[OC] Het Grote VapoChill Experience Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59549

Topicstarter
Het Grote VapoChill Topic / Overclocken / Mods / Idee's

Ik zat al meerdere keren te denken om maar's gezellig een Vapochill topic te openen, er zullen heus wel vapochill users zijn toch ? Niet iedereen wilt voor Prometheia gaan :) Ik zelf ben in het bezit van een VapoChill Classic, die verlengd is, en zodra mijn mod klaar is word deze hergast, wat er in komt is nog niet zeker, mischien kan ik nog lagere temps krijgen als ik een andere soort gas gebruik en andere lengte van de capilaire buis.

Asetek - Het bedrijf
Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/Pics/vapo/asetek_logo_S.jpg

asetek, founded in 1997, is a world leader in design and manufacturing of vapor phase cooling solutions for personal computer systems. The company is located in northern Denmark.

asetek's products, sold under the VapoChill brand name, are designed for private PC enthusiasts and professional users who demand exceptional performance and scalability for workstation class applications including, especially, computer-aided design (CAD), digital content creation (DCC), and complex data analysis and manipulation. The company works actively with world leading companies within the hardware and software industries to insure maximum reliability, compatibility, and performance for its products.

asetek's products are sold partly through an international network of resellers and partly through an exclusive network of professional system integrators (SI's), who receive substantial education and training to insure the best possible service and support for their customers.

Wat is PhaseChanging?

Ik heb dit gekopieerd van de site OCPrices waar een goede verklaring staat over de theorie PhaseChanging !

The VapoChill Premium Edition, like its predecessor is based on Vapour Phase change technology. This is basically a fancy description for the way any household fridge works, but look at the size of your fridge, and compare it to the size of a vapochill and you will see that squeezing the technology into such a compact unit is no small achievement! The Vapochill is made up of four core components; the compressor, the condenser, the capillary tube and the evaporator. Flowing throughout this system is a refrigerant. The ideal refrigerant would be non-toxic, unreactive, stable for the lifetime of the refrigerator, ozone-safe, but most importantly we need a compound that has a low boiling point. It’s a well known fact that CFCs fulfil all of these criteria perfectly, apart from one - they deplete the Ozone layer. Inside the VapoChill you will find a refrigerant that has an efficiency close or equal to CFCs, but without the negative environmental impact. R134a was developed by a company called Daikin, and is a brand new and state of the art chemical which fulfils all of the criteria listed above. It is pretty much as close to being a perfect refrigerant as you can currently get.

Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/Pics/vapo/cycle.jpg

In its native warm gaseous form, the R134a is sucked from the evaporator (the section that extracts the heat from the CPU) into the compressor. As its name suggests, the compressor is where the gas is compressed into a liquid form. This is known as change-of-state or phase-change. The liquefied refrigerant is then passed down to the evaporator which is responsible for transferring heat from the CPU into the R134a. The energy required to boil the liquid from a liquid to a gas is substantial, and this energy is extracted from the CPU head. To allow this to happen however, the pressure must be reduced on transit to the evaporator. This is accomplished by passing it through a tube with a very small diameter (a capillary). Without the VapoChill attached to anything, this can result in such a substantial drop in temperature that the CPU readout was actually recording -36C in a room with an ambient temperature of 26C. That’s a ?T of over 62 degrees C – amazing performance. The heat transferred from the CPU into the refrigerant must of course be removed before the cycle can repeat, and thats where the condenser comes in. This is accomplished by running the warm vapour through what is basically a high-surface area radiator. For maximum efficiency this condenser features copper pipes and a 120mm quiet fan blowing through it.

Verschillende versies?

Asetek heeft niet 1 vapochill, maar verschillende :O Je hebt de Vapochill SE welke gewoon een Classic model is, maar heeft een nieuwe chillcontrol, voor de rest is het gewoon een standaard oude Classic vapochill in een nieuw jasje, dit model kan zonder problemen R404A gas dragen. Daarnaast is er ook nog eens de PE model welke duurder is en beter koelt, voor uiterlijk zijn er ook nog een paar veranderingen, bv de Platinum edition, een normale grijs / witte, of een standaard zwarte.

VapoChill PE Premium Specs - Van Born2OC gehaald
Specificaties

- Afmetingen (B x H x D)
VapoChill: 26cm x 56cm x 56cm
Verpakking: 40cm x 60cm x 67cm

- Gewicht
Vapochill (leeg, zonder PSU): 18kg
Verpakt: 22kg

- Algemene specs
Main board types supported ATX / extended ATX
Full length graphics adapters supported
Slots for 7 extension cards
3 x 5 1/4' drive bays (external)
1 x 3 1/2' drive bay (external)
5 x 3 1/2' drive bays (internal)
ATX connector shield
Mounting options for fan cooling of HDD, 120 mm fan
Mounting options for fan cooling of case, 3 x 50 mm fans (42 mm hole spacing).

- Vooropgestelde prestaties
Standard Edition:
Idle, 0W: -26°C
Full load, 100W: -10°C
Max. stable load (@ -5°C): 130W

Premium Edition:
Idle, 0W: -32°C
Full load, 100W: -13°C
Max. stable load (@ -5°C): 160W

- PSU voorwaarden:
Start-up:
Cut-in voltage: 10.9V
Peak current @ 12 (50 ms): 12A +/- 1A
Peak current @ 10 (50 ms): 14A +/- 1A

In werking:
Cut-out voltage: 9.6V
Stroom @ 12V en 100W heat load: 6.6A

- Geluidsniveau
35dB(A)

Plaatjes
De VapoChill
De VapoChill II
De VapoChill Kast
De VapoChill Kast - Achterkant -

De Evaporator
Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/Pics/vapo/CPUkit.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/Pics/vapo/head.jpg

De Evaporator word doormiddel van een hold down vast gemaakt op de processor, de Vapochill staat bekent om core's te crushen van AMD Cpu's welke erg fragiel zijn, met een pentium 4 processor heb je geen tot weinig problemen met de hold down, alhoewel ik zelf de hold down pure poep vind :P doet hij toch zijn werk, De Prometeia bijvoorbeeld heeft een luchtdichte connectie tussen de evaporator en de core, bij de vapochill is dat niet zo, en dus meer kans op condensatie, maar door middel van heaterplaatjes, veel neophreen, en gezond verstand heb je geen tot weinig problemen :)

Reviews
Born2oc Nederlandstalige review
Tweakers.net Nederlandstalige review
Meer reviews

Brand maar los met vragen, meer kan ik ook niet van deze openings post maken eigenlijk :D ik heb denk ik wel genoeg verteld, meer informatie kan op de homepage van Asetek gevonden worden, en persoonlijke meningen over de ervaring met een Vapochill zijn altijd van harte welkom.

ASETEK BASHING daar in tegen niet ! laten we vrede behouden tussen de PROM users en VAPO users ok ;)
plaatjes zijn gehost op _/-\o_ bopc _/-\o_ dus geen gebruik van hosting van asetek enzo

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 59549 op 19-05-2003 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-07 17:09
zeer netjes gedaan
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 23:29
jammer dat je 'link'plaatjes het niet doen

ze doen t alweer

[ Voor 34% gewijzigd door ThomasW op 19-05-2003 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ach ik moet toch wat als ik morgen examens heb :9 >:)

edit: check nu de plaatjes, doen het nu wel

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 59549 op 19-05-2003 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
oldie but goodie :)

zeker op jouw manier nog steeds een goede oc-koeling ;)
is 2de hands bijna goedkoper te vinden dan een dikke wc setup

asetek benadert de computer wereld op een andere manier dan chip-con

valt dan ook onder 2 verschillende phagers

maar het blijft een leuke manier op je cpu te koelen, of zoals in mijn geval de NB en/of VID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

petervandamned schreef op 19 May 2003 @ 16:47:

maar het blijft een leuke manier op je cpu te koelen, of zoals in mijn geval de NB en/of VID
jij hebt een VAPO op je NB? :? wat wil je daarmee bereiken?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:50
casemodderpoel schreef op 19 May 2003 @ 17:13:
[...]

Koelt een stuk beter als een fan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
casemodderpoel schreef op 19 May 2003 @ 17:13:
[...]

om tot de max te clocken, als chipsets, cores etc onder 0 gaan kunnen ze mischien nog altijd die ene 1mhz meer geclocked worden, dat is nou het ocen ;)
petervandamned schreef op 19 May 2003 @ 16:47:

jah zeker goed voor leuke oc-koeling, en ik verpak de oldie ook nog is in een leuke strik :) ( mijn modje dus :P :)

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 59549 op 19-05-2003 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Shyne schreef op 19 mei 2003 @ 17:24:
[...]

Koelt een stuk beter als een fan 8)7
beter DAN |:(
Anoniem: 59549 schreef op 19 mei 2003 @ 17:26:
[...]

om tot de max te clocken, als chipsets, cores etc onder 0 gaan kunnen ze mischien nog altijd die ene 1mhz meer geclocked worden, dat is nou het ocen ;)
dat vind ik geen reden, 1mhz meer. |:(
trouwens, als je dat ding op je VGA zet, hoeveel PCI-sloten ben je dan kwijt? allemaal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
casemodderpoel schreef op 19 May 2003 @ 17:28:
[...]

[...]

trouwens, als je dat ding op je VGA zet, hoeveel PCI-sloten ben je dan kwijt? allemaal toch?
bijvoorbeeld eh, door zulke goede cooling kom je vaak wel 10 tot 50mhz verder op bv je chipset, zodra je phase change op je cpu zet kom je veeel hoger als je het goed doet dat is.

als je een vapo op je videokaart wilt doen, moet je een slot A vapo kopen die neemt de ruimte van wat ? 2 pci sloten in met die buis, maar hij moet dan wel buiten de kast staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

casemodderpoel schreef op 19 May 2003 @ 17:28:
[...]

[...]

Hey..we zitten hier op een tweak forum..niet voor de nederlandse taal he. Leesbaarheid is belangrijk, maar je kan het ook overdrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Anoniem: 5897 schreef op 19 May 2003 @ 18:05:
[...]

Hey..we zitten hier op een tweak forum..niet voor de nederlandse taal he. Leesbaarheid is belangrijk, maar je kan het ook overdrijven ;)
ik zit bij de GoT grammatica knokploeg :P

en voor de rest: 50mhz? ik heb ooit iemand een peltier op een Be6II NB zien doen, en die kwam 1mhz verder :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Netjes gedaan Marien :)
Heb je toch je zin he ;) :)

@ casmodderpoel

Betere koeling werkt wel zeker maar op een gegeven moment krijg je het overkill effect ghehehe ;)
Maar je moet het zo zien zoals Fewture al zei ELKE MHZ telt ! :) >:)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

SmokeyTheBandit schreef op 19 May 2003 @ 18:51:

@ casmodderpoel

Betere koeling werkt wel zeker maar op een gegeven moment krijg je het overkill effect ghehehe ;)
elke euro ook :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
casemodderpoel schreef op 19 mei 2003 @ 18:34:
[...]

ik zit bij de GoT grammatica knokploeg :P

en voor de rest: 50mhz? ik heb ooit iemand een peltier op een Be6II NB zien doen, en die kwam 1mhz verder :/
het gaat om het principe, en het ligt aan de juiste hardware,
SmokeyTheBandit schreef op 19 mei 2003 @ 18:51:

@ casmodderpoel

vapochill eh >:) it rules
ach tis een hobbie, en daarbij een classic met r404a werkt even goed als ene vapochill PE en nog cheaper ook

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 59549 op 19-05-2003 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal morgen eventjes de openings topic nog wat editen enzo, en wat "secret" pics van me vapo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Anoniem: 59549 schreef op 19 May 2003 @ 21:39:
Ik zal morgen eventjes de openings topic nog wat editen enzo, en wat "secret" pics van me vapo :)
lol, maar wat mischien ook handig zou zijn, zijn wat prijsjes en shopjes :)

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:06

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

vroeg me al af wanneer je hier nou eens een topic over zou beginnen modkid })
maareh wat zijn de temps van jouw pentium 4 en hoever krijg je hem geoced met die vapo? })

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
K1n9_N01z3 schreef op 19 May 2003 @ 21:46:
[...]

lol, maar wat mischien ook handig zou zijn, zijn wat prijsjes en shopjes :)
yeps komt morgen in de topic
Fanatic_FS schreef op 19 May 2003 @ 21:52:
vroeg me al af wanneer je hier nou eens een topic over zou beginnen modkid })
maareh wat zijn de temps van jouw pentium 4 en hoever krijg je hem geoced met die vapo? })
hehe ben Vapo Addict, temps? met een standaard vapo en custom hold down voor optimale contact was de laagste temp -12 CPU, en max temp +8 ofzo echt zwaar gamen, ocen? ach ik heb nog een oude mobo, dus kan daar weinig mee ( Apogee 9ejl1 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Anoniem: 59549 schreef op 19 May 2003 @ 22:47:
[...]

yeps komt morgen in de topic
[...]

hehe ben Vapo Addict, temps? met een standaard vapo en custom hold down voor optimale contact was de laagste temp -12 CPU, en max temp +8 ofzo echt zwaar gamen, ocen? ach ik heb nog een oude mobo, dus kan daar weinig mee ( Apogee 9ejl1 )
komt morgen in HET topic B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
casemodderpoel schreef op 19 May 2003 @ 23:18:
[...]

komt morgen in HET topic B)
want ik HEB morgen examens :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
  • Laatst online: 21-02 20:37
Aaah gelukkig zijn er meer vapochill fanatics ! ;)

Ik gebruik al een paar maanden een vapochill pe en elke keer als ik mijn pc aanzet ben ik nog zeer onder de indruk.

Ik zal morgen ofzo mijn temps posten, waar meten jullie de (juiste) temps mee ?
winbond ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TheGreatCornholio schreef op 19 mei 2003 @ 23:46:
Aaah gelukkig zijn er meer vapochill fanatics ! ;)

Ik gebruik al een paar maanden een vapochill pe en elke keer als ik mijn pc aanzet ben ik nog zeer onder de indruk.

Ik zal morgen ofzo mijn temps posten, waar meten jullie de (juiste) temps mee ?
winbond ?
Mbm, of aida 32 proggie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/Pics/vapo/MVC-134F.JPG
Stoffig

Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/Pics/vapo/MVC-135F.JPG
Stoffig

Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/Pics/vapo/MVC-136F.JPG
Stoffig

Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/Pics/vapo/MVC-235F.JPG
Test run

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
opmerking plaatjes zijn down, zal wel weer een lomperik met zijn poot achter de cat cables blijven hangen in de datacenter ofzo... stumperts... soon is de server weer online.

sorrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
Niet zeuren over een spelfoutje. Als je niets ontopic toe te voegen hebt, zeg dan niets...

[ Voor 91% gewijzigd door AcouSE op 20-05-2003 18:44 ]

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okee plaatjes doen het weer, sorrie te druk met examens dus kan niet me openings topic changen, btw ik kan iig verklappen dat mijn lian li pc70 80cm hoog gaat worden :D een normale pc70 is 57cm btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
aight ik ben zojuist de eigenaar van nog een vapochill :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Ik ben opzoek naar een 2e hands vapo aangezien +- 600 euro een beetje veel is :)

iemand goede sites waar ik kan zoeken ?
en mischien tips waar ik op moet letten als ik er een koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

The Doctor schreef op 23 mei 2003 @ 21:53:
Ik ben opzoek naar een 2e hands vapo aangezien +- 600 euro een beetje veel is :)

ik denk dat als je vrieskoeling hebt, je dat niet snel zal opgeven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

casemodderpoel schreef op 23 mei 2003 @ 22:16:
[...]

Mischien zijn er ook mensen die upgragen of mischien toch iets anders willen dan een vapo (om wat voor reden dan ook).

Dus ik begrijp deze nutenloze reply niet helemaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Doctor schreef op 23 May 2003 @ 21:53:

tips? de prijs is laag als je er eentje kan kopen die lek is, of gescheurd bij de ( om simpel te zeggen ) de buis die naar je processor moet, kosten zijn iets van 50 euro om het te fixen, heb je probs met de compressor, bv hij maakt een tikkend geluid ofzo, dan zit die kop in die processor niet goed, ik weet het fijne er niet van maar het kan gefixed worden, ik zou ik op het geluid letten, maakt de vapochill een vreselijk geluid kan je kijken of de dempening rubbers zijn verwijderd ofzo onderaan de compressor, of mischien resoneert de kees wel, zo niet dan zou ik hem niet kopen.
casemodderpoel schreef op 23 May 2003 @ 22:16:
[...]

ach tis leuk, koelt goed, en lekker stil, nee ik zou het niet opgeven :D maar ik kan me best voorstellen als een classic owner naar een prom toe wilt gaan, alhoewel ik heb nu dus 2 classics, en ik ga niet zo gouw naar een prom of vapo PE toe hoor, classics kunnen flink opgefokt worden om het zo maar te zeggen.
The Doctor schreef op 23 May 2003 @ 22:40:
[...]

Mischien zijn er ook mensen die upgragen of mischien toch iets anders willen dan een vapo (om wat voor reden dan ook).

Dus ik begrijp deze nutenloze reply niet helemaal :?
yeps, of mensen die het geprut met condens zat zijn, of mensen die vreselijke temps krijgen door slechte contact, lekkende buis, of iemand die te veel amd cores heeft gekraakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Anoniem: 59549 schreef op 23 mei 2003 @ 23:59:
[...]

yeps, of mensen die het geprut met condens zat zijn, of mensen die vreselijke temps krijgen door slechte contact, lekkende buis, of iemand die te veel amd cores heeft gekraakt 8)7
Mja... en door er (om wat voor reden dan ook) achter te zetten probeerde ik dit soort replys te voorkomen :/

Maar t heeft niet mogen baten.
Toch jammer hoor........

Bedankt voor de tips :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tjaps op 24-05-2003 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/Pics/DSC00318.JPG
De vapochill moest ik ff uit de kast rossen, want mijn vapo wilde niet meer aan :S ik had nog een nieuwe elec control liggen van een vapochill dus die maar eventjes erop gedaan

Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/Pics/DSC00319.JPG
ja me hardware zat nog in me kast, moch die vapochill naar beneden pletteren had ik een halve 9700pro, ene halve geluidskaart, en een dode moederbord, echte bikkels doen het zo juist ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/Pics/DSC00320.JPG
de oude elec control,

Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/Pics/DSC00321.JPG
welke is de oude ? :D

Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/Pics/DSC00322.JPG
nieuwe geinstalleerd

Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/Pics/DSC00323.JPG
hmm me vapo deed ut weer niet, maar goed de nieuwe elec control is verwisselt, ff door gekeken, hmm met dit ene kabeltje duur het opstarten langer dan de ander :S beetje vreemd maar hij doet ut weer, alleen ff geduld hebben

Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/Pics/DSC00324.JPG
classic Powaaaah

Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/Pics/DSC00325.JPG
mag ik zeggen hoe ongelofelijk brak ik die plastic voorkant vind, ik heb jaja 8)7 alle ophangpunten afgebroken, dus snel fftjes alles uitgeboord, en vast gemaakt met schroefjes ( add krakende / aka brekende plastic geluid 8)7 ) maar hij doet het weer. >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/Pics/DSC00326.JPG
Hoe voelt ModKid - wereld grootste prutser zich na een dagje prutsen 8)7 idd erg stressed, brrs let's get cold, let's go classic 8) :D

Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/Pics/DSC00329.JPG
Wat is ModKid?? jaaaaaaa PRO VAPO !!! POWAAHH 8)7 :D

Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/Pics/DSC00330.JPG
w888 ik was nog niet klaar, meer pro vapo :P okee nu stop ik _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 59549 op 24-05-2003 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

ja, als je voor PhaseChange gaat hoef je dat niet voor de looks te doen, man o man niet alleen vapo maar ook prom bouwen van die ongelofelijk lekijke kasten :r
maar een beetje tweaker kan daar zelf een hoop aan veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja nee idd, die kasten van chipcon zijn ook uber brak zeg jesus.. die vapo is opzich wel goede kast, beetje te klein in de diepte, en die voorkant is brak, maar voor de rest wel handig hoor. maar ik houd deze vapochill standaard zo, als me workstation, daarnaast de AQuaChill als game pc :D de 1 heeft liever een warm lopende HP workstation staan voor word te doen enzo, ik heb liever een vapo om reviewtjes op te typen hehehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 59549 schreef op 24 May 2003 @ 16:21:
ja nee idd, die kasten van chipcon zijn ook uber brak zeg jesus.. die vapo is opzich wel goede kast, beetje te klein in de diepte, en die voorkant is brak, maar voor de rest wel handig hoor. maar ik houd deze vapochill standaard zo, als me workstation, daarnaast de AQuaChill als game pc :D de 1 heeft liever een warm lopende HP workstation staan voor word te doen enzo, ik heb liever een vapo om reviewtjes op te typen hehehehe
Idd PCtjes onder 0 ownen gewoon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SmokeyTheBandit schreef op 24 mei 2003 @ 19:17:
[...]

Idd PCtjes onder 0 ownen gewoon :D
ut schopt kont 8)7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 20:32

Gerco-M

mijn tornado res.

Ja beetje brak is die Vapo case inderdaad wel, en niet echt mooi dus. Ook niet praktisch, met maar 3 x 5.25 en 3 x 3.5 bays. En als ik aan de slag wilde moest ik 5 min wachten tot het kreng eerst op temperatuur is. Ook is ie lawaaiig en niet echt modulair kwa koeling met een standaard socket waar je niet echt effe een andere zomaar in prikt.

Hehe, effe wat tegengas geven aan alle vapo fans hier :)

maar mijn voornaamste reden om mijn Vapo aan Modkid te verkopen was dat het ding niet stabiel liep en geen load kon trekken. Maar dat heeft Modkid nu blijkbaar opgelost met een nieuwe elek unit.
Kwa lawaai kon het wel erger natuurlijk maar ik heb nu waterkoeling met een passieve rad met bijna 0 fans (Enermax voeding, papst temp controlled) in een dubbelwandige kast, en DAT is pas echt stil.
en kwa overklokken, ik had met mijn vapo een Athlon 1200 op 1600 Mhz draaien (33%). Nu met water een XP 2400+ van 2.0 Ghz op 2478 Mhz (24%) dus dat maakt netto ook niet zo heel veel uit eigenlijk. Niet voor mij met de bijkomende voordelen van waterkoeling dus.
Dat is dus mijn reden om mijn vapo aan de kant te zetten en op water over te gaan. 8)

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gerco-M schreef op 26 May 2003 @ 00:20:
Ja beetje brak is die Vapo case inderdaad wel, en niet echt mooi dus. Ook niet praktisch, met maar 3 x 5.25 en 3 x 3.5 bays. En als ik aan de slag wilde moest ik 5 min wachten tot het kreng eerst op temperatuur is. Ook is ie lawaaiig en niet echt modulair kwa koeling met een standaard socket waar je niet echt effe een andere zomaar in prikt.

Hehe, effe wat tegengas geven aan alle vapo fans hier :)

maar mijn voornaamste reden om mijn Vapo aan Modkid te verkopen was dat het ding niet stabiel liep en geen load kon trekken. Maar dat heeft Modkid nu blijkbaar opgelost met een nieuwe elek unit.
Kwa lawaai kon het wel erger natuurlijk maar ik heb nu waterkoeling met een passieve rad met bijna 0 fans (Enermax voeding, papst temp controlled) in een dubbelwandige kast, en DAT is pas echt stil.
en kwa overklokken, ik had met mijn vapo een Athlon 1200 op 1600 Mhz draaien (33%). Nu met water een XP 2400+ van 2.0 Ghz op 2478 Mhz (24%) dus dat maakt netto ook niet zo heel veel uit eigenlijk. Niet voor mij met de bijkomende voordelen van waterkoeling dus.
Dat is dus mijn reden om mijn vapo aan de kant te zetten en op water over te gaan. 8)
MisterCeleb Responded :o :9

offtopic:
sjoh je moest eens weten hoe hij een vapo vervoert over de snelweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83432

In de review van tweakers staat dat ze met de geleverde hardware van Asetek. Een beter resultaat boekten dan hun eigen spul.
Hoe kom ik er dan achter of een nieuw (duurder) moederbord beter is dan die asetek hardware?

Of heeft iemand een lijstje met zeer compatible hardware met Asetek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 83432 schreef op 03 June 2003 @ 23:07:
In de review van tweakers staat dat ze met de geleverde hardware van Asetek. Een beter resultaat boekten dan hun eigen spul.
Hoe kom ik er dan achter of een nieuw (duurder) moederbord beter is dan die asetek hardware?

Of heeft iemand een lijstje met zeer compatible hardware met Asetek?
asetek hardware? dat zal wel pre-configured stuff zijn, die in de kast zit, voor de recensie, om deze zo goed mogelijk te laten lijken, ieder stukje hardware is wel compatible met de vapochill, een paar mobo's daar in tegen hebben probs met de chillcontrol, maar daar kan je veel over vinden in de support forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59549 schreef op 04 juni 2003 @ 00:01:
[...]

asetek hardware? dat zal wel pre-configured stuff zijn, die in de kast zit, voor de recensie, om deze zo goed mogelijk te laten lijken, ieder stukje hardware is wel compatible met de vapochill, een paar mobo's daar in tegen hebben probs met de chillcontrol, maar daar kan je veel over vinden in de support forums.
modkid _/-\o_
Hoe kom je btw aan dat t-shirt?

Ik heb zo es rond zitten kijken bij verschillende shops, maar ik snap een zinnetje niet:

NB!
- The system does not include PSU

Ik neem aan dat ik "PSU' wel nodig heb?

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 83432 op 04-06-2003 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 83432 schreef op 04 June 2003 @ 08:17:
[...]

modkid _/-\o_

Ok, alles systemen komen "without PSU" wat is dan een goeie psu?
En passen ze allemaal in de vapo kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

PSU is gewoon de voeding. Die moet je er los bij kopen :) Of je moet er zelf al 1 hebben ;)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 83432 schreef op 04 June 2003 @ 08:17:
[...]

modkid _/-\o_

Ik heb zo es rond zitten kijken bij verschillende shops, maar ik snap een zinnetje niet:

NB!
- The system does not include PSU

Ik neem aan dat ik "PSU' wel nodig heb?
Shirt heb ik gekregen van asetek omdat ik een wedstrijd had gwonnen :D.

psu = powersupply

enermax psu's boven de 400 watt zijn goed, zelfde geldt als de antec voedingen. in ieder geval een beetje goeie, die veel wattage heeft, want hij moet de 12volt compressor ook stroom geven, daarnaast de gehele pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat gebeurd er als je niet secuur te werk gaat met phasechangers? idd je word flink afgestraft.... zat ff GTA te spelen, me scherm opeens vol glitches ( dat kan wel, die radeon is verneukt ) anyway dus ff fannetje erbij gezet, ging me pc opeens booten, hmmrs boot duurt wel lang eh :S ik vapo uitelkaar halen, is me gehele cpu doorweekt van water, achterkant zal vol van vocht pasta, nou dat is weer lekker hoor... zit ik die cpu schoon te maken, schiet ik uit met de fokking schroevendraaier waar een doekje omheen zat.. hup kras op de achterkant van me p4... nou goed, ik heb pics ervan dus nog 1 ding goed, ga ik de pics checken, ja hoor, alle 10 verneukt bij het leven, geen eentje goed, rot camera.

maar goed, nu draai ik dus ff weer met een chapchoi coolertje op me cpu, en laat ik ff me vapo rusten totdat ik met me AQuaChill verder kan,

/end of prutsers mega verhaal

edit: oh en vergeten te vertellen, die voeding waar me vapo op zat, dies door gebrand :S de molex connectors waren geheel bruin geworden... :D

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 59549 op 04-06-2003 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Modkid heb jij teveel geld over of zo?
Waarvan krijg jij dit betaald? ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 83432 schreef op 04 juni 2003 @ 23:01:
Modkid heb jij teveel geld over of zo?
Waarvan krijg jij dit betaald? ??
goh je bent niet de enigste die dat vraagt :P tot nu toe doe ik het door me buideltje goed op peil te houden, daar verkoop ik weer wat, en dan kan ik weer wat kopen, daar kan ik weer wat verkopen, en dan kan ik weer wat kopen, daarnaast grasmaai ik 8)7 :P, me site, en daarnaast mijn bdrijfje die rond eind juni begint.

genoeg verteld? nu weer ontopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/Pics/burn1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/Pics/burn2.jpg

mijn advies dus, wees niet cheap, en laat de vapo niet op een losse voeding draaien op een 300 wattertje... maar koop een stevige 400 +er, een enermax ofzo, en verkoel de binnenkant van de kast goed, want de molex cables worden warm

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 59549 op 05-06-2003 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Anoniem: 59549 schreef op 05 June 2003 @ 01:08:
[afbeelding]

[afbeelding]

mijn advies dus, wees niet cheap, en laat de vapo niet op een losse voeding draaien op een 300 wattertje... maar koop een stevige 400 +er, een enermax ofzo, en verkoel de binnenkant van de kast goed, want de molex cables worden warm
Owkee, van vapo's weet ik niet zoveel maar volgende:
Ik geloof dat die toch aangesloten zitten via 230 volt ~ ?
Dus waarom zo'n zware PSU nodig?

Zou het niet een kortsluiting, of slecht kontact kunnen zijn? Wat doet die vapo dan met je 12v? Bij een prom zijn het geloof ik alleen de standaard fans, en een relais voor de stroom enzo :?

[doorgebrand? Stuur naar mij op, misschien helpt een nieuwe zekering ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
een vapo werkt op 12 volt, maar trekt nog al wat amperes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Anoniem: 59549 schreef op 05 June 2003 @ 14:54:
een vapo werkt op 12 volt, maar trekt nog al wat amperes.
Sowie, dat kan ik me wel voorstellen :D op 12 volt man..... wat voor voeding heb je daarvoor wel niet nodig als je nog een stevig systeem hebt draaien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pierre-oord schreef op 05 juni 2003 @ 15:57:
[...]

Sowie, dat kan ik me wel voorstellen :D op 12 volt man..... wat voor voeding heb je daarvoor wel niet nodig als je nog een stevig systeem hebt draaien :D
ik draaide de vapo met een Raidmaxx 350 watter, volledig p4 pctje, met 9700pro ook nog is, maar om een vapo goed te kunnen laten draaien met pc, moet je ongeveer een 400+ watter hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41582

En wat zijn de resultaten qua overclocking met deze kasten, van de gelukkige eigenaren hier? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79877

Anoniem: 41582 schreef op 21 June 2003 @ 18:38:
En wat zijn de resultaten qua overclocking met deze kasten, van de gelukkige eigenaren hier? :)
Daar ben ik nou ook benieuwd naar......ik ga er van de week de xtreme bestellen om ff uit te proberen.....moet weten wat ik ga verkopen dus... :P

btw loopt je geheugen nog lekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
patsertje :P de xtreme is een goede zet van asetek, nog steeds goedkoper dan chipcon, en toch goeie koeling, goeie kees, en goeie support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar haal je die xtreme dan? bij oc-shop.nl is zo duur. Als je vanuit amerika laat importeren is het nog goedkoper ook.

Of hebben je in duitsland een adresje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79877

Anoniem: 83432 schreef op 22 June 2003 @ 02:54:
Waar haal je die xtreme dan? bij oc-shop.nl is zo duur. Als je vanuit amerika laat importeren is het nog goedkoper ook.

Als reseller bestel ik die bij Asetek........

Ik ben nu alleen nog reseller van de Waterchill, maar wil ook de Vapochill er bij gaan doen.......

Als ik dat spul wil gaan verkopen moet ik er ook zelf mee gewerkt hebben.....is wel zo handig, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 83432 schreef op 22 June 2003 @ 02:54:

Help je nederlandse markt, en koop hem bij oc-shop..... veel goedkoper vind je hem niet, tenzij je reseller bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
klein schopje van dit onderwerp om niet een nieuw topic te hoeven starten.

Ben momenteel dus bezig om de nieuwe Vapochill XE te bouwen met de asetek wc erbij, enkel vroeg ik me gezien de vage antwoorden hier of ik nog wel bij de juiste doelgroep beland bent ??

ik wacht de reacties af voordat ik tijd in het online zetten van de piccies ga vrijmaken

peter-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Maak de mensen dan enthousiast met gave pics van een dikke vapo-rig! :)
* m-m is wel nieuwsgierig iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
petervandamned schreef op 15 juli 2003 @ 13:57:
klein schopje van dit onderwerp om niet een nieuw topic te hoeven starten.

Ben momenteel dus bezig om de nieuwe Vapochill XE te bouwen met de asetek wc erbij, enkel vroeg ik me gezien de vage antwoorden hier of ik nog wel bij de juiste doelgroep beland bent ??

ik wacht de reacties af voordat ik tijd in het online zetten van de piccies ga vrijmaken

peter-out
je bedoeld dat het n00b PAaradiSe is |:( :P

maaruh, ik heb nu een ic7 + 2.8 + herc 9800pro draait lekker, ff kijken wat die onder een vapo doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdch.cistron.nl/pics/vapochill/P1010004.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdch.cistron.nl/pics/vapochill/P1010018.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdch.cistron.nl/pics/vapochill/P1010013.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdch.cistron.nl/pics/vapochill/P1010022.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdch.cistron.nl/pics/vapochill/P1010025.JPG

temps enzo zijn te vinden op het bekende forum van deze spullen

peter-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
leuk setupje hoor, ik ben nog de enigste die hier op replied, n00b en pre-mod is in zo te zien, het echte werk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Je liet me de foto's vanmiddag ook al zien petervandamned maar wat is het bekende forum dan?? En ga me nou geen! n00b noemen ;) doe gewoon niet zoveel met vapo's...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31421

Even een klein kickje:

Weldra ga ik ook een Vapochill bezitten, kheb een 2e hands gevonden, een Classic stand-alone unit.
Een paar vraagjes over deze unit:

1) Over het stroomverbruik v/d unit.
Volgens Asetek neemt deze zo'n 5,5A. Ik zou ze dus aan een gewone Tybotech voeding van 300W hangen. (pc-onderdelen aan een andere voeding) Maar via dit topic te weten gekomen dat dit te weinig is?
Zou de molex niet verbrand zijn door teveel stroom door 1 draad? Want een 300W voeding kan toch minimum 10A leveren op de 12V lijn?

2) R134a vervangen door R404a.
Mijn toekomstige unit heeft dus een DB35F compressor en dus geschikt om een beter gas te bevatten. (Via Vapochill forum Asetek) Heeft er iemand van GoT dit al gedaan? En zijn results? Hoeveel heeft je het gekost?

3) Ivm die Chillcontrol.
Dit is me nog niet helemaal duidelijk. Ik veronderstel dat ik de v1.0 ga hebben. Wat zijn de voordelen van een nieuwere versie (behalve dan de bediening via Win)

4) Verlenging v/d slang.
Ik herinner me dat een user een verlenging heeft gedaan van die slang. (ik denk TheModKid, vind het niet meer terug) Kan iemand die uitleg hier terug posten?

5) Geluidsproductie
35dB volgens de officiele specs. Ikzelf kan het geluid van een fan moeilijk verdragen, wat zijn de mogelijkheden om een Vapochill-unit stiller te maken? Vooral de combinatie van de pomp trager te laten werken + andere fan interesseert me. Iemand enige ervaring hiermee?

6) Om zelf ook meer info te zoeken over die unit:
Mag ik aannemen dat de Vapochill SE hetzelfde is als de Classic?

7)Wie heeft er pics van een Vapo in een Chieftec bigtower?
Ik heb een review gevonden op Xbitlabs, maar de pics gaven me jammer genoeg kruisjes.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 31421 op 30-07-2003 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5988

Als je toch met R404a gaat klooien, gooi er dan R507 in ipv R404a. Dat werkt meestal net een fractie beter (1-2 graden stress schat ik) terwijl de compressor nauwelijks zwaarder belast word dan met R404a.

Maar het blijft Russische roulette met je compressor spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 31421 schreef op 30 July 2003 @ 20:09:
Even een klein kickje:

Weldra ga ik ook een Vapochill bezitten, kheb een 2e hands gevonden, een Classic stand-alone unit.
Een paar vraagjes over deze unit:

1) Over het stroomverbruik v/d unit.
Volgens Asetek neemt deze zo'n 5,5A. Ik zou ze dus aan een gewone Tybotech voeding van 300W hangen. (pc-onderdelen aan een andere voeding) Maar via dit topic te weten gekomen dat dit te weinig is?

[...]

Zou de molex niet verbrand zijn door teveel stroom door 1 draad? Want een 300W voeding kan toch minimum 10A leveren op de 12V lijn?

2) R134a vervangen door R404a.
Mijn toekomstige unit heeft dus een DB35F compressor en dus geschikt om een beter gas te bevatten. (Via Vapochill forum Asetek) Heeft er iemand van GoT dit al gedaan? En zijn results? Hoeveel heeft je het gekost?

3) Ivm die Chillcontrol.
Dit is me nog niet helemaal duidelijk. Ik veronderstel dat ik de v1.0 ga hebben. Wat zijn de voordelen van een nieuwere versie (behalve dan de bediening via Win)

4) Verlenging v/d slang.
Ik herinner me dat een user een verlenging heeft gedaan van die slang. (ik denk TheModKid, vind het niet meer terug) Kan iemand die uitleg hier terug posten?

5) Geluidsproductie
35dB volgens de officiele specs. Ikzelf kan het geluid van een fan moeilijk verdragen, wat zijn de mogelijkheden om een Vapochill-unit stiller te maken? Vooral de combinatie van de pomp trager te laten werken + andere fan interesseert me. Iemand enige ervaring hiermee?

6) Om zelf ook meer info te zoeken over die unit:
Mag ik aannemen dat de Vapochill SE hetzelfde is als de Classic?

7)Wie heeft er pics van een Vapo in een Chieftec bigtower?
Ik heb een review gevonden op Xbitlabs, maar de pics gaven me jammer genoeg kruisjes.
1. Zolang je de molex kabel die op de kabel van de vapo zit aangesloten maar goed gekoelt word !, zo word ie niet warm, en verbrand er nix.

2. ik ga het doen, en als je een classic neemt dus en je doet er r404a in heb je de zelfde prestaties als een vapochill xtreme. gewoon naar een koeltechnicus toe gaan, en die zet fftjes een vul ventieltje op je vapo, en dan vult ie hem.

3. chillcontrol zit niet bij de classic, wel bij de SE.

4. ja ik heb een verlenging van de suction tube gedaan, de slang naar de koelblok. dit heb ik gedaan omdat me evaporator niet op me moederbord paste, in verband met de lengte. dit is gewoon mogelijk.

5. de compressor laat je op 100% draaien ,daarnaast prak je een papst fan op de condensor, en nog wat stille papst fans erbij

6. op de site van asetek vind je nog info over de classic, en ja de SE is hetzelfde als de classic, alleen een andere chillcontrol en een andere kast.

7. op hexus.net staat een project over een vapo in een chieftec, ff goed zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 5988 schreef op 30 July 2003 @ 23:40:
Als je toch met R404a gaat klooien, gooi er dan R507 in ipv R404a. Dat werkt meestal net een fractie beter (1-2 graden stress schat ik) terwijl de compressor nauwelijks zwaarder belast word dan met R404a.

Maar het blijft Russische roulette met je compressor spelen....
hrmms, heb je wat meer info over dit? ik krijg dezelfde lage temps als met 404a ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59549 schreef op 31 July 2003 @ 12:32:
[...]

...
7. op hexus.net staat een project over een vapo in een chieftec, ff goed zoeken.
Ik bedoelde Hexus.net ipv Xbitlabs ;)

http://www.hexus.net/review.php?review=307

Maar ik zie louter kruisjes, iemand die de pics wil posten hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59549 schreef op 31 July 2003 @ 12:33:
hrmms, heb je wat meer info over dit? ik krijg dezelfde lage temps als met 404a ?
Ietsjes lager dan met R404a. De twee koudemiddelen zijn ook vrijwel hetzelfde; R404a is niet veel meer dan R507 met ~4% R134a erbij. Dit heeft bepaalde voordelen die voor ons niet belangrijk zijn (0.5K glide tussen bubble en dew point).

Zoals ik al zei: het verschil met R404a zal 1-2 graden stressed zijn, in het voordeel van R507. Dus als het prijsverschil groot is kun je beter R404a nemen. Maar waarschijnlijk is een R507 recharge niet duurder dan een R404a recharge; de koudemiddelen kosten ook ongeveer evenveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 31421 schreef op 31 July 2003 @ 13:30:
[...]

Ik bedoelde Hexus.net ipv Xbitlabs ;)

http://www.hexus.net/review.php?review=307

Maar ik zie louter kruisjes, iemand die de pics wil posten hier?
pic server van hun ligt plat volgens mij
Anoniem: 5988 schreef op 31 July 2003 @ 13:59:
[...]

Ietsjes lager dan met R404a. De twee koudemiddelen zijn ook vrijwel hetzelfde; R404a is niet veel meer dan R507 met ~4% R134a erbij. Dit heeft bepaalde voordelen die voor ons niet belangrijk zijn (0.5K glide tussen bubble en dew point).

Zoals ik al zei: het verschil met R404a zal 1-2 graden stressed zijn, in het voordeel van R507. Dus als het prijsverschil groot is kun je beter R404a nemen. Maar waarschijnlijk is een R507 recharge niet duurder dan een R404a recharge; de koudemiddelen kosten ook ongeveer evenveel.
k, ik zal ff kijken wat het kost.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 59549 op 31-07-2003 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

R404a is idd erg lekker maar bedenk wel de extra warmte die vrijkomt want dat is veel erg veel....... ;) :)
Dus zorg aub voor wat extra koeling voor de compressor want de wijze les van vandaag ;)

Meer warmte = lagere leeftijd houdbaarheid :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SmokeyTheBandit schreef op 01 August 2003 @ 11:05:
R404a is idd erg lekker maar bedenk wel de extra warmte die vrijkomt want dat is veel erg veel....... ;) :)
Dus zorg aub voor wat extra koeling voor de compressor want de wijze les van vandaag ;)

Meer warmte = lagere leeftijd houdbaarheid :P ;)
zal wel goedkomen met cooling hoor 8).

maar nu ga ik nog nix doen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu ook mijn vapo binnen:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/gobien/temp-nieuw/extreem/Deus%20Ex%20Machina/P8120118.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/gobien/temp-nieuw/extreem/Deus%20Ex%20Machina/P8120126.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/gobien/temp-nieuw/extreem/Deus%20Ex%20Machina/P8120123.JPG

Maar nu zou ik toch graag een paar zekerheden verkrijgen over de R404a mod.
Via zoekwerk:
- de compressor wordt dus zwaarder belast. Volgens Bowman (Voor de kenners ;) ) zal de BD35F compressor moeite hebben en dien ik een zwaardere voeding te hebben. Zelf raadde Bowman een voeding met >12V (13.5V) om de compressor te laten opstarten

@TheModKid: Jij hebt zo'n compressor met R404a: welke PSU gebruik jij hiervoor?

De compressor moet ook nog gekoeld worden, als ook de elektronica. @TheModKid: Kun je eens pics posten van de koeling die je gebruikt om de compressor en de elektronica te koelen? Als ik mijn Vapo modificeer, zal hij normaal hetzelfde moeten zijn als de XE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt ModKid hier beter even over mailen: hij is gebanned...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5988 schreef op 15 August 2003 @ 12:13:
:/ dat wist ik niet.

Weeral iets verder geraakt nu met het zoeken.

Op een ander forum verwezen ze me door naar OC-shop. Ene Peter doet zulke modificaties voor 40€? (R404a + andere capilaire). Op de website vond ik echter geen contactadres voor die persoon. Hij zou echter een member zijn van dit forum. Hopelijk leest hij dit en kan hij me verdere info geven.

offtopic:
Indien deze vraag/opmerking te ver gaat, gelieve me op de hoogte te brengen, dan wis ik deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38246

Anoniem: 5988 schreef op 15 August 2003 @ 12:13:
Waarom is ie gebanned
Of mag ik dat niet vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Anoniem: 31421 schreef op 16 August 2003 @ 18:29:
[...]

:/ dat wist ik niet.

Weeral iets verder geraakt nu met het zoeken.

Op een ander forum verwezen ze me door naar OC-shop. Ene Peter doet zulke modificaties voor 40€? (R404a + andere capilaire). Op de website vond ik echter geen contactadres voor die persoon. Hij zou echter een member zijn van dit forum. Hopelijk leest hij dit en kan hij me verdere info geven.

offtopic:
Indien deze vraag/opmerking te ver gaat, gelieve me op de hoogte te brengen, dan wis ik deze post
*kuch* petervandamned *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
er komt een speciale dag binnekort waar alle mensen r404a of r507 kunnen laten vullen tegen betaling ,

meer info volgt zeer binnekort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_/-\o_ Bedankt voor jullie positieve reacties _/-\o_

offtopic:
Oooh my GoT, I Love this forum !! 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 31421 op 16-08-2003 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 15:31

Mindfields

Poor man's Ferrari

Gipsy King schreef op 16 August 2003 @ 18:41:
er komt een speciale dag binnekort waar alle mensen r404a of r507 kunnen laten vullen tegen betaling ,

meer info volgt zeer binnekort
Hier heb wel interesse in. :P

Enig idee wanneer dit zal zijn..? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
er is een topic geopend daarover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Enorme kick natuurlijk, maar dit is hét vapochill topic...

Ik heb sins een tijdje een Asetek Vapochill Se (eerste model). Ik heb alles ingebouwd, start hem op, oke Compressor begint, de temperatuur loopt op naar +/- 25 graden en dan hoor ik een klik en dan valt de zooi uit. Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743

trekt je voeding het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hmmm.... Dit is een probleem wat al vaker voorbij gekomen is volgensmij... Ook vindt ik dit een beetje een te grote kick, vandaar dat ik deze op slot doe. Als je er echt niet uit komt dan kan je misschien wel een nieuw topic openen...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.