catchingfire schreef op 22 May 2003 @ 08:36:
[...]
Wat een geblaat... Jij hebt XS4ALL-(Light?) en je bent er blij mee. Good for you.
XS4ALL Lite zal misschien wel erg goed zijn, met een super-newsserver: maar wat moet je met een super-nieuwserver als je toch maar 2GB kunt downloaden?
Verder betaal je 2 euro per maand meer abo-kosten. Lijkt niet veel maar ja, 't is toch weer 24 euro per jaar, als ik meer wilde betalen had ik wel een basic-abo genomen.
- Tsja, als jij daarvoor dan een mindere ISP wil voor die paar euro per jaar minder hou ik je niet tegen maar zeur dan ook niet dat het allemaal een stuk minder is he?
En kijk dan eens naar het verschil in entree-kosten. Daarbij bedoel ik dan de kosten van aansluiting en een dhz-pakket met ethernet modem. Dat ligt bij XS4ALL zo'n veeeeeeel hoger dan bij Tiscali: 75 euro entreekosten en 129 euro voor 't modem. Da's 204 euro, tegenover 60 euro bij Tiscali: 144 euro (dat is toch niet grappig meer, da's >300 gulden!) hoger dan bij Tiscali.
-Nogmaals, als jij de entreekosten zo belangrijk vindt hou ik je weer niet tegen maar vergeet niet dat deze kosten eenmalig zijn en als je veel meer problemen hebt met je verbinding gaat het gauw vervelen en dan telt die lagere entree niet meer hoor....geloof me..dat ben je naar 100 keer nijdig geworden te zijn allang weer vergeten en dan zeg je:"had ik toch maar..."
Mensen die een Lite-abo nemen zijn geen aso-leechers maar mensen die wat mailen, chatten, surfen, af en toe wat downloaden en wat online gamen. Die hebben geen interesse om >50 euro per maand te betalen voor een internetverbinding maar zijn tevreden als ze een always-on abo hebben met een vrije telefoonlijn tegen zo laag mogelijke kosten.
-Klopt,ik heb idd een basic abbo en ik ben zeker geen leecher dus ik had misschien een lite abbo kunnen nemen maar dat heb ik niet gedaan vanwege een vaste limiet terwijl ik gewoon wil downloaden wat ik wil zonder telkens te moeten opletten of ik die limiet overschijdt.
Kijk, ik snap best dat je zo goedkoop mogelijk wilt terwijl de kwaliteit nog goed is maar ik blijf erbij dat ik liever wat meer betaal en een (bijna) perfecte verbinding heb dan zo goedkoop als mogelijk en veel irritatie met de verbindig die weer eens belabberd is.
XS4ALL is zeker niet de goedkoopste maar werkt wel goed en dat vindt ik veel fijner dan veel problemen......maar goed, jij moet natuurlijk je beslissing zelf nemen en dat je kijkt naar b.v. dat een helpdesknummer tegen normaal tarief is of een 0900 nummer zoals onze vrienden van Zonnet is alleen maar verstandig.
(en ja, bij Tiscali is de helpdesk ook tegen een normaal tarief, just like xs4all)