Toon posts:

[win2k]toepassingsfout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag gebeuren er rare dingen met deze computer,
op geen enkel forum kan ik inloggen met internet explorer (terwijl ik dat vroeger wel kon) maar dat is mijn grootste probleem niet.
Mijn probleem is dat ik Maple (een wiskunde programma opstartte, nodig voor examens) en wat krijg ik:
maplew.exe-Toepassingsfout:
De instructie op 0x1c00581b verwijst naar geheugen op 0x00000014. De read-bewerking op het geheugen is mislukt.
Klik OK om het programma te beëindigen.
Klik op Annuleren om fouten op te sporen in het programma.

Als ik Annuleren klik start ms visual c++ 6.0 op en zie ik wat assembler code waar ik weinig meer mee ben (ik kan die trouwens toch niet wijzigen want die is read only gemaakt blijkbaar).

Het rare is dat dit programma vanmorgen wel nog werkte.

Evenals icq, die ook vanmorgen werkte geeft dezelfde foutmelding echter nu met instructie op 0x20201307 en naar 0x00000000.

icq werkte vanmiddag wel, dus dat is ook vrij vaag.

Madonion 3dmark 2001 geeft dezelfde fout maar ook met andere getallen.

internet explorer, netscape, office geeft allemaal geen probleem.

Op GoT vond ik gelijkaardige topics echter er staat nooit een antwoord bij, of iets met geheugen brak, echter ik heb de latjes omgewisseld, andere latjes geprobeerd etc... (SDRAM latten van 133Mhz). Ik heb ook beide geheugenbanken geprobeerd, met 1 latje enz...

Mijn mobo is een ecs-k7s5a (sdram gebruik ik in combi met een Athlon XP 1800+, de ddr-banken zijn leeg). Os: win2k, pc is niet ge-oc'ed, harde schijf werkt normaal en vertoont geen gebreken.

Op de microsoft site bij de support vind ik weinig relevante informatie? Wie kan mij helpen of wat zou er aan de hand kunnen zijn.

Ik ben lichtjes in paniek want het is examen periode heb geen zee van tijd in feite. Wie mij kan helpen vreselijk bedankt!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 18:17 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Programma uninstallen en opnieuw installeren :?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Deed ik al, zowel icq, maple als 3dmark heb ik reeds geuninstalled (en zelfs de rommel die achterblijft weggedaan) en geherinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Wat ik dus al geprobeerd heb:
latjes SDRAM verwisselen, andere latjes gebruikt, DDR's gebruikt ipv de SDRAMS, herinstalleren van Maple en icq (3d mark is er gewoon van gezwierd). Updates geïnstalleerd van win2k (ik heb nu alle recentste updates en beveiligingsupdates etc...). Niets helpt, die fout blijft maar komen. Vroeger had ik die niet das wel het raarste eraan.

Nu werk ik op andere pc, als het echt moet zal ik na de examens de hele boel maar moeten herinstalleren dunkt mij. Suggesties zijn echter nog altijd welkom.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Al op virussen gecheckt?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
XceeD schreef op 26 mei 2003 @ 16:51:
Al op virussen gecheckt?
Yep
en pc is virusvrij (volgens bitdefender toch)

Maar ik zal ook eens met een andere scanner testen op virussen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 20:25 ]

Pagina: 1