het kan gewoon (nog) niet
omweg die je noemt kan ook niet
(want in radio mode, kan je ook niet opnemen via line-in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
DDX schreef op 12 September 2003 @ 15:06:
[...]

maar stom dat het in de review staat, het kan gewoon (nog) niet
omweg die je noemt kan ook niet
(want in radio mode, kan je ook niet opnemen via line-in)
Ik heb het dus over recording via line-out naar PC. Is geen probleem. Tja, lastig dat het nog niet via het device zelf kan, maar we moeten dan maar afwachten hoe hoog de prioriteit van dit probleem is, volgens iRiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
Major Crash report!
Ik zat net op de fiets naar huis vanuit werk. Een liedje is afgelopen. Ik wacht een tijdje op de volgende, het duurt heel lang. Ik verwacht niks, gewoon stukje stille muziek of het scannen duurt wat lang maar na een tijdje wordt ik toch wat zenuwachteig en haal ik mijn schatje uit mijn binnenzak. Ik zie gewoon dat het volgende liedje aan het begin staat maar er gebeurt niks! Dus ik zet 'r uit. Weer aan. Staat er in beeld you have got 0 files and 0 folders. Ik schrik me rot want al mijn mp3's (8,6 gig) stonden alleen op m'n iHP en niet meer op mijn schijf want ik had (heb) net geformat. Thuis zet ik hem weer aan. Bestanden terug :? , maar 908 fodlers :? en 1103 bestanden dat is bijna vvoor elke fodler 1 bestand ! Ik ben nu een tijdje aan het zoeken maar ik kan geen plek vinden waar veel folders staan dus het probleem heb ik nog niet helemaal maar een flinke crash was het zeker. Pffeeew wat ben ik geschrokken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op 12 september 2003 @ 12:52:
huh die review is vaag...

[...]

A-B/mode uitzetten ?
huh ?
Dit bedoel ik op een andere manier, ik zal het even veranderen.
[...]

HUH
heeft de reviewer dit apparaat wel getest
of alleen handleiding vertaald/overgenomen ?
Nou, ik moet je eerlijk bekennen dat ik deze geile gadget binnenheb gekregen en hem toen vervolgens een maand lang ergens in een hoek in de woonkamer heb gesodemieterd, overtikken van een handleiding all the way! [/sarcasme]

Anyway, die LCD-info in de remote control van de HDD100 heb ik van the_omniscient gekregen, ik zal het geheel even verduidelijken (duizend maal dank trouwens nog Robert! \o/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 19:58:
[...]

Dit bedoel ik op een andere manier, ik zal het even veranderen.

[...]

Nou, ik moet je eerlijk bekennen dat ik deze geile gadget binnenheb gekregen en hem toen vervolgens een maand lang ergens in een hoek in de woonkamer heb gesodemieterd, overtikken van een handleiding all the way! [/sarcasme]
lol... pardon :+ ... ik trof wel een soort dood object op pagina 25 van de handleiding aan. Ik weet niet of je een hond ofzo had, indien je hem nu kwijt bent - ik weet waar hij gebleven is.
Anyway, die LCD-info in de remote control van de HDD100 heb ik van the_omniscient gekregen, ik zal het geheel even verduidelijken (duizend maal dank trouwens nog Robert! \o/)
Hmmm, tja HDD100 heeft dus geen LCD, dat moge duidelijk zijn. En the feeling is mutual hoor, een heldere review van een objectief iemand, een opstapje naar uitgebreider zoek- en graafwerk in de HDD-mp3 wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 19:58:
ah ok dat verklaat een hoop ;)
maar verder prima review, alleen stukje over radio opnemen staat er een beetje vaag (omdat dit juist (nog) niet mogelijk is :( )

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Volgens mij is hij nu het goedkoopst bij mp3cdspeler.nl -> 429

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
Hmm dat is al gouw 20 euro minder als ik er voor betaald heb. Dat gaat toch hard maar het blijft veel geld hoor al krijg je er natuurlijk wel wat voor :) ! Maar goed ik blijf er bij dat die 'crash' van mij tog een grote bug was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Ik zag in dat andere topic een link staan voor de duitse 20 gig versie ... als die binnen een paar maanden er is ga ik voor die want hij is super cheap daar ...

20 GB ihp voor 420

[ Voor 30% gewijzigd door NoTimeRemains op 16-09-2003 11:51 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G F0rce 1 schreef op 16 September 2003 @ 10:06:
Hmm dat is al gouw 20 euro minder als ik er voor betaald heb. Dat gaat toch hard maar het blijft veel geld hoor al krijg je er natuurlijk wel wat voor :) ! Maar goed ik blijf er bij dat die 'crash' van mij tog een grote bug was.
Ben je er nou achter gekomen hoe die crash is ontstaan?! Ik heb maar ook een kopie van mn verzameling muziek op mn computer gezet nadat ik jouw verhaal hoorde :P Kan het zijn dat er iets in de tags stond waardoor hij ging flippen ofzo?

edit:
wel heel zuur, die 20GB versie :P, nouja, je doet er niks aan. Leuk voor de nieuwe kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ik weet niet maar kan iemand duits ik zie daar ergens klein staan 499 .

Nou ja als die 20 gb er is voor 500 dan koop ik die. 80 euro meer voor 10 gb :)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blijkt dus dat ik iets te vroeg was, maar jah.
Jah jah, ik heb em nu ook bijna een week :), echt lekker ding, en 10 gig is zat voor mij. Geluid is super, ook al ben ik niet echt een 'audiofiel'. Radio is ook goed, beter dan mijn wekkerradio. Wel al een klein crashje gehad. Maar uit en aan zetten was genoeg. Leek erop alsof die hd niet herkende ofzo :? .
Ik heb nog wel een vraagje, hoelang gaat die batterij bij jullie mee als je er de hele tijd mee zit te spelen. Eerste keer dat die mee ging stond die 's avonds al op een streepje, 1 uur fiets heen en terug en verder nog zo'n 3 uurtjes gespeeld. Kheb alleen nog niet uitgeprobeerd hoelang die dan nog mee gaat, moek eigenlijk is doen.
Nah jah, al met al superapparaat, iedereen is jaloers 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Argh. Ok, iHP-120 is een feit:

iRiver Japan

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/ihp120.jpg

All black & grey, speelt Ogg! en natuurlijk 20 GB ipv 10 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij speelt ogg, of zal ie ogg gaan spelen? no offence....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 september 2003 @ 15:57:
hij speelt ogg, of zal ie ogg gaan spelen? no offence....
Hmmm tja... vaag:

"MP3 of course, Ogg Vorbis and WMA * 1, playback of the audio file of ASF, WAV and Ogg Vorbis etc. is possible.(We do not correspond to the playback of the WMA file which with Windows Media Player 9 was drawn up)"...

dus zoiets van "hij speelt het, maar kan het ook gaan spelen". Ogg staat immers bij de eerste drie standraadformaten (zelfs voor WMA, dat al geimplementeerd is), maar ook in het rijtje kandidaten.

Overigens: speler komt pas in oktober in Japan uit, not to worry want het zal nog wel even duren voor ie in NL gesignaleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als ie echt ogg gaat spelen zal het niet lang duren tot er een firmware update voor de ihp-100 komt met ogg :D

Btw: die ihp-120 is 2 milimeter dikker :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

godverdomme die zwarte is nog mooier !!!!
die wil ik :)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Heb een Japanse webshop gevonden, de prijs van de Duitse aanbieder lijkt te gaan kloppen: de iHP-120 kost in Japan 399 Euro, exact hetzelfde als de iHP-100 eerst moest opbrengen.

Releasedate is volgens hen iets van 3 oktober.

[ Voor 13% gewijzigd door the_Omniscient op 16-09-2003 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

In japan of in EU?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
Is hij ook hier verkrijgbaar dan? Ik be trouwens blij met mijn iHP-100 hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Vorige keer was hij dus eind juli verkrijgbaar in Azie, en kregen wij hem in NL (als een van de eersten in Europa!) twee a drie weken later. De gestelde releasedate is die van Japan en kan zeker nog wel uitgesteld worden (dit komt wel vaker voor).

Nu is het de vraag hoe goed de Nederlandse importeurs aan het opletten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

och, ik heb helemaal geen geduld, dus ik bestel gewoon de ihp-100 :)
10 gig is toch genoeg voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 18:02:
och, ik heb helemaal geen geduld, dus ik bestel gewoon de ihp-100 :)
10 gig is toch genoeg voor mij
Idd, 10 GB lijkt al heel weinig tegenwoordig... maar je wordt ook zo "verwend" van die enorme data-opslagmogelijkheden - resulterend in een soort van "ik plemp alles er gewoon op" gedachtengang... met 10 GB moet je wellicht af en toe iets er afg- of bijgooien, zodat je op een gegeven moment weer oude albums "tegenkomt" op de HDD van je PC, die je normaliter na een paar keer al moe zou zijn geworden, mochten ze op je 40 GB speler gestalled zijn.

Dit is geen pleidooi voor 10 GB-machines ofzo hoor, gewoon een manier van ernaar kijken ;)

Bovendien moet ik toegeven dat ik ook helemaal onder de indruk aan het raken ben van de iHP-100 en bovendien liggen er hier zat andere spelers om het tekort aan ruimte tot een onbelangrijk probleem te maken - persoonstechnisch gesproken natuurlijk.

Anyway, als er Ogg-support voor de iHP-120 komt, dan komt dit er ook voor de iHP-100 - dat mag geen twijfel lijden - en kun je dus de bestandsgrootte wat naar beneden trimmen = meer diskspace available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

klopt maar ik bedoel wat doe je als je een 20 gb versie voor 500 hebt en een 10 gb versie voor 430. Juist :) Dat dacht ik ook ...
ik bedoel je geeft een hele (hele) boel geld uit aan dat ding en ik ben dan van mening dat je dan ook meteen het beste van het beste moet kopen.

This is the Way.

• boekhour
Las ik ergens op internet...

Der iRiver iHP-120 im Test:
Vorbemerkung: Im Test der Stereoplay war der iRiver iHP-100. Dieser MP3-Player ist baugleich mit dem iRiver iHP-120, verfügt jedoch über 20 GB Speicher. Daher können die Test-Wertungen der Stereoplay mit Recht auf den iHP-120 übertragen werden.
Die sehr kritischen Test-Redakteure der Stereoplay verliehen dem iRiver iHP-100 in der Ausgabe 10/2003 die begehrte Bestnote "STEREOPLAY REFERENZ". Aus dem Fazit: "In einem wichtigen Punkt möchte stereoplay dem koreanischen Hersteller iRiver eine besondere Anerkennung aussprechen. Und zwar für die praxisgerechte Dimensionierung des Kopfhörerausgangs. Der ist jetzt endlich niederohmig genug, damit es durch den Anschluss von Kopfhörern nicht zum Bassabfall kommt. Der schwache Bass war bisher nahezu obligatorisch (bei MP3-Playern), den hatte stereoplay in vielen Test-Wertungens von MP3-Playern immer wieder kritisieren müssen. Durch die niederohmigen Ausgänge fällt jetzt beim iRiver iHP-100 auch der mit Last behaftete Frequenzgang linialglatt aus und das ermöglicht einen sehr guten Kopfhörerklang." und weiter: "Ein wichtiges Extra, nämlich die Direktaufnahmefunktion, hat nur der auch ansonsten exzellent ausgestattete iHP-100 von iRiver zu bieten. Dafür sind ein Line- und ein optischer Digitaleingang vorhanden" Zusammengefasst: "Der iRiver iHP-100 ist exzellent ausgestattet. so befinden sich sowohl auf dem MP3-Player, als auch auf der Fernbedienung hochauflösende Displays."

Ofwel wat ik ook al van anderen heb gehoord en zelf vermoedde, de geluidskwaliteit van de IHP serie is uitstekend te noemen. Dit vind ikzelf de eigenschap waarmee de MP3-speler valt of staat. Dit geeft voor mij de doorslag: Wie wil mijn iPod 20gig (2e generatie) kopen met Marware bag en Marware auto steun?

[ Voor 11% gewijzigd door boekhour op 17-09-2003 09:29 ]

Verwijderd

Een bablefish vertaling :P:

Preface: In the test of the Stereoplay was the iRiver iHP-100. This MP3-Player is identically constructed with the iRiver iHP-120, had however 20 GB memory. Therefore the test values of the Stereoplay can be transferred also right to the iHP-120. The very critical test editors of the Stereoplay lent the desired Bestnote to the iRiver iHP-100 in the expenditure 10/2003 "STEREOPLAY REFERENCE". From the result: "in an important point stereoplay the Korean manufacturer more iRiver a special acknowledgment would like to express. For the practical dimensioning of the headphone exit. That is now finally with low impedance enough, so that it does not come by the connection of headphones to the bass waste. The weak bass was so far almost mandatory (with MP3-Playern), which had had again and again to criticize stereoplay in many test who doing gene of MP3-Playern. By the low impedance exits now also the frequency response afflicted with load falls linialglatt out and makes possible a very good headphone sound. with the iRiver iHP-100 " and further: "an important extra, i.e. the direct photograph function, has only also otherwise exzellent equipped iHP-100 from more iRiver to to offer. But are available "summarized a LINE and an optical digital entrance: "the iRiver iHP-100 is exzellent equipped. thus both on the MP3-Player, and on the remote maintenance highly soluble displays are."

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 16 September 2003 @ 18:47:
[...]
Idd, 10 GB lijkt al heel weinig tegenwoordig... maar je wordt ook zo "verwend" van die enorme data-opslagmogelijkheden - resulterend in een soort van "ik plemp alles er gewoon op" gedachtengang... met 10 GB moet je wellicht af en toe iets er afg- of bijgooien, zodat je op een gegeven moment weer oude albums "tegenkomt" op de HDD van je PC, die je normaliter na een paar keer al moe zou zijn geworden, mochten ze op je 40 GB speler gestalled zijn.

Dit is geen pleidooi voor 10 GB-machines ofzo hoor, gewoon een manier van ernaar kijken ;)

Bovendien moet ik toegeven dat ik ook helemaal onder de indruk aan het raken ben van de iHP-100 en bovendien liggen er hier zat andere spelers om het tekort aan ruimte tot een onbelangrijk probleem te maken - persoonstechnisch gesproken natuurlijk.

Anyway, als er Ogg-support voor de iHP-120 komt, dan komt dit er ook voor de iHP-100 - dat mag geen twijfel lijden - en kun je dus de bestandsgrootte wat naar beneden trimmen = meer diskspace available.
Super!, nu nog even een goed programma'tje vinden die cd's goed naar ogg kan rippen. Programma's zoals cdex en Exact Audio Copy lopen gigantisch op mn systeem vast :? Vraag me niet waarom, het is een behoorlijk nieuwe Dell Dimension 4550. (liteon 16x dvd speler, en een samsung 48x brander, os win xp sp1)

[edit] ik heb het probleem al opgelost, als je het aspi bestand van nero in de cdex map zet, vindt ie wel gewoon mn cdrom spelers.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 10:18 ]

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 16 September 2003 @ 15:55:
Argh. Ok, iHP-120 is een feit:

iRiver Japan

[afbeelding]

All black & grey, speelt Ogg! en natuurlijk 20 GB ipv 10 GB.
!Dat betekent naar alle waarschijnlijkheid dat er tegen de tijd dat de iHP-120 uit komt in oktober, een OGG-Vorbis ondersteuning beschikbaar is voor de iHP-100! :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 11:32 ]

Verwijderd

Ik ben een beetje ogg met mp3 aan het vergelijken, maar ik hoor vrijwel geen verschil eigenlijk.
Op een vergelijkbare bitrate... Wat zijn jullie ervaringen?!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 11:43:
Ik ben een beetje ogg met mp3 aan het vergelijken, maar ik hoor vrijwel geen verschil eigenlijk.
Op een vergelijkbare bitrate... Wat zijn jullie ervaringen?!
Mijn ervaring: je went snel aan Ogg. De eerste keer dat je het hoort is imo de meest verrijkende ervaring (ik wist toen namelijk niet eens dat het Ogg was, welk op dat moment werd afgespeeld). Echter, blijkbaar compenseert je gehoor het in eerste instantie aanwezig lijkende verschil tussen mp3 en Ogg zodra je er *echt* op gaat letten :P .

Overall gezien is het natuurlijk een hele goede ontwikkeling. Ik vind Ogg persoonlijk nog steeds beter (zuiverder) klinken dan mp3 op dezelfde bitrate. De ruimtebesparing in fysieke kb's is wat dat betreft een zeer leuke bijkomstigheid - als je het verschil nl. niet echt hoort, dan moet je jezelf maar tevreden stellen met de vergote schijf-capaciteit wanneer je al je mp3's door Ogg's vervangen hebt.

Verwijderd

Ik hoor wel verschil, maar het is niet heel groot. Op zich is dat ook wel logisch als je bedenkt dat een 192kbit mp3 redelijk dicht bij cd kwaliteit komt. Bij Cdex heb ik ogg nu op 193 kbps staan (de quality setting). Je kunt ook een bitrate manager gebruiken, maar dat wordt mij te ingewikkeld. Ik heb dus een 193 ogg vergeleken met een 192 mp3. Qua geluid een klein verschil, in voordeel van ogg. Qua ruimte verschilde het één MB.... Welke instellingen gebruiken jullie voor ogg? Die mp3 had ik heb gebruikt voor vergelijking was trouwens geript met Musicmatch8 Sinds vandaag rip ik mn mp3's met cdex met lame v 1.3, engine 3.92 mmx :P Ik moet nog eens een goede site vinden, waar ik eventueel een nieuwere lame kan downloaden :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 14:21 ]

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ik gebruik voor MP3 CDex

Wat gebruiken jullie om CD's naar Ogg Vorbis te encoden?

This is the Way.

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Die iHP-120 ziet er wel heeeeeeeeeeel interessant uit. Ik heb nog geen euri voor een iHP-100 maar ik denk dat ik even wacht op deze. Ik vind zwart namelijk een stuk mooier en zo hoef ik me geen zorgen over krassen te maken. Maar als de iHP-100 erdoor een stuk goedkoper wordt neem ik alsnog die!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Deddiekoel schreef op 17 september 2003 @ 14:59:
Die iHP-120 ziet er wel heeeeeeeeeeel interessant uit. Ik heb nog geen euri voor een iHP-100 maar ik denk dat ik even wacht op deze. Ik vind zwart namelijk een stuk mooier en zo hoef ik me geen zorgen over krassen te maken. Maar als de iHP-100 erdoor een stuk goedkoper wordt neem ik alsnog die!
Ik snap je "krassen" standpunt niet.
Het enige waar krassen opvallen is op het scherm. de rest is gehard plastic.

Verwijderd

hmm volgens mij ben ik een van de weinigen die em niet mooi vindt. en dat ligt dan niet omdat die zwart is, maar vooral om dat middenstuk iets lichter is, meer grijs. Vindt ik nie echt samengaan, maar jah smaken verschillen nu eenmaal. Om even terug te komen op mijn vorige vraag die door al deze berichten een beetje in de vergetelheid is geraakt volgens mij.
Ik heb nog wel een vraagje, hoelang gaat die batterij bij jullie mee als je er de hele tijd mee zit te spelen. Eerste keer dat die mee ging stond die 's avonds al op een streepje, 1 uur fiets heen en terug en verder nog zo'n 3 uurtjes gespeeld. Kheb alleen nog niet uitgeprobeerd hoelang die dan nog mee gaat, moek eigenlijk is doen.

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 16:59:
hmm volgens mij ben ik een van de weinigen die em niet mooi vindt. en dat ligt dan niet omdat die zwart is, maar vooral om dat middenstuk iets lichter is, meer grijs. Vindt ik nie echt samengaan, maar jah smaken verschillen nu eenmaal. Om even terug te komen op mijn vorige vraag die door al deze berichten een beetje in de vergetelheid is geraakt volgens mij.

[...]
Ik vind de zwarte versie ronduit lelijk :)
Ik had zelf gehoopt op een blauwe versie :)

Verwijderd

Ik zou zeggen, zoek het topic even door. Ik heb hem een keer getest toen ik hem net had. Ik weet niet meer precies hoe lang, maar was wel richting de 16u

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 17:04:
Ik zou zeggen, zoek het topic even door. Ik heb hem een keer getest toen ik hem net had. Ik weet niet meer precies hoe lang, maar was wel richting de 16u
maar das puur en alleen afspelen, ik bedoel meer van wanneer je em af en toe is uit zet, andere nummers kiest, is wat opneemt. Ik vindt et zo'n groot verschil, als ik em niet elke dag oplaadt haal ik de tweede dag niet, langer dan 5/6 uur houdt die zulk gebruik bij mij niet vol. Ik vroeg me af of dat normaal was dat die dan zoveel minder lang mee gaat?

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 september 2003 @ 19:00:
[...]

maar das puur en alleen afspelen, ik bedoel meer van wanneer je em af en toe is uit zet, andere nummers kiest, is wat opneemt. Ik vindt et zo'n groot verschil, als ik em niet elke dag oplaadt haal ik de tweede dag niet, langer dan 5/6 uur houdt die zulk gebruik bij mij niet vol. Ik vroeg me af of dat normaal was dat die dan zoveel minder lang mee gaat?
Ik zal het de komende nacht en dagen grondig voor je uittesten.

De iHP-100 gaat een lading stress over zich heen krijgen - zelfde geldt natuurlijk voor de HDD100. De HDD100 is trouwens erg snel leeg als hij zonder adapter aan de USB-slurf ligt en dan maximaal gestressed wordt.

Verwijderd

Zijn hier mensen die hun iHP-100 al gebruikt hebben tijdens het hardlopen? Ik durf het nog niet echt aan en gebuik dan nog steeds mn minidisc.

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

hoelang duurt de anti shock? wat kan ie aan?

This is the Way.

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Anti-shock is dus 10~12 MB bij de iHP-100. Heb hem gisteren al even getest op de fiets: geen problemen. Morgen volgt een rallyritje met de Fiat Tipo - mss met pics :P ?

• Eggy
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Bron: babelfish vertaling van http://www.iriverjapan.com/product.php?product=iHP-120
HDD of 20GB therefore built-in, above approximately 5,000 tunes retention possibility (tune of performance time 4 parts when used MP3 type at compressed rate 128Kbps of the CD quality which is standard bulk compressibility compressed). In addition, not only the music file, and we have sufficient memory capacity in retention of the data whose such as file file size is large and the graphics data which were drawn up in one for business showing power with the business scene as a removable disk.
IHP-120 in order to answer the demand where the user is high, made bulk 2,000 folders 9,999 file thing enormous data management abilities actualize.
In case of the reproducible music file, you could recognize 9,999 files, in case of the file which in addition is not the music data of excelling and the word graphics data file etc., if there is no restriction of the number of files and there is a being less crowded capacity of the hard disk, it became possible to retain.
De maximale capacity (aantal mappen en files) is dus wel verhoogd tov de ihp-100?

Hoe werkt de mp3 encoder btw? Dat vind ik ook wel een flex voordeel tov de ipod. Ik twijfel nog een klein beetje tussen de iriver ihp-120 en ipod 20 gb. Als de iriver in prijs daalt ga ik iig wel zeker voor die.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

• Paquito
  • Niet online
Zijn hier mensen die hun iHP-100 al gebruikt hebben tijdens het hardlopen? Ik durf het nog niet echt aan en gebuik dan nog steeds mn minidisc.
Ik heb de Iriver, al bijna 2 weken, dagelijks aan mijn broek/riem hangen (mee op de fiets, mee op school, mee met etc.) gebruikmakend van het hoesje.
Echter, zoals ik al vermoedde, blijkt het hoesje toch niet van goede kwaliteit te zijn. De naden van de riemclip beginnen al te rafelen en de lijm laat los. Aan 1 kant is hij al een stukje los. Dit pas na 2 weken gebruik. Erg leuk, maar niet heus, blijkbaar kan het de krachten, die gevormd worden door hem aan je broek te hangen, niet aan. Ik snap niet waarom die clip niet 'vast/geintegreerd' zit aan het hoesje zelf, dat voorkomt zulke problemen.
Als je puur en alleen opneemt is hij er binnen 2 a 3 uur doorheen. Voor afspelen heb ik er nog niet echt op gelet, maar de afgelopen 2 weken heb ik er elke dag wel ongeveer 10-12 uur mee kunnen doen. (192kbit mp3 afspelen, radio luisteren) Ik weet wel zeker dat ik de 16 uur niet gehaald heb.

[ Voor 10% gewijzigd door Paquito op 18-09-2003 15:44 ]

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
Je haalt de 16 uur alleen als je de mp3 speler elk liedje helemaal lijkt af spelen.
Wanneer je gaat lopen "zappen" haal je ongeveer 12 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
klopt. Het draaien van de HD kost het meeste energie natuurlijk. Eenmaal in de buffer is het stroom gebruik minimaal. Is het nu ook waar dat als je de scanspeed op pompt de batterij sneller leeg gaat, en zo ja wat is dan het voordel van het oppompen van de scanspeed :?

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.