Toon posts:

Gamen gaat niet tegen buurman

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, misschien dat het ergens al besproken is maar ik zou bij god niet heten hoe het heet dus dan maar zo...
Wanneer ik met mijn chello abbo game op het i-net gaat dat allemaal prima, zelfde verhaal (ook chello) voor m`n buurman (3 huizen verder maar ok), maar wanneer we tegen elkaar willen gaat dit niet en volgens chello omdat we op dezelfde wijkcentrale zouden zitten... Dat zouden ze beveiligd hebben omdat hier nogal misbruik van gemaakt zou kunnen worden met printer sharen e.d. ik begrijp hier verder toch geen reet van maar goed feit blijft dat ik wel wil kunnen gamen tegen de buur..
Iemand een oplossing misschien??

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je gewoon kan pingen naar de buurman dan weet ik niet wat er mis is. Als dat niet kan, dan kan je proberen te spelen op een internet server.

Als je dan een gedownloade versie hebt ben je vaak gefuckt.

[ Voor 3% gewijzigd door Sendy op 24-12-2002 00:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
spellen zijn legaal zelfs! Icq e.d. gaat wel (files zenden met icq alleen niet)

Verwijderd

Topicstarter
dat spelen op een internet server dat doe je bij red alert2 toch al? => je ziet ik ben alleen een gebruiker, verwacht van mij mij geen hele slimme dingen ;-))

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je wilt je routing tabel aanpassen voor zover ik weet.

In ieder geval verplaats ik je vraag --> Network Troubleshooting

Edit:
Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 19:58:
je ziet ik ben alleen een gebruiker, verwacht van mij mij geen hele slimme dingen ;-))

Dan zit je niet zo handig op GoT, we gaan er hier van uit dat iedereen zich heel goed kan redden rond computers, of in ieder geval er graag meer van wil leren ;) :+

Wil je trouwens de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) gebruiken als je binnen 24 uur iets hebt toe te voegen ajb :)

[ Voor 67% gewijzigd door F_J_K op 23-12-2002 20:04 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Sendy
  • Niet online
Nou als je alleen geen directe verbinding kan krijgen zou je gewoon moeten kunnen spelen op het internet (bijvoorbeeld Battlefield 1942 op een 64 speler server :P). Als je provider daadwerkelijk de verbinding tussen zijn klanten onderling heeft dichtgezet, kan je daar weinig aan doen.

Het idee van F_J_K: "Je wilt je routing tabel aanpassen voor zover ik weet.", geloof ik niet zo in. Maar misschien wil een andere netwerk guru mij (en jou) dat uitleggen als dat kan. ;)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:55
Je moet idd de route aanpassen.
Je moet een route naar jouw gateway (van de provider) maken voor het subnet waarin je zit, zodat het verkeer dat naar je buurman moet via de gateway loopt.
Onder andere chello en @home laten het niet toe om verkeer binnen n subnet te laten lopen, daarom moet dat verkeer via de gateway lopen.

op beide kanten dus:
route add <subnet> mask <subnetmask> <gateway_provider> if <interface> -p

in mijn geval zou dat zijn:
route add 213.46.44.0 mask 255.255.255.0 213.46.44.1 if 1 -p

[ Voor 20% gewijzigd door FatalError op 24-12-2002 00:17 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Ik had hetzelfde met mijn @home account
heb ff uitgezocht hoe en wat en ben tot de volgende oplossing gekomen
Maak een .bat bestandje met de volgende gegevens:
route add IPVANDEANDER GATEWAY

zoiets als dit zou je dan krijgen in je .bat bestand:
route add 218.122.21.161 218.121.69.1

Voer dit zelf uit en laat je vriend het ook uitvoeren
lijkt omslachtig maar ik laat het .bat bestandje gewoon mee opstarten
en het werkt :D

• FatalError
de optie -p zorgt dat de route bewaard blijft :)

En als je in plaats van alleen de host het subnet invult kan je jouw hele subnet bereiken, en niet alleen die ene host ;)

[ Voor 59% gewijzigd door FatalError op 24-12-2002 00:21 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik weet niet of je in een rijtjeshuis woont maar ik zou dan gewoon ff wat UTP door de dakgoot rollen naar de buren :)
Dat hebben we hier in de buurt ook een keer gedaan.

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:48

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

sjuk schreef op 24 December 2002 @ 00:30:
Ik weet niet of je in een rijtjeshuis woont maar ik zou dan gewoon ff wat UTP door de dakgoot rollen naar de buren :)
Tja kan ook. Maar waarom meer kabel als er als de verbinding er eigenlijk al is? :?

Route wijzigen zou probleem inderdaad moeten oplossen.

• QBiT
  • Laatst online: 22-06 21:32
Wat inderdaad van belang is, is dat je een internet game start, en geen lan game. Dit verschil kun je meestal wel aangeven in de meeste spellen. Het verschil zit em erin dat je met een lan game gebruikt maakt van udp packets. Deze pakketen komen niet door routers heen omdat die geen broadcasts doorlaten. Die worden gelijk gedropt door de eerste gateway. Bij een internet game word er meestal gebruik gemaakt van een centrale server die een overzicht heeft van alle servers die er draaien. Daarmee connect je als je deel wilt nemen aan een game.

Een goede vraag zou dus zijn : kan je wel tegen elkaar spelen op het internet ?
Ja = start eens een internet server, en kijk of je buurman kan connecten.

nee = vergeet het bovenstaande verhaal ;)

• Sendy
  • Niet online
QBiT, je kletst uit je nek.

Bijna alle gameservers gebruiken udp. Dat is omdat je niet wil wachten op een (te veel) verlaat pakketje tcp. udp gaat dus, net zoals tcp, gewoon over internet.

Trouwens, stoer als het wijzigen van de routering helpt. Ik ben benieuwd of je provider het niet beter heeft dichtgetimmerd.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens jongens, geen ruzie maken in deze o zo fijne tijd...
Ik heb de helpdesk aan de lijn gehad (nogmaals) en deze wezen me op een tooltje op : http://www.home.zonnet.nl/lichter39/ =>(Download P2P 2.0 (203 Kb, 6-9-2000)) en hier schijnt het allemaal mee geregeld te kunnen worden!!
Bedank i.i.g. allemaal!

• smilex
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 18:17
Haha, zie nu pas dit topic (ik ben dus de helpdesker die meneer aan de lijn heeft gehad) :P

Werkt het nu wel?

think interactive

Verwijderd

Topicstarter
he he lache.. (It`s a small world after all) Weet het nog niet (buurman moet werken, de stakker) :+

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 12:07 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:40
Inderdaad. Ik heb hier ook een kabel onder drie huizen door lopen via de kruipruimte, eentje via een klapraampje naar de directe buren en nog wat via de trap naar beneden. Werkt perfect.

Roomba E5 te koop

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Een beetje laat, maar je zou het ook met een proxy kunnen doen. Het is niet efficienter oid, maar ik wou het er nog even bij vermelden als extra optie (en gebruik dan _alsjeblieft niet_ de chello proxy. Als er iets onstabiel is..)

Localhost is where the heart is

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:28

FreakNL

Well do ya punk?

Gamen via een proxy :/

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Als je in zelfde subnet zit kan er dan niet een snellere connectie tussen 2 pc in dit zelfde subnet gemaakt worden?
Dus zonder de centrale?
(@home)

• FatalError
nee, je upload blijft 16 KB/s :(

• QBiT
  • Laatst online: 22-06 21:32
Thuissendy schreef op 24 december 2002 @ 02:04:
QBiT, je kletst uit je nek.

Bijna alle gameservers gebruiken udp. Dat is omdat je niet wil wachten op een (te veel) verlaat pakketje tcp. udp gaat dus, net zoals tcp, gewoon over internet.

Trouwens, stoer als het wijzigen van de routering helpt. Ik ben benieuwd of je provider het niet beter heeft dichtgetimmerd.
owja ? Nou toch niet helemaal ben ik bang .... Je hebt gelijk dat udp overal gewoon door komt, waarom ik dat geschreven heb ? was waarschijnlijk met wat te veel dingen te gelijk bezig. ;)
Maar ik weet niet wanneer jij een voor het laatst een DHCP Discover of zo iets degelijks automatisch door een router hebt zien gaan.... Wat ik bedoel is dat broadcasts niet door een router komt, en waarschijnlijk ook niet de eerste gateway van zn inet verbinding. Een broadcast word gebruikt bij lan games om een listing te maken van de aanwezige game servers.

Dus mocht je in het vervolg (denken) dat je iets beter weet, breng het dan op een normale manier ....

Verwijderd

Topicstarter
Nou progje werkt dus niet :( is bovendien een b-tje verveld dat dynamische ip adres.... Upc kan dit toch zeker ook niet zomaar maken? Als je iemand uit de buurt ook een provider moet aanraden laat je het op deze manier wel uit je hoofd om chello aan te raden.... Ik weet dat dat sowieso niet slim is (mijn bandbreedte naar de gallemiesen...) maar toch => lees er volgens mij ook nix over in de voorwaarden van upc??

• FatalError
probeer nou gewoon eens handmatig die routes toe te voegen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik maar eens gaan doen dan ja, alleen met de info hier boven ga ik dat niet redden...
Zal eens verder zoeken in de search, jullie horen me wel als het me niet lukt...

• Sendy
  • Niet online
Okay QBiT, je legde het een beetje bout uit, maar je hebt gelijk. Sorry als ik een beetje aanvallerig overkwam, dat was niet de bedoeling.

En, chop73, volgens mij heeft Brokenrules (boven) het redelijk uitgelegd hoe je zo'n route moet toevoegen. Ik zal het gewoon eens proberen: niet geschoten is altijd mis.

• FatalError
chop73.. ik neem aan dat je n dynamisch ip (dhcp) hebt en windows 2k/xp gebruikt
Met het commando 'ipconfig' in n dos-box kan je info zoals jouw gateway vinden.

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Hoppa!, gelukt _/-\o_ maar nu blijf ik wel houden dat ik na elke x opstarten een ander ipadres krijg? Kan dat ook nog "gekoppeld" worden misschien, of begin ik nu een beetje zeurderig te worden? :+ enne dat ipconfig lukte nog net hoor 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 14:23 ]

• FatalError
hoe heb je het nou gedaan?
Als het goed is maakt het niet uit dat je steeds n ander ip-adres krijgt, zolang die maar in dezelfde range zit als het vorige adres.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu nu zo`n batch filetje gemaakt, enige minpuntje is nu dat ik wel tegen de buurman kan spelen maar niet met bv 4 man in een game kan. Is hier nog wat aan te doen? En ik zie nu trouwens ook dat ik vaak hetzelfde ip adres krijg, dus dat probleem is ook wel overkomelijk.

• smilex
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 18:17
Voor de mensen die ongeveer met dezelfde vragen zitten.
Deze informatie komt van chello underground _/-\o_ _/-\o_

Probleem :

Je kunt je buurman/kennis niet pingen of geen files sharen of ICQ-en .. etc..

Oorzaak :

Op sommige delen van het chello netwerk is het niet mogelijk om een peer-2-peer verbinding op te zetten met computers in hetzelfde subnet. Een subnet is een deel van het netwerk, stel je hebt IP nummer 62.108.10.14, alles wat begint met 62.108.10.x ligt dan in hetzelfde subnet (Dit hangt natuurlijk ook af van subnet-mask, maar het gaat om het idee)

Als je in dit geval geen IP nummers kunt pingen in de betreffende range heb je te maken met het peer-2-peer probleem.

Chello heeft deze maatregel overigens getroffen om te voorkomen dat je het IP verkeer van je buurman kunt tracen. (@HOME doet dit ook)

Hier is echter een work-around voor!

Methode 1

Ga naar de command prompt en type het volgende in :

route add <destination> <gateway>

destination=IP adres van degene die je wilt bereiken
gateway=je eigen gateway (gebruik winipcfg of ipconfig om erachter te komen)

Methode 2

Er is handig tooltje waarmee je een hele lijst kunt opbouwen van 'vrienden' in je eigen subnet
Download: P2P_2.0.zip & (homepage)

Methode 3

De 3e methode kregen we binnen van Marcel (saenstart)
Ga naar de command prompt en type het volgende in :

arp -s <destination> <mac-adres>

destination=IP adres van degene die je wilt bereiken
mac-adres=MAC adres van degene die je wilt bereiken

let op: dit moet je ook doen op de andere computer (je 'buurman'), maar dan met de gegevens van jezelf.

think interactive

Pagina: 1