Toon posts:

[W2K] reboot and viruswarnings

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb hier een vreemd geval (vind ik toch)
ik heb zopas voor een klant een nieuw mobo,cpu en hd gekocht
zet daar W2K pro op (clean install)
zet direct een virusscanner op en alle updates (norton 2002)
installeer office
als hij ff (onregelmatig duur) bezig is krijgt hij een waarschuwing da er een virus gevonden is. (zijn altijd 3 of 4 verschillende, namen zijn me ff ontgaan)
hij cleant die, scan hierna de ganse pc en vind niks meer.
na een paar uurke krijgt hij het weer opnieuw en nu begint hij ook spontaan te reboten.
ik al de connecties nagekeken en vind geen trojan ofzo.
dus opnieuw clean install met een nieuwe bios update
na een dagje hetzelfde aan de hand maar nu nog regelmatiger reboots.

ben dus echt radeloos want vind echt niks wat het kan zijn.
ze zeiden al dat er een trojan opzit ofzo ma als ik hem disconnect laat dan kan er toch geen opkomen als hij niks doet dus dat is al uitgesloten.

iemand zoiets meegemaakt.

ps als dit verkeerd gepost is srry dan move je hem maar.

sys
----
AMD 1.8+
512DDR
80gig hd maxtor 8mb cache
GF2 mx
dvd van toshiba

kan misschien iets bij de combinatie zijn ma weet het echt niet :(

already thnx

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verkeerde forum: misschien wordt het idd tzt. wel verplaatst, maar eerst even er achter komen waar het probleem zit -> begin dan ook even met er achter komen:
• welke virussen (zie ook het logboek van NAV)
• wat er in het event log staat
• wat er gebeurt als je automatisach rebooten uit heb gezet (Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op? "Start, configuratiescherm, Prestatie en onderhoud, Systeem, Tabblad geavanceerd, optie Opstart en herstelinstellingen."

Een hardwareprobleemje lijkt me nl. ook niet 100% uitgesloten.

Is er een internetverbinding? Doe dan ook een online virusscan, ( housecall.antivirus.com of zie de SA FAQ :) )

Edit:
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 19:05:
is het toevallig het M$ virus die gevonden worden ??? daar zijn meerdere versies van Win 95, win 98, win 2k, win XP enz enz enz...
Lees dit even. Als het een grappige, originele mop was OK, maar dit is wel erg oud :z :+

[ Voor 23% gewijzigd door F_J_K op 21-05-2003 19:08 . Reden: MS Virus ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

is het toevallig het M$ virus die gevonden worden ??? daar zijn meerdere versies van Win 95, win 98, win 2k, win XP enz enz enz...

nee ff serieus het kan zijn dat het een foute detectie betreft door een of ander iets, ik heb dit 1 keer eerder gehad was een bestand van Command & Conquer de 1e en daar zat met Norton Anti Virus een false detect in zag dus een virus in dat bestand maar was niet echt dat virus... lijkt mij de meest logische verklaring

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K:
-zit momenteel niet daar dus zal ik morgen es kijken welke het zijn
-event log staat gewoon NIKS speciaals wat ik al heel raar vind.
- dit zal ik dan ook direct doen

Legolas_1973:
nee het zijn dus echt bestanden die aangemaakt worden vb nethelp.exe ofzo
na de verwijdering zijn die weg maar komen telkens opnieuw terug.
heb ook bij mcafee zo een verwijdertooltje gehaald voor de betreffende virussen en hij vind die en verwijderd die met succes, ma na een uurtje staan ze er terug :(
nu heb ik wel niet op gelet of die toen op internet hing op dat moment ma zal morgen nog es natesten.
thnx voor reactie

btw waar moet deze post dan wel staan? bij software?