Zalman ZM-NB32J op nforce2 IGP chipset

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01
Ik heb een tijdje geleden een shuttle sn41g2 gekocht, hier in zit een nforce2 IGP chipset.
Ik ben nu bezig om de shuttle wat stiller te maken, onder andere door fans te vervangen. Op de chipset zit ook een kleine fan, ik vil deze gaan vervangen door de zalman ZM-NB32J die passief is.

Nu staan hier over op de sudian forums al enkele brechten, de een zegt dat het wel kan, de ander van niet...
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar tweakers die dit al hebben gadaan...

de ZM-NB32J ziet er zo uit: Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/193-220G.JPG

en topics hier over op de sudian forums:
http://forums.sudhian.com...m?catid=43&threadid=35013

http://forums.sudhian.com...m?catid=46&threadid=29741

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

ik schreef in een ander topic op 17 May 2003 @ 19:27:
Ik vind dat in de CME-faq een stukje moet komen te staan over hoe simpel het is om een beetje betere koeling te bouwen voor je NB en VGA.

Er zijn een hoop figuren die een vraag stellen als:
"m'n fan van m'n videokaart is dood" of:
"waarom wordt m'n NB zo warm?"

en ze kopen dan dingen (lees: ze worden een beetje opgelicht) met producten dat ik denk: "waarom nou?"

Het is zo simpel om een oud koelblokje een beetje bij te zagen en er twee boutjes doorheen te jassen, waarom dan iets kopen wat "er speciaal voor gemaakt is" en het niet half zo goed doet. :?

Als de fan voor je videokaart stopt, sloop je een ouwe PC voor een leuk koelblokje, en lijm je dat erop vast.

Dus als jullie een (kleine) tutorial in de FAQ kunnen zetten over hoe je dat doet, zijn daar een heleboel mensen mee geholpen. :)
AXP1800, het is niet nodig dat ding te kopen, je kan ook zelf een blokje op maat zagen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door collission op 25-05-2003 15:29 ]

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
het probleem is dat ik geen blokje heb om op maat te zagen, en dat ik hem al besteld heb :) (als het niet werkt gaat hij op mijn gigabyte ga-7dxr)
ik kocht meteen die fans enzo, en die heatsink kostte maar 7 euro...

[ Voor 15% gewijzigd door AtlonXP1800 op 25-05-2003 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Heeft de nForce 2-IGP andere afstanden tussen de bevestigingsgaten dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 04:57

Losha

clear my path motherfucker

pootjes van de nb32 zijn verstelbaar..prima ding..heb er 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
Jupiler schreef op 25 May 2003 @ 15:38:
Heeft de nForce 2-IGP andere afstanden tussen de bevestigingsgaten dan :?
nee, maar als je de onboard graphics gebruikt wordt deze wel warmer. Het gaat er dus om of deze de chipset goed genoeg kan koelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Dat is een andere zaak natuurlijk. Hoe groot is de originele heatsink?

De NB32-J heeft iig genoeg oppervlakte. Hoe goed de koelprestatie is zal dus afhangen van de airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
de oppervlakete van de originele heatsink is even groot, alleen is de zalman hoger.
De airflow is niet echt super, omdat het een shuttle is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

De Zalman is hoger => meer oppervlakte toch? Ik heb het over contactoppervlak tussen de heatsink en tussen de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 21:40
Losha schreef op 25 mei 2003 @ 15:40:
pootjes van de nb32 zijn verstelbaar..prima ding..heb er 3 :)
En je krijgt er ook nog warmte geleidende lijm bij voor als het toch niet zou passen. Ik heb er eentje op mn KT133a zitten vastgeplakt met articsilver adhesive, werkt perfect.

Je zult alleen eens ff moeten gaan meten hoe het zit met de luchtstroom want die zal wel bijna 0,0 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat dinggetje op mun asus a7v266-e gezet, mun temp blijf er prima onder. En natuurlijk geen herrie schopper meer,

je kan ut zowieso proberen dat ding kost toch geen ene f*ck.

suc6 er mee, mzzl ThoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nou op de Shuttle SN45G te wachten , en wil ook zo zalman nb32j er op gaan zetten!!
(Wat is btw het verschil tussen de gewone Nb32 en de Nb32j ?)
Ik was net aan het zoeken of het kon , en nou kwam ik dit topic tegen !!
Ik ga toch geen onboard graphics gebruiken , volgens mij zitten die er niet eens op!! Dus heel erg warm zal hij niet worden!!
Heb jij btw ook een andere fan in je voeding gedaan,van je Shuttle kast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Het verschil tussen de NB32 en NB32-J is dat de eerstgenoemde zwartkleurig is, de NB32-J is goudkleurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 21:10

Sick Nick

Drop the top!

Jupiler schreef op 25 May 2003 @ 19:38:
Het verschil tussen de NB32 en NB32-J is dat de eerstgenoemde zwartkleurig is, de NB32-J is goudkleurig.
nee, ik heb die NB32 namelijk op m'n chipset zitten maar deze moet je dus plakken. Hier kan je geen klemmen bij gebruiken, dus is vrij definitief ;)
de NB32-J heeft ook van die pootjes om hem vast te klikken op de oorspronkelijke gaatjes zodat je hem ook weer kan verwijderen.
De kleur heeft verder niet echt invloed op de koelprestaties alleen ziet eentje van goud er leuker uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik had het even over het verschil tussen de heatsinks zelf, niet de accessoires ;)

Zó definitief is het trouwens niet.. Mijn NB32-J heeft intussen al op 3 verschillende chipsets gezeten en elke keer werd hij met de meegeleverde lijm vastgemaakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 19:37:
Ik zit nou op de Shuttle SN45G te wachten , en wil ook zo zalman nb32j er op gaan zetten!!
(Wat is btw het verschil tussen de gewone Nb32 en de Nb32j ?)
Ik was net aan het zoeken of het kon , en nou kwam ik dit topic tegen !!
Ik ga toch geen onboard graphics gebruiken , volgens mij zitten die er niet eens op!! Dus heel erg warm zal hij niet worden!!
Heb jij btw ook een andere fan in je voeding gedaan,van je Shuttle kast ?
Ik ga zeer binnenkort andere fans er in zetten, die komen tegelijk met de chipset cooler binnen als het goed is. Ik heb 2 papst fans er in gezet.

de chipset cooler zal er inieder geval wel op passen: Afbeeldingslocatie: http://www.xbox-info.co.uk/images/DSCN1862.jpg
dit is dus niet mijn shuttle maar een plaatje op het sudhian forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan makkelijk. Heb ik sinds tijdje ook en heb sinds kort ook een digidoc dus kan ik je temps precies geven, 41C idle en 44C stressed :) Wees eerder bang voor de southbridge die bij mij 69C idle en 75C stressed word :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupz het past bij mij allemaal perfect.

Ik heb er één op mijn sb van mijn 8dra+ (nforce 2) en werkt perfect

is gewoon verstelbaar al zijn de pinnetjes die je erbij krijgt niet echt geweldig om vast te maken aan je mobo. Heb dan ook ff andere gezocht hier thuis en die maar gebruikt ik zou vooral kijken of er niet andere kaarten ofzo in de weg zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlonXP1800 schreef op 25 May 2003 @ 21:07:
[...]

Ik ga zeer binnenkort andere fans er in zetten, die komen tegelijk met de chipset cooler binnen als het goed is. Ik heb 2 papst fans er in gezet.

de chipset cooler zal er inieder geval wel op passen: [afbeelding]
dit is dus niet mijn shuttle maar een plaatje op het sudhian forum!
Zou deze er ook inpassen als je allebei de 3.5'' sloten gebruikt?
IK wil dit blokjes heel graag maar er moet wel ruimte zijn voor een pomp :) .
Ik ga namelijk in de vakantie beginnen met waterkoeling in te bouwen in de shuttle. Ik heb het al helemaal voor me , hoe ik het wil gaan doen :) .
Alleen nou wachten tot dat de SN45G wordt uit gebracht!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 17:22:
[...]

Zou deze er ook inpassen als je allebei de 3.5'' sloten gebruikt?
IK wil dit blokjes heel graag maar er moet wel ruimte zijn voor een pomp :) .
Ik ga namelijk in de vakantie beginnen met waterkoeling in te bouwen in de shuttle. Ik heb het al helemaal voor me , hoe ik het wil gaan doen :) .
Alleen nou wachten tot dat de SN45G wordt uit gebracht!!
dat zou geen probleem moeten zijn, boven de chipset cooler is nog behoorlijk wat ruimte over.
Ben je van plan om water te gaan koelen en op de chipset die zalman te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heel goed , dat ben ik wel van plan ja !

Ik vind het niet nodig , om een waterblokje op de Nforce 2 te zetten.
Ik heb al niet veel ruimte daar in de Shuttle kast. En omdat ik toch voor lage mp ga , zou de nforce toch niet warm worden . En denk ik dat de zalman hem goed koel kan houden.
Ik heb er nou niet geen reviews van gezien , maar als blijkt dat de nforce 2 te warm wordt. Dan stap ik toch over op een waterblokje!
Ik heb namelijk wel bij andere lui gezien dat ze er een zalman blokje op hebben gedaan.
Maar dat was een Shuttle SN41g2, en deze(SN45G) heeft geen onboard grafische kaart !
Wil er toch een ati 9700 pro in gaan zetten!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik heb die koeler ook op me MSI K7T266 Pro2-RU zitten en ik heb er nog een fan op moeten richten anders crasht ie te vaak :( (geen eens oc)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 14:41

SillyJW

der Gemutlichkeit

subtiel kickje.. O-)

@AtlonXP1800
En.. is het geslaagd met die Zalman? Ik zit erover te denken hetzelfde te doen en loop eigenlijk met dezelfde twijfels als jij in je openingspost beschrijft.
En welke fans gebruik je nu voor je PSU en CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 16:56

Pubbert

random gestoord

dat ding zit nu ook op mijn nforce2 (epox)

lekker stabiel, word soms wel erg warm :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
SillyJW schreef op 11 juni 2003 @ 12:05:
subtiel kickje.. O-)

@AtlonXP1800
En.. is het geslaagd met die Zalman? Ik zit erover te denken hetzelfde te doen en loop eigenlijk met dezelfde twijfels als jij in je openingspost beschrijft.
En welke fans gebruik je nu voor je PSU en CPU?
mij shuttle loopt goed met de zalman er op, maar ik heb er nog wel een 40x40fan op zitten omdat ik de integrated graphics gebruik.

Ik heb verder alle fans vervangen door papst fans, maar ik ga mischien nog een sumbeam blue led fan er in zetten (als dat niet al te veel geluid op levert.

zie ook: [rml][ cm] shuttle modding (SN41G2)[/rml] (boven in hetb topic staan de preciese fans die ik gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
dubbelpost... opera :r

[ Voor 92% gewijzigd door AtlonXP1800 op 11-06-2003 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 14:41