Epox8RDA+ Northbrigde cooler los

Pagina: 1
Acties:

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Hoi ik heb vandaag een 2de hands Epox 8RDA+ mobo gehaald. Vorige eigenaar van die mobo heeft aantal mods en nieuwe cooler erin gezet.

Zoals NorthBrigde heeft hij standaard heatsink vervangen door een TT cooler ( een kleine zilvere metaal fan/coolertje). En thuis ondekte ik dat het los kwam staan. Dus ik heb nog geprobeerd om het vast te maken maar zonder resultaat.

En ik wil nu secondelijm gebruiken om het vast plakken want ik heb ergens topic...vaag gelezen dat iemand secondelijm had gebruikt.

Kan dat?

Of andere tips... ik moet computer vandaag nog gebruiken dus ik kan geen geleidende Zalman lijm halen ofzo.. ik heb wel goeie secondenlijm :)
BVD

Lucky Goldstar

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 16:38

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb dus ook secondenlijm gebruikt en dat werkt goed. Blijft voor altijd zitten :P De garantie is er op jou bord waarschijnlijk toch al af, maar let op dat je alleen aan de twee buitenste puntjes van de NB een piepklein puntje secondenlijm doet en de binnenkant besmeert met Artic Silver oid, dan komt het wel goed :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 07:05
als je met secondenlijm werkt moet je 4 KLEINE drupjes op de uiteinden doen en in het midden van koeler AS of iets dergelijks aanbrengen (ook in kleine hoeveelheid). De warmteoverdracht zal dan nog vrij goed zijn en door het lage gewicht blijft dat koelertje wel hangen met zo weinig lijm

edit: juist te laat

[ Voor 5% gewijzigd door SyncMaster op 28-05-2003 23:06 ]

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Hey jongens bedankt

Kan ik toch vanavond mijn computer gebruiken dus.. :)

Ik ga zo proberen ;)

Lucky Goldstar

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

Blord

Hello Kitty !

Je kunt ook met tie-wrappers of kabelbinders gaan vastmaken. Lijm vind ik zo definitief :)

Waterblokken kan je ook mee vastmaken :)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nihao/kabelbin.jpg

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Blord schreef op 29 May 2003 @ 02:06:
Lijm vind ik zo definitief :)
hehehe, altijd lache met jou :D

secondelijm is best goed van een sjippie te halen hoor, je hoeft alleen maar een klein stanley mesje ertussen te zetten en *wip* *wrik* *wip* hij is los ;)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

LOL die waterkoeling :P het werkt wel maar zeker niet optimaal omdat je niet echt grote druk kan krijgen.

Ja seconde lijm kan best heel kleinbeetje gebruiken op bv de hoekjes en dan wrik je het later zo los geen probleem.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Ik heb net als Blord een moederbord met haakjes, heb m'n Zalman NB32-J vastgemaakt met een clip gebogen uit een stuk koperdraad, en dat is echt stevig hoor :)

Dat zou ik eigenlijk ook doen, een Zalman NB32-J halen, koelt goed en passief en je krijgt er bevestigingsmateriaal bij zodat je 'm met de gaatjes in je mobo kan vastmaken.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:37
Je kunt ook Thermal Addhesive gebruiken, dat is lijm en paste tegelijk :*)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Master Tweaker schreef op 30 May 2003 @ 10:31:
Je kunt ook Thermal Addhesive gebruiken, dat is lijm en paste tegelijk :*)
Je kan ook gewoon 1derde 2 componentenlijm en 2derde koelpasta mengen, geleid nog hardstikke goed.

Verwijderd

Ik ga binnenkort mijn Northbridge koeler van mijn Epox 8RDA+ vervangen door een SuperORB. Deze moeten natuurlijk nog wel een beetje bijgezaagd en geschuurd worden, maar dan heb ik wel een goede koeler. Ik zet hem trouwens gewoon vast met 2 dikke schroeven.. die kun je prima klemmen en het houdt ook nog eens beter dan de standaard klemmetjes.
Pagina: 1