[TU/e notebook 2003] NEC P520

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.200 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Wat wordt het totaal software pakket? iemand een idee? en waar heb je licenties voor nodig?

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

het totaal pakket is afhankelijk van je opleiding, maar behalve et OS staat er natuurlijk iig een office pakket op. en natuurlijk Workpace (anti rsi).

in principe staat alles wat je voor je studie nodig hebt er op, maar ook niks meer. Zo staat er bijvoorbeeld ook geen fatsoenlijk tekenprogramma op (alla photoshop).

[ Voor 37% gewijzigd door Orion84 op 06-07-2003 19:04 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de tu/e heeft voor veel software unlimited licences waardoor het mogelijk is de installers via ftp aan de studenten aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omegium
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 16:34
Er staat software op de servers, maar dat kost echt wel geld hoor. Vooral mathematica schijnt veel te kosten, aangezien dat bijna alleen maar op universiteiten wordt gebruikt. En alle windows en office en zo is ook niet gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naja, dan pluk je toch gewoon fotosoep van kazaa of dc++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omegium schreef op 06 July 2003 @ 19:51:
Er staat software op de servers, maar dat kost echt wel geld hoor. Vooral mathematica schijnt veel te kosten, aangezien dat bijna alleen maar op universiteiten wordt gebruikt. En alle windows en office en zo is ook niet gratis
een klasgenoot (van het vwo dus) had een mailtje gestuurd naar het nsc, en die mailden terug dat je alle software gratis van de servers mag trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zei ik dus: de tu heeft unlimited licences waardoor ze het via ftp aan studenten kunnen aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 20:52:
dat zei ik dus: de tu heeft unlimited licences waardoor ze het via ftp aan studenten kunnen aanbieden
precies. ik had alleen niet de indruk dattie je geloofde, en misschien overtuigt dat hem wat meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Software kan je gewoon van de server af halen. Heb ik ook gedaan alleen tis niet even een cd van de server afhalen. Je installeert het namelijk direct van de server, daarnaast moet je (via de officiele manier) nog op een manier de licencie aanvragen. Ik had t r maar dr meteen af gegooid omdat ik geen zin had om uit te zoeken hoe je een licencie aanvraagt :+

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik neem aan dat het totaal van het pakket afhankelijk is hoe de installatie en registratie verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 09:18

w0w

Door gunhead - Friday 04 July 2003 13:21

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Orion84 schreef op 04 juli 2003 @ 11:16:
Verder heb ik gister gehoord dat er voor informatica studenten en wiskunde studenten XP + Linux dualboot op komt (distro bij mij onbekend, en dat andere studies dat ook hebben kan best).

--------------------------------------------------------------------------------

beters. ik hoop op mandrake of knoppix, de rest ken ik amper
Volgens mij is Knoppix toch 100% booten vanaf de cd :? dan zullen ze wel geen knoppix bedoelen met een DUALBOOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yojordi schreef op 06 July 2003 @ 21:22:
[...]

Volgens mij is Knoppix toch 100% booten vanaf de cd :? dan zullen ze wel geen knoppix bedoelen met een DUALBOOT
ja maar je kan hem ook gewoon op je harde schijf zetten. voordeel van knoppix vind ik dat schrijfrechten in principe overal uit staan zodat je weinig fout kan doen.
maar logisch zou het niet zijn nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 22:04

RG

Lambda

Ik vind die NEC P520 wel een mooie flaptop. Degelijkheid is het belangrijkste, want de huidige laptops worden zo warm dat de videokaart kromtrekt en door een beetje druk op het scherm gaat die al kapot. Mijn 6100 heeft het nog net volgehouden tot het eind van het jaar, maar vele andere begaven het al veel eerder (sommige zelfs meerdere malen).

De specificaties zijn ook best goed. Op alle punten beter dan nu, behalve dan misschien de videochip, maarja hij trekt tenminste niet krom :) En zolang Doom erop draait ben ik al lang blij!

Overigens: dat ze er Linux opzetten voor Wiskunde- & Informaticastudenten begrijp ik niet zo. Dit jaar hadden we het niet nodig gehad bij Informatica in ieder geval. Op zich is het wel handig, dan hoef ik het er zelf niet op te zetten :) Ik vind overigens wel dat ze dit jaar de software wat beter mogen regelen. Vorig jaar stond er vanalles op waar ik nooit naar gekeken heb en het stond op de meest vage plaatsen.

[deze advertentieruimte is te koop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RG© schreef op 06 July 2003 @ 23:24:
Ik vind overigens wel dat ze dit jaar de software wat beter mogen regelen. Vorig jaar stond er vanalles op waar ik nooit naar gekeken heb en het stond op de meest vage plaatsen.
hmmz, dan doe je het zelf toch ff overnieuw? het is jouw notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat linux op de notebooks voor informatica wordt gezet zodat de mensen wat aan het os kunnen wennen, aangezien het toch steeds verder oprukt wordt de vraag naar software voor linux ook steeds groter. ik kan me best voorstellen dat er binnen afzienbare tijd colleges of cursussen linux worden gegeven om de studenten ermee in aanraking te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG

RG

Lambda

hmmz, dan doe je het zelf toch ff overnieuw? het is jouw notebook.
Heb ik gedaan, maar dat kost veel tijd omdat ik niet zoveel van Windows snap. Uiteindelijk heb ik het allemaal wel draaiende gekregen, en dan heb je ook wat: een schone harde schijf :)

Overigens heeft een besturingssysteem weinig van doen met de opleiding. Af en toe moet je eens een specifiek programma gebruiken, maar 9 van de 10 dingen die je moet doen, kun je onder elk besturingssysteem wel uitvoeren. Dingen leren die heel erg afhankelijk zijn van bepaalde software niet erg slim (dat doe je dan ook bijna niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RG© schreef op 07 July 2003 @ 01:14:
[...]

Heb ik gedaan, maar dat kost veel tijd omdat ik niet zoveel van Windows snap.
aha, ik zie dat je bijna alleen maar in [nos] zit.

/me heeft een bijbaantje als pc-klusser, maar doet alleen windows en dos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 23:30:
ik kan me best voorstellen dat er binnen afzienbare tijd colleges of cursussen linux worden gegeven om de studenten ermee in aanraking te laten komen.
Volgens mij zijn die er al als keuze vakken voor ik geloof voor 4de jaars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 00:52

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Nou, ik heb vandaag ff die NEC gezien en mee gewerkt. en ik moet zeggen dat het ding me 100% mee gevallen is qua uiterlijk en scherm. Het apparaat zag er degelijk uit en ook keurig afgewerkt. Ik heb hem maar even kunnen zien maar het scherm zag er gewoon superstrak uit en ook een hele mooie hoge resolutie. Die man die hem aan het testen was was er ook heel erg tevreden over.
Dus ik heb er steeds meer zin in :D alleen jammer dat ik moet wachten tot half september :(

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Klopt, ik heb eens een cd-rom speler van NEC gehad, en die kon nie eens fatsoenlijk een audio cd rippen.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil niet onbeleefd overkomen, maar 1 apparaat dat om een software reden niet exact werkt zoals jij het wilt zegt vrij weinig over het merk in zijn totaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Vandaag even met Service center gebeld. Zelf zeggen ze gekozen te hebben voor een goede machine en de intel 855 grafische chip zou bevredigende prestaties leveren, op sommige punten zelfs beter dan de GeForce van vorig jaar. Het voordeel zou ook zijn dat de chip alleen geheugen gebruikt dat hij op dat moment nodig heeft. Heeft hij bv 4 mb nodig dan pakt hij ook maar 4 mb van de 512 MB geheugen. Dat is natuurlijk wel relaxed. Zelf twijfel ik dus tussen de NEC P520 en de ACER travelmate 803 LCi.
de NEC beschikt niet over een line in, iets dat ik toch vaker gebruik voor mijn mengpaneel op aan te sluiten. Maar al met al is die NEC een goed ding.
O ja, ook nog over de software gevraagd. Alle software is gratis te krijgen + licenties. Alleen moet je dus alles zelf installeren, geen hulp. Verder moet je als je zelf een notebook koopt zorgen voor een legale versie van Windows XP Pro UK en niet NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 17:40:
ik wil niet onbeleefd overkomen, maar 1 apparaat dat om een software reden niet exact werkt zoals jij het wilt zegt vrij weinig over het merk in zijn totaliteit.
Genuanceerdheid komt met de jaren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider_NL
  • Laatst online: 10-05-2023
xsive schreef op 08 July 2003 @ 18:13:
Verder moet je als je zelf een notebook koopt zorgen voor een legale versie van Windows XP Pro UK en niet NL.
Vreemd, volgens mij kan NL ook gewoon maar misschien komt t doordat alle programma's van de tu engels zijn. Dus je kunt gewoon XPproNL dr op gooien zoals ik ook vorig jaar heb gedaan, alleen hijs nu dood :(

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xsive schreef op 08 July 2003 @ 18:13:
Vandaag even met Service center gebeld. Zelf zeggen ze gekozen te hebben voor een goede machine en de intel 855 grafische chip zou bevredigende prestaties leveren, op sommige punten zelfs beter dan de GeForce van vorig jaar.
ik citeer het persbericht nog maar eens:
Een keuzeadviescommissie van de TU/e heeft het apparaat beoordeeld op algemene bruikbaarheid en op mechanische en grafische prestaties. De Versa P520 bleek op alle gebieden minstens zo goed als de Toshiba 6100.
Het voordeel zou ook zijn dat de chip alleen geheugen gebruikt dat hij op dat moment nodig heeft. Heeft hij bv 4 mb nodig dan pakt hij ook maar 4 mb van de 512 MB geheugen. Dat is natuurlijk wel relaxed.
mja, of je nou 518 of 480 mb hebt, maakt niet echt veel uit (zeker niet bij taken waar je pc het toch al niet al te zwaar heeft). bovendien impliceert dat ook dat het geheugen niet te verhogen is naar 64 mb, anders hadden ze het hele getal 32 niet genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Spider_NL schreef op 08 July 2003 @ 18:51:
[...]

Vreemd, volgens mij kan NL ook gewoon maar misschien komt t doordat alle programma's van de tu engels zijn. Dus je kunt gewoon XPproNL dr op gooien zoals ik ook vorig jaar heb gedaan, alleen hijs nu dood :(
Voor 17.50 heb je een studentenlicentie via surfspot.nl, tue login en pass zijn voldoende, daarnaast wordt er nu op (bijna) iedere laptop windows xp meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zandpaddo schreef op 08 July 2003 @ 20:45:
[...]

Voor 17.50 heb je een studentenlicentie via surfspot.nl, tue login en pass zijn voldoende, daarnaast wordt er nu op (bijna) iedere laptop windows xp meegeleverd.
maar wel meestal xp home helaas. geintje gaat dan toch mooi 17.50 kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 20:49:
[...]

maar wel meestal xp home helaas. geintje gaat dan toch mooi 17.50 kosten
Nee is xp prof nl of uk (je mag kiezen), heb er voor mijzelf maandag een besteld (NL) en windows 2000 is 4 euro goedkoper

[ Voor 7% gewijzigd door zandpaddo op 08-07-2003 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zandpaddo schreef op 08 July 2003 @ 21:41:
[...]

Nee is xp prof nl of uk (je mag kiezen), heb er voor mijzelf maandag een besteld (NL)
hehe, ik bedoelde dat je bij de meeste notebooks gewoon xp home krijgt, en je dus ff bij surfspot een licentie van xp pro moet kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de tu/e notebooks krijgen zover ik begrepen heb xp pro uk mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zitten jullie te zeuren over een nederlandse windows, als ingenieur moet je van alle markten thuis zijn, ook de engelse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:29
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 08:33:
als ingenieur moet je van alle markten thuis zijn
offtopic:
Master of Science >:)

[ Voor 64% gewijzigd door bartjenl op 09-07-2003 11:44 ]

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 04:05:
de tu/e notebooks krijgen zover ik begrepen heb xp pro uk mee
woei ik heb schijnbaar een communicatiegebrek :P

ik bedoelde dus: stel, je koopt een andere notebook, dus niet die van de tu/e, dan zal je ergens windows xp professional vandaan moeten halen, omdat op de meeste notebooks gewoon standaard windows xp home zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, dan zal je die inderdaad ergens moeten kopen, bijvoorbeeld een studentenlicentie, want de tu/e levert windows alleen mee met de laptops, niet los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 19:30
heeft er eigenlijk al iemand de papieren ervoor binnen?? (die zouden toch eind juni komen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
halverwege juli is mij op de TU/e zelf verteld
offtopic:
Ik ging naar de TU/e, uit Veldhoven (en da's een best end ;)) om mijn studie om te zetten in een dubbelstudie.. sturen ze me weer naar huis.. inschrijfpakket krijg je half juli en daar zit een formulier in om dat te doen :(

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
mm..k dan.. wachten we nog ff.. welke studie ga je doen btw??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Ja ik had daar ook al voor gebeld. In de formulieren stond halverwege juni, maar ze hadden vertraging en het wordt nu dus halverwege juli zoals bartjenl al zei. (ik val in herhaling maar even ter bevestiging ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
[helemaaal offtopic..maar ja]
Technische Informatica en Toegepaste Wiskunde :+ (en afgelopen zaterdag 17-jaar geworden..jaja (8>)
[/helemaaal offtopic..maar ja]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
jeej.. vandaag ontvangen..ik was weer eens iets te ongeduldig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tano schreef op 10 July 2003 @ 12:57:
jeej.. vandaag ontvangen..ik was weer eens iets te ongeduldig >:)
mja, ik ook. zit meteen een blaadje bij met de specs:
-state of the art processor :?
-16 mb videogeheugen :'(

nou ja, het zal wel. gaat hij gewoon naar me zus.

edit: weer eens te vroeg geblèrd: dat zijn de minimale specs waar je voor tekent, alleen heeft de tu toch al bekend gemaakt dat het de p520 wordt

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG

RG

Lambda

Inderdaad, je tekent voor minimale specificaties. Vorig jaar waren die veel slechter dan de laptop die we uiteindelijk kregen (o.a. 1 Ghz processor, OpenGL video).

Voordat je een alternatieve laptop koopt, ga eerst na of dat dat ding wel degelijk is. Als je dat ding de hele dag heen en weer sleept dan moet ie wel wat af kunnen. Dat konden die toshiba's dus duidelijk niet, en het zou met niets verbazen als die Aldi-en-consorten laptops dat ook niet aankunnen. Die zijn vaak meer gebouwd als desktopvervanger dan als computer die je het hele jaar door meesleept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

idd, zo'n laptop krijgt echt een hoop te verduren, je kunt nog zo hard je best doen om er zuinig op te zijn, maar echt perfect er mee omgaan lukt toch nooit. In de trein ligt ie nooit schokvrij, en op de fiets al helemaal nie (als je hem achterop doet). Dus idd, mocht iemand voor een alternatieve laptop gaan, houdt hier goed rekening mee!! fysieke schade aan je laptop valt meestal ook nie onder garantie, dus kun je er beter een nemen die tegen een stootje kan, en waar je echt goeie service op krijgt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Laatst online: 10-09 00:01
kan niemand ff de officiele echte specs van de P520 die ze ons aanbieden, ergens vandaan plukken?? want wat ze nu van de TUE opsturen, daar wordt je dus echt niet wijzer van. en ik ga geen 1000 euro uitgeven aan zomaar een laptop... en weet iemand of er ook een infrarood-poort op zit??

[ Voor 32% gewijzigd door wiljums op 10-07-2003 16:51 ]

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja hij heeft infrarood en in dit topic staat een uitgebreide lijst met specs

edit: je kan natuurlijk ook even op de site van nec kijken :?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

idd, de specs staan twee drie keer in dit topic, bovendien staan ze op de site van de tue www.tue.nl/icts/nsc en idd ook op www.nec-online.com (misschien zelfs ook al wel op .nl inmiddels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
Ben nu wel benieuwd wie hem wel en wie hem niet neemt.. ikke wel.. waarom? stevige laptop met erg goede service (5 jaar...) en als ik wil gamen doe ik dat wel thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikke ook
waarom? als hij tegenvalt wil me zus hem overnemen (ik heb het contract bestudeerd, en het wordt dus bruikleen)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 12:24 . Reden: d/t typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Tano schreef op 10 juli 2003 @ 20:01:
Ben nu wel benieuwd wie hem wel en wie hem niet neemt.. ikke wel.. waarom? stevige laptop met erg goede service (5 jaar...) en als ik wil gamen doe ik dat wel thuis.
Ik zal m ook wel nemen al is het maar vanwege de garantie en gamen heb ik toch geen tijd voor. Nu nog ooit m'n inschrijfformulieren ontvangen van TU/e ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
ik ook, een laptop is toch nodig (Informaticastudie..?) en de service en garantie in combinatie met de specs krijg je nergens voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG

RG

Lambda

Een laptop is niet noodzakelijk, maar wel verdraaid handig. Op sommige tentamens mag je dat ding erbij houden om berekeningen mee uit te voeren of om documenten te raadplegen. Daarnaast gaan een aantal vakken er min of meer vanuit dat je een laptop hebt in de les. Je kunt soms wel samenwerken, maar lang niet altijd. Dus een laptop is eigenlijk wel zeer aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook het pakketje met papier thuisgestuurd gekregen. Ik vind het vreemd dat er op die papieren minder specs staan dan op de site van de tu/e. Begrijp ik het goed als ze in principe net zo goed een G4 of UltroSPARC processor erin mogen zetten als ze dat leuk vinden (doen ze niet, licenties enzo veel te duur), omdat ze toch geen gegevens over de processor erin vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
RG© schreef op 11 July 2003 @ 03:13:
Een laptop is niet noodzakelijk, maar wel verdraaid handig. Op sommige tentamens mag je dat ding erbij houden om berekeningen mee uit te voeren of om documenten te raadplegen. Daarnaast gaan een aantal vakken er min of meer vanuit dat je een laptop hebt in de les. Je kunt soms wel samenwerken, maar lang niet altijd. Dus een laptop is eigenlijk wel zeer aan te raden.
mja..en dat versta ik dus ongeveer onder nodig... zónder mis je iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG

RG

Lambda

Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 13:57:
Ik heb ook het pakketje met papier thuisgestuurd gekregen. Ik vind het vreemd dat er op die papieren minder specs staan dan op de site van de tu/e. Begrijp ik het goed als ze in principe net zo goed een G4 of UltroSPARC processor erin mogen zetten als ze dat leuk vinden (doen ze niet, licenties enzo veel te duur), omdat ze toch geen gegevens over de processor erin vermelden?
Tja, was dat maar zo, de docenten lopen allemaal met een gave PowerBook met breedbeeld rond. Doe mij er ook maar zo eentje 8) Die dingen zijn een stuk leuker dan die standaard Intel IA32-crap. Voor de licenties hoeven ze het niet te doen in ieder geval, die hebben ze toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja, maar ik wil dus eigelijk zeggen dat ze zich helemaal niet aan een bepaalde minimum snelheid hoeven te houden omdat die niet zwart op wit staat. Natuurlijk zou een iBook of PowerBook heel leuk zijn :) maar ik heb zo'n vermoeden dat de tu/e zo'n massale overstap niet zal wagen zolang nog steeds een overgroot deel van de nederlanders een i386/windows machine gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

RG© schreef op 11 July 2003 @ 03:13:
en daarbij
-heb je altijd je eigen spullen (docs/progs) bij je
-kan je als de stof niet interessant is met huiswerk aan de gang
-zijn er meestalmeer studenten dan pc's
-is het handig als je op kamers woont en in het weekend naar je ouders gaat

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG

RG

Lambda

Dat ook ja :)

Het komt er gewoon op neer dat een laptop zo vedraaid handig is bij je studie dat je als je er eenmaal aan gewend bent, je gewoon niet meer zonder kunt. Je gaat dat ding waarschijnlijk ook voor veel meer dingen gebruiken dan waarvoor ie nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

RG© schreef op 14 juli 2003 @ 04:44:
Dat ook ja :)

Het komt er gewoon op neer dat een laptop zo vedraaid handig is bij je studie dat je als je er eenmaal aan gewend bent, je gewoon niet meer zonder kunt. Je gaat dat ding waarschijnlijk ook voor veel meer dingen gebruiken dan waarvoor ie nodig is.
exact. na een jaar hbo Mediatechnlogie was het echt van: "volgend schooljaar neem ik een notebook) werkt ook een stuk beter dan die pc's daar met al die troep van anderen (trage windows, volle hd's etc)

en daarbij een usb2.0 poort om mijn wacom op aan te sluiten :Y)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Laatst online: 10-09 00:01
weet iemand of je je nog steeds aan kunt melden voor Priority (kabelinternet via TUE)?? ik heb iets gelezen over technische problemen, maar dat is meer dan een jaar geleden. weet iemand hier iets meer van??

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

volgens mij is dat ondertussen (tijdelijk) niet meer mogelijk, wat je wel zou kunnen overwegen is adsl via surfnet (students (related) only) voor bespottelijk lage tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan de overkant van de oceaan hebben ze wel aan het uiterlijk gedacht:

Afbeeldingslocatie: http://www.8flags.com.sg/nec_p1.jpg
NEC Versa P520
http://www.8flags.com.sg/nec_p1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sheet: http://help.nec-computers...asp?platform=platform_L4B

onderaan staat een userguide
ftp://ftp.nec-computers.com/pub/itemnr/6909390001/L4B_01.chm

als ik zo een door die .chm blader krijg ik sterk de indruk dat die 32mb video niet te verhogen zijn, maar zeker weten doe ik het niet
in de bios is iig geen optie terug te vinden die het aantal mb's voor video regelt:
http://help.nec-computers...nstr_BIOS_l4b&layout=1411

dit staat er ook in:
What happens if I leave a floppy disk in my floppy disk drive?
Shutting down your system with a floppy disk in the floppy disk drive can damage the data on your floppy disk and your floppy disk drive. You should remove the floppy disk before powering off.
ze gaan het nog druk krijgen op dat nsc >:)
Note: due to FCC regulations in effect at the time this document was printed, the 56K modem transmits at a maximum speed of 52K.
:? gebeurt dat vaker? ik heb er iig nog nooit van gehoord

firewire blijft onduidelijk.
-volgens de tu/e site niet, maar deze is niet volledig
-volgens de eerder verspreide specs sheet ook niet.
-volgens de handleiding (zie boven) wel, maar dat is een algemene "nec versa" handleiding, en niet speciaal voor de p520
-echter:
Product Range Information - Versa P520 / Versa FP520
(...)
Interface card Firewire (IEEE1394) Interface Port
Information on the IEEE 1394 (FireWire) interface standard.
Sub: Firewire (IEEE1394)

[ Voor 207% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juli 2003 @ 19:34:
aan de overkant van de oceaan hebben ze wel aan het uiterlijk gedacht:

[afbeelding]

[...]

http://www.8flags.com.sg/nec_p1.htm
dat kan 8Flags dan wel mooi zeggen, maar dat plaatje is van een Nec Versa M320... |:(
een nieuwe celeron met een 8mb radeon kaartje en een 14" scherm.... niet echt iets om naar uit te kijken...

helaas zullen we het met de zwarte uitvoering moeten doen, het design is ver te zoeken, maar dat is dan ook weer een tegenhanger van degelijkheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Laatst online: 10-09 10:02
Nou, ik heb er maar definitief van af gezien, er staat dus een dikke NEE achter: "Deelname notebook project"

Nu heb ik 2 keuzes, een nieuwe laptop van Dell of een laptop van mijn baas overkopen (Een P4-Mobile 2.0, 512MB, 40Gb, Radeon Mobility (de eerste dus)) voor 600 euro (is een asus trouwens). Of een Dell (P4-NIET MOBILE 2.4, 256MB, 30Gb, Radeon 7500) voor 1100 euro.

Mijn eerste keus gaat uit naar die van mijn baas, omdat daar een mobile inzit en dus koeler is (p4 non mobiles zijn niet fijn in een laptop) en meer mem, alleen een brakkere videokaart.

Op beide zit trouwens nog 1 jaar garantie.
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zou je voor die van je baas gaan? het enige grote argument tegen de nec is de videokaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

typisch btw: in de algemene handleiding voor de versa series kiezen ze voor een plaatje van de p520:

linkje nog een keer btw: ftp://ftp.nec-computers.com/pub/itemnr/6909390001/L4B_01.chm

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/nec_versa.JPG
edit:
spatie in link van plaatje is niet zo handig

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 21:36:
waarom zou je voor die van je baas gaan? het enige grote argument tegen de nec is de videokaart...
yep da's stimmt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoel: je zegt zelf al dat je vindt dat de laptop van je baas een brakke videochip heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 21:36:
pas als ik voor de helft van de prijs dezelfde specs can vinden zou ik over iets anders denken. Die service van de TU/e is toch echt doorslaggevend, dus als je voor dezelfde prijs twee laptops kan vinden wordt het eigelijk interessant omdat je dan altijd een packup laptop hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelepel88
  • Laatst online: 31-08-2024
ik ga volgend jaar mbo doen ( ict ) is het aanteraden een laptop te nemen?
ben gewoon nieuwsgierig, en dna kan ik vast gaan sparen ;)

lees de draad voordat je blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

voor ieder persoon verschillend. ga maar gewoon sparen en bekijk het tijdens je studie:
-vindt je het dan handig -> koop je er een
-anders heb je een leuk bedrag op je rekening

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

hmm, die ati mobility, is dat een 9000?? dan is et namelijk best een goeie hoor (ik denk beter dan die 7500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

je hebt
mobility (m6)
mobility 7500
mobility 9000 (m9)
mobility 9600 (m10)

ik denk dat het een gewone is

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

oww, ok, nee dan is et idd nie best gok ik, maar wel raar dat er in een P4 2.0GHz 512MB ram dan zo'n oud/slecht kaartje zit, of is dat wel een modern kaartje maar gewoon zwaar budget??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op 20 July 2003 @ 19:08:
oww, ok, nee dan is et idd nie best gok ik, maar wel raar dat er in een P4 2.0GHz 512MB ram dan zo'n oud/slecht kaartje zit, of is dat wel een modern kaartje maar gewoon zwaar budget??
ach, de nec heeft ook een proc vergelijkbaar met een p4 en 512mb ram. gewoon stevige prestaties, maar niet voor gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

ja, ok, maar die ATi kaart die daarin zit is gewoon veel ouder dan de rest, die chipset in de nec past gewoon bij de rest wat dat betreft. Daarom verwachtte ik dus een mobility 9000 ofsow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

idd. maar een 9000 heeft namelijk geen shared memory en is ook niet geintrigreert in het mainboard

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

en die 9000 is dus wel zwaar relaxed... Acer heeft die wel in combinatie met de centrino processors... maar ja... vanwege de service en de degelijkheid gaan we toch maar voor de NEC, gamen doen we toch niet meer aan... alleen wel hopen op een FIRE WIRE aansluiting en jammer genoeg geen line in op de geluidskaart. Maar ja, als het niks is, dan koop ik het 2e jaar wel een nieuwe laptop, heb ik er twee, heb je ook lol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG

RG

Lambda

Ik snap niet zo goed waarom er zo moeilijk gedaan wordt over een grafische chip. gamen dat werkt toch van geen kanten op een laptop. Het scherm is er niet ideaal voor qua contrast, je zit er met je hoofd altijd schuin voor (tenzij je een of andere RSI-standaard gebruikt), de harde schijf is oertraag waardoor de laptop zich in een zwar spel gedraagt als een 486, en bovendien wordt je laptop gloeind heet van een spelletje.

Die Toshiba 6100 heeft een Pentium 4M met simpele GeForce chip en die wordt al loeiheet waardoor de videokaart krom kan gaan trekken. Kun je nagaan wat een Pentium 4 op 3 Ghz in combinatie met een dikke Radeon gaat doen als je daar UT2003 op gaat draaien bijvoorbeeld. Ik denk dat je dan tosti's kunt maken...

Die NEC mag dan wel niet state-of-the art zijn qua techniek, maar bij een laptop die je dag en nacht meesleept heb je veel meer aan een degelijke constructie en duurzame componenten. Ik zou dus nog maar eens goed nadenken als je een andere laptop overweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

gamen niet te doen? ik hoor anders genoeg positieve ervaringen..

ps.

UT2003 op een XP-M 2500+ met M9600
1024x768: 122FPS
2xFSAA 4:1 AF: 78FPS

een XP3000+ Desktop met ATI 9600 haalt 92/54FPS

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet wie van jullie de overeenkomst van de tu/e gelezen heeft over de laptop, maar het is je verboden de laptop aan iemand anders dan de tu/e te verkopen als je hem minder dan 3 jaar in je bezit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar ach... wat niet weet... wat niet deert.... O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Wie zegt dat wij hem verkopen, we geven hem gewoon weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

woei, heb net mail gehad van NSC dat ik mijn 6100 kan komen ophalen!! na 4 maanden met zo'n 4600 aan gekloot te hebben. ff et een en ander backuppen en dan maar ff met de trein naar Eindhoven toe :D. Dan houd ik et denk ik wel tot september uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

RG© schreef op 21 juli 2003 @ 02:59:
de harde schijf is oertraag waardoor de laptop zich in een zwar spel gedraagt als een 486, en bovendien wordt je laptop gloeind heet van een spelletje.

Die NEC mag dan wel niet state-of-the art zijn qua techniek, maar bij een laptop die je dag en nacht meesleept heb je veel meer aan een degelijke constructie en duurzame componenten. Ik zou dus nog maar eens goed nadenken als je een andere laptop overweegt.
van die harde schijf: dat komt waarschijnlijk omdat hij standaard maar 4200 rpm is, maar je kunt ook al overstappen op 7200 rpm.

En wat de degelijkheid van die NEC betreft, daar ben ik het volkomen mee eens. We werken superveel op die laptop en slepen hem constant mee, dus dan is het wel handig als je een degelijke behuizing hebt. :Y)

en volgens mij moet ik opnieuw geboren worden, wil ik weer gaan gamen. Voor mij is het belangrijkste dat ik mijn webdesign programma's goed kan draaien. En dit lijkt me ruim voldoende met 512 mb DDR geheugen en die 1.4 centrino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

yep, en in die nec ligt voor zover ik weet ook al een 5400 RPM schijf, ATA100, dus das goed zat zou ik zo zeggen (althans, et zal nie de bottleneck zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

ik had begrepen een 4200 rpm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 11:14:
ik weet niet wie van jullie de overeenkomst van de tu/e gelezen heeft over de laptop, maar het is je verboden de laptop aan iemand anders dan de tu/e te verkopen als je hem minder dan 3 jaar in je bezit hebt.
precies. me zus leent hem gewoon drie jaar van me. en ik krijg natuurlijk wel eens duizend euro van haar cadeau. zomaar :+ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG

RG

Lambda

Scighera schreef op 21 juli 2003 @ 07:55:
gamen niet te doen? ik hoor anders genoeg positieve ervaringen..
Het gaat niet om framerates. Laptops zijn RSI-apparaten, als je ze verkeerd gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG

RG

Lambda

Orion84 schreef op 21 July 2003 @ 12:40:
yep, en in die nec ligt voor zover ik weet ook al een 5400 RPM schijf, ATA100, dus das goed zat zou ik zo zeggen (althans, et zal nie de bottleneck zijn).
Ow dat zou heel mooi zijn, want harde schijven zijn tegenwoordig met afstand de grootste bottleneck in laptops. Dat merkte je echt goed op die Toshiba 6100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de link al eens gegeven, maar een goede specs sheet staat op:
http://help.nec-computers...asp?platform=platform_L4B

Product name: Hard disk drive DK23EA -30 /-40 /-60 serie
Manufacturer: Hitachi
Capacity: 30 - 40 - 60 GB
Rotation speed: 4200 rpm
Interface: ATA-5 Ultra DMA 100

uitgebreide info over harddisk:
http://help.nec-computers...K23EAxx_serie&layout=1409

ik postte al eerder:
What happens if I leave a floppy disk in my floppy disk drive?
Shutting down your system with a floppy disk in the floppy disk drive can damage the data on your floppy disk and your floppy disk drive. You should remove the floppy disk before powering off.
http://help.nec-computers...rm=6909390001&layout=2202
ik snap dat dus echt niet...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

RG© schreef op 21 July 2003 @ 15:45:
[...]

Het gaat niet om framerates. Laptops zijn RSI-apparaten, als je ze verkeerd gebruikt...
i know, bij komt er ook een wacom aan te hangen, en ik ga op zoek naar een goede polssteun voor het typen

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Zo, heb de laptop van mijn baas nu op mijn schoot staan (daar typ ik dit dus op)
Zit geen oude Radeon in, maar een 7500 :D

Ik ook weer blij :)

(Ti's een Asus L3400)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Weet hier iemand die naar de Hogeschool Zuyd gaat wat de richtlijnen zijn van de laptop. Wij hebben namelijk ook deze laptop aangeboden gekregen, alleen ik had liever de Acer Travelmate 803LCi gehad, gezien deze dezelfde prijs is en betere specs heeft.

Je wordt namelijk niet toegelaten op het netwerk als je niet de Laptop van dat project hebt.
Maar als je nou een laptop hebt met specs boven de minimale richtlijnen en Windows XP UK erop hebt staan, mag het dan wel?

[ Voor 4% gewijzigd door miekd op 21-07-2003 19:52 ]

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

lijkt mij wel, je kan het beter even aankaarten bij het bestuur. Lijkt me trouwens wel lastig als iedereen een identieke laptop heeft

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Hey MLO2 sjenguhhhh MESTREECH :)

Luuster... ;)

Ik wilde dus ook die Travelmate 803LCi, maar de garantie die je via de school hebt is veel te relaxed. Dat is me toch meer waard. Het is uiteindelijk maar om op te werken. En aangezien die ATI Radeon 9000 vet warm wordt na een tijdje, heb ik toch misschien liever de NEC.
Maar ik kijk wel over een jaartje, misschien 2, dan koop ik weer een nieuwe. ik ga voor de NEC. Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG

RG

Lambda

Scighera schreef op 21 July 2003 @ 18:04:
[...]

i know, bij komt er ook een wacom aan te hangen, en ik ga op zoek naar een goede polssteun voor het typen
Dat helpt niet. Polssteunen werken RSI alleen nog maar verder in de hand. Een goed extern toetsenbord is de beste oplossing, magoed, die ga je dus niet de hele tijd meeslepen. Daarnaast is een RSI standaard sowieso aan te raden, anders zit je constant met je nek voorover gebogen. Das ook niet echt gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

ogen kan je ook draaien

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blijbaar gaan mensen eerder hun nek dan hun ogen draaien. maar daar heb je dus die rsi standaard voor, heb je je laptop op ooghoogte (of iig meer dan zonder) en een toetsenbord dat waarschijnlijk niet zo hoog is als dat intern op de laptop.

er staat in de overeenkomst dat je geen afstand mag doen van je laptop, dus geven of verkopen maakt niets uit, lenen kan denk ik wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

idd., je moet er bewust mee omgaan.

over dat verkopen/uitlenen etc.

Doet me denken aan pc-prive" pc dient gebruikt worden ten behoeve van het werk" En dan spreek ik over TPG's PC-Prive.....

www.triathlete.nl

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.