[P4COOLER] Slecht gelapde boxed koeler bij P4 boxed 3GHZ

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:37
Ik heb een paar dagen terug een P4 3GHz 800FSB gekocht en ik schrok eigenlijk wel een beetje van de oppervlakte van de heatsink :/ Er zaten allemaal groevjes in van iets minder dan een halve milimeter ofzo. Is dit normaal of heb ik gewoon een slecht gelapde koeler erbij gekregen :?

BTW Me temps waren normaal als ik het vergeleek met andere resultaten op GoT. Me temps staan in mijn specs (in mijn sig) en zijn gemeten met de beruchte 1.3 (die dus wel de goede waarde geeft, itt de andere BIOS versies)

Verwijderd

De koelpasta vult dat wel op?

• XoReP
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 22:19:
De koelpasta vult dat wel op?
Er zat niet echt bijster veel in dat spuitje dat ik er bij kreeg, keb hem helemaal leeg gespoten. Maar ik vind het niet echt normaal zo'n grof oppervlakte, zelfs mijn budget CoolerMaster was nog mooier gelapt :/

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:21
nou hele groefjes hoor je niet met koelpaste op te vullen hoor :D
ik denk dat je beter ff terug kan gaan

[ Voor 24% gewijzigd door marteltor op 22-05-2003 22:29 ]

• Wyckse_witte
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
Dat is normaal voor die standaard Intel koelers.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wyckse_witte schreef op 22 May 2003 @ 22:29:
Alleen voor de 3,0 dan ofzo? Met mijn Boxed koeler (2,4) heb ik niks gezien ofzo. Best wel slecht eigenlijk :/

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• XoReP
FF terug gaan is helaas niet zo makkelijk aangezien ik hem op INet besteld heb bij EMPC en ik woon niet echt naast de deur. Zou iemand misschien een foto kunnen maken van zijn heatsink. Helaas kan ik die van mij er niet af krijgen aangezien ik geen pasta meer heb en het ook niet kan halen ff aangezien de pc zaak die het heb bestwel ver zit.

Verwijderd

Anders zorg je zelf toch ervoor dat het vlakker wordt? Dat materiaal is vrij zacht dus met wat zweet moet het te doen zijn. Is beter als een overdaad aan koelpasta.

Verwijderd

ff schuren met 800 en 1600.. daarna ff polijsten en zie je temp naar beneden schieten. Hoe polijsten? Staat in de search ;)

• XoReP
Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 22:41:
Anders zorg je zelf toch ervoor dat het vlakker wordt? Dat materiaal is vrij zacht dus met wat zweet moet het te doen zijn. Is beter als een overdaad aan koelpasta.
Maar volgens mij moest ik alles gebruiken van die koelpasta of niet?
Bij mijn proc. zat zo'n smal spuitje met grijs spul (met glinsterende "zilver deeltjes" :? ) er in met er op staan: "Shin-EtsuMicroSi www.microsi.com"

[ Voor 11% gewijzigd door XoReP op 22-05-2003 23:07 ]

Verwijderd

Master Tweaker schreef op 22 mei 2003 @ 23:04:
[...]

Maar volgens mij moest ik alles gebruiken van die koelpasta of niet?
Bij mijn proc. zat zo'n smal spuitje met grijs spul (met glinsterende "zilver deeltjes" :? ) er in met er op staan: "Shin-EtsuMicroSi www.microsi.com"
Je kan smeren wat je wil..je temps zullen alleen maar hoger worden. koelpasta geleidt slecht, maar nog altijd beter dan lucht. Polijsten helpt..echt. En daarna weinig pasta. Ik zet er geld op dat je blij gaat wezen als je klaar bent! ;)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Dat klopt ja.
Maar groeven van een halve mm is wel erg overdreven hoor.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 23:11:
[...]

Je kan smeren wat je wil..je temps zullen alleen maar hoger worden. koelpasta geleidt slecht, maar nog altijd beter dan lucht. Polijsten helpt..echt. En daarna weinig pasta. Ik zet er geld op dat je blij gaat wezen als je klaar bent! ;)
Ik ga het morgen proberen met mijn 2,4

Temps is nu 29 graden, stressed lag het rond de 40 dacht ik. Zal ik ook even testen voor ik ga polijsten dan. Hou je geld tot morgen even in je zak dan :D :Y)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• XoReP
bobo1on1 schreef op 22 mei 2003 @ 23:14:
[...]

Dat klopt ja.
Maar groeven van een halve mm is wel erg overdreven hoor.
Beetje instattingfoutje ja :+ ze zijn iig duidelijk voelbaar en zichtbaar (rechtelijnen)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Die zitten ook op mijn 2,4, dacht al; halve milimeter :o

morgen post ik hier de resultaten

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 22:52:
ff schuren met 800 en 1600.. daarna ff polijsten en zie je temp naar beneden schieten. Hoe polijsten? Staat in de search ;)
Is schuren met nat 800, 1200, 1600 en desnoods 2000 niet genoeg?
O ik las in een artikel dat je zeep op de blokjes moest doen bij het schuren? Hoezo dat?
Ik heb namelijk niets om mee te polijsten of ik moet zowel nieuwe dremel stukjes kopen als polijstmiddel.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Nou echt niet dus hoor :)
ik heb een 3.06Ghz (alleen een 533 Mhz FSB ipv 800) en die heeft volgens mij dezelfde cooler, maar bij mij zitten er toch echt geen groeven in hoor, dat ding is spiegelglad aan de onderkant

Rookworst zonder R is ook worst.

• hootie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-10-2025
Zo gaat het het makkelijkst:
* zoek een oud glasplaatje (=hard, heeft een regelmatig oppervlak en is meestal glad)
* span met plakband een stukje Free-cut / non-fill / droogwaterproof (fijnst korrel )daarop
* nu met het blok grote achtjes draaien zodat je net binnen het vel blijft
* vel om de 5 minuten vervangen zodat er altijd scherpe korrels staan

Specs

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

als je toch gaat lopen lappen: je kan ook "gewoon" die heatspreader er af halen : link@overclockers.com

moet je wel ff moeite voor doen, maar als ik dat artikel mag geloven, dan scheelt 't wel weer ietsiepietsie :)

ik heb nu een P4 2.4b draaien en heb nog een P4 1.6a liggen. ik denk dat het daar 's op uit ga proberen dit weekend (eerst de 1.6a en dan pas de 2.4b natuurlijk)

en als het fout gaat bij de 2.4b dan heb ik een reden om een 2.4c te kopen :z

[ Voor 17% gewijzigd door Apie! op 23-05-2003 08:13 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• XoReP
Apie! schreef op 23 May 2003 @ 08:10:
als je toch gaat lopen lappen: je kan ook "gewoon" die heatspreader er af halen : link@overclockers.com

moet je wel ff moeite voor doen, maar als ik dat artikel mag geloven, dan scheelt 't wel weer ietsiepietsie :)

ik heb nu een P4 2.4b draaien en heb nog een P4 1.6a liggen. ik denk dat het daar 's op uit ga proberen dit weekend (eerst de 1.6a en dan pas de 2.4b natuurlijk)

en als het fout gaat bij de 2.4b dan heb ik een reden om een 2.4c te kopen :z
Alleen denk ik dat ik dat beter niet kan doen aangezien het een beetje lullig zou zijn als ik mijn proc. mol en de garantie er af is.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

zit wat in, maar als je 'm lapt is je garantie ook foetsie natuurlijk, maarja wel minder kans dat er wat misgaat...

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Volgens mij is er niets aan de hand wat betreft garantie als je je heatsink lapt. Hij heeft het ook niet over de heatspreader...

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Oke, ben ik weer. Net m'n heatsink gepolijst (gelapt :P). Hier de resultaten en ik vindt het wat tegenvallen, maar zal wel door die heatspreader komen, die ga ik niet lappen :P

Voor het polijsten:
Idle: tussen de 26/30
Stressed: tussed de 39/43

Na het polijsten:

Idle: 25/27
Stressed: 36/39

Maar zijn dit een beetje acceptabele resulaten na polijsten ?

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

dual-zip schreef op 23 May 2003 @ 15:23:
Oke, ben ik weer. Net m'n heatsink gepolijst (gelapt :P). Hier de resultaten en ik vindt het wat tegenvallen, maar zal wel door die heatspreader komen, die ga ik niet lappen :P

Voor het polijsten:

Na het polijsten:

lappen levert altijd iets van 5 graden winst op, dus ja :)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

dual-zip schreef op 23 May 2003 @ 15:23:

Voor het polijsten:

Na het polijsten:

Ik had meteen die heatspreader gedaan.. Ik haalde met een Alpha heatsink veel meer winst..en die was al vrij glad. Maar toch heb je er weer 4 graadjes af.. met dezelfde koeler! Vind ik toch netjes hoor. Het verschil tussen een goede en een minder goede koeler is meestal ook maar een paar graden.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Best logisch dat er groefjes inzitten. Want dat maakt meer contact met de heatspreader dan een volledig gladde heatsink. Een normale gebruiker, weet natuurlijk niks van tweaken/lappen/doseren etc. etc. Die zal dan naar mijn mening alles in de tube op de heatspreader spuiten en heatsink erop, klaar. Doordat er groeven zijn, kan pasta 'weglopen' (pasta vult natuurlijk de groeven op) net als bij een profiel op een (auto)band in nat weer. Water verlaat de ruimte tussen de band(blok met groeven) en wegdek(heatspreader) via de groeven in de band.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ReseT schreef op 23 May 2003 @ 16:15:
Best logisch dat er groefjes inzitten. Want dat maakt meer contact met de heatspreader dan een volledig gladde heatsink.
Denk 't niet. Wat maak meer contact volgens jou met de grond, een plaat met deze vorm:

^^^^^^^

of deze

_________

?

;)

[ Voor 3% gewijzigd door Glashelder op 23-05-2003 16:25 ]

Verwijderd

Ehhh??
Reset, kan je nog eens uitleggen waarom groeven goed zijn in een heatsink?
Ik snap je vergelijking tussen een heatsink en autobanden niet helemaal.
Als je het water uit die vergelijking weghaalt, er zit namelijk ook geen water tussen een heatsink en een processor, geeft een slick band ook meer oppervlakte en dus grip.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01

Exigence

dnkroz

Even een vraagje in het algemeen: waar kun je die 800, 1000, 1200 of 2000 schuurpapier krijgen.
Bij ons in de bouwmarkt hebben ze tot 600 8)7

Verwijderd

ReseT schreef op 23 May 2003 @ 16:15:
Best logisch dat er groefjes inzitten. Want dat maakt meer contact met de heatspreader dan een volledig gladde heatsink. Een normale gebruiker, weet natuurlijk niks van tweaken/lappen/doseren etc. etc. Die zal dan naar mijn mening alles in de tube op de heatspreader spuiten en heatsink erop, klaar. Doordat er groeven zijn, kan pasta 'weglopen' (pasta vult natuurlijk de groeven op) net als bij een profiel op een (auto)band in nat weer. Water verlaat de ruimte tussen de band(blok met groeven) en wegdek(heatspreader) via de groeven in de band.
Whehehe.. volgens mij snap jij niet hoe het werkt :+ nofi Glad is beter want dan heb je meer contactoppervlak. Met groeven heb je wel meer oppervlak, maar juist minder contact ;)

• ReseT
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 16:33:
Ehhh??
Reset, kan je nog eens uitleggen waarom groeven goed zijn in een heatsink?
Ik snap je vergelijking tussen een heatsink en autobanden niet helemaal.
Als je het water uit die vergelijking weghaalt, er zit namelijk ook geen water tussen een heatsink en een processor, geeft een slick band ook meer oppervlakte en dus grip.
Slicks vervormtonder warmte, het wordt dan een soort zachter rubber. Water moet je zien als pasta.

Mijn tekst is gebaseerd op mijn logica :+ en voor een algemene gebruiker, geen tweaker.
Wat fewture en dual-zip zegt lijkt mij waar. Maar een directe contact metaal gedrukt op metaal, lijkt mij beter dan 2 spiegelgladde vlakken met pasta ertussen. Die je trouwens nooit goed weg kan drukken doordat er vacuum onstaat. Maar dit is meestal afhankelijk van de hoeveelheid pasta.

Dit is bv jullie lapping op microscopische schaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.arcticsilver.com/images/hsMount2.jpg
Het witte is dan pasta.

Als jullie nou eens voorstellen mbv het plaatje: 4 groeven :) driehoekig, naar beneden gewijst. Niet al te groot. en dan op microscopische schaal deze onder een grote druk in het heatspreader geperst worden. de rest wordt opgevuld met pasta.

Heb je dan niet een groter directe metale contact met de heatspreader dan met pasta?

nogmaals, dit is wat ik denk ;)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
ga er maar van uit dat hoe meer materialen, of koelpasta, tussen de verbinding zit, hoe meer warmte weerstand er is. Stel even heel extreem 10 cm koelpasta voor. Als de warmte daar helemaal doorheen moet, voor het weg kan middels de heatsink duurt het redelijk lang.

Dus hoe minder de warmte tegenkomt in zijn weg naar de lucht, hoe sneller het weg kan en hoe koeler je cpu is..

lappen dus ;)

• ReseT
  • Niet online
Ik vind het wel een goeie reden waarom intel het zo heeft gedaan, intel is naar mijn mening nooit zo laks :)

Achja, laten we het maar hierbij houden.

Verwijderd

Heb sinds vandaag me P4 3 GHz 800 op een Asus P4C800 draaien :9
Maar in de Bios geeft de temp. van de processor als ie idle is al 49,5 graden aan, dat vind ik toch wat minder.

Ik heb precies hetzelfde probleem als Master Tweaker, ook bij mij is die Heatsink een beetje met groefjes aan de onderkant. Ben benieuwd of hij met lappen de temp naar beneden heeft gekregen

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dacht altijd dat die intel koelers altijd wel goed waren, bezuinigen op koeler bij intel :?

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 11:47
Hmm, ik wil m'n heatspreader ook es gaan pollijsten.. maar doe ik liever als die van mn P4 af is, hoe haal ik die het makkelijkste eraf? :P

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Intronic schreef op 08 June 2003 @ 00:28:
Hmm, ik wil m'n heatspreader ook es gaan pollijsten.. maar doe ik liever als die van mn P4 af is, hoe haal ik die het makkelijkste eraf? :P
heb je hem er niet zelf opgezet? shame :P.

klik klik, ruk, en klaar.

(zit een boekje bij je moederbord, daar staat het in)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

roedie schreef op 08 juni 2003 @ 00:40:
[...]

heb je hem er niet zelf opgezet? shame :P.

klik klik, ruk, en klaar.

(zit een boekje bij je moederbord, daar staat het in)
LOL..... Hij bedoeld dus de heatspreader op de processor en niet de heatsink. >:)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24
Intronic schreef op 08 June 2003 @ 00:28:
Als je hem er toch af gaat halen, hoef je die heat spreader ook niet meer te polijsten...

Gewoon werken zoals met een AMD, met de kale core... lefgozer :)

• Intronic
Vatt schreef op 08 June 2003 @ 00:50:
[...]

Als je hem er toch af gaat halen, hoef je die heat spreader ook niet meer te polijsten...

Gewoon werken zoals met een AMD, met de kale core... lefgozer :)
Hmm okey.. hopen dat ie niet crushed :P

Dit is m'n eerst P4 dus mjah, wil wel ff voorzichtig doen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Intronic op 08-06-2003 01:14 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-02 20:16

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

ehm....die temp 49.* heb ik OP DIT MOMENT ook met mijn 2.21 ghz...

Ben je al buiten geweest afgelopen dagen? :D :+ tis nogal warm....mijn pc draait normaal idle op 40-45 graden.....en in de winter 35-40...

Over jouw temp hoef je je geen zorgen te maken....

Hij mag een STUK hoger worden....staat op de intel site 8)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Intronic
Hmmz, hoe krijg ik de heatspreader gemakkelijk eraf, zonder iets te slopen? :D

Verwijderd

Helpt poetsen met koperpoets ook nog iets?

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 19:41:
Heb sinds vandaag me P4 3 GHz 800 op een Asus P4C800 draaien :9
Maar in de Bios geeft de temp. van de processor als ie idle is al 49,5 graden aan, dat vind ik toch wat minder.

Ik heb precies hetzelfde probleem als Master Tweaker, ook bij mij is die Heatsink een beetje met groefjes aan de onderkant. Ben benieuwd of hij met lappen de temp naar beneden heeft gekregen
volgens mij maakt jouw cpu cooler een takke herrie? of niet?

vandaag op werk 3 pc's gezien met een p4c800 en een p4-3ghz,
alledrie kwamen boven alle pc's uit op de technische dienst van een pc-winkel.

• petervandamned
  • Laatst online: 14-02 15:19
verwijderen van de heatspreader geheel op eigen risico natuurlijk.

a: men neme een prometeia of een vrieskist en laten de PIV gewoon erg koud worden
b: men neme een houten tandenstoker of zoiets
c: men zoeke de miniscule uitsparing onder de spreader
d: men ga voorzichtig wrikken en halen de speader eraf

resultaat :

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.com/website/peter/ufo/4-mei/heat/3gig.gif

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:30

Maximus

There is no substitute

dat resultaat is wel vreemd.

Ik had artic Silver III tussen mijn P4 en mijn sink gedaan. En 8 dagen later kon ik hem er zo af halen.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

pokeran schreef op 08 June 2003 @ 02:49:
[...]

volgens mij maakt jouw cpu cooler een takke herrie? of niet?

vandaag op werk 3 pc's gezien met een p4c800 en een p4-3ghz,
alledrie kwamen boven alle pc's uit op de technische dienst van een pc-winkel.
Hij maakt inderdaad een behoorlijke herrie, Q-fan staat aan in de Bios, dus het leek gisteren wel een vliegtuig wat opsteeg :/

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ReseT schreef op 23 mei 2003 @ 16:15:
zeververhaal

het is gewoon goedkoop om dat koelblok niet fijn af te werken, dat gebeurd allemaal machinaal enzo, om je blokje in een spiegeltje te laten veranderen moet je wel wat moeite doen, dat kost vooral tijd. Het is dus gewoon snel afgeraffeld omdat dat het goedkoopste is. Mijn Spire Whisperrock 3 heeft ook groefjes. en geloof me het is ECHT niet beter, koelpasta loopt door de druk toch wel weg, ook als het vlak is.

• Intronic
petervandamned schreef op 08 June 2003 @ 07:30:

a: men neme een prometeia of een vrieskist en laten de PIV gewoon erg koud worden

resultaat :

[afbeelding]
Mjah, ik zal em wel es in de vriezer leggen.. en dan voorzichtig er proberen af te halen >:)

Verwijderd

Heeft geen nut toch, heatspreader van je P4 halen?? :s

• Intronic
Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 11:49:
Heeft geen nut toch, heatspreader van je P4 halen?? :s
Jawel.. op lucht graadje of 4/5, en op water graadje of 6/7..

• collission
  • Niet online

collission

Intronic schreef op 08 juni 2003 @ 12:11:
[...]
is die core wel volledig vlak?

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
Intronic schreef op 08 juni 2003 @ 12:11:
[...]
laat ons ff weten of het gelukt is.
ik wil dat nl ook doen met mijn toekomstige p4 c :P

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

casemodderpoel schreef op 08 juni 2003 @ 12:23:
[...]

is die core wel volledig vlak?
De core van een P4 is zo vlak dat jij je camera er niet op gefocused krijgt. Hij ziet zichzelf :P :+

• erikdeperik
petervandamned schreef op 08 juni 2003 @ 07:30:

resultaat :

[afbeelding]
wat is dat witte wat om die zwarte rand van de cpu zit :?

• Intronic
erikdeprik schreef op 08 June 2003 @ 13:00:
[...]

wat is dat witte wat om die zwarte rand van de cpu zit :?
Volgens mij koelpasta, of iets van de prom/vrieskast? :D

• erikdeperik
Intronic schreef op 08 June 2003 @ 13:04:
[...]
Volgens mij koelpasta, of iets van de prom/vrieskast? :D
enenenen hebjum er al af ?

• Intronic
erikdeprik schreef op 08 juni 2003 @ 13:06:
[...]

enenenen hebjum er al af ?
Neehee, doe k vanaaf wel ff ;)

Verwijderd

Intronic schreef op 08 juni 2003 @ 13:11:
[...]
Neehee, doe k vanaaf wel ff ;)
k ben benieuwd :)

Verwijderd

PICS

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:18
het is nog niet vanavond hoor.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• XoReP
Ik vindt het erg dapper van je dat je zoiets durft met je nieuwe proc. Ik heb besloten om die brakke goedkope kut koeler links te laten liggen en er een WC op te gooien zodat ik toch even wat meer gas kan geven ;) . Ik vind die paar graden het echt niet waard om je garantie van een proc. van €450,- te voiden :z . Misschien is voor die Void your Warranty mensjes hier ;) Mijn temps zijn trouwens ongeveer 50c idle met BIOS versie 1.0 dus ik mag er geloof ik aardig wat afhalen maar volgens mij koeld het blok behoorlijk slecht nu want mijn blok is _echt_ koud gewoon terwijl hij toch druk aant stressen is. Ook als ik de FAN op zijn max van min zet heeft het weinig invloed dus volgens mij maakt hij zeer slecht contact.

Maarja ik ga nu toch WC nemen dus die koeler wordt strax alleen voor bachup doeleinden gebruikt :*)

• Intronic
Mjah, ik neem ook WC hoor.. de swiftech 5000-PT wel te verstaan, maar heb er op dit moment nog geen geld voor.. en die boxed koeler wordt bloedheet hier, dus liever nog ff wat graadjes minder @ lucht :7. En strax blazen met die Swiftech :*).

[ Voor 11% gewijzigd door Intronic op 08-06-2003 14:12 ]

• collission
  • Niet online

collission

Master Tweaker schreef op 08 juni 2003 @ 14:08:
Ik vindt het erg dapper van je dat je zoiets durft met je nieuwe proc. Ik heb besloten om die brakke goedkope kut koeler links te laten liggen en er een WC op te gooien zodat ik toch even wat meer gas kan geven ;) . Ik vind die paar graden het echt niet waard om je garantie van een proc. van €450,- te voiden :z . Misschien is voor die Void your Warranty mensjes hier ;) Mijn temps zijn trouwens ongeveer 50c idle met BIOS versie 1.0 dus ik mag er geloof ik aardig wat afhalen maar volgens mij koeld het blok behoorlijk slecht nu want mijn blok is _echt_ koud gewoon terwijl hij toch druk aant stressen is. Ook als ik de FAN op zijn max van min zet heeft het weinig invloed dus volgens mij maakt hij zeer slecht contact.

Maarja ik ga nu toch WC nemen dus die koeler wordt strax alleen voor bachup doeleinden gebruikt :*)
als je een WC gebruikt ben je zowiezo je garantie kwijt |:(
het is een "niet door intel gecertificeerde HSF"

• XoReP
casemodderpoel schreef op 08 June 2003 @ 14:15:
[...]

als je een WC gebruikt ben je zowiezo je garantie kwijt |:(
het is een "niet door intel gecertificeerde HSF"
Grappenmaker :P
Ah joh, ze merken het toch niet. Ik neem een Nextcool setje ook voor de stile en ga niet OC-en hoor ;)

[ Voor 4% gewijzigd door XoReP op 08-06-2003 14:26 ]

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:18
tuurlijk ga je niet oc'en :P dan raak je je garantie kwijt :D

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• collission
  • Niet online

collission

M1lamb3r schreef op 08 juni 2003 @ 14:35:
tuurlijk ga je niet oc'en :P dan raak je je garantie kwijt :D
compaq rules! :P

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Master Tweaker schreef op 08 June 2003 @ 14:08:

Misschien voert die koeler de warmte juist wel heel efficient af maar produceert de proc zoveel warmte (103 watt ofzo :X) dat het niet snel genoeg kan worden afgevoerd (door het koper) en dat de temp stijgt 8)

mad man @ work 8)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
M@ximuS schreef op 08 June 2003 @ 08:48:

Ik had artic Silver III tussen mijn P4 en mijn sink gedaan. En 8 dagen later kon ik hem er zo af halen.
dat is normaal hoor.

Koelpasta wordt niet hard oid hoor.

• XoReP
M@ximuS schreef op 08 June 2003 @ 08:48:

jij heb dan thermal adhesive nodig dat blijft namelijk plakken

• collission
  • Niet online

collission

Master Tweaker schreef op 08 June 2003 @ 17:31:
[...]

jij heb dan thermal adhesive nodig dat blijft namelijk plakken
adhesive? op je proc? nooit doen! :X

• XoReP
casemodderpoel schreef op 08 June 2003 @ 18:07:
[...]

adhesive? op je proc? nooit doen! :X
Ik bedoel om de heatspreader vast te zeetne ;)

• collission
  • Niet online

collission

Master Tweaker schreef op 08 June 2003 @ 18:34:
[...]

Ik bedoel om de heatspreader vast te zeetne ;)
waarom wil je die weer terug zetten dan?

• Intronic
Hmm.. ik ga nu m'n p4 ff in de vriezer leggen en daarna de heatspreader eraf halen, ben strax terug.. hoop ik :7.

• collission
  • Niet online

collission

Intronic schreef op 08 juni 2003 @ 19:34:
Hmm.. ik ga nu m'n p4 ff in de vriezer leggen en daarna de heatspreader eraf halen, ben strax terug.. hoop ik :7.
post er meteen ff plaatjes van dan :)

• Intronic
Damn.. krijg hem er maar niet af, niet met een houtentandestoker.. ook niet met een naald :(

• XoReP
Intronic schreef op 08 June 2003 @ 21:25:
Damn.. krijg hem er maar niet af, niet met een houtentandestoker.. ook niet met een naald :(
Ook niet met een bijtel >:)

• Intronic
Master Tweaker schreef op 08 juni 2003 @ 21:33:
[...]

Ook niet met een bijtel >:)
Who knows :P, maar peter of iemand anders nog tips ofzo? kan dr wel super veel kracht op zetten maar mol ik die zooi.. :o

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja, je moet in het middenstukje een lemmet zetten, en dan door de lijm snijden. Daarna de lijm in de hoekjes doorsnijden en de heatsink eraf poppen. Stond ook in een artikel hierboven ergens dacht ik, vanmiddag nog gelezen :)

• petervandamned
  • Laatst online: 14-02 15:19
is niet ff maar gedurende lange tijd flink koud laten worden

het scapel idee is ook goed maar daar kan flink veel verkeerd gaan

een prom doet onbelast -40 op de proc (dus mobo uit) dat is flink meer dan een diepvriezer

• Intronic
Hmmz, ik stel de vriezer wel ff in op -31.. en dan laat ik hem daar ff paar uur inzitten, en dan weer proberen met naald/houtentandestoker :). Ik zet liever niet teveel kracht met een lemmet op het midden van de heatspreader, wil m'n core nog wel heel houden.. dus k doe het nog ff rustig :P

[ Voor 35% gewijzigd door Intronic op 09-06-2003 00:02 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Haal anders even wat ijs van de wand van de vriezer af, en houd hem daar een half-uurtje tegenaan :o

Dan zal de proccesor ook wel zo'n -20 zijn ofzo :D

• Intronic
Mjah, net ff met peter gesproken.. en ik w8 toch nog maar ff totdat ik m'n pelt heb, en totdat ik weer wat meer geld heb.. voor het geval dat ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Intronic op 09-06-2003 00:18 ]

• erikdeperik
Intronic schreef op 09 June 2003 @ 00:18:
Mjah, net ff met peter gesproken.. en ik w8 toch nog maar ff totdat ik m'n pelt heb, en totdat ik weer wat meer geld heb.. voor het geval dat ;)
jammer :/ wat is in jou geval ff :|

• collission
  • Niet online

collission

gelukt! met heel veel water en 2000 grit schuurpapier is mijn blokje nu zo glad als een spiegel! :)
nu nog m'n P4 binnen krijgen :/

• XoReP
Hier is ff een pic. van mijn heatsink:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lammers/got/koeler.jpg

Pic credits: Philips To U Cam XS

[ Voor 16% gewijzigd door XoReP op 09-06-2003 13:48 ]

• collission
  • Niet online

collission

Master Tweaker schreef op 09 June 2003 @ 13:48:
Hier is ff een pic. van mijn heatsink:
[afbeelding]

Pic credits: Philips To U Cam XS
moet ik hier uit afleiden dat ie goed of slecht gelapt is :?

• XoReP
casemodderpoel schreef op 09 June 2003 @ 14:29:
[...]

moet ik hier uit afleiden dat ie goed of slecht gelapt is :?
Kdacht behoorlijk slecht :z moet je die groeven zien :o

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24
Yup, de mijne is ook zo.

Maar toch doet ie het in vergelijking met een TT Volcano7+ wel erg goed.

Ik trok die Intel cooler eraf, en ik trok gewoon m'n processor mee uit de socket terwijl dat hendeltje gewoon dicht stond :|

[ Voor 40% gewijzigd door MrDirect op 09-06-2003 14:36 ]

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Maar als je de headspreader er af haalt en vervolgens een Zalman CNPS7000-CU er op zet, (wat officeel te zwaar is voor een P4) , lijkt me niet echt bepaald veilig, of zou het meevallen :?

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Een Zalman is officieel te zwaar voor een P4, omdat de krachten op het moederbord te groot worden na montage van die koeler. Ik zou het er dus niet op aan laten komen door een Zalman in een keer op een kale P4-core te zetten. Die heatspreader op een P4 is er namelijk ook om eventuele grote krachten op de proc op te vangen. Kijk maar eens rond op het forum wat er met procs zonder heatspreader (inderdaad, AMD, NOFI) kan gebeuren.

Wanbeleid is ook beleid.

• XoReP
Vatt schreef op 09 June 2003 @ 14:35:
Yup, de mijne is ook zo.

Maar toch doet ie het in vergelijking met een TT Volcano7+ wel erg goed.

Ik trok die Intel cooler eraf, en ik trok gewoon m'n processor mee uit de socket terwijl dat hendeltje gewoon dicht stond :|
Je moet dan eerst ff je pc een tijdje laten draaien zodat de koelpasta warm word en dus ook zachter :)

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Master Tweaker schreef op 10 June 2003 @ 14:20:
[...]

Je moet dan eerst ff je pc een tijdje laten draaien zodat de koelpasta warm word en dus ook zachter :)
Laat hem dan niet te lang aan staan, daar kan je lekker je vingers mee branden als je niet uitkijkt. Pas dus maar op. :Y)

Wanbeleid is ook beleid.

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Intronic schreef op 08 June 2003 @ 21:25:
Pfff tandenstokers, naaldjes...

Man ik kreeg die heatspreader nog niet van m'n Celly-T door hem tussen een lijmtang te leggen en er met een hamer op te beuken 8)7.

Tussen een bankschroef moet wel goed werken, alleen zul je hem dan niet weer terug kunnen plaatsen.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

nog ff iets: Aluminium wordt doorgaans geperst door een soort slagroomspuit, daarom zijn zo goed als alle aluminium vormen een "extruded shape". Ik denk dat die groeven gewoon een overblijfsel zijn van dat productieproces, Er is dus helemaal niks aan gedaan :)

Verwijderd

De picture van die heatsink van de P4 3GHz van Master Tweaker, zo ziet ie er bij mij ook uit. Erg slordig van Intel vind ik wel.

Ga morgen die heatsink eens een flinke lapbeurt geven :) , daarna een kloddertje Arctic Silver 3 erop, en dan moet me temp toch wel een stuk naar beneden zijn.

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Bij het extruderen van aluminium is het vloeibaar. De mal is meestal netjes afgewerkt en het aluminium profiel dat er uit komt heeft als het goed is daardoor een redelijk tot zeer glad oppervlak (voorbeeld: aluminium kozijnen) dat niet nagewerkt hoeft te worden. Daarom vind ik het eigenlijk best wel vreemd dat die koelers zo'n knudde bodem hebben. Het is net alsof met opzet die groeven er in zijn gemaakt.

Wanbeleid is ook beleid.

• XoReP
agent327 schreef op 10 juni 2003 @ 23:24:
Bij het extruderen van aluminium is het vloeibaar. De mal is meestal netjes afgewerkt en het aluminium profiel dat er uit komt heeft als het goed is daardoor een redelijk tot zeer glad oppervlak (voorbeeld: aluminium kozijnen) dat niet nagewerkt hoeft te worden. Daarom vind ik het eigenlijk best wel vreemd dat die koelers zo'n knudde bodem hebben. Het is net alsof met opzet die groeven er in zijn gemaakt.
Misschien wel zo'n groen AMD kaboutertje in zo'n antistatisch stof vrij glimmend pak >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/cpu/20011031/images/aufmacher.jpg

Zijn die schatjes los te koop wil er wel eentje hebben ;0 O+

[ Voor 18% gewijzigd door XoReP op 11-06-2003 14:31 ]

Pagina: 1