-= Radeon Topic - Deel 66 =-

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 4.530 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was gewoon benieuwd naar het geheugen dat erop zit. als het traag geheugen was zou ik niet zo makkelijk over de 317 komen denk ik, of heeft dat r niets mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb nogal een probleem met mijn zojuist binnengekomen Club3D Radion 9700 Pro AIW. Deze doet nix als ik de power-connector aansluit :|
Als ik deze namelijk aansluit en dan de computer aanzet, draaien alle fans 1 rondje, hoor je de HD opspinnen en daarna houdt alles er weer mee op. Aan de voeding kan het niet liggen, want dat is een Enermax 460W PFC voeding die altijd perfect heeft gewerkt met stabiele lijnen.
Zonder power-connector opstarten zit er ook niet in, want dan krijg ik een mooi rood venster wat zegt dat ik de power-connector niet heb aangesloten...
Iemand bekend met dit probleem? Ik heb de power-connector ook al op een eigen molex aangesloten en een eigen floppy-connector geprobeerd aan te sluiten op de kaart, maar dit alles mocht niet baten. Wie biedt hulp?

Owja, het PCB van de Club3D versie is exact hetzelfde als die van ATI alleen dan in het rood, ook worden precies dezelfde accesoires meegeleverd :)
Als die kaart het nou ook nogeens zo goed deed als het origineel... ;(

[ Voor 13% gewijzigd door --MeAngry-- op 20-05-2003 16:47 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als zo'n zalman dan niet past ( :( ) weet iemand dan wat de geluidsproductie is? Ik heb nu een Radeon 1 en daar heb ik de fan van losgetrokken omdat ik knettergek werd van die hoge piep van de koeler. Ik heb heel mijn PC ook zo stil mogelijk. Baybus, rubber, foam, neopreen, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 16:56:
Als zo'n zalman dan niet past ( :( ) weet iemand dan wat de geluidsproductie is? Ik heb nu een Radeon 1 en daar heb ik de fan van losgetrokken omdat ik knettergek werd van die hoge piep van de koeler. Ik heb heel mijn PC ook zo stil mogelijk. Baybus, rubber, foam, neopreen, enz.
Ik kan je vertellen dat de fans van huidige Radeon kaarten bijna niet meer hoorbaar zijn met een gesloten kast :) Tenminste niet van mijn Radeon 9700 np die het wel goed deed :(

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna is niet goed genoeg. Ben ik tenminste bang. Want stil is nogal een relatief begrip.
Hoor jij 'm boven je HDD uit? En dat soort zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej .. http://www.endpcnoise.com/cgi-bin/e/faqZM80A-HP.html
Question: How well does the Silent ZM80A-HP cool the ATI All-In-Wonder Radeon 9700 Pro 128mb?

Answer: Per ZALMAN: The ZM80A-HP was completely tested on the ATI All In Wonder Radeon 9700 Pro. During the long term test, ZALMAN concluded that the ZM80A-HP performed better than the original stock cooler on the VGA card. Temperatures around 5 ~ 10 degrees lower were observed with the ZM80A-HP in comparison to the stock cooler. All of this with a completely noiseless cooling solution.
Kan iemand dit bevestigen? Want hieruit lijk ik op te maken dat er wel degelijk een HP80VGA op de 9700 Pro AIW kan. En aangezien ik hier net lees dat de CLub3D qua layout gelijk is aan de reference ATI .. zou ie daar ook op moeten passen.

@ MeAngry: heb je een foto van je doos en kaart?
En wat zit er aan software bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:40

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 17:15:
Heej .. http://www.endpcnoise.com/cgi-bin/e/faqZM80A-HP.html

[...]

Kan iemand dit bevestigen? Want hieruit lijk ik op te maken dat er wel degelijk een HP80VGA op de 9700 Pro AIW kan. En aangezien ik hier net lees dat de CLub3D qua layout gelijk is aan de reference ATI .. zou ie daar ook op moeten passen.

Ik heb net even gekeken, en naar mijn mening moet ik zeggen dat hij er volgens mij wel op past. Want die onderste sink komt er net boven uit. Zal zo ff pics schieten van mijn club3d 9700 (reference) met zmhp80a

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn PC gaan alle spellen super vloeiend en snel behalve Enter the Matrix. Ik snap er echt niks van, ik heb catalyst 3.4 geïnstalleerd en toch een normale score in 3DMark (9000 ongeveer). Mijn Matrix ziet er echter niet geheel vloeiend uit, een beetje alsof hij maar 20fps haalt ofzo... Weet er iemand hie je de FPS van Enter the Matrix af kan lezen en anders hoe je hem sneller kan laten lopen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Afbeeldingslocatie: http://www.dinx.be/albums/zalman/IMG_0026.jpg

Houd hem maar eens naast die foto op pagina 12 van de AIW, ut past imo wel

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 18:58:
Op mijn PC gaan alle spellen super vloeiend en snel behalve Enter the Matrix. Ik snap er echt niks van, ik heb catalyst 3.4 geïnstalleerd en toch een normale score in 3DMark (9000 ongeveer). Mijn Matrix ziet er echter niet geheel vloeiend uit, een beetje alsof hij maar 20fps haalt ofzo... Weet er iemand hie je de FPS van Enter the Matrix af kan lezen en anders hoe je hem sneller kan laten lopen???
Fraps

En Dond3r: thanks voor de pic.

Hoe heb je de stock koeler er af gekregen trouwens?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:50

Lightah

Strikes Again

Hoe krijg ik de Ati Control Panel geuninstalled, als ik add/remove en dan ati control panel doe, uninstall, gaat hij tot 28% en geeft hij een rare error: Setup kan installatie niet uitvoeren - The remote procedure call failed.

Ik wil graag de omega's gebruiken, maar deze moet er eerst af of veel van de omega dingen worden niet gebruikt....

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 17:04:
Bijna is niet goed genoeg. Ben ik tenminste bang. Want stil is nogal een relatief begrip.
Hoor jij 'm boven je HDD uit? En dat soort zaken?
Neej, egt niet, maar ik heb wel een paar andere fans in mijn computer zitten die meer herrie maakten. Ik had net mijn Radeon 9700 AIW echter los hangen en stroom gegeven en ik moet egt zeggen dat de fan het minst hoorbare geluid maakte wat ik van videokaartenfans ken, maar ik ben op dat gebied niet zo bekend, ik kan je alleen vertellen dat mijn 92mm zalman fan boven mijn CNPS-6000Cu op 2500rpm meer herrie maakt.
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 17:15:
[...]
Het is echt exact dezelfde kaart het de ATI reference model. Er zitten precies dezelfde kabels bij (net als dat paarse Video/Audio-in ding) en een de ATI Remote Wonder. Ook zit er een Cd-rom bij met alle benodigde software (Catalyst 3.1 (wel maarja, daar hebben we inet voor :P), Multimedia Center, enz...) en een Cd-rom met WinDVD 4, maar die heb je eigenlijk niet nodig omdat DVD-functionaliteit al in de ATI-software zit.

Verders heb ik mijn AIW al aan de gang gekregen, het was dus TOCH mijn voeding :( :( :( Dat ding kostte 115 euro!!!!. Nu hangt er weer zo'n el-cheapo 300W ding in me comp, maarja, die doetet tenminste.... ;)

Over de TV-kwaliteit heb ik 1 ding te zeggen: geweldig! Vele malen beter als die van mijn ouwe Pinnacle PCTV Studio :*) Ik ben lekker aant zappen nu, tis maar dat jullie het weten >:) Spelletjes spele komt strax wel :9

[ Voor 8% gewijzigd door --MeAngry-- op 20-05-2003 19:21 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang zijn die kabels van die break-out box eigenlijk? Ik heb een nogal grote kast en om dat nou er achter te laten bungelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 19:20:
Hoe lang zijn die kabels van die break-out box eigenlijk? Ik heb een nogal grote kast en om dat nou er achter te laten bungelen :P
Hmmz, heb die dingen nog allemaal in et zakkie zitten, ben druk bezig met het downen van de laatste software. De drivers + control panel + volledige MMC v8.5 is ruim 50 mb in totaal en dat duurt ff met ADSL Lite, maar ik zal ff naar de kabellengte kijken :)

Die kabel is zo'n anderhalve meter lang, niet errug lang dus, maar er zit zo'n plakstrip bij waarmee je die break-out box op je bureau kan plakken, wel handig :) Wat ik wel een nadeel vind is dat ze geen interne audioconnector hebben bijgesloten, ik ga es ff zoeken of ik die zelf nog 1 heb.

Ik heb overigens geen digicam oid tot mijn beschikking dus op foto's ed kun je lang w88 vrees ik...

[ Voor 30% gewijzigd door --MeAngry-- op 20-05-2003 19:24 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

@HlpDsK: De standaard koeler van mijn Club3D 9700 non-pro hoor ik echt helemaal niet. Mijn koelingsfan blaast dan ook redelijk luid (ga ik maar eens ff onder handen nemen, is heus wel stil te krijgen).

Edit: ik bedoel de voeding-fan die zo'n herrie maakt, die Radeon koeler is echt doodstil.

[ Voor 20% gewijzigd door TheLemon op 21-05-2003 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 19:04:
[...]

Fraps

En Dond3r: thanks voor de pic.

Hoe heb je de stock koeler er af gekregen trouwens?
Gewoon de pinnetjes losklikken dan dan met een credit card onder de core/cooler en je kunt hem eraf wippen.

[ Voor 5% gewijzigd door Pubbert op 20-05-2003 20:47 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op 20 mei 2003 @ 19:28:
@HlpDsK: De standaard koeler van mijn Club3D 9700 non-pro hoor ik echt helemaal niet. Mijn koelingsfan blaast dan ook redelijk luid (ga ik maar eens ff onder handen nemen, is heus wel stil te krijgen).
Ja dat bedoel ik dus. Ik heb een Noisecontrol Silverado op 6 volt draaien en ik vind 't nog te veel herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 20:50:
[...]

Ja dat bedoel ik dus. Ik heb een Noisecontrol Silverado op 6 volt draaien en ik vind 't nog te veel herrie.
Watercooling :)

Dan kun je ook meteen je 9700 all in wonder voorzien ;)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

HlpDsk je moet je wensen wel reeel houden he ;)
De silverado is al redelijk achterhaald een stillere koeler is gauw gevonden.

Nu weet ik uit ervaring dat die koelertjes die ati er standaard op doet best wel lawaai maken.
Een zalman hp80a is de oplossing de videokaart.

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed dan word het dus deze config, commentaar? :P

-Sapphire Radeon 9700 Atlantis, 128Mb DDR,DVI,TVout €288,61
-EPoX 8RDA+ SockA,nForce2,6C-Aud,FWire,USB2.0,LAN €127,96
-AMD Athlon XP 2600+, 333Mhz, SocketA, Box €184,45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 22:43:
Goed dan word het dus deze config, commentaar? :P

-Sapphire Radeon 9700 Atlantis, 128Mb DDR,DVI,TVout €288,61
-EPoX 8RDA+ SockA,nForce2,6C-Aud,FWire,USB2.0,LAN €127,96
-AMD Athlon XP 2600+, 333Mhz, SocketA, Box €184,45
Abit NF7-S beter geluid beter OC Baar en nog Serial ATA ook *D
Waarom geen Barton (512kb cache)
En waarom een connect 3d ipv een club3d voor het verschil kan je leuke andere dingen doen ;)

Oh ja

Just My 2 Cents :P

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 20 May 2003 @ 22:20:

Een zalman hp80a is de oplossing de videokaart.
Dan moet ie dus wel passen op een AIW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whupz |:(

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 23:01:
[...]

Dan moet ie dus wel passen op een AIW.
Zal dus wel lukken:

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/pc/docs/2002/1001/ati.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dinx.be/albums/zalman/IMG_0026.jpg
Dat extra "boxje" waar die tv dinges in zit is niet hoger dan de kaart bracket zelf. (neemt dus geen extra pci slot in bezit. En de Zalman heatsink zit daar gewoon niet waar dat tv boxje zit.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe breed is eigenlijk de basis van dat koelblok? In de breedte dus? Heb je een shot van in de lengte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Hallo, ik ben nieuwe met ati kaarten, ik heb gister een ati 9100 gekocht voor 65 euro (me eeste ati kaart) het is er 1 van transcend, met 4ns ram, gpu draait op 250mhz geloof ik. Nou vroeg ik me af of ik een mis koop gedaan hebt. Ik speel voornamelijl IL2 forgotten battles, (draait goed!). Maar ook UT/Battlefield (draait ook goed) en CS, en vanmiddag UT2003 proberen! Oja, ik weet best dat deze kaart wat aan de ' oudere ' kant is, ben ook vanplan hem van de zomer als ik wat meer kan werken een nieuwere te kopen, en deze aan me broertje te verpatsen :)

de kaart is een vervaning voor me kyro2 dus ik denk dat ik er zoiezo op vooruit ga, heb al een 3dmark2001 gedraait en wel tegen de 9000 punten (is al dubbele meer dan me kyro2), ik vroeg me af of er meer mensen waren met een 9100 en wat hun clock/ram speed zijn,

weet iemand toevallig hoeveel mhz 4ns is? ik weet wel dat 6ns 200mhz is, maar kan de formule even niet meer vinden :)

oja, uiteraard heb ik deze kaart gekocht vanwege de prijs/kwaliteit. iemand nog leuke tips kwa overklokken? De standaart heatsink zit vastgeplakt :( maar kan hem wel bewegen (+/- 2mm naar links en rechts) dus hij is vast gelijmt. Weet iemand hoe ik die er af zou kunnen halen!
Nahja, me eerste ATI kaart, *D

[edit]
oja ik heb last van de refresh bug in 2D, heb al wat tooltjes geprobeert, maar het mocht niks baten! iemand de oplossing, moet alleen nog powerstrip testen, maar als powerstrip hetzelfde werkt als al die andere tooltjes heb ik weinig hoop. Heb de directx overide geprobeert, en nog 2 resfresh rate tools. Ook de omage drivers geinstalleerd, mocht allemaal niet helpen..

[ Voor 14% gewijzigd door Mister_X op 21-05-2003 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 09:19:
Maar hoe breed is eigenlijk de basis van dat koelblok? In de breedte dus? Heb je een shot van in de lengte?
Zal thuis ff kijken, mijn onboard video op mn werk heeft geen Zalman koeling nodig ;)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Mister_X schreef op 21 May 2003 @ 10:36:
Hallo, ik ben nieuwe met ati kaarten, ik heb gister een ati 9100 gekocht voor 65 euro (me eeste ati kaart) het is er 1 van transcend, met 4ns ram, gpu draait op 250mhz geloof ik. Nou vroeg ik me af of ik een mis koop gedaan hebt. Ik speel voornamelijl IL2 forgotten battles, (draait goed!). Maar ook UT/Battlefield (draait ook goed) en CS, en vanmiddag UT2003 proberen! Oja, ik weet best dat deze kaart wat aan de ' oudere ' kant is, ben ook vanplan hem van de zomer als ik wat meer kan werken een nieuwere te kopen, en deze aan me broertje te verpatsen :)

de kaart is een vervaning voor me kyro2 dus ik denk dat ik er zoiezo op vooruit ga, heb al een 3dmark2001 gedraait en wel tegen de 9000 punten (is al dubbele meer dan me kyro2), ik vroeg me af of er meer mensen waren met een 9100 en wat hun clock/ram speed zijn, De 9100 zijn de oude Radeon 8500 LE's, die lopen allemaal op 250/250. Uitzondering zijn natuurlijk mogelijk, alleen zie je die niet zo vaak

weet iemand toevallig hoeveel mhz 4ns is? ik weet wel dat 6ns 200mhz is, maar kan de formule even niet meer vinden :) Moet je ff searchen, weet de formule/trick ook niet precies, en dan is hoeft het nog niets met OC''n te maken te hebben, OC'n hangt niet alleen van je reactiesnelheid van je geheugen af

oja, uiteraard heb ik deze kaart gekocht vanwege de prijs/kwaliteit. iemand nog leuke tips kwa overklokken? De standaart heatsink zit vastgeplakt :( maar kan hem wel bewegen (+/- 2mm naar links en rechts) dus hij is vast gelijmt. Weet iemand hoe ik die er af zou kunnen halen! 15 min. in een luchtdichte trommel/plastic tas in de diepvries, hierna kun je hem eraf wippen met een kunstof spitser voorwerp (credit card lukt ook soms)
Nahja, me eerste ATI kaart, *D Welkom bij de club ;)

[edit]
oja ik heb last van de refresh bug in 2D, heb al wat tooltjes geprobeert, maar het mocht niks baten! iemand de oplossing, moet alleen nog powerstrip testen, maar als powerstrip hetzelfde werkt als al die andere tooltjes heb ik weinig hoop. Heb de directx overide geprobeert, en nog 2 resfresh rate tools. Ook de omage drivers geinstalleerd, mocht allemaal niet helpen..
ReForce geprobeerd?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Mister_X schreef op 21 May 2003 @ 10:36:
weet iemand toevallig hoeveel mhz 4ns is? ik weet wel dat 6ns 200mhz is, maar kan de formule even niet meer vinden :)
..
Klopt niet hoor, 6ns komt ongeveer op 166 MHz neer. 5ns is 200MHz en 4ns is 250MHz.
Simpel: 1(seconde) / .004(=4ms =4000ns, maal duizend dus want dan heb je het gelijk in MHz) = 250 MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 21 May 2003 @ 11:29:
[...]

Zal thuis ff kijken, mijn onboard video op mn werk heeft geen Zalman koeling nodig ;)
Ok thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
thx voor reply, ehm, die overlock tool in die nieuwe omega driver, schrijft die de settings weg in het bios ofzo. Want ik heb hem geloof ik op 260/260 staan, dat werkte althans in windows, maar na een reboot krijg ik bij de post van me systeem al een vaag beeld met allemaal vage dingetjes erop, ben bang dat ie gesloopt is (ja en dat na 1 dag al) stuppid me! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds vandaag een acer aspire 1600. hij heeft een mobile radeon 9000 . ik wow vandaag de ATi Catalyst Driver 3.2 drivers er op zetten. het ging niet echt . ik kwam uiteidelijk bij een system restore . eerst , als ik de rivers wou instaleren zei ie dat direcx 8 er niet op stond ( er staat 8.1 op ( xp ) .

toen heb ik maar ff directx 9.0a gedownload .

toen kwam ie wel voorbij dat dx bericht in de setup .

maar nu zegt ie dat ie iets .... geen driver kan vinden . ik snap er nog niet zo veel van ( heb nog nooit een ati gehad ) .

ik zie bij de standart drivers die er nu op staan ook nergens trueform staan . ( of heeft de mobile 9000 dat niet :? )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 22:37:
ik heb sinds vandaag een acer aspire 1600. hij heeft een mobile radeon 9000 . ik wow vandaag de ATi Catalyst Driver 3.2 drivers er op zetten. het ging niet echt . ik kwam uiteidelijk bij een system restore . eerst , als ik de rivers wou instaleren zei ie dat direcx 8 er niet op stond ( er staat 8.1 op ( xp ) .

toen heb ik maar ff directx 9.0a gedownload .

toen kwam ie wel voorbij dat dx bericht in de setup .

maar nu zegt ie dat ie iets .... geen driver kan vinden . ik snap er nog niet zo veel van ( heb nog nooit een ati gehad ) .

ik zie bij de standart drivers die er nu op staan ook nergens trueform staan . ( of heeft de mobile 9000 dat niet :? )
De Catalyst serie die je van de ATI site kunt downloaden werkt niet met Radeon mobility kaarten, die drivers moet je eerst patchen met een special daarvoor uitgebrachte work-around zodat het wel werkt. Kweet zo niet waar je em kan vinden, moet ik ff zoeken.

Voorheen was het zo dat de Omega's wel de mobility serie ondersteunen, maar met de nieuwste versie hebben ze daar de mobility support ook uitgehaald. Misschien dat je ergens op www.omegacorner.com wel iets kan vinden over mobility ondersteuning.

Al gevonden:
* Removed support for Mobility cards in the 2k/XP drivers, those
of you that need support for mobility cards please use Patje's
Mobility Modder utility to add support. The utility can be found
here: http://www.driverheaven.net/patje/

[ Voor 10% gewijzigd door --MeAngry-- op 22-05-2003 08:52 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik ga morgen (vrije dag) ook ff kijken voor een zalman hp80a voor op me 9700pro.
En ook gelijk die lawaai-makende boxed P4 koeler vervangen.
Eindelijk eens een keer rust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Mister_X

Kijk ff in dit topic of je denkt dattie Zalman past op je AIW

R9700 + ZM80A + Tempsensor how-to
(eerste pagina, beetje onderaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
Hahaha LOL de DAWN demo werkt nu ook op Radeon kaarten!!

Het schijnt zelfs mooier en sneller te zijn op een radeon dan op een NV30 en zelf dan een NV35. En dat zelfs met een wrapper.

http://www.rage3d.com/articles/atidawning/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
nou, ik ga me ati9100 als doa terug sturen :( nu zat ik te kijken voor een 9500, die is 185euro, en die 9100 is 65euro, wat zou beter zijn, een xp 1800 met een 9500 of een xp 2500 barton, met een 9100 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

off topic check dit bericht hoe duur de 5900 gaat worden
http://www.techview.nl/news/796

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Hoe loopt de AMPII techdemo op de Radeonkaarten?

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/CosmicFire/200305/small1053583700_0.jpg

http://www.4drulers.com/ampdownload.html

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 13:09:
off topic check dit bericht hoe duur de 5900 gaat worden
http://www.techview.nl/news/796
Je bedoelt de Radeon 9800 pro 256mb, want daar wijst die link naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo. Ik zit hier met een vriend die heeft problemen met zijn radeon 9800 pro. Ik heb al meerdere malen de search gebruikt van tweakers en ook op google.com gekeken, dit mocht niet baten. Dus ik denk laat ik het hier vragen. Ik zal eerst system specs opnoemen

Asus P4PE motherboard
Pentium IV 2.53
Hercules Radeon 9800 pro
Samsung 512 mb ddr pc2700
Windows XP + SP1
Catalyst 3.4 ( 3.2 ook geprobeerd maar 3.4 was beter)

Het probleem:
Dit systeem presteert buitengewoon ondermaats. Met UT2k3 alle details op Low en 800*600 heeft hij niet eens een avg van 90 fps, met heel veel framedrops vaak naar de 20. Deze fps lijkt me pas goed als je alles op High hebt. Maar met alles op low is dit buitengewoon slecht. Dus de avg fps is laag, heel vaak framedrops uit het niets.

Wat dan wel opvalt is dat hij on ge-oced 5500 3dmarks03 draait. Dit lijkt me niet al te slecht, maar dan toch ondermaatse prestatie in games. Hoe kan dit?

Als iemand hier iets op weet, hoor ik dit graag
bvd, Mos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Is hij van een nvidia kaart naar een ati kaart gegaan? Zo ja heeft hij dan windows opnieuw geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hiostu schreef op 22 mei 2003 @ 14:26:
Is hij van een nvidia kaart naar een ati kaart gegaan? Zo ja heeft hij dan windows opnieuw geinstalleerd?
Windows is inmiddels al 3x geformatteerd dacht ik, heeft niet mogen baten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
probeer eens http://www.rage3d.com/board daar zitten veel meer radeon gebruikers en misschien dat ze je daar verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
nou heb hier in me tas een barton 2500+ en een ati9100 kaartje zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Hij draait prima op mijn kaartje. En Dawn... :o Had niet verwacht dat het zo'n soepele demo zou zijn!!! O+ _/-\o_

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 20:30
Loopt best redelijk, leuke demo ook trouwens. Mooi lichteffect en als je naar beneden kijkt zie je je benen :P
Alleen is alles nogal kartelig, maar de lichteffecten zijn wel goed gedaan.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hmm, op de GF5800U loopt hij als een natte krant in 1280x1024 2AF LOD-0,5 meestal tussen 10-40 fps, (32 bits precisie?) op naar Loci ;)

[ Voor 11% gewijzigd door edward2 op 22-05-2003 16:21 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister een SAPPHIRE Radeon 9800 Atlantis pro ultimate edition uit Amerika maar hij klokt echt brak over, bij 10 Mhz hoger geeft hij al artifacts. Niet kopen dus als je een die hard overclocker bent, gelukkig ben ik dat niet ;).

overigens met een fannetje op de heatpipe toch wel 30/30 erboven ;p

Op mijn andere pc loopt een 9800 pro op 420/380 :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 15:18

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

hiostu schreef op 22 May 2003 @ 10:03:
Hahaha LOL de DAWN demo werkt nu ook op Radeon kaarten!!

Het schijnt zelfs mooier en sneller te zijn op een radeon dan op een NV30 en zelf dan een NV35. En dat zelfs met een wrapper.

http://www.rage3d.com/articles/atidawning/
En dat werk super goed :*) En het ziet er ook nog mooier uit als op een nv30/35 . Het werkt bij mij heel goed met 6* AA plus 16* AF aan op een res van 1024x768. En de nude patch werkt ook goed :*)

Link naar een Foto :9~

http://www.geocities.com/unicronbot/dawn.html?1053641855975

[ Voor 8% gewijzigd door -=unicron=- op 23-05-2003 00:19 . Reden: Update ]

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

Weet iemand wat nou een beetje redelijk snelle omega drivers zijn? Ik wil namelijk van dat CS probleem af.. Die fps drops elke keer.. Zeer irritant!!! Maar ik heb er 2 getest en die leveren vette performance drops.. Dus weet iemand drivers die qua snelheid een beetje te vergelijken zijn met de catalyst? (mogen ook andere dan de omega drivers zijn)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Is het iemand ook al opgevallen dat Dawn geen wimpers heeft in de Ultra mode? :? In de gewone mode heeft ze dus wel wimpers. :D

Edit:
Deze zag ik overigens op Rage3D voorbij komen en ik vond 'm wel heel erg grappig:

Afbeeldingslocatie: http://www.digitaldatabase.de/images/fairy.jpg

:D _/-\o_ :D

[ Voor 49% gewijzigd door CJ op 23-05-2003 01:56 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Laatst online: 14-09 17:07
dat vrouwke heeft toevallig de zelfde haren als dat vrouwke uit 3dmarks 2003 ,

demo is hier onder andere te downen www.3dchipset.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Gipsy King schreef op 23 mei 2003 @ 05:52:
dat vrouwke heeft toevallig de zelfde haren als dat vrouwke uit 3dmarks 2003 ,

demo is hier onder andere te downen www.3dchipset.com
ze hebben vast dezelfde kapper

thuis ook ff die demo downen :) lijkt me wel grappig om zo'n nv demo op mn 9700 te laten draaien >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Pubbert op 23-05-2003 08:25 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik die dawn demo wil runnen geeft ie aan dat je een fx kaart nodig hebt waarna ik weer op mijn bureaublad sta en dawn afgesloten is. :? :?

Weet iemand hier al hoe je een 9700pro kan softmodden naar een 9800pro met de 3.4 drivers?? Met de 3.2 kon het wel, maar dan zit ik weer met oude drivers (dus minder performance en cs probleem). Googlen leverde niks op en ook op GoT was niks te vinden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi there.

Ik ben op zoek naar een bios van de 9700 pro met de mem van 3.2 ns.

Het probleem is dat ik mijn mem clock niet boven de 303 krijg en nu heb ik gelezen dat mensen met de zelfde mem, hem op 324 krijgen.

Tevens wil ik ook proberen of ik mijn Sapphire 9500 np 128 mb-> 9700pro -> 9800 pro kan laten draaien met een 9800 (pro) bios. Heb hem nu gemod naar 9800 met 9800 pro drivers alleen een 9700 pro bios, (geeft toch weer extra pnts in 3dmark2001

Wie heeft deze bios versies???

Om te koelen heb ik het volgend gedaan: heatsinks op de mem geplakt met thermisch dubbelzijdig plakband(misschien weet iemand een betere manier??)
Oude p4 cpu cooler op de bovenkant van mijn radeon gezet, en op de onderkant een sys fan gericht. Tevens coppercooler 5800rpm op mijn gpu gemonteerd.

Iemand anders nog tips???

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer mensen naar jou gaan mailen betekend dat ze hun bevindsels niet hier posten en dat zouden we toch niet willen :). Knowledge is power.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet niet, mag. Wil graag delen met andere, maar kan dan evt. ook mirror maken .

Als ze een link plaatsen is het ook goed. Graag zelfs.

Mailen was alleen voor de bios en niet voor de tips, maar ik begrijp je reaktie.

Sorry hoor, don't mean to offend you.

Grzzzz Ray

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 11:53:
Wanneer ik die dawn demo wil runnen geeft ie aan dat je een fx kaart nodig hebt waarna ik weer op mijn bureaublad sta en dawn afgesloten is. :? :?
Je moet natuurlijk eerst nog de OpenGL-wrapper installeren.

http://www.rage3d.com/articles/atidawning/dload/opengl32.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Laatst online: 23:51
Wie weet wat hier aan de hand is:

Ik heb een probleem met AA en AF. Ik had ze ingesteld op 4x AA en 8x AF. Nu wil ik beide weer uitgeschakeld hebben.
Maar dat lukt niet meer. Beide slijders staan nu grijs dus ingesteld op default waardes. Maar nog steeds blijft ie in games en in 3dmark met 4x AA en 8x AF draaien.
Heb al 2x gereboot en waardes opnieuw veranderd. Maar het blijft 4x AA en 8x AF in games.

grrr.. ik wordt gek

oja Catalyst drivers 3.4

[ Voor 4% gewijzigd door Semetrix op 23-05-2003 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Semetrix schreef op 23 May 2003 @ 12:38:
Wie weet wat hier aan de hand is:

Ik heb een probleem met AA en AF. Ik had ze ingesteld op 4x AA en 8x AF. Nu wil ik beide weer uitgeschakeld hebben.
Maar dat lukt niet meer. Beide slijders staan nu grijs dus ingesteld op default waardes. Maar nog steeds blijft ie in games en in 3dmark met 4x AA en 8x AF draaien.
Heb al 2x gereboot en waardes opnieuw veranderd. Maar het blijft 4x AA en 8x AF in games.

grrr.. ik wordt gek

oja Catalyst drivers 3.4
Heb je dat vinkje daarvoor weggevinkt? (applicatie bepalend?)

Zoja, dan reinstall je driver ff (en uninstall de oude eerst)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op 23 mei 2003 @ 01:46:
Is het iemand ook al opgevallen dat Dawn geen wimpers heeft in de Ultra mode? :? In de gewone mode heeft ze dus wel wimpers. :D

Edit:
Deze zag ik overigens op Rage3D voorbij komen en ik vond 'm wel heel erg grappig:

[afbeelding]

:D _/-\o_ :D
Vooral grappig dat mensen niet kunnen spellen :X
En dat dan online gooien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 13:45:
[...]

idd, was me ook al opgevallen :+

ATi moet een an voor ipv a. B)

En ik ga NIET uitleggen waarom 8)7

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kunnen de andere fx demos ook draien op een radeon?
ik ga vanavond even dawn draaien op mijn 9500pro en tegelijk op mijn fx5200 dan maar eens kijken welke er sneller is.

Ik denk dat ik het wel weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 13:45:
[...]

Ach ja, het gaat om het idee. :7 Voor mijn part had alles er in correct Engels gestaan, dan nog was het idee er achter best wel lollig. :D

Dawn die verbaast kijkt omdat ze er achter is gekomen dat ze nu draait op een ATi-kaartje. Hehe, ik blijf het grappig vinden. :)

Edit: Hmm. ben er net achter gekomen dat de rename van Fairy.exe naar Quake3.exe of 3DMark.exe inderdaad er voor zorgt dat Dawn in haar blote uppie komt te staan. :D

[ Voor 16% gewijzigd door CJ op 23-05-2003 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: Dond3r
idd, was me ook al opgevallen

ATi moet een an voor ipv a.

En ik ga NIET uitleggen waarom
Ik wel:

Er stond dit: oh my god..
iam rendered with a ATI!!!!!!!!

Dit moet het zijn: Oh my god..
I'm (I am) rendered with an ATI!!!!!!!!

[Engelse Les Modus]
Hoofdletters vergeten.
I'm samentrekking van I am(niet iam want het zijn twee woorden).
An, omdat je anders klinkerbotsing krijgt(dus a als volgende woord met een medeklinker begint en an als het met een klinker begint).
[/Engelse Les Modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-

-=unicron=-

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 14:12:
kunnen de andere fx demos ook draien op een radeon?
ik ga vanavond even dawn draaien op mijn 9500pro en tegelijk op mijn fx5200 dan maar eens kijken welke er sneller is.

Ik denk dat ik het wel weet. :)
Die andere GeForce FX demos werken niet. Al leen de dawn demo.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Laatst online: 14-08 03:28

srblackbird

ThinkGEEK

http://forum.3dnews.ru/at...3ef7298c3274&postid=10498 _/-\o_ :D
(dawn-nude-patch)
Wel leuk om Dawn realtime gerenderd met mijn 9800pro, (naakt) over mijn scherm te zien dansen :)

http://forum.3dnews.ru/showthread.php?threadid=1551
screenies :P

[ Voor 15% gewijzigd door srblackbird op 23-05-2003 20:03 . Reden: niet voor kleine kinderen! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Laatst online: 14-08 03:28

srblackbird

ThinkGEEK

FutureMark Confirms nVidia's Benchmark Cheating
/.
In our testing, all identified detection mechanisms stopped working when we altered the benchmark code just trivially and without changing any of the actual benchmark workload. With this altered benchmark, NVIDIA’s certain products had a performance drop of as much as 24.1% while competition’s products performance drop stayed within the margin of error of 3%. To our knowledge, all drivers with these detection mechanisms were published only after the launch of 3DMark03. According to industry’s terminology, this type of driver design is defined as ‘driver
cheats’.
Het document van FutureMark: http://www.futuremark.com...3dmark03_audit_report.pdf

[ Voor 72% gewijzigd door srblackbird op 23-05-2003 20:36 . Reden: [x-post] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triest :{

Maarja het ATI verhaal met Quake 3 is ook zo oud nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 00:11

KneoK

Not in a million lightyears

Ik begin nu toch echt een beetje het vertrouwen in nVidia te verliezen hoor... Als je een Ati koopt is het enige wat je hoort "KUTKAART ! KUTDRIVERS ! WERKT NIET !" maar ondertussen zijn de grootste schreeuwers met dit soort geintjes de cheaters...

ONZE kaart is de beste, ONZE drivers zijn ongeevenaard, IEDEREEN die sneller dan wij is gebruikt truukjes, maar ondertussen wordt wel het een en ander aan grafische hoogstandjes weggetoverd in bepaalde benchmarks met bepaalde drivers en nu zelfs bevestigt door Futuremark dat er gecheat wordt...

Mijn motto was "als je wat wil kopen, dan koop je wat op dat moment het snelste is" maar dat is toch echt aan het veranderen in "als je wat wilt kopen, dan koop je wat op dat moment het snelste is, als het maar geen nVidia is...".

Goed, goed, Ati is ook niet altijd even eerlijk geweest, maar zet wat mij betreft tegenwoordig alleen maar goede producten neer die ook DOEN wat ze beloven, snel zijn. Het enige wat nVidia tegenwoordig doet is ROEPEN dat ze de snelste zijn...

offtopic:
HlpDsK >>> Cool icon !!!

[ Voor 26% gewijzigd door KneoK op 23-05-2003 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg bij het starten van dawn op een radeon 9500pro de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/jan.treur/untitled.GIF

opengl wrapper is geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dond3r schreef op 23 mei 2003 @ 13:55:
[...]

idd, was me ook al opgevallen :+

ATi moet een an voor ipv a. B)

En ik ga NIET uitleggen waarom 8)7
een n voor klinkers en een a voor medeklinkers als ik m'n Engelse lessen goed herrinner ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-

-=unicron=-

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 21:05:

[afbeelding]

Wat meer info over PC en het OS wat er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand hier al eens zijn ATI 9700 TX (Dell) geupgrade naar een Pro?! Zo ja, hoe?! En was het een succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 21:05:

[afbeelding]

Heb je de opengl32.dll IN de map van de DAWN demo gekopieerd ?

offtopic:
En kunnen we nu weer over Ati gaan praten in plaats van 2 pagina's over de Dawn demo van nVidia, Engelse les en driver cheating (jaja, ben zelf ook schuldig) ?

[ Voor 8% gewijzigd door KneoK op 23-05-2003 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Ik lees in diverse reviews dat de Gigabyte maya radeon 9700pro de nodige problemen heeft met moederborden en instellingen. Zijn er mensen die ook die ervaringen hebben en hoe staan jullie tegenover de sapphire 9700pro heeft die dan minder problemen ??

Ik moet er ook meteen bijzeggen dat ik geen zin heb in dat gedoe met overclocken met alle risico's van dien.

[ Voor 19% gewijzigd door Bajoran op 24-05-2003 00:08 ]

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Yorick schreef op 23 May 2003 @ 20:02:
http://forum.3dnews.ru/at...3ef7298c3274&postid=10498 _/-\o_ :D
(dawn-nude-patch)
Wel leuk om Dawn realtime gerenderd met mijn 9800pro, (naakt) over mijn scherm te zien dansen :)

http://forum.3dnews.ru/showthread.php?threadid=1551
screenies :P
Je hebt helemaal geen nudepatch nodig. :7

Je verandert gewoon fairy.exe in of quake3.exe of in 3dmark.exe. Daarna start je het op et voila... blote Dawn. Zo gemakkelijk gaat dat. Dus niks geinstalleer van patches oid. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een noob-vraag: Ben van plan een ATI 9700 np te kopen. Ik op zoek naar de exacte specificaties van deze kaart, zowel die van Club3D ATi Radeon 9700 als wel de ATI Radeon 9700 128MB DDR TV-out DVI, beide tamelijk goedkoop.
Het probleem is alleen dat ik noch bij www.club3d.com als wel bij www.ATI.com nadere gegevens over deze kaarten kan krijgen, ze worden zelfs niet genoemd op de betreffende websites?

Kan iemand me vertellen waarom deze kaarten niet op de websites van de fabrikanten voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje voor de mensen die er verstand van hebben: Ik gebruik een ATI Radeon 9000 Pro kaart. HEb dus die dawn demo geinstalleerd en daarna die patch in de .bin folder gezet. Wanneer ik de dawn demo nu opstart krijg ik slechts een zwart scherm met een muziekje. Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de Zalman koeler op de 9800pro? Dat zou wel weer genoeg geluid voor mijn systeem oplossen. Op de Zalman site kan ik er niets over vinden. Heeft iemand die al in elkaar gebouwd en wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Ik heb me al suf gezocht door alle Radeon topics heen maar heb nog geen oplossing voor het volgende gevonden:

Mijn pc start op via de TV-out, als de driver geladen is komt de monitor ook op. Ik heb de bak in dualboot staan met Linux en daar krijg ik dus meldingen van X dat de "monitor" de resolutie niet aan kan. Is het mogelijk om vanaf je Monitor op te starten (zonder dat je de tv-out stekker eruit moet trekken)?

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol :P
Precies, zo als jij erover denkt denk ik er ook over, ik heb ook te doen met die mensen die zo'n kaart hebben, want ik kan me voorstellen dat ze in de war worden.
De ene driver laat effecten weg, de andere cheat, je vertrouwd zo'n hele bedrijf niet meer, laat staan de drivers.
Daar komt nog bij dat die dawn demo ook nog beter op de ati kaarten doet, dat juist dat de demo was om te laten zien hoe goed die fx wel niet was.
Plus dat nou die patch uit is van 3d mark03, Nvidia zijn fx ineens 24% minder scoort, het begint op een soap te lijken met hun.

edit

BioWEB: eerst zelf je de schuldig aanmaken, en de discussie aanzwengelen, en dan anderen de les lezen, lekker handig. :? 8)7 |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 17:08:
Kan de Zalman koeler op de 9800pro? Dat zou wel weer genoeg geluid voor mijn systeem oplossen. Op de Zalman site kan ik er niets over vinden. Heeft iemand die al in elkaar gebouwd en wat zijn de ervaringen?
Ja hij past gewoon :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 24 mei 2003 @ 16:42:
Even een vraagje voor de mensen die er verstand van hebben: Ik gebruik een ATI Radeon 9000 Pro kaart. HEb dus die dawn demo geinstalleerd en daarna die patch in de .bin folder gezet. Wanneer ik de dawn demo nu opstart krijg ik slechts een zwart scherm met een muziekje. Hoe los ik dit op?
Je Radeon 9000 ondersteund geen DX 9.0, en de Damn demo is dx 9.0

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hampelman schreef op 24 mei 2003 @ 14:02:
Een noob-vraag: Ben van plan een ATI 9700 np te kopen. Ik op zoek naar de exacte specificaties van deze kaart, zowel die van Club3D ATi Radeon 9700 als wel de ATI Radeon 9700 128MB DDR TV-out DVI, beide tamelijk goedkoop.
Het probleem is alleen dat ik noch bij www.club3d.com als wel bij www.ATI.com nadere gegevens over deze kaarten kan krijgen, ze worden zelfs niet genoemd op de betreffende websites?

Kan iemand me vertellen waarom deze kaarten niet op de websites van de fabrikanten voorkomen?
De 9700 pro en de np zijn opzich het zelfde, alleen de np is lager geclockt, dus als je gewoon de specificaties van de 9700 pro leest, zijn dat hetzelfde als de np.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Waarschijnlijk is het al 100.000 keer langsgekomen maar ik kon het echt niet vinden in de vele topics die er nu ondehand zijn over ati kaarten.
mijn vraag is als volgt: Op het moment zijn de Radeon 9700 (non pro) zeer mooi geprijst, de Radeon 9700 pro's zijn over het algemeen toch zo'n 100euro duurder.
Welk type Radeon non pro is het makkelijkst te flashen en het beste om te upgraden naar een 9700 pro?
Na wat enig zoekwerk denk ik dat de Club3d, Ati, Sapphire en connect3d het beste zijn om te gebruiken, aangezien de 9700nonpro en hun 9700 pro's het zelfde eruit zien.

Club3D ATi Radeon 9700 € 217,-
Club3D ATi Radeon 9700 Pro € 310,-

ATI Radeon 9700 € 222,-
ATi Radeon 9700 Pro € 325,-

Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MB € € 269,-
Sapphire Radeon 9700 Atlantis Pro 128MB € 349,-

Connect 3D ATi Radeon 9700 128 € 249,-
Connect 3D ATi Radeon 9700 Pro 128MB € 319,-

Toch een aardig verschil in prijs als je het zo vergelijkt.
Maar welke kan ik het beste daaruit kiezen? volgens mij zijn al deze kaarten ook BBA's.

[ Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 25-05-2003 10:53 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn persoonlijke mening zou zijn die club3d, die zijn over het algemeen goed te clocken, en hij is bba, maar er zijn natuurlijk altijd mensen die er anders over denken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 24 mei 2003 @ 22:26:
[...]

Ja hij past gewoon :)
Prima! De videokaart is vast nog te nieuw of Zalman wil het niet op hun site zetten. Verder was nergens info te vinden of het nou wel wilde of niet. Ik heb net ook al iemand anders gezien op het forum die die koeler op zijn 9800pro gebouwd heeft. Dus dat wordt dan mooi volgende week nieuwe videokaart met koeler halen. Zal wel een vooruitgang zijn ivm mijn GeForce2 MX 400 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 16:27
middag!

Nadat mijn connect3d 9700 is overleden ben ik maar voor een club3d 9700 (lekker cheap!) gegaan. Heb er gelijk een zalman 80hp met arctic silver 3 opgegooid en een hercules 9700 pro rev3.0 bios opgeflashed. Zonder voltmods draai hij nu vrolijk op 411mhz core en 337mem zonder artifacts! Dat haalde ik niet een met watercooling op de connect3d. Ik vind het dus een lekker kaartje. Echte aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patryk schreef op 25 May 2003 @ 13:58:
middag!

Nadat mijn connect3d 9700 is overleden ben ik maar voor een club3d 9700 (lekker cheap!) gegaan. Heb er gelijk een zalman 80hp met arctic silver 3 opgegooid en een hercules 9700 pro rev3.0 bios opgeflashed. Zonder voltmods draai hij nu vrolijk op 411mhz core en 337mem zonder artifacts! Dat haalde ik niet een met watercooling op de connect3d. Ik vind het dus een lekker kaartje. Echte aanrader!
hmm - dat klinkt goed!

kan je trouwens even een linkje geven waar je deze bios gedownload hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

middag!

dat klinkt zeer goed zelfs.
Waar heb je die kaart gekocht?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 16:27
heb deze kaart bij maXpert gehaald. niet de allergoedkoopste maar ik kan het gewoon afhalen. hier nog de bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Als ik een spelletje(gta vc bijv.) ben aan het spelen en ik ga terug met alt-tab en ga internetten, dan zien sites er soms fucked up uit als ik snel scroll. Iemand een idee hoe dat kan??
Radeon 9500@9700
Nieuwe omega drivers(3.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op 24 mei 2003 @ 21:57:
[...]

edit

BioWEB: eerst zelf je de schuldig aanmaken, en de discussie aanzwengelen, en dan anderen de les lezen, lekker handig. :? 8)7 |:(
Had toch al gezegd dat ik zelf ook schuldig was :P

Maar het ging mij vooral over die Dawn demo en die Engelse lessen die daarbij gegeven werden. Bijna 2 volle pagina's (50vpp) alleen maar over een elfje van nVidia :? in een Topic over Radeons :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 11:11:
[...]
Mijn persoonlijke mening zou zijn die club3d, die zijn over het algemeen goed te clocken, en hij is bba, maar er zijn natuurlijk altijd mensen die er anders over denken. ;)
Op de doos van mijn Club3D non pro staat echt "Powered By Ati" hoor, dus niet built.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
TheLemon schreef op 25 May 2003 @ 16:55:
[...]

Op de doos van mijn Club3D non pro staat echt "Powered By Ati" hoor, dus niet built.
Ahum, welkom in de wereld van ATi, waarin zo'n beetje alle Club3D kaarten reference kaartjes zijn uit de fabriek van ATi (dus Sapphirefabriek) en dus feitelijk BBA kaartjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas geleden heb ik nieuwe hardware aangeschaft. Installatie ging goed, alleen bij het installeren van de driver voor de ATI Radeon 9700 ging het mis.

Telkens als ik in vga modus mijn driver wil installeren, krijg ik bij het starten van windows 200 server alleen maar een pijltje....als ik in veilige modus opstart en de drivers deinstalleer dan gaat alles goed (256 kleuren dan). Ik heb hem ook een keer bij het opstarten de drivers laten zoeken en werd alles goed geinstalleerd, maar bij het herstarten kreeg ik weer alleen een pijltje verder niks.

nieuwste drivers werkt ook niet...

verdere specs:

CPU: AMD Athlon XP 2800
Moederplank: MSI K7N2G-L
geheugen : Kingston HyperX PC2700 256 mb
Club3d ATI Radeon 9700

Weet iemand wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

middag!

Dat is zeer nice!

Wat voor koeling heb je? Waterkoeling? En ook op je geheugen?
Hoeveel 3dmark2003 score haal je?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Een n00b-vraag: ik heb ook die Club3D non pro. Loop ik risico's als ik diezelfde bios erop flash? Ik wil geen enkel risico lopen op een kapotte kaart, ook niks modden aan de koeler.
Kan ik gewoon flashen en dan langzaam oc-en tot hij artifacts gaat geven of kan hij ineens te heet zijn zonder dat ik het merk en dan dood zijn? (er zit geen sensor op dus ik vind het nog een beetje eng :p )
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.