ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 5

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.531 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zomb! schreef op 02 juni 2003 @ 10:11:
Heeft iemand toevallig nog het originele club-3d 9500 np 128 bios.
Kan een np kaartje voor 50 euro overkopen, zit alleen geen bios in. (verkeerd geflashed)
Ding pakt ook geen 9700np bios, schijnt gelocked te staan, kan je die dan unlocken?
hoe kan je hem uitlezen :) :?
als je dat zegt heb ik er nog 1 voor je :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomb!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08 15:49
atiflash -s 0 ****.***
Waar ****.*** staat voor de naam die je het mee wil geven, tjek :
rage 3d, de derde post.

Alvast bedankt, als je het zou kunnen mailen naar wluijt@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26
Is er trouwens misschien iemand die de Catalist 3.2 drivers met de gehackte 9800 sys-file voor slechts 4 pipelines heeft geprobeerd en me kan vertellen of deze wel zonder checkers werkt? Misschien iemand die weet of het veel in performance scheelt, of dat het niet de moeite is deze mod uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zomb! schreef op 02 June 2003 @ 10:55:
atiflash -s 0 ****.***
Waar ****.*** staat voor de naam die je het mee wil geven, tjek :
rage 3d, de derde post.

Alvast bedankt, als je het zou kunnen mailen naar wluijt@hotmail.com
ik doe het vanavond of morgen ok?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomb!
No problemo, krijg toch morgen pas kaart van die gozer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Uit de openings post:
In theorie moet het trouwens ook mogelijk zijn van een 9500 (128mb) een 9500pro te maken maar daar heb ik nog geen voorbeeld van gezien.
Stel ik koop een 9500 np bij Mycom en ik krijg er 1 met de goede layout en ik krijg na de softmod checkers, kan ik hm dan ook nog proberen te (soft) modden naar een 9500pro?

En kan ik als ik een 9500 np koop met de verkeerde layout deze (soft) modden naar een 9500pro?

* Gutteguttegut wil er vandaag 1 gaan halen ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 13:36
NOFEAR schreef op 22 May 2003 @ 17:50:
Weet iemand ook een oplossing voor dit probleem>>>?
(heb het al eerder gevraagd ;) )

Kwas wel benieuwd of er meer mensen last van hebben van dit stippies probleem..
Ik heb namelijk dit probleem nog niet eerder gezien... in de verschenen topics :+

ff een plaatje

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet fastwrites eens uit in je bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op 02 juni 2003 @ 12:06:
[...]
Stel ik koop een 9500 np bij Mycom en ik krijg er 1 met de goede layout en ik krijg na de softmod checkers, kan ik hm dan ook nog proberen te (soft) modden naar een 9500pro?

En kan ik als ik een 9500 np koop met de verkeerde layout deze (soft) modden naar een 9500pro?

* Gutteguttegut wil er vandaag 1 gaan halen ;)
Nou, die 9500 np kun je als je checkers krijg ook niet goed omzetten naar een pro want de pro gebruikt ook 8 pipelines en dat is in feite wat je doet, de 4 overige niet geteste pipelines van de 9500 np openzetten.

Een 9500 np ZWART met 4 chips boven zou je kunnen omzetten naar PRO omdat ze in principe dezelfde layout hebben, helaas weet ik niet wat de kans is, want als je hier de 4 extra pipelines openzet heb je natuurlijk de kans dat ze niet correct werken.

Ik wil er ook eentje halen en de gok wagen, is er iemand in Eindhoven bij Mycom geweest en weet hoeveel er daar nog liggen?

[ Voor 8% gewijzigd door _Richie_ op 02-06-2003 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, m'n Connect3D Radeon 9500 non-pro 128MB (PCB 9700) binnen van maXpert (artikelnr: 4740).
  • Default: kaart perfect (geeft met Aida32/RivaTuner aan dat hij 256bit is met 4 pixel pipelines).
  • Softmod 9700: egaal blauw gekleurde checkers met de 9700 Pipe Dream v1.1 demo & Spel: VietCong (geeft met Aida32/RivaTuner aan dat hij 256bit is met 8 pixel pipelines).
  • Softmod 9800: egaal blauw gekleurde checkers met de 9700 Pipe Dream v1.1 demo & Spel: VietCong (geeft met Aida32/RivaTuner aan dat hij 256bit is met 8 pixel pipelines).
  • Interessant detail: zelfs het afspelen van MPG/AVI films geeft checkers met 9700/9800 mod. Volgens mij een indicatie van een probleem met de backbuffer/timing in de pipeline.
De kaart heeft Infineon 3.3ns DDR RAM, is standaard geklokt op 277MHz GPU / 270MHz DDR Memory en heeft rode PCB met 4 modules in L vorm aan beide zijden. Met RivaTuner heb ik hem nu (ongeflasht!) ingesteld op 398,3 MHz GPU / 330,75 MHz DDR Memory (hij kan met nog hoger [GPU-artefacts @ 415 of Mem-artefacts @ 384 iig), maar "better safe then sorry" en m'n PC staat 24/7 aan waarvan dus soms zonder oogje in het zeil... [ik heb al 3 PC's gehad die hetzij kapot gingen (condensatoren) of doorbrandde (VRM's) terwijl hij onbegeleid aanstond]). Benchmarks bevestigen de overclock zonder hacked flash bios en de standaard 256bits memory interface en 4 pixel pipelines (>20GB/sec memory bandwidth en 1592 MPixel/s Fillrate).

Deze aanpassingen lossen het checker probleem bij mij niet op:• zet je Z-buffer op 16-bit vast
• gebruik FSAA 6x
• Zet in je BIOS Agp op 4x en tevens in het driver panel
• Forceer Fast-writes off in BIOS en driver panel
• Verhoog AGP voltage naar 1.7 volt
• probeer verschillende resoluties
• kloksnelheid lager zetten (core/mem)

Voor upgraders:
Ik ben van een Geforce2MX-32MB / Matrox G450LX-16MB naar de Connect3D 9500 subpro (256 bit memory interface / 4 pixel-pipelines / 398,3 MHz GPU / 661,5 MHz DDR Memory ) gegaan en er zijn een aantal dingen direct opvallend:• Temperatuur van de kaart is hetzelfde als de Geforce2MX binnen ½'C marge.
• prachtig 2D beeld, vergelijkbaar met de G450LX
• 3D kwaliteit / Filmkwaliteit: mooiste ooit gezien (zelfs m'n oude spellen zien er beter uit)...
• TV-out is prachtig en zonder rouw-randen
• Dual-Monitor werkt perfect, geen resolutie/refresh problemen.
• Nu het beeld zo mooi is moet ik wel m'n crappy 2.1 speakerset vervangen :)
• Ondanks dat de mod naar 8pixelpipelines niet gelukt is ben ik tevreden...! (GPU 18MHz sneller geklokt als een Hercules 9800-Pro [memory 10Mhz lager als 9800-Pro]...)

Tips voor overklokkers:
• Pixelruis = GPU te hoog
• Complete freeze = GPU te hoog
• Onrustige textures, zwarte vlakken, doorzichtige objecten = Mem te hoog.
• Test zowel met de drivers op hoogste kwaliteitsettings als op laagste - dat maakt nl. verschil voor de timings van de overklok en stabiliteittest.

[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infernix
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 15:50
Ik heb een Sapphire 9500 NP met de zwarte layout. Had er 2 besteld; 1 gaf meteen bij de gehackte drivers het schaakbordeffect (pipelines stuk dus), de andere deed t prima. Deze nu overgeclocked naar 370/300 en haal iets van 3988 3dmarks 2003. Volgens mij is dat wel ok voor een 9500 Pro (wat t nu dus in feite is, 8 pipelines maar 128bit bus) :)

Als je checkers hebt zonder overclocking (PCB rood of zwart maakt niet uit natuurlijk) is dat teken dat je core niet goed is (bijv. je pipelines zijn dan gewoon stuk en de GPU is dus op een 9500 geplakt om die precieze reden). Dus als je dat hebt in je desktop of al meteen in een spel dan kun je t shaken.

Voor overclocking vond ik ATI's NPR Hatching demo het beste voor artifacting tests. Ook in 3DMark 2003 speltest 2, 3 en de Ragtroll test is t soms merkbaar, maar die NPR Hatching springt het er goed uit - je ziet t namelijk meteen als je memory te hoog is geclocked. Memory artifacting valt wel beter op dan core artifacting, maar ik zou zeggen probeer t zelf. In mijn ervaring zie je core artifacts pas t best aan t feit dat je pc hangt als je m te hoog clockt :) Artifacting zelf is niet schadelijk voor de kaart (mits je m zo overclocked dat je niets anders meer ziet dan.. ;)

infernix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal wel een foute vraag zijn, maarreh wat doet een hack van 64mb nonpro naar pro eigenlijk ??? Zet zeker een paar opties aan ofzo, aangezien ik een fill rate heb 2166 mtexels, evenveel als een 9500pro (128mb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat van 4 naar 8 pipelines, that's all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 11:38
ff vraagje: ik heb vandaag net een sapphire 9500 gekocht, en heb de 9700 mod uitgevoert, nu heb ik 2 balken, bestaand uit kleine balkjes die door m'n beeld lopen bij 3dmark 2001 (2003 nog niet gedaan)

wat moet ik nu gaan doen: kaartje terug brengen, en een nieuwe bestellen bij een andere winkel (zit te denken aan maxpert, en dan een club3d, of connect 3d (iemand die weet welke chiller is?)

of moet ik deze beter gaan koelen o.i.d.?

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThijsD,

ik heb net mijn Club3D 9500np geprobeerd te flashen met atiflash -f -p 0 97npclub.bin maar het is niet gelukt, hij geeft een error ... timeout.. blablabla
dus ikke daarna geprobeerd met flashrom.exe (flashrom -p 0 97npclub.bin) maar deze kan mijn kaart niet vinden!!!

hoe had jij dat gedaan?
ik kan mijn kaart niet meer opstarten, krijg ...piep piep.. zwart beeld.
zit nu met een pci vga-kaart

waar/welke (juiste) flashrom.exe moet ik downloaden? en wat zijn de parameters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 20:34:
ThijsD,

ik heb net mijn Club3D 9500np geprobeerd te flashen met atiflash -f -p 0 97npclub.bin maar het is niet gelukt, hij geeft een error ... timeout.. blablabla
dus ikke daarna geprobeerd met flashrom.exe (flashrom -p 0 97npclub.bin) maar deze kan mijn kaart niet vinden!!!

hoe had jij dat gedaan?
ik kan mijn kaart niet meer opstarten, krijg ...piep piep.. zwart beeld.
zit nu met een pci vga-kaart

waar/welke (juiste) flashrom.exe moet ik downloaden? en wat zijn de parameters?
"Poll rom idle after bulk error" .... zeker? Dan doet atiflash het gewoon niet op die kaart.

Wat voor een foutmelding krijg je bij flashrom precies? Zoiets als " flash not found"? Dat betekent namelijk dat de bios "op slot" zit.... dit is vaak wel te verhelpen door je computer een tijdje helemaal uit te zetten... stekkers eruit enzo en dan opstarten en opnieuw proberen te flashen.

De parameters van flashrom zijn als volgt:
flashrom -p -f 0 biosnaam.bin
-f is voor geforceerd flashen.
0 is NUL (cijfer dus), geeft je agp kaart aan

Flashrom is wel een moeilijke utility om te vinden op internet, ik kan hem je wel ff e-mailen eventueel want een linkje heb ik zo ook niet voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
ik heb de mijne even online gezet voor je.

club3d 9700 pro bios gelocked op 300/300. alle andere bestanden staan er ook op.

click :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand een idee over hoe het kan dat alle biossen bij mij werken?
zelfs die van de 9800 pro :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu ook een 9800 pro bios :), kan toch dat ze allemaal werken, is bij mij ook het geval. Kennelijk komt je pcb en ram wel overeen met al die biossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal die van cougar even downen en proberen...
maar indedaad poll rom idle after bulk erase.
met die flashrom moet het zeker lukken?
dus eerst 5 minuten uitzetten alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alvin@lico.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst gewoon flashrom even proberen, als die iets zegt van Flash not Found moet je hem uitzetten en een tijdje wachten en opnieuw proberen, ik heb flashrom naar je gezonden in een zip file. FF uitpakken op een floppy en je hebt een mooie bootdisk om mee te flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 19:05:
gaat van 4 naar 8 pipelines, that's all
aha, vandaar dat ik dus 1 raar vierkant blokje heb (links op het scherm) in 3dmark bij veel van de tests. Je kunt dus ook zo artifacts krijgen (64mbnonpro->pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThijsD,
het is gelukt :)
moet ik nu nog speciale drivers ofzo installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, gewoon gemodde drivers installeren. Ik zou ze wel ff opnieuw installeren nu je een nieuwe bios erin hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe bedoel je met opnieuw?
ik doe het toch gewoon via device manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ze verwijdert via device manager en dan opnieuw opstart weet ik niet of die de goede pakt (9700 drivers i.p.v 9500). Ik bedoelde eigenlijk gewoon naar je catalyst 3.4 directory gaan waar je dat atimtag.sys bestandje hebt vervangen en gewoon die setup opnieuw draaien.

Het is misschien eigenlijk beter om het niet opnieuw te installeren, denk niet dat het zo problemen gaat opleveren eigenlijk en je bespaart jezelf de moeite :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net gewoon met device manager driver update gedaan, en het werkt goed.
3dmark03= 4307 (270/275)

nu probeer ik met de 9800 pro bios.. welke heb jij gebruikt voor je club3d?
heb je ook eentje voor infineon geheugen? en op welk core/mem snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohja, en welke driver gebruik je voor je 9800 pro bios?
die 9500->9800 (Patched ati2mtag.sys 304 KB (9500 -> 9800)) ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een radeon 9800 pro Dell oem biosje gebruikt, van de 9800 videokaart die ze in die Dell computertjes doen geloof ik.

Ik zou hem niet gaan flashen eigenlijk, bij mij werken de ATI demos niet zo goed. Heb een beetje last van artifacts en dit blijft ook zo bij heel lage kloksnelheden.... maar dit kan bij jou natuurlijk anders zijn en terugflashen vormt niet echt een probleem. Als je Infineon geheugen hebt zal die het wel doen op een club3d denk ik.

Verder staan de memory timings op de 9800 bios wat strakker dus je moet met Radedit even de memory op 270 mhz zetten en vanuit daar overklokken om artifacts te vermijden, core moet je ook aanpassen van 360 naar 330 mhz of lager.

In 3dmarks ben ik 200 punten vooruitgegaan met de nieuwe bios, maar je weet nooit of het goed is voor je kaart zo'n 9800 bios.... zelf denk ik dat het niet echt een probleem vormt maar ff een disclaimertje... 9800 bios is op eigen risico :).

Ik heb 2 biossen op Rage3d gevonden van de 9800, eentje van versie 105. En eentje van eenzelfde kaart met bios versie 106 (waarschijnlijk betere bios dus).

105 heb ik zelf geprobeerd, 106 ga ik vanavond nog even kijken of dat iets uitmaakt met artifacts.

Ik kan je de biossen wel ff opsturen, met aangepaste clockspeeds als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 23:06:
Ik heb een radeon 9800 pro Dell oem biosje gebruikt, van de 9800 videokaart die ze in die Dell computertjes doen geloof ik.

Ik zou hem niet gaan flashen eigenlijk, bij mij werken de ATI demos niet zo goed. Heb een beetje last van artifacts en dit blijft ook zo bij heel lage kloksnelheden.... maar dit kan bij jou natuurlijk anders zijn en terugflashen vormt niet echt een probleem. Als je Infineon geheugen hebt zal die het wel doen op een club3d denk ik.

Verder staan de memory timings op de 9800 bios wat strakker dus je moet met Radedit even de memory op 270 mhz zetten en vanuit daar overklokken om artifacts te vermijden, core moet je ook aanpassen van 360 naar 330 mhz of lager.

In 3dmarks ben ik 200 punten vooruitgegaan met de nieuwe bios, maar je weet nooit of het goed is voor je kaart zo'n 9800 bios.... zelf denk ik dat het niet echt een probleem vormt maar ff een disclaimertje... 9800 bios is op eigen risico :).

Ik heb 2 biossen op Rage3d gevonden van de 9800, eentje van versie 105. En eentje van eenzelfde kaart met bios versie 106 (waarschijnlijk betere bios dus).

105 heb ik zelf geprobeerd, 106 ga ik vanavond nog even kijken of dat iets uitmaakt met artifacts.

je mag ze ook wel naar mij sturen :P (allemaal)
r.hart@chello.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 23:06:

en met welk bios heb je de hoogste 3dmark01/03 scores?
en met welke kan je het best overclocken met die infineons?
-- dit begint steeds leuker te worden joh :) ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen, ik zal ze wel ff sturen naar degene die dat willen.

Mijn monitor heeft zichzelf opgeblazen en ben nu dus gedwongen te werken in windows
veilige modus via mijn tv (vind hetzelf wel een grappige situatie, redelijk crappy).

Ik zal die biossen ff voor je aanpassen Virgil (hopen dat het lukt), core en mem op 270 mhz en op pal modus en dan stuur ik ze wel. Nu nog 10 dagen werken via de tv en dan heb ik mijn replacement IIyama.

Edit:
Ik haal de hoogste scores met de 9800 bios, moest wel het geheugen 7 mhz terudoen van 283 naar 277 (crappy infineon 3.6) desondanks presteerde die wel beter.

Mijn drivers zijn Catalyst 3.4 met 9500 --> 9800 op het moment.

Het best kan ik overklokken met 97pinfin.bin, oftewel 9700 pro bios met infineon geheugen. Maar het maakt opzich bijna niks uit, de andere biossen presteren ongeveer hetzelfde en het verschil is bij mij nihil omdat ik toch bijna niks uit mijn geheugen kan persen

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHc5
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik dacht dus dat ik een perfect gelukte mod had..... 3dmark2003 en 2001 liepen zonder problemen en zonder enig checker en geen enkel ander spel dat ik speel gaf checkers ( postal 2 , c&c generals , ut2003 , unreal 2 , igi2 , red faction 2 )
Maar nu bekeek ik eens die demo`s en voila wat zag ik....
Afbeeldingslocatie: http://www.killah.nl/checkers.jpg
Kheb al gekeken wanneer het wegging en het ging dus totaal weg als mijn GPU op 200mhz liep ;) ( MOOI NIET DUS HE WIL WEL WAT AAN DIE KAART HEBBEN )
Snap er veder geen hol van Doom3 E3 demo geeft ie ook geen checkers dus het kan niet aan dx9 spellen liggen :S
Maar ik denk dat ik er maar mee ga leven ik merk wel bij welke spellen ik dit krijg iig nog bij geen 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThijsD,
ja stuur die 9800pro biossen maar....
modden doe je met Radedit?

die 9800 bios die ik via rage3d forum heb gedownload, was voor samsung geheugen. klopt dat? misschien dat het daarom niet hoog kan met onze infineon

ik heb het gevoel dat onze Club3D kaarten precies hetzelfde kunnen :D
met die Samsung 9800 bios kon ik de mem op 280 zetten zonder artifacts.

misschien dat als je een 'infineon 9800 pro' bios op de kop kan tikken, dat je betere mem overclock resultaten krijgt.

overigens, met die 9800 bios van jou, hoeveel draait jouw core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-09 20:17
Ik heb een Sapphire 9500 np 128MB (die van Mycom) die prima werkt de driver hack. Nu wil ik er een echte 9700 van maken door er een 9700 bios in te flashen.
Maar welke bios moet er dan in? Moet dat per se een Sapphire 9700 bios zijn? Of kan ik ook de gehackte Club3D 9700 er in proppen?

Computers follow your orders, not your intentions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 12:27:
Ik zou voor een 9700, ik houd wel van een stukje zekerheid. Denk er wel aan dat als de mod niet lukt de "gewone" 9500 niet eens zo'n snelle kaart is. En het prijsverschil is ook niet gigantisch.
hij is sneller als een ti4600 hoor :) . Maar niet zoveel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat je veel hoger zal komen met een 9800 infineon bios, ik kom
met 9700 pro infineon bios ook niet hoger dan 283, hoger krijg ik na een tijdje artifacts.

Er is dus geen reden lijkt mij om aan te nemen dat die hoger kan als je een 9800 infineon hebt, ik denk dat het misschien alleen een oplossing is voor de artifacts die ik krijg bij sommige demo's. Maar ja, het wordt nog ff wachten denk ik op een 9800 Infineon bios totdat meer mensen de 9800 hebben en die biossen zelf ook nodig hebben om goed te overclocken.

Ik ga de biossen zometeen naar je e-mailen, ze zijn al aangepast (pal, 270 mem en core).

Verder kom ik met de core zo hoog als mijn koeling me toestaat, heb een 3dmark 2001 gedraait met core op 360 mhz zonder problemen. Op het moment draai ik op 330 mhz met mijn core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 13:36
KiLLaHc5 schreef op 03 juni 2003 @ 02:29:
Ik dacht dus dat ik een perfect gelukte mod had..... 3dmark2003 en 2001 liepen zonder problemen en zonder enig checker en geen enkel ander spel dat ik speel gaf checkers ( postal 2 , c&c generals , ut2003 , unreal 2 , igi2 , red faction 2 )
Maar nu bekeek ik eens die demo`s en voila wat zag ik....
[afbeelding]
Kheb al gekeken wanneer het wegging en het ging dus totaal weg als mijn GPU op 200mhz liep ;) ( MOOI NIET DUS HE WIL WEL WAT AAN DIE KAART HEBBEN )
Snap er veder geen hol van Doom3 E3 demo geeft ie ook geen checkers dus het kan niet aan dx9 spellen liggen :S
Maar ik denk dat ik er maar mee ga leven ik merk wel bij welke spellen ik dit krijg iig nog bij geen 1.
tsja dat heb ik dus ook, alleen minder erg... heb alleen die witte stippies.

kan het maar niet wegkrijgen maar hij doet ut bij mij in aantal gamez.. vietcong en dtm... en die demo's :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:39
Heeft er iemand al van zijn Radeon 9500 een FireGL Z1 weten te maken??? Want daar lees ik eigenlijk niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het geprobeerd, helaas, checkers. Niet over mijn hele scherm, er zijn alleen 2 horizontale balken.
Ik had em gekocht bij Mycom in Den Bosch, de mijne was de laaste. Toch ff voor de gein 3dmark gedaan: 9700-> 4030 en als 9500-> 2755. Best laag voor een xp1700+. Is het eigenlijk normaal dat bij beeldschermadapters 2 keer de 9500 staat (een als secondary en volgens de drivers als pci)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Secondary is gewoon je tv-out.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat die checkers komen doordat de pipelines in de chip verneukt zijn/worden.
- Die checkers zijn nooit hetzelfde: iedereen heeft andere. Ook zie je nooit dat een checker helemaal gevuld is, dus gewoon een blokje wit van 8x8 pixels.
- Als je hardware mod gedaan hebt, dat je het dan krijgt. ook mogelijk, omdat je de soldeerbout telang eraan gehouden hebt
- Als je de software mod gedaan hebt, en je dan checkers krijgt: De chip is met een paar kapotte pipelines gemaakt.

toelichting op dat laatste standpunt:
De procedure werkt namelijk zo: Bij Ati bouwen ze alleen 9700... Die worden getest op checkers... Als er checkers zijn, worden ze verbouwt tot 9500... Als ze dan werken, kun je ze verkopen als 9500.

Zo simpel is het. Je moet dus gewoon geluk hebben dat een fabrikant direct een 9500 gebouwd heeft zonder eerst een 9700 test gedaan te hebben. Dan kun je wel succesvol
overklokken naar een 9700, met 8 intacte pipelines.

Ik zou als laatste redmiddel, dus als je ECHT alles al hebt geprobeerd, proberen om de weerstand een beetje te doen veranderen. Omdat je van 4 naar 8 pipelines, eigenlijk het vermogen verdubbeld, is het op zich een beetje wazig dat de weerstand hetzelfde blijft. Dan zouden de 8 pipelines dus te weinig stroom krijgen.
Zo'n weerstand is nergens te krijgen.
Je haalt hem er dus af, meet wat de waarde is, en zoekt dan in een oude mobiele telefoon ofzo eentje die een weerstand van 50 Ohm lager heeft.

Dat is mijn theorietje
Khoop dat mensjes hem proberen, kan sschien leuke oplossing zijn voor checkaz and so on

Update: 3-6-2003 13:20 Lees hieronder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh neeeee he ......
ik heb nu weer een probleem...
mijn tv-out doet het niet als ik direct mijn s-video kabel (die ik overigens altijd al gebruikt heb voor mijn GF2-pro) aansluit op de Club3D.
als ik die 7 pins s-video kabel gebruikt (converter naar composite) en die tijdelijk naar mijn vcr doet, doet die wel overswitchen (alt-F5). Maar volgens de handleiding moet een offiele s-video kabel direct van de kaart naar tv het gewoon doen.

jongens, hoe hebben jullie je s-video kabel naar de tv aangesloten?
ik neem aan dat ik niks meer bij hoef te kopen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sterker nog...
Ik denk dat die weerstand op een 9500 er alleen zit om met opzet stroom op te zuigen, zodat er alleen genoeg stroom overblijft voor 4 pipelines.

Eigelijk zou iemand een draadbrug moeten maken, op de plaats waar de weerstand voor de 9700 hoort te zitten. Dit moet je natuurlijk niet proberen op een nieuwe kaart. Zoek n half brakke of oude kaart.

Probeer het us, in naam der wetenschap ;) maar probeer me niet aansprakelijk te houden als het mis gaat :D :D :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 13:20:
sterker nog...
Ik denk dat die weerstand op een 9500 er alleen zit om met opzet stroom op te zuigen, zodat er alleen genoeg stroom overblijft voor 4 pipelines.

Eigelijk zou iemand een draadbrug moeten maken, op de plaats waar de weerstand voor de 9700 hoort te zitten. Dit moet je natuurlijk niet proberen op een nieuwe kaart. Zoek n half brakke of oude kaart.

Probeer het us, in naam der wetenschap ;) maar probeer me niet aansprakelijk te houden als het mis gaat :D :D :9~ :9~
Dit zou inderdaad wel eens een oplossing kunnen zijn :), wie probeerd het even , die van mij werkt zonder checkers... kan het dus niet op deze probberen.

niet dat ik zo technisch ben hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 11:30
Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 13:20:
sterker nog...

Dat zou echt heel erg vet zijn als dat het is. Dan ga ik direct zo'n kaart halen. Ik vind het nu nog een te grote gok. Ik ben niet zo'n gokker.

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThijsD,
als je die 9800 pro bios (106) en de 9500->9800 ati2mtag.sys driverpatch gebruikt he...
wat geeft Glinfo dan aan? 9700 of 9800 ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan maar zo, want moet snel antwoord hebben. K ben zelf al aan t zoeken geweest maar kan niemand vinden met zelfde soort probleem...

Mensen ik zit met volgende isseu;

Als ik € 75,- bijleg bij mijn ASUS TI 4600 heb ik een ATI RADEON 9700 PRO.

Doen of niet?

(TI gekocht toen net uitkwam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 22:16
doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 14:05:
Dan maar zo, want moet snel antwoord hebben. K ben zelf al aan t zoeken geweest maar kan niemand vinden met zelfde soort probleem...

Mensen ik zit met volgende isseu;

Als ik € 75,- bijleg bij mijn ASUS TI 4600 heb ik een ATI RADEON 9700 PRO.

Doen of niet?

(TI gekocht toen net uitkwam)
Wrom bestel je geen Radeon 9700 voor 220 euro? Kijk maar eens in de pricewatch. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

die 75 euro zou ik zeker betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op 03 June 2003 @ 14:35:
[...]

Wrom bestel je geen Radeon 9700 voor 220 euro? Kijk maar eens in de pricewatch. :)
Gigabyte is toch beter:) tis de luxste uitvoering...
(ding is over bij een m8 van me met eigen computer bedrijf dus kan voor inkoop kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu eindelijk medekletser op dit forum, volg het al een tijdje en bedankt voor de nuttige (en minder nuttige ;) ) posts..

Ik heb net een Sapphire 9500 128Mb non-pro gekocht met de 9700pro layout..
Morgen komt mijn mamaplank binnen en zal ik eens kijken of het bij mij wel lukt.

Maargoed de 9500 128Mb kostte maar 139 euripides bij MyCom (Eindhoven) Aanbieding enzo...

Ze hadden nog een stapeltje liggen dus als je nog zoekt...

Groetjes.
Aleksander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb de mijne gisteren bij MyCom Eindhoven gehaald en ik heb helaas last van artifacts als ik 'm softmod naar 'n 9700 (en 't geheugen/core op 270, lager heb ik ook geprobeerd, zelfde effect). Geen checkers, wel regelmatig van die puntjes door het beeld... In 3Dmark03 blijft m'n PC hangen als ik 'n Gametest wil starten.

Maar... Ik heb nu een paar uur wat liggen proberen maar het geheugen en de core lopen nu beide hartstikke stabiel @ 315Mhz, waar dit normaal ongeveer 275 is... Ik vind dit 'n beetje vaag, meestal ontstaan die artifacts juist omdat 't geheugen/core te hoog geklokt is. Maar ik heb deze artifacts ook als ik 't op 200Mhz zet dus dan zullen de extra pipelines wel gewoon rot zijn, of is dit uitgesloten en moet ik de oplossing ergens anders zoeken?

Ik moet BTW nog ff wat klooien met AGP op 4x en die dingen maar ik verwacht er niet veel van eerlijk gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
Ik heb een 9500 die perfekt werkt met de driver-hack als 9700.
Hoe maak ik er nu een echte 9700 van? Is het voldoende om alleen de bios te flashen of moeten er ook nog weerstandjes gesoldeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Big_Mama schreef op 03 juni 2003 @ 20:37:
Ik heb een 9500 die perfekt werkt met de driver-hack als 9700.
Hoe maak ik er nu een echte 9700 van? Is het voldoende om alleen de bios te flashen of moeten er ook nog weerstandjes gesoldeerd worden.
jesus, sorry hoor, maar staat al overduidelijk tutorialz/sites over dat mod, lees anders alle delen van deze topic door. en als het niet lukt, dan pas komen met echte vraag. vragen mag, maar nie deze domme vraag helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
jesus, sorry hoor, maar staat al overduidelijk tutorialz/sites over dat mod, lees anders alle delen van deze topic door. en als het niet lukt, dan pas komen met echte vraag. vragen mag, maar nie deze domme vraag helaas
Nou bedankt, daar heb ik wat aan :O
Ik heb er al ettelijke uurtjes lezen op zitten, maar heb nog geen helder antwoord hierop gezien. Zo rond de 1000 berichten per deel en dat al 5 delen lang maakt het er niet echt overzichtelijker op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

Lees de First Post van elk deel. Als iedereen dat deed, dan hebben we geen 5 delen voor nodig.

Als je de hardware mod wilt doen, dan is alleen de weerstand solderen voldoende. Maar ik zie niet in waarom het op de hardware methode moet. Software mod is evengoed en als dit niet lukt, dan lukt solderen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blord schreef op 03 June 2003 @ 21:37:
Als je de hardware mod wilt doen, dan is alleen de weerstand solderen voldoende. Maar ik zie niet in waarom het op de hardware methode moet. Software mod is evengoed en als dit niet lukt, dan lukt solderen ook niet.
Tuurlijk is hardware mod wel zinnig! Hoef je maar 1 keer te doen. Bij software moet je bij elke driver-update of bij nieuwe windows install weer klooien met die drivers. :O
Ennuh, je moet toch solderen EN flashen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
Maar ik zie niet in waarom het op de hardware methode moet.
Waarom zou ik alleen Windows willen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Niet online
Flashen alleen is toch ook al voldoende, als je tenminste via de softmod al zeker weet dat het fatsoenlijk werkt?! Of zeg ik nu (weer 's) wat doms?

En het terugverwijzen naar vorige delen vind ik ook nogal simpel gezegd, je gaat toch geen 4500 posts (iets in die richting) doorlezen om nou net dat ene antwoord te vinden op jouw vraag... Even opnieuw stellen en beantwoorden gaat nu eenmaal veel sneller, of plaats deze dingen nog eens extra in de First Post.

[ Voor 53% gewijzigd door Flipmo2K op 03-06-2003 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 16:04:
Ik ben nu eindelijk medekletser op dit forum, volg het al een tijdje en bedankt voor de nuttige (en minder nuttige ;) ) posts..

Ik heb net een Sapphire 9500 128Mb non-pro gekocht met de 9700pro layout..
Morgen komt mijn mamaplank binnen en zal ik eens kijken of het bij mij wel lukt.

Maargoed de 9500 128Mb kostte maar 139 euripides bij MyCom (Eindhoven) Aanbieding enzo...

Ze hadden nog een stapeltje liggen dus als je nog zoekt...

Groetjes.
Aleksander.
Weet je nog hoeveel ze er hadden? Ik snap er niks van, had maandag naar ze gebeld, toen had die kerel alleen nog maar 2 zwarte.. !

{weer gebeld}.. zijn ze weer op, alleen nog maar zwarte!

[ Voor 5% gewijzigd door _Richie_ op 04-06-2003 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:35
quote: Flashen alleen is toch ook al voldoende, als je tenminste via de softmod al zeker weet dat het fatsoenlijk werkt?! Of zeg ik nu (weer 's) wat doms?

.. waarom is er een hardmod?

(antwoord: omdat een flash op zich niet voldoende is..)
slogisch :)

...iets terug staat idee over dat weerstandje solderen en daardoor hogere kans geeft op betere mod...
Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Het weerstandje bepaald de deviceID (dacht ik) en de driver kijkt hierna om modus te bepalen. (Softmod omzeilt dit.) Weerstandje heeft verder geen effect op pipelines.

[ Voor 6% gewijzigd door D2DM op 04-06-2003 00:12 ]

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Richie_, ik zag dinsdag nog 3 dozen liggen bij de kassa, weet niet hoeveel ze er nog achter hebben liggen. En ik heb niet in de ander dozen gekeken maar ik neem aan dat als die ene die ik toevallig pak een rode pcb a la 9700 heeft dat de rest uit een soortgelijke batch moeten komen. Ik mag dan wel aannemen dat de rest dus ook rood is.

Misschien moet je even langsgaan? Tenzij je natuurlijk op schiermonnikoog woont ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Koniemex, je had dus geluk, ik bellen vanochtend en ja hoor, ik had dus pech.....

Nog gelukt met de MOD?

[ Voor 14% gewijzigd door _Richie_ op 04-06-2003 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
_Richie_ schreef op 04 juni 2003 @ 15:03:
Koniemex, je had dus geluk, ik bellen vanochtend en ja hoor, ik had dus pech.....

Nog gelukt met de MOD?
Bestel hem op internet! Ik heb em uit hoofdorp laten komen zaterdag!
Binnengekomen, gelijk drin geprikt, ge-mod en jahoor! prefect werkend :D
o o wat ben ik blij :)

probeer et dus es op mycom.nl kost je 9 eurotjes meer... rembours.. maar dat is voor mij achteraf echt wel de moeite waard geweest _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Gehaktbal schreef op 04 juni 2003 @ 21:33:
[...]

Bestel hem op internet! Ik heb em uit hoofdorp laten komen zaterdag!
Binnengekomen, gelijk drin geprikt, ge-mod en jahoor! prefect werkend :D
o o wat ben ik blij :)

probeer et dus es op mycom.nl kost je 9 eurotjes meer... rembours.. maar dat is voor mij achteraf echt wel de moeite waard geweest _/-\o_
Ja, ik heb ze een mailtje gestuurd, maar er werd dus niet op gereageerd. of heb je gebeld met ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
_Richie_ schreef op 04 June 2003 @ 21:36:
[...]

Ja, ik heb ze een mailtje gestuurd, maar er werd dus niet op gereageerd. of heb je gebeld met ze?
Gewoon direct besteld op hun site.... niets gemaild niets gebeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2DM schreef op 04 June 2003 @ 00:09:
quote: Flashen alleen is toch ook al voldoende, als je tenminste via de softmod al zeker weet dat het fatsoenlijk werkt?! Of zeg ik nu (weer 's) wat doms?

.. waarom is er een hardmod?

(antwoord: omdat een flash op zich niet voldoende is..)
slogisch :)

...iets terug staat idee over dat weerstandje solderen en daardoor hogere kans geeft op betere mod...
Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Het weerstandje bepaald de deviceID (dacht ik) en de driver kijkt hierna om modus te bepalen. (Softmod omzeilt dit.) Weerstandje heeft verder geen effect op pipelines.
Hw mod geeft idd 0,0% meer kans op een betere mod. Dat van die draadbrug heb ik nl al uitgetest, maar dan met geleidende inkt. Weerstand daarvan is bijna 0.
1 kaart hield checkers, de ander niet en draait perfect. :)

// wil iedereen die hier wat post minimaal het huidige topic doorlezen, want hierboven staan weer een aantal compleet onzinnige 'luie donder' posts.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Niet online
Hmmm als ik m'n kaart mod dan krijg ik in windows artifacts. Het zijn maar (kleine) puntjes, ook alleen maar in de titelbalk:
Afbeeldingslocatie: http://fbiclan.gamepoint.net/3dmark.jpg
De kaart is dus gewoon 'n Sapphire 9500 128MB np, gehaald bij MyCom.

Draai ik 3Dmark03 dan kan ik alleen de Fillrate-tests doen, bij het laden zit dan wel een heel groot deel van het scherm onder die puntjes. Als ik de andere tests wil draaien dan hangt m'n PC meteen zodra het laden klaar is en de test werkelijk gaat beginnen... Als ik de kaart niet mod dan kan ik stabiel 320/320Mhz (heb er enkele uren Vice City mee gespeeld zonder problemen) krijgen dus hier ligt denk ik niet het probleem. Kan het niet gewoon zijn, aangezien artifacts meestal het gevolg zijn van hitte, dat de extra 4 pipelines meer koeling nodig hebben of dat ik de standaardkoeler moet vervangen? Ik krijg dus geen checkerseffect, alleen wat artifacts!

Ik heb de core/mem ook al 'n keer op 200/200 gezet, maar de artifacts bleven.

M'n mobo is trouwens 'n ECS L7VTA, misschien dat iemand daar nog iets speciaals voor in heeft moeten stellen?

[ Voor 17% gewijzigd door Flipmo2K op 04-06-2003 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Gehaktbal schreef op 04 June 2003 @ 21:42:
[...]

Gewoon direct besteld op hun site.... niets gemaild niets gebeld :)
Ik heb het topic doorgelezen en ik heb mycom al gebeld en ge-emailed naar hoofddorp.. Ben naar Ceintuurbaan in Amsterdam, alleen nog zwarte en 2 x heb ik naar Eindhoven gebeld ook alleen maar zwarte. Dus...

Dat Gehaktbal nou toevallig een rode krijgt, dat is gewoon een kwestie van geluk hebben dan en dat je dan nog er een 9700 van kunt maken noem ik dubbel geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 22:56
Ik heb last van lichte checkers, en heb ook de dingen geprobeerd die gegeven worden in de eerste Post, zoals het Z-buffer ofzo disablen, echter denk ik dat ik dit gedaan heb maar ik zie totaal geen verschil in scores/checkers zijn er ook gewoon nog.
Kan iemand mij misschien nog een tip geven? de checkers zijn echt licht maar wel zichtbaar, ik hoop dat het verholpen kan worden dan heb ik dus een 9700 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flipmo2K schreef op 04 June 2003 @ 22:15:
Hmmm als ik m'n kaart mod dan krijg ik in windows artifacts. Het zijn maar (kleine) puntjes, ook alleen maar in de titelbalk:
[afbeelding]
De kaart is dus gewoon 'n Sapphire 9500 128MB np, gehaald bij MyCom.

Draai ik 3Dmark03 dan kan ik alleen de Fillrate-tests doen, bij het laden zit dan wel een heel groot deel van het scherm onder die puntjes. Als ik de andere tests wil draaien dan hangt m'n PC meteen zodra het laden klaar is en de test werkelijk gaat beginnen... Als ik de kaart niet mod dan kan ik stabiel 320/320Mhz (heb er enkele uren Vice City mee gespeeld zonder problemen) krijgen dus hier ligt denk ik niet het probleem. Kan het niet gewoon zijn, aangezien artifacts meestal het gevolg zijn van hitte, dat de extra 4 pipelines meer koeling nodig hebben of dat ik de standaardkoeler moet vervangen? Ik krijg dus geen checkerseffect, alleen wat artifacts!

Ik heb de core/mem ook al 'n keer op 200/200 gezet, maar de artifacts bleven.

M'n mobo is trouwens 'n ECS L7VTA, misschien dat iemand daar nog iets speciaals voor in heeft moeten stellen?
als je 200/200 geprobeerd hebt, maar toch puntjes krijgt, denk ik dat je andere 4 pipelines niet goed zijn!

bij mijn Club3d 9500np @9700 (9800-106.rom core:357.75 mem:276.75) heb ik totaal nergens last van. Als iemand een zware demo ofzo heeft om te testen zou ik dat graag willen weten.

het enige probleem bij mij is dat mijn mem niet hoger dan 276.75 gaat (daarboven krijg ik artifacts).

in 3dmark2001 krijg ik 16087 3dmarks

btw. ik hoop dat ATI ooit die stomme tv-out detectie verbeterd of mogelijkheid om te forceren inzetten. Bij mij kan die niet de TV detecteren als de TV aanstaat, wel als tv uit staat (s-video). Heeft iemand dit probleem ook?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het enige probleem bij mij is dat mijn mem niet hoger dan 276.75 gaat (daarboven krijg ik artifacts).
wat voor geheugen zit daarop dat hij maar zo laag kan?

Overigens is checkers niet hetzelfde als artefacts -> zie mijn remarks - het verschilt natuurlijk per kaart, maar bij mij was er een duidelijk verschil te zien tussen checkers en overklok-artefacts.

Met de safe clocksettings van rivatuner zijn niet alle frequenties mogelijk, dus je hoeft er niet zoveel te testen (en teveel op de grens van problems zitten is ook niet best).

Safe clocksettings (6,75 Mhz stappen):
270 / 276,75 / 283,5 / 290,25 / 297 / 303,75 / 310,5 / 317,25 / 324 / 330,75 / 337,5 / 344,25 / 351 / 357,75 / 364,5 / 371,25 / 378 / 384,75 / 391,5 / 398.25 / 405 etc...

Als je eerst alleen het geheugen omhoog gooit en noteert waarbij hij errors geeft (met 1 van de simpele Dx9 Ati demo's) dan hoef je niet elke keer een volledige 3dMark te doen. Daarna weet je wat iig het absoluut maximum is van het geheugen, hetzelfde doe je (memory op default) met de GPU. Nu je beiden maxima weet is het een eitje om de overige te testen op stabiliteit/artefacts. Bovendien herken je dan de artefacts die specifiek optreden bij GPU of Memory overkloks bij jouw kaart.
Voor het gemak gaan we er nu even van uit dat er geen andere problemen zijn zoals moederbord, AGP slot, voeding etc... Als je de kaart voorziet van andere koeling of voltagetweak kan je absoluut maximum weer wat hoger liggen..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Radeontopic is klein beetje in sleep-mode, dus ik vraag het even hier :z

Over de Catalyst 3.4 drivers van Omega...heeft iemand het ook gehad dat bij het installeren een paar keer een klein vierkant schermpje verschijnt met een rood kruisje in het midden?

Is dat normaal zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 17:41
ja had ik ook gewoon door klikken :p

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 02:33:
[...]
wat voor geheugen zit daarop dat hij maar zo laag kan?

Overigens is checkers niet hetzelfde als artefacts -> zie mijn remarks - het verschilt natuurlijk per kaart, maar bij mij was er een duidelijk verschil te zien tussen checkers en overklok-artefacts.

Met de safe clocksettings van rivatuner zijn niet alle frequenties mogelijk, dus je hoeft er niet zoveel te testen (en teveel op de grens van problems zitten is ook niet best).

Safe clocksettings (6,75 Mhz stappen):
270 / 276,75 / 283,5 / 290,25 / 297 / 303,75 / 310,5 / 317,25 / 324 / 330,75 / 337,5 / 344,25 / 351 / 357,75 / 364,5 / 371,25 / 378 / 384,75 / 391,5 / 398.25 / 405 etc...

Als je eerst alleen het geheugen omhoog gooit en noteert waarbij hij errors geeft (met 1 van de simpele Dx9 Ati demo's) dan hoef je niet elke keer een volledige 3dMark te doen. Daarna weet je wat iig het absoluut maximum is van het geheugen, hetzelfde doe je (memory op default) met de GPU. Nu je beiden maxima weet is het een eitje om de overige te testen op stabiliteit/artefacts. Bovendien herken je dan de artefacts die specifiek optreden bij GPU of Memory overkloks bij jouw kaart.
Voor het gemak gaan we er nu even van uit dat er geen andere problemen zijn zoals moederbord, AGP slot, voeding etc... Als je de kaart voorziet van andere koeling of voltagetweak kan je absoluut maximum weer wat hoger liggen..
ik heb Infineon 3.6ns op m'n Club3D, wel gebruik ik een 9800 bios voor samsung geheugen (strakkere timings) waardoor ik dus ook minder kan overclocken. Maar ondanks de lagere mem, heb ik toch een betere score van 3dmark01/03 met deze 9800 bios.

btw. ik krijg meteen artifacts (geen checkers) met bv. de 'car demo' als mem boven de 283.50 komt.

Core artifacts zijn overigens moeilijk te zien, hele kleine puntjes (random) en steeds minder puntjes als je je core verlaagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 22:56
Kan iemand mij over MSN (maarten_wiz@hotmail.com) of over mail even stap voor stap helpen met radeonator en dergelijke, om mijn lichte checkers weg te halen AUB ??

Ik heb 4002 punten met 3dmark 2003, cpu liep nog op 1500mhz ipv 2000 was foutje, zal vanmiddag opnieuw benchen, en in 2001 had ik 13450 punten.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 05-06-2003 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

* Gutteguttegut heeft nu eindelijk ook zn Sapphire Radeon 9500 np gehaald!
(Mycom Alkmaar, rode pcb met de juiste layout).

Ik ben nu 3DMark ff aan het downloaden en ga dan testen, eerst met mn Matrox G450 DH 32mb en daarna met mn nieuwe kaart ;)

Mycom Alkmaar heeft er volgens mij nog een paar, ik had die van mij gister vast laten houden. De doos kan makkelijk open dus ze kijken zo even voor je.

edit:

G450 hangt tijdens 3DMark 2001

[ Voor 8% gewijzigd door Gutteguttegut op 05-06-2003 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOOHOOO!! Yeah baybehh! :9~

xp2400+ Asus A7N8X-Deluxe rev 2 512Mb 2700 Kingston DDR333
met rode Sapphire Radeon 9500 128mb

3Dmark03 2001 se score... +- 10700

Na (succesvolle) mod 9700 :) 3Dmark03 2001 se 13800!!!
Fillrate verdubbeld...

En het mooiste van alles: 0 stipjes, checkers of wat dan ook! })

Thnx GoT, goeie tip _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esmit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 22:44
Big_Mama schreef op 03 June 2003 @ 22:08:
[...]

Waarom zou ik alleen Windows willen gebruiken?
Omdat alleen de windows Direct X / OpenGL drivers gebruik maken van de extra pipelines?

*sig*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomb!
Op herhaling:
kan iemand mij een club 3d 9500 non pro bios meelen?
wluijt@hotmail.com, muchos thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Yesss...mijn Radeon 9500 np draait nu zonder checkers als een 9700!
3Dmark 2001 ging van 5500 naar 6450 punten (ja ik draai nog met een Celeron 900 en win98se) en geen artifacts.... :) :)
Ik hoop binnen een maand een snellere pc te hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Gutteguttegut schreef op 05 June 2003 @ 14:35:
Yesss...mijn Radeon 9500 np draait nu zonder checkers als een 9700!
3Dmark 2001 ging van 5500 naar 6450 punten (ja ik draai nog met een Celeron 900 en win98se) en geen artifacts.... :) :)
Ik hoop binnen een maand een snellere pc te hebben....
Ik ben van 6000 punten naar 6800 punten gegaan :)
Ja ik draai een P3 866 @ 975 MHz Slot1Mobo met 2X AGP :P (zielig i know :D)

In 2003 scoor ik: 3737

http://service.futuremark.com/compare?2k3=866474

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb nu alleen dat mn refresh op 60Hz blijft hangen :( ..ff zoeken wat ik daar ook alweer aan moest doen...
Ook weer opgelost :)
Nu alleen de resolutie 1600x1280@82Hz nog even proberen toe te voegen...

[ Voor 32% gewijzigd door Gutteguttegut op 05-06-2003 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zomb! schreef op 05 juni 2003 @ 13:37:
Op herhaling:
als je de originele bedoelt, heb ik nog wel liggen voor je. Mail wel als ik thuis ben.
maar wat is reden waarom jij die wilt flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomb!
Collega van me had hem verkeerd geflashed, heb het kaartje gekocht van hem voor 50 eurootjes, heb alleen wel originele bios nodig.
En andere bios wil die niet pakken, staat gelocked, alles al geprobeerd gister, pc uit zetten één tijdje, en dat soort dingen, atiflash, flashrom, gigabyte's flash, druk dagje gehad zonder resultaat. :)

Maar als je hem zou willen mailen, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Ik heb dit topic eens doorgelopen, en in de startpost staat dat de PRO versie niet geflashed kunnen worden naar een 9700.

Nu ken ik iemand die zegt dat die een Sapphire 9500 PRO naar een 9700 heeft geflashed.

Kan dit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flashen zou best kunnen, modden niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 21:21:
Flashen zou best kunnen, modden niet 8)
Zen 3dmark 2003 330 score ging van +- 1700 naar +- 3500.
d.m.v. die biosflash.

Das dan toch een mod, of gaat een 9500 Mod nog verder dan een biosflash.
Want dmv deze bios heeft ie een normale 9700 3dmark2003 score.

:?

Hij gaf me deze site:
http://www.envynews.com/gibs.php?ID=398&page=2

[ Voor 34% gewijzigd door Hoyden op 05-06-2003 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHc5
Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 13:21:
WOOHOOO!! Yeah baybehh! :9~

xp2400+ Asus A7N8X-Deluxe rev 2 512Mb 2700 Kingston DDR333
met rode Sapphire Radeon 9500 128mb

3Dmark03 2001 se score... +- 10700

Na (succesvolle) mod 9700 :) 3Dmark03 2001 se 13800!!!
Fillrate verdubbeld...

En het mooiste van alles: 0 stipjes, checkers of wat dan ook! })

Thnx GoT, goeie tip _/-\o_ _/-\o_
Das dus wat ik ook dacht installeer een paar van die ATI demo`s voor de r9800 en 9700 pro en kijk of je dan wat ziet !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
KiLLaHc5 schreef op 06 June 2003 @ 10:04:
[...]

Das dus wat ik ook dacht installeer een paar van die ATI demo`s voor de r9800 en 9700 pro en kijk of je dan wat ziet !!
idd, ik heb et heel vreemd :P
ik start 3dmark2001.. geen stipjes fzow..
Ik start een Ati Demo.. geen stipjes fzow...
ik start 3dmark2003... stipjes!! (njah niet erg maaar ze zijn er wel!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SandeR schreef op 05 juni 2003 @ 21:22:
[...]

d.m.v. die biosflash.

Hij gaf me deze site:
Moet wel een NON-pro zijn

Wat voor merk etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
SandeR schreef op 05 juni 2003 @ 21:22:
[...]

d.m.v. die biosflash.

Hij gaf me deze site:
Dat is niet modden, maar unlocken zodat je hem kan oc'en.
Overigens kun je nooit met een 9500pro een score van 1700 halen, zelfs niet op 100mhz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomb!
Zomb! schreef op 05 June 2003 @ 13:37:
Op herhaling:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHc5
Gehaktbal schreef op 06 June 2003 @ 21:04:
[...]

idd, ik heb et heel vreemd :P
ik start 3dmark2001.. geen stipjes fzow..
Ik start een Ati Demo.. geen stipjes fzow...
ik start 3dmark2003... stipjes!! (njah niet erg maaar ze zijn er wel!)
IRI is dat he en ik heb het alleen bij de pixel test en die nature en tot nu toe bij geen enkel gespeelt spel ( ut2003 , ut , igi2, counterstrike, vietcong, unreal2, postal 2, warcraft 3, battlefield 1942, c&c generals, gta vice city) _/-\o_
Wanneer kan ik die prachtige checkers dan verw8en..... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens kun je nooit met een 9500pro een score van 1700 halen, zelfs niet op 100mhz
Je bedoelt 1000MHz ?

Ik haal iig 1725 met Connect3D Radeon 9500 nonpro 256bit 3.3ns op 398,3 GPU / 324 MEM + Amd 2200+XP (1837 MHz) met de Ati 3.4 driver en alle settings op zijn hoogst (6xAA / 16x AF etc) (performance driver instellingen geven 3556 marks). Dus 1700 is niet onhaalbaar imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tzou fijn zijn als koniemex ff zou uitleggen wat hij precies gedaan heeft. Soft of Hard mod, welke OS, AGP versie, enz enz... Is wel handig voor anderen om dat te weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

ik heb last van checkers als ik hem naar de 9700 probeer te modden (alles geprobeerd, behalve hoger voltage, kan niet op dit mobo, maar deze week krijg ik een ander moederbord) maar ik weet niet hoe ik mjn connect 3d 9500 naar een FireGL X1/Z1 kan modden..

Wie kan mij helpen??

Dat zou ik graag willen weten, aangezien 3ds max een hobby van mij is.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.