Hoi m'n oom heeft laatst een loomax dvd speler met divx ondersteuning bij de mediamarkt gekocht. Hij wou dus graag een divx bekijken op z'n tv. Ik heb dus ff een divx op cd gebrand en vervolgens in de speler gedaan maar hij kan 'm niet lezen. Wat doe ik verkeerd? Ik heb 'm gewoon standaard gebrand met nero.
Anoniem: 14656
Heb je de cd afgesloten na het branden?
Volgens mij moet dat, maar kweet het niet zeker
Moest iig met een DivX player op de PS2 wel..
Ik zeg ook maar wat uiteraard
Volgens mij moet dat, maar kweet het niet zeker
Moest iig met een DivX player op de PS2 wel..
Ik zeg ook maar wat uiteraard

Anoniem: 40422
Niet alle opties bij het encoden worden ondersteund door iedere speler. Je zult dus het filmpje opnieuw moeten encoden (voorbeeld niet iedere speler ondersteund qpel). Verder zijn er verschillende divx codecs, en ligt het er maar net aan welke versie jou dvd speler ondersteund. Meer info op www.doom9.net of www.doom9.nl
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 40422 op 02-12-2003 22:17 ]
Maar zijn er niet meer mensen met een loomax speler? Ik had de divx als iso gebrand. Moet ik 't niet anders branden? Heb echt overal gezocht
Lees mijn post nou eens goed doorTony_Montana schreef op 02 december 2003 @ 22:21:
Maar zijn er niet meer mensen met een loomax speler? Ik had de divx als iso gebrand. Moet ik 't niet anders branden? Heb echt overal gezocht
Ik zou ook eerst maar eens kijken of die loomax speler bv wel DivX 3.11 of XVid ondersteund (veel films zijn in dit formaat). Als dat niet zo is, en de film die je gebrand hebt wel, moet je deze dus eerst gaan re-encoden naar een formaat wat wel ondersteund wordt door de loomax.Tony_Montana schreef op 02 december 2003 @ 22:21:
Overigens is het wel goed om de cd als een iso te branden, oftwel gewoon een directory structuur met daarin het divx bestand...
Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB
Ik zou gewoon een losse AVI (met evt. een SRT) op die cd branden.
Zo hoort het namelijk...
Zo hoort het namelijk...
Ik heb afgelopen weekend ook de Loomax Divx speler gekocht bij de Mediamarkt en hij speelt gewoon Divx 3.11, 4.x en 5.x af hoor.
Ook XVid speelt hij goed af.
Na het opgraden van de firmware (te vinden op www.loomax.com) speelt hij ook *.SRT ondertitels af. *.SUB ondertitels heb ik niet, dus kan het dat ook niet testen.
Om te controleren welke divx codec de film is kun je gebruik maken van GSpot (ook te vinden op www.loomax.com).
Voor die 99 euro is dit best een goede Divx speler en ben er dan ook erg tevreden over. Nu maar afwachten hoe het zit met toekomstige firmware updates (met nieuwe codecs).
Na het opgraden van de firmware (te vinden op www.loomax.com) speelt hij ook *.SRT ondertitels af. *.SUB ondertitels heb ik niet, dus kan het dat ook niet testen.
Om te controleren welke divx codec de film is kun je gebruik maken van GSpot (ook te vinden op www.loomax.com).
Voor die 99 euro is dit best een goede Divx speler en ben er dan ook erg tevreden over. Nu maar afwachten hoe het zit met toekomstige firmware updates (met nieuwe codecs).
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
mensen bedankt voor de reactie's!!
Ondersteund die ook b-frames, qpel en gMC ?speedme schreef op 03 december 2003 @ 08:02:
Ik heb afgelopen weekend ook de Loomax Divx speler gekocht bij de Mediamarkt en hij speelt gewoon Divx 3.11, 4.x en 5.x af hoor.
werkelijk geen idee
Ik weet niet eens wat het zijn, laat staan of ik weet dat het ondersteund wordt.
Ik weet niet eens wat het zijn, laat staan of ik weet dat het ondersteund wordt.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Ik heb net de handleiding bekeken
en volgens dat documentje, ondersteund hij GEEN GMC en QPEL
( al heb ikook geen idee wattut isz momenteel )
en volgens dat documentje, ondersteund hij GEEN GMC en QPEL
( al heb ikook geen idee wattut isz momenteel )
De enigste spelers die dat ondersteunen zijn de Grand Prix, Elta 8883 MP4 en de Ascomtec DVD-3004. Deze zijn gebouwd rond de MediaTek MT1389 chipset, de beste chip atm.Anoniem: 40422 schreef op 03 december 2003 @ 13:17:
[...]
Ondersteund die ook b-frames, qpel en gMC ?
Weet iemand waar die Elta's te koop zijn ?Mantis schreef op 06 december 2003 @ 12:47:
[...]
De enigste spelers die dat ondersteunen zijn de Grand Prix, Elta 8883 MP4 en de Ascomtec DVD-3004. Deze zijn gebouwd rond de MediaTek MT1389 chipset, de beste chip atm.
Anoniem: 99698
Yo !
Ik heb ook de Loomax X-50 DVD speler gekocht.
Bij de Media Markt natuurlijk !
Divx 3.11, Divx 4.x, Divx 5.x and XviD werkt gewoon goed.
Ik raad iedereen aan de Firmware Update te downloaden, anders heb je nog de minimale setup opties en problemen.
Download de Firmware Update @ www.loomax.com
Bij het branden sluit de CD af en kies voor Disc at once optie.
De problemen die ik tegenkom zijn vooral bij divx movies/series/tvripz die een hogere fps hebben. ongeveer rond 100
Nadat ik ze natuurlijk met Gspot heb gecontroleerd. Daardoor kan de boel haperen en stoppen. gelukkig niet bij de meeste films.
Weet iemand zulke divx films te fixen zonder re-encoding ?
Ik heb ook de Loomax X-50 DVD speler gekocht.
Bij de Media Markt natuurlijk !
Divx 3.11, Divx 4.x, Divx 5.x and XviD werkt gewoon goed.
Ik raad iedereen aan de Firmware Update te downloaden, anders heb je nog de minimale setup opties en problemen.
Download de Firmware Update @ www.loomax.com
Bij het branden sluit de CD af en kies voor Disc at once optie.
De problemen die ik tegenkom zijn vooral bij divx movies/series/tvripz die een hogere fps hebben. ongeveer rond 100
Nadat ik ze natuurlijk met Gspot heb gecontroleerd. Daardoor kan de boel haperen en stoppen. gelukkig niet bij de meeste films.
Weet iemand zulke divx films te fixen zonder re-encoding ?
DivX met een fps rond de honderd?
Frames per seconde?
Frames per seconde?
Ik denk dat 'ie bitrate in KB/sec bedoelt.. Een andere logische verklaring voor die zin is er niet
(en zelfs dit is niet echt alles...)
[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 12-12-2003 01:05 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Hey
Jongens ik bedoel fps, sorry voor de onduidelijkheid
Het is 119 fps om precies te zijn, bij sommige anime series van Naruto bijvoorbeeld.
De draaien gewoon niet of bevriezen , maar ik had loomax effe gemailed.
Ik vroeg ze waarom dit soort films vastlopen en hoe ik ze kan fixen.
Ik kreeg:
The Chip in the player is not made for avery high frames.
On the other hand it is useless to convert movies with
a very high framerate, as the normal tv cannot show the difference.
Ze hebben wel gelijk dat het toch niks uitmaakt op een normale tv die hoge frame rates, maar ze gaven niet er bij hoe ik ze fix.
Mocht iemand dit probleem ook hebben of een oplossing weten plz post
Jongens ik bedoel fps, sorry voor de onduidelijkheid
Het is 119 fps om precies te zijn, bij sommige anime series van Naruto bijvoorbeeld.
De draaien gewoon niet of bevriezen , maar ik had loomax effe gemailed.
Ik vroeg ze waarom dit soort films vastlopen en hoe ik ze kan fixen.
Ik kreeg:
The Chip in the player is not made for avery high frames.
On the other hand it is useless to convert movies with
a very high framerate, as the normal tv cannot show the difference.
Ze hebben wel gelijk dat het toch niks uitmaakt op een normale tv die hoge frame rates, maar ze gaven niet er bij hoe ik ze fix.
Mocht iemand dit probleem ook hebben of een oplossing weten plz post
volges mij zit je toch fout hoor, want ik heb ook naruto gebrand op cd's maar de fps is toch echt 23.976, misschien is de codec gewoon geen xvid/divx maar wmv oid... zo'n hoge fps bestaat nie bij films, dvd's werken ook niet met hogere fps dan 30...in mijn yamada dvx-6000 werken gewoon alle animes, die divx 3.11,4,5/Xvid/asf zijn geen rm en geen qt, maar das logisch... volges mij is er nie veel verschil tussen de yamada en de loomax van wat erin zit...
Hi
Er is een nieuwe update voor de Loomax X-50
Firmware Update 2.0 zie www.loomax.de
Heeft iemand deze al geprobeerd ?
rssj
Er is een nieuwe update voor de Loomax X-50
Firmware Update 2.0 zie www.loomax.de
Heeft iemand deze al geprobeerd ?
rssj
Ik zag het ook, maar heb hem nog niet geprobeerd.
Volgens mij is alleen de naam veranderd, want als ik de ZIP download en uitpak staat er een tekst file bij.
In dit bestand staat exact dezelfde tekst als in versie 1.0 dus volgens mij is het niet eens een update.
Kan iemand dit beamen ?
Volgens mij is alleen de naam veranderd, want als ik de ZIP download en uitpak staat er een tekst file bij.
In dit bestand staat exact dezelfde tekst als in versie 1.0 dus volgens mij is het niet eens een update.
Kan iemand dit beamen ?
Hi
Jah speedme je hebt gelijk, maar ga nu eens naar de www.loomax.de dus de duitse versie van de site.
Als je nu gewoon de duitse versie download van de firmware update 2.0 krijg je wel een text bestand met firmware update 2.0 in de ZIP
Dit is lame, want volgens mij hebben ze de text bestanden niet aangepast.
Jah speedme je hebt gelijk, maar ga nu eens naar de www.loomax.de dus de duitse versie van de site.
Als je nu gewoon de duitse versie download van de firmware update 2.0 krijg je wel een text bestand met firmware update 2.0 in de ZIP
Dit is lame, want volgens mij hebben ze de text bestanden niet aangepast.
Ik zie het, maar de tekst in het dokument is hetzelfde.
Ik denk werkelijk niet dat er een update is hoor !
Maar be my guest en probeer het uit zou ik zeggen
Ik denk werkelijk niet dat er een update is hoor !
Maar be my guest en probeer het uit zou ik zeggen
Anoniem: 39762
Loomax is overgenomen door ene of andere japanner....
Deze firma is zo netjes geweest om een aparte website aan de "oude" Loomax spullen te wijden.
Hier vindt je dus de handleidingen, foto's en firmware..
De firmware zorgt er voor dat:
· Subtitles (*.sub) in MPEG4-Format are supported. (english letters only – no special signs)
· 2x Zoom supported
· Loading speed of CD with many folders speeded up.
· MP3-Disc-Scan problem solved.
De url luidt:
http://www.loomax2002-2004.de/support.php?prod=dvd
scroll naar beneden en stem in met de getoonde voorwaarden...
Daarna kan je allerlei spul downen.. Voer de firmware update uit als uitgelegd in het word-doccie.
Bij mij heeft dit wel iets geholpen...
Heb de laatste tijd alleen last van freezing DIVX/XVID's na zo'n 20 minuten..
Ben bang dat er geen firmware updates meer komen. ik ben er nu naar op zoek.
Deze firma is zo netjes geweest om een aparte website aan de "oude" Loomax spullen te wijden.
Hier vindt je dus de handleidingen, foto's en firmware..
De firmware zorgt er voor dat:
· Subtitles (*.sub) in MPEG4-Format are supported. (english letters only – no special signs)
· 2x Zoom supported
· Loading speed of CD with many folders speeded up.
· MP3-Disc-Scan problem solved.
De url luidt:
http://www.loomax2002-2004.de/support.php?prod=dvd
scroll naar beneden en stem in met de getoonde voorwaarden...
Daarna kan je allerlei spul downen.. Voer de firmware update uit als uitgelegd in het word-doccie.
Bij mij heeft dit wel iets geholpen...
Heb de laatste tijd alleen last van freezing DIVX/XVID's na zo'n 20 minuten..
Ben bang dat er geen firmware updates meer komen. ik ben er nu naar op zoek.
Pagina: 1