Ik heb dan toch maar ff de iriver gehaald, aangezien ik na het lezen van omni's philips hdd mini-review, in z'n beste engels, de rillingen kreeg.
Ik heb hem tot nu toe zo'n 30-45min gebruikt totdat de batterij, die een klein beetje was voorgeladen, leeg was. Tot nu toe is mij dit o.a. opgevallen:
- vooruitspoelen door een mp3 gaat veel te traag. moet in nog grotere stappen.
4x (het maximum) is nog steeds veel te traag.
Bovendien gaat na ongeveer ~5min mp3 het vooruitspoelen steeds langzamer.
Net of hij blijft hangen. Terugspoelen van een mp3 gaat nog slomer.
- Het switchen tussen de mp3s duurt soms wel vrij lang! Ik heb al 1x 6 a 7 seconden moeten wachten voordat ik weer wat hoorde. NB: Ik heb op dit moment 3 mp3s erop staan: de standaard iriver 320kbps mp3 (door blade geencode aldus
encspot) een losse mp3 van ~8mb (door lame geencode aldus encspot) op 192kbit en 1x 175mb mp3 (door gogo 3.0 geencode aldus encspot) op 192kbit.
- Tijdens het afspelen laat hij de titel wel in verschillende fases (lees: scrollen)
zien, maar niet de artiest!
Met als gevolg dat ik naar een incomplete artiestnaam zit te staren!
- Je kan niks afspelen / doen als de usb connectie actief is.
- Kan de speler niet uitzetten wanneer usb kabel is aangesloten???
- navigatie is op momenten vrij k*t. BV: Ik wil een optie naar boven in 1 van de
menu's, maar ipv naar boven moet ik naar rechts drukken? (op de joystick)
- ik zit in het menu wat te veranderen en kan een mp3, die aan het afspelen is,
niet pauzeren of stoppen. (knoppen reageren niet)
- FM is vrij raar. Hij veranderd continue van stereo naar mono en vise versa. (hij
geeft wel stereo op het display aan, maar wat ik hoor is dus mooi mono )
Wat zo raar is is dat dit zelfs bij de zenders met 'goed' signaal gebeurd, terwijl
bv andere zenders met veel ruis constant in stereo worden doorgegeven.
- Afstandbediening ziet er een beetje cheap uit.
- joystick is even oefenen. Bv Als je niet goed drukt, maar voor je gevoel dit wel
gedaan hebt, reageert hij niet.
- Low battery, boem, uit. Geen piepje oid.
- geen progress bar in beeld wanneer de speler aan het opladen is.
- De sennheiser koptelefoon (mx300 / mx400) heeft een vrij kort draad. De speler is daardoor, vanwege een onhandige maneuvre, al een keer op de grond (lag op het bureau) geklapt.
Nu is de speler dus aan het opladen en ik ga maar even naar de fotozaak om wat folie te halen, wat ik over het plexiglas kan plakken. Aangezien het plexiglas van mijn digicam al na een week onder de kleine krasjes zat, terwijl hij constant in een beschermend tasje heeft gezeten, wil ik er wel zeker van zijn dat mijn display dit keer 'heel' blijft.