Hoe 'stelen' te voorkomen in IE6.0

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 10:41
Nou. In IE4+ kon je met een javascriptje ervoor zorgen dat mensen geen plaatjes van je website konden jatten, door rechts-klikken op de plaatjes (of op de hele site) uit te schakelen.

Met de komst van IE6.0 heeft dit geen nut meer, want, zodra iemand over een plaatje heen zweeft met de muis, komt er een klein menuutje op het plaatje met de mogelijkheid om de afbeelding op te slaan, te printen, of the e-mailen. Rechts-klikken gaat nog steeds niet, maar aangezien het menuutje komt zonder ergens op te klikken heb je hier niets meer aan.

Kan dit menuutje ook verborgen worden? Zo ja, hoe?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik denk het niet, well.. alleen aan de client-side. Overigens is een website echt altijd te rippen dus waarom zo moeilijk doen. Heeft absoluut geen zin.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 10:41
Weet ik, het kan altijd wel. Maar niet voor de gemiddelde huis-tuin-en-keuken internetter waar ik op doel :)

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op dinsdag 21 augustus 2001 23:50 schreef redah het volgende:
Weet ik, het kan altijd wel. Maar niet voor de gemiddelde huis-tuin-en-keuken internetter waar ik op doel :)
Niet veel, je zou het met flash/java kunnen beveiligen, maar er is altijd een workaround dmv print screen. Die ene site van microsoft van die 'atlas' was behoorlijk leuk beveiligd :), als je print screen zou drukken, kreeg je het plaatje niet te zien maar een '(c) beveiligingsbedrijf' plaatje op je clipboard. Echter werd deze ook achterhaald door het gebruiken van een ander OS/user agent.
Dus sjah, veel kan je er echt niet tegen doen :)

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 07:12
Met Print screen kan ik altijd je plaatje rippen of je nu wel of niet je rechtermuisknop hebt uitgeschakeld. :)
Er zijn ook progjes die screencaptures kunnen maken zonder de print screen toets.

Anders bestand opslaan dan haal je alsnog de plaatjes ertussen uit.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 15:55

Sharky

Skamn Dippy!

Op woensdag 22 augustus 2001 00:41 schreef Artwido het volgende:
Met Print screen kan ik altijd je plaatje rippen of je nu wel of niet je rechtermuisknop hebt uitgeschakeld. :)
Er zijn ook progjes die screencaptures kunnen maken zonder de print screen toets.

Anders bestand opslaan dan haal je alsnog de plaatjes ertussen uit.
view>source

ik erger me altijd rot aan sites die met een bijdehande boodschap komen als je rechtsklikt met je muis.

This too shall pass

Verwijderd

JAVA of Flash gebruiken. Gaat rippen ook moeilijker, maar waarom zou je :?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 07:56
Op woensdag 22 augustus 2001 00:50 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

view>source

ik erger me altijd rot aan sites die met een bijdehande boodschap komen als je rechtsklikt met je muis.
inderdaad :) ben ook meteen weg van dat soort sites. Ze verbieden op zo'n manier bijvoorbeeld ook 'open link in new window' thingies.... erg irritant

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Sjah, ik kan het niet helpen om ook even er aan toe te voegen dat zulk soort topics al verscheidene keren langs zijn gekomen. Ik verwijs je daarom even vriendelijk naar [search=html source beveiligen], waar je ongetwijfeld uitgebreidere reacties zult vinden over mogelijke alternatieven.

HTH.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:43
Gewoon fla tjes van maken,

Flash dus :)

Verwijderd

Om je plaatje op een relatief simpele manier te beveiligen voor dummies:
Zet je plaatje in een layer, met een index van bijvoorbeeld 1, hang hier een andere layer overheen met een transparant gifje met een index die hoger is dan de 1. Geen zwaar irritante javascriptjes, maar wel te rippen voor mensen die een source kunnen lezen...

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
*zucht*

Als je je plaatjes wilt beveiligen zet men geen volledige plaatjes op den site.
Den site weergeeft dan alleen noch maar den duimspijker, of thumbnail van den digitale illustratie.

Als je de layout wilt beveiligen, dat kan niet. En een leek heeft er niks aan.

En werk _aub_ niet met de klere javascriptjes: 'Heden mag u de bron van deze pagina niet bekijken'.
Wat nou als m`n opa alleen de pagina wilt verversen?? |:(

Verwijderd

dmv php + htaccess kan je een image beveiligen tegen dat gejat ik weet is een beetje off-forum maar toch het kan :)

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 10:16
Met de search kan je een paar erg intressante topics over dit onderwerp vinden.

Verwijderd

Copyright gevalletje in het comment van het plaatje doen, en originele psd's bewaren. Kan je altijd bewijzen dat het van jou is.

En sue-en >:)

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 17:11

GraasGast

Analogue Heaven

je plaatjes allemaal door een php-scrippie halen die er een "(c)copyright 2001 - GraasGast inc." overheen zet :)
Pagina: 1