[adsl] dilemma lite [tiscali] of basic [xs4all]

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Per juli 2003 kunnen wij adsl krijgen. Ben ik allang blij om, maar nu de keuze wat en bij wie.

Ik zit nu na uitgebreide vergelijking te kijken tussen 2 providers:

Adsl light bij Tiscali voor 34.95 p/m

Of

Adsl Basic bij Xs4all voor 51.25 p/m

Waar ga ik het voor gebruiken:

Vooral surfen en msn'en. In de vakantie en in tentamenperiodes wil ik er ook zooi mee downloaden (niet @ tu dan ;)).

Van Xs4all weet ik dat deze stabiel zijn, goede service hebben (maar het lite abbo heeft limiet van 2gb (geen optie)) maar ik vind 50 euro per maand best veel.

Van Tiscali weet ik weinig, alleen dat het lite is met een FUP. Heb veel gezocht over hoe ruim die fup is, maar dat is nergens te vinden. Wie weet dat? Stabiliteit ook niet veel, en veel tegenstrijdige berichten. Wie heeft ervaring?

Welke moet ik nemen? (moet vandaag beslissen anders is de kpn actie met gratiz aansluiten over)

ohja, het wordt ook nog gedeeld met mijn pa (geen heavy user)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Ik heb een aantal kennissen die op mijn aanraden een lite-abonnement van Tiscali hebben, en deze mensen zijn allemaal zeer tevreden.
Als jij 50 euro voor een basic-abonnement teveel vindt, zou ik inderdaad lekker de Tiscali nemen. In ieder geval geeneen met een limiet, want ik kan je wel voorspellen hoe dat gaat ;)

Verwijderd

Een vriendin van mij heeft een lite abbonnement bij zonnet (www.zonnet.nl) is misschien iets voor jou als het beschikbaar is.... nl. geen datalimiet op de lite versie, dus goedkoop en meer dan 2GB downen,...

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb ADSL Basic van Tiscali en behalve dat het af en toe down is geweest (laatste tijd geen last meer van) werkt het goed :)

Ik had wat problemen met aanvragen, mxstream pakket kreeg ik binnen 2 weken na aanvraag, maar daar zaten geen inbel gegevens bij... Die kreeg ik na een week en een aantal telefoontjes later. (was overgestapt van Tiscali ISDN naar Mxstream basic)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

eMAeRCe schreef op 31 March 2003 @ 14:02:
Ik had wat problemen met aanvragen, mxstream pakket kreeg ik binnen 2 weken na aanvraag, maar daar zaten geen inbel gegevens bij... Die kreeg ik na een week en een aantal telefoontjes later.
Da's normaal hoor, die worden altijd apart verstuurd ;)

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Korakal schreef op 31 March 2003 @ 14:28:
[...]

Da's normaal hoor, die worden altijd apart verstuurd ;)
Ja, maar dan nog kreeg ik ze later dan afgesproken :)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Hoe zit het met contract van tiscali, ik zag op de site dat deze stilzwijgend verlengd werd met 1 jaar na het gebruikelijke jaarcontract. Is het ook mogelijk om per maand op te zeggen? Ik meen nl. ergens gelezen te hebben (niet bij tiscali) dat je op aangeven automatisch het per maand kon laten verlengen.

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zover ik weet zit je aan een jaarcontract vast :)

Verwijderd

Chello (kabel) is per maand, ADSL is per jaar.

Verwijderd

Volgens mij is ook Hccnet lite met een fup.. 2 vrienden van me hebben het en die zijn er allebei tevreden over. :P

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:16

BrZ

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 16:00:
Chello (kabel) is per maand, ADSL is per jaar.
Niet helemaal.
Het KPN gedeelte is in principe na het eerste jaar opzegbaar, het ISP gedeelte wordt elke keer met een jaar verlengd. En dat is bijna bij elke provider zo.

FUP bij Tiscali is nogal ruim, zolang wij (ja, ik werk bij Tiscali) of andere gebruikers geen last van je hebben vinden we het best. En geloof me, je zal echt heel ver moeten gaan voordat dat zo is ;)

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Is tiscali redelijk constant in downloadsnelheden (rond de 25 kb/s)?

Er is/was nl een bij sommige providers vanwege populariteit een capaciteitsprobleem. (hccnet heeft dit bijvoorbeeld gehad). En stabiliteit?

Hoe zit het met upgraden van abonnementsvorm (mocht ik niet tevreden zijn met lite) is dat net als bij veel providers gratiz of kost het geld? (downgraden kost overal geld, dat is ook logisch)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
zandpaddo schreef op 31 March 2003 @ 13:52:
Adsl light bij Tiscali voor 34.95 p/m

Vanwaar de keuze voor Tiscali lite, en niet XS4ALL lite?
Zoals op de abonnementenpagina van XS4ALL te zien is, kost dit 36,95 euro pm en ben je gegarandeerd van goede kwaliteit. Ja ik ben ook XS4ALL klant, en zeer tevreden, XS4ALL basic.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
omdat tiscali een fup (fair use policy en dus geen limiet) heeft en xs4all een limiet heeft van 2 gb. Dat wil ik dus echt niet omdat ik in de vakanties daar makkelijk over heen ga.

Verwijderd

en op er nog een chepje bovenop te doen: Ik ben weg gegaan bij TiscaNie omdat ze een bagger administratie hadden en mij al 6 maanden op mijn ADSL hadden laten wachten. Ik ben overgestapt op XS4ALL en kan maar 2 dingen zeggen:

1 als je moet kiezen tussen Tiscali en XS4ALL; kies dan XS4ALL
2 zie punt 1

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
zandpaddo schreef op 31 March 2003 @ 16:54:
omdat tiscali een fup (fair use policy en dus geen limiet) heeft en xs4all een limiet heeft van 2 gb. Dat wil ik dus echt niet omdat ik in de vakanties daar makkelijk over heen ga.

Idd, daar zit wat in :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Bij Zonnet en Demon kun je voor weinig abo-kosten veel snelheid (en traffic) halen.

Putting the bit in Biton since 1997

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 16:56:
en op er nog een chepje bovenop te doen: Ik ben weg gegaan bij TiscaNie omdat ze een bagger administratie hadden en mij al 6 maanden op mijn ADSL hadden laten wachten. Ik ben overgestapt op XS4ALL en kan maar 2 dingen zeggen:

2 zie punt 1
Je vergeet punt 3 nog:Mocht je echt niet kunnen kiezen tussen punt 1 en 2 kies dan maar xs4all zodat je een goed punt hebt... >:)

Tiscali.....alleen de gedachte al dat je daar ADSL van hebt of zou nemen..... :r

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:01

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik ben een Xs4all ADSL basic gebruiker en ik kan je het echt aanraden. Werkt als een tiet en de service die Xs4all je biedt is meer dan uitmuntend. Ze doen het niet voor niets altijd erg goed in de consumenten tests.

Maar voor kwaliteit betaal je een prijs dat hou je toch.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
p_m schreef op 31 March 2003 @ 17:00:
Bij Zonnet en Demon kun je voor weinig abo-kosten veel snelheid (en traffic) halen.
Ik woon dus op het platteland en mag allang blij zijn dat kpn de centrale om gaat bouwen. Alleen kpn beschikbaar dus.

Eerst zou bbned dat doen, maar gaat nu niet meer doordat kpn gekomen is (bbned was zeker mijn voorkeur).

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Als je vandaag nog registreert bij XS4ALL dan kost de hele installatie+modem nog maar 69 euro (inclusief ethernet mode) >:)

Morgen ben je te laat en dan kan je enkel nog gebruik maken van 1 actie.

XS4all heft een zeer aardige nieuwsserver. Da's ook wel prettig als eens iets wil downloaden. Je kan wel een FUP bij Tiscali hebben maar als daar niets te downloaden valt dan haal je die limiet natuurlijk ook niet.

Senile! Senile Oekaki

• BrZ

BrZ

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 17:01:
[...]

Je vergeet punt 3 nog:Mocht je echt niet kunnen kiezen tussen punt 1 en 2 kies dan maar xs4all zodat je een goed punt hebt... >:)

Tiscali.....alleen de gedachte al dat je daar ADSL van hebt of zou nemen..... :r
Ah, je hebt me nu helemaal overtuigd met je goed onderbouwde argumenten :/
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 16:56:

2 zie punt 1
6 maanden :?
Sorry hoor, maar ik kan geen enkele situatie bedenken waarom dat zo lang zou duren. Kan je er wat meer over vertellen wat er dan fout ging?
_bas_ schreef op 31 March 2003 @ 17:07:
XS4all heft een zeer aardige nieuwsserver. Da's ook wel prettig als eens iets wil downloaden. Je kan wel een FUP bij Tiscali hebben maar als daar niets te downloaden valt dan haal je die limiet natuurlijk ook niet.
De nieuwsserver van xs4all is inderdaad vet, maar om dat nou de enige plek om van te downloaden te noemen :D
zandpaddo schreef op 31 maart 2003 @ 16:45:
Is tiscali redelijk constant in downloadsnelheden (rond de 25 kb/s)?

Er is/was nl een bij sommige providers vanwege populariteit een capaciteitsprobleem. (hccnet heeft dit bijvoorbeeld gehad). En stabiliteit?

Hoe zit het met upgraden van abonnementsvorm (mocht ik niet tevreden zijn met lite) is dat net als bij veel providers gratiz of kost het geld? (downgraden kost overal geld, dat is ook logisch)
downloadsnelheden zijn constant ja, ik kan zelf altijd m'n maxsnelheid halen. Ook de pingtijden zijn goed, naar tnet haal ik hier zo'n 13ms.
Upgraden van abo is inderdaad gratis.
offtopic:
sjeez, en ik had mezelf nog voorgenomen om geen reclame te gaan maken :X

[ Voor 39% gewijzigd door BrZ op 31-03-2003 17:17 ]

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:47
Ik heb XS4ALL lite, en mag maar 2 gb per maand, maar ik download 20, 25 en nooit gezeur gehad.

Verwijderd

alles ging fout; verkeerde adres/enof naam toen weer afzeggen/aanmelden/terugmelden enz. (en voor de duidelijk heid deze fouten waren aantoonbaar aan de zijde van TiscaNie....)

Dit allemaal bij de "lieftallige" dames en heren van TiscaNie(t) (voorheen WOL)

En toen ik uiteindelijk zo slim was geworden bij XS mijn heil te gaan zoeken kon dat nog niet omdat die "lichten in de duisternis" bij Tiscali wel mijn abbo hadden gecancelled maar dat niet aan de KPN hadden gemeld.

Echt Ik *ben* een ADSL aansluiting geworden door dit gekloot. Maar ik moet zeggen; toen uiteindelijk XS4ALL mijn aansluiting kon regelen was het rap voor elkaar !

Ik ben super tevreden met mijn aansluiting; het kan goedkoper; maar voor kwaliteit moet je wat over hebben

[edit] wij hollanders zijn van nature van de zuinige. Als ik kijk wat ik voor mijn geld krijg dan vind ik dat een goede prijs/prestatie verhouding. Uiteindelijk is alle waar naar zijn geld.

Toen ik net mijn aanlsuiting had (bij Xs) heb ik me een bleuwe plek gedouwnload; nooit een opmerking van XS van gehad.

Ook (ik controleer mijn firewall logs wel eens...) was er een grappemaker die abbonee was bij XS die een probe uitvoerde (regelmatig). 1x een mailtje naar abuse gestuurd: binnen 24 uur was het over en kreeg ik keurig een mail van XS met het vriendelijke verzoek het de volgende keer weer te melden.

XS4ALL - _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 17:27 ]

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb ook XS4ALL basic, zoooo lekker, 1 keer in 5 maanden is de verbinding verbroken geweest (aan de andere kant van de lijn dus)

De service is echt heerlijk, ik kon de eerste dag niet internetten, bleek ik een verkeerd wachtwoord te hebben, bel ik op (zondagmiddag) en ze gaven me ter plekke een nieuwe en kon gelijk internetten.

En de snelheid is natuurlijk bekend, zeer constant en lage ping.

Tiscali, Zonnet e.d. heb ik niet zo'n vertrouwen in, altijd wat mis mee!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ik heb toch besloten om voor de kwaliteit te gaan, xs4all basic weet ik dat goed is, goede service, constante download en ping. Kost wel wat meer, maar kwaliteit mag ook wel weer wat kosten zoals MAZZA zei.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verstandige keuze :)
Als er aan mij gevraagd word of ik adsl wil aansluiten, doe ik het onder 1 voorwaarde: moet XS4ALL abo zijn, dat werkt altijd. Maarja, ik ben al 8 jaar zeer tevreden xs4all klant, nooit probs, en als je de helpdesk nodig hebt, is het niet zo'n debiel 0900-numeer waar je 30 mins in de wacht staat.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

RaZ schreef op 31 maart 2003 @ 19:32:
Als er aan mij gevraagd word of ik adsl wil aansluiten, doe ik het onder 1 voorwaarde: moet XS4ALL abo zijn, dat werkt altijd. Maarja, ik ben al 8 jaar zeer tevreden xs4all klant, nooit probs, en als je de helpdesk nodig hebt, is het niet zo'n debiel 0900-numeer waar je 30 mins in de wacht staat.
maar xs4all gaat kloten met die limieten, en dat bevalt me helemaal niks moet ik zeggen.

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

RaZ schreef op 31 March 2003 @ 19:32:
Ach, zo ben ik al 9 jaar een tevreden, trouwe Tiscali klant ;) Zolang ze niet beginnen te piepen over een datalimiet vind ik alles best :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 31-03-2003 22:35 ]

Verwijderd

neem XS4all en deel de kosten gewoon met je pa.

25 voor hem en 25 voor jou ...

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Ok, ik heb niet alles doorgelezen, maar ik ben zeer content met mijn Zonnet Family. 512/128 voor 34 eurotjes in de maand, met onbeperkte fair-use.

Levering iets later dan verwacht, maar wel in 1 keer goed!!

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Verwijderd

KnoppenSpook schreef op 01 April 2003 @ 11:56:
Ok, ik heb niet alles doorgelezen, maar ik ben zeer content met mijn Zonnet Family. 512/128 voor 34 eurotjes in de maand, met onbeperkte fair-use.

We gaven net onze mening over Tiscali al en nu lees ik van jouw Zonnet.......................LAAT MAAR!!! :*)

• Len
  • Laatst online: 16:53

Len

Leeg

KnoppenSpook schreef op 01 April 2003 @ 11:56:

Onbeperkte Fair Use? Is dat nieuw? :*)

En de topic starter kan volgens mij alleen mxstream krijgen. Dus geen 512/128.

Free Tibet

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wel hoge opstartkosten maar zeker interessant: http://www.surfsneladsl.nl

• DK
  • Laatst online: 23-03-2021

DK

Tiscali is echt niks mis mee.

Snelheden zijn altijd goed (Regelmatig getest met Speedtest.nl)
Als je 6 maanden op je abo hebt moeten wachten dan ligt dat niet aan Tiscali maar aan KPN volgens mij. Tiscali hoeft alleen maar een knopje om te zetten. Dat kan a-la-minute geregeld worden.

Maar ja, sommigen mensen schoppen gewoon liever op alles wat geen XS4all is.

• DK
  • Laatst online: 23-03-2021

DK

Oh ja nog iets.

Iedereen heeft het over kwaliteit... Maar weten we ook wat dat is? kwaliteit is het verschil tussen verwachte service en ontvangen service. Oftewel als je verwachte waarde hoog ligt en de gekregen waarde laag heb je een lagere kwaliteit dan wanneer je verwachtingen laag zijn en de ontvangen waarden hoog. Wat ik daarmee wil zeggen is dat een opmerking: " Ik neem XS4ALL want dan krijg ik kwaliteit" dus gewoon onmogelijk is.....

Overigens valt mij op dat de XS4ALL klanten allemaal precies weten hoe de service van XS4all is. Hebben jullie dan gebruik moeten maken van deze service jongens?
Wat was er niet goed dat jullie moesten bellen?

Ik heb nog nooit de helpdesk van Tis gebeld ;-)

Maar even serieus: Het geneuzel (levertijden, snelheden) met de abonnementen zit volgens mij vooral bij KPN hoor.

Dennis
(Die ook even zin had om te schoppen _/-\o_)

Verwijderd

Zeker weten voor Tiscali gaan.

Ik ben echt een groot voorstander van Xs4all maar dit verschil is te groot. Dan ga je veel meer betalen voor een abo wat je (naar eigen zeggen) eigenlijk helemaal niet gaat benutten.
Als je toch al basic ipv lite wilt dan zeker Xs4all anders gewoon Tiscali doen. Ze gebruiken immers het zelfde (KPN) netwerk. Er van uitgaande dat ze als serieuze provider hunnen netwerk servers gewoon goed voor elkaar hebben kan je je daar geen buil aan vallen. In het slechtste geval heb je een helpdesk die zwaar zuigt. So what? Je bent toch een tweaker :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 16:42:
Zeker weten voor Tiscali gaan.

Ik ben echt een groot voorstander van Xs4all maar dit verschil is te groot. Dan ga je veel meer betalen voor een abo wat je (naar eigen zeggen) eigenlijk helemaal niet gaat benutten.
Als je toch al basic ipv lite wilt dan zeker Xs4all anders gewoon Tiscali doen. Ze gebruiken immers het zelfde (KPN) netwerk. Er van uitgaande dat ze als serieuze provider hunnen netwerk servers gewoon goed voor elkaar hebben kan je je daar geen buil aan vallen. In het slechtste geval heb je een helpdesk die zwaar zuigt. So what? Je bent toch een tweaker :)
Hmmm, de helpdesk vindt ik een wezenlijk onderdeel van het totaal plaatje.
Als de verbinding niet goed is of er is iets anders aan de hand en je weet echt zeker dat het aan de ISP ligt piep je wel anders als de helpdesk klote is van de ISP!
Nu kun je als tweaker zogenaamd alles weten maar het houdt toch echt voor je op als het probleem niet aan jouw kant ligt.....
Het eerste deel wat je zegt over de kosten en wat daarvoor wordt geboden kan ik met je meegaan maar degene moet uiteindelijk toch zelf beslissen wat die wil.

• BrZ

BrZ

Verwijderd schreef op 02 april 2003 @ 11:16:
[...]

Hmmm, de helpdesk vindt ik een wezenlijk onderdeel van het totaal plaatje.
Als de verbinding niet goed is of er is iets anders aan de hand en je weet echt zeker dat het aan de ISP ligt piep je wel anders als de helpdesk klote is van de ISP!
Nu kun je als tweaker zogenaamd alles weten maar het houdt toch echt voor je op als het probleem niet aan jouw kant ligt.....
Het eerste deel wat je zegt over de kosten en wat daarvoor wordt geboden kan ik met je meegaan maar degene moet uiteindelijk toch zelf beslissen wat die wil.
Als er bij een Tiscali ADSL account iets fout gaat, ip toewijzing, niet geactiveerd, enz., dan komt het oa bij mij terecht. Geloof me, dat gebeurt echt weinig...

Heb je sowieso wel ervaring met onze ADSL helpdesk? Ik heb je tot nu toe alleen maar op Tiscali zien zeiken en XS4all is zo geweldig, maar je hebt echt geen enkel argument/ervaring gepost.
Onze ADSL helpdesk is namelijk prima in staat om je problemen op te lossen ;)

En nogmaals, ik wil echt niet Tiscali hier gaan promoten ofzo, XS4all is namelijk (ook) een prima provider, maar er als er mensen gaan roepen dat "Tiscali gewoon zuigt" kan ik dat niet echt hebben ;)

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

BrZ schreef op 02 april 2003 @ 19:36:
[...]

Als er bij een Tiscali ADSL account iets fout gaat, ip toewijzing, niet geactiveerd, enz., dan komt het oa bij mij terecht. Geloof me, dat gebeurt echt weinig...

Heb je sowieso wel ervaring met onze ADSL helpdesk? Ik heb je tot nu toe alleen maar op Tiscali zien zeiken en XS4all is zo geweldig, maar je hebt echt geen enkel argument/ervaring gepost.

En nogmaals, ik wil echt niet Tiscali hier gaan promoten ofzo, XS4all is namelijk (ook) een prima provider, maar er als er mensen gaan roepen dat "Tiscali gewoon zuigt" kan ik dat niet echt hebben ;)
Mijn ervaring met de Tiscali helpdesk was: 'Ja zeggen en nee doen'... :) Dat was 1 keer en verder eigenlijk nooit ervaring mee gehad :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 02-04-2003 19:51 ]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb geen ervaring met XS4All. Ik heb vanuit de States voor mijn ouders Tiscali ADSL Lite besteld in Februari, en het was binnen 3 weken helemaal aangesloten.

Ik weet dat ze een paar weken terug 1 keer een DNS server storing hebben gehad waardoor ze niet konden surfen voor een paar uur ofzo, maar day was snel opgelost. Verder hoor ik mijn ouders niet klagen, maar ze internetten ook niet elke dag.

Mijn broertje die in het weekend thuis komt heeft ook geen klachten.... werkt allemaal prima zegt ie.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
BrZ schreef op 02 April 2003 @ 19:36:
[...]

Jah... ik heb ervaring. :)

Ik heb voor mijn ouders ADSL aangevraagd, en omdat ik vanuit hier graag enigzins controle wilde houden over de situatie (mijn ouders zijn niet zo technisch) vroeg ik Tiscali eens of er een manier was om de status van de aanvraag in te zien.

Ik heb NOOIT antwoord gekregen. Ik heb het verzoek 2 keer verstuurd, en 1 keer kreeg ik een standaard ADSL mail terug omdat ik het keyword "ADSL" had gebruikt |:(

In het tweede mailtje gebruikte ik dus het woord ABSL :D (met als uitleg dat ik dat deed om te voorkomen dat ik weer een standaard mail kreeg). Hierop kreeg ik een week lang geen antwoord :(

Dus nog een mailtje gestuurd met de vraag "zeg es.... krijg ik nog eens antwoord?" waarop ik iets terugkreeg van "uw vraag is in behandeling"....

Intussen is ADSL al lang en breed opgeleverd en gelukkig werkt het naar behoren..... dus het is nutteloos om die vraag nog te beantwoorden :) Mischien staat ie na een paar maanden nog steeds in behandeling ergens bij Tiscali, of hebben ze die vraag maar gewoon in het grote tiscali mail archief gekieperd.... :(

En nu er toch een HelpDesk guru van Tiscali hier is:

Hoe kan ik in de toekomst voorkomen dat ik een week moet wachten op mijn antwoord? Ik ben namelijk de technisch specialist in de familie, maar woon in Amerika. Ik kan mijn ouders prima ondersteuning geven vanaf hier dus ik ben hun "eerste lijns" helpdesk in elk geval.

Maar als IK een vraag heb over mijn ouders account of een probleem dat mijn ouders hebben wil ik niet voor $0.20 naar Nederland plus whatever de helpdesk van tiscali kost in Nederland aan de telefoon hangen.... het tijdsverschil van 9 uur maakt het ook erg moeilijk omdat de openings tijden voor mij van 0:00 (s'nachts) tot 13:00 (s'middags) zijn en ik s'ochtends vroeg als ik me aankleed voor mijn werk echt geen tijd heb om een half uur aan de telefoon te hangen....

Ik wil dus mailen, en een ANTWOORD krijgen. En dus niet de standaard e-mail, want gelukkig ben ik technisch bekwaam genoeg om al eerste lijns helpdesk te spelen met de helpdesk pagina bij de hand (hey... RoadRunner doet het altijd) en de ouders aan de telefoon.

Kortom: Hoe mail ik tiscali en krijg ik binnen een dag of 2 a 3 ook antwoord van een echt PERSOON die mijn vraag goed bekeken heeft en weet waar ie over praat? :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• BrZ

BrZ

Beste kan je mailen naar helpdesk@tiscali.nl
Er was een grote achterstand, die is ondertussen weg, mail zal dus binnen enkele dagen beantwoord worden.
Irri auto reply zul je ook niet meer krijgen trouwens ;)

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

offtopic:
[quote]BrZ schreef op 31 March 2003 @ 16:11:
[...]
FUP bij Tiscali is nogal ruim, zolang wij (ja, ik werk bij Tiscali) of andere gebruikers geen last van je hebben vinden we het best. En geloof me, je zal echt heel ver moeten gaan voordat dat zo is ;)[/quote]
[quote]BrZ schreef op 31 March 2003 @ 17:14:
[...]
6 maanden :?
Sorry hoor, maar ik kan geen enkele situatie bedenken waarom dat zo lang zou duren. Kan je er wat meer over vertellen wat er dan fout ging?
[...]
De nieuwsserver van xs4all is inderdaad vet, maar om dat nou de enige plek om van te downloaden te noemen :D
[...]
downloadsnelheden zijn constant ja, ik kan zelf altijd m'n maxsnelheid halen. Ook de pingtijden zijn goed, naar tnet haal ik hier zo'n 13ms.
Upgraden van abo is inderdaad gratis.
[/quote]
[quote]BrZ schreef op 02 April 2003 @ 23:25:
Beste kan je mailen naar helpdesk@tiscali.nl
Er was een grote achterstand, die is ondertussen weg, mail zal dus binnen enkele dagen beantwoord worden.
Irri auto reply zul je ook niet meer krijgen trouwens ;)[/quote]
[quote]BrZ schreef op 02 april 2003 @ 19:36:
[...]
En nogmaals, ik wil echt niet Tiscali hier gaan promoten ofzo, XS4all is namelijk (ook) een prima provider, maar er als er mensen gaan roepen dat "Tiscali gewoon zuigt" kan ik dat niet echt hebben ;)[/quote]

Welnee, het komt ook vast niet zo over ofzo :P

Sorry, maar kon het niet laten :X (nofi enzo)

[ Voor 23% gewijzigd door Sport_Life op 03-04-2003 22:56 ]

• BrZ

BrZ

O-)

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Ik heb me net ingeschreven voor zonnet... goedkoop, netwerk en server toegestaan.
en idd. geen downloadlimiet maar neen FUP

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Pagina: 1