Ik heb een webpage gebouwd en daar staan schilderijen op die ik zelf gemaakt heb.Natuurlijk wil ik niet dat iemand die gewoon vanaf de site kopyeerd! Ik heb dus met java dr een scriptje in gezet die de rechter muisknop tegen gaat.... Het probleem is dat als je ie6 hebt er zo`n fijn menutje met uitvergroten, opslaan en zo meer weet iemand hoe je dit kan oplossen.. Zodat mijn schilderijen ook echt beveiligd zijn :-) Alvast bedankt
zolang als dat plaatje in een browser zichtbaar is kan je het ook kopieren. het enige dat je kan doen eigenlijk is een copyright melding in het plaatje te zetten.
Verwijderd
Die toolbar krijg je weg door deze twee regels toe te voegen aan de <head>:
Daarmee is je plaatje nog niet beveiligd. Om je plaatje te beveiligen kun je hem het beste d.m.v. flash laten zien. Dan kan de gebruiker alleen nog maar een screenshot maken en dat opslaan.
code:
1
2
| <meta http-equiv="ImageToolbar" content="No"> <meta http-equiv="ImageToolbar" content="False"> |
Daarmee is je plaatje nog niet beveiligd. Om je plaatje te beveiligen kun je hem het beste d.m.v. flash laten zien. Dan kan de gebruiker alleen nog maar een screenshot maken en dat opslaan.
Je zou het plaatje in 50 verschillende stukjes kunnen knippen en die op je website allemaal in de goede volgorde neerzetten. Helpt niet tegen mensen die de printscreen knop ondekt hebben
.
tvw
Verwijderd
die rechtermuisknoptruc werkt toch niet... doe het maar eens snel echt elkaar dan werkt ie al niet meer. Ook met sommige keys in combie met de muis werkt hij niet.
kun je dna niet iets maken van if prinscreen toets is ingedrukt(word dan waarschijnlijk een toets code) dan een zwarte layer erover gooien oid?
Verwijderd
Je kan ook de site opslaan. Dan worden de plaatjes meestal ook mee opgeslagen. Er bestaat volgende mij geen manier om dat tegen te gaan.
Maar dat van flash is idd wel een goede tip.
Maar dat van flash is idd wel een goede tip.
ja, ik zou sowieso ff heel groot je url diagonaal in die pic gooien... want tegen printscreen is niets bestand
gewoon heel groot je naam diagonaal over de schilderijen heen zetten, halfdoorzichtig dan...werkt altijd
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Verwijderd
Dat is idd de beste techniek de rest werkt toch niet. Ik heb maar 1 site gezien waar je de plaatjes niet *echt niet* van kon jatten.sjolmers schreef op 27 May 2003 @ 19:56:
gewoon heel groot je naam diagonaal over de schilderijen heen zetten, halfdoorzichtig dan...werkt altijd
Gloof dat die site www.terraserver.com was (weet het niet zekker), iig die hadden een plugin die er voor zorgde dat het onripbaar was.
Verwijderd
Staat 't dan niet alsnog in je temp internet files?Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 20:10:
[...]
Dat is idd de beste techniek de rest werkt toch niet. Ik heb maar 1 site gezien waar je de plaatjes niet *echt niet* van kon jatten.
Gloof dat die site www.terraserver.com was (weet het niet zekker), iig die hadden een plugin die er voor zorgde dat het onripbaar was.
of n paar keer de source induiken en dan kom je achter de url van het plaatje en lukt t volgens mij ook
Is toch wel een aantal keren eerder besproken hoor, hoe je plaatjes kunt beveiligen
. [search=plaatjes beveiligen] levert bijvoorbeeld de volgende topics:
• Beveiliging rechtermuisknop.
• Beveiliging tegen kopieeren van plaatjes van site
• Hoe 'stelen' te voorkomen in IE6.0
• Rechtsklikken onbruikbaar bij plaatjes.
Om maar een aantal suggesties te doen. Met een klein beetje moeite zou je hier ook zelf uit zijn gekomen hoor. Lees dit nog maar eens door
.
• Beveiliging rechtermuisknop.
• Beveiliging tegen kopieeren van plaatjes van site
• Hoe 'stelen' te voorkomen in IE6.0
• Rechtsklikken onbruikbaar bij plaatjes.
Om maar een aantal suggesties te doen. Met een klein beetje moeite zou je hier ook zelf uit zijn gekomen hoor. Lees dit nog maar eens door
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()