Ach, deze naam was nu eenmaal het meest populair in de contest.Blackhole schreef op 16 juni 2003 @ 17:25:
[...]
je zekers had het beter die andere naam kunnen zijn StratoCruiser ,dat was beter geweest
Maar Dreamliner
ach je kan het zo wel in de war maken met Dreamfleet
lekker allemaal daar zo ..
Wel een vage mesnen die plane ontwerpers
zijn ze al 15 jaar bezig met een project en dan krijg het zn duffe naam
Natuurlijk met tables!!McFlipp schreef op 16 June 2003 @ 07:36:
[...]
Ik kan wel volgens mij op 22 JuniDus ik ga iig mee!
En natuurlijk mag jij deel 54 (van mij iig), een mooie nieuwe startpost is altijd handig(met tables?
![]()
)
En EvilErnie, die Beechcraft Starship is idd heel cool! Staat ie vaker op EHRD?
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
ja weet ik , ik heb er zelf ook aan mee gedaanrellehenk schreef op 16 June 2003 @ 17:35:
[...]
Ach, deze naam was nu eenmaal het meest populair in de contest.
maar de naam die ik heb gegeven is niet moeilijk raden nu
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
die P180 Avanti die op de foto staat komt ongeveer eens per week. Maar zo'n Starship heb ik nog nooit in het echt gezien. Zijn er maar 60 van gebouwd, en die zijn naar mijn weten allemaal in de states.Tourniquet schreef op 16 juni 2003 @ 17:36:
[...]
Natuurlijk met tables!!![]()
En EvilErnie, die Beechcraft Starship is idd heel cool! Staat ie vaker op EHRD?
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Die Dynamic Airs zijn allemaal van mijn oom
Had ze nog nooit gezien, nu wel
Thx Evilernie, en gefelici... btw!
Verwijderd
Ah, thanks-Sander_ schreef op 16 June 2003 @ 13:34:
[...]
http://www.schipholview.nl - Site met info over spotten langs EHAM. Maar hier zitten ook wel wat spotters
Panoramaterras is natuurlijk ook leuk.
Rico goed idee! 22 Juni kan ik denk ik wel. Vlucht maakt me niet zoveel uit. Alleen ik denk weer wel dat de helft niet komt opdagen zonder maar ook 1 ding te (af)zeggen 
Waarschijnlijk al duizend en 1x gevraagd, nog een merge voor de FFX738?
(eerst interesseerde me geen reet
) Ik ga zo die van Gilly proberen met de 733/4/5.
Waarschijnlijk al duizend en 1x gevraagd, nog een merge voor de FFX738?
[ Voor 33% gewijzigd door ND863 op 16-06-2003 18:17 ]
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
We zien gewoon of het gaat lukken, hoe meer hoe beter en 2 is al dubbel zo gezellig als 1ND schreef op 16 juni 2003 @ 18:15:
Rico goed idee! 22 Juni kan ik denk ik wel. Vlucht maakt me niet zoveel uit. Alleen ik denk weer wel dat de helft niet komt opdagen zonder maar ook 1 ding te (af)zeggen
Waarschijnlijk al duizend en 1x gevraagd, nog een merge voor de FFX738?(eerst interesseerde me geen reet
) Ik ga zo die van Gilly proberen met de 733/4/5.
Die FFX738 heb ik ook eeuwig goodbye gezegd

De FFX ben ik helemaal weg van, dies mooi

Verder geen pics want door de reverse stond me F Lock aan en werkte me PrtScn niet
Verwijderd
Avanti...........Avanti..............Evilernie schreef op 16 June 2003 @ 17:48:
[...]
die P180 Avanti die op de foto staat komt ongeveer eens per week. Maar zo'n Starship heb ik nog nooit in het echt gezien. Zijn er maar 60 van gebouwd, en die zijn naar mijn weten allemaal in de states.
Is dat die supergestroomlijnde über alles Geile kist met een Italiaanse vlag erop? (heeft ie 2 neusvleugels?)
Tijdje terug toen ik daaro in de "hangaars" was, zag ik zo'n kist staan. Brrrrrrrrrrr,
kzou em zo meenemen
Ja, ik haalde die Avanti en Starship ff doorelkaar. Wel geniale kisten ja!

de stelling 'PIC767 zorgt voor vastlopers' ben ik mee eens 
de stelling 'PIC767 met de nieuwe FDE loopt als een zonnetje' ben ik mee eens
Was net bezig met EHAM-EDDF/EDDF-EHAM op vatsim. Nah ik had mn route 2 al ingevuld, alleen nog een SID en STAR invullen ik kon weer weg na nog geen 15 minuten op de blocks hebben te staan. En net dat ik RKN A wil klikken boem pas de bekende vastloper, precies op het moment dat julie vertelde.
En het was zo'n lekker ding
Waarom liep die trouwens dan niet vast toen ik de STAR voor EDDF selecteerde toen ik nog op de grond EHAM was? 
Edit wat quotes :
"i've had it as well,with me it happened because the star wasn't properly set up,and also if your last waypoint is the waypoint the star starts on it happens"
"If you pick your star first and then the runway there's less chance of a crash."
"when i program the sid or star,i start at the first waypoint of the sid/star that's not in my route...i've not had a crash in a year,guess i'm lucky"
de stelling 'PIC767 met de nieuwe FDE loopt als een zonnetje' ben ik mee eens
Was net bezig met EHAM-EDDF/EDDF-EHAM op vatsim. Nah ik had mn route 2 al ingevuld, alleen nog een SID en STAR invullen ik kon weer weg na nog geen 15 minuten op de blocks hebben te staan. En net dat ik RKN A wil klikken boem pas de bekende vastloper, precies op het moment dat julie vertelde.
Edit wat quotes :
"i've had it as well,with me it happened because the star wasn't properly set up,and also if your last waypoint is the waypoint the star starts on it happens"
"If you pick your star first and then the runway there's less chance of a crash."
"when i program the sid or star,i start at the first waypoint of the sid/star that's not in my route...i've not had a crash in a year,guess i'm lucky"
[ Voor 29% gewijzigd door ND863 op 16-06-2003 20:39 ]
Ach als het warm is gaan mensen rare dingen doen
even verkoeling zoeken of zo iets 
Dus ik ook maar even gaan zwemmen , dus even mijn rubberboot gepakt en op naar het water
Alleen er was geen plek tevinden waar ik het water in kon met mn bootje , dan maar zo

geloof ik last van een zonnesteek
Dus ik ook maar even gaan zwemmen , dus even mijn rubberboot gepakt en op naar het water
Alleen er was geen plek tevinden waar ik het water in kon met mn bootje , dan maar zo

geloof ik last van een zonnesteek
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Whaha, LOL@Blackhole 
Alleen het je weer laten oppikken wordt wel een probleem denk ik zo...
Alleen het je weer laten oppikken wordt wel een probleem denk ik zo...
VATSIM vlucht EHAM-EDDF-EHAM, plaatjes van EDDF-EHAM komen later, webspace is niet oneindig groot 

Op EDDF krijg je pas relaxte approaches man. 'KLM7331 turn left 030 clrd for the app 07L and leave 5000 on the glide
Das een relaxte bijna 18NM final!!!
Lekker met 160kts till the marker (goh die leek verwerg
) en genieten van EDDF

Op EDDF krijg je pas relaxte approaches man. 'KLM7331 turn left 030 clrd for the app 07L and leave 5000 on the glide
[ Voor 12% gewijzigd door ND863 op 16-06-2003 22:22 ]
I know, ik vlieg ook bijna altijd van en naar EDDF. De ATC op EHAM zuigt big time ivm die op EDDF.ND schreef op 16 June 2003 @ 22:19:
VATSIM vlucht EHAM-EDDF-EHAM, plaatjes van EDDF-EHAM komen later, webspace is niet oneindig groot
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Op EDDF krijg je pas relaxte approaches man. 'KLM7331 turn left 030 clrd for the app 07L and leave 5000 on the glideDas een relaxte bijna 18NM final!!!
Lekker met 160kts till the marker (goh die leek verwerg
) en genieten van EDDF
Op EDDF is het ook altijd druk met piloten en er is altijd zat ATC! (Ik kijk er echt niet van op als je daar Ground, Tower, Approach en Center (Langen
Oh en de FPS op EDDF van GAP is ook nog eens 2x zo hoog als die van EHAM NL2000 (nu gebruik ik daar Lago voor, die heeft ook wel lekkere FPS, maar nog iets minder dan EDDF
Lol, ik lijk wel als een chatbox te praten, ik lul gewoon alles wat in me opkomt achter elkaar
Ik lijk Uncle-Sam wel
[ Voor 10% gewijzigd door McFlipp op 16-06-2003 22:28 ]
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Verwijderd
Dit is objectief. Feiten pls.McFlipp schreef op 16 June 2003 @ 22:25:
[...]
I know, ik vlieg ook bijna altijd van en naar EDDF.0 De ATC op EHAM zuigt big time ivm die op EDDF.
Op EDDF is het ook altijd druk met piloten en er is altijd zat ATC! (Ik kijk er echt niet van op als je daar Ground, Tower, Approach en Center (Langen) hebt hoor
)
Oh en de FPS op EDDF van GAP is ook nog eens 2x zo hoog als die van EHAM NL2000 (nu gebruik ik daar Lago voor, die heeft ook wel lekkere FPS, maar nog iets minder dan EDDF)
Lol, ik lijk wel als een chatbox te praten, ik lul gewoon alles wat in me opkomt achter elkaar(meestal denk ik er nog enigsinds over na wat ik op GoT schrijf
)
Ik lijk Uncle-Sam wel
Idd dat maak ik op uit mijn eigen ervaringen
Op EHAM is dat volgens mij vaak veel minder, iig als ik op vatsim zit zie ik, met geluk, alleen M. Jansen op APP. Mja dan ga ik toch liever naar EDDF waar dan een CTR, APP en TWR zit (en vaak ook nog wel een GND).
Objectief = feiten
Subjectieft = Mening
[ Voor 6% gewijzigd door McFlipp op 16-06-2003 22:51 ]
je lult zeker als Uncle SamMcFlipp schreef op 16 June 2003 @ 22:25:
[...]
I know, ik vlieg ook bijna altijd van en naar EDDF. De ATC op EHAM zuigt big time ivm die op EDDF.
Op EDDF is het ook altijd druk met piloten en er is altijd zat ATC! (Ik kijk er echt niet van op als je daar Ground, Tower, Approach en Center (Langen) hebt hoor
)
Oh en de FPS op EDDF van GAP is ook nog eens 2x zo hoog als die van EHAM NL2000 (nu gebruik ik daar Lago voor, die heeft ook wel lekkere FPS, maar nog iets minder dan EDDF)
Lol, ik lijk wel als een chatbox te praten, ik lul gewoon alles wat in me opkomt achter elkaar(meestal denk ik er nog enigsinds over na wat ik op GoT schrijf
)
Ik lijk Uncle-Sam wel
je moet niet vergeten dat er veeeel meer simmende Duitsers zijn. Dus posities zijn wel wat sneller bezet
En wat betreft kwaliteit op EHAM: Ik volg je niet helemaal. Geef eens concrete voorbeelden aub
=cynisch
Objectief = feiten
Subjectieft = Mening
[ Voor 7% gewijzigd door Floppie op 16-06-2003 22:55 ]
Kijk ik zei niet waarom er op EDDF vaak veel meer ATC is. En jouw argument dat er meer simmende Duitsers zijn gaat helemaal op, maarja daar maak ik dan ook graag gebruik van.rellehenk schreef op 16 June 2003 @ 22:50:
[...]
je lult zeker als Uncle Sam.
je moet niet vergeten dat er veeeel meer simmende Duitsers zijn. Dus posities zijn wel wat sneller bezet![]()
En wat betreft kwaliteit op EHAM: Ik volg je niet helemaal. Geef eens concrete voorbeelden aub
En ik heb het niet over de kwaliteit van EHAM (op de vele Students na) maar meer over de kwantiteit. Want er zijn zat goede controllers op EHAM hoor! (I love Ed Peters
Ohh lol ik zag de ironie er ff niet in, beetje te snel gelezen, misschien had ie er puntjes achter moeten zetten, maarja kan de schuld nu wel op hem gaan afschuiven, maar ik had het verkeerd gelezen, dus ik houd mijn mond er al over
[ Voor 15% gewijzigd door McFlipp op 16-06-2003 22:55 ]
Ik blijf EDDF ook altijd leuk vinden.McFlipp schreef op 16 June 2003 @ 22:54:
[...]
Kijk ik zei niet waarom er op EDDF vaak veel meer ATC is. En jouw argument dat er meer simmende Duitsers zijn gaat helemaal op, maarja daar maak ik dan ook graag gebruik van.
En ik heb het niet over de kwaliteit van EHAM (op de vele Students na) maar meer over de kwantiteit. Want er zijn zat goede controllers op EHAM hoor! (I love Ed Peters![]()
)
Ohh lol ik zag de ironie er ff niet in, beetje te snel gelezen, misschien had ie er puntjes achter moeten zetten, maarja kan de schuld nu wel op hem gaan afschuiven, maar ik had het verkeerd gelezen, dus ik houd mijn mond er al over
Zeer goede controllers idd, en ook erg aardig.
mijn favoriet op EHAM is Alexander Staal. Is ook een CTR+
Hee Mcflipp, kan jij nog een beetje vliegtuig spotten daar in tanthof? Hier over het centrum komt aardig wat voorbij elke dag. Verrekijker erbij
[ Voor 9% gewijzigd door Floppie op 16-06-2003 22:58 ]
Verwijderd
Dah bedoellik jah.....tis al laatrellehenk schreef op 16 June 2003 @ 22:50:
[...]
je lult zeker als Uncle Sam
je moet niet vergeten dat er veeeel meer simmende Duitsers zijn. Dus posities zijn wel wat sneller bezet![]()
[...]
=cynisch
tx
Tanthof? Ik woon in Delft Noord hoorrellehenk schreef op 16 June 2003 @ 22:56:
[...]
Ik blijf EDDF ook altijd leuk vinden.
Zeer goede controllers idd, en ook erg aardig.
mijn favoriet op EHAM is Alexander Staal. Is ook een CTR+
Hee Mcflipp, kan jij nog een beetje vliegtuig spotten daar in tanthof? Hier over het centrum komt aardig wat voorbij elke dag. Verrekijker erbij![]()
Maar boven mij huis niet zo veel. Echter waar ik hockey (Hudito) daar komen echt VEEL vliegtuigen voorbij!! Heel veel transavia's en ook een hoop 767's volgens mij, en behoorlijk laag!
Heb jij ICQ/MSN? (stuur me maar een mailtje op philipstive@hotmail.com)
[ Voor 7% gewijzigd door McFlipp op 16-06-2003 23:03 ]
Hey ik ben bovengemiddelde student hoor op EHAM, ben uitzondering ik mag al Eurocontrol doen (dus ook langen en heel duitsjeland boven FL245
(Nofri dream on
)
Anyways, idd veel students op eham, er is meer student dan ctr daar heb je gelijk in. Maar dat wil nog niet zeggen dat het minder is. EDDF en omgeving heeft indd meer hogere gerate controllers en dat merk je ook tijdens het vliegen, je hoort hun ervaring. (1 ding aaan duitsers is wel dat ze vaak zitten te grappen.................IN HET DUITS
) Maarruh McFlipp kom ens een keer langs alsk op Tower zit

Anyways, idd veel students op eham, er is meer student dan ctr daar heb je gelijk in. Maar dat wil nog niet zeggen dat het minder is. EDDF en omgeving heeft indd meer hogere gerate controllers en dat merk je ook tijdens het vliegen, je hoort hun ervaring. (1 ding aaan duitsers is wel dat ze vaak zitten te grappen.................IN HET DUITS

ik liep vandaag nog buiten. kwam de Transavia 737-800 HV1052 over mijn kop scheren (final approach @ EHTW) die kwam uit Portugal! was een mooi gezicht
[ Voor 3% gewijzigd door jos_zwa op 16-06-2003 23:23 ]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
En dan had je niet zoiets van ik pak even mijn digicam als ik naar buiten loop?jos_zwa schreef op 16 June 2003 @ 23:22:
ik liep vandaag nog buiten. kwam de Transavia 737-800 HV1052 over mijn kop scheren (final approach @ EHTW) die kwam uit Portugal! was een mooi gezicht
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
He mcflip als je het niet bevalt ga je toch lekker op IVAO vliegen joh. Er zijn op EHAM zeer goede controllers te vinden en veel nieuwe mensen die aan het leren zijn. En ja overdag krijg je natuurlijk ook niet de controller cracks dan savonds. Zeker nu er verschillende STU+ (6 stuks) Approach cursussen hebben gehad is er iedere avond APP online. Vaak overdag is EHAA (or lower) als een van de weinige bezet in Europa.
Er is geen controller in EHAM die boven zijn pet loopt te controllen. Nofri op TWR is top goed! en als je mensen op GND/DEL tegenkomt weet je zelf ook wel wat je kunt verwachten. Ik weiger aan te nemen dat de ATC op EHAM slecht is.
Verder... Misschien is het een leuk idee als je online vlucht screenshots je callsign erbij zet. Ik weet vaak wel welke kisten ik heb gekregen. Oh ja en van mij mag je best zeggen na de landing dat de foto's op T.net te vinden zijn :-).
Als controllers zeggen we ook niet dat de kwaliteit van de piloten op EHAM big time zuigt. Er is nog geen 10% die een SUGOL1B transition en NIRSI approach kan vliegen.
Er is geen controller in EHAM die boven zijn pet loopt te controllen. Nofri op TWR is top goed! en als je mensen op GND/DEL tegenkomt weet je zelf ook wel wat je kunt verwachten. Ik weiger aan te nemen dat de ATC op EHAM slecht is.
Verder... Misschien is het een leuk idee als je online vlucht screenshots je callsign erbij zet. Ik weet vaak wel welke kisten ik heb gekregen. Oh ja en van mij mag je best zeggen na de landing dat de foto's op T.net te vinden zijn :-).
Als controllers zeggen we ook niet dat de kwaliteit van de piloten op EHAM big time zuigt. Er is nog geen 10% die een SUGOL1B transition en NIRSI approach kan vliegen.
[ Voor 13% gewijzigd door Jochem op 17-06-2003 00:32 ]
Ik had het hier vandaag nog met Mark (Jansen) over.. (Mark vond Nofri trouwens ook een erg goede controller, mag best gezegd wordenJochem schreef op 17 June 2003 @ 00:28:
He mcflip als je het niet bevalt ga je toch lekker op IVAO vliegen joh. Er zijn op EHAM zeer goede controllers te vinden en veel nieuwe mensen die aan het leren zijn. En ja overdag krijg je natuurlijk ook niet de controller cracks dan savonds. Zeker nu er verschillende STU+ (6 stuks) Approach cursussen hebben gehad is er iedere avond APP online. Vaak overdag is EHAA (or lower) als een van de weinige bezet in Europa.
Ik ben het er dus helaas ook niet mee eens dat ATC op EHAM @ Vatsim slecht is. De APP en CTR zijn vaak op de hoogte van de meest recente veranderingen in het luchtruim en kennen de procedures op hun duimpje. Zelf control ik er ook graag, liefst met een boel realisme dat ik ook van de andere zijde verwacht (én VOICE!) .
BTW, Jochem = Jochem Oord?
[ Voor 15% gewijzigd door SanderTje! op 17-06-2003 00:38 . Reden: Correcties >:) ]
Jochem =/= Jogchem Oord, maar Jochem Berends
[ Voor 105% gewijzigd door Jochem op 17-06-2003 00:37 ]
Rustig joh. Misschien eerst ff lezen, ik zeg dat de kwantiteit op EHAM niet zo goed is als de kwantiteit op EDDF. En dat er op EDDF meer hoge rang controlers zijn (als gevolg van het grotere aantal totale controllers).Jochem schreef op 17 juni 2003 @ 00:28:
Als controllers zeggen we ook niet dat de kwaliteit van de piloten op EHAM big time zuigt. Er is nog geen 25% die een NIRSI approach kan vliegen.
Als je eenmaal ATC hebt op EHAM is die echt wel goed hoor. Eigenlijk praat ik nu een beetje over van een jaar geleden tot 3 maanden geleden ofzo, want de laatste 3 maanden heb ik niet meer zoveel gevlogen op vatsim.
Waarom ik dit eigenlijk zei was dat ik 3 dagen geleden nog op vatsim vloog en landde op EHAM, en dat er de hele avond (op vrijdag) bijna geen ATC was, en dat er toch nog om kwart voor elf een Approach online kwam (een hele aardig kerel! Ben z'n naam vergeten, maar die mag mij vaker binnenleiden
En wat maakt Vatsim leuk? Een hoop ATC met een hoop piloten om je heen, als je in je eentje vliegt kan je net zo goed offline gaan vliegen... Vandaar dat mijn voorkeur toch uitgaat naar EDDF, omdat daar de bezettingsgraad gemiddeld hoger is.
Maar misschien veranderd dat in de toekomst! Laten we het hopen, want op EHAM landen is natuurlijk altijd beter thuis komen dan op EDDF je kist aan de grond zetten
Ook die naam klinkt wel bekendJochem schreef op 17 June 2003 @ 00:33:
Jochem =/= Jogchem Oord, maar Jochem Berends
:-)
Ik ken eigenlijk geen pilotennamen, alleen callsigns, for some reason. Maar ik ben ben blij dat Mcflip het nu genuanceerder neerzet. En ja daar maak ik me wel druk om, omdat veel mensen hun best doen en dat je dat soort dingen niet met een handgebaar kan wegvegen. Mcflip, je bent welkom op EHAM anytime. En goede kans dat als je vrijdagavond aankwam op EHAM dat je Martijn Coenen of mij op APP (of Radara) had.
Trouwens ik was vanavond ook online rond 2245 LT als APP. voor diegenen die in de inbound peak zaten.
Ik ken eigenlijk geen pilotennamen, alleen callsigns, for some reason. Maar ik ben ben blij dat Mcflip het nu genuanceerder neerzet. En ja daar maak ik me wel druk om, omdat veel mensen hun best doen en dat je dat soort dingen niet met een handgebaar kan wegvegen. Mcflip, je bent welkom op EHAM anytime. En goede kans dat als je vrijdagavond aankwam op EHAM dat je Martijn Coenen of mij op APP (of Radara) had.
Trouwens ik was vanavond ook online rond 2245 LT als APP. voor diegenen die in de inbound peak zaten.
Aargh, bij dit soort uitspraken krijg ik altijd de niet te onderdrukken neiging het tegendeel te bewijzen (terwijl ik nodig moet gaan slapen)Jochem schreef op 17 June 2003 @ 00:28:
Hier is ie dus, een SUGOL1B transition:

Blijkt er één of andere AI plane op 36L te landen

Ja daaaaag, daar doe ik dus geen go-around voor he...

wat kost zo'n compleet setje jeppesen eham sid's star's nu ? want ik ga over 3 weken op vakantie (en dus ook vliegen, dus naar EHAM) en dan koop ik dat daar misschien even.Tourniquet schreef op 17 juni 2003 @ 02:01:
[...]
Aargh, bij dit soort uitspraken krijg ik altijd de niet te onderdrukken neiging het tegendeel te bewijzen (terwijl ik nodig moet gaan slapen)![]()
Irritant trekje van mezelf
![]()
Hier is ie dus, een SUGOL1B transition:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Blijkt er één of andere AI plane op 36L te landen![]()
![]()
Ja daaaaag, daar doe ik dus geen go-around voor he...![]()
Tourniquet! Top! Alleen ben ik bang dat die zich respecterende piloten niet hier schrijven. En Jos Zwart, je kunt de approach kaarten ook downloaden op www.dutchvacc.nl.
ja maar ik wil die jeppesen
die zijn mooier 
_zwa staat trouwens niet voor zwart hoor
_zwa staat trouwens niet voor zwart hoor
[ Voor 12% gewijzigd door jos_zwa op 17-06-2003 10:11 ]
De IFR Terminal Charts EHAM kosten €8.95. Ze ff bij de LHS kopen als je op EHAM bent zit er denk ik niet in, of je moet in een taxi willen springen naar de LHS.jos_zwa schreef op 17 June 2003 @ 09:22:
[...]
wat kost zo'n compleet setje jeppesen eham sid's star's nu ? want ik ga over 3 weken op vakantie (en dus ook vliegen, dus naar EHAM) en dan koop ik dat daar misschien even.
Niet getreurd, ik ga vanmiddag naar de LHS om er paar setjes te kopen en te kijken of ze weer wat leuks hebben
of mensen die vanmiddag op het panoramaterras zijn te vinden?
[ Voor 8% gewijzigd door rdluca op 17-06-2003 10:24 ]
Ongeval op Eelde. Ik moest gelijk denken aan Laaghalerveen
, maar gelukkig lijkt het mee te vallen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
Ik zat voor mijn werk op het vliegveld in bespreking.... We konden over het hele vliegveld uitkijken en we zagen het dus gebeuren!!! ECHT MEGA INDRUKWEKKEND!!!kenneth schreef op 17 juni 2003 @ 10:26:
Ongeval op Eelde. Ik moest gelijk denken aan Laaghalerveen, maar gelukkig lijkt het mee te vallen.
Binnen 10 minuten waren er echt honderden politie, brandweer en ambulances. niet overdreven. En het rare was, we zagen het vliegtuig nergens liggen!!! Gewoon niet te zien, dus waarschijnlijk ergens in de bosjes...
Het was een MD-88 van Onur Air, TC-ONP
Zie http://www.airliners.net/open.file/276465/L/
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 10:49 ]
Ik speel al een hele lange tijd FS2002 en het lukt me maar niet om recht op de landingsbaan te komen, nou las ik laatst wat over automatische approach, maar ik snap nog steeds niet hoe dit werkt, kan iemand mij dit uileggen?
Neem maar een setje voor me meerdluca schreef op 17 June 2003 @ 10:23:
[...]
De IFR Terminal Charts EHAM kosten €8.95. Ze ff bij de LHS kopen als je op EHAM bent zit er denk ik niet in, of je moet in een taxi willen springen naar de LHS.
Niet getreurd, ik ga vanmiddag naar de LHS om er paar setjes te kopen en te kijken of ze weer wat leuks hebben. Zijn er nog mensen voor wie ik ook een setje mee moet nemen??
of mensen die vanmiddag op het panoramaterras zijn te vinden?
deel 2 komt EDDF-EHAM van gister en een lap text 
Rdluca, ik ook een setje maar dan moet je die met de post versturen denk ik
Rdluca, ik ook een setje maar dan moet je die met de post versturen denk ik
Rdluca
ik denk dat je al weg bent, maar als je niet wegbent neem maar een setje voor me mee
tampert, kriminalpolizei
Nee hoor nog thuis, ik ga rond 14:00 denk ik weg (of later zelfs).Evilernie schreef op 17 juni 2003 @ 11:35:
Rdlucaik denk dat je al weg bent, maar als je niet wegbent neem maar een setje voor me mee
Dus ik neem alvast voor EVil, ND en MCFlip een setje mee.
Erm, dan moet je hem naar mij versturen? (ik kom bijna nooit daaro en woon in Den Boschrdluca schreef op 17 June 2003 @ 11:37:
[...]
Nee hoor nog thuis, ik ga rond 14:00 denk ik weg (of later zelfs).
Je meost die uitspraak ook niet serieus openem johJochem schreef op 17 June 2003 @ 00:28:
Er is geen controller in EHAM die boven zijn pet loopt te controllen.
Die is ook niet slecht. Lees mn bericht hieroner maar (die lees je trouwens ook op de mail lijstIk weiger aan tenemen dat de ATC op EHAM slecht is.
Jammer genoeg niet, maar denk er ook aan dat FMC's een beperkende factor is. Ooit een NIRSI in een PSS FMC gezien?Er is nog geen 10% die een SUGOL1B transition en NIRSI approach kan vliegen.
En tourniqette, prachtig! Dat je daar zelfs te tijd voor neemt zeg

Hieronder een lap tekst die ik schreef voor de dtuchvacc als antwoord van een buitenlandse piloot die EHAM onaantrekklijk vond na zn vlucht vanaf EHAM.
Ende pics van EDDF-EHAM, callsign KLM7332.Ik ging opweg naar EDDF met ARNEM als eerste punt in mn FPL. En ik kreeg
indd van GND (ik weet wie het is maar dat doet er totaal niet toe) mijn
clearance via de pampus2W departure runway 36C met bijbehorende squawk. (die
ik door enthousiastme totaal was vergeten in te stellen lol :-P ) Tijdens mn
pushback moest ik van GND PAM2W voor ARNEM plaatsen. Op goede wil heb ik dat
gedaan, hey ik dacht dat zal ATC wel handig vinden. Vanaf E4 mocht ik naar
W7 taxien, en gevraagd of ik via A10 mocht en dat mocht. Ondertussen gaf
ground al bij meerdere piloten om pam of pam2w in hun fpl te plaatsen. Ik
heb de uiterstvriendelijke gnd erop gewezen dat dit niet persé hoeft.
Aangezien de pampus2w bij pampus (of nyker in mn fmc) eindigt kunnen piloten
zonder problemen daarna dct naar arnem, en atc weet dat ook. Nou goed, gnd
heeft het begrepen en daar was ik blij om. Even later toen ik de S taxiway
wilde oprijden krijg ik via text (ik ben voice pilot) 'WAT BEN JE AAN HET
DOEN? JE BEWEEGT' Ik legde op een vriendelijke toon uit dat hij me
instructies had gegeven voor taxie vanaf E4 via A10 en A naar W7. Even later
vertelt gnd me dat hij het weer herinnert en zich verwarde. Nu kon ik dat
verwarren totaal begrijpen. Inclusies mij waren op dat moment maar 2 VOICE
piloten en de rest (gok op 5) was op text. Weet je dan hoeveel je aan het
stressen bent?? Je kan dan wel werken met aliasen oid maar met text werken
en meer dan 2 piloten is no-go. Het gaat totaal niet en je bent in mum van
tijd je overzicht kwijt.
Ground bood nog zn verontschuldiging aan, maar dat vond ik niet nodig. (ik
bedoel als je 5 text piloten hebt die allemaal om een clearance vragen en je
maakt een foutje tsjah dat vind ik begrijpelijk)
Al gauw werd ik aan Tower overgedragen en kon zonder problemen opstijgen.
(NOFI, ik wist wie er op twr zat) Ook voor de zekerheid gechecked of dat
approach net online was en dat was zo. Op 1900ft naar approach
overgeschakeld. Hmm geen gehoor op voice en text word niet gereageerd. Geen
probleem ik klim wel naar FL060 en wacht mooi af wat er gebeurt. Ondertussen
was ik van het uitzicht van schiphol en Nederland aan het genieten. Approach
kon zijn voice niet op tijd werkend krijgen, en ik mocht radar proberen. Ok
das geen probleem dus ik ga naar radar, voice werkte ook niet helemaal 100%.
(daar erger ik me helemaal NIET aan, als atcer zelf weet ik ook wel hoe het
zit met voice, piloten hebben het makkelijk die hoeven geen voice server uit
te zoeken, maar atc moet er een zelf uitzoeken en als dan blijkt dat de
server dood is ben je ver van huis) Ik ging voorlopig over op tekst. Na een
tijdje kreeg Radar voice aan de gang en ik ging richting de nederlandsduitse
grens. Met aandacht zat ik op radar freq te luisteren hoe een iberia
'gesloten' zat in traffic en niet hoger kon klimmen. Dat vond ik wel
interessant.
De terugvlucht van EDDF naar EHAM stond ook gepland. Ik had mn route al in
de fmc voorgeplanned zodat ik nogeeneens 15 minuten aan de Duitse gate stond
en weer weg kon................en toen liep mn FMC vast grrrr. Ik heb even
gezicht en wist wat het probleem was en weer verbonden met het vatsim
netwerk. Ik kon tegelijk met KLM1772 die ook van EDDF naar EHAM ging. Ik
werd door Langen Radar overhandigd naar Amsterdam radar. Ik kreeg een mooie
shortcut direct naar PAMPUS. Met de nodige akties om verkeer te vermijden
hoorde ik door de speakers mooi dat ik voor de KLM1772 zat. Hoezo EHAM ATC
is slecht? :-D Ik had flink wat tijd (en plaatsen) gewonnen. Down to FL070
kreeg approach me onder handen, en na PAMPUS mocht ik 242 radaail outbound
volgen. Zo snel als ik kon de freq van PAMPUS erin gepropt en course
geselecteert. Vlakbij CH had ik maar mn freq op de ILS alvast ingesteld
omdat ik anders niet zo snel kon overswitchen. (waarom bestaat er geen
standby course zoals standby freq?) Even voorbij CH kon ik voor de base
draaien, en helemaal door draaien om de ILS te intercepten. Ik was toen
helemaal enthousiast hoe soepeltjes het wel niet verliep en ik mocht weer
door naar twr. Blij van de goede atc begeleiding (natuurlijk niet de eerste
keer maar als je het vaker meemaakt :-) was ik bijna mn approach aan het
verknallen. Ik dacht waarom wil mn speed nou niet omlaag?? IK WAS MN GEAR
VERGETEN!!! boven de snelweg was die dan toch uitgeklapt en kon ik veilig
landen, toen meteen door naar GND en die wees me een gate toe..........weer
E4 das mooi dacht ik.
Maw, perfecte vlucht en perfecte ATC. Nu weet ik dat diegene op GND nog
nieuw is, en geloof me als beginneling word je niet goed van de textpilots.
En zoals Mark zij, van ATC kant zijn er fouten gemaakt eveneens van de
betreffende piloot. Zoals hij op die manier een mail schrijft kan ik net
zogoed ook in zo'n stijl een brief terugschrijven over hem als piloot. (of
piloten). Piloten die alleen maar vliegen denken TE makkelijk. Zij hoeven
tenslotte maar 1 ding te controleren en dat is ATC. Maar ATC moet wel
tientallen piloten controleren.

Ik ben nu bezig met een ILS approach (volgens tutorial: http://discovery.homelinux.com/forum/viewtopic.php?topic=338)
Maar iedere keer als ik op de glideslope kom en de altitude hold gaat uit zakt ie een heel stuk naar beneden en kom ik uiteindelijk een stuk onder GS terecht = te vroeg op grond. Volgens mij doe ik alles goed. Waar zou het aan kunnen liggen?
Maar iedere keer als ik op de glideslope kom en de altitude hold gaat uit zakt ie een heel stuk naar beneden en kom ik uiteindelijk een stuk onder GS terecht = te vroeg op grond. Volgens mij doe ik alles goed. Waar zou het aan kunnen liggen?
Welk vliegtuig gebruik je?DutchCommando schreef op 17 June 2003 @ 12:04:
Ik ben nu bezig met een ILS approach (volgens tutorial: http://discovery.homelinux.com/forum/viewtopic.php?topic=338)
- Het is algemeen bekend dat ILS & AP van FS2002 uitermate sucked
- Denk om je speed
- Vang het op met flaps erbij. (meteen 2 of 3x flaps erbij ofzo)
747. Jij bent de expertND schreef op 17 June 2003 @ 12:11:
[...]
Welk vliegtuig gebruik je?
- Het is algemeen bekend dat ILS & AP van FS2002 uitermate sucked
- Denk om je speed
- Vang het op met flaps erbij. (meteen 2 of 3x flaps erbij ofzo)
Maar flaps zorgen toch juist voor een daling?
En wat moet mijn speed dan zijn. Volgens die tutorial eerst 180 en daarna 130 (na de outermarker). Maar dan zak je helemaal naar de grond.
Van PSS of de standard?DutchCommando schreef op 17 June 2003 @ 12:12:
[...]
747. Jij bent de expert
Maar flaps zorgen toch juist voor een daling?
En wat moet mijn speed dan zijn. Volgens die tutorial eerst 180 en daarna 130 (na de outermarker). Maar dan zak je helemaal naar de grond.
Flaps zorgen juist voor meer lift. Dus als je zakt, hoppa meteen flaps erbij zodat ie minder zakt. Denk ook aan je gewicht!!! (hangt af van je fuel oa) Je moet ruim onder je Maximum Landing Weight zitten wil de AP beetje normaal de G/S volgen. Flaps 10 en 180kts aanvliegen, als die de G/S intercept gear down flaps erbij om doorzakken te verminderen en speed eerst naar 160. Laat hem dan weer even bijkomen op de G/S. Bij de marker rustig je speed naar beneden tot aan Vref + een beetje (Vref + 7 is goed) en dan volgens de tabellen je flaps erbij. Beter is als je iets te laag zit eerst je flaps eruit en pas als je weer op de G/S zit speed naar beneden. Maar denk aan je maximum speed met de flaps.
Er zit een bug in de airfiles van FS2002 die ervoor zorgen dat de ILS niet werkt. Kijk hier.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
..foto's van vliegveld eelde.

Alles was al afgezet door de politie. Toch met een beetje mazzel in de buurt kunnen komen.

Alles was al afgezet door de politie. Toch met een beetje mazzel in de buurt kunnen komen.
henk83 schreef op 17 June 2003 @ 12:24:
..foto's van vliegveld eelde.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hulde voor onze special GoT-reporter ter plaatse
Verwijderd
Wat ik nou niet kan zien he....is of dat ding nou een buikschuiver gemaakt heeft of niet??
ja dat is mij ook niet duidelijk. Ik kreeg 2 verhalen te horen. Eentje over dat hij opnieuw de landing inzette en vervolgens doordat ie te hoog aan kwam door z'n gear heen was gegaan. En de andere dat hij met gear en al in het gras staat.Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 12:50:
Wat ik nou niet kan zien he....is of dat ding nou een buikschuiver gemaakt heeft of niet??
Verwijderd
Als ik zo het laatste fotootje bekijk, en dan de hoogte van het autootje ervoor...dan is er niet zoveel ruimte meer voor gear...
Anyway, het zal wel op TV zijn zo?
Anyway, het zal wel op TV zijn zo?
ik moet zeggen dat de deuropening wel erg laag zit nu. Die zit normaal niet op schouderhoogte.
Dus het lijkt me dat of het neuswiel in de grond zit, of ergens een 100 meter terug op de baan ligt.
(beetje brakke kwaliteit door de hitte en dig. zoom
)
(beetje brakke kwaliteit door de hitte en dig. zoom

Het was een aborted take offhenk83 schreef op 17 June 2003 @ 12:53:
[...]
ja dat is mij ook niet duidelijk. Ik kreeg 2 verhalen te horen. Eentje over dat hij opnieuw de landing inzette en vervolgens doordat ie te hoog aan kwam door z'n gear heen was gegaan. En de andere dat hij met gear en al in het gras staat.
Dan was het verhaal 2
Maar het andere verhaal was idd dat ie al in de lucht was en problemen kreeg.. Maargoed ik kijk het nieuws ff straks
[schaam]
Vraag had ik al een x gesteld, wie heeft nogmaals de fpl BIKF-EHAM voor me? Mijn excuses was vergeten op welke pagina die stond
[/schaam]
Vraag had ik al een x gesteld, wie heeft nogmaals de fpl BIKF-EHAM voor me? Mijn excuses was vergeten op welke pagina die stond

[/schaam]
BIKF KEF ALDAN RATSU UN610 STN UN591 PELOM UL74 TOPPA EHAMND schreef op 17 June 2003 @ 13:18:
[schaam]
Vraag had ik al een x gesteld, wie heeft nogmaals de fpl BIKF-EHAM voor me? Mijn excuses was vergeten op welke pagina die stond![]()
![]()
![]()
[/schaam]
Hoop dat het niet telaat is maar doe mij ook maar een setjerdluca schreef op 17 June 2003 @ 11:37:
Nee hoor nog thuis, ik ga rond 14:00 denk ik weg (of later zelfs).
Als je het dan met de post mee kan versturen (koste vergoed ik natuurlijk) dan maak ik geld over naar je rekening
Woohoo! Ik heb zojuist mijn eerste succesvolle landing gemaakt (met 737). Ok, twas nog een beetje shaky shaky. Maar het lukte
Thnx!McFlipp schreef op 17 June 2003 @ 13:20:
[...]
BIKF KEF ALDAN RATSU UN610 STN UN591 PELOM UL74 TOPPA EHAM
geinig verhaalND schreef op 17 June 2003 @ 11:55:
[...]
Je meost die uitspraak ook niet serieus openem joh
[...]
Die is ook niet slecht. Lees mn bericht hieroner maar (die lees je trouwens ook op de mail lijst)
[...]
Jammer genoeg niet, maar denk er ook aan dat FMC's een beperkende factor is. Ooit een NIRSI in een PSS FMC gezien?
En tourniqette, prachtig! Dat je daar zelfs te tijd voor neemt zeg![]()
![]()
Hieronder een lap tekst die ik schreef voor de dtuchvacc als antwoord van een buitenlandse piloot die EHAM onaantrekklijk vond na zn vlucht vanaf EHAM.
[...]
Ende pics van EDDF-EHAM, callsign KLM7332.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
wie waren die controllers nou
Leuk, nu nog een videokaartVerwijderd schreef op 17 June 2003 @ 14:26:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
oja en ik heb eindelijk mn pentium4 binnen
Wat heb je gekocht en hoe zijn je FPS?
Ik krijg volgende week een 2,8GHZ 800MHZ en een ATI 9800
Ik heb hem van marktplaats voor € 100.-rellehenk schreef op 17 June 2003 @ 14:30:
[...]
Leuk, nu nog een videokaart![]()
Wat heb je gekocht en hoe zijn je FPS?
Ik krijg volgende week een 2,8GHZ 800MHZ en een ATI 9800
Hij draait nu op 2.7 maar met een beetje mzzl lukt de 3 ghz ook nog wel.
Et draait alleen een stuk soepeler, zelfs op een vol EHAM
Idd nu alleen nog een videokaart maar daar wacht ik nog ff een paar maandjes mee want et is toch eerst zomer...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 14:36 ]
FPS met alles op zn hoogst op EHAM bijvoorbeeld?Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 14:35:
[...]
Ik heb hem van marktplaats voor € 100.-(2.4ghz/533)
Idd nu alleen nog een videokaart maar daar wacht ik nog ff een paar maandjes mee want et is toch eerst zomer...
[ Voor 3% gewijzigd door Floppie op 17-06-2003 14:46 ]
Ik kan ook wel indiciatie geven, mijn Xp1700+ @ 2200Mhz (zo'n 3000+) geeft op Lago EHAM met een goede afcad en alle gates vol gemiddeld zo'n 14FPS. On final is het hoger (17fps, daarop gelocked), maar als je zelf aan een gate staat ligt de gemiddelde FPS op zo'n 14.
Je mag wel komen kijken hier, ik woon toch ook in Delft
[ Voor 9% gewijzigd door McFlipp op 17-06-2003 14:53 ]
Wat voor videokaart heb je nu? Ik zou met zo'n cpu best een snelle vid kaart kopen anders is het zonde voor performance in fs en ook in andere spellen.Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 14:35:
[...]
Ik heb hem van marktplaats voor € 100.-(2.4ghz/533)
FS is toch ook meer cpu afhankelijk? Vooral EHAM, veel AI, etc. Daar heb ik dus ook altijd een stuk lagere fps (op z'n laagst 14 fps

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Gaan er nog wat lui op 23 juni naar de teardrop-pattern van de 773ER op EHAM 36L/18R kijken?
Ik ga met m'n vriendin en schoonpa, met videocamera, analoog fototoestel en digicam erheen
Ik ga met m'n vriendin en schoonpa, met videocamera, analoog fototoestel en digicam erheen
Niemand die mij meeneemt dan? 
Ennuh, how about 22 June?
Ennuh, how about 22 June?

Dat verhaal geloofde ik ook altijd maar daar ben ik zelf niet meer zou zeker van.Qylos schreef op 17 juni 2003 @ 14:52:
[...]
Wat voor videokaart heb je nu? Ik zou met zo'n cpu best een snelle vid kaart kopen anders is het zonde voor performance in fs en ook in andere spellen.
FS is toch ook meer cpu afhankelijk? Vooral EHAM, veel AI, etc. Daar heb ik dus ook altijd een stuk lagere fps (op z'n laagst 14 fps) . Dit ligt dus niet aan m'n vid kaart maar meer aan m'n cpu. Ga misschien een keertje kiezen voor een P4 of een snellere XP (palomino kun je niet overcloaken die ik heb)
Toen ik met mijn Athlon1400 en GS2 GTS2 32MB overstapte naar een ASUS V8420S (GF4) viel ik van mij stoel van verbazing, wat een gigaboost voor FS2002 was dat zeg.
Daarna van een AMD 1400 naar een AMD 2400+ was niet echt een noemenswaardige boost voor FS2002.
Verwijderd
Ik ga niet maar verwacht nu wel foto's van je..kenneth schreef op 17 June 2003 @ 14:57:
Gaan er nog wat lui op 23 juni naar de teardrop-pattern van de 773ER op EHAM 36L/18R kijken?
Ik wil niet lullig doen, maar ik geloof er niets vanQylos schreef op 17 June 2003 @ 14:52:
[...]
Wat voor videokaart heb je nu? Ik zou met zo'n cpu best een snelle vid kaart kopen anders is het zonde voor performance in fs en ook in andere spellen.
FS is toch ook meer cpu afhankelijk? Vooral EHAM, veel AI, etc. Daar heb ik dus ook altijd een stuk lagere fps (op z'n laagst 14 fps) . Dit ligt dus niet aan m'n vid kaart maar meer aan m'n cpu. Ga misschien een keertje kiezen voor een P4 of een snellere XP (palomino kun je niet overcloaken die ik heb)
Ik zou met een 3000+ dezelfde FPS halen als jij met een 1800+
ik ging een hele tijd terug van een geforce2mx naar een geforce4mx en dat was een een ware vooruit gang voor mij!!!
Verwijderd
Om er maar eens een paar screenshotjes tegenaan te gooien, zo op de valreep...
Alexandrië--->Athene (sinds dat iedereen dat bakkie heeft laten staan nadat er om gevochten was..;))

Alexandrië--->Athene (sinds dat iedereen dat bakkie heeft laten staan nadat er om gevochten was..;))

Nu dat ik eindelijk fatsoenlijk kan landen etc. Ben ik opzoek gegaan naar een screenshot button. Alleen nergens te vinden? Wat is de standaard
ROFLOLDutchCommando schreef op 17 juni 2003 @ 17:22:
Nu dat ik eindelijk fatsoenlijk kan landen etc. Ben ik opzoek gegaan naar een screenshot button. Alleen nergens te vinden? Wat is de standaard
Nieuws over de ramp op Eelde
http://www.nu.nl/news.jsp?n=162413&c=19
en voor de mensen die het niet willen doen naar die link gaan .
Ongeval met vliegtuig op vliegveld Eelde
Uitgegeven: 17 juni 2003 10:02
Laatst gewijzigd: 17 juni 2003 14:55
EELDE - Op het vliegveld Groningen Airport Eelde is dinsdagmorgen om 9.20 uur een vliegtuig bij het opstijgen van de baan geraakt. Een McDonnellDouglas MD-88 van de Turkse maatschappij Onur Air die via Maastricht naar Dalaman in Turkije zou vliegen, kwam niet van de grond en schoot 50 meter door. De meeste reizigers bleven ongedeerd.
In het vliegtuig zaten 141 passagiers en een baby, zegt loco-burgemeester J. Frieling van de gemeente Tynaarlo. Verder waren er twee bemanningsleden en zes man cabinepersoneel aan boord, allen Turken. Zij hebben het toestel via de nooduitgangen verlaten.
Hartklachten
Een passagier werd met hartklachten in een ziekenhuis opgenomen, een ander met een gebroken sleutelbeen. Twee bemanningsleden belandden voor onderzoek in het ziekenhuis. Naar de oorzaak van het incident hebben de luchtvaartpolitie en de Raad voor Transportveiligheid een onderzoek ingesteld. De piloot wordt gehoord over de oorzaak van het incident.
Kerosine
Ooggetuigen zeggen dat het toestel ook bij aankomst al problemen had, maar daar willen de autoriteiten niet op ingaan. Wel ontkende vliegvelddirecteur J. Meulendijks dat de MD-88 kerosine had gelekt. Dertig passagiers gaan met een bus naar Amsterdam om vandaar alsnog naar Turkije te vliegen, 31 mensen weten nog niet of ze de reis voortzetten, zegt een woordvoerder van reisorganisatie OAD, waar het merendeel van de passagiers geboekt had.
Terugweg
Onder de passagiers waren 76 mensen die via Groningen op de terugweg naar Maastricht waren. Zij gaan met bussen naar Maastricht. Reizigers die om 10.30 uur vanuit Maastricht naar Dalaman zouden reizen, vertrekken dinsdagmiddag met Transavia naar Turkije.
Groningen Airport Eelde is afgesloten voor de buitenwereld. De verdere vluchten voor dinsdag zijn geschrapt en worden omgeleid via Schiphol. Het gaat om charters naar Heraklion op Kreta, nog een vlucht naar Dalaman en lijnvluchten naar Londen. De reizigers worden met bussen naar Schiphol gebracht. Mogelijk blijft het vliegveld meerdere dagen dicht.
Er is een informatienummer geopend: 050-3114450.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=162413&c=19
en voor de mensen die het niet willen doen naar die link gaan .
Ongeval met vliegtuig op vliegveld Eelde
Uitgegeven: 17 juni 2003 10:02
Laatst gewijzigd: 17 juni 2003 14:55
EELDE - Op het vliegveld Groningen Airport Eelde is dinsdagmorgen om 9.20 uur een vliegtuig bij het opstijgen van de baan geraakt. Een McDonnellDouglas MD-88 van de Turkse maatschappij Onur Air die via Maastricht naar Dalaman in Turkije zou vliegen, kwam niet van de grond en schoot 50 meter door. De meeste reizigers bleven ongedeerd.
In het vliegtuig zaten 141 passagiers en een baby, zegt loco-burgemeester J. Frieling van de gemeente Tynaarlo. Verder waren er twee bemanningsleden en zes man cabinepersoneel aan boord, allen Turken. Zij hebben het toestel via de nooduitgangen verlaten.
Hartklachten
Een passagier werd met hartklachten in een ziekenhuis opgenomen, een ander met een gebroken sleutelbeen. Twee bemanningsleden belandden voor onderzoek in het ziekenhuis. Naar de oorzaak van het incident hebben de luchtvaartpolitie en de Raad voor Transportveiligheid een onderzoek ingesteld. De piloot wordt gehoord over de oorzaak van het incident.
Kerosine
Ooggetuigen zeggen dat het toestel ook bij aankomst al problemen had, maar daar willen de autoriteiten niet op ingaan. Wel ontkende vliegvelddirecteur J. Meulendijks dat de MD-88 kerosine had gelekt. Dertig passagiers gaan met een bus naar Amsterdam om vandaar alsnog naar Turkije te vliegen, 31 mensen weten nog niet of ze de reis voortzetten, zegt een woordvoerder van reisorganisatie OAD, waar het merendeel van de passagiers geboekt had.
Terugweg
Onder de passagiers waren 76 mensen die via Groningen op de terugweg naar Maastricht waren. Zij gaan met bussen naar Maastricht. Reizigers die om 10.30 uur vanuit Maastricht naar Dalaman zouden reizen, vertrekken dinsdagmiddag met Transavia naar Turkije.
Groningen Airport Eelde is afgesloten voor de buitenwereld. De verdere vluchten voor dinsdag zijn geschrapt en worden omgeleid via Schiphol. Het gaat om charters naar Heraklion op Kreta, nog een vlucht naar Dalaman en lijnvluchten naar Londen. De reizigers worden met bussen naar Schiphol gebracht. Mogelijk blijft het vliegveld meerdere dagen dicht.
Er is een informatienummer geopend: 050-3114450.
Verwijderd
Haha, Dreamliner! Kan me niet voorstellen dat dat de officële naam word!kenneth schreef op 16 June 2003 @ 15:09:
Qylos, erg mooi! Je hoefde het niet eens vragen, want ik dacht al: mooie plaatjes! Ik dacht dat ze van rdluca waren
Nog niet gezien hier, maar de 7e7 heeft een naam: Dreamliner. Hoe fout kan een naam zijn?

Verwijderd
Even over dat bericht van Transavia met Boeing 777's op de USA vliegen, dat is een broodje aap verhaal. Een goeie vriend van me vliegt voor Trans en bij Trans is niks bekend over dit verhaal.
Wel jammer, want ik ga waarschijnlijk in december een vlucht naar KLAX doen van EHAM.
Oh ja, ze hebben laatst nog een nieuwe 737 gekocht en dat was de laatste aanschaf van dit jaar. Budget laat niet meer toe.
Wel jammer, want ik ga waarschijnlijk in december een vlucht naar KLAX doen van EHAM.
Oh ja, ze hebben laatst nog een nieuwe 737 gekocht en dat was de laatste aanschaf van dit jaar. Budget laat niet meer toe.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 17:55 ]
ze hebben zelfs meerdere 737NG's gekochtVerwijderd schreef op 17 June 2003 @ 17:54:
Even over dat bericht van Transavia met Boeing 777's op de USA vliegen, dat is een broodje aap verhaal. Een goeie vriend van me vliegt voor Trans en bij Trans is niks bekend over dit verhaal.
Ik hoop dat ik met een 737-700 naar Faro ga over 3 weken
Heb al 3 keer in zo'n 737 gezeten heb die 737NG's nu wel gezien van binnen, vliegen overigens erg fijn daar niet van.rellehenk schreef op 17 June 2003 @ 17:58:
[...]
ze hebben zelfs meerdere 737NG's gekocht
Ik hoop dat ik met een 737-700 naar Faro ga over 3 weken
Gelukkig ga ik over een maandje eindelijk eens met een ander vliegtuigje
Ik heb nog nooit in een 737NG gezeten.McFlipp schreef op 17 juni 2003 @ 18:51:
[...]
Heb al 3 keer in zo'n 737 gezeten heb die 737NG's nu wel gezien van binnen, vliegen overigens erg fijn daar niet van.
Gelukkig ga ik over een maandje eindelijk eens met een ander vliegtuigjeDe 752 van Dutchbird
11 uur naar Mexico, dan kan ik hem wel even goed inspecteren
Alleen 767/MD11/747/777/734/A330 en nog wat crap van vroeger
Verwijderd
Ok wordt smullen de 23e. Kga alvast 20gig complact flash halen 
-Beluga (A300-600ST)
-NWA A330
-773ER
-Beluga (A300-600ST)
-NWA A330
-773ER
Mij werd altijd wijs gemaakt dat de cpu veel verschil heeft in fsMcFlipp schreef op 17 juni 2003 @ 15:12:
[...]
Ik wil niet lullig doen, maar ik geloof er niets van
Ik zou met een 3000+ dezelfde FPS halen als jij met een 1800+(Heb je je geforce op default draaien? If so heb ik ook nog eens een snellere grafische kaart, dus lijkt me een beetje stug van jouw fps!)
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Verwijderd
16 bit, 640x480, no AA, sliders minimumMcFlipp schreef op 17 juni 2003 @ 15:12:
[...]
Ik wil niet lullig doen, maar ik geloof er niets van
Ik zou met een 3000+ dezelfde FPS halen als jij met een 1800+(Heb je je geforce op default draaien? If so heb ik ook nog eens een snellere grafische kaart, dus lijkt me een beetje stug van jouw fps!)
hoe kan ik eigenlijk het aantal FPS zien?
Kijk hier eens:adewidt schreef op 17 June 2003 @ 19:36:
hoe kan ik eigenlijk het aantal FPS zien?
M@NIC in "Forum- en Gamefaqs (*Update 31-05*)"
Toch toevallig dat 2 Gotters gelijk konden rapporteren vanaf Eelde! Was je toevallig in de buurt of woon je daar, henk
Ik ben wel benieuwd wat er zich nu precies heeft afgespeeld! Ik bedoel, die V1 speed wordt niet voor niets berekend, toch?
Wat gaat er nou precies gebeuren op 23/6 op EHAM, behalve dat de 773 langskomt? Iemand een linkje?
p.s. De startpost voor deel 54 staat al klaar, het wachten is op 1000 posts hier
Wat gaat er nou precies gebeuren op 23/6 op EHAM, behalve dat de 773 langskomt? Iemand een linkje?
p.s. De startpost voor deel 54 staat al klaar, het wachten is op 1000 posts hier
op naar de 1000...Tourniquet schreef op 17 June 2003 @ 19:55:
Toch toevallig dat 2 Gotters gelijk konden rapporteren vanaf Eelde! Was je toevallig in de buurt of woon je daar, henkIk ben wel benieuwd wat er zich nu precies heeft afgespeeld! Ik bedoel, die V1 speed wordt niet voor niets berekend, toch?
Je kan wel V1 voorbij gaan, maar als je als piloot zijnde zeker weet dat je kist niet gaat stijgen, dan zou ik liever nog 100 meter door een grasveld rijden dan toch proberen te stijgen en vervolgens hard crashen
[algemene info mode]Tourniquet schreef op 17 June 2003 @ 19:55:
Toch toevallig dat 2 Gotters gelijk konden rapporteren vanaf Eelde! Was je toevallig in de buurt of woon je daar, henkIk ben wel benieuwd wat er zich nu precies heeft afgespeeld! Ik bedoel, die V1 speed wordt niet voor niets berekend, toch?
Volgens de FAQ mag je een nieuw topic openen tussen de 950 en 1000 posts
[/algemene info mode]
Nog 7, kom op mensen
[ Voor 3% gewijzigd door SanderTje! op 17-06-2003 20:14 ]
gaaf.Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 19:15:
Ok wordt smullen de 23e. Kga alvast 20gig complact flash halen
-Beluga (A300-600ST)
-NWA A330
-773ER
om de officiele opening van de nieuwe Toren te vieren, zal de B777-300er op
23 juni vanuit Le Bourget op Schiphol landen.
ETA 1220 lt
om 1330 zal hij opstarten en taxien naar de nieuwe Toren om op P7 te
parkeren.
Rond 1350 zal hij opstarten en vertrekken van 36L (als de wind niet te
ongunstig is) en daarna een nadering maken op 18R via een teardrop procedure.
Hij zal dan op ongeveer 500 ft over 18R vliegen en dwars van de nieuwe
Toren wegdraaien naar Haarlem en vertrekken naar KBFI (Seattle)
Maak maar mooie foto's dan. Jammer dat ik tentamens heb
[ Voor 69% gewijzigd door Floppie op 17-06-2003 20:16 ]
Zullen we je ff naar de 1000 brengenTourniquet schreef op 17 June 2003 @ 19:55:
o ja

Yep, dat is zeker waar!rellehenk schreef op 17 June 2003 @ 20:12:
[...]
op naar de 1000...
Je kan wel V1 voorbij gaan, maar als je als piloot zijnde zeker weet dat je kist niet gaat stijgen, dan zou ik liever nog 100 meter door een grasveld rijden dan toch proberen te stijgen en vervolgens hard crashen
'k vraag me af waarom de neus niet omhoog kwam. Vr verkeerd berekend? Defecte elevators?
Zie ATCbox forum:
http://www.atcbox.com/mod...rums&file=viewtopic&t=283
Nieuw topic:
[rml][ FS2002] Vragen en mooiste Screenshots, deel 53[/rml]
(m'n eerste topicstart in deze reeks
)
* AUB hier niet meer posten! *
[rml][ FS2002] Vragen en mooiste Screenshots, deel 53[/rml]
(m'n eerste topicstart in deze reeks
* AUB hier niet meer posten! *
Dit topic is gesloten.