Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kast met ruitje..?

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ha beste twiekers..

uhm. ik heb momenteel een A-open HQ-08 kast. erg leuk en aardig. maar deze is een x op zn voeding gevallen :'( en dat vond mn voeding niet zo leuk dus soms verliest mn hd ineens zn stroom en reboot mn computer ineens.. soms heb ik er week(en) geen last van en soms 3x per dag.. weten jullie wat dit kan zijn.?

maar ff verder op het hoofdonderwerp. ik ben dus eigenlijk van plan om een nieuwe kast te kopen met ruitje.. want:

1) ben a-technisch
2) a-open maakt geen kant en klare panelen :S

ik zag bij een tentje bij mij in de buurt een leuke kast van sweex. eentje met een X vorm met een ventilatortje in het midden. €59,-.. toen hoorde ik dat deze kast zeer zwak was.. (niet stevig) ik heb ook een aluminium kast gezien.. über 1337 maar ook €300,- :(
dus mijn vraag is dus. wat kan ik het beste kopen voor kast met een ruitje erin. de vorm maakt niet uit, zolang het maar een lekker groot ruitje is.. dat je mn vga kaart enzo beetje kan zien zitten..

ik wil dus een kast met ruitje.. een 400Watt voeding.. (van een goed merk)

wat vinden jullie wat ik hiervan het beste kan nemen.. en zo goedkoop mogelijk en zo stevig mogelijk

of is dit niet mogelijk? ik hoor het wel...

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Koop een chieftec, deze maken zelf ruitjes,

www.chieftec.com, kijk maar rond, je kan em met of zonder voeding kopen (voeding is een goede 360 watt)

suc6 :)

Verwijderd

Nouik heb die sweex kast. Hij is wel redelijk sterk hoor. alleen er zit maar standaard een 300w voeding in en die maakt f*cking veel herrie. Dus die moet je dan dumpen. maar ik vind het best wel een goeie kast hoor.

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 22:30
Je moet eens naar een thermaltake xaser II/III kijken :)

Verwijderd

Nou ja hangt er vanaf wat je er mee gaat doen! Als je hem op een vast punt laat staan en bijna nooit verhuist kun je naar mijn mening best die goedkopere kast nemen, want hij staat dan toch steeds op 1 plek en zolang je hem niet veel verhuist blijft hij wel in zijn model en dus kun je best de goedkope nemen. Maar als je hem toch regel matig gata verhuizen van plek is het maybe toch beter om de duurdere te nemen want die is stevig en kan dus wel tegen die verhuising en gebeurt er dus bijna niks mee als je het goed doet (dus geen keer laten vallen :) .

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Hey
Die kast waar je het over hebt zijn dus wel stevig! Ik heb zelf nog zo'n kast in de kast staan (heb namelijk een chieftec gekocht). Als je voor weinig geld een goede kast wil dan kan je gewoon zo'n cheepass kast nemen want die zijn zeker niet slecht. En trouwens 59 euro is te duur. Ik heb hem voor 45 gekocht.

Ohh ja en over die stroom van jou!!!! Heb ik ook gehad. Als je Windows Xp hebt dan zou hij als je weer opstart je een melding moeten geven van '''windows is herstelt van een ernstige fout''. Dan zou je kunnen zien waar het aan ligt. En als je dat niet hebt dan ligt het aan de software die je erop draait. Mijn pc viel bijvoorbeeld uit als ik UT2003 afsloot. En ook nog met wat andere programma's. Anders moet je eens alle drivers enzo op je pc updaten ,want dat helpt namelijk!!!

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Verwijderd

Topicstarter
sorry mensen dat ik niet al te duidelijk ben geweest.. ik ben van plan om veel naar lan-party's te gaan... ik zal em dus wel redelijk veel verhuisen en hij moet er sletterig uitzien :D en zo een chieftec kast is op zich wel redelijk. maar ik vind die onderkant een beetje minder. hebben jullie ook nog andere merken die goed zijn..?

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:42
Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 14:16:

2) a-open maakt geen kant en klare panelen :S
wie zegt dat... :P

Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.com/products/housing/exp-h600/h600B_ccfl_b.jpg

deze heb ik en ben er zeer tevreden over. je krijgt er een 350W Aopen voeding bij met 120mm fan die temp. controlled is en zeer weinig geluid maakt...

bij powerline is ie 165,=
misschien wel prijzig, maar zeer goede kwaliteit kast met thumbscrews enzo..

Verwijderd

Maar verkopen ze die ook zonder window? ;)
Anyway, ik zeg: thoeft niet per se aan de psu te liggen dat de stroom steeds wegvalt. Zet voor de verandering S.M.A.R.T. eens uit in de BIOS. Bij mij werkte dat iig wel :+

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Die "goedkope" zwakke sweex-kastjes, zoals hierboven ergens omschreven, vallen nog best wel mee hoor. Er zit standaard echter slechts een 300Watt voeding in, die op zich wel redelijk stabiel is, maar 300Watt is gewoon voor een tweaker niet echt veel.
Het zijn hele leuke kastjes, die fan is een blue-led en ze zijn redelijk stil.
Verder is er genoeg hdd-ruimte in aanwezig, en zit het kastje er nog redelijk uit ook.
Tuurlijk is een Antec/Chieftec/Thermaltake gaaf, maar ook een heel stuk duurder.

Mocht je toch voor 1 van die kasten willen gaan, kijk eens naar de Antec Lanboy ofzo, erg geinige kastjes, in verschillende kleuren te krijgen, en erg hoge kwaliteit.

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

hey stuiterbal_1984, een ruitje zelf maken is niet moeilijk! Echt waar. Maar ik kan begrijpen dat je een andere kast wilt. Zou je mij even willen toevoegen op msn? Ik wil even met je praten :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff die lan boy prijs opgezocht.. de goedkoopste was 101 euro. is redelijk te doen.. is dit echt een super goeie computer en echt de moeite waard? (omdat garantie lastig word via pricewatch..)

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

sinds wanneer moet je technisch aangelegd zijn om een gat in een plaat staal te rammen en er een stukkie plexi achter te kitten? :X

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

lees: er netjes een gat in te maken en een stuk plexi er achter monteren, maar dan wel zo dat het lijkt of et zo uit de fabriek komt :+

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik vind dat jullie allemaal erg dure kasten opnoemen, men denkt hier blijkbaar dat een beetje kast tegenwoordig perse 100 Euro moet kosten.

Er zijn genoeg kasten met window, die ook van gemiddelde kwaliteit zijn, voor ongeveer 60 Euro te koop zijn. Uit ervaring weet ik dat (no spam, maar ik kom er vaak en daar staan die kasten) computerland verscheidenen merk (lian li, chieftec) maar ook a-merk (codegen) kasten hebben die en een window hebben, en een voeding.

En als je echt kwaliteit en sletterig wil, dan kun je eens kijken naar Lian Li, of de genoemde Aopen hierboven ed. maar om eerlijk te zijn noemt iedereen hier kasten die een godsvermogen kosten en niet veel beter zijn dan andere kasten.

Ik weet niet waar je woont, maar bezoek wat computerwinkels, niet alleen de commerciele (zoals de welbekende inet winkelshops hier in CME genoemd, die zijn echt te duur, en hebben alleen maar hoge kwaliteit, niet van die goedkope, maar voldoende kasten).

Ik heb genoeg kasten gezien die aan deze eisen voldoen, maar ik kan geen merken noemen, omdat ze juist "merkloos" zijn.

T60P Widescreen

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:38

Bob Popcorn

Plop!

Kijk eens bij de conrad, daar hebben ze echte hoerenkasten met lichtjes en frutsels enzo, je zou er bijna ook nog een barbie achter plakken :P

Kan niet stoppen met ontploffen!

Verwijderd

ik vind standaart ruitjes niet mooi en al HELEMAAL niet orgineel!! dus ga nu niet zon ruitje kopen want dat vind ik lame!!(en lelijk)

Verwijderd

Die HQ08 mag je dan wel aan mij doneren als je wil, kan ik weer verder met mn modpraktijken. Ik vin die XaserIII nie eens zo lelijk, maar wel lomp. Als je veel naar lans gaat kan je het best een alu case nemen imo.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Aangezien je niet zelf wilt modden en gewoon iets kant-en-klaar wilt kopen moven we dit topic naar Overige Hardware.

[CME] -> [OH]

Verwijderd

ik heb ook zo'n Sweex kast met zo'n zij paneel incl. casefan, en hij is wel redelijk stevig hoor, en hij maakt bij mij i.i.g. weinig lawaai.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:51
wat dacht je van deze, de efficiente binnekant van een Chieftec case, en een mooi uiterlijk voor een zachte prijs, enige nadeel is dat er geen voeding inzit, mischien ook voordeel kan je tenminste een goeie kwaliteitsvoeding naar keuze erbij kiezen.

laagste prijs in pricewatch 87 euro
http://www.tweakers.net/pricewatch/50752
http://www.tweakers.net/pricewatch/52832

Afbeeldingslocatie: http://www.antec-inc.com/images/400/PLUSVIEW1000AMG1.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Turismo op 27-05-2003 15:35 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:34

LopeZ

Too much is never enough

Zoek even aub.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.