eMule opensource eDonkey, deel 6

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.538 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

eMule plus reageert exact hetzelfde in ieder geval.

Ik krijg een high id en connecten met een server gaat prima, geen enkel probleem mee. Meestal zit ik op probenprinz oid. Er komen ook voldoende sources binnen.

Met 6 downloads (die niet allemaal actief zijn, maar bv 3 op pauze) zou hij het toch wel moeten trekken lijkt mij.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 19:58
Kan ik mijn clients.met van andere MOD plakken in de nieuwe MOD? zo hou ik mijn credit ?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Probeer het gewoon ;) Zover ik weet is het prima mogelijk, maar maak er anders gewoon even een kopie van. Dan kun je hem altijd terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
let wel op dat als je de .29 versie hebt je instellingen in de config folder staan!
bij de .28 en eerder staan ze in de emule folder zelf!

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Met slechts 1 download actief in de Sivka mod blijven de pings op hetzelfde rotte niveau als eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 20:44
PROBLEEM

Afbeeldingslocatie: http://www.yohan.nl/emule.jpg

Ik heb al eerder van deze gebruiker gedownload en zijn icoontje staat positief. Iemand een idee hoe dit kan?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:18
Dat komt omdat hij een eDonkey client gebruikt ipb eMule.

eDonkey geeft (blijkbaar) niet aan op welk nr je in de Queue staat... Duidelijk toch :? :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Zoefff schreef op 17 juni 2003 @ 22:11:
Dat komt omdat hij een eDonkey client gebruikt ipb eMule.

eDonkey geeft (blijkbaar) niet aan op welk nr je in de Queue staat... Duidelijk toch :? :P
Ahh.. En ook geen manier om hier achter te komen neem ik aan ? :'(

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Yohan schreef op 17 juni 2003 @ 22:33:
[...]

Ahh.. En ook geen manier om hier achter te komen neem ik aan ? :'(
Zolang eDonkey dat niet ondersteund lijkt me dat lastig ja.. T is een functie van eMule. Sommige clients nemen het over, maar in de eDonkey client is het niet ingebouwd dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Zoefff schreef op 17 June 2003 @ 22:35:
[...]

Zolang eDonkey dat niet ondersteund lijkt me dat lastig ja.. T is een functie van eMule. Sommige clients nemen het over, maar in de eDonkey client is het niet ingebouwd dus...
Damn. Ze zouden edonkey moeten afschaffen en iedereen moeten verplichten over te stappen op de veel betere alternatieven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Booster, ik heb exact hetzelfde probleem, pings van rond de 3000 als ik emule heb lopen (10kb/s up, 450 down). Ik krijg langzamerhand het vermoeden dat het aan mijn modem ligt. Ik heb nog oude Com21 modem van @home en volgens mij is die niet zo super met het managen van de beschikbare bandbreedte.
Upload in welke vorm dan ook (email versturen, kazaa, webserver requests etc.) resulteren meteen in gigantische pings.
Vriend van mij, 3 huizen verder maar met de nieuwe Motorola Surfboards die ze nu hier gebruiken ook geen denderde pings enzo, maar geen 2000. Surfen gaat gewoon normaal (hier niet vooruit te branden). En hij zou zelfs nog kunnen CS'en, weliswaar met hoge ping, maar de ping is nog steeds dermate goed dat hij het in eerste instantie niet eens merkt als ie gaat gamen terwijl emule nog aanstaat.
Ik heb zo'n beetje alle mods geprobeerd, maar het maakt allemaal geen moer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:44

Zym0tiC

^_^

Yohan schreef op 17 June 2003 @ 22:38:
[...]

Damn. Ze zouden edonkey moeten afschaffen en iedereen moeten verplichten over te stappen op de veel betere alternatieven ;)
ik vraag me zowieso af waarom mensen nog gebruik maken van eDonkey....iemand een verklaring ervoor?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zym0tiC schreef op 17 juni 2003 @ 23:37:
[...]

ik vraag me zowieso af waarom mensen nog gebruik maken van eDonkey....iemand een verklaring ervoor?
omdat edonkey veeeeeeeel sneller download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 05-10 22:46

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 00:08:
omdat edonkey veeeeeeeel sneller download?
Omdat er enkele personen zijn die die uiterste subjectieve (en tevens foute >:)) mening zijn toebedeeld ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 15:06
Het is ook zo dat die mensen nogal vastgeroest zitten; als je al een paar jaar (naar tevredenheid?) edonkey gebruikt dan stap je niet heel snel over. Zo`n beetje als "wat de boer niet kent dat vreet hij niet"

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een server.
Ik heb daar een paar snelle peers op zitten en alle nieuwe files die op www.nforce.nl staan die staan er binnen een paar uurtjes op.
snelheden tot 500kb/sec is niet onmogenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
:?

Je hebt het ook over eMule :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceStorm schreef op 18 June 2003 @ 08:34:
[...]

Omdat er enkele personen zijn die die uiterste subjectieve (en tevens foute >:)) mening zijn toebedeeld ;)?
Ach, objectief in mijn geval omdat donkey gewoon veel sneller is. Heb ongeveer half jaar e-mule gebruikt en ben nu weer overgestapt op de donkey hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 10:06:
Ach, objectief in mijn geval omdat donkey gewoon veel sneller is. Heb ongeveer half jaar e-mule gebruikt en ben nu weer overgestapt op de donkey hybrid
Hoe wil je dat voor elkaar krijgen? Het protocol is identiek. En je ben voor 80% aan het downloaden van emule clients. Waar zou jouw snelheid vandaan moeten komen? Iedere byte die jij binnekrijgt moet van een ander vandaan komen. Het grote verschil tusen eMule eneDonkey zit in de manier waarop ze aan sources komen. En dat is VEEL effectiever bij eMule

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op 18 June 2003 @ 10:13:
[...]

Hoe wil je dat voor elkaar krijgen? Het protocol is identiek. En je ben voor 80% aan het downloaden van emule clients. Waar zou jouw snelheid vandaan moeten komen? Iedere byte die jij binnekrijgt moet van een ander vandaan komen. Het grote verschil tusen eMule eneDonkey zit in de manier waarop ze aan sources komen. En dat is VEEL effectiever bij eMule
het NETWERK is identiek ja. De manier waarop ze er mee omgaan is heel anders

En weet ik veel hoe het werkt, ik weet alleen dat het werkt. Misschien komt het door overnet support ofzo, weet ik veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Sorcerer@ schreef op 17 June 2003 @ 22:52:
Booster, ik heb exact hetzelfde probleem, pings van rond de 3000 als ik emule heb lopen (10kb/s up, 450 down). Ik krijg langzamerhand het vermoeden dat het aan mijn modem ligt. Ik heb nog oude Com21 modem van @home en volgens mij is die niet zo super met het managen van de beschikbare bandbreedte.

Upload in welke vorm dan ook (email versturen, kazaa, webserver requests etc.) resulteren meteen in gigantische pings.
Ha sorc, zal ik weer eens op ICQ komen :P
In principe heb je zowiezo gelijk; de Com21 modems zijn niet super wat betreft bandbreedte management. Maar bij KaZaA (lite) en WinMX heb ik er eigenlijk geen last van. De ping gaat wel omhoog, maar blijft rond de 1000 hangen.

Ik wil nogsteeds een keer met @Home bellen ofdat die modem vervangen kan worden. Ik heb begrepen dat ze zowiezo uiteindelijk alle Com21 willen vervangen door Motorola dus willicht willen ze daar wel aan.
Vriend van mij, 3 huizen verder maar met de nieuwe Motorola Surfboards die ze nu hier gebruiken ook geen denderde pings enzo, maar geen 2000. Surfen gaat gewoon normaal (hier niet vooruit te branden). En hij zou zelfs nog kunnen CS'en, weliswaar met hoge ping, maar de ping is nog steeds dermate goed dat hij het in eerste instantie niet eens merkt als ie gaat gamen terwijl emule nog aanstaat.
Ik heb zo'n beetje alle mods geprobeerd, maar het maakt allemaal geen moer uit.
Ja, same here. IceStorm heeft ook zo'n nieuwe motorola en die kan het prima gebruiken zover ik weet. WhiteRazor en Digital Dead hebben een Com21 maar die maken ook gebruik van packetshaping (geen goed vergelijk dus)
Mh tja...

Zowiezo heb ik het idee dat mijn modem een beetje kaduuk aan het gaan is (RX lampje brand constant, ongeacht of mijn PC aanstaat e.d, dit is bij kennissen helemaal niet zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 10:34:
het NETWERK is identiek ja. De manier waarop ze er mee omgaan is heel anders

En weet ik veel hoe het werkt, ik weet alleen dat het werkt. Misschien komt het door overnet support ofzo, weet ik veel
Het protocol is identiek...het verschil is dat de een slimmer zoekt dan de ander. Downloaden doe jij echt van een eMule client. Er zijn nl bijna geen mensen meer die eDonkey gebruiken, iets van 3-5% maar. En waarom zou een eMule client veel sneller gaan leveren aan een eDonkey client dan aan een eMule client? Je kan geen bytes uit het niets halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik normaal kan CSsen met eMule aan? Zelfs als ik me dl op 20% zet, krijg ik een schommelende ping die ver boven mijn normale ping ligt. Ik heb een Demon verbinding 768/128 dus hij zou dat makkelijk aan moeten kunnen. Ik zit achter een Vigor 2200E (misschien dat dat er mee te maken heeft?

Op zich kan ik eMule gewoon afsluiten en dan prima spelen, maar dan sta je weer achteraan de queue en dat kan soms irri zijn. Verder niet zo'n probleem: snelheid e.d. is niet echt van belang, dan wacht ik wel een weekje langer op een file. Maar het zou mooi zijn als ik eMule helemaal niet hoefde af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
  • Laatst online: 06-11-2023
ik heb dat probleem ook , ook een 2200E router bij een maat van mij. Wat ik me afvraag is het volgende: ik heb een file met in de downloads 0/0 sources. Echter als ik deze file opzoek in Emule (search) komt er te staan : 87(17). Wat betekent die 17? Dat ik van 17 mensen die file hebben andere files aan het dlen ben? of wat? Ik vind het heel vreemd dat ie wel bronnen heeft bij search en niet in mijn transfer.

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 20:13
heeft iemand al eens vrienden toegevoegd via ipadres en poort in tevullen?
Ging dit goed..? :)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op 18 June 2003 @ 11:40:
[...]

Het protocol is identiek...het verschil is dat de een slimmer zoekt dan de ander. Downloaden doe jij echt van een eMule client. Er zijn nl bijna geen mensen meer die eDonkey gebruiken, iets van 3-5% maar. En waarom zou een eMule client veel sneller gaan leveren aan een eDonkey client dan aan een eMule client? Je kan geen bytes uit het niets halen
Overnet heeft volgens statistieken anders nog steeds 150.000 gebruikers hoor. Toch nog wel wat. En vraag mij niet waarom het werkt, ik weet alleen dat het werkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
  • Laatst online: 06-11-2023
jdiezrequejo
ja dat kan

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 15:58:
Overnet heeft volgens statistieken anders nog steeds 150.000 gebruikers hoor. Toch nog wel wat. En vraag mij niet waarom het werkt, ik weet alleen dat het werkt 8)7
Dat is dus maar een fractie van eMule...In mijn download lijsten komt het zelden boven de 4% uit. Maar het verschil is eerder te verklaren door wat je zoekt dan door de client. Ik heb dus precies de omgekeerde ervaring. En dat wordt veroorzaakt doordat ik over het algemeen zeer zeldzaam spul zoek. En dat kan je met eDonkey niet vinden. Simpelweg omdat je bij toeval een source moet vinden en je niet te horen krijgt van die source wie de andere sources zijn.
Overnet is in theorie daar een stuk beter in...maar daar zijn dus (naar verhouding) weinig gebruikers van. Dus is de kans dat ze precies dat hebben wat je nodig hebt een stuk kleiner. Bovendien onthoud eMule waar hij de sources vond. Dus als er eentje uit de lucht gaat vindt hij hem morgen snel terug doordat hij gericht gaat vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 17:16
[quote]Sorcerer@ schreef op 17 juni 2003 @ 22:52:
Ik krijg langzamerhand het vermoeden dat het aan mijn modem ligt. Ik heb nog oude Com21 modem van @home en volgens mij is die niet zo super met het managen van de beschikbare bandbreedte.
quote]
alle com21's worden na verloop van tijd vervangen. Ze voldoen niet aan de DOCSIS standaard en @home wil zijn hele netwerk hieraan laten voldoen. En ze zijn heel gevoelig voor statische electriciteit..
zou @home eens bellen wanneer ie omgeruild wordt..
een vriend van me had een com21 en was wat langzaam met omruilen en ze hebben hem toen afgesloten tot dat ie een nieuw modem had.. dus ze willen het vast graag omruilen..
weet alleen niet hoe de regeling nu is nu ze nieuwe abonee's voor modems laten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Klein vraagje, heb het niet in deze FAQ en ook nie op de online FAQ kunnen vinden, is emule geschikt voor Linux??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op 18 June 2003 @ 16:19:
[...]

Dat is dus maar een fractie van eMule...In mijn download lijsten komt het zelden boven de 4% uit. Maar het verschil is eerder te verklaren door wat je zoekt dan door de client. Ik heb dus precies de omgekeerde ervaring. En dat wordt veroorzaakt doordat ik over het algemeen zeer zeldzaam spul zoek. En dat kan je met eDonkey niet vinden. Simpelweg omdat je bij toeval een source moet vinden en je niet te horen krijgt van die source wie de andere sources zijn.
Overnet is in theorie daar een stuk beter in...maar daar zijn dus (naar verhouding) weinig gebruikers van. Dus is de kans dat ze precies dat hebben wat je nodig hebt een stuk kleiner. Bovendien onthoud eMule waar hij de sources vond. Dus als er eentje uit de lucht gaat vindt hij hem morgen snel terug doordat hij gericht gaat vragen.
je hebt helemaal gelijk natuurlijk. En denk dat het een die zeldzame bestanden ligt dan ja. Maar goed, ieder zijn eigen ervaringen. Een ander punt kan misschien zijn dat de hybrid versie (dus donkey + overnet) zijn eigen clients voortrekt over e-mule? dat zou het verklaren misschien....bij populaire bestanden dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
BigFast schreef op 18 June 2003 @ 17:32:
Klein vraagje, heb het niet in deze FAQ en ook nie op de online FAQ kunnen vinden, is emule geschikt voor Linux??
Jazeker, er is ook een client voor Linux, LMule :)

Staat ook wel in de faq, maar misschien niet zo heel duidelijk...

Anyway, je kan m vinden op http://lmule.sourceforge.net/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
jdiezrequejo schreef op 18 June 2003 @ 15:57:
heeft iemand al eens vrienden toegevoegd via ipadres en poort in tevullen?
Ging dit goed..? :)
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:55
Ik krijg op dit moment om de zoveel tijd een bericht van ene s!lverp!n[FusioNick] met de vraag of ik de site http://def.buste.de wil bezoeken. Hoe block ik deze persoon? Ik heb al geprobeerd alle berichten met daarin dit webadres te blocken, maar dat lijkt (gek genoeg) niet te werken...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Zojuist even met @home gebelt met de vraag of mijn Com21 modem vervangen kon worden door een Moterola DOCSIS.

Ik kreeg iemand aan de telefoon die mij doodleuk vertelde dat er levenslange garantie zat op mijn modem, en dat hij alleen vervangen kon worden als hij kapot zou gaan.
(en dan niet door mijn toedoen >:))

Ook een nieuwe modem kopen voor 65 euro (zoals tegenwoordig bij alle abo's verplicht is) en je Com21 inleveren is niet zomaar mogelijk.

Als je je oude abo af laat sluiten en een nieuwe neemt, dan krijg je uiteraard wel een nieuwe maar dit vind ik een beetje omslachtig :z

Dit ter info voor de mensen met hoge pings bij file-sharing (wat mogelijk verbeterd zou kunnen worden met een nieuwe modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Nog een keer bellen en brutaler zijn en zeggen dat je modem niet meer goed werkt (wat in weze hooguit de waarheid verbuigen is) en je naar de 2de lijn lullen :).

Ik wordt persoonlijk een beetje moe van de mensen met 'pedro' mod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Dat ga ik morgen ook doen :)

De helpdesk was schijnbaar niet zo druk, want ik kreeg 3x achter elkaar dezelfde kerel. Als ik nou even iemand anders zou krijgen... Adapter uit de modem, "ja er branden allemaal vreemde lampjes enzo en ik krijg geen verbinding" :P

Sturen ze een nieuwe, duw ik mijn modem er weer in... Zoo... Nieuwe motorola here I come :z

[ Voor 4% gewijzigd door Booster op 18-06-2003 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 21:37
IceStorm schreef op 18 June 2003 @ 20:34:
Nog een keer bellen en brutaler zijn en zeggen dat je modem niet meer goed werkt (wat in weze hooguit de waarheid verbuigen is) en je naar de 2de lijn lullen :).
Booster schreef op 18 June 2003 @ 20:43:
Dat ga ik morgen ook doen :)

De helpdesk was schijnbaar niet zo druk, want ik kreeg 3x achter elkaar dezelfde kerel. Als ik nou even iemand anders zou krijgen... Adapter uit de modem, "ja er branden allemaal vreemde lampjes enzo en ik krijg geen verbinding" :P

Sturen ze een nieuwe, duw ik mijn modem er weer in... Zoo... Nieuwe motorola here I come :z
flikkers en dan maar afvragen waarom alles zo veel duurder wordt....

[ Voor 6% gewijzigd door Martinus op 18-06-2003 21:15 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Martinus schreef op 18 June 2003 @ 21:15:
flikkers en dan maar afvragen waarom alles zo veel duurder wordt....
Ten eerste, als je werkelijk denkt dat het vervangen van een paar modems de kosten omhoog stuwt, ja dan laat maar. Ten tweede, naast de reden dat de Com21 te oud/niet DOCSIS zijn wil @home er ook vanaf omdat de Motorola's goedkoper zijn en een hogere MTBF hebben. Ten derde, voor bijna 50 euro per maand mag je best iets verwachten, waaronder een goed modem (en @home geeft zelf toe dat de Motorola's beter zijn dan de Com21's).
Ten vierde, als je wil schelden, ach ja, beleef er veel plezier aan :).

Zo genoeg offtopic gelult :).

Hele andere vraag, ik heb nu toevallig errug veel downloads in mijn queue staan met veel sources (oftewel, pc pruttelt aardig door ;)). Het valt me op dat ik veel meer corrupte chunks krijg dan 'normaal'. Kan dat komen omdat 'teveel tegelijk' moet doen oid? Is er uberhaupt iemand die hier ook last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Netwerktheoretisch (:P wat een woord weer) is dat in principe mogelijk. Hoeveel MB/chunks heb je deze sessie corrupt binnen gehad, en hoeveel was dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Lees net op een franse emule site (in mn aller brakste frans, kan echt 100 woorden ofzo), dat ze die vent met zn mison leecher mod helemaal naar de klote hebben geholpen, via zn isp website afgepakt, via v3 redirect url zijn redirect kwijt is en via zn teller op de pagina niet meer in de hitlijsten voorkomt, das toch best goed gelukt denk ik zo.

edit: krijg nu telkens ongewenste berichten via mijn msg van emule van allerlei mensen die ik niet ken.... voor alleen een website, zag trouwens dat meer dat hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Martinus op 18-06-2003 22:16 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Martinus schreef op 18 June 2003 @ 22:12:
Lees net op een franse emule site (in mn aller brakste frans, kan echt 100 woorden ofzo), dat ze die vent met zn mison leecher mod helemaal naar de klote hebben geholpen, via zn isp website afgepakt, via v3 redirect url zijn redirect kwijt is en via zn teller op de pagina niet meer in de hitlijsten voorkomt, das toch best goed gelukt denk ik zo.

edit: krijg nu telkens ongewenste berichten via mijn msg van emule van allerlei mensen die ik niet ken.... voor alleen een website, zag trouwens dat meer dat hebben.
Jeps hier idem dito... een echte oplossing is er niet voor behalve ze toe te voegen aan je friendslist en ze dan te ignoren maar das onbegonnen werk....

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
je kunt bij veiligheid/security filters toevoegen, die werken toch goed?
per mod hoeft het maar 1x, heb er zelf weinig last van.

alleen eerste bij die mison mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Booster schreef op 18 June 2003 @ 10:47:

In principe heb je zowiezo gelijk; de Com21 modems zijn niet super wat betreft bandbreedte management. Maar bij KaZaA (lite) en WinMX heb ik er eigenlijk geen last van. De ping gaat wel omhoog, maar blijft rond de 1000 hangen.

Ik wil nogsteeds een keer met @Home bellen ofdat die modem vervangen kan worden. Ik heb begrepen dat ze zowiezo uiteindelijk alle Com21 willen vervangen door Motorola dus willicht willen ze daar wel aan.
Verschil is dat bij kazaa en winmx (zover ik weet) niet enkele 100'en sources afgegaan worden en bij beiden geldt dat je je upload zo goed als dicht kan kwakken en je dan toch aan je files komt. Het hele donkey principe rust gewoon op het feit dat je enorme lading aan connecties maakt (probeer MLdonkey maar eens, eerst linux donkey nu multi p2p en ook windows port, die zegt gewoon dat er geen connecties meer gemaakt worden en de limiet van 500 dus al vol zit) en met name die com21 trekt dat niet. Test maar eens op speedtest ofzo gegarandeerd kan icestorm een 500 connecties meer maken volgens hun test (1100 tot 1200 in vergelijking met 600-700).

2de puntje, dat wil niet echt helpen, in deze regio heeft iedereen met com21 en oude ip's er ooit 1,5 week uitgelegen. Iedereen kon op zijn vingers natellen waar het aan lag en iedereen heeft meerdere keren gebeld, gemailed enz. Mijn pa heeft nu al de 5de brief verstuurd ofzo, maar er is pas 1 antwoord teruggekomen (dat ze geen snelheid garanderen blalala en dat de gemiste dagen vergoed worden, maar niks over modems etc.) Ik heb ze in die periode regelmatig aan de lijn gehad en ook regelmatig gevraagd, dan zeggen ze of daar weten we niks van of ze zeggen dat het op de "planning" staat.

Back to emule/edonkey/mldonkey/enz. en dan met name het feit dat andere clients veel sneller zijn dan emule op het moment. Het begint er op te lijken dat emule <-> emule niet meer wil werken, want bij mldonkey in de stats download ik echt 100'en mb's van emule clients en die zelfde aantallen gaan naar emule terug (terwijl mldonkey vroeger in het nieuws was als een client die emule clients buiten sloot of zoiets) Ik weet niet waar het aan ligt, ik ben geen programmeur, maar ik kan gewoon door het kijken naar de downloadspeeds (bij constant upload van 10k/s) concluderen dat mldonkey stukken sneller is, zelfde geld voor de hybrid. Je kunt wel zeggen dat het dezelfde source is, ja ok, maar elke client gaat anders met queues, sources en dergelijke om en daarbij komt ook nog eens dat de hybrid en mldonkey beiden van overnet sources kunnen halen (al download ik daar vrijwel niks van, schijntje in verhouding met emule).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:58
Bah :r.

Ik krijg nu ongeveer elk uur een bericht van een willekeurig persoon waar ik die mison leech mod kan downloaden :(. Hopelijk trekken niet te veel andere mensen zich daar wat van aan.

Waarom doet iemand dat toch? Zo'n afgrijselijke mod maken :'( :(. Hij heeft er zelf ook niks aan.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
ShotGun schreef op 19 juni 2003 @ 04:03:
Bah :r.

Ik krijg nu ongeveer elk uur een bericht van een willekeurig persoon waar ik die mison leech mod kan downloaden :(. Hopelijk trekken niet te veel andere mensen zich daar wat van aan.

Waarom doet iemand dat toch? Zo'n afgrijselijke mod maken :'( :(. Hij heeft er zelf ook niks aan.
die mison kerel is al omzeep geholpen check een paar post hierboven

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Nu online
en de mensen van emule-project.net hebben een leuk idtje voor de gene die die mison mod willen downen:

ze willen een mod ervan maken, die alleen de eerste en de laatste chink goed download (zodat de download niet als corrupt wordt aangegeven) en de rest met random data vult, zoiets als: "using mison is lame, u f*cking leecher"

dat is vooral leuk als ze net 4 films hebben gedownd die het niet doen >:)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
M1lamb3r schreef op 19 June 2003 @ 11:17:
en de mensen van emule-project.net hebben een leuk idtje voor de gene die die mison mod willen downen:

ze willen een mod ervan maken, die alleen de eerste en de laatste chink goed download (zodat de download niet als corrupt wordt aangegeven) en de rest met random data vult, zoiets als: "using mison is lame, u f*cking leecher"

dat is vooral leuk als ze net 4 films hebben gedownd die het niet doen >:)
nice move..... :9 :P :9 :9 :P :9 :9 :P :9 :9 :P :9

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
T is idd wel leuk om eens het een en ander op het eMule forum van www.emule-project.net te lezen, heftige discussies over leechermods enzo :P

Ik ben ook al een aantal mensen met "Mison" in hun naam in mn uploadqueue tegen gekomen, die gaan keihard in de IP-Block List :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dit is nu mijn favoriete user _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/sander.bisschops/assets/images/favo.JPG

and still going strong...

/me wilde dat hij zo een lijntje had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze moeten bij eMule en eigenlijk dat hele eDonkey2000 systeem instellen dat je maar een bepaald aantal bestanden tegelijk mag downloaden (eigenlijk maximum aantal gebruikers mag 'vragen' om jou het bestand toe te sturen). En dat de upload op 10 kan en dat je dan met 400kb down kan (he @home'ers?) is ook niet goed. Dat soort dingen gaan gewoon ten kostte van de mensen die niet zo'n enorme download hebben. Een vriend van me, T3 users in de States zet dus gewoon lekker z'n up op 50kb, vroeg ik laatst, waarom zet je hem niet gewoon op 5MB? dat is gerust mogelijk, en dan help je tenminste echt. Het antwoord was: jaja, waarom zou ik, het maakt toch geen verschil.

Hij heeft gelijk en waarom? Omdat hij dan zowat de enige T3 user is die echt full zijn bandbreedte geeft, en er zowat niets voor terugkrijgt. Als elke users met een LAN connectie of fiber z'n up gewoon boven de 5MB zet (ja LAN T1 lukt natuurlijk niet) maar die upload moet gewoon omhoog bij heel veel mensen (ook kabel en DSL). Straks gaat iedereen hem maar op 10 zetten, en dan komen hier weer mensen zeiken van : mijn @ home kan verdomme 400kb en ik krijg maar 50.

Dat zou eigenlijk heel goed zijn waarom? Jullie 'leechen' toch een beetje in mijn ogen, als de download klaar is kan eMule uit en is de buit binnen. Het enige wat je hier aan kan doen is door eMule een test laten doen wat je Line Speed down/up is. Met die Line Speed wordt dan gegoocheld en er komt een mooie verhouding uit, wat EN normaal surfen EN het filesysteem support opleverd. Als we dat nou allemaal zouden doen, ging het hele netwerk als een trein. Mensen begrijpen toch nog steeds niet dat je speed van ANDERE users afhankelijk is en niet van een centrale server.

Het aantal upload slots moet ook niet zo vreselijk hoog liggen. Als iemand zijn upload op 400kb zet krijgtie ongeveer 60 tot 80 slots. Dus dan krijgt iedereen maximaal 7 kb. Wanneer je daar nou gewoon 20 slots van maakt wordt het al wat fijner. En 10 slots zorgt er gewoon voor dat je echt denkt van hé ... het doet iets! Kabel en DSL users moeten dus gewoon max 1 of 2 slotten/sloten nemen wanneer hun up zo'n bagger 16kb max is. Dan wacht je maar wat langer bij de downloads, maar dan krijgt je tenminste iets een beetje snel binnen als het eenmaal gaat. Hier speelt natuurlijk ook weer het max aantal downloads een rol. Zet daar bijvoorbeeld 4 voor neer, en de wachtrijen worden ook weer een stuk korter. De speed zal omhoog gaan en dat is wat de meeste hier willen.

... Een betere snelheid begint bij jezelf ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 10:24

ljt

Ik heb een probleempje met emule en wel de volgende. Sinds de installatie heeft ie bij shared files een lijst staan met wat ik gedeeld heb. Alles wat ik sindsdien binnen geslurpt heb krijg ik niet op die lijst. Reload helpt niet, file oppakken en in de lijst gooien pakt ie ook niet.

En als ik mijn upload lijst in de gaten hou worden alleen de files gepakt die al in de lijst staan. Heb deze topic al doorgelzen maar kon er niks over vinden.

Bij de weg, ik gebruik versie 0.28b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
selecteer je incomming, temp & shared folders eens opnieuw.

dus eerst andere incomming & temp selecteren.
en geen andere shared folders.
daarna ok drukken, en dan alles weer terug zetten zoals eerst.

zo moet alles gerefreshed zijn en zijn de instellingen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Redelijk mee eens. Snelheid is gewoon iets waar eMule nog aan kan werken. Kazaa heeft in verhouding veel meer mensen met een dikke lijn die die ook 'open stellen' (ligt gedeeltelijk ook aan n00bisme ;)). Ik heb zelf meestal mijn upload op 12 kb/sec staan, tenzij er niemand thuis is (dan wordt het 14) of als ik veel download zet ik hem op 10. Meer kan ik helaas niet missen maar dat is ook niet nodig. En ja, dat is jammer want dat geld ook voor iemand met een 100 mbit lijn..

En ik zou het erg prettig vinden als je het aantal slots in kan stellen, mijn 12 kb wordt ook vaak genoeg in 6 slots gehakt |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
IceStorm schreef op 19 June 2003 @ 18:47:
[...]

Redelijk mee eens. Snelheid is gewoon iets waar eMule nog aan kan werken. Kazaa heeft in verhouding veel meer mensen met een dikke lijn die die ook 'open stellen' (ligt gedeeltelijk ook aan n00bisme ;)). Ik heb zelf meestal mijn upload op 12 kb/sec staan, tenzij er niemand thuis is (dan wordt het 14) of als ik veel download zet ik hem op 10. Meer kan ik helaas niet missen maar dat is ook niet nodig. En ja, dat is jammer want dat geld ook voor iemand met een 100 mbit lijn..

En ik zou het erg prettig vinden als je het aantal slots in kan stellen, mijn 12 kb wordt ook vaak genoeg in 6 slots gehakt |:(.
Met Morph mod kun je zelf het aantal slots kiezen , helaas is het minimum 5

http://emule-project.net/board/index.php?act=SF&f=28

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
He Zoeff is het misschien niet handig om eens een kopje Leecher :( te maken? Ik kom net bij een XXX film verschillende tegen, de beruchte Mison(zoon zak zit dan ook 10x in je lijst verdikke) darkmule/Emule v69(10x zelfde naam in je lijst) en emule v33 en v30(kan niet en komen te vaak in je lijst voor met dezelfde naam) en een serie waar het woord fake achter de gewone(echte) naam staat. Wazz up?

1> Mison
2> Darkmule/ Emule v.69
3> Emule v.30
4> Emule v.33
5> Fake achter de normale naam.

[ Voor 16% gewijzigd door Martinus op 19-06-2003 20:42 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 10:24

ljt

Mr.Nobody schreef op 19 juni 2003 @ 17:55:
selecteer je incomming, temp & shared folders eens opnieuw.

dus eerst andere incomming & temp selecteren.
en geen andere shared folders.
daarna ok drukken, en dan alles weer terug zetten zoals eerst.

zo moet alles gerefreshed zijn en zijn de instellingen goed.
Thx man het werkt ook nog. En daar zit je dan paar uur mee te kl**e ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

IceStorm schreef op 19 June 2003 @ 18:47:
Dit is met Sivka prima mogelijk. Zover ik weet is 1 het minimum.

Op het moment heb ik hem op 3 staan (bij 10kb/s upload) zodat mensen nog *enige* snelheid bereiken bij het downloaden van mij.

Sorc, ik mail je nog wel een keer over dat verhaal, voor we helemaal afdrijven ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Booster op 19-06-2003 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Laatst online: 09:58
Maar als je veel upload dan krijg je toch ook meer credits bij andere mensen :?. Als ik 5MB/sec had, zou ik eMule snachts toch wel lekker vol open zetten om zelf ook snel te kunnen downloaden :9~.

Ik heb hier trouwens een UL:DL ratio van 1:1.07. Best wel netjes voor @home al zeg ik het zelf :).

[ Voor 15% gewijzigd door iets op 19-06-2003 23:16 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DumbAss
  • Laatst online: 16-08 11:30
Ik heb even een vraag: Ik heb hier een beperkte upload èn download aangezien we een netwerk(je) hebben en ik niet te associaal wil omgaan met bandbreedte.
Ik heb de upload snelheid op 9 staan en de downloadsnelheid op 19 kB / s. Het aantal verbindingen wat hij mag maken is 50.
Is het nu beter als ik 10 dingen wil downloaden om die allemaal aan te zetten? Of 2 laten downloaden en de rest op pauze zodat ze later automatisch worden gestart?

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
DumbAss schreef op 20 juni 2003 @ 14:10:
Ik heb even een vraag: Ik heb hier een beperkte upload èn download aangezien we een netwerk(je) hebben en ik niet te associaal wil omgaan met bandbreedte.
Ik heb de upload snelheid op 9 staan en de downloadsnelheid op 19 kB / s. Het aantal verbindingen wat hij mag maken is 50.
Is het nu beter als ik 10 dingen wil downloaden om die allemaal aan te zetten? Of 2 laten downloaden en de rest op pauze zodat ze later automatisch worden gestart?
het ligt er helemaal aan wat je wil gaan downnen, een film met 2000 sources zal dan constant op die 19 lopen en de rest wegdrukken, maar heb je een serie meer exclusiver files dan kan je wel alle tien. Bijv een serie die niet erg verspreid is.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShotGun schreef op 19 June 2003 @ 23:13:
[...]

Maar als je veel upload dan krijg je toch ook meer credits bij andere mensen :?. Als ik 5MB/sec had, zou ik eMule snachts toch wel lekker vol open zetten om zelf ook snel te kunnen downloaden :9~.

Ik heb hier trouwens een UL:DL ratio van 1:1.07. Best wel netjes voor @home al zeg ik het zelf :).
Kijk mensen met een snelle verbinding die dus over de 100kb up kunnen supporten willen ook graag een keer resultaat zien. Dat had die vriend van mij dus ook, die gooit emule 6 dagen aan met een upload van 6MB/s ... zette toen helemaal niets in z'n download queue.

Een week later zette hij hem weer aan omdat hij iets wilde hebben, in dezelfde catergorie wel te verstaan, en het duurde 2 dagen voordat hij wat binnenhad. Zo'n snelle user heeft het dan snel gehad met zijn bandbreedte verspillen aan het netwerk. Hij trekt zich dan meteen weer terug in het DC++ netwerk waar hij WEL snelheid, zo komen er niet veel speedusers bij. Het systeem moet grondig gereorganiseerd worden. KaZaA stort gelukkig ook langzaam in omdat de vriendelijke users die jou je 60kb sec geven ingaan zien dat ze het ook voor niets doen omdat het credit systeem zo lek is als een mantje!

Naja zo kan ik nog wel een boek vol schrijven over mijn zeikverhalen tegen de meeste P2P netwerken. Zelf maar eens eentje schrijven? Ach you never know ... Vast wel mensen hier die willen beta-testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

ik heb dus zo'n @home lijntje. Normaal staat mijn upload op 10kB/s. er zitten namelijk 3 pc's in totaal op die verbinding thuis. Alleen 's nachts als er niemand op is en ik het niet vergeet dan zet mijn upload op 14kB/s.

Als ik meer upload had dan zou ik graag die 10kB/s willen verhogen naar bijvoorbeeld 50kB/s (ik vind eMule dus op dit moment het p2p programma dus ik wil best wel wat bijdragen), maar ja die snelheid heb ik niet. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 05-10 14:19
Wat is jullie ervaring hoe lang het ongeveer duurt totdat je een redelijk credit hebt. Ik weet dat je dat als user niet kan zien, maar merken jullie zelf niks dat je na verloop van tijd erop vooruit gaat?

Ikzelf heb in totaal 713 bestanden geshared (totaal 5.37GB), maar heb zo'n idee alsof ik weinig opschiet. Er is nog niet echt een upload voltooid. Lijkt of ze halverwege afhaken. Zo krijg ik dan natuurlijk nooit een fatsoenlijke status?? Of is het zo dat ze dan bij andere gaan downloaden nadat ze een stukkie van mijn file hebben. Aan de andere kant is me upload ook wel knap scheisse. Op goede momenten kan ik wel 100Kb UL halen, maar het hangt meestal toch rond de 25Kb.

Heb een 2048/2048 kabel-abbo, maar van die 2e 2048 (UL) merk ik dus weinig overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Hmm je shared 713 files en je krijgt maar 25 kb vol aan upload? Wat voor vage meuk share je dan? Losse mp3'tjes wil niemand iig :P.

Credit merk je wel, ik heb vrij veel metal geupload voor een bepaald forum, als ik daar nu een release vandaan pluk merk ik gewoon dat het sneller gaat dan bij anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
IceStorm schreef op 20 June 2003 @ 18:40:
Hmm je shared 713 files en je krijgt maar 25 kb vol aan upload? Wat voor vage meuk share je dan? Losse mp3'tjes wil niemand iig :P.

Credit merk je wel, ik heb vrij veel metal geupload voor een bepaald forum, als ik daar nu een release vandaan pluk merk ik gewoon dat het sneller gaat dan bij anderen.
40% is Mp3's; rest gewoon appz. Moet wel zeggen dat ik pas gisteren ermee begonnen ben. Misschien dat het er ook iets mee te maken heeft. 90% van die Mp3's is ook gewoon punkrock. :)

Die UL-snelheid die ik vermeld is overigs wat ik over het algemeen met me verbinding haal. Ik heb het op Emule nog niet goed gemonitored; maar het is niet echt geweldig te noemen. Rond de 10Kb zie ik op het moment.

[ Voor 19% gewijzigd door Silent Thunder op 20-06-2003 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Silent Thunder schreef op 20 juni 2003 @ 18:43:
[...]

40% is Mp3's; rest gewoon appz. Moet wel zeggen dat ik pas gisteren ermee begonnen ben. Misschien dat het er ook iets mee te maken heeft. 90% van die Mp3's is ook gewoon punkrock. :)

Die UL-snelheid die ik vermeld is overigs wat ik over het algemeen met me verbinding haal. Ik heb het op Emule nog niet goed gemonitored; maar het is niet echt geweldig te noemen. Rond de 10Kb zie ik op het moment.
Hallo Fritz, wat denk jezelf. Binnen een dag super speed? Die upload is leuk, dan zal het wel sneller gaan dan bij de gemiddelde, maar je merkt het pas naar tijden. En ja het helpt ook als je in een communitie shared, dan gaat het sneller omdat je dan vaak dezelfde users tegenkomt. Over het algemeen kom je anderen vrijwel niet meer tegen, behalve als je constant xxx download, daar zijn ook vaak dezelfden. Maar goed, je had kabel? bij wie?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Martinus schreef op 20 June 2003 @ 19:15:
[...]

Hallo Fritz, wat denk jezelf. Binnen een dag super speed? Die upload is leuk, dan zal het wel sneller gaan dan bij de gemiddelde, maar je merkt het pas naar tijden. En ja het helpt ook als je in een communitie shared, dan gaat het sneller omdat je dan vaak dezelfde users tegenkomt. Over het algemeen kom je anderen vrijwel niet meer tegen, behalve als je constant xxx download, daar zijn ook vaak dezelfden. Maar goed, je had kabel? bij wie?
Jah okeej Ferdinand, klopt wel. Aangezien ik de hele nacht 5Gig aan had staan, zou het best kunnen dat er een beetje progress was; maar goed.... wachten kan geen kwaad.
En hoe kom ik in zo'n community? Bepaalde serverlijsten toevoegen? Ik heb overigs een gemeentelijk kabelprovider; brunssum.net.

[ Voor 3% gewijzigd door Silent Thunder op 20-06-2003 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Silent Thunder schreef op 20 June 2003 @ 19:27:
[...]

Jah okeej Ferdinand, klopt wel. Aangezien ik de hele nacht 5Gig aan had staan, zou het best kunnen dat er een beetje progress was; maar goed.... wachten kan geen kwaad.
En hoe kom ik in zo'n community? Bepaalde serverlijsten toevoegen? Ik heb overigs een gemeentelijk kabelprovider; brunssum.net.
Okee Guus, je kan jezelf aanmelden bij bijvoorbeeld musicdonkey.org of fileheaven.org of anderen. Als je dan je community in je emule aanzet, krijg je een klein beetje voorsprong zeg maar, op anderen dan wel te verstaan. Als je dus vaak daar downed en dus daar credit opbouwd gaat het daar sneller als je over een maand bv iets leuks daar downed.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Martinus schreef op 20 juni 2003 @ 19:36:
[...]

Okee Guus, je kan jezelf aanmelden bij bijvoorbeeld musicdonkey.org of fileheaven.org of anderen. Als je dan je community in je emule aanzet, krijg je een klein beetje voorsprong zeg maar, op anderen dan wel te verstaan. Als je dus vaak daar downed en dus daar credit opbouwd gaat het daar sneller als je over een maand bv iets leuks daar downed.
Welke andere community's zijn allemaal aan te raden en/of worden hier vaak gebruikt?

Het gaat zich dus erom dat je op dat het desbetreffende forum van een bepaalde community (fileheaven.org for example) in een bepaald topic een linkje aanklikt, wat vervolgens dan in jouw downloadwachtrij komt te staan; right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Silent Thunder schreef op 20 June 2003 @ 18:37:
Wat is jullie ervaring hoe lang het ongeveer duurt totdat je een redelijk credit hebt. Ik weet dat je dat als user niet kan zien, maar merken jullie zelf niks dat je na verloop van tijd erop vooruit gaat?

Ikzelf heb in totaal 713 bestanden geshared (totaal 5.37GB), maar heb zo'n idee alsof ik weinig opschiet. Er is nog niet echt een upload voltooid. Lijkt of ze halverwege afhaken. Zo krijg ik dan natuurlijk nooit een fatsoenlijke status?? Of is het zo dat ze dan bij andere gaan downloaden nadat ze een stukkie van mijn file hebben. Aan de andere kant is me upload ook wel knap scheisse. Op goede momenten kan ik wel 100Kb UL halen, maar het hangt meestal toch rond de 25Kb.

Heb een 2048/2048 kabel-abbo, maar van die 2e 2048 (UL) merk ik dus weinig overdag.
off-topic: welke kabelboer heb jij dan?

on-topic: het zal ff duren voor je een "reputatie" hebt opgebouwd. Ik heb nu 11000 en nog wat bekende in mijn lijstje staan

* Zym0tiC is dan ook erg voorzichtig met zijn known.met bestand O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Zym0tiC schreef op 20 juni 2003 @ 22:20:
[...]

off-topic: welke kabelboer heb jij dan?

on-topic: het zal ff duren voor je een "reputatie" hebt opgebouwd. Ik heb nu 11000 en nog wat bekende in mijn lijstje staan

* Zym0tiC is dan ook erg voorzichtig met zijn known.met bestand O-)
brunssum.net gemeentelijke isp

Ik ben nu ingelogd op ProbenPrinz.de @ 107K users, maar na verloop van tijd kan je zeg maar ook op grotere servers komen?

[ Voor 17% gewijzigd door Silent Thunder op 21-06-2003 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Het lijkt me wel eens leuk om een nieuwe poll te maken, om te kijken welke mods er het meest gebruikt worden :)

Voordat ik dat doe, inventariseer ik alleen ff welke mods er precies allemaal zijn, die in de poll moeten komen :P

Ik heb nu als lijstje:

-eMule origineel
-eMule plus
-eDonkey
-Tarod
-Overnet
-eDonkey hybride
-Chief / Mison :X
-Mortillo (thnx cardinal808)
-LSD (thnx Legolas)
-Anders...

Hoe heet bijvoorbeeld die mod die cheat-mods blokkeerd? Of de mod waar je je uploadslots zelf kan instellen? Ik ben niet zo into the mods nl, daarom weet ik het niet allemaal uit mn hoofd :P

[ Voor 7% gewijzigd door Zoefff op 21-06-2003 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

21-6-2003 14:13:09: 17 bekende gedeelde bestanden gevonden
21-6-2003 14:13:15: Fout: het kredietbestand is corrupt en wordt vervangen!
21-6-2003 14:13:16: Verbinding verbroken
;(

Alles voor niks geweest of valt de schade mee? (heb eMule nu 2 weken non stop aangehad dus moet toch wel enigszins wat aan credit hebben opgebouwd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

21-6-2003 14:46:12: 17 bekende gedeelde bestanden gevonden
21-6-2003 14:46:12: Kredietbestand geladen, 31 bekende gebruikers
21-6-2003 14:46:13: Verbinding verbroken
AAAAAAAAAAAH :(

Dat was nog geen 2 uur geleden een 6 cijferig getal ! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Geen man overboord, dit waren de mensen die credit hebben bij JOU. Letterlijk staat in de openingspost:[q]• Waar kan ik mijn credit zien?
Simpel, dat kan niet. Je credit word opgeslagen op iedere client naar wie je upload, dat zijn dus duizenden mensen. In het bestand "clients.met" worden alle mensen opgeslagen die bij jou credit hebben.

Jou credit heb je dus nog gewoon.

En je moet even in je eMule dir kijken of er ook nog een clients.met.BAK te vinden is, dan moet je die ff renamen naar clients.met, en dan doet ie het gewoon weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Silent Thunder schreef op 20 juni 2003 @ 23:14:
[...]

brunssum.net gemeentelijke isp

Ik ben nu ingelogd op ProbenPrinz.de @ 107K users, maar na verloop van tijd kan je zeg maar ook op grotere servers komen?
bij mij was het zo dat toen ik 20+ gig sharede ik niet zo snel op grotere servers kwam. Nu share ik altijd een stuk of 5-6 films en dan kom ik meestal wel op die grotere servers, het enigste probleem is dat die vaak vol zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D

Gelukkig, paniek om niks (ik hoor een admin ergens brullen RTFM). Bak file was er idd dus die maar terug gezet. Helaas miste daar nog aardig wat maar als ik het goed begrijp zijn de mensen waarvan ik heb gedled nu de pineut. Ter compensatie zal ik me lijn vol open zetten dit weeken d :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op 21 juni 2003 @ 14:59:
:D

Gelukkig, paniek om niks (ik hoor een admin ergens brullen RTFM). Bak file was er idd dus die maar terug gezet. Helaas miste daar nog aardig wat maar als ik het goed begrijp zijn de mensen waarvan ik heb gedled nu de pineut. Ter compensatie zal ik me lijn vol open zetten dit weeken d :)
das nog eens een nobelstreven _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 08:10
Zoefff schreef op 21 June 2003 @ 13:47:
....

Hoe heet bijvoorbeeld die mod die cheat-mods blokkeerd? Of de mod waar je je uploadslots zelf kan instellen? Ik ben niet zo into the mods nl, daarom weet ik het niet allemaal uit mn hoofd :P
een van de mods die ik graag al een tijdje gebruiks is Emule[Mortillo]. alle mensen
die chief, mison of de userhash hack gebruiken worden eruit gegooit.

het is alleen triest om te zien, hoeveel mensen de userhack en mison gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 1 probleem en 1 vraag: Ik gebruik emule 29a en verder geen problemen, ook nog nooit gehad.

Probleem: momenteel staan erbij 2 games en 3 films die bijna klaar zijn met downloaden te wachten op de laatste 5 tot 10 mb. Het eerste gedeelte van deze games/films ging heel snel met downloaden, maar het laatste stuk staat al 2 weken op hetzelfde aantal mb's nog te downloaden. Iemand een idee??

2. Is er een previewer voor emule, zodat je kunt zien wat de inhoud van de film is? Bij kazaa download je bijv. Gladiator en zit er een XXX film in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 15:38:
ik heb 1 probleem en 1 vraag: Ik gebruik emule 29a en verder geen problemen, ook nog nooit gehad.

Probleem: momenteel staan erbij 2 games en 3 films die bijna klaar zijn met downloaden te wachten op de laatste 5 tot 10 mb. Het eerste gedeelte van deze games/films ging heel snel met downloaden, maar het laatste stuk staat al 2 weken op hetzelfde aantal mb's nog te downloaden. Iemand een idee??
Als er wel sources voor zijn (dwz, het gedeelte is niet rood), dan zou het kunnen dat het bijvoorbeeld corrupt is, en dat niemand het deel wel goed heeft, waardoor ie steeds overnieuw met dat deel begint.
2. Is er een previewer voor emule, zodat je kunt zien wat de inhoud van de film is? Bij kazaa download je bijv. Gladiator en zit er een XXX film in.
Ja, staat onderandere (duidelijk) in de FAQ bij "Features ==> Preview van Films (kan niet duidelijker toch :? :+ )". Niet alle films zijn (meteen) te previewen, het hoe en wat daarover vind je op dezelfde pagina in de FAQ :)

Overigens is de kans op een fake (pr0n ipv Gladiator) bij eMule veel kleiner dan bij KaZaA, zeker als je download via een ed2k linksite..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:37

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

cardinal808 schreef op 21 juni 2003 @ 15:25:
[...]

een van de mods die ik graag al een tijdje gebruiks is Emule[Mortillo]. alle mensen

Ik heb de helft van de emule threads gelezen en ik heb de faq gescanned op onderwerpen waar de antwoorden in kunnen staan.

Ik mis in de faq mogelijk twee punten:

- Wat is een Mod, Welke mods bestaan er, wat is het nut van welke mod en waar zijn de mods te downen?
- Hoe ban ik iemand, ik zie soms mensen de arroganie hebben om bv mison als naam te hebben, als ik die wil eigenlijk <rechts-klik-->ban> kunnen uitvoeren.
Ik hoop dat je niet gaat zeggen, schrijf ip op en zet deze handmatig in het lijstje van ge-bannde ipadressen.. ;)

Simpel gezegd wil ik mensen die oneerlijk illegale zooi downen niet op mijn Queue hebben, maar wat is de makkelijkste manier om dat voor elkaar te krijgen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
- Wat is een Mod, Welke mods bestaan er, wat is het nut van welke mod en waar zijn de mods te downen?
Daar staat inderdaad niet zo veel over in de FAQ. Ik ben dan ook van plan om ff een klein stukje over Mods te schrijven, en wat het nut er van is, maar bedankt voor je opmerking :)

Bij de downloads staan overigens wel links naar mods, en een link naar een site waar "alle" mods op staan.
- Hoe ban ik iemand, ik zie soms mensen de arroganie hebben om bv mison als naam te hebben, als ik die wil eigenlijk <rechts-klik-->ban> kunnen uitvoeren.
Ik hoop dat je niet gaat zeggen, schrijf ip op en zet deze handmatig in het lijstje van ge-bannde ipadressen.. ;)
Hoe je iemand moet bannen staat wel in de FAQ, onder "Features -> IP Filter". In de openingspost van dit topic vind je een handig programma van Mr.Nobody + uitleg over de werking ervan, waarmee je makkelijk mensen kan toevoegen aan je IP Filter Lijst :)

[ Voor 7% gewijzigd door Zoefff op 21-06-2003 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op 21 June 2003 @ 15:42:
[...]

Als er wel sources voor zijn (dwz, het gedeelte is niet rood), dan zou het kunnen dat het bijvoorbeeld corrupt is, en dat niemand het deel wel goed heeft, waardoor ie steeds overnieuw met dat deel begint.

[...]

Ja, staat onderandere (duidelijk) in de FAQ bij "Features ==> Preview van Films (kan niet duidelijker toch :? :+ )". Niet alle films zijn (meteen) te previewen, het hoe en wat daarover vind je op dezelfde pagina in de FAQ :)

Overigens is de kans op een fake (pr0n ipv Gladiator) bij eMule veel kleiner dan bij KaZaA, zeker als je download via een ed2k linksite..
Faq gelezen, is duidelijk, is preview grijs, dan kun je hem niet afspelen! Maar wat ik bedoel is, bij kazaa kun je een appart programma downloaden waarin hij laat zien welke films je hebt, en deze kun je hierin previewen "kazaa preview extractor (kpe" volgens mij is er bij emule iets als eDWATCH, ben je hier bekend mee??

En het laatste stukje van de film is rood (6.78mb), maar heb wel 0/198 (0) resources??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:26

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb een vraagje. Ik heb geprobeerd een collega handmatig toe te voegen aan mijn friends list.
Ik heb zijn ip ingeklopt maar ik wist niet zo goed welke port ik nu moest gebruiken. We hebben 4661 geprobeerd. En daarna nog 5000.

Beide werkten niet. In de FAQ kan ik het ook niet vinden.

Dus de vraag is maakt het uit welke poort?
moet het een UDP of een TCP poort zijn?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
@ Dalton74,

Dat het laatste stukje rood is, betekend dat niemand dat heeft (of iig niemand online is die het heeft). Er zijn dus wel 198 sources, maar 0 waar je iets aan hebt. De kans is groot dat je dus met een fake te maken hebt hier...

Die programma's waar je het over hebt, zijn waarschijnlijk programma's die de Index van een .avi kunnen rebuilden aan de hand van de delen die je al binnen hebt.

Die moet je gewoon ff zoeken met google dan, bijvoorbeeld DivFix of VirtualDub.

@ Shuriken,

Je moet er poort 4662 voor gebruiken. TCP volgens mij, maar dat maakt toch niet uit, want hij staat in principe al open (als je een hoog ID hebt iig ;) ).

[ Voor 21% gewijzigd door Zoefff op 21-06-2003 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Silent Thunder schreef op 20 June 2003 @ 19:50:
[...]

Welke andere community's zijn allemaal aan te raden en/of worden hier vaak gebruikt?
Anyone?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een (domme) vraag van een newbie: Ik begin net met E-mule, en de downloadsnelheid is 0,nix kb/s. Hoe kan ik de snelheid omhoog krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Dat je een newbie bent neem ik je niet kwalijk, dat is iedereen geweest.

Dat je de FAQ, en zelfs de openingspost niet leest, neem ik je wel kwalijk. Als je deze had gelezen, dan had je deze vraag namelijk niet hoeven stellen. hint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 16:49:
FF een (domme) vraag van een newbie: Ik begin net met E-mule, en de downloadsnelheid is 0,nix kb/s. Hoe kan ik de snelheid omhoog krijgen?
Emule is geen kazaa. Je zult eerst een bepaalde status moeten opbouwen door je upload ter beschikking te stellen. Verwacht geen situaties waar je na 1 dag de nieuwste releases met 300K kan downen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2003 @ 16:57:
[...]

Emule is geen kazaa. Je zult eerst een bepaalde status moeten opbouwen door je upload ter beschikking te stellen. Verwacht geen situaties waar je na 1 dag de nieuwste releases met 300K kan downen.
Als ik het goed begrijp komt het erop neer dat ik eerst een dag of twee moet uploaden voordat ik met een fatsoenlijke snelheid kan downloaden? (Niet dat ik daar een probleem mee heb oid...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 17:00:
[...]

Als ik het goed begrijp komt het erop neer dat ik eerst een dag of twee moet uploaden voordat ik met een fatsoenlijke snelheid kan downloaden? (Niet dat ik daar een probleem mee heb oid...)
Een week of 2 is meer aannemelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 16:58
Zoeff, vergeet vooral niet de LSD-mod ff op lijstje te gooien. Is namelijk ook een erg goede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:15
Zym0tiC schreef op 21 June 2003 @ 15:18:
[...]

das nog eens een nobelstreven _/-\o_
Ik heb voor een prikkie een oude pc overgekocht waar ik 24/7 emule op wil draaien, hoe kan ik er nuo voor zorgen dat ik niet voor niets heb lopen emulen op die andere pc :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

SyS_ErroR schreef op 21 June 2003 @ 17:23:
[...]

Ik heb voor een prikkie een oude pc overgekocht waar ik 24/7 emule op wil draaien, hoe kan ik er nuo voor zorgen dat ik niet voor niets heb lopen emulen op die andere pc :|
Zorgen dat je de hele emule dir van je huidige pc overkopieerd naar dat oude bakkie voor emule en knallen maar

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Door je UserHash mee te nemen naar je "nieuwe" PC. Die staat opgeslagen in het bestandje "preferences.dat", die moet je dus gewoon ff kopieren. Voor instellingen ed is het evt handig om andere bestanden ook mee te nemen, zoals clients.met, known.met, preferences.ini, server.met.

Maar iig preferences.dat, omdat je zo herkenbaar bent :)

Let dan wel op dat je je preferences.dat op je "oude" PC delete, want mocht je eMule daar ook nog eens opstarten, dan kan het zijn dat je dus dubbel op het netwerk zit, met dezelfde hash, en veel clients blokken je dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op 21 June 2003 @ 16:55:
Dat je een newbie bent neem ik je niet kwalijk, dat is iedereen geweest.

Dat je de FAQ, en zelfs de openingspost niet leest, neem ik je wel kwalijk. Als je deze had gelezen, dan had je deze vraag namelijk niet hoeven stellen. hint...
Ik wilde alleen ff zeker weten dat het normaal is dat je in het begin amper kunt downloaden... Straks staat er iets fout in m'n instellingen en zit ik een dag voor niets te wachten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 18:19:
[...]
Ik wilde alleen ff zeker weten dat het normaal is dat je in het begin amper kunt downloaden... Straks staat er iets fout in m'n instellingen en zit ik een dag voor niets te wachten oid.
Dat staat toch ook duidelijk in de openingspost :?

"eMule is géén programma waar je "ff snel" wat mee kan downloaden."

Lijkt me redelijk duidelijk ;)

Maarja, laten we er maar over op houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
cardinal808 schreef op 21 June 2003 @ 15:25:
[...]

Die userhacks zijn echt irri ja. Maar er zijn 2 versies van die Mison hè, één wel te zien de ander niet.

no comment

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.