Gebruikerservaring met de KiSS DP-450 / DP-500

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 13.657 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84954

De geluidskwaliteit van cd's vindt ik niet zo schitterend als ik via mijn versterker speel (Denon 1804), zou ik verbetering merken als ik de ata kabel vervang door een ata100 kabel of zo? Is het niet mogelijk een audiokabel op de dvd-rom ergens aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Double J schreef op 22 november 2003 @ 10:20:
Ik heb gisteren ook mijn DP-500 binnengekregen 8). Echt een geweldig apparaat!
Hij zit aangesloten met de scart van de TV. Verder heb ik firmware versie 2.7.4 (die stond er al op).

Er is alleen een probleempje. Als ik een film afspeel met Dolby Digital AC3 geluid, werkt het geluid niet, tenminste ik hoor niks dus dat kan niet goed zijn. Ik heb dit al bij +/- 10 films geprobeerd. En dit is als ik het van een DVD/CD afspeel, maar ook als ik vanaf het netwerk afspeel hoor ik geen geluid.
Verder werkt het MP3 geluid wel gewoon.

Wat moet ik er aan doen?
Heel simpel
Alle films die Divx 3.11 gebruiken ondersteunen geen digital out. Dus moet je 'm op stereo of coax zetten dan heb je wel geluid,

heb ik ook gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97245

Nu wellichte ene simpele vraag gesteld door een leek die bijna de trotse bezitter is van een DP 1000, ja ik weet het ik hoor hier eigenlijk niet thuis. Maar wat ik wil hoort hier wel thuis en ik kon geen andere groep vinden.

Wat wil ik
Ik wil natuurlijk zelf gedownloade en ondertitelde filmpies afkijken op mijn dp1000. De films die ik heb dat zijn avi's en de ondertitelbestanden zijn smi's. Hoe kopieer ik beide bestandjes naar 1 cd zodat de dp1000 het begrijpt. O ja ik ben een duts in Engels dus gelieve in simpel nederlands iets uit te leggen anders is de kans groot dat ik het niet begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-07 08:53

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Zorg gewoon dat je precies de naam gebruikt voor je avi en je smi bestand en als het kan onder de 17 tekens lang! Daar is nog wel eens een probleem mee.

vb. The_Ring.avi The_Ring.smi
Dude My Car.avi Dude My Car.smi

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-06 11:57
InterXs schreef op 23 november 2003 @ 13:05:
[...]

Heel simpel
Alle films die Divx 3.11 gebruiken ondersteunen geen digital out. Dus moet je 'm op stereo of coax zetten dan heb je wel geluid,

heb ik ook gehad.
Dit is dus niet waar, DivX 3.11 films ondersteunen alleen in combinatie met MP3 audiostreams geen digital out. met Dolby Digital streams gaat het WEL goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98016

Ik heb een Revoy3200dx (=kiss450) een week geleden gekocht en geupdate (2.74). Nou geeft hij een probleem bij het afspelen van mijn xvid bestanden met srt. Hij geeft de srt ondertiteling te vroeg weer. Dit doet hij bij verschillende films. Op mijn pc speelt hij ze wel synchroon af. Iemand enig idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Anoniem: 98016 schreef op 24 november 2003 @ 14:21:
Ik heb een Revoy3200dx (=kiss450) een week geleden gekocht en geupdate (2.74). Nou geeft hij een probleem bij het afspelen van mijn xvid bestanden met srt. Hij geeft de srt ondertiteling te vroeg weer. Dit doet hij bij verschillende films. Op mijn pc speelt hij ze wel synchroon af. Iemand enig idee waar dit aan ligt?
Join the club...hier hetzelfde..eens gemeld.. maar verder nog niks aan gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84954 schreef op 23 november 2003 @ 12:56:
De geluidskwaliteit van cd's vindt ik niet zo schitterend als ik via mijn versterker speel (Denon 1804), zou ik verbetering merken als ik de ata kabel vervang door een ata100 kabel of zo? Is het niet mogelijk een audiokabel op de dvd-rom ergens aan te sluiten?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98040

Ik ben van plan om een dvd speler te kopen die dus tevens al mijn divx/xvid films afspeelt.
Ik wil een speler hebben die aan de volgende eisen voldoet:
- goede beeldkwaliteit /geluidskwaliteit (dus beter dan mijn tv-out waar ik nu gebruik van maak)
- afspelen van divx (3.11, x4, x5), xvid, vcd, svcd, dvd-r(w), dvd+r(w), mp3 zonder enige moeite (haperingen, blokjes, of iets dergelijks)
- gebruik van subtitles
» *.srt, *.sub, *.smi
» zonder dat de filename hetzelfde moet zijn : the usual suspects.avi/the usual suspects.srt. Maar dat deze ook subtitles afspeelt waarvan de naam niet hetzeflde is, zoals: T_U_Sdvdirip.avi/the usual suspects.srt
» Ik hecht veel waarde aan het afspelen van ondertiteling, dit moet voor mij dus tip-top in orde zijn. Kun je met de kiss ook een correctie toepassen bij de ondertiteling, zoals bijvoorbeeld 0,1 sec verder zetten? Is het verder ook mogelijk om ondertiteling te gebruiken zonder dat deze op de cd is meegebrand?

Kan de Kiss DP-450 / DP-500 mij dit bieden ?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

die laatste vind ik ook interesting: kun je bv de film lokaal spelen (cd-rom) en dan alleen de subs streamen?

[ Voor 5% gewijzigd door BaRF op 24-11-2003 19:19 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langman
Tuurlijk maakt dat niet uit. de KiSS CPU krijgt de audio data wel via de IDE kabel binnen, maar op dat moment is het nog gewoon een digitaal signaal. en dat wordt er niet beter op met een andere IDE kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97404

Anoniem: 26512 schreef op 22 november 2003 @ 17:09:
[...]

Wie kan er effe een linkje posten voor Beta 5 ?
Sorry! Ik maak gebruik van ezLink BETA 4! Dat word dus nog ff wachten.
ezlink website is http://kiss-ezlink.com

Kwa muziek afspelen werkt het goed. Echter het afspelen van DivX films werkt niet optimaal. Denk hierbij aan de subtitles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Laatst online: 02-07 08:53

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Anoniem: 98016 schreef op 24 november 2003 @ 14:21:
Via gooddvdstuff.com/kissdvd/ bij software discussions is er een topic over geweest! Waarschijnlijk film's met een 23,96 framerate! Probleem is nog niet verholpen, nieuwere firmware is waarschijnlijk de enige oplossing!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98053

Ik ben ook van plan een KISS player te kopen, maar zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer in de verschillende modellen.

Had het niet mooi geweest om in een tabel de modellen, en de mogelijkheden naast elkaar te zien?

En zijn alle modellen wel in NL te kopen?
Alternate heeft er 3 maar de overige 6, waar zijn die te koop?

En het regio vrij krijgen, kan dat nu op alle modellen dmv een flash of zo?
Of moet je nog met de soldeerbout aan de gang?

De mogelijkheid om web radio af te spelen, heb je de populaire NL stations ook op het web?

Kan iemand vertellen, hoeveel data een programma opnemen van af de kabel (TV) oplevert?
Met andere woorden, hoe snel is je 80 Gb HDD vol?

En het afspelen van files vanaf je pc, wat voor een netwerk snelheid heb je nodig, om een goede kwaliteit film mooi af te kunnen spelen?

Het lijkt me een geweldig apparaat, nu nog voor mij het juiste model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-06 23:21
Anoniem: 98053 schreef op 25 november 2003 @ 08:17:
En zijn alle modellen wel in NL te kopen?
Alternate heeft er 3 maar de overige 6, waar zijn die te koop?
Voor zover de modellen die al leverbaar zijn: http://www.divxplayer.nl/Producten.php
En het regio vrij krijgen, kan dat nu op alle modellen dmv een flash of zo?
Of moet je nog met de soldeerbout aan de gang?
Als je nog een paar weken wacht en de speler met de inkoop-aktie koopt, krijg je hem al regiovrij. Overigens is het een kwestie van een firmware update, geen soldeerbout nodig dus.
De mogelijkheid om web radio af te spelen, heb je de populaire NL stations ook op het web?
Elke radio zender zendt tegenwoordig ook via het web uit, denk aan Radio 3, 538, Yorin, ID&T, Sky, enz.... Of de speler deze manier (Windows Media) van streamen ook aankan weet ik zo even niet.
En het afspelen van files vanaf je pc, wat voor een netwerk snelheid heb je nodig, om een goede kwaliteit film mooi af te kunnen spelen?
Een tijdje geleden is er een vraag geweest of het mogelijk was om te streamen met een 11mbps wireless LAN... hier is al best uitvoerig uitleg gegeven over de benodigde snelheid. FYI:
snitch191 schreef op 15 oktober 2003 @ 22:07:
[...]Over of 11Mbit/s voldoende is: natuurlijk is dit voldoende. In praktijk zul je iets van 6 Mbit/s overhouden, de rest is oa 'radio-overhead'. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de speler niet meer dan iets van 3 Mbit/s kan streamen bv.
Zie: http://www.kiss-technology.com/?p=faqdp500&v=users#gen09
In de praktijk komt een 'normale' divx/xvid niet eens op de helft.[...]
:)

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-06 20:11

evaarties

Powerball @ 12.582

offtopic:
Komt de DP-500 met de inkoopactie onder de € 200,- ? Want dan wil ik hem wel aanschaggen. 't liefsts natuurlijk de DP-508.

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26512

Topicstarter
evaarties schreef op 25 november 2003 @ 09:01:
offtopic:
Komt de DP-500 met de inkoopactie onder de € 200,- ? Want dan wil ik hem wel aanschaggen. 't liefsts natuurlijk de DP-508.
Als tweaker mod je natuurlijk een DP-500 naar een DP-508, kost je alleen een HDD bovenopde prijs van een DP-500.

Als je deze mod niet kan dan hoor je hier ook niet thuis.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 26512 op 26-11-2003 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snitch191
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04-2006
Anoniem: 98040 schreef op 24 november 2003 @ 18:54:
Ik ben van plan om een dvd speler te kopen die dus tevens al mijn divx/xvid films afspeelt.
- goede beeldkwaliteit /geluidskwaliteit (dus beter dan mijn tv-out waar ik nu gebruik van maak)
- afspelen van divx (3.11, x4, x5), xvid, vcd, svcd, dvd-r(w), dvd+r(w), mp3 zonder enige moeite (haperingen, blokjes, of iets dergelijks)
- gebruik van subtitles
» *.srt, *.sub, *.smi
» zonder dat de filename hetzelfde moet zijn : the usual suspects.avi/the usual suspects.srt. Maar dat deze ook subtitles afspeelt waarvan de naam niet hetzeflde is, zoals: T_U_Sdvdirip.avi/the usual suspects.srt
» Ik hecht veel waarde aan het afspelen van ondertiteling, dit moet voor mij dus tip-top in orde zijn. Kun je met de kiss ook een correctie toepassen bij de ondertiteling, zoals bijvoorbeeld 0,1 sec verder zetten? Is het verder ook mogelijk om ondertiteling te gebruiken zonder dat deze op de cd is meegebrand?

Alvast bedankt!
Ik neem aan dat je dit bericht niet voor niets onder deze topic (over de KISS player) post. Volgens mij is er simpelweg geen andere speler met een dergelijk compleet pakket aan functionaliteit. Vnl de ethernet interface is een rare item dat overigens wel grote toegevoegde waarde bied.. Een snelle blik op de www.kiss-technology.com site leert je dat bovenstaande eisen min of meer allemaal ingewilligd worden behoudens enkele details. Nog wat verder in voorgaande post snuffelen en je weet alles precies....

-Of de kwaliteit beter is dan de tv-out. Ik vermoed van wel; overigens is alleen het zwaar toegenomen gebruikersgemak t.o.v. tv-out al meer dan voldoende reden om nooit meer tv-out te gebruiken maar dat is persoonlijk..
Mbt de 'blokjes' in de films...dit hangt natuurlijk voornamelijk af van de kwaliteit van de film, niet van de speler.
Ondertiteling: dit moeten nog wel dezelfde namen zijn. Zie vele post hierover verderop in dit forum - tegenvraag: is er een speler beschikbaar (niet de PC) die dit wel kan? >:) Overigens lijkt mij dit een punt dat zo eenvoudig te overkomen is dat het niet de moeite waard is...
-aanpassing ondertiteling: dit heeft niets te maken met de kiss-player. Je kunt de ondertiteling gewoon aanpassen op de pc met de daarvoor beschikbare tools. De kiss speelt ze alleen af...
The choice is yours... :*)

Ik haat snelheidsbelasting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snitch191
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04-2006
Anoniem: 98053 schreef op 25 november 2003 @ 08:17:

.
Als aanvulling op het antwoord van wh-vanderpost: op de kissplayer afstandbediening zit een button: 'info'; Als je hier op drukt tijdens het spelen van bv een divx film, dan zie je precies wat voor videoformaat@rate en audioformaat@rate worden gebruikt. Tel ze op en je weet de vereiste bandbreedte. Overigens staat er op http://www.divx-digest.com/software/abcavitags_editor.html een programmaa'tje waarmee je de avi-headers van films kunt inkijken. Hier staat ook in welke codecs er gebruikt worden in de film. Op die manier weet je het al vantevoren. FYI: een uitstekende kwaliteits dvdrip is +/- 2 x 700Mb CD waarbij: divx/xvid @ 1100kbit/s en sound: AC3 @ 448kbit/s. Overigens zijn er zat films waarbij dit veel lager is en ook nog uitstekend te bekijken zijn. Andere handige link:
http://users.pandora.be/black.phantom/ ...

Ik haat snelheidsbelasting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is het eigenlijk mogelijk om dvd vanop de pc te spelen via de ethernet-interface ? (kan zijn dat het al voorbij is gekomen, maar ik dacht van niet ?) Of kan je enkel divx/xvid via het netwerk spelen ?!

Kan ik de speler een statisch ip geven of moet dit altijd gebeuren via een dhcp-server ?!

[edit]
Beter even verder gezocht |:(
>> Q06: Why do I need a DHCP server, can''''t I just input the IP values myself?
A: No, there is no menu for you to input a static IP address into the player.
KiSS DVD-Players are Plug and Play devices and no cryptic manual configuration should be required, nore should customers be bothered to.

[ Voor 41% gewijzigd door Blizard op 25-11-2003 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Waarom zou je DVD willen spelen via de PC? De Kiss ondersteunt ook normale DVD's.

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
evaarties schreef op 25 november 2003 @ 15:58:
Waarom zou je DVD willen spelen via de PC? De Kiss ondersteunt ook normale DVD's.
Ik heb vaak het probleem dat ik een dvd in m'n handen krijg maar deze binnen de x-aantal uren moet teruggeven. Dan kan het leuk zijn dat je de dvd op je HD plaatst en dan een paar dagen erna naar de dvd kan kijken. Dan kan je ook nog ff de extras etc zien tov wanneer je naar een xvid convert is deze mogelijkheid er niet meer !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
Anoniem: 98040 schreef op 24 november 2003 @ 18:54:
- gebruik van subtitles
» *.srt, *.sub, *.smi

Alvast bedankt!
Als ik zo jouw eisen lees zou ik niet de kiss kopen en ook geen andere dvd speler met divx en xvid mogelijkheden. Er zijn simpelweg geen spelers die kunnen garanderen dat divx (3.11, x4, x5), xvid zonder haperingen spelen. Fims met bitrate boven de 2mbit hebben hier zeer veel moeite mee daaronder gaat 90% zeker goed. Je moet je niet vergisssen dat in dit soort speler maar 200mhz cpu's zitten die wel geoptimaliseerd zijn, maar dan nog zijn die enorme bitrates niet renderen voor zo'n cpu.

In jouw geval zou ik lekker een kleine barebone kopen (asus heeft wel mooie kleintje) stop er een goede p4 of amd in en je hebt een perfect afspeel apparaat. TV-uit hangt ook veel af van je videokaart. Mijn geforce 4200go in mijn dell laptop doet zeker niet onder van de Kiss 450 die ik ook heb. En verder heb je geluid zelf in de hand en video ook met componenten die je kopen.

Dan kom ik even terug op de subtitles.
Wat verwacht jij van het apparaat? Dat die uit zichzelf weet bij welke film wele subtitle hoort? Als jij op een dvd meerdere films zet en dus meerdere subtitles lijkt het me enigsinds handig dat het apparaat wel de juiste subtitles afspeeld.

Verder zijn vele gedownloade films ntsc rips. Dit houd in 23,.... fps. Dit zorgt op de kiss nog voor wat synchronisatie problemen die hopelijk opgelost gaan worden.

Als ik zo jouw eisen lees zou ik zeker voorlopig nog niet gaan voor een standalone dvd speler of een zeer dure zakelijk philips waar je zelf codecs in kan stoppen. Weet even product naam niet meer.

Je eisen zijn gewoon te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Gee
  • Laatst online: 03-07 08:41

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

adewidt schreef op 25 november 2003 @ 18:31:
[quote: Jellevanderwiel schreef op 24 november 2003 @ 18:54:]
....
In jouw geval zou ik lekker een kleine barebone kopen (asus heeft wel mooie kleintje) stop er een goede p4 of amd in en je hebt een perfect afspeel apparaat. TV-uit hangt ook veel af van je videokaart. Mijn geforce 4200go in mijn dell laptop doet zeker niet onder van de Kiss 450 die ik ook heb. En verder heb je geluid zelf in de hand en video ook met componenten die je kopen.

Dan kom ik even terug op de subtitles.
Wat verwacht jij van het apparaat? Dat die uit zichzelf weet bij welke film wele subtitle hoort? Als jij op een dvd meerdere films zet en dus meerdere subtitles lijkt het me enigsinds handig dat het apparaat wel de juiste subtitles afspeeld.

Verder zijn vele gedownloade films ntsc rips. Dit houd in 23,.... fps. Dit zorgt op de kiss nog voor wat synchronisatie problemen die hopelijk opgelost gaan worden.

Als ik zo jouw eisen lees zou ik zeker voorlopig nog niet gaan voor een standalone dvd speler of een zeer dure zakelijk philips waar je zelf codecs in kan stoppen. Weet even product naam niet meer.

Je eisen zijn gewoon te hoog.
[V&A]
ik heb er nog eentje :
http://www.tweakers.net/aanbod/117514 ;)
[/V&A]

[ Voor 18% gewijzigd door Mr_Gee op 25-11-2003 20:02 ]

Proffesioneel Platzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34441

Anoniem: 26512 schreef op 25 november 2003 @ 10:37:
[...]

je koopt een DP-500 en deze bouw je om naar een DP-508. kost je alleen een HDD
Never mind, moet eens leren lezen :S

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 34441 op 25-11-2003 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 13:39

bstard

---------------

Blizard schreef op 25 november 2003 @ 16:45:
[...]

Ik heb vaak het probleem dat ik een dvd in m'n handen krijg maar deze binnen de x-aantal uren moet teruggeven. Dan kan het leuk zijn dat je de dvd op je HD plaatst en dan een paar dagen erna naar de dvd kan kijken. Dan kan je ook nog ff de extras etc zien tov wanneer je naar een xvid convert is deze mogelijkheid er niet meer !?
Jahoor werkt gewoon, .vob´s afspelen via ethernet. Zijn ook maar mpeg2´s met paar extra privates streams zoals sub enzo.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
Heeft er hier al iemand een XORO geprobeerd? Lijkt me het zelfde segment als de KISS..

http://www.xoro.de/product/XOR600941.prod

Xoro HSD-400 PLUS
Features:
* Regiovrij / Codefree
* DVD / MPEG4 / DivX / XviD / WMA / SVCD
VCD / HDCD / CD/MP3 /CD-RW /CD-R / DVD+R / DVD-R / DVD+RW / DVD-RW / JPEG Foto-CD / Kodak Picture CD
* MPEG-4 AVI, gebaseerd op ISO9660 Formaat
* DivXT Version 3.11 of hoger
* Progressive Scan
* VGA-Uitgang
* Dolby Digital-Decoder

ook www.xoro.nl over 2 weken leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
iemand deze nieuwe al gezien?
KiSS DP-1500, DP-1504 (40GB HDD) and DP-1508 (80GB HDD) are all based on the Slim Line DivX® Compatible DVD Player KiSS DP-1000, these three players have also a built-in Ethernet Port and a PC Card Slot (For Wireless Connection), enabling them to read Audio/Video/Picture content straight from a PC with the KiSS PC-Link Software as well as WebRadio.
http://www.kiss-technology.com/?p=dp1500s&v=users

Oftewel de DP500/DP508 in een kleiner jasje ;)

[ Voor 6% gewijzigd door The Evil Brain op 26-11-2003 23:21 ]

Anoniem: 98288

Ik heb de Kiss DP-1000
En hij speelt dus sommige dvd's niet goed af! :(
Echt heel vervelend.
Het beeld is dan heel donker, grauw en onscherp (denk aan een video band die je al tig keer afgespeeld hebt)
Voorbeeld:
Blade 1 en Blade 2 zijn niet te kijken. (bij blade 2 valt het geluid ook nog eens regelmatig weg)
Dit zijn origenele dvd's en op mijn pc spelen ze perfect.
Lord of the rings 1 en 2 doen het daarentegen perfect.
Meer dvd's heb ik nog niet, en voorlopig ga ik dus ook nog niet meer kopen.

Zijn er anderen die dit ook wel eens meemaken?

grtz Jos

Anoniem: 66153

Een Kiss speelt bijna alles af wat denkbaar is maar hoe zit het eigenlijk met SACD, zijn er ook al DivX spelers bekend die ook compatible zijn met SACD :?

Anoniem: 98349

Sinds zaterdag heb ik ook een Kiss DP-500 speler, maar ik kan helaas niet zeggen dat hij 100% werkt :( Ik heb er een paar vrij vervelende problemen mee:

- Met de nieuwe firmware versie (2.7.4) kan ik geen foto's bekijken (kon met de originele wel, volgens mij 2.6.4). Ik zie alleen de namen van de foto's en evt. directories waar ze in staan, maar als ik een foto selecteer, krijg ik een blanco scherm.
- Als ik een directory met mp3-tjes van een bepaald album selecteer, staan er ook allemaal nummers in de lijst van andere albums (die dus in andere directories staan op de harde schijf).
- Fast forward in DivX werkt niet. Als ik dit probeer en daarna weer op Play druk, komt er 'seeking' in het display te staan en blijft het beeld op de TV stil staan op een scene uit de film. Ik moet de speler dan uit en weer aan zetten.
- PC-Link is vrij instabiel en veroorzaakt vaak een 'illegal instruction'.

Ik gebruik versie 2.7.4 van de firmware in combinatie met PC-Link 1.30. Verder heb ik al een keer een film helemaal uit gekeken (1,5 uur) en dat ging goed, het ligt volgens mij dus niet aan de netwerk verbinding. Mijn netwerk verbinding is trouwens 10 Mb.

Heeft iemand vergelijkbare problemen ? Suggesties om ze op te lossen ? Alvast bedankt !

• H3AdTr1P
  • Laatst online: 14-02-2020

H3AdTr1P

Slot-A Crew

Zojuist de trotse eigenaar van een KISS DP-1000 geworden. Zalig machientje !!!

Ik heb juist even getest met enkele DVD's en Xvid / divx'en

DVD werkt zonder problemen

Divx/xvid:

beeld is super vind ik, pakken beter als pc -> tvout -> tv oplossing

enkel bij de ondertitels heb ik het probleem dat deze net iets te snel komen.
Bij het spelen op pc lopen deze wel gelijk ze horen.

A pretty girl has a 99,99999% chance of being a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34554

Anoniem: 98349 schreef op 27 november 2003 @ 21:00:
Sinds zaterdag heb ik ook een Kiss DP-500 speler, maar ik kan helaas niet zeggen dat hij 100% werkt :( Ik heb er een paar vrij vervelende problemen mee:

- Als ik een directory met mp3-tjes van een bepaald album selecteer, staan er ook allemaal nummers in de lijst van andere albums (die dus in andere directories staan op de harde schijf).
Bekend probleem: zie deze post

Verder een beetje merkwaardige problemen die je opsomt... ik heb daar op GoT iig nog niet eerder iets over gelezen geloof ik. Als er nou erg veel problemen blijven, zou ik toch even contact zoeken met de leverancier. Of misschien is het zinvol om eens de boel 'terug te flashen' naar de 1e firmware-versie en dan opnieuw upgraden naar 2.7.4 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 11:35

- Fast forward in DivX werkt niet. Als ik dit probeer en daarna weer op Play druk, komt er 'seeking' in het display te staan en blijft het beeld op de TV stil staan op een scene uit de film. Ik moet de speler dan uit en weer aan zetten.

Heeft iemand vergelijkbare problemen ? Suggesties om ze op te lossen ? Alvast bedankt !
Da's een questie van gedult hebben..., het kan idd wel ff duuren voordat je film weer verder speelt, maar hij gaat verder.
Het is irritant dat zeker maar dit is ook pas de eerste filmware waar DivX forward/reverse inzit dus dat zal vast nog wel verbeteren in de volgende filmwares...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97404

Er is een nieuwe versie van Ezlink.
Het is dit keer een pre-release.
Dit keer zijn er veel fouten opgelost en werkt het geheel nu bijna helemaal perfect. :*) Hierbij de link.

http://www.kiss-ezlink.com/default.asp?action=download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb op de HCC de DP-500 gekocht. Ik moet zeggen, dit ding is echt helemaal the thing 8)

Ik kan vanaf de pc divx bestanden streamen die ik in interlaced modus heb opgenomen. Het is het enige apparaat die die interlaced divx files omzet in een nette 50 field VLOEIENDE weergave. Zelfs mijn pc kan dat niet, ook neit met tv-out.

Bij deze heb ik de Kiss DP-500 als heilig verklaard en raad ik hem iedereen aan.!

PS. ik ga em misschien nog ombouwen tot DP-508 model.

[ Voor 18% gewijzigd door Fairy op 30-11-2003 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Anoniem: 98288 schreef op 27 november 2003 @ 10:10:
Ik heb de Kiss DP-1000
En hij speelt dus sommige dvd's niet goed af! :(
Echt heel vervelend.
Het beeld is dan heel donker, grauw en onscherp (denk aan een video band die je al tig keer afgespeeld hebt)
Voorbeeld:
Blade 1 en Blade 2 zijn niet te kijken. (bij blade 2 valt het geluid ook nog eens regelmatig weg)
Dit zijn origenele dvd's en op mijn pc spelen ze perfect.
Lord of the rings 1 en 2 doen het daarentegen perfect.
Meer dvd's heb ik nog niet, en voorlopig ga ik dus ook nog niet meer kopen.

Zijn er anderen die dit ook wel eens meemaken?

grtz Jos
Grauw beeld? Dan staat je video uitgang waarschijnlijk op S-Video ingesteld. Moet je in het menu even de tvout op scart RGB zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

hoorde dat de 580 pas ergens in februari/maart in produktie zou worden genomen?

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDay
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 17:18
3 vragen aangaande de DP-500: Klopt het dat de ondertiteling altijd een semi-transparante ondergrond heeft?
2 over: Kan de ondertiteling ook op de onderste zwarte balk worden geprojecteerd, of is het net als bij dvd in de film zelf?
laatste: Hoe is de verwachting dat de rekencapaciteit zich houdt als er nieuwe (zwaardere) compressie technieken worden gebruikt? Dus doet ie het nog als straks divx 5, 6 en 7 komt, of haalt de chip nu al het onderste uit de kan?

43% of all statistics are worthless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98673

Ik ben in het bezit van een DP508 gekomen.
Perfect werkt prima zover ik nu heb gezien.

Wel even de vraag is er een mogenlijkheid dat ik data die ik naar de HD van de 508 heb gezet ook weer kan ophalen vanaf een PC.

Vast bedank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

Anoniem: 98673 schreef op 01 december 2003 @ 13:42:
Ik ben in het bezit van een DP508 gekomen.
Perfect werkt prima zover ik nu heb gezien.

Wel even de vraag is er een mogenlijkheid dat ik data die ik naar de HD van de 508 heb gezet ook weer kan ophalen vanaf een PC.

Vast bedank
waarom niet de 500 tweaken naar een 508? > scheelt toch al snel 75 euro!

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
omdat ie net een DP508 gekocht heeft... |:(

Ophalen met de pc? Volgens mij lukt dat niet. Je kunt wel de hdd eruit halen, in een linuxmachine doen en m dan lezen/beschrijven. Maar dan moet je dus wel linux hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
BobDay schreef op 30 november 2003 @ 18:39:
3 vragen aangaande de DP-500: Klopt het dat de ondertiteling altijd een semi-transparante ondergrond heeft?
Bij divx en xvid wel, voor dvd kan ik niet bevestigen. Kijk er nooit dvd's mee alleen divx en xvid.
2 over: Kan de ondertiteling ook op de onderste zwarte balk worden geprojecteerd, of is het net als bij dvd in de film zelf?
Zover ik heb gezien worden de subtitles meestal in de film geprojecteerd of half zwart half film. Ligt aan de grote van de zwarte balk. Volgens mij hebben de subtitles een vaste plaats.
laatste: Hoe is de verwachting dat de rekencapaciteit zich houdt als er nieuwe (zwaardere) compressie technieken worden gebruikt? Dus doet ie het nog als straks divx 5, 6 en 7 komt, of haalt de chip nu al het onderste uit de kan?
Wat ik vooral gemerkt heb is dat nieuwere codec xvid en divx5.0 beter spelen dan divx3.11. De processor is gericht op vooral mpeg4 decoderen, hoe de processor zich zal gedragen bij wmv en andere toekomstige codec is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97580

beste lezers ik heb op de hcc dagen de kiss dp 500 gekocht
leuk dingetje alleen mag de ondertiteling wat duidelijker gewoon zoals je ze op tv ziet en zo
maar ik heb nog een vraag
de verkoper zei dat ik ook iso files (dvd image files) kon afspelen
maar hoe moet dat ?
moet ik daar nog aparte software voor hebben
zijn er ook nog behalve kiss andere mensen bezig met het maken van firmware die al verder zijn dan kiss ?
t zou wel ilegaal zijn om dat er dan op te zetten
maar wat mij betreft mag ie wel eens iets minder beperkt worden
met vriendelijke groet leander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87056

Is er al geweten wanneer de nieuwe IA zal starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Anoniem: 87056 schreef op 01 december 2003 @ 19:28:
Is er al geweten wanneer de nieuwe IA zal starten?
En komt de prijs onder de 200 euro ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Binsbergen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08-2022
evaarties schreef op 01 december 2003 @ 19:42:
[...]

En komt de prijs onder de 200 euro ? >:)
Lijkt me sterk als er geen kortingen worden gegeven op de HCC, maar goed... niets is onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
van Binsbergen schreef op 02 december 2003 @ 10:04:
[...]
Lijkt me sterk als er geen kortingen worden gegeven op de HCC, maar goed... niets is onmogelijk
Tijdens een IA ben je zeker van een bepaald aantal afnames. Voor hetzelfde geld koopt niemand op de HCC zo'n player. Ja het is maar een speculatie hoor :O

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Binsbergen
wh-vanderpost schreef op 12 november 2003 @ 17:20:
[...]
In de sig. van Neo2001 staat (ook tot mijn teleurstelling) dat hij begin december is... ik denk omdat anders veel mensen gaan klagen als er eventueel op de HCC zo'n speler voor nog minder te krijgen is ;)
Volgens mij verschillen we niet zoveel in denkwijze (gezien de bovenstaande quote). Ik heb in ieder geval de prijzen even afgewacht bij de HCC en nu mijn DP500 bij Nomatica besteld (wil 'm nu wel eens hebben).

Hoop voor de rest dat de prijzen tijdens de IA wel flink lager zullen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

van Binsbergen schreef op 02 december 2003 @ 12:19:
[...]

Volgens mij verschillen we niet zoveel in denkwijze (gezien de bovenstaande quote). Ik heb in ieder geval de prijzen even afgewacht bij de HCC en nu mijn DP500 bij Nomatica besteld (wil 'm nu wel eens hebben).

Hoop voor de rest dat de prijzen tijdens de IA wel flink lager zullen zijn....
ik zit er ook sterk over te denken om NU bij nomatica te bestellen. Maar ik weet nog steeds niet of iemand er al eens heeft besteld :) As-in beetje goede shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BaRF schreef op 02 december 2003 @ 12:26:
[...]

ik zit er ook sterk over te denken om NU bij nomatica te bestellen. Maar ik weet nog steeds niet of iemand er al eens heeft besteld :) As-in beetje goede shop?
Deze week start ik de IA ik verwacht hem vrijdag online te hebben met hele scherpe prijzen!! Paul Veth van ivXplayer moet echter eerst nog even de HCC afwerken alvorens hij de IA wil beginnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 26512 op 03-12-2003 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 26512 schreef op 02 december 2003 @ 13:32:
[...]

Deze week start ik de IA ik verwacht hem donderdag online te hebben met hele scherpe prijzen!!
Ik ben benieuwd welke producten we kunnen verwachten.
Neem aan de DP-450,500,470,508,1000.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

- Met de nieuwe firmware versie (2.7.4) kan ik geen foto's bekijken (kon met de originele wel, volgens mij 2.6.4). Ik zie alleen de namen van de foto's en evt. directories waar ze in staan, maar als ik een foto selecteer, krijg ik een blanco scherm.
- PC-Link is vrij instabiel en veroorzaakt vaak een 'illegal instruction'.

Ik gebruik versie 2.7.4 van de firmware in combinatie met PC-Link 1.30. Verder heb ik al een keer een film helemaal uit gekeken (1,5 uur) en dat ging goed, het ligt volgens mij dus niet aan de netwerk verbinding. Mijn netwerk verbinding is trouwens 10 Mb.

Over dat illegal instruction. Ik heb dat consequent met .mpg files. Andere avi files gaat wel altijd goed.

Ik denk dat dat een bugje is. Voor de rest geen problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

[...]

Deze week start ik de IA ik verwacht hem donderdag online te hebben met hele scherpe prijzen!!
en wat is de geschatte duur? ie, als we zeg maar donderdag bestellen, wanneer hebben we ze dan in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Weet niet of er nog mensen in geïntresseerd zijn, maar hier is een interview met kiss:
http://mpegplayer.hi-jack...=News&file=article&sid=40

Paar dingen die ik er snel uithaal
- voorlopig geen nieuwe firmware
- in volgende firmware waarschijnlijk goed werkende ff/rw in svcd
- udf ondersteuning
- klok

[ Voor 4% gewijzigd door adewidt op 02-12-2003 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
adewidt schreef op 02 december 2003 @ 15:57:
Weet niet of er nog mensen in geïntresseerd zijn, maar hier is een interview met kiss:
http://mpegplayer.hi-jack...=News&file=article&sid=40

Paar dingen die ik er snel uithaal
- voorlopig geen nieuwe firmware
- in volgende firmware waarschijnlijk goed werkende ff/rw in svcd
- udf ondersteuning
- klok
-voorlopig geen openbaring van de source van het ding.

Ik denk dat dit zo goed zou zijn voor de toekomst van die player, ik weet zeker dat er een berg mensen staan te springen om de laatste fouten eruit te halen en om nog meer handige dingen toe te voegen! :*)

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98349

> _m0teh0ker_
> Of misschien is het zinvol om eens de boel 'terug te flashen' naar de 1e firmware-> versie en dan opnieuw upgraden naar 2.7.4 ??

Dit verbeterde de situatie niet echt, helaas.

> digital8
> Da's een questie van gedult hebben..., het kan idd wel ff duuren voordat je film > weer verder speelt, maar hij gaat verder.
> Het is irritant dat zeker maar dit is ook pas de eerste filmware waar DivX
> forward/reverse inzit dus dat zal vast nog wel verbeteren in de volgende
> filmwares...

Ik heb het opnieuw geprobeerd en de speler een tijdje laten nadenken, maar na een minuut of 5 stond er nog steeds 'seeking' in het display. Dat is niet echt werkbaar dus. Dan maar niet vooruit spoelen ;-)

> fairy
> Over dat illegal instruction. Ik heb dat consequent met .mpg files. Andere avi files > gaat wel altijd goed.

Bij mij is de situatie inmiddels verbeterd. Voor het afsluiten van de applicatie (als ik de playlist heb aangepast), verander ik eerst de taal setting in het tabblad 'info'. Op die manier wordt de applicatie goed afgesloten en krijg ik geen illegal instructions meer.

Ik heb nog wel een nieuw probleem ontdekt: Als de harde schijf van mijn 'host pc' (dus waar de mp3'tjes en films op staan) het druk heeft, krijg ik mijn lijst met mp3'tjes niet te zien op de tv waar mijn kiss speler op is aangesloten. Het scherm waarin normaal de mp3 files staan, is dan leeg. Het lijkt wel of er een time-out staat ingesteld die nogal snel wordt overschreden.

Weet iemand of je ook andere instellingen aan het PC-Link programma kunt doen dan de basis instellingen in het tabblad 'info' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98288

Fairy schreef op 30 november 2003 @ 13:07:
[...]

Grauw beeld? Dan staat je video uitgang waarschijnlijk op S-Video ingesteld. Moet je in het menu even de tvout op scart RGB zetten.
Probleem vandaag opgelost...
Was beetje dom van mijn kant 8)7
Had de kiss via mijn video naar de tv gelust (heb maar 1 scart ingang op tv).
Nu de video ertussen uit en tadaa. Goed beeld!
Zal wel iets met een copieerbeveiliging zijn dat het bij de ene dvd goed ging en bij de andere niet.

Evengoed bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99117

Hallo,

Ik heb de dp-1000 een aantal dagen in bezit en ben er vrij content van; speelt alles goed af, behalve films met 3.11 en hoge bitrates; ik heb echter een paar probleempjes.

- Als ik de speler in standby zet en alleen dan (dus niet als hij aan staat), begint het toestel vrijwel onmiddellijk een ruisend geluid te produceren. Ik denk dat dit een of andere transfo voor het display is, want de intensiteit is een beetje afhankelijk van hoe fel het display is ingesteld. Is dit normaal of een kleine default aan mijn specifiek toestel?

- Wat ik ook jammer vind, is dat de component output niet werkt bij mij. Wanneer ik S-video of scart rgb selecteer krijg ik een beeld op de tv via de component kabels (waarvan de kleuren niet correct zijn, dus waarschijnlijk slechts een van de kanalen van de component). Wanneer ik in de video setting component output kies, heb ik geen beeld meer op de tv. En dit heeft niks te maken met interlaced/progressive, want met beide instelling geen beeld. Misschien ook iets te maken met hidden instellingen? Zijn die er in dp-1000 en hoe te veranderen? Op een van de forums las ik Open - Clear - 123 , maar zo reset je alleen maar je speler, geen hidden menu...

any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-06 19:33
hidden menu: open clear 176 dacht ik

edit: 276 :)

[ Voor 19% gewijzigd door Mayco op 05-12-2003 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Binsbergen
Gisteren de DP500 keurig via Fed Ex (Nomatica) binnen gekregen...
Ziet er prima uit zover en nog geen rare dingen gezien

Ben erg tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87056

Deze week start ik de IA ik verwacht hem vrijdag online te hebben met hele scherpe prijzen!! Paul Veth van ivXplayer moet echter eerst nog even de HCC afwerken alvorens hij de IA wil beginnen.
Al enig idee wanneer die IA zal beginnen? ...zou die KiSS graag onder de boom leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Gee

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

Dat wil ik idd ook wel weten, anders bestel ik em wel bij Normatica
244 om 259... ik blijf toch een nederlander :)

Proffesioneel Platzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Binsbergen
vond de service van Nomatica prima,
zondag besteld, donderdag in huis.. voor 244 inclusief verzendkosten

Kan alleen spreken vanuit de ervaring dat de DVD speler dus ook goed is, kan geen oordeel geven over klachtenafhandeling. Enig minpuntje is dat de DVD speler niet uitgerust is met de laatste firmware.. Maar ach, voor minimaal 15 euro voordeel doe je dat ff zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Gee

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

van Binsbergen schreef op 06 december 2003 @ 18:03:
Maar ach, voor minimaal 15 euro voordeel doe je dat ff zelf :)
minimaal?
volgens mij was dat gratis..
downloaden iso,
branden,
updaten...

of heb ik t nou mis?

Proffesioneel Platzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Mr_Gee schreef op 06 december 2003 @ 20:10:
[...]

minimaal?
volgens mij was dat gratis..
downloaden iso,
branden,
updaten...

of heb ik t nou mis?
nee hoor klopt wat je zegt ;)

wat hij wilt zeggen is dat je voor 15€ minder te betalen voor het apparaat je het ook zelf kan doen de laatste firmware.

[ Voor 21% gewijzigd door adewidt op 07-12-2003 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-06 18:46
The Evil Brain schreef op 16 november 2003 @ 13:08:
en welke KISS heb je dan? de 450 of de 500?
Ik heb de KISS 500.
Daar lopen de SKVCD's goed op.
Maar ik denk dat het niet veel anders zal zijn op de 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:00

knakworst

Get more sats!

De IA deel III laat even op zich wachten, d8 dat deze vorige week zou starten. Afwachten maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
IA deel III wordt dit jaar niets meer :'(

Er zijn niet voldoende modellen op voorraad momenteel en de prijzen staan behoorlijk onder druk.

In januari gaan we kijken of we weer een IA kunnen opzetten.
Dan gaan we ook alle nieuwe modellen aanbieden zodat we weer een goede IA hebben! _/-\o_

[ Voor 126% gewijzigd door Anoniem: 26512 op 11-12-2003 10:43 ]

• wh-vanderpost
Anoniem: 26512 schreef op 09 december 2003 @ 16:59:
De IA wordt dit jaar niets meer.

Er zijn niet voldoende modellen op voorraad momenteel en de prijzen staan behoorlijk onder druk.

In januari gaan we kijken of we weer een IA kunnen opzetten.
Dan gaan we ook alle modellen aanbieden zodat we weer ee goede IA hebben
:'( Dat wordt voor veel mensen héél snel een ander kerst cadeau zoeken!
Trouwens, je mag je sig. dan ook wel weer aanpassen....

All knowledge is written

Anoniem: 62708

jammer... :s

• Mr_Gee

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

adewidt schreef op 07 december 2003 @ 11:21:
[...]

nee hoor klopt wat je zegt ;)

wat hij wilt zeggen is dat je voor 15€ minder te betalen voor het apparaat je het ook zelf kan doen de laatste firmware.
gelukkig maar :)

heb er zelf maar een gekocht bij normatica.. komt als t goed is morgen binnen
kan bijna niet wachten :9~

Proffesioneel Platzak

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Las in dit topic het volgende:
Mantis schreef op 06 december 2003 @ 12:47:
[...]

De enigste spelers die dat ondersteunen zijn de Grand Prix, Elta 8883 MP4 en de Ascomtec DVD-3004. Deze zijn gebouwd rond de MediaTek MT1389 chipset, de beste chip atm.
Volgens mij heeft de Kiss speler niet deze chipset, weet iemand of dat er wel aan zit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99712

Ik ben geinteresseerd om een dp 558 aan te schaffen,nu heb ik wel een aantal vragen omtrent deze speler :

- is het ook mogelijk om ook bestanden van de speler door te sturen naar de pc of werkt dit enkel van pc naar speler?

- in welk formaat worden programma's van TV opgenomen op de speler?

- is er een time-slip functie aanwezig (=het reeds kunnen bekijken van het begin van een opgenomen programma,terwijl het einde van dit programma nog verder opgenomen wordt)?

- is het mogelijk om een programma op te nemen van TV,terwijl je een dvd bekijkt?

Ik heb reeds rondgekeken op de site van Kiss en op een groot aantal verdeleersite's,maar tevergeefs.

Dank bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Vandaag komt er een nieuwe officiele kiss firmware release uit las ik op deze site. Hopelijk zijn dan de meeste bugs eruit! :)

[ Voor 17% gewijzigd door Lurge op 12-12-2003 10:29 . Reden: link vergeten ]

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
Lurge schreef op 12 december 2003 @ 10:28:
Vandaag komt er een nieuwe officiele kiss firmware release uit las ik op deze site. Hopelijk zijn dan de meeste bugs eruit! :)
Ik vraag me af hoe ze dat nou gedaan hebben dan, het is versie 2.7.8.. maar zou dat alleen voor de 1000 serie zijn ofzo? Alhoewel die ook pas bij 2.7.6 zijn, kortom een beetje wazig allemaal. :?
Iemand die dit kan uitleggen??

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98850

wh-vanderpost schreef op 12 december 2003 @ 11:06:
[...]
Ik vraag me af hoe ze dat nou gedaan hebben dan, het is versie 2.7.8.. maar zou dat alleen voor de 1000 serie zijn ofzo? Alhoewel die ook pas bij 2.7.6 zijn, kortom een beetje wazig allemaal. :?
Iemand die dit kan uitleggen??
uit het complete nieuwsbericht (http://mpegplayer.hi-jack...=News&file=article&sid=53) maak ik op dat deze firmware voor alle kiss-spelers gaat gelden. en van 2.7.6 naar 2.7.8, tja, misschien dat ze 2.7.7 niet zo'n mooi nummertje vonden. :?

/edit: het stukje nog es gelezen en verder op de site gekeken, maar nu ben ik er ook niet meer zo zeker van dat deze firmware voor alle modellen geldt. de laatste firmware van dp450 blijkt nl. 2.7.4 te zijn en die van de dp1000 2.7.6. wel vreemd, want ik dacht dat die twee op de grootte na dezelfde apparaten zijn :?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 98850 op 12-12-2003 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Binsbergen
Uit een eerdere post op http://mpegplayer.hi-jack...orums&file=viewtopic&t=59

----------------
Hi there,

Last thing we heard is that it should be available at the beginning of next week. We hear many runors though.

It will however support UDF and have a Clock by default.
Even more, they said many bugs would be fixed.

Of course we'd like to see that before we believe it.
We are not sure it will be 2.7.6 though, might as well be 2.7.5 or 2.7.8 since 2.7.6 is only a fix for cdda playback on Kiss dp-1000 wich by the way, does not fix the problem.
-------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7066

extra character support (volgens ISO 8859-1)
- UDF CDs zijn nu ook gewoon leesbaar
- Macrovision-protectie staat gewoon weer uitgeschakeld zoals ook het geval was bij de originele firmware 2.5.1
- bij draaien van divx: druk search-01-enter en je kan de ondertitels van links naar rechts lezen, opnieuw search-01-enter zet het weer van rechts naar links
- nu zelf instellen hoe lang subtitles zichtbaar blijven. Search-02 tot search-09 en vervolgens enter geven. Dit is handig als de subtitles van de subtitle-file niet lang genoeg gestreched zijn.
- niet meer nodig dat de subtitles dezelfde naam hebben als de film. Bijvoorbeeld: abc.avi en def.srt lopen prima samen. Wel moeten zowel subtitle als film in dezelfde directory staan. Als er meerdere subtitles tegelijk staan, pakt de speler automatisch de kortste subtitle en vervolgens op afabetische volgorde. Voorbeeld: abc.srt en bbc.srt > speler leest de abc.srt. 2e voorbeeld: abc.srt en b.srt > speler leest b.srt (is namelijk korter dan abc.srt). Nadeel is dat als er meerdere films+bijbehorende ondertitels in 1 directory staan, de speler dus de verkeerde subtitles leest bij de film.
- subitles lopen nu volledig synchroom bij alle formaten: utf, UTF, sub, SUB, srt, SRT, smi, SMI, txt, TXT, ssa, SSA, aqt, AQT, jss, JSS
- Bolded lettertype waardoor ondertiteling beter leesbaar is
- Bij sommige subtitle-formaten (vooral *.sub) werd de subtitle afgekapt, dit komt omdat de originele firmware het afkapt als er een ] in voorkomt. Dit is verandert naar ) zodat nu ook o.a. sub-formaat gewoon goed loopt.
- deze firmware is gewoon altijd te flashen, dus geen onzinnig terug flashen naar oudere versies meer nodig. Gewoon firmware-cd in de speler doen en flashen maar... (wel altijd een full-update kiezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Anoniem: 7066 schreef op 12 december 2003 @ 17:43:
extra character support (volgens ISO 8859-1)
- UDF CDs zijn nu ook gewoon leesbaar
- Macrovision-protectie staat gewoon weer uitgeschakeld zoals ook het geval was bij de originele firmware 2.5.1
- bij draaien van divx: druk search-01-enter en je kan de ondertitels van links naar rechts lezen, opnieuw search-01-enter zet het weer van rechts naar links
- nu zelf instellen hoe lang subtitles zichtbaar blijven. Search-02 tot search-09 en vervolgens enter geven. Dit is handig als de subtitles van de subtitle-file niet lang genoeg gestreched zijn.
- niet meer nodig dat de subtitles dezelfde naam hebben als de film. Bijvoorbeeld: abc.avi en def.srt lopen prima samen. Wel moeten zowel subtitle als film in dezelfde directory staan. Als er meerdere subtitles tegelijk staan, pakt de speler automatisch de kortste subtitle en vervolgens op afabetische volgorde. Voorbeeld: abc.srt en bbc.srt > speler leest de abc.srt. 2e voorbeeld: abc.srt en b.srt > speler leest b.srt (is namelijk korter dan abc.srt). Nadeel is dat als er meerdere films+bijbehorende ondertitels in 1 directory staan, de speler dus de verkeerde subtitles leest bij de film.
- subitles lopen nu volledig synchroom bij alle formaten: utf, UTF, sub, SUB, srt, SRT, smi, SMI, txt, TXT, ssa, SSA, aqt, AQT, jss, JSS
- Bolded lettertype waardoor ondertiteling beter leesbaar is
- Bij sommige subtitle-formaten (vooral *.sub) werd de subtitle afgekapt, dit komt omdat de originele firmware het afkapt als er een ] in voorkomt. Dit is verandert naar ) zodat nu ook o.a. sub-formaat gewoon goed loopt.
- deze firmware is gewoon altijd te flashen, dus geen onzinnig terug flashen naar oudere versies meer nodig. Gewoon firmware-cd in de speler doen en flashen maar... (wel altijd een full-update kiezen)
hoe kom je aan deze informatie?
ik heb de update nog niet zien staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-06 19:33
en er was toch ook een clock had ik gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Anoniem: 98850 schreef op 12 december 2003 @ 11:23:
[...]

uit het complete nieuwsbericht (http://mpegplayer.hi-jack...=News&file=article&sid=53) maak ik op dat deze firmware voor alle kiss-spelers gaat gelden. en van 2.7.6 naar 2.7.8, tja, misschien dat ze 2.7.7 niet zo'n mooi nummertje vonden. :?

/edit: het stukje nog es gelezen en verder op de site gekeken, maar nu ben ik er ook niet meer zo zeker van dat deze firmware voor alle modellen geldt. de laatste firmware van dp450 blijkt nl. 2.7.4 te zijn en die van de dp1000 2.7.6. wel vreemd, want ik dacht dat die twee op de grootte na dezelfde apparaten zijn :?
mmmmm... zou de 2.7.6 firmware van dp1000 op een dp450 kunnen lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
henkleerssen schreef op 13 december 2003 @ 10:36:
[...]

mmmmm... zou de 2.7.6 firmware van dp1000 op een dp450 kunnen lopen?
nee er zitten een paar kleine verschillen in:
andere cd-speler en nog een paar

[ Voor 19% gewijzigd door adewidt op 13-12-2003 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwiegant
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-11-2018
Afgelopen dinsdag een DP-500 besteld bij Nomatica, afgelopen donderdag met FedEx geleverd. Geen problemen tot nu toe.

Niet slecht voor 244 incl verzendkosten.
Regio vrij gemaakt via de firmware update van hijacker! :*)

Op zoek naar condooms ? http://www.veiligglijden.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Binsbergen
tegenwoordig is de DP 500 bij Nomatica 253.
Iemand enig idee waarom die niet in pricewatch staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand toevallig een kortingscode voor Nomatica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwiegant
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-11-2018
van Binsbergen schreef op 13 december 2003 @ 13:29:
tegenwoordig is de DP 500 bij Nomatica 253.
Iemand enig idee waarom die niet in pricewatch staat ?
Ik heb hem al eens aangemeld, maar hij is er niet bijgekomen!

Op zoek naar condooms ? http://www.veiligglijden.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 11:58

PoweRoy

funky!

ff vraagje

kheb al een paar maande de dp-500(_O_) werkt prima etc.
alleen ik fik altijd films etc maar nu is mijn aopen fikker kapoet :S
dus ik ben van plan om een dvd combi fikker te kopen.
maar mijn vraag is of ik meerdere films+subs op een dvd kan zetten en zo bekijken:?
dus als een gewone datacd :?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:00

knakworst

Get more sats!

PoweRoy schreef op 14 december 2003 @ 15:31:
ff vraagje

kheb al een paar maande de dp-500(_O_) werkt prima etc.
alleen ik fik altijd films etc maar nu is mijn aopen fikker kapoet :S
dus ik ben van plan om een dvd combi fikker te kopen.
maar mijn vraag is of ik meerdere films+subs op een dvd kan zetten en zo bekijken:?
dus als een gewone datacd :?
Ja dat kan (als een gewone data dvd), en als je:
filmdeel1
filmdeel2

in één directory zet, gaat hij automatisch verder. Mis je natuurlijk wel de plaspauze, maar daar hebben we de pauze-knop voor }:O

[ Voor 3% gewijzigd door knakworst op 14-12-2003 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb een probleempje.

Ik heb een DP500 @ 508 met de ET firmware (2.7.4.)

Als ik met FTP een DVD vob van 4 gig naar de HDD toe wil pompen dan gaat dat voro ongeveer 1 a 1,5 GB goed en daarna crashed de player. Ik heb de processor gevoeld, deze wordt ook niet echt warm ofzo.

Iemand enig idee wat ik er aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langman
MORGEN (Maandag 14 December)

Nieuwe release van KiSS firmware! versie 2.7.8

De update bestaat vooral uit bugfixes, er is een Standby clock toegevoegd voor
de standy modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Laatst online: 13-01 09:20
Dat vind ik erg knap als het vandaag Zondag 14 december is.

Is dit de firmware voor de DP-500? Dan kijk ik er naar uit!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 11:58

PoweRoy

funky!

hmm misschien flash ik hem nu wel.
ik had de vorige firmware niet erop gezet. hij werkte nog steeds dus :D
is de 3.11 fast motion codec al helemaal geoptimaliseerd :? sommige films haperen echt te veel

die clock functie lijkt me wel koel
vind dat kiss - dvd player text maar bagger :P

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langman
hehe, tja foutje ik bedoel natuurlijk de 15e

de clock is alleen in standby modus. dus dat KiSS State of the art DVD player zinnetje zal er nog wel in zitten.

KiSS heeft toegezegd de firmware morgen te releasen. dus ik wacht in spanning.

het gaat dan volgens mij om een update van alle firmwares, dus de 450, 500, 508

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Weet iemand de technische specificaties van de Kiss-spelers? Ik zou bijv. graag weten wat voor audio en video DAC's erin zitten. Het is mij tot nu toe niet gelukt deze info ergens vandaan te halen/googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

De enigste spelers die dat ondersteunen zijn de Grand Prix, Elta 8883 MP4 en de Ascomtec DVD-3004. Deze zijn gebouwd rond de MediaTek MT1389 chipset, de beste chip atm.
Weet iemand of er een Kiss komt met deze chipset?

Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99977

Voor diegenen die geinteresseerd zijn in de DP-588....
die komt niet :'(

Ik heb vanmorgen gebeld met DIVXplayer in Spijkernisse en volgens hen is er wel een hoop geroepen over de release van een aantal nieuwe modellen waaronder de DP-588 (=558 met DVD-burner) en de DP-550. Ze hebben zelf net vanmorgen contact gehad met KISS in Scandinavie en de 588 en de 550 staan niet op het programma voor 2004. }:O

En dan nu het goede nieuws :) De heren van DIVXplayer krijgen de 2e week van januari 2004 een lading van 125 DP-558'en binnen. _/-\o_ Je kunt via de website bestellen ook al staat de 558 nog niet op het bestelformulier. Gewoon een 500 bestellen en in het vakje opmerkingen zetten dat het hier gaat om een pre-order voor de DP-558. Ze hebben al 91 pre-orders staan. Ik ben dus nr. 92... nog 33 over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94609

Hoe zit het trouwens met de dp-1000...

Ik wil em op mijn philips garbo projector hangen om gebruikt te maken van de progressive scan optie

Maar dan komt het probleem kijken dat ik niet weet of component of vga de betere optie is om aan te sluiten... en heb ik ook nergens een foto van de achterkant van de speler kunnen vinden.. dus weet ik niet welke uitgangen er nu wel opzitten en voor welke uitgangen je een aparte kabel nodig hebt om het eerste te verkrijgen.

Ik meen dat je een scart to vga kabel nodig hebt voor een vga aansluiting.. maar bij pcu.nl impliceren ze ook dat je voor component een omvorm kabel nodig hebt...

kan iemand mij helpen met deze vragen?

En waar is de speler trouwens goedkoper als 189 of 187 euro te vinden.. hij staat namelijk niet in de pricewatch lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 99977 schreef op 15 december 2003 @ 12:22:
Voor diegenen die geinteresseerd zijn in de DP-588....
die komt niet :'(

Ik heb vanmorgen gebeld met DIVXplayer in Spijkernisse en volgens hen is er wel een hoop geroepen over de release van een aantal nieuwe modellen waaronder de DP-588 (=558 met DVD-burner) en de DP-550. Ze hebben zelf net vanmorgen contact gehad met KISS in Scandinavie en de 588 en de 550 staan niet op het programma voor 2004. }:O

En dan nu het goede nieuws :) De heren van DIVXplayer krijgen de 2e week van januari 2004 een lading van 125 DP-558'en binnen. _/-\o_ Je kunt via de website bestellen ook al staat de 558 nog niet op het bestelformulier. Gewoon een 500 bestellen en in het vakje opmerkingen zetten dat het hier gaat om een pre-order voor de DP-558. Ze hebben al 91 pre-orders staan. Ik ben dus nr. 92... nog 33 over...
Hoe duur zal de 558 worden?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

kwam er nu nieuwe firmware vandaag uit of niet (2.7.6 voor de dp450 voor mij zou mooi zijn)? Ik zie niks op de kiss site .. en op kiss-tuning.nl.. ;(
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.