Booster schreef op 18 June 2003 @ 10:47:
In principe heb je zowiezo gelijk; de Com21 modems zijn niet super wat betreft bandbreedte management. Maar bij KaZaA (lite) en WinMX heb ik er eigenlijk geen last van. De ping gaat wel omhoog, maar blijft rond de 1000 hangen.
Ik wil nogsteeds een keer met @Home bellen ofdat die modem vervangen kan worden. Ik heb begrepen dat ze zowiezo uiteindelijk alle Com21 willen vervangen door Motorola dus willicht willen ze daar wel aan.
Verschil is dat bij kazaa en winmx (zover ik weet) niet enkele 100'en sources afgegaan worden en bij beiden geldt dat je je upload zo goed als dicht kan kwakken en je dan toch aan je files komt. Het hele donkey principe rust gewoon op het feit dat je enorme lading aan connecties maakt (probeer MLdonkey maar eens, eerst linux donkey nu multi p2p en ook windows port, die zegt gewoon dat er geen connecties meer gemaakt worden en de limiet van 500 dus al vol zit) en met name die com21 trekt dat niet. Test maar eens op speedtest ofzo gegarandeerd kan icestorm een 500 connecties meer maken volgens hun test (1100 tot 1200 in vergelijking met 600-700).
2de puntje, dat wil niet echt helpen, in deze regio heeft iedereen met com21 en oude ip's er ooit 1,5 week uitgelegen. Iedereen kon op zijn vingers natellen waar het aan lag en iedereen heeft meerdere keren gebeld, gemailed enz. Mijn pa heeft nu al de 5de brief verstuurd ofzo, maar er is pas 1 antwoord teruggekomen (dat ze geen snelheid garanderen blalala en dat de gemiste dagen vergoed worden, maar niks over modems etc.) Ik heb ze in die periode regelmatig aan de lijn gehad en ook regelmatig gevraagd, dan zeggen ze of daar weten we niks van of ze zeggen dat het op de "planning" staat.
Back to emule/edonkey/mldonkey/enz. en dan met name het feit dat andere clients veel sneller zijn dan emule op het moment. Het begint er op te lijken dat emule <-> emule niet meer wil werken, want bij mldonkey in de stats download ik echt 100'en mb's van emule clients en die zelfde aantallen gaan naar emule terug (terwijl mldonkey vroeger in het nieuws was als een client die emule clients buiten sloot of zoiets) Ik weet niet waar het aan ligt, ik ben geen programmeur, maar ik kan gewoon door het kijken naar de downloadspeeds (bij constant upload van 10k/s) concluderen dat mldonkey stukken sneller is, zelfde geld voor de hybrid. Je kunt wel zeggen dat het dezelfde source is, ja ok, maar elke client gaat anders met queues, sources en dergelijke om en daarbij komt ook nog eens dat de hybrid en mldonkey beiden van overnet sources kunnen halen (al download ik daar vrijwel niks van, schijntje in verhouding met emule).