Gebruikerservaring met de KiSS DP-450 / DP-500

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.719 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 18:02
HELP!

ik heb een DP-500, net de nieuwe firmware gedownload en op CD-RW geburnd.

ik doe de cd er in, kiss aan... verschijnt BOOTING in display....

en vervolgens... NIX! na 5 min... NIX! 10 min... NIX! 15 min.. NIX!

ik kan nu dus niets meer! ik krijg de cd er niet uit, en hoe lang ik de speler ook aan laat, er gebeurd niets!

Iemand die dit al eens bij de hand gehad heeft of weet hoe dit op te lossen?

of duurt het gewoon een uur voordat de cd boot bij firmware 2.7.4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
booten gaat erg snel seconden werk in plaats van minuten.

je kan via de uitknop de kiss uitdoen. En dan nogeens opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langman
Al stuk of 10 x gedaan. en ook met snel op eject drukken. maar er gebeurd niets! er verschijnt alleen weer vrolijk "Booting" in het scherm

is er een hotkey om de cd er uit te krijgen of de speler niet te laten booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
er zit een computer dvd speler in. Normaal hebben die een gat waar je een naald/peperclip in kan steken. Als je dan de speler schuin houdt gaat het laadje open.

ik weet niet of dit gat ook op de kiss beschikbaar is.
een hotkey weet ik zosnel niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langman
goeie tip, alleen dat gat is niet beschikbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
ja een ander idee wat wel link is en ik ook niet zeker van ben is de kiss-speler op de kop houden. Maar denk dat je dan beter contact met kiss eerst kan opnemen.

kijk ook hier even:
http://www.topforum.nl/pl...lined1=eject&lined2=#2974

[ Voor 27% gewijzigd door adewidt op 12-10-2003 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langman
Thanx! bekend probleem dus. :( dan grijp ik ook maar naar een schroevendraaier..

Zeg maar dag tegen de garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
je hebt wel je televisie op het av kanaal tijdens booten?
want de firmware upgrade gaat niet automatisch. Je moet wel nog een keuze maken tussen partial of full update!

las hier iemand namelijk die dat vergeten was: http://www.topforum.nl/pl...lined1=eject&lined2=#2589

edit:
probeer anders 1 minuut na booten op de enter toets op je afstandsbediening te duwen. Als je dan in het display na een tijdje een teller ziet lopen is het goed .

[ Voor 24% gewijzigd door adewidt op 12-10-2003 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10-2023

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Jongens,

De DP-508 staat op de website voor €499,-. Volgens mij is hij dus verkrijgbaar op dit moment.

Al iemand die hem besteld heeft?

I think, therefor I am.....I think.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langman
:D dat ben ik niet vergeten, ik heb zelfs met mijn dvd speler geprobeerd of er niet iets stuk was, maar die doet het gewoon via dezelfde kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

ben ook trots eigennaarmet de dp-500 alleen nu wil ik wat beter geluid :P
kheb een supertech 55cm tvtje maar wil wel wat beter geluid :+
alleen ik zit te zoeken zie ik online dat speaker setjes evenveel kosten als setjes met dvd speler of ligt dat aan mij :?
maar om mooie surround speakers op de dp aan te sluiten heb ik dan een decoder oid nodig :? khoef niet de beste harmon kardon/bose zooi te hebben, gewoon een mooi geluidje voor een mooie prijs.
zijn pc speakers hier ook een optie voor eigenlijk :?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Langman schreef op 12 oktober 2003 @ 22:54:
HELP!

ik heb een DP-500, net de nieuwe firmware gedownload en op CD-RW geburnd.
Okee, heb ik ook direct een tip voor de toekomst: gebruik GEEN CD-RW!!!! Zo heb ik mijn yamakawa een keer om zeep geholpen. Ik moest de eeprom in een eeprom brander opnieuw flashen om het ding weer aan de praat te krijgen.

Voor die kwart euro die je kwijt bent aan een firmware CD moet je niet gaan branden op halfbrakke CD-RW's en onnodig risico gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PoweRoy schreef op 13 October 2003 @ 08:31:
ben ook trots eigennaarmet de dp-500 alleen nu wil ik wat beter geluid :P
kheb een supertech 55cm tvtje maar wil wel wat beter geluid :+
alleen ik zit te zoeken zie ik online dat speaker setjes evenveel kosten als setjes met dvd speler of ligt dat aan mij :?
maar om mooie surround speakers op de dp aan te sluiten heb ik dan een decoder oid nodig :? khoef niet de beste harmon kardon/bose zooi te hebben, gewoon een mooi geluidje voor een mooie prijs.
zijn pc speakers hier ook een optie voor eigenlijk :?
Als je echt mooi geluid wilt hebben moet je echt naar een AV versterker (marantz, harman kardon etc.) gaan kijken.
Dan kan je daarbij 2 of 5 boxen halen naar keuze. dat klinkt echt veel beter dan die crappy pc setjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Laatst online: 02-08 10:59
De new firmware eens uitgeprobeerd.
Plus:
* Alle divx 3.11 (low motion) decoded movies lopen goed!
* Ondertiteling bij enkelen loopt netjes met de film mee ;) !
*RW/FW doet het idd nu bij divx, maar niet echt superb, je spoelt het beeld blijft een tijd hangen en tada daar is de film weer... geef mij maar de search functie!

Min:
* Nog steeds doen mijn DVD+R's het niet super en blijven ze redelijk vaak hangen!
* Als ik een divx afspeel doet mn Coax (geluid) aansluiting het ineens niet meer!?!Maar bij een normale muziek cd of cd-r doet ie het weer wel. CrAp!
(En nog een min maar dat ligt meer bij mezelf lol: Ik had een DP500 aan moeten schaffen!! :'( Darm wat mis ik het streamen van divx en mp3!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiMacho schreef op 13 oktober 2003 @ 09:26:
De new firmware eens uitgeprobeerd.
Plus:
* Alle divx 3.11 (low motion) decoded movies lopen goed!
* Ondertiteling bij enkelen loopt netjes met de film mee ;) !
*RW/FW doet het idd nu bij divx, maar niet echt superb, je spoelt het beeld blijft een tijd hangen en tada daar is de film weer... geef mij maar de search functie!

Min:
* Nog steeds doen mijn DVD+R's het niet super en blijven ze redelijk vaak hangen!
* Als ik een divx afspeel doet mn Coax (geluid) aansluiting het ineens niet meer!?!Maar bij een normale muziek cd of cd-r doet ie het weer wel. CrAp!
(En nog een min maar dat ligt meer bij mezelf lol: Ik had een DP500 aan moeten schaffen!! :'( Darm wat mis ik het streamen van divx en mp3!)
Owkee, 2 van de pluspunten die je opnoemt vind je niet echt pluspunten zo te lezen? Ondertiteling loopt mee met een knipoog en geef jou maar search?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 09:09:
[...]

Okee, heb ik ook direct een tip voor de toekomst: gebruik GEEN CD-RW!!!! Zo heb ik mijn yamakawa een keer om zeep geholpen. Ik moest de eeprom in een eeprom brander opnieuw flashen om het ding weer aan de praat te krijgen.

Voor die kwart euro die je kwijt bent aan een firmware CD moet je niet gaan branden op halfbrakke CD-RW's en onnodig risico gaan lopen.
ik brand iedere keer met nero de firmware op een cd-rw.
hier met dp450 geen problemen gehad.

verder werkt de ff/rw functie met xvid films helemaal geweldig hier.
Aangezien 95% van al mijn films xvid is en de rest divx ben ik zeer tevreden over deze feature.

[ Voor 14% gewijzigd door adewidt op 13-10-2003 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langman
De cd is eruit!

even met Paul gebeld van DivxPlayer.nl en hij wist de hotkey

Houd de Eject button ingedrukt
zet de speler aan
wacht tot laatje naar buiten komt

:( ik heb dit zelf dus ook al 10x geprobeerd, en dan heb je iemand aan de telefoon, en het werkt wel :D

het kan dus zonder schroevendraaier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op 13 oktober 2003 @ 09:50:
[...]

Owkee, 2 van de pluspunten die je opnoemt vind je niet echt pluspunten zo te lezen? Ondertiteling loopt mee met een knipoog en geef jou maar search?
Nou het zit zo: Eindelijk is er dan een RW/FW functie voor de divx, dus ben ik er positief over, maar het behoeft nog vele verbeteringen!!! De search blijft bij nog handiger!!!
Forget about the ;) ok?? ;)

En over het geen CD/rw gebruiken voor de firmware update... Tja das natuurlijk onzin. Ik gebruik een CD/rw die al 4 jaar oud is, maar nog perfect werkt! Je kunt net zo goed een CD-r gebruiken die een beetje brak is of het kan aan een foutje tijdens het branden liggen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort een DP450, heerlijk apparaat, die nieuwe firmware klinkt erg goed, moet ik vanavond eens proberen.
Maar nog 1 probleempje...

Als ik een widescreen film kijk dan komen die zwarte balken boven en onder het beeld (weet ik hoort zo) maar die zwarte balken zijn niet zwart maar eigenlijk overdreven gezecht lichtgrijs.... hoe krijg ik die balken donkerder??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 17:58
Contrast en/of Brightness van je TV iets terugschroeven ;)

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat heeft geen zin ... et zit in de dp450 want net onder en boven het beeld van de dp450 zit er nog een stukje gitzwart van de tv zelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Zitten die balken dan niet in de film zelf? Speel hem eens af op je PC.
Heel soms worden de balken in de film zelf gezet, vraag me ook niet waarom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langman
eindelijk op 2.7.4, ik probeer een WMV te laden, maar die worden niet gezien?

is het iemand anders al wel gelukt?
of is Microsoft MPEG4 Version 3 geen WMV?

Is die codec niet voor ASF?

[ Voor 9% gewijzigd door Langman op 13-10-2003 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Laatst online: 02-02 17:53
waarom pakt hij eigenlijk de mpg neit van een svcd , als ik em uitpak en dan stream , ik bedoel zo bijzonder is die codec toch ook niet ? behoorlijk irritant want ik heb heel wat svcds die ik neit wil branden maar wel wil spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
het is geen wmv codec.
overigens zullen jouw wmv films versie 8 of 9 zijn en geen versie 3.

alleen wat Microsoft MPEG-4 version 3 voor een codec is weet ik ook niet?
nog nooit van gehoord, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
Weet hier iemand meer over de nieuwe IA?
-> IA Pagina

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wh-vanderpost schreef op 14 October 2003 @ 08:43:
Weet hier iemand meer over de nieuwe IA?
-> IA Pagina
Deze IA wordt door een zgn "nieuwe" winkel gehouden, volgens mijn is dat niet helemaal de bedoeling van een IA. Of die gasten te vertrouwen zijn weet ik dus ook niet maar ik vind dit voor een winkel niet echt goed zaken doen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scheelt naar mijn weten ook bijna niks met de gewone prijs bij bijv. Megapool, daar kost de DP-450 199 € nu. dacht dat zo'n IA altijd voor de speciale produkten was die bijna nergens leverbaar zijn en door zo'n IA een stuk goedkoper worden?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou half november weer een echte IA (Deel III alweer!!) waarin er hele scherpe prijzen zullen vallen. Ook gaan we dan de nieuwe spelers aanbieden!!

Wacht dus maar even met kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 16:53:
Het scheelt naar mijn weten ook bijna niks met de gewone prijs bij bijv. Megapool, daar kost de DP-450 199 € nu. dacht dat zo'n IA altijd voor de speciale produkten was die bijna nergens leverbaar zijn en door zo'n IA een stuk goedkoper worden?!?
De IA is met Regiovrij ;) Dat kost ook extra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:37

Vincent Meijer

You better believe it!

Ik heb sinds kort een KiSS DP-500. Helaas is het bij mij niet mogelijk om een netwerk kabel te leggen tussen m'n pc en de speler. Daar had ik nu het volgende op bedacht en zou graag daar jullie mening over willen weten. Thuis heb ik op m'n pc een wifi usb adapter aan m'n pc hangen om een p2p netwerk te creëren met m'n pda. Nu dacht ik eraan om een accesspoint te kopen en deze direct via een utp kabel op de DP-500 aan te sluiten. Vervolgens stel ik m'n pc in als dhcp server en als het goed is krijgt dan de divxplayer een ip adres toegewezen. Wat ik me alleen afvraag is of 11mbit wel snel genoeg is? Graag jullie mening en advies.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Dat zou moeten werken in principe. 11mbit is ook meer dan genoeg voor een divx/xvid te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
Je zou natuurlijk ook een 54 Mbit wireless access point kunnen halen, dan zit je zeker goed. Want die 11 Mbit wordt natuurlijk ook alleen in theorie gehaald.

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
meijern schreef op 15 October 2003 @ 02:05:
Ik heb sinds kort een KiSS DP-500. Helaas is het bij mij niet mogelijk om een netwerk kabel te leggen tussen m'n pc en de speler. Daar had ik nu het volgende op bedacht en zou graag daar jullie mening over willen weten. Thuis heb ik op m'n pc een wifi usb adapter aan m'n pc hangen om een p2p netwerk te creëren met m'n pda. Nu dacht ik eraan om een accesspoint te kopen en deze direct via een utp kabel op de DP-500 aan te sluiten. Vervolgens stel ik m'n pc in als dhcp server en als het goed is krijgt dan de divxplayer een ip adres toegewezen. Wat ik me alleen afvraag is of 11mbit wel snel genoeg is? Graag jullie mening en advies.
Mijn ervaring is dat op mij 11 Mbit WiFi DivX streamen maar net gaat. Ik zou dus met het oog op DivX zeker voor 54 Mbit gaan.

Het hangt natuurlijk allemaal af van waar de accespoints staan hoe dik muren zijn etc. maar op korte aftsanden (tot 15 M) zit je met 54 Mbit het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Even wat nieuws van Paul (divxplayer.nl)
Er zou eigenlijk al in de firmware: 2.74 wma support zitten... Nu komt dat waarschijnlijk in de volgende firmware!!!

[ Voor 3% gewijzigd door DiMacho op 15-10-2003 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pppppppffffffffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind dat de 2.7.4 al erg goed draait, de KiSS is nu zeker de beste DivX speler die er is met de meeste mogelijheden.

dat WMA het "nog" niet doet vind ik niet echt zwaar wegen. het is een DvD en DivX speler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 08:33:
[...]

Mijn ervaring is dat op mij 11 Mbit WiFi DivX streamen maar net gaat. Ik zou dus met het oog op DivX zeker voor 54 Mbit gaan.

Het hangt natuurlijk allemaal af van waar de accespoints staan hoe dik muren zijn etc. maar op korte aftsanden (tot 15 M) zit je met 54 Mbit het beste
Alles hangt natuurlijk af van hoe sterk je signaal doorkomt, maar ik heb vroeger via 10mbit-UTP (dat bijlange na geen 10meg/s haalde :( ) perfect kunnen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds een probleem met DivX 3.11 FastMotion gecodeerde avis. Na een 45 minuten wijkt het geluid een second of 5 af. Wat kan ik hieraan doen (kheb een Kiss 450 met 2.7.4 firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Ik ga vandaag een 54Mbit accesspoint kopen. Alleen is mijn wifi usb adapter maar 11mbit. Mocht dit nou te traag zijn dan haal ik ook nog een 54mbit adapter. Ik laat jullie weten of het lukt. Trouwens je kan natuurlijk ook een bridge kopen. Deze apparaatjes zorgen ervoor dat je elk wired apparaat kan aansluiten in een wireless netwerk. Alleen zijn die bridges moeilijker te verkrijgen.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:15
nou nou, om nou gelijk voor een 54 mbit te gaan... Ik denk dat het met 11 mbit ook wel gaat lukken, want als je naar je divx'jes kijkt, is de hoogste die ik hier heb 1800 kbit/s, oftewel 1 a 2 mbit/s. Dat haal je echt wel met 11mbit wireless apparatuur, denk ik hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo.. ik heb gisteren maar eens de firmware geupdate. (wat overigens opvallend gemakkelijk gaat :) )
Hieronder mijn bevindingen:

Firmware 2.7.1
- Enkele (zowel divx als xvid) willen niet afspelen met subtitles (.srt of .sub). Zónder deze subtitles willen de films wel afspelen.
- Enkele DivX (div3; DivX 3 Low-Motion) films spelen schokkend af of blijven halverwege hangen.

Firmware 2.7.4
- Enkele (zowel divx als xvid) willen niet afspelen met subtitles (.srt of .sub). Zónder deze subtitles willen de films wel afspelen. --> Op dit punt dus geen verbeteringen
+ Mijn DivX (div3; DivX 3 Low-Motion) Films draaien nu wel soepel.
+ Zoekfuncite (FF,FR) in DivX/XviD. De spoelfunctie is erg handig, maar mag nog wat verbeterd worden: spoelsnelheid 4X zou ook wel handig zijn (8x is momenteel het traagst) & na het spoelen wordt alsnog automatisch een 'time-search' uitgevoerd (wat redelijk lang duurt).
--update--
+ Weergave van .mpg-bestanden is ook verbeterd. Enkele mpgjes die voorheen bleven hangen, spelen nu wel gewoon af

De meeste van mijn DivX/XviD-bestanden speelt 'ie nu wel redelijk goed af. slechts enkele doen het alleen zónder ondertiteling en bij enkele wordt de codec (Qpel) niet ondersteund.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 12:59:
- Enkele (zowel divx als xvid) willen niet afspelen met subtitles (.srt of .sub). Zónder deze subtitles willen de films wel afspelen.
ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Zo'n 30 films alle met ondertiteling (.srt allemaal) en ze deden het allemaal goed.
Alleen moeten ze nog de timing van de ondertitels iets beter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
ik heb danet een microsoft mpeg-4 version3 film getest (had 1 film liggen die deed het nooit dacht dat het divx was maar blijkbaar microsoft mpeg-4 version3)

moet zeggen dat die film (oceans eleven) goed werd afgespeeld. FF/RW werkte ook goed in de film. Toch zijn er geloof ik maar zeer weinig films met deze codecs. Zie liever wmv support komen, maar hoe meer codecs hoe beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langman
idd, hoe meer codec's hoe beter. ik hoop dat ze nu snel eens een x komen met een fix voor de digitale geluiduitgang icm 3.11 films met mp3 codec. die doen het namelijk nog steeds niet bij mij, analoog wel, digitaal niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
Ben sinds gisteren ook de trotse bezitter van een DP-500. Nu wil ik DVD's over het netwerk af gaan spelen (heb een hele grote HD met dvd films). Nu kan ik deze wel afspelen, maar loop toch tegen 3 problemen op.

Ten eerste kan ik de menu-functies binnen de dvd niet gebruiken, verder werken de next/previous controls, alsmede de subs niet. Heeft iemand hier ervaring mee/een oplossing voor?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alexbl69 schreef op 15 October 2003 @ 19:28:
Ben sinds gisteren ook de trotse bezitter van een DP-500. Nu wil ik DVD's over het netwerk af gaan spelen (heb een hele grote HD met dvd films). Nu kan ik deze wel afspelen, maar loop toch tegen 3 problemen op.

Ten eerste kan ik de menu-functies binnen de dvd niet gebruiken, verder werken de next/previous controls, alsmede de subs niet. Heeft iemand hier ervaring mee/een oplossing voor?
Ik wist niet eens dat je DVD's ook kon streamen via de KiSS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Ben nu wat verder aan het experimenten met die DVD's over het netwerk maar echt lekker gaat dat niet. Heel veel 'file not found', ook als een film lekker aan het spelen is en hij naar de volgende .VOB moet gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door alexbl69 op 15-10-2003 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz geef mij maar een omgebouwde xbox :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Nou ik heb vandaag ff een accespoint gehaald. Helaas krijg ik het wireless niet aan de praat. Ik heb geloof ik het accespoint wel goed geinstalleerd want ik kan wireless via m'n pc het accespoint benaderen. Ik kan ook via m'n ipaq internetten en bestanden vanaf m'n pc inlezen. Dus de dhcp server werkt prima. Ik heb de DP-500 dus op de ethernet poort van het accesspoint aangesloten. Deze zou dus lijkt mij automatisch ook een ip adres toegewezen moeten krijgen. Dit kan ik geloof ik niet controleren.
Als ik de speler in deze test setup gewoon via een kabel aan m'n switch hang dan vindt ie wel een host en is het geen probleem om films over het netwerk te streamen. Bovendien als ik een andere pc aan het accesspoint hang via de ethernet poort dan kan ik op die pc gewoon internetten en het netwerk benaderen. Wat doe ik fout?

[ Voor 13% gewijzigd door Vincent Meijer op 15-10-2003 20:33 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snitch191
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04-2006
meijern schreef op 15 October 2003 @ 19:54:
Nou ik heb vandaag ff een accespoint gehaald. Helaas krijg ik het wireless niet aan de praat. Ik heb geloof ik het accespoint wel goed geinstalleerd want ik kan wireless via m'n pc het accespoint benaderen. Ik kan ook via m'n ipaq internetten en bestanden vanaf m'n pc inlezen. Dus de dhcp server werkt prima. Ik heb de DP-500 dus op de ethernet poort van het accesspoint aangesloten. Deze zou dus lijkt mij automatisch ook een ip adres toegewezen moeten krijgen. Dit kan ik geloof ik niet controleren.
Als ik de speler in deze test setup gewoon via een kabel aan m'n switch hang dan vindt ie wel een host en is het geen probleem om films over het netwerk te streamen. Bovendien als ik een andere pc aan het accesspoint hang via de ethernet poort dan kan ik op die pc gewoon internetten en het netwerk benaderen. Wat doe ik fout?
Wellicht (ik heb hier nog nooit mee geexperimenteerd) kun je de werking van het accesspoint niet omdraaien. Dat is volgens mij wat jij doet: immers normaal gesproken verbind je een aantal (wireless) stations via het accesspoint met het wired LAN. In dit wired LAN bevindt zich normaliter de DHCP-server, PDC etc. . Wat jij doet is de DHCP server in het wireless LAN hangen en vervolgens de client in het wired gedeelte zetten. Wellicht dat het dus een DHCP functionaliteit issue is. Kun je uberhaupt in het accesspoint (AP) configureren waar het AP de dhcp-requests heen moet forwarden? In bijvoorbeeld een Cisco 340 AP kun je dit wel. (werkt perfect ;) ). Er is waarschijnlijk een duidelijk onderscheid in radio en ethernet functionaliteit. Misschien kun je in het AP eea anders instellen. Overigens kan de DP-500 toch ook met een statisch IP geconf. worden?

Over of 11Mbit/s voldoende is: natuurlijk is dit voldoende. In praktijk zul je iets van 6 Mbit/s overhouden, de rest is oa 'radio-overhead'. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de speler niet meer dan iets van 3 Mbit/s kan streamen bv.
Zie: http://www.kiss-technology.com/?p=faqdp500&v=users#gen09
In de praktijk komt een 'normale' divx/xvid niet eens op de helft. Overigens zul je met 11Mbit/s een langere afstand/meer obstakels kunnen overbruggen dan met 54Mbit/s. Als het signaal bv door muurtjes/obstakels heen moet dan zul je zien dat 54 mbit/s al snel terugschakeld naar een lagere snelheid.

Ik haat snelheidsbelasting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

snitch191 schreef op 15 October 2003 @ 22:07:
[...]

Wellicht (ik heb hier nog nooit mee geexperimenteerd) kun je de werking van het accesspoint niet omdraaien. Dat is volgens mij wat jij doet: immers normaal gesproken verbind je een aantal (wireless) stations via het accesspoint met het wired LAN. In dit wired LAN bevindt zich normaliter de DHCP-server, PDC etc. . Wat jij doet is de DHCP server in het wireless LAN hangen en vervolgens de client in het wired gedeelte zetten. Wellicht dat het dus een DHCP functionaliteit issue is. Kun je uberhaupt in het accesspoint (AP) configureren waar het AP de dhcp-requests heen moet forwarden? In bijvoorbeeld een Cisco 340 AP kun je dit wel. (werkt perfect ;) ). Er is waarschijnlijk een duidelijk onderscheid in radio en ethernet functionaliteit. Misschien kun je in het AP eea anders instellen. Overigens kan de DP-500 toch ook met een statisch IP geconf. worden?

Over of 11Mbit/s voldoende is: natuurlijk is dit voldoende. In praktijk zul je iets van 6 Mbit/s overhouden, de rest is oa 'radio-overhead'. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de speler niet meer dan iets van 3 Mbit/s kan streamen bv.
Zie: http://www.kiss-technology.com/?p=faqdp500&v=users#gen09
In de praktijk komt een 'normale' divx/xvid niet eens op de helft. Overigens zul je met 11Mbit/s een langere afstand/meer obstakels kunnen overbruggen dan met 54Mbit/s. Als het signaal bv door muurtjes/obstakels heen moet dan zul je zien dat 54 mbit/s al snel terugschakeld naar een lagere snelheid.
Bedankt voor je reactie. Wat jij schrijft over het omdraaien van de werking van het accesspoint heb ik ook een tijdje mee gezeten. Maar ik denk dat dit het toch niet is. Nou waarom dan? Nou omdat ik een gewone pc op de ethernet poort van het accesspoint heb aangesloten en deze pc op auto ip config heb gezet en het gelijk werkte. De pc krijgt keurig een ip toegewezen. Ik zou zeggen dat dit ook het geval moet zijn als ik de speler aansluit.
Ik kan trouwens het accesspoint wel configureren als een gateway/router. Dit heb ik nog niet geprobeerd omdat volgens de manual de internet verbinding aan de ethernet poort moet worden aangesloten.
Ook kan je de speler met een statisch ip adres instellen, maar dit mocht ook niet helpen.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snitch191
Misschien toch een DP-500 beperking dan. Bevinden alle componenten zich in hetzelfde subnet?
IP address eth poort AP, IP op host-PC, DHCP address pool op host PC of statisch IP van DP-500? Wellicht dat dit een vereiste is voor de pc link software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metro2002 schreef op 10 juni 2003 @ 08:14:
de reden dat ik nog niet zo'n ding heb is heel simpel.
heb een goed speakersetje staan van usblaster (de 5.1 digital) maar die is, zoals de naam als doet vermoeden, analoog. 5x analoge tulp om precies te zijn.
en die kiss heeft 2x analoog uit (stereo) en 5.1 is alleen verkrijgbaar via optisch uit of coaxiaal uit :(
dat is overigens bij een heleboel dvdspelers zo en ik snap niet waarom. die elcheapo cyberhome dingen die alternate bv verkoopt heeft wel 5x analoog uit en daarnaast nog optisch en coaxiaal
klopt, daarom ben ik voor de cyberhome gegaan 2 jaar geleden. perfect ding.

ze moeten die kiss daar ook maar mee uitrusten. want mn 5.1 set bestaat uit 3 versterkers hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog even een vraag: Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de 'oude' webradio en de nieuwe webradio 2?

En is er al iets bekend over de releasedatum/prijs van de 558? Wordt een beetje niet goed van dat gewacht...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

snitch191 schreef op 16 oktober 2003 @ 09:33:
Misschien toch een DP-500 beperking dan. Bevinden alle componenten zich in hetzelfde subnet?
IP address eth poort AP, IP op host-PC, DHCP address pool op host PC/ statisch IP van DP-500? Wellicht dat dit een vereiste is voor de pc link software.
Alle componenten bevinden zich in hetzelfde subnet 192.168.0.xxx Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met "DHCP address pool op host PC/ statisch IP van DP-500"

Update:

Ik heb het werkend gekregen. Ik heb op de ethernetpoort van het accesspoint een hub aangesloten. Toen heb ik op de hub de speler aangeslotenen voila het werkte. Vraag me niet waarom maar het werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door Vincent Meijer op 16-10-2003 12:50 . Reden: Update ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd. Ik wil ook wel weten wanneer de DP-558 uitkomt. Ik heb wel iets gehoord van een prijs van rond de €699,-. Zou wel een domper zijn.

Tevens heb ik goed gekeken naar de warmte problemen van sommige gebruikers. Ik denk dat de DP-558 wel gekoelt mag worden. Met een HD, TV-tuner en dan nog de Normale CD/DVD speler wordt de speler wel iets warmer dan eerst.

Is daar misschien al iets over bekend??

De Webradio deel 2 zal waarschijnlijk wel dat je zelf nu ook internet radio's kunt toevoegen.

Ik wacht met spanning af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
meijern schreef op 16 October 2003 @ 12:40:
[...]
Ik heb het werkend gekregen. Ik heb op de ethernetpoort van het accesspoint een hub aangesloten. Toen heb ik op de hub de speler aangeslotenen voila het werkte. Vraag me niet waarom maar het werkt.
Misschien dat jouw Access Point op een uplink poort aangesloten moet worden, of natuurlijk met een cross-cable op een gewone poort. Zou je eigenlijk voor de lol eens moeten proberen om even een cross cable tussen je player en je access point te zetten ... en dan es kijken of het wel werkt zonder hub 8)

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

alexbl69 schreef op 15 October 2003 @ 19:50:
Ben nu wat verder aan het experimenten met die DVD's over het netwerk maar echt lekker gaat dat niet. Heel veel 'file not found', ook als een film lekker aan het spelen is en hij naar de volgende .VOB moet gaan.
Gebruik je wel PClink1.3, of een 3th party proggie als server? PClink1.2 struurt mpeg data naar de kiss in the kleine brokjes, de rest doet het wel goed zover ik weet.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

wh-vanderpost schreef op 16 October 2003 @ 13:46:
[...]

Misschien dat jouw Access Point op een uplink poort aangesloten moet worden, of natuurlijk met een cross-cable op een gewone poort. Zou je eigenlijk voor de lol eens moeten proberen om even een cross cable tussen je player en je access point te zetten ... en dan es kijken of het wel werkt zonder hub 8)
Dat is het volgens mij niet. Het accesspoint heeft namelijk een auto crossover functie. Het maakt dus niet uit of je nou een crossed of een gewone kabel gebruikt. Bovendien gaan de connectie lampjes in beide gevallen gewoon branden.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snitch191
[...]
Alle componenten bevinden zich in hetzelfde subnet 192.168.0.xxx Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met "DHCP address pool op host PC/ statisch IP van DP-500"

Update:

Ik bedoelde: DHCP address pool op host PC -of- statisch IP van DP-500. Ook wel: het uiteindelijke adres wat de DP-500 krijgt (via DHCP) of heeft (statisch). Maar goed het werkt inmiddels en daar gaat het om...

[ Voor 23% gewijzigd door snitch191 op 16-10-2003 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 12:41:
Idd. Ik wil ook wel weten wanneer de DP-558 uitkomt. Ik heb wel iets gehoord van een prijs van rond de €699,-. Zou wel een domper zijn.

Tevens heb ik goed gekeken naar de warmte problemen van sommige gebruikers. Ik denk dat de DP-558 wel gekoelt mag worden. Met een HD, TV-tuner en dan nog de Normale CD/DVD speler wordt de speler wel iets warmer dan eerst.

De Webradio deel 2 zal waarschijnlijk wel dat je zelf nu ook internet radio's kunt toevoegen.

Ik hoorde dat de Nieuwe KiSS producten allemaal geventileerde kappen hebben.
(met sleuven dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 12:41:

€699 een domper? voor een divxspeler met HD die ook nog eens TV-programma's kan opnemen?? Moet je eens naar de Philips of Samsung apparaten kijken die dit kunnen (en nog niet eens met divx erbij): allemaal nog rond de €1000. Dus als €700 klopt, dan is dat errug goedkoop hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Evil Brain schreef op 16 October 2003 @ 17:07:
[...]

€699 een domper? voor een divxspeler met HD die ook nog eens TV-programma's kan opnemen?? Moet je eens naar de Philips of Samsung apparaten kijken die dit kunnen (en nog niet eens met divx erbij): allemaal nog rond de €1000. Dus als €700 klopt, dan is dat errug goedkoop hoor.
Jij vind 699 euro voor (eigenlijk) een DVD/Video combi goedkoop? Heet jij soms rockefeller van achternaam? Ik zat zelf te rekenen op -minimaal- 100 euro minder. Zometteen komen er tig van dit soort apparaten uit en dan zal de prijs toch wel drastusch dalen hoop ik.

Maar 699 is en blijft een boel dinero's ook voor dit wonderbaarlijk staaltje van de laatste techiek.. Ik vind eigenlijk de 508 al behoorlijk overpriced als je nagaat dat er alleen een schijf is bijgekomen (en misschien een 10tje extra voor een iets zwaardere voeding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
bstard schreef op 16 October 2003 @ 14:09:
[...]

Gebruik je wel PClink1.3, of een 3th party proggie als server? PClink1.2 struurt mpeg data naar de kiss in the kleine brokjes, de rest doet het wel goed zover ik weet.
Na een upgrade naar 1.3 gaat het idd iets beter. Maar dvd-menu's en subs zijn nog steeds niet te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan het kloppen dat webradio 2 nu down is ? doet t nl niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
weet iemand wanneer de DP-1000 en DP-470 uitkomen? en welke prijs ze hebben?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 17:47:
[...]

Jij vind 699 euro voor (eigenlijk) een DVD/Video combi goedkoop? Heet jij soms rockefeller van achternaam? Ik zat zelf te rekenen op -minimaal- 100 euro minder. Zometteen komen er tig van dit soort apparaten uit en dan zal de prijs toch wel drastusch dalen hoop ik.

Maar 699 is en blijft een boel dinero's ook voor dit wonderbaarlijk staaltje van de laatste techiek.. Ik vind eigenlijk de 508 al behoorlijk overpriced als je nagaat dat er alleen een schijf is bijgekomen (en misschien een 10tje extra voor een iets zwaardere voeding).
ja, want, nogmaals, kijk naar de vergelijkbare apparaten van Philips en Panasonic enzo, die zijn allemaal nog in de 1000 euro. Want het is niet zomaar een DVD/Video combo, je kunt er echt wel wat meer mee. Wat dacht je van bijvoorbeeld makkelijker programmeren, niet meer spoelen om je programma te vinden, 40 uur op de disk, reclame overslaan, monteren op het ding zelf. Om nog maar van de veel grotere beeldkwaliteit te zwijgen. :)

edit:
volgens de site van Correct is hun goedkoopste HDDrecorder 500 euro (van Samsung), maar voor 40 GB. En voor zover ik kan herinneren, was die DP558 80 GB, en de goedkoopste 80GB-recorder is ook 700 euro (van JVC). Dus niet goedkoop, maar ook zeker niet schandalig duur ;)

linkje naar correct.com

[ Voor 18% gewijzigd door The Evil Brain op 16-10-2003 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snitch191
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 19:27:
kan het kloppen dat webradio 2 nu down is ? doet t nl niet
Klopt, ik zag & hoorde in ieder geval vanmiddag weer niks! Ik hoopte dat 't continu down zijn met webradio 2 over zou zijn maar helaas })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is er ergens een foutje in de firmware of software geslopen...
Ik heb een DP-500 met firmware 2.7.4 en gebruik PC Link versie 1.30.

In PC-Link, heb ik de volgende directory structuur:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
   |
   |
   +---Afleveringen_Prog1
   |   |
   |   +---Season.1
   |   |       Film1A.avi
   |   |       Film1B.avi
   |   |       Film1C.avi
   |   |
   |   +---Season.2
   |   |       Film2A.avi
   |   |       Film2b.avi
   |   |
   \---Afleveringen_Prog2
       |
       +---Season.1
       |       Afl1A.avi
       |       Afl1B.avi
       |       Afl1C.avi
       |
       \---Season.2

Op de KISS/TV wordt dit als volgt weergegeven:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
   |
   |
   +---Afleveringen_Prog1
   |   |
   |   +---Season.1
   |   |       Film1A.avi
   |   |       Film1B.avi
   |   |       Film1C.avi
   |   |       Afl1A.avi
   |   |       Afl1B.avi
   |   |       Afl1C.avi
   |   |
   |   +---Season.2
   |   |       Film2A.avi
   |   |       Film2b.avi
   |   |
   \---Afleveringen_Prog2
       |
       \---Season.1
               Film1A.avi
               Film1B.avi
               Film1C.avi
               Afl1A.avi
               Afl1B.avi
               Afl1C.avi

Zoals je ziet, worden alle bestanden uit gelijknamige directories bij elkaar in gegooid. Wel worden daarbij de directories nogsteeds afzonderlijk weergegeven.
Je bestanden komen dus dubbel in de lijst en worden in verkeerde directories weergegeven. Dit is nogal vervelend wanneer je (zoals in mijn geval) erg veel bestanden in zo'n "dubbele directory" hebt staan.

--nog wat anders:--
Zijn er trouwens nog meer mensen met het volgende probleem?:
Enkele films (zowel divx als xvid) willen niet spelen met ondertiteling (.srt of .sub).
Wanneer ik de ondertiteling weghaal, speelt de film wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Laatst online: 02-02 17:53
The Evil Brain schreef op 16 oktober 2003 @ 17:07:
[...]

699 vind ik niet duur, voor zo'n apparaat , toch super vet al je programma's op divx opslaan , wat wil je nog meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 17:52
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 19:32:

--nog wat anders:--
Zijn er trouwens nog meer mensen met het volgende probleem?:
Enkele films (zowel divx als xvid) willen niet spelen met ondertiteling (.srt of .sub).
Wanneer ik de ondertiteling weghaal, speelt de film wel.
He, ja dit heb ik ook met mijn DP-500. Heb het bij 1 XVID film gezien zowel met sub al srt, heb het alleen via netwerkt geprobeerd. Zelfs met een goede sub uit een andere film wil hij niet starten (black screen). Tsja :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 17:52
Ja was ik weer, ik heb het probleem gevonden het zin hem kennelijk in de te lange bestandsnaam, Ik heb ze ingekort en daarna speelde hij wel af met subtitles O-). Het schijnt dat je bij bestandsnamen met meer dan 17 karakters problemen kunt krijgen volgens ander forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
[...]

Update:

Met subnet word dacht ik zoiets als 255.255.255.0 bedoeld, die ander is je IP. Als dat niet goed staat staan de componenten als het ware ieder in een andere straat te brullen ipv in een zelfde straat, kortom, ze zien elkaar niet staan, ondanks je juiste IP range. En misschien moet je ook nog een Broadcast adres hebben? Jij gebruikt 192.168.0.xxx dus dat wordt dacht ik dan 192.168.0.255 als ik het goed heb. Zou toch leuk zijn als je het geheel draadloos aan de gang kreeg, maar er lopen hier vast wel een paar netwerk gurus rond die er meer van weten dan ik. Ow, je hebt het inmiddels draaien, :D :D. Ben wat laat :D.

[ Voor 28% gewijzigd door _XipHiaS_ op 18-10-2003 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InterXs schreef op 18 oktober 2003 @ 12:55:
[...]

699 vind ik niet duur, voor zo'n apparaat , toch super vet al je programma's op divx opslaan , wat wil je nog meer
Uhm 699 euro = 1539 gulden (ik ben nog van die tijd). Voor dat geld heb je je hele huis bijna volstaan met videorecorders en dvd spelers.. Maar alleen omdat dit ding zo'n hoog gadget gehalte heeft verhogen ze de prijs drastisch..

Maar ik heb het alweer door, zo slecht gaat het nog niet met de economie, als iedereen dat bedrag zonder morren voor dit ding wil uitgeven.. |:( Als ik de importeur van dit spul was had ik er nog 100 eurie bij opgegooid, wordt blijkbaar toch wel betaald...

wel te krenterig om DVD's te kopen en divx'en te downloaden, maar aan de andere kant totaal niet opletten waar het geld aan wordt uitgegeven..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 18:36:
[...]

Uhm 699 euro = 1539 gulden (ik ben nog van die tijd). Voor dat geld heb je je hele huis bijna volstaan met videorecorders en dvd spelers.. Maar alleen omdat dit ding zo'n hoog gadget gehalte heeft verhogen ze de prijs drastisch..

Maar ik heb het alweer door, zo slecht gaat het nog niet met de economie, als iedereen dat bedrag zonder morren voor dit ding wil uitgeven.. |:( Als ik de importeur van dit spul was had ik er nog 100 eurie bij opgegooid, wordt blijkbaar toch wel betaald...

wel te krenterig om DVD's te kopen en divx'en te downloaden, maar aan de andere kant totaal niet opletten waar het geld aan wordt uitgegeven..
Hoe heet dat ook alweer .. "Penny-wise and pound foolish" ;) .. maak ik me af en toe ook schuldig aan he.. wat ja.. je moet wat he.. met die gadgets.
Maar koop of maak dan liever een volwaardige pc (met een mooie kast voor mijn part).. .. tv kaart die hardwarematig mpeg 2 encodeert voor het opnemen van tv beelden. Grote harde schijf erin.. en coden maar. Eenmaal opgenomen kun je het nog altijd divxen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yepaap schreef op 18 October 2003 @ 17:15:
Ja was ik weer, ik heb het probleem gevonden het zin hem kennelijk in de te lange bestandsnaam, Ik heb ze ingekort en daarna speelde hij wel af met subtitles O-). Het schijnt dat je bij bestandsnamen met meer dan 17 karakters problemen kunt krijgen volgens ander forums.
Bedankt...
Het inkorten van de bestandsnaam was inderdaad de oplossing :*)
Zelf had ik daar niet aan gedacht, omdat al mijn films nogal (soms extreem) lange bestandsnamen hebben en de meeste spelen wel gewoon met ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Jammer genoeg komt deze later dan de DP-558 : nieuws: Sony showt PlayStation-opvolger PSX
Deze zou ik nog veel eerder bestellen dan dat KiSS ding, maarja als die kiss nou effe lekker opschiet bestel ik die. Wil namelijk heel graag zo'n gadget :)

Een paar plaatjes:
http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20031007/ceat1_03.jpg
http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20031007/ceat1_04.jpg

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

alexbl69 schreef op 16 oktober 2003 @ 18:57:
[...]

Na een upgrade naar 1.3 gaat het idd iets beter. Maar dvd-menu's en subs zijn nog steeds niet te bedienen.
DVD menu´s zitten ook niet in de .VOB´s, en bij mijn weten ondersteund de Kiss de menu´s niet via streaming. Ondertitels zouden wel moeten werken, want bij de svcd´s die ik stream werken de subs wel, mits het .NL subs zijn. De Kiss pakt dan gewoon de subs die je bij prefenences hebt opgegeven. Wisselen van subs als je aan het streamen bent werkt weer niet .. athans, niet bij dat spul dat ik gespeeld heb. Je kan je dan slechts aa/uit zetten, helaas niet een andere taal kiezen.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Homedisc schreef op 19 October 2003 @ 13:58:
Jammer genoeg komt deze later dan de DP-558 : nieuws: Sony showt PlayStation-opvolger PSX
Deze zou ik nog veel eerder bestellen dan dat KiSS ding, maarja als die kiss nou effe lekker opschiet bestel ik die. Wil namelijk heel graag zo'n gadget :)

Een paar plaatjes:
http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20031007/ceat1_03.jpg
http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20031007/ceat1_04.jpg
Nou zie, dáár had ik dan wel een dikke 600 euro voor over. Waarom moet die kiss dan zo veel duurder zijn terwijl hij wel minder mogelijkheden heeft? Dit is overigens een retorische vraag, aangezien niemand nog zeker weet hoe duur het ding eigenlijk gaat worden (toch?).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 14:20 . Reden: Dubbele link verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Euhm...Heb het topic doorgebrowsed , maar het is me nog niet helemaal duidelijk of het regiovrij maken van de player (500) nu wel of niet eenvoudig zelf te doen is.

Er is een firmware update die tevens de dvd drive zelf regiovrij maakt , maareeeuh.... werkt die ook (nog steeds) ?

Zou mooi zijn ... Bespaar ik toch weer 25 EUR :).

Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die SONY PSX ziet er wel tof uit, en de HD is ook groot, maar wat speel je er allemaal mee af?? DIVX?? XVID??

Vast alleen maar DVD. De brander die erin zit zal na verloop van tijd toch te oud worden. Nieuw DVD standaarden zullen komen.

En om nu nog een PSX te kopen terwijl over 1,5 jaar (ergens 2005) de PS3 uit zal gaan komen. Zonde lijkt me om dan een PSX te kopen in 2004.

De KISS DP-558 zal in 2004 vele malen goedkoper zijn. Misschien kun je je HD ook wel up-graden. Nieuwe BIOS laden. En klaar.

Ook al ziet het design van de PSX er goed uit, dat zal wat beloven voor de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 12:09:
Die SONY PSX ziet er wel tof uit, en de HD is ook groot, maar wat speel je er allemaal mee af?? DIVX?? XVID??

Vast alleen maar DVD. De brander die erin zit zal na verloop van tijd toch te oud worden. Nieuw DVD standaarden zullen komen.

En om nu nog een PSX te kopen terwijl over 1,5 jaar (ergens 2005) de PS3 uit zal gaan komen. Zonde lijkt me om dan een PSX te kopen in 2004.

De KISS DP-558 zal in 2004 vele malen goedkoper zijn. Misschien kun je je HD ook wel up-graden. Nieuwe BIOS laden. En klaar.

Ook al ziet het design van de PSX er goed uit, dat zal wat beloven voor de PS3.
Doe je deze er bij, en je bent klaar: http://www.broadq.com/qcast2.htm

Maar ik denk toch wel dat SONY meegaat met de meute en ook divx gaat ondersteunen? Aan dit apparaat te zien weten ze wel vrij goed wat de consument wenst, divx hoort daar ook bij lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje:
Ik zie dat er aparte firmware-upgrades zijn voor pal en ntsc.
Betekent dit dat een regiovrij gemaakte DP-500 toch niet overweg kan met R1 dvd's?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
Fuzz10 schreef op 21 October 2003 @ 10:25:
Euhm...Heb het topic doorgebrowsed , maar het is me nog niet helemaal duidelijk of het regiovrij maken van de player (500) nu wel of niet eenvoudig zelf te doen is.

Er is een firmware update die tevens de dvd drive zelf regiovrij maakt , maareeeuh.... werkt die ook (nog steeds) ?

Zou mooi zijn ... Bespaar ik toch weer 25 EUR :).

Thanks !
Volgens mij gaat het er om dat de DVD-drive zelf die erin zit regio vrij wordt gemaakt en dat je dan in een hidden-menu de regio op "All" kan zetten.
Als het type DVD-speler dat erin zit nog steeds hetzelfde is (wat ik wel denk) dan kan je die RPC-1 firmware er nog steeds op zetten. De nieuwste firmwares van de player zelf ondersteunen het flashen van de interne DVD-speler geloof ik nog steeds. Dus dan is het nu nog steeds een kwestie van een cd'tje fikken en het ding er vanaf laten booten.

Je kan ook even wachten en hem regio-vrij kopen zonder meer te betalen... ;)
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 18:23:
Ik hou half november weer een echte IA (Deel III alweer!!) waarin er hele scherpe prijzen zullen vallen. Ook gaan we dan de nieuwe spelers aanbieden!!

Wacht dus maar even met kopen ;)

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
wh-vanderpost schreef op 21 oktober 2003 @ 14:29:
[...]
Je kan ook even wachten en hem regio-vrij kopen zonder meer te betalen... ;)

[...]
Thanks for the answer...

Zelf wacht ik ook wel ff op de inkoopactie , maar dit is een verjaardagscadeautje , en dan weet je wel hoe het gaat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh-vanderpost
:D Jazeker, zelf alvast kopen en later declareren bij de ouders :D

All knowledge is written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
wh-vanderpost schreef op 21 October 2003 @ 17:35:
:D Jazeker, zelf alvast kopen en later declareren bij de ouders :D
Hahaha.. helaas, deze keer behoor ik tot de gevende partij. <slik>

[ Voor 5% gewijzigd door Fuzz10 op 21-10-2003 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 13:58:
Even een vraagje:
Ik zie dat er aparte firmware-upgrades zijn voor pal en ntsc.
Betekent dit dat een regiovrij gemaakte DP-500 toch niet overweg kan met R1 dvd's?
niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen, dat is alleen voor het beeld, als je een ntsc tv hebt moet je de ntsc versie nemen omdat deze op een andere frequentie werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langman
Heeft er iemand ervaring met het omzetten van RGB naar VGA ?

http://www.divxplayer.nl/Images/Produkten/SCARTComponent.gif

op divxplayer.nl is deze kabel te koop,
maar ik ben op zoek naar het schema hiervan.

heb de got search al uitgeplozen en half google. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
check de TVout faq, daar staat een linkje voor VGA -> SCART

edit:
hiero dus

[ Voor 50% gewijzigd door The Evil Brain op 23-10-2003 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Laatst online: 06-09 21:09
The Evil Brain schreef op 23 October 2003 @ 22:54:
check de TVout faq, daar staat een linkje voor VGA -> SCART

edit:
hiero dus
dit gaat dus over rgb(SCART) --> VGA iets anders dus, geloof dat de pinlayout van het scart gedeelte staat bij de review op dvd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HDD in de DP-500 zetten !!! >:)

Ik vond op topforum het onderstaande bericht:

"ik ga vandaarg proberen 508 op een 500 te zetten ik heb een notebook harddisk en ik vertrouw de psu wel met zo een hdd.
die dingen gebruiken zo weinig stroom.
ik denk dat kiss de mensen een beetje bang aan het maken is omdat het anders voor hun inderdaad wel een soort gemiste kans wordt (maar voor ons dp500 bezitters niet hahaha)"

wie gaat dit als eerste werkend krijgen ?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

He he, dat zou erg stoer zijn. Ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56

Als je dan nog ff wacht dan komt de PS4 en de XBox 3 uit. :+
Zo kan je natuurlijk eeuwig blijven wachten.
Maar ik geloof dat de Ps3 pas voor 2006 gepland stond.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op 24 October 2003 @ 10:41:
He he, dat zou erg stoer zijn. Ik ben erg benieuwd.
Ik hoorde net dat dit alleen kan met een revisie 2 DP-500.
Ik ga meteen kijken!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snitch191
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 11:58:
[...]

Ik hoorde net dat dit alleen kan met een revisie 2 DP-500.
Ik ga meteen kijken!!!
Klinkt als: " Zeer goed plan" Mijn handen jeuken al... Misschien is dan het mogelijk om voor de handige tweaker tegen een zacht prijsje een ombouw kit te leveren 500-> 508 (->558??) Dan kan mijn soldeerboutje weer een beetje roken! 8)7 Of draaf ik nu te ver door? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Als je kijkt op topforum.nl dan zie je dat er al andere gebruikers zijn die het voor elkaar hebben gekregen om een hdd aan te sluiten op de DP-500 :)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snitch191
meijern schreef op 24 October 2003 @ 13:17:
Als je kijkt op topforum.nl dan zie je dat er al andere gebruikers zijn die het voor elkaar hebben gekregen om een hdd aan te sluiten op de DP-500 :)
He dat ziet er cool uit :o Nu eens even kijken of ik nog ergens 100eur vandaan kan toveren om een HD-tje te kopen. Nu maar hopen dat mijn actieve cooling (zie paar postjes terug) niet in de weg zit hehe :9

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.