[XP] Vreemde geheugen foutmelding *

Pagina: 1
Acties:

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik krijg als ik movie maker (snel capturen) wil opstarten de volgende foutmelding:

De instructie op 0x0114e677 verwijst naar geheugen op 0x77f41b2b
De lees- of schrijffout ("written") op het geheugen is mislukt.

Wat kan dit betekennen en wat is de remedie om dit tegen te gaan.

268 MB 133 MHZ geheugen
Athlon 800 MHz
MSI K7T pro 2

[ Voor 3% gewijzigd door boomsma op 27-05-2003 22:25 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd conform de WOS-Policy. En test inderdaad je geheugen eens :P.

Verwijderd

Geheugen of misschien wel harddisk... :?

Verwijderd

Ik had laatst precies hetzelfde, ook van die meldingen zoals jij zegt.
Bij mij was het dus een conflict tussen 2 modules (3 totaal).

Dit werd in mijn geval dus niet gevonden met Memtest (wel met QuickTech PRO), dus als het programma niks vind ben je de beer.

• boomsma
  • Niet online
Inderdaad vindt Memtest bij mij ook niets.
Is dat programma QuickTech Pro shareware? Ik kan geen testversie vinden on het net.
Wat mij opvalt is dat bij andere programma's zo'n foutmelding niet gegeven wordt.

Verwijderd

Dat is net zoals ik gehad heb:
[rml][ win2k]toepassingsfout[/rml]

Maar bij mij ligt het dus niet aan het geheugen, maar aan wat het ligt weet ik nog altijd niet. Wel heb ik geconstateerd dat het niet altijd voorkomt bij mij, maar wel vaak.

• boomsma
  • Niet online
Inmiddels memtest en Sandra 2003 gedraait waar geen fouutmelidngen uitkwamen.
Ook Studio 8 geinstalleerd en die gaf een soortgelijke foutmelding, wat andere getalllen maar wel vergelijkbaar. Vraamd dat andere programma´s wel gewoon werken.
Ook al Moviemaker verwijdert en de Engelse geinstalleerd maar dezelfde foutmelding blijft komen. (zelf foutopsporing slaat vast).

Wat kan ik nog meer proberen om uit tevinden wat de oorzaak/fout kan zijn ??

Verwijderd

Tjah ik zou het niet weten, en als je het weet weet ik het ook graag. Want volgens mij is er op GoT hiervoor nog niet echt een antwoord gekomen. In de search kwam dit probleem ook voor maar een antwoord is er nooit echt opgekomen.
Blijkbaar komt het in winXP dus ook voor, net zoals in win2k.

Wat ik wel vaag vind is dat na een tijdje de pc gewoon te laten staan hebben en de bios geresetted (wat volgend mij niet veel uitmaakt) het wel weer werkt. Maar of het een echte oplossing is weetik niet (moet nog es alles testen en laten draaien na de examens). Maar het is altijd het proberen waard lijkt me.

Verwijderd

boomsma schreef op 28 May 2003 @ 08:57:
Inderdaad vindt Memtest bij mij ook niets.
Is dat programma QuickTech Pro shareware? Ik kan geen testversie vinden on het net.
Wat mij opvalt is dat bij andere programma's zo'n foutmelding niet gegeven wordt.
Er is geen shareware versie van. Het was trouwens niet zo dat het programma zei dat er een conflict was, dat constateerde ik zelf.

Het was namelijk zo dat er geen fouten gevonden werden wanneer ik module voor module testte (in verschillende banken). Ik heb er een andere module bijgezet, en het het probleem was voor 99% verholpen. Gebruik hier 2 van 256MB en 1 van 512MB (Merkgeheugen)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 17:46 ]

• boomsma
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 mei 2003 @ 17:09:
Tjah ik zou het niet weten, en als je het weet weet ik het ook graag. Want volgens mij is er op GoT hiervoor nog niet echt een antwoord gekomen. In de search kwam dit probleem ook voor maar een antwoord is er nooit echt opgekomen.
Blijkbaar komt het in winXP dus ook voor, net zoals in win2k.

Wat ik wel vaag vind is dat na een tijdje de pc gewoon te laten staan hebben en de bios geresetted (wat volgend mij niet veel uitmaakt) het wel weer werkt. Maar of het een echte oplossing is weetik niet (moet nog es alles testen en laten draaien na de examens). Maar het is altijd het proberen waard lijkt me.
Hoe reset je een BIOS ??
door de jumper op het moederbord te verwijderen en weer plaatsen ??

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

boomsma schreef op 29 May 2003 @ 19:27:
[...]
Hoe reset je een BIOS ??
door de jumper op het moederbord te verwijderen en weer plaatsen ??
Inderdaad ja; maar je kunt ook beginnen met het lezen van handleidingen ed.. :|

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• boomsma
  • Niet online
Inmiddels bijna alles geprobeeerd om te zien wat de fout kan zijn.

1. memtest 86 gedraaid: geen fouten
2. BIOS gereset: geen oplossing
3. Geheugen vervangen: zelfde probleem

Misschien ter informatie bij het afsluiten van Mailwasher geeft de PC de fout Access violation at adress 00000000 Read of adress 00000000. Daarna kan ik wel gewoon afsluiten.

Wat is de oorzaak van de vreemde foutmeldingen ?????????

Zou windows opnieuw installeren helpen ?????

• Zekas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09 11:10
Heb je de movie maker al eens geupdate? Met Windows Update kun je hem zo omtoveren in Movie Maker 2

Verwijderd

ik heb ook 1 keer zo'n foutmelding gezien in xp movie maker maar dat kwam bij mij waarschijnlijk de camera uitgezet heb in het programma, daarna nooit meer gezien.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Hoe capture je een video? Met een TV in kaart of een webcam o.i.d.?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• boomsma
  • Niet online
Ik caputure met Firewire direct vanaf de camera. Maar dat kan het probleem niet zijn, ook in Pinnacle studio 8 slaat het programma vast voordat er gecaptured kan worden. En als ook al beschreven in Mailwasher krijg ik ook een foutmelding.
Ik gebruik trouwens Moviemaker 2, zowel bij de engelse als de nederlandse versie treedt het probleem op.

Ik ben benieuwd waar ik de fout moet zoeken nu het blijkbaar geen hardware geheugen probleem is.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Hm, Dan zit het in iedergeval tussen de Firewire en de Camera.. (Losse firewire kaart? zo ja: Als je die eens opnieuw installeerd (of in een andere pc probeer?))

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• boomsma
  • Niet online
Nee, het probleem treedt al op als ik moviemaker start, dus nog voordat ik ga capturen.
Ook de foutmelding bij Mailwasher geeft aan dat het iets anders moet zijn, maar wat ???
Pagina: 1