http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Samen staan we sterk!
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
Kun je die @home niet direkt aan je router koppelen en in je router die 10Mbps Hub gooien? Dat gaat wel werken denk ik.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Volgens mij is dit gewoon het bekende probleem dat je 2 @Home machines in hetzelfde subnet zitten - je moet daar eens op zoeken dan vind je denk ik de oplossing wel.
kevinp schreef op 18 mei 2003 @ 11:47:
ik zou zeggen com 21 aan router (waar switch nu zit). server+pc aan router (switch gedeelte). overige 2 poorten de hub en switch.
yup gewoon de route tabel aanpassenelevator schreef op 18 May 2003 @ 11:48:
Doe van je server eens een traceroute naar je workstation en post de output daarvan eens hier?
Volgens mij is dit gewoon het bekende probleem dat je 2 @Home machines in hetzelfde subnet zitten - je moet daar eens op zoeken dan vind je denk ik de oplossing wel.
route add -host <ip van andere pc> gw <ip van eigen gateway>
en voor sommige users in dit topic: Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics
[ Voor 7% gewijzigd door Erkens op 18-05-2003 11:52 ]
elevator schreef op 18 May 2003 @ 11:48:
Doe van je server eens een traceroute naar je workstation en post de output daarvan eens hier?
En geen engelse titels
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Gamen gaat niet tegen buurman
elevator schreef op 18 May 2003 @ 11:52:
Lees anders dit topic nog eventjes door - hier in staat jouw probleem beschreven en wordt uiteindelijk ook naar de oplossing gewerkt.
Gamen gaat niet tegen buurman
vergeet niet dat als je het zo doet dat dit verkeer over het internet gaat.route add -host <ip van andere pc> gw <ip van eigen gateway>
Het beste is om je server te voorzien van een tweede nic, en deze op je router aan te sluiten, zodat je je server ook lokaal snel kan gebruiken.
het verkeer van een client naar een server gaat dus niet via de hub, maar gaat via @home.
en van @home mag je geen verkeer hebben tussen 2 ip's in hetzelfde subnet.
je moet dus een route toevoegen in je hostfile.
maar waarom zet je gewoon die server ook niet achter die router.
of je nou 1 ip hebt of 2, het maakt niet uit. je internet wordt er niet langzamer of sneller van.
dat is ook nog een slim idee. daar had ik niet eens aangedacht.Erkens schreef op 18 May 2003 @ 11:57:
vergeet niet dat als je het zo doet dat dit verkeer over het internet gaat.
Het beste is om je server te voorzien van een tweede nic, en deze op je router aan te sluiten, zodat je je server ook lokaal snel kan gebruiken.
[ Voor 31% gewijzigd door job op 18-05-2003 12:00 ]
Aangezien dit wel 1 van de meest slechte + opvallende topictitels is die ik ooit gezien ga ik die regel nu ook eens uitvoeren.
Dit topic is gesloten.
![]()