eMule opensource eDonkey, deel 6

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.538 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 19:54
Volgens de website van sitecom heb ik de nieuwste:

DC-201 xDSL/Cable Broadbandrouter pro
Firmware version 1320b

De dc-202 is inderdaad bij 1630 maar ik heb de dc-201 jammer genoeg

[ Voor 25% gewijzigd door RickDB op 09-06-2003 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
volgens mij zit er ook een foutje in de know clients:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.aeilkema/knowclients.jpg

ik keek eens naar die user omdat ik steeds messages kreeg dat ik te snel connecte.
het zou dus kunnen dat emule ook meerdere keren vraagt om de bestanden die ik wil :?
in dat geval connect ik idd te vaak...

hoeveel mensen gebruiken eigenlijk de ipfilters?
ik heb al een aardige lijststaan.
het neemt nu af gelukkig dus het lijkt ( :? ) te werken.

ik zit alleen nog met die vervelende "mison" mod.
es kijken of ik de source op de kop kan tikken en er iets mee kan doen.
ik snap trouwens niet wat het nut is van die klote berichten (ik weet dat ik het uit kan zetten)
waarschijnlijk de spam methode... :(
die website ligt nu tendele plat gelukkig :)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
ik wordt een beetje ziek van het soms vastlopen van emule.
ik krijg dan soms de melding dat de clients.met file corrupt is en dat hij die vervangt.
maar dan ben ik dus al die gegevens kwijt!!!!

meestal was het zo dat mijn pc freezed. ik heb dus in de scheduler een batch die elke 10min een backup maakt van de clients.met file.
loopt de pc vast dan kan ik de file zo terug zetten.

maar nu gebeurde het dus dat emule zelf vastliep. de pc niet. en dus maakte de batch backups van de inmiddels corrupte clients.met

ik vroeg me af of jullie hier ook wellis last van hebben. en hoe jullie het dan oplossen.

ik ga nu gewoon zelf elke dag even een backupje maken.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 23:27
ik gebruik nog niet... ik gebruik pas net emule... al heb ik net wel ff met mijn pappie poort 4662 opengezet (alleen die.. dus het downloaden gaat nog niet echt snel... ik neem aan dat het daardoor komt) .. en jeeej.. ik krijg high id... :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 16:02
Gebruikte emule al ruim een jaar met tevredenheid, ook met versie 28b sinds die uit is. Sinds gisteren ochtend klapt die er regelmatig uit, soms na een uur, dan weer binnen 10 minuten. Heb geen idee waar dit door komt, versie 29a er overheen gezet en het probleem blijft, 29a in een schone dir gezet met mijn userhash ed. mocht ook niet baten. Heb nogal wat 1/2 files staan en dus vanmorgen maar Overnet gepakt, ingesteld op de temp en incoming mappen van emule en die draait nu dus alweer een uurtje of 10 zonder problemen en heeft ondertussen al een paar 1/2 files afgemaakt. Iemand een idee? Heb aardig wat credits opgebouwd volgens mij en zou het jammer vinden om over te moeten stappen.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

NightBird

DPC-Crew Coding
PuckStar schreef op 09 June 2003 @ 17:24:
ik wordt een beetje ziek van het soms vastlopen van emule.
ik krijg dan soms de melding dat de clients.met file corrupt is en dat hij die vervangt.
maar dan ben ik dus al die gegevens kwijt!!!!

meestal was het zo dat mijn pc freezed. ik heb dus in de scheduler een batch die elke 10min een backup maakt van de clients.met file.
loopt de pc vast dan kan ik de file zo terug zetten.

maar nu gebeurde het dus dat emule zelf vastliep. de pc niet. en dus maakte de batch backups van de inmiddels corrupte clients.met

ik vroeg me af of jullie hier ook wellis last van hebben. en hoe jullie het dan oplossen.

ik ga nu gewoon zelf elke dag even een backupje maken.
Gelukkig doet emule dat allemaal voor je, clients.met.bak is de laatste backup. Het is ook niet verschrikkelijk erg als je die file kwijt bent, hierin staan alleen de credits van anderen bij jou. Maar het is wel zo netjes om er een beetje netjes mee om te gaan.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
[Got] 29-3a [Pharao Mod] RC1
[Got] eMule v28-5a [Pharao Mod] RC1

en bedank hè! dit is een leecher(credittheft) mod!

m.a.w. idereen ff toevoegen aan je ipfilter.dat:
id 1597669456
en id 2392778969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-10 22:46

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Deze wil ik mensen toch niet onthouden ;) :
Afbeeldingslocatie: http://kstraathof.mindconnect.nl/exclude/upload.jpg

Ik had de afgelopen 2 dagen enorm veel last van spam (ca 15 meldingen per dag voor die klotemods) en vandaag gewoon geen 1 (12 uurs sessie). Meer mensen die merken dat het 'stop'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik edonkey2000 nu en ik vroeg me af of er verschil zit tussen deze en emule.
Het downloaden gaat maar met 4kb/sec. Hoe lang duurt het meestal voordat je downloads sneller gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
dubbel post

[ Voor 97% gewijzigd door PuckStar op 09-06-2003 23:46 . Reden: dubbel post ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
NightBird schreef op 09 June 2003 @ 18:04:
[...]

Gelukkig doet emule dat allemaal voor je, clients.met.bak is de laatste backup. Het is ook niet verschrikkelijk erg als je die file kwijt bent, hierin staan alleen de credits van anderen bij jou. Maar het is wel zo netjes om er een beetje netjes mee om te gaan.
ik heb emuleplus v1f en daar zie ik helemaal geen .bak files staan. dus volgens mij wordt het door emuleplus niet echt gebackupped.

en ik had toch het idee dat ik meer sources had en kon downloaden toen mijn credit file was groter was.

anyway ik heb nu PMBackup draaien. die backupped o.a. ook je .met files en herstart emule als die gecrashed is.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techlek
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

Rick164 schreef op 08 juni 2003 @ 21:46:
Wat ik ook instel bij emule(zelfs 5 connecties per 5 sec en max 100 connecties) nog steeds valt mijn sitecom router/switch uit.
De NAT(network adress translation?) table loopt gewoon vol omdat ie elke connectie moet wegschrijven.
En de spam komt van die kl*te mison leecher mod kan je filteren of uitzetten bij messages.
Voor de Sitecom gebruikers onder ons, probeer deze eens en speel met de instellingen: http://IP-nummer van je router/techsupp (bijv. http://192.168.0.1/techsupp)

Ook is het handig de Emule poort open te gooien via "Virtual Servers" ipv. "Special Aplications"

[ Voor 9% gewijzigd door Techlek op 09-06-2003 23:54 ]

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
  • Laatst online: 22-07 19:54
Ik ga via DMZ omdat emule de transfer ports random kiest, iedereen denkt dat het die standaard 4662 4661(en nog een paar) porten zijn maar volgens het emule forum worden deze porten random gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen? Ik heb edonkey2000 de hele nacht en dag aan laten staan en ik download 3 files en maar heel af en toe is er eens een source beschikbaar waarmee ik hooguit 3kb/sec mee download. Ik heb van de 3 files in totaal maar 20MB gedownload. Dit klopt toch niet?

En wat is het nut van uploaden als er van mij 50 mensen tegelijk aan het downloaden zijn waarbij ieder maar 0,1 kb/sec haalt. Dat heeft toch geen nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 17:21:
Kan iemand mij helpen? Ik heb edonkey2000 de hele nacht en dag aan laten staan en ik download 3 files en maar heel af en toe is er eens een source beschikbaar waarmee ik hooguit 3kb/sec mee download. Ik heb van de 3 files in totaal maar 20MB gedownload. Dit klopt toch niet?

En wat is het nut van uploaden als er van mij 50 mensen tegelijk aan het downloaden zijn waarbij ieder maar 0,1 kb/sec haalt. Dat heeft toch geen nut?
Algemene tip, stap gewoon over op eMule, punt ;).

Als je 3 files hebt waar maar zo heel af en toe een source voor beschikbaar is, ja dat schiet gewoon niet op :). En dat je 50 man in je queueu hebt schiet ook niet op. Oftewel, stap echt over, dan heb je tenminste source exchange, onthouden van sources, betere upload verdeling etc etc :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:20
Rick164 schreef op 10 June 2003 @ 15:54:
Ik ga via DMZ omdat emule de transfer ports random kiest, iedereen denkt dat het die standaard 4662 4661(en nog een paar) porten zijn maar volgens het emule forum worden deze porten random gekozen.
het gaat toch echt via 4661/4662 hoor (voor zover ik weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 12:05

Dope-E

The one and only Dope

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 17:21:

titel van topic: eMule opensource eDonkey, deel 6

Wat klopt hier niet? :P

twitter.com/curly_sanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er niets van mensen downloaden alles van mij. Ik kan niets downloaden van hun. Vreemd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 17:36:
Ik snap er niets van mensen downloaden alles van mij. Ik kan niets downloaden van hun. Vreemd hoor.
Ja daar kunnen we een beetje weinig mee natuurlijk :).
Wat share je, wat download je, hoe lang laat je emule staan, hoe veel geduld heb je, is je ID hoog genoeg etc etc :)?

edit:
MUAHAHAHA, snellerderder dan Zoefff :+ 8)

[ Voor 9% gewijzigd door IceStorm op 10-06-2003 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 14:21
Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 17:36:
Jij d8 ook, laat ik maar geen openingspost of iets in die richting lezen, maar meteen lekker gaan posten :?

[/flame]

Je moet CREDIT opbouwen door te UPLOADEN. Dat kan een TIJDJE duren voordat je genoeg CREDIT hebt om een beetje lekker door de QUEUES heen te komen, waardoor je kan DOWNLODEN.

GEDULD is het sleutelwoord bij eMule :)

[/sjaggo-mode]

Sorry, het is niet persoonlijk bedoeld :P
edit:
Grrrr IceStorm :( :P

[ Voor 11% gewijzigd door Zoefff op 10-06-2003 17:44 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Rhodan schreef op 09 June 2003 @ 17:36:
Gebruikte emule al ruim een jaar met tevredenheid, ook met versie 28b sinds die uit is. Sinds gisteren ochtend klapt die er regelmatig uit, soms na een uur, dan weer binnen 10 minuten. Heb geen idee waar dit door komt, versie 29a er overheen gezet en het probleem blijft, 29a in een schone dir gezet met mijn userhash ed. mocht ook niet baten. Heb nogal wat 1/2 files staan en dus vanmorgen maar Overnet gepakt, ingesteld op de temp en incoming mappen van emule en die draait nu dus alweer een uurtje of 10 zonder problemen en heeft ondertussen al een paar 1/2 files afgemaakt. Iemand een idee? Heb aardig wat credits opgebouwd volgens mij en zou het jammer vinden om over te moeten stappen.
Hij klapt er zomaar uit, zonder ook maar een foutmelding te geven?

Misschien maakt ie teveel verbindingen aan en kan windows het niet aan (gebruik je win98 :? ). Neem eens een kijkje in je log/debuglog, en kijk of daar iets in staat..

Het moet niet kunnen dat ie er zomaar uitklapt natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op 10 juni 2003 @ 17:38:
[...]

Jij d8 ook, laat ik maar geen openingspost of iets in die richting lezen, maar meteen lekker gaan posten :?

[/flame]

Je moet CREDIT opbouwen door te UPLOADEN. Dat kan een TIJDJE duren voordat je genoeg CREDIT hebt om een beetje lekker door de QUEUES heen te komen, waardoor je kan DOWNLODEN.

GEDULD is het sleutelwoord bij eMule :)

[/sjaggo-mode]

Sorry, het is niet persoonlijk bedoeld :P
edit:

Grrrr IceStorm :( :P
Ik heb al ongeveer 1900 bekende gebruikers, maarja als ik iets wil downloaden van een persoon vab high ID. Dan kan ik heel lang wachten er gebeurt gewoon helemaal niets :(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ok, ik denk dat jij maar 3 bestanden in je download lijst hebt staan, of niet?
ze er eens minstens 20 ofzo in.
waarschijnlijk zijn die 3 bestanden van jou ook nog zeldzame....

post eens:

• aantal bestanden in je downloadlijst
• het aantal sources hiervan
• kijk eens op welke QR je staat per file (dubbelklikken, rechts ergens in een kolom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
• Of je een hoog ID Hebt of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. 7 bestanden GTA vice City, Enter matrix game.. :+ (lijkt mij ook logish, want ik kan gewoon niets downloaden).
2. weet zo niet.
3. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
lees de hele FAQ maar.... duidelijk :)

@Zoefff: goeie aanvulling, ik had "ik heb een hi id", gelezen :)
ok, je hebt dus ee low id waarschijnlijk.

welke kleur is je wereldbol icoontje in de rechteronder hoek?
rood, geel, of groen?

[ Voor 73% gewijzigd door Mr.Nobody op 10-06-2003 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 18:51:
1. 7 bestanden GTA vice City, Enter matrix game.. :+ (lijkt mij ook logish, want ik kan gewoon niets downloaden).
2. weet zo niet.
3. ?
Simpel, je killt je connectie gok ik ;).
Hoeveel sources je hebt kun je zien achter de files (onder het kolommetje 'sources' :+)). Ik gok dat dat er gewoon zoveel zijn dat je verbinding het niet meer aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
trouwens: 1600 knowclients is nog niet echt veel :o

kijk maar eens: Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.aeilkema/knownclients.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een hoge ID (groen, staat onder mijn informatie), effe paar poorten open gezet in mijn Etech Mulit PC Modem.
Ik verban niemand met downloaden (weet niet eens hoe het moet) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
dat kan ook niet, en nu FAQ lezen :(

hier dus: http://www.dutchemulefaq.tk/

kom dan maar terug.

[ Voor 48% gewijzigd door Mr.Nobody op 10-06-2003 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Mr.Nobody schreef op 10 June 2003 @ 19:01:
trouwens: 1600 knowclients is nog niet echt veel :o

kijk maar eens: [afbeelding]
Die 'known clients' zegt niet zo heel veel, dat zijn alleen clients waar je wat aan hebt (dus online zijn en source) voor zover ik weet.
Ik heb er vaak maar 1500 daar staan maar in mijn log kom ik op enkele tienduizenden.

Daarnaast, known clients zijn leuk maar zeggen niet alles :).

[edit]Ja zonder open poorten wordt eht sowieso niks ;)

[ Voor 7% gewijzigd door IceStorm op 10-06-2003 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muhahahaha, ik heb 24480 Know Clients. Ik backup Clients.met altijd, als er overhoopt mis gaat met mijn systeem dan kan ik het altijd nog terugzetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Nobody schreef op 10 June 2003 @ 19:03:
dat kan ook niet, en nu FAQ lezen :(

hier dus: http://www.dutchemulefaq.tk/

kom dan maar terug.
Ik heb FQA al gelezen :) via www.emule.nl Sorry dat ik het vraag, maar als Windows opnieuw installeerd, hoe moet ik bekende gebruikers of zo opslaan. Alvast bedankt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Je credits worden bij andere clients opgeslagen, daar heb je dus geen omkijken naar.

Als je je systeem formatteerd, moet je gewoon je hele eMule dir bewaren, en later weer terugzetten, dan doet ie het weer perfect (misschien moet je dan het pad naar je download dir veranderen, maar dat is logisch).

Het is dus handig om je hele dir te bewaren. De echt belangrijke files zijn preferences.met (userhash), preferences.ini (instellingen), server.met (serverlijst) en known.met en clients.met

Maar zoals ik al zei, gewoon ff een kopietje van de hele map maken, en weer terugzetten :)
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg bedankt voor u hulp. Ik had het eerst hele Emule map gekopierd, maarja is toen niet geluk. Ik kreeg gewoon weer 0 bekende gebruikers. O ja moet ik dan gewoon Emule weer opnieuw installeren of kan je het gelijk weer draaien na formatteren van Windows. Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Map opslaan en weer terugzetten is genoeg. Dus je kunt meteen weer aan de slag na een reinstall van windows (evt wel even je temp en incoming dir opnieuw goedzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaha dit is nu duidelijker geworden, daarom had ik het weer 0 bekende gebruikers (had Emule opnieuw geinstalleerd). Nog een vraagje als je emule wilt update moet je dan binaire of zoiets downloaden ? Heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 19:23:
Nog een vraagje als je emule wilt update moet je dan binaire of zoiets downloaden?
Zou je alsjeblieft het eerst zelf willen bekijken in de eMule-FAQ, het is niet de bedoeling dat alles hier voorgekauwd wordt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Eens met compubiter maar ik verveel me toch.

Makkelijkste is om gewoon de binaries te pakken en daar alleen de .exe uit te halen en die te vervangen ipv je huidige .exe. Dit werkt prima en dan blijven al je instellingen gewoon netjes bewaard zonder dat je dingen opnieuw moet installeren.
Kijk wel even uit dat je niet toevallig upgrade van een te oude versie naar een nieuwe versie, dan moet je namelijk ook nog het mapje 'webserver' oid meekopieren en andere rommel die daar bij hoort (als je dat tenminste wil gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dan, maar ik kon het nergens vinden vandaar dat ik het hier vraag. Maargoed ik zoek dan wel verder. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
voor 1x dan :) :

offtopic:
6 delen voor nix :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

weet iemand wat eFarm is? ik weet dat het een soort van ad-on voor emule is maar daar houd het ook mee op....
http://www.efarm-project.net/
als iemand weet waar dit voor dient post het dan ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Laatst online: 04-10 16:58
dark4ever schreef op 10 June 2003 @ 21:29:
weet iemand wat eFarm is? ik weet dat het een soort van ad-on voor emule is maar daar houd het ook mee op....
http://www.efarm-project.net/
als iemand weet waar dit voor dient post het dan ff :)
Het lijkt erop dat het een soort server client is. weet ook niet precies, maar dat is wat ik kan opmaken uit het forum. Logo is ook Efarm-multi p2p server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
het komt er op neer dat je met emule dan ook kunt connecten op andere p2p netwerken.

het is dus een emule server op jouw pc waar jij alleen op kan connecten.
als jij connect op die server, connect efarm weer op een ander p2p netwerk.
zo kun je dl met emule bij een ander p2p netwerk.
het is zeg maar een brug tussen de netwerken.

of heb ik het nou helemaal fout :? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mr.Nobody op 10-06-2003 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

Mr.Nobody schreef op 10 June 2003 @ 22:35:
het komt er op neer dat je met emule dan ook kunt connecten op andere p2p netwerken.

het is dus een emule server op jouw pc waar jij alleen op kan connecten.
als jij connect op die server, connect efarm weer op een ander p2p netwerk.
zo kun je dl met emule bij een ander p2p netwerk.
het is zeg maar een brug tussen de netwerken.

of heb ik het nou helemaal fout :? :)
okeej als dat waar is...
volgende vraag:
hoe werkt het? iemand zin in ff een paar zinnentjes te schrijven die laten zien hoe het werkt?

btw... heb net ff een server op gezet... (gewoon op de exe drukken :D) toen bij eMule mijn IP adres ingevuld... en toen zat ik op me eigen server.... allen.... wat zijn nu de voordelen?

[ Voor 14% gewijzigd door Dark4ever op 11-06-2003 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een open source variant van de server software van edonkey volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:52

DoctorV64

Cosmopoliet

Maar welke voordelen heeft het dan zo'n server runnen??

offtopic: Legolas heeft vlinders in zijn buik ?!

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoctorV64 schreef op 11 June 2003 @ 12:25:
Maar welke voordelen heeft het dan zo'n server runnen??

offtopic: Legolas heeft vlinders in zijn buik ?!
niks volgens mij. Bv razorback server of silentbob, daar de server software voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
oke.. ik ben al een beetje blij... mijn vader en ik hebben 1 (wat een kuthandleiding heeft onze router.. als het mag post ik als misschien wat plaatsjes.. ik kan geen incoming outgoing vinden en ik snap ook niet wat intern poort en extern poort inhoud.....) poort opengezet... en doorgestuurd naar mijn ip 192.168.1.111 :*D ... soms krijg ik helaas high id en soms low id... das vreemd, maar misschien komt door maar 1 poort.. ik krijg (SOMS!!.. alweers soms..) wel een rare melding bij de connection test... wel een berichtje verstuurd maar geen antwoord ?! En waarom kan ik met sommige servers wel connecten en sommige servers niet....)

[ Voor 7% gewijzigd door dj_tjerk op 11-06-2003 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:10
als er geen incoming en outgoing bij staat dan geld het voor allebei, je moet er wel rekening mee houden dat je poort 4667 moet mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat ik hiermee moet?

Er staat onderin het scherm bij mijn transfers "overgehaald bestandsdeel 11 is corrupt :( (bestandsnaam)".
Moet ik deze download nu weggooien of wordt hij weer verbeterd? Anders vind ik het wel zonde van die 500MB die ik er al van binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Dat corrupte deel wordt automatisch weggegooid (9,8 mb) en overnieuw gedownload. Je hoeft er verder nix voor te doen.

Staat overigens ook wel erg duidelijk in de faq O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trinsec schreef op 08 juni 2003 @ 10:35:
Hebben jullie ook het probleem dat eMule (0.28b op Win2k) zomaar hoppa er niet meer is? Ik bedoel, als ik even bezig ben geweest, dan ga ik even weg om drinken te halen, kom ik terug, is eMule niet meer aan't draaien. Ik moet het dan opnieuw opstarten. Gebeurt niet zo heel erg vaak, maar vaak genoeg als ik even wat bezig ben geweest. Ik vind het zelf maar vreemd. Het CRASHT niet of zo, het is dan hoppa niet meer werkend en ik zie de desktop netjes. Geen enkele meldingen gevonden, ook niet in de event viewer.
Weet je zeker dat die niet in je tray zit? :D
Ik had eMule eerst op XP draaien met Hard Limit en Max Connections rond de 4000.
Nu die op 2K draaid merk ik dat het hier beter draaid rond de 1500.

Just wanne let you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt het veel uit op welke server je inlogt in emule?

en zo ja waar moet ik dan op letten?

aantal gebruikers, ping, aantal bestanden?

GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:52

DoctorV64

Cosmopoliet

Je kan zelf static servers aangeven, dus dat kan je helpen om bepaalde server voorrang te geven bij het connecten. Het enige voordeel is als je servers neemt met een groot aantal gebruikers je de kans vergroot dat een van de ingelogde personen een file heeft die je zoekt.

Voor de rest zoekt emule verder naar sources (via de ingelogde server) bij de gebruikers en kan je aangeven dat je resources uitwisselt met andere clienten.

Naar mijn mening moet het op zich niks uitmaken op welke server je inlogt.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

DoctorV64 schreef op 11 June 2003 @ 16:17:
Het enige voordeel is als je servers neemt met een groot aantal gebruikers je de kans vergroot dat een van de ingelogde personen een file heeft die je zoekt.
Dat lijkt me weldegelijk heel relevant, het is niet onwaarschijnlijk dat 100.000 de data die jij wilt hebben eerder beschikbaar hebben dan 10.000. Dus ik kies altijd voor een drukke server (Razorback oid)..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp is de kans dat je een bestand vind (met de zoek functie in emule) bij een een server met veel gebruikers groter dan bij een server met minder gebruikers.

Maar als ik nu zo'n link van het internet heb gebuikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Burat schreef op 11 June 2003 @ 16:23:
Dat lijkt me weldegelijk heel relevant, het is niet onwaarschijnlijk dat 100.000 de data die jij wilt hebben eerder beschikbaar hebben dan 10.000. Dus ik kies altijd voor een drukke server (Razorback oid)..
Nee...het maakt nauwelijks uit...eMule gaat via alle servers die hij kent aan het zoeken. Dat kan alleen iets langer duren dan via de server waarop je bent aangelogd. En zodra hij waarvandaan dan ook een source heeft, krijgt hij daar weer andere sources van, en van daaruit weer andere. In theorie kan je dus op een drukke server iets eerder een source vinden, maar die had hij anders in een minuut of 20-30 toch wel gevonden. En of je nu 24 uur of 23:30 aan het downloaden bent maakt maar 2% uit. En als het iets populairs is wat je zoekt, dan is het via iedere server wel te vinden. Is het extreem zeldzaam dan kan het dus een half uurtje uitmaken.
Bovendien heeft een drukke server ook een nadeel...hij is druk en heeft dus weinig tijd voor je. Mogelijk heeft hij een source, maar daar moet je dan 15 minuten op wachten voor hij hem doorgeeft. Dan heb ik liever een server die minder druk is en me binnen 2 minuten laat weten dat hij het niet heeft en daarna de zoekopdracht doorgeeft aan 20 andere servers.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat ik het begrijp.

Bedankt, ORTEP, Burat en DoctorV64.

GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 14:37:
[...]

Weet je zeker dat die niet in je tray zit? :D
Ik had eMule eerst op XP draaien met Hard Limit en Max Connections rond de 4000.
Nu die op 2K draaid merk ik dat het hier beter draaid rond de 1500.

Just wanne let you know.
ik geloof hem wel. ik heb het zelf ook gehad.
het icoontje stond er dan wel maar zodra ik er overheen ging, was ie weg :)
gewoon gecrashed dus.

het heeft zich bij mij vanzelf opgelost. waarschijnlijk omdat ik een optie uitgezet heb ... :)

[ Voor 1% gewijzigd door Mr.Nobody op 11-06-2003 16:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op 11 June 2003 @ 14:32:
Dat corrupte deel wordt automatisch weggegooid (9,8 mb) en overnieuw gedownload. Je hoeft er verder nix voor te doen.

Staat overigens ook wel erg duidelijk in de faq O-)
Zet eff in grote + vette letters in je sig --> Dutch eMule FAQ ... en link daargewoon naar toe als iemand weer zo'n lekkere vraag stelt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 16:09:
Maakt het veel uit op welke server je inlogt in emule?

en zo ja waar moet ik dan op letten?

aantal gebruikers, ping, aantal bestanden?

GJ
Dit maakt niets uit, eMule exchanged alle sources en zoekt ook de andere servers af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
Ik vroeg mij af... omdat mijn eMule nog al wat bandbreedte inneemt.. of er niet een "pioriteit" is in te stellen... Dat eMule de resterende (idle cpu in seti@home) bandbreedte gebruikt.... want dan kan ik ook nog eens surfen en gamen.... tegelijkertijd zonder steeds opnieuw te connecten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
D.J. Tjerk, je kan toch gewoon als je gaat gamen je eMule up/download wat omlaag zetten? Dat kan zelfs heel makkelijk vanuit de tray...

Lijkt me niet zo lastig toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
ehh.. ja.. maar dat werkt volgens mij niet echt.. en het gaat niet alleen om mijn computer.. maar ook om die van mijn ouders.. die kunnen dus helemaal niks meer als bij mij emule aan staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Dan moet je standaard je upload lager zetten, of je laat eMule teveel connecties of connecties per 5 sec maken, wat je verbinding vernachelt...

Gewoon een beetje mee spelen, dan moet je het wel zo kunnen instellen dat je kan mulen en internetten tegelijkertijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
wat zou dan goed zijn.... aantal connecties... 1500?? of 200??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Laatst online: 02-06 10:31
Grrr :( hier word ik dus een beetje ziek van :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.buwalda/lamer.jpg

en hier nog een :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.buwalda/lamer2.jpg

hoe ban ik dit soort eikels ?

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Uit de openingspost:

Iemand heeft mijn nick gejat :o
Inderdaad! Er bestaan mods die nicknames en userhashes jatten. Vaak bestaat zo'n naam dan uit jou naam met een toevoegsel, zoals 'chief'. Het eMule team is er al van op de hoogte, en is op zoek naar een oplossing. Ondertussen kan jij zo iemand blocken, door hem in je ipfilter te zetten. Zie de FAQ voor meer info hierover, of gebruik dit programma gemaakt door Mr.Nobody ervoor. Voor uitleg, lees deze post even door :) .

Wat er in die post staat van Mr.Nobody is het volgende:
zo ik heb ff mijn grote vriend donpedro toegevoegd aan mijn ipfilter.dat :)

hoe?

• open ipfilter.dat in de emule folder (of via instellingen -> security -> edit knopje)

• vraag om zijn gedeelde bestanden (staat bijna altijd uit)

• nu staat er in je log (servers -> log) "gebruiker blablabla donpedro (XXXXXXXXXX) verbied....." dat XXXXXXXXX is zijn id :)

• nu ff id omrekenen naar ip (met de hand of met: http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/id2ip.exe)

• invoeren in ipfilter.dat (voorbeeld zoals de rest ook gedaan is, dus ip opvullen met 0en zie ook http://members.ams.chello...n13/faq/feat_ipfilter.htm)

• save ipfilter.dat

• ga in emule naar instellingen -> security en druk ff op herlaad/reload ipfilter

klaar, onze vriend krijg geen contact meer :)
ga er ff vanuit dat 99% een vast ip heeft, de anderen hebben pech :)
Succes ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Zoefff op 12-06-2003 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
ik hoop het , ik heb het Fuckyoupedro proggie in mn \config folder gezet

en hij voegt de userhash-dieven netjes toe aan mn ipfilter.dat :)

kijk dit wordt toegevoegd onder aan de ipfilter.dat lijst :

Plaatje van ipfilter

neemt niet weg dat die gasten gewoon doorgaan bij andere mensen met mijn hash :r

Ik hoop dat daar nog iets op gevonden wordt door de emule devs
Is er toevallig misschien niet al een mod beschikbaar die dit aanpakt ?

[ Voor 21% gewijzigd door Optical op 12-06-2003 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ja, er zijn een aantal mods die donpedro mensen blocken volgens mij. Moet je even zoeken op een modpagina, of in dit topic, het is wel eens langsgekomen, maar weet niet meer welke en waar uit mn hoofd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
mogen ze ook die darkmule dudes blocken... die zijn er ook heel veel... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik heb er al aardig veel.

080.128.178.192 - 080.128.178.192 , 000 , Cheating user on IP: 080.128.178.192
080.128.191.161 - 080.128.191.161 , 000 , Cheating user on IP: 080.128.191.161
217.083.215.061 - 217.083.215.061 , 000 , Cheating user on IP: 217.083.215.061
213.168.108.169 - 213.168.108.169 , 000 , Cheating user on IP: 213.168.108.169
217.001.082.005 - 217.001.082.005 , 000 , Cheating user on IP: 217.001.082.005
213.023.212.042 - 213.023.212.042 , 000 , Cheating user on IP: 213.023.212.042
080.134.182.140 - 080.134.182.140 , 000 , Cheating user on IP: 080.134.182.140
217.001.082.024 - 217.001.082.024 , 000 , Cheating user on IP: 217.001.082.024
212.204.132.090 - 212.204.132.090 , 000 , Cheating user on IP: 212.204.132.090
217.230.082.087 - 217.230.082.087 , 000 , Cheating user on IP: 217.230.082.087
172.177.151.031 - 172.177.151.031 , 000 , Cheating user on IP: 172.177.151.031
080.130.112.207 - 080.130.112.207 , 000 , Cheating user on IP: 080.130.112.207
217.230.101.009 - 217.230.101.009 , 000 , Cheating user on IP: 217.230.101.009
217.085.132.224 - 217.085.132.224 , 000 , Cheating user on IP: 217.085.132.224
080.142.255.143 - 080.142.255.143 , 000 , Cheating user on IP: 080.142.255.143
217.085.143.100 - 217.085.143.100 , 000 , Cheating user on IP: 217.085.143.100
217.230.111.115 - 217.230.111.115 , 000 , Cheating user on IP: 217.230.111.115
213.023.224.019 - 213.023.224.019 , 000 , Cheating user on IP: 213.023.224.019
213.023.057.050 - 213.023.057.050 , 000 , Cheating user on IP: 213.023.057.050
217.225.219.090 - 217.225.219.090 , 000 , Cheating user on IP: 217.225.219.090
217.227.193.013 - 217.227.193.013 , 000 , Cheating user on IP: 217.227.193.013
172.182.253.222 - 172.182.253.222 , 000 , Cheating user on IP: 172.182.253.222
212.194.179.129 - 212.194.179.129 , 000 , Cheating user on IP: 212.194.179.129
212.194.078.130 - 212.194.078.130 , 000 , Cheating user on IP: 212.194.078.130
080.128.058.095 - 080.128.058.095 , 000 , Cheating user on IP: 080.128.058.095 GOT
217.232.158.142 - 217.232.158.142 , 000 , Cheating user on IP: 217.232.158.142 GOT
217.229.014.060 - 217.229.014.060 , 000 , Cheating user on IP: 217.229.014.060
217.225.116.163 - 217.225.116.163 , 000 , Cheating user on IP: 217.225.116.163
080.132.050.102 - 080.132.050.102 , 000 , Cheating user on IP: 080.132.050.102
080.134.189.034 - 080.134.189.034 , 000 , Cheating user on IP: 080.134.189.034
217.238.063.057 - 217.238.063.057 , 000 , Cheating user on IP: 217.238.063.057
217.081.021.163 - 217.081.021.163 , 000 , Cheating user on IP: 217.081.021.163
062.109.111.237 - 062.109.111.237 , 000 , Cheating user on IP: 062.109.111.237
217.238.063.057 - 217.238.063.057 , 000 , Cheating user on IP: 217.238.063.057
217.232.159.172 - 217.232.159.172 , 000 , Cheating user on IP: 217.232.159.172
195.014.223.134 - 195.014.223.134 , 000 , Cheating user on IP: 195.014.223.134
080.132.051.170 - 080.132.051.170 , 000 , Cheating user on IP: 080.132.051.170
217.082.136.035 - 217.082.136.035 , 000 , Cheating user on IP: 217.082.136.035
217.089.015.250 - 217.089.015.250 , 000 , Cheating user on IP: 217.089.015.250
als je iemand toevoegd, check dan ff of het gelukt is door nog een keer (dus na het toevoegen & reloaden van het filter) z'n bestanden te vragen.
je weet dan gelijk of je het juiste ID had, is anders zo lullig voor die ander.

als een user aan heeft staan dat je z'n shares wel mag zien moet je gewoon 2x heel snel achter elkaar vragen. dan krijg je een melding dat je te snel weer vraagt aan user (XXXXXXXXXX), die XXX is zijn ID dan :)

EDIT: o ja, sommige mods zetten volgens mij een spatie voor hun naam. daardoor staan ze niet tussen de andere [got]'s !! dus check ff. staan boven aan, als je de lijst gesorteerd hebt

[ Voor 5% gewijzigd door Mr.Nobody op 12-06-2003 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 11:00
en de mison gozers (de anti upload mod) LSD heeft d8 ik een anti upload mod ban systeem

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 01-10 21:37
lama.... :(

[ Voor 94% gewijzigd door Martinus op 12-06-2003 23:24 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Laatst online: 09:58
Damn ben gisteren net even langs Je beste film.. met argumentatie geweest en ben begonnen met, mja een redelijke hoeveelheid films te downloaden :+. Gelijk maar de uploaden op 12kb/sec gezet ipv de gebruikelijke 6kb/sec.

Alleen nu trekt eMule mijn proc helemaal leeg (P133) en ik kan hem niet meer remote besturen :(. Hoort dat ofzo? Dat als veel tegelijk gaat downloaden eMule veel meer cpu% eet?

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ja dat hoort zo ;) Veel download is veel MD4 hashes uitrekenen (voor complete bestanden en voor de losse chunks) om te kijken of alles 'klopt'. En ja dat kost CPU power (en ik kan me voorstellen dat ie een P133 dicht trekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:29

PoweRoy

funky!

ik keek ff naar mijn wachtrij en zag dit
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/poweroy/lame.JPG
is dit schadelijk voro mij en kan ik dit verhelpen :? staat erboven, maar kan ik dit ook met een progje verhlepen ipv met de hand :?

[ Voor 23% gewijzigd door PoweRoy op 14-06-2003 22:13 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
PoweRoy schreef op 14 June 2003 @ 22:11:
ik keek ff naar mijn wachtrij en zag dit
[afbeelding]
is dit schadelijk voro mij en kan ik dit verhelpen :?
Niet echt schadelijk, doch zeer makkelijk te verhelpen... Zie startpost voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 24-09 20:44
Waarom zou dat schadelijk zijn :?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 11:29

PoweRoy

funky!

Yohan schreef op 14 juni 2003 @ 22:13:
Waarom zou dat schadelijk zijn :?
ik dacht misschien dat ze ook je ID jatten oid :P maar dit is dus neit zo :)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
PoweRoy schreef op 14 June 2003 @ 22:17:
[...]

ik dacht misschien dat ze ook je ID jatten oid :P maar dit is dus neit zo :)
Jawel, ze jatten volgens mij je Userhash, dus krijgen jou credits.

Blokken kan dus heel eenvoudig he, zie startpost, of de rest van dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat maar zitten.. er stond een firewall aan.. ik wist niet eens dat ik die had :+

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 14:31 . Reden: forget it ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
Ik ben het zat , ik heb met Fuckyoupedro de laatse paar dagen al echt veel users in mn ipfilter toegevoegd.

ik ga nu MorphMod eens proberen die heeft een ingebouwde anti-leecher feature

http://www.emule-project....795775e0b6c4c2f3aefa2bfde

[EDIT]

het werkt zo te zien goed :

6/15/2003 18:08:57: Anti-leechermods: Client Maxder3 using the mod Plus 1e Mison: has been banned because of using a leecher mod

(uit de verbose emule log)

[EDIT 2]

Alst goed is komt de op .29a gebaseerde versie vandaag ook uit

[ Voor 40% gewijzigd door Optical op 15-06-2003 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Optical schreef op 15 juni 2003 @ 15:17:
Ik ben het zat , ik heb met Fuckyoupedro de laatse paar dagen al echt veel users in mn ipfilter toegevoegd.

ik ga nu MorphMod eens proberen die heeft een ingebouwde anti-leecher feature

http://www.emule-project....795775e0b6c4c2f3aefa2bfde

[EDIT]

het werkt zo te zien goed :

6/15/2003 18:08:57: Anti-leechermods: Client Maxder3 using the mod Plus 1e Mison: has been banned because of using a leecher mod

(uit de verbose emule log)

[EDIT 2]

Alst goed is komt de op .29a gebaseerde versie vandaag ook uit
Hoe zie je als leek, dat iemand een leechermod gebruikt?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3R
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-09 15:28

3R

infrequent visitor

Martinus schreef op 16 June 2003 @ 07:23:
[...]

Hoe zie je als leek, dat iemand een leechermod gebruikt?
Een leechermod "leent" je gebruikersnaam, dus bij je known clients kijkt dan kun je zien wie er zo'n mod gebruikt, aangezien je dan je eigen gebruikersnaam zult zien met meestal een achtervoegsel zoals bijv. DonPedro of Chief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:42

backupdevice

No Risk , Full Push

die leechers pakken alleen een client die bv [GoT] of iets anders in de naam heeft staan.

Gewoon niet voor de naam zetten en klaar

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk je? ik denk het niet. Vogges mij kijken ze naar je score als je naar ze connect, als die lekker hoog is jatten ze op 1 of andere manier je userhash en eventueel je username... Of dit zijn weer andere leechermods... slimmere, maar ze bestaan wel iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Misschien dat iemand me kan helpen met het volgende probleem met eMule 0.28b;

• In het kort: mijn eMule client loopt vrij brak. :+

• Wat uitgebreider:
Als ik mijn eMule aanzet dan helpt hij mijn @home kabel verbinding gewoon om zeep.

Vlak na het starten van de client is alles nog prima in orde, prima pings (30 tot 50 ms) en surfen gaat ook perfect. Maar vlak nadat je met een server connect trek hij de verbinding op zijn reet. Pings van 3000 tot 4000+ ms, alles zo traag stroop door een trechter.

Dit heeft als gevolg dat mensen bijvoorbeeld niet normaal meer van mij kunnen downloaden, en ik niet van hun.

Mijn upload staat in eMule op max 10 kb/s zodat ik ook nog wat overhoud. Download staat op max 450 kb/s.

Natuurlijk is het een bekend verschijnsel van kabel dat als je de upstream dichttrekt dat de latency omhoog gaat, maar andere fileshare programma's zoals WinMX kan ik hier perfect draaien zonder hier veel last van te hebben. (de ping wordt wel hoger, maar absoluut niet ZO dramatisch)

• Anders nog iets?
Ja, de client is laggy. Soms zie ik bovenin staan "eMule v0.28bREAGEERT NIET", wat dan na een tiental seconden meestal wel weer verdwijnt.

• Wat heb ik al geprobeerd?
Max sources per file hard limit omlaag gebracht naar 200.
Max connections omlaag brengen naar 150.

(en Queue size omhoog naar 100000, maar dat is meer een algemene tweak)

Ik heb eMule al vaker geprobeerd en destijds had ik redelijk dezelfde problemen met de client. Ik verwacht dus niet dat een upgrade het probleem nu plots gaat verhelpen.

PC is een XP2000+ met 512DDR, in draai geen vreemde programma's, voldoende resources beschikbaar.

Iemand een aardig idee om dit probleem te verhelpen?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
hoe staat je connecties per 5 seconden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3R

3R

infrequent visitor

Booster schreef op 16 June 2003 @ 19:25:
Misschien dat iemand me kan helpen met het volgende probleem met eMule 0.28b;

• In het kort: mijn eMule client loopt vrij brak. :+

• Wat uitgebreider:
Als ik mijn eMule aanzet dan helpt hij mijn @home kabel verbinding gewoon om zeep.

Vlak na het starten van de client is alles nog prima in orde, prima pings (30 tot 50 ms) en surfen gaat ook perfect. Maar vlak nadat je met een server connect trek hij de verbinding op zijn reet. Pings van 3000 tot 4000+ ms, alles zo traag stroop door een trechter.
Dit is normaal als je wat meer downloads hebt lopen. Wanneer je namelijk net geconnect bent met een server dan zoekt Emule alles sources af en dat neemt ook wat bandbreedte in beslag bovenop de 10 kb/s die je al hebt. Zeker als je een aantal downloads hebt met veel sources dan kan je dit wel goed merken. Als het goed is dan is dit alleen de eerste paar minuten zo, nadat Emule alles sources is afgegaan dan keert je ping wel weer naar normale waarden terug.
• Anders nog iets?
Ja, de client is laggy. Soms zie ik bovenin staan "eMule v0.28bREAGEERT NIET", wat dan na een tiental seconden meestal wel weer verdwijnt.
Dit probleem heb ik eerder ook gehad. Bij mij was het zo dat wanneer Emule draaide om 10 a 15 seconden alles voor een paar seconden bevroor. Na wat testen kwam ik erachter dat het aan Zonealarm lag. Wanneer ik Zonealarm had afgesloten dan had ik geen last van "lag". Misschien dat het bij jou ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Mr.Nobody schreef op 16 June 2003 @ 20:16:
hoe staat je connecties per 5 seconden?
Staat op 20 op het moment. Eens zien of het helpt om die omlaag te schroeven. (terug naar 10)
3R_ schreef op 16 juni 2003 @ 20:17:
Zeker als je een aantal downloads hebt met veel sources dan kan je dit wel goed merken. Als het goed is dan is dit alleen de eerste paar minuten zo, nadat Emule alles sources is afgegaan dan keert je ping wel weer naar normale waarden terug.
Mh vreemd, het lijkt er dan toch op dat eMule hier vrij lang mee bezig is. Op het moment heb ik ongeveer 12 downloads staan, lijkt me niet bepaald spannend.
Dit probleem heb ik eerder ook gehad. Bij mij was het zo dat wanneer Emule draaide om 10 a 15 seconden alles voor een paar seconden bevroor. Na wat testen kwam ik erachter dat het aan Zonealarm lag. Wanneer ik Zonealarm had afgesloten dan had ik geen last van "lag". Misschien dat het bij jou ook zo is.
Opzich een prima suggestie, ware het niet dat ik geen firewall draai ;) Dus daar kan het in mijn geval niet aan liggen. :)

[edit]
MaxConnectionsPerFiveSeconds=10 lijkt niet echt te helpen. Eens kijken bij 2 of 5...

[edit-2]
Zelfs met die op 2 gaan mijn pings skyhigh. Geen oplossing dus.

[ Voor 20% gewijzigd door Booster op 16-06-2003 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3R

3R

infrequent visitor

Booster schreef op 16 June 2003 @ 21:22:
[...]
.

[...]

Opzich een prima suggestie, ware het niet dat ik geen firewall draai ;) Dus daar kan het in mijn geval niet aan liggen. :)
Tja het had gekund :P

Maar je zou even in dit draadje kunnen kijken op het officiële forum; daar staat vermeld welke software problemen kan geven in combinatie met Emule:
http://www.emule-project....20f59763c7f4a4bc817efc65c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Ik heb het lijstje even doorgekeken, maar ik ben geen programma's tegen gekomen die ik ook draai. Thanks for the link though :)

Op het moment heb ik een situatie gevonden die net acceptabel is, pings van 2000+ ms. De max connections heb ik verlaagt naar 50.

Het probleem komt meestal met golven, dan weer 10 minuten een klote connectie en daarna weer 10 minuutjes prima. (pings van 500 ms ofzo, heel acceptabel voor kabel tijdens het uploaden)

Wel een beetje jammer dat de standaard client met normale instellingen op een kabelverbinding dus niet echt lekker werkt.

[ Voor 39% gewijzigd door Booster op 16-06-2003 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Even uithuilen:
Ik ga weer 9,14 GB aan files in m'n Temp-mapje weggooien omdat eMule op een goeie dag heeft besloten al mijn .part.met-files en de bijbehorende backup files tot 0 bytes te reduceren. Alle inhoud staat er nog wel, maar het is niet te repareren met de tools voorhanden (MetMedic, DonkeyDoctor of RecoverMET).

Persoonlijk is dit mijn grootste irritatie, je wacht weken op een berg files, je bent een goed eind op weg, maar een of ander crappie stukje software zorgt dat je weer opnieuw kunt beginnen. Het is me op meerdere computers overkomen dus heeft weinig vandoen met deze specifieke configuratie lijkt me.

Gelukkig waren de downloads toch nog niet klaar, wat je niet had kun je ook niet missen :)

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Toen ik vandaag eMule opstartte was ik weer terug bij af. Ik zit nu al meer als een uur met pings rond de 4000ms.

Max connections is 50
Max sources is 100
Connections per 5 seconds is 20

Aantal downloads is 6.

Dit lijken me gewoon prima settings, om eerlijk te zijn wordt ik gewoon een beetje gestoord hiervan. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een fatsoenlijke client te bouwen?

[ Voor 4% gewijzigd door Booster op 17-06-2003 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Booster schreef op 17 juni 2003 @ 19:13:
Toen ik vandaag eMule opstartte was ik weer terug bij af. Ik zit nu al meer als een uur met pings rond de 4000ms.

Max connections is 50
Max sources is 100
Connections per 5 seconds is 20

Dit lijken me gewoon prima settings, om eerlijk te zijn wordt ik gewoon een beetje gestoord hiervan. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een fatsoenlijke client te bouwen?
probeer eens een andere versie, ik heb nu 2 versies geprobeert en met dezelfde instellingen ging de een echt veel beter dan de ander.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Mh, en kan je me in dit geval eMule plus aanraden :?

Ik weet niet of die versie 'voldoende anders is' om daadwerkelijk verbetering te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
mij is het opgevallen dat ik bij de Sivka mod minder last heb. alleen weet ik zeker dat de hoeveelheid active dl het verschil maakt.

ik heb nu meer in m'n dl lijst staan, dus meer last.
je zou sommige op pauze kunnen zetten (en dat ze automatisch beginnen als er iets is afgerond), probeer dat eens.
hou er rekening meer dat, ook met de .29 versie, sommige dl doorgaan als je ze op pauze zet.

of probeer een aantal mods uit :? elke dag een andere :)
zie: http://www.emule-mods.de/

[ Voor 12% gewijzigd door Mr.Nobody op 17-06-2003 19:48 . Reden: typo's en zinbouw iets :) beter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Serverlist en ID zijn wel voldoende?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.