Goed, m'n
Connect3D Radeon 9500 non-pro 128MB (PCB 9700) binnen van
maXpert (artikelnr: 4740).
- Default: kaart perfect (geeft met Aida32/RivaTuner aan dat hij 256bit is met 4 pixel pipelines).
- Softmod 9700: egaal blauw gekleurde checkers met de 9700 Pipe Dream v1.1 demo & Spel: VietCong (geeft met Aida32/RivaTuner aan dat hij 256bit is met 8 pixel pipelines).
- Softmod 9800: egaal blauw gekleurde checkers met de 9700 Pipe Dream v1.1 demo & Spel: VietCong (geeft met Aida32/RivaTuner aan dat hij 256bit is met 8 pixel pipelines).
- Interessant detail: zelfs het afspelen van MPG/AVI films geeft checkers met 9700/9800 mod. Volgens mij een indicatie van een probleem met de backbuffer/timing in de pipeline.
De kaart heeft Infineon 3.3ns DDR RAM, is standaard geklokt op 277MHz GPU / 270MHz DDR Memory en heeft rode PCB met 4 modules in L vorm aan beide zijden. Met RivaTuner heb ik hem nu (ongeflasht!) ingesteld op 398,3 MHz GPU / 330,75 MHz DDR Memory (hij kan met nog hoger [GPU-artefacts @ 415 of Mem-artefacts @ 384 iig), maar "better safe then sorry" en m'n PC staat 24/7 aan waarvan dus soms zonder oogje in het zeil... [ik heb al 3 PC's gehad die hetzij kapot gingen (condensatoren) of doorbrandde (VRM's) terwijl hij onbegeleid aanstond]). Benchmarks bevestigen de overclock zonder hacked flash bios en de standaard 256bits memory interface en 4 pixel pipelines (>20GB/sec memory bandwidth en 1592 MPixel/s Fillrate).
Deze aanpassingen lossen het checker probleem bij mij niet op:• zet je Z-buffer op 16-bit vast
• gebruik FSAA 6x
• Zet in je BIOS Agp op 4x en tevens in het driver panel
• Forceer Fast-writes off in BIOS en driver panel
• Verhoog AGP voltage naar 1.7 volt
• probeer verschillende resoluties
• kloksnelheid lager zetten (core/mem)
Voor upgraders:
Ik ben van een Geforce2MX-32MB / Matrox G450LX-16MB naar de Connect3D 9500 subpro (256 bit memory interface / 4 pixel-pipelines / 398,3 MHz GPU / 661,5 MHz DDR Memory ) gegaan en er zijn een aantal dingen direct opvallend:• Temperatuur van de kaart is hetzelfde als de Geforce2MX binnen ½'C marge.
• prachtig 2D beeld, vergelijkbaar met de G450LX
• 3D kwaliteit / Filmkwaliteit: mooiste ooit gezien (zelfs m'n oude spellen zien er beter uit)...
• TV-out is prachtig en zonder rouw-randen
• Dual-Monitor werkt perfect, geen resolutie/refresh problemen.
• Nu het beeld zo mooi is moet ik wel m'n crappy 2.1 speakerset vervangen

• Ondanks dat de mod naar 8pixelpipelines niet gelukt is ben ik tevreden...! (GPU 18MHz sneller geklokt als een Hercules 9800-Pro [memory 10Mhz lager als 9800-Pro]...)
Tips voor overklokkers:
• Pixelruis = GPU te hoog
• Complete freeze = GPU te hoog
• Onrustige textures, zwarte vlakken, doorzichtige objecten = Mem te hoog.
• Test zowel met de drivers op hoogste kwaliteitsettings als op laagste - dat maakt nl. verschil voor de timings van de overklok en stabiliteittest.
[
Voor 148% gewijzigd door
Verwijderd op 14-06-2003 06:36
]