.Net paspoort en msn-aanmeldnamenlijst

Pagina: 1
Acties:
  • 3.518 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een veel besproken probleem, waar al verscheidene oplossingen voor genoemd zijn (de searchknop heb ik gebruikt), maar geen enkele werkt bij mij.

Probleem 1) De lijst met contactpersonen kan niet geleegd worden

Wat ik geprobeerd heb:
Vanuit XP normaal ingelogd als computerbeheerder:
-Configuratiescherm, gebruikersaccounts, netwerkwachtwoorden beheren, en vandaaruit emailadressen verwijderen, maar er gebeurt helemaal niets als ik op verwijderen druk.

Vanuit de veilige modus ingelogd als systeembeheerder:
-Configuratiescherm, gebruikersaccounts, netwerkwachtwoorden beheren, en vandaaruit emailadressen verwijderen, maar nu is de hele lijst leeg en is de knop verwijderen niet eens klikbaar.

Vanuit veilige modus ingelogd onder mn normale naam (computerbeheerder):
-Configuratiescherm, gebruikersaccounts, netwerkwachtwoorden beheren, en vandaaruit emailadressen verwijderen, maar er gebeurt weer helemaal niets als ik op verwijderen druk.

-Ook adressen verwijderen vanuit het register heeft niets geholpen, sommige adressen worden daar niet eens vermeld

Probleem 2) Windows Messenger meldt automatisch mij paspoort aan bij de msn-chatservice. Maar aangezien er meerdere gebruikers zijn op deze computer, wil ik dit liever niet.

Wat ik geprobeerd heb:
-Systeembeheer, en dan zou ik moeten klikken op beveiliging of iets in die geest, maar deze knop is niet aanwezig

Vanuit de normale en veilige modus onder systeembeheerder en computerbeheerder:
-Configuratiescherm, gebruikersaccounts, netwerkwachtwoorden beheren, en vandaaruit passport.Net/* verwijderen, maar er gebeurt weer helemaal niets als ik op verwijderen druk.
-De optie Wachtwoorden verwijderen is ook nergens te vinden.

Elke keer als ik de eigenschappen wil bekijken van de emailadressen in de lijst met opgeslagen gebruikersnamen en wachtwoorden zegt XP dat ik vebonden dien te zijn met de passportsite op het web om zo'n item te bewerken en of ik een verbinding tot stand wil brengen. Klikken op ja levert mij op dat ik mn paspoort van .Net kan bewerken. Verder kan ik nog steeds geen eigenschappen bekijken.

Verder heb ik Windows XP Home Edition met servicepack 1, Windows Messenger 4.7.2009 en kabelinternet.

Ik hoop dat dit genoeg informatie is en dat alles duidelijk is. Bij voorbaat al bedankt voor hulp.

P.s. ik heb nu msn messenger geinstalleerd, zodat ik de optie automatisch inloggen bij opstarten kon uitschakelen, maar dit is maar een tijdelijke oplossing. Messenger is nog steeds te gebruiken onder mijn naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nog eens gaan lopen speuren in de KB van microsoft, maar ook daar heb ik geen oplossing kunnen vinden. Ook oude topics hierover ben ik nog een keer gaan doorlezen, en het enige nieuwe dt ik vond was het eerst aanzetten van wachtwoorden voor de beheerder, maar ook met een wachtwoord lukt het niet om die gebruikersnamen enzo te verwijderen.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-Nu het volgende geprobeerd: wachtwoord geplaatst op mijn gebruikersaccount (beheerder) en dan geprobeerd de lijst leeg te maken. Had geen zin.
-Nog een keer in het register gekeken naar een vermedling, maar niets gevonden
-Herstelpunt van 2 dagen geleden gebruikt, maar hielp niets
-Gezocht naar bestanden of mappen met het emailadres waarop msn zich aanmeldt. Niets bruikbaars gevonden.

En waarom kan ik niet vanuit veilige modus als administrator/systeembeheerder die lijst leegmaken?

Sorry voor de monoloog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik had ook hetzelfde probleem! Maar het bleek da je de .NET accounts pas kan verwijderen als hij aangemeld is op je PC. Bijv. je wilt blabla@hotmail.com verwijderen Dan log je bij MSN in met blabla@hotmail.com en dan pas kan je het verwijderen. Anders lukt het jammergenoeg niet! ik vind het ook irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

serhat schreef op 16 May 2003 @ 10:37:
Ik had ook hetzelfde probleem! Maar het bleek da je de .NET accounts pas kan verwijderen als hij aangemeld is op je PC. Bijv. je wilt blabla@hotmail.com verwijderen Dan log je bij MSN in met blabla@hotmail.com en dan pas kan je het verwijderen. Anders lukt het jammergenoeg niet! ik vind het ook irritant!
probeer eens: start, run: "control userpasswords2" , advanced, manage passwords, remove
soms lukt dat wel en soms niet. heeft niets te maken met wel of niet aangemeld, maar verschilt per pc. wat precies ben ik nog niet achter.
hier lukt het iig wel met xp pro (sp1) us engels.
zowel windows messenger 4.7.2005 als msn messenger 5.0.0544

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 12:41:
[...]

probeer eens: start, run: "control userpasswords2" , advanced, manage passwords, remove
soms lukt dat wel en soms niet. heeft niets te maken met wel of niet aangemeld, maar verschilt per pc. wat precies ben ik nog niet achter.
hier lukt het iig wel met xp pro (sp1) us engels.
zowel windows messenger 4.7.2005 als msn messenger 5.0.0544
Ik heb dus XP PRO SP1 NL en daar doet hij het neit en heb MSN 4.7 en 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

In eerdere topics had ik dit probleem dus ook, XP SP1 NL (ik heb ook 2 x engels draaien en daar heb ik het probleem niet op)

de halve oplossing is dit:
Zet een password op je gebruikers account
reboot in save mode
login als administrator
en dan remove password van je account dan zal ie aangeven dat ie nog wat dingen delete.

dan is je lijst leeg. igg dit werkt bij mij dus. Alleen als ik weer inlog met andere naam op MSN op die pc heb ik weer zelfde probleem. Weer een naam die niet te verwijderen is.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SithWarrior schreef op 16 mei 2003 @ 19:53:
de halve oplossing is dit:
Zet een password op je gebruikers account
reboot in save mode
login als administrator
en dan remove password van je account dan zal ie aangeven dat ie nog wat dingen delete.

dan is je lijst leeg. igg dit werkt bij mij dus. Alleen als ik weer inlog met andere naam op MSN op die pc heb ik weer zelfde probleem. Weer een naam die niet te verwijderen is.
Hehe, gelukt! Na 4 dagen rommelen met die accounts en msn is eindelijk die lijst leeg... Erg bedankt voor de hulp, allemaal.

Overigens is het wel een heel lelijke oplossing, zeg!! Maar goed, t werkt, en voortaan weet ik hoe ik die lijst moet leegmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

ja maar het moet beter op te lossen zijn natuurlijk, der is een reden waarom die delete knop niet meer werkt. en in save mode een beetje kutten kan eig nooit de bedoeling zijn natuurlijk.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Precies, heeft iemand enig idee wat die reden voor het niet werken van die delete-knop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:53

Pinobigbird

doesn't share food!

Dank je voor de ( halve ) oplossing. _/-\o_ Jammer dat het passport toch weer tevoorschijn komt wanneer je weer inlogt. :?

Dat messenger niet wilt afsluiten is ook zo'n vaag probleem. Ook al zijn alle toepassingen afgesloten.

Afbeeldingslocatie: http://prijs.speedlinq.nl/messenger.jpg

In dit topic staat als optie het selectievakje bij "Dit programma op de achtergrond laten uitvoeren" uit te schakelen. Maar wanneer je dit doet, kan je Messenger niet meer minimaliseren naar de systray. Dus da's geen optie voor mij.

Zou het kunnen zijn dat deze 2 bugs met elkaar te maken hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door Pinobigbird op 26-06-2003 23:49 . Reden: topic-url ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb ook al zoooo lang gezocht naar de oplossing van dit probleem.. Ideeen die werden/worden aangedragen hebben tot nu toe niet heholpen.. (ook behoorlijk wat gezocht op het internet....) Ik ga de 'halve' oplossing die hier wordt gegeven ook nog eens proberen. Maar die 'delete' knop lijkt gewoon uitgeschakeld te zijn... Zoooo vreemd...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Het beste is gewoon om Windows Messenger er helemaal af te gooien en over te stappen op MSN Messenger. Dan krijg je ook bovenstaande dialog niet, en je kan simpel in het menu uitzetten dat ie MSN automatisch opstart.

Remove XP Messenger:
http://www16.brinkster.com/dxtasoft/fprojects.html

[ Voor 8% gewijzigd door dxta op 27-06-2003 13:21 ]

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijst .Net Passport verwijderen uit messinger:

Meld je aan op de PC met een gebruiker met Admin rechten!

Zorg er wel voor dat in de map instellingen dat "alle bestanden" worden weergegeven, dus ook verborgen bestanden en systeembestanden.
Je moet in je mapopties bij weergaven het onderwerp beveiligde besturingssusteembestanden niet weergeven uitvinken, eerder zie je ze niet staan. Je krijgt wel een waarschuwing dat je dat beter niet kan doen. Dus drie dingen moet je goed zetten bij extra mapopties in weergave:
1. Beveiligde besturingsbestanden weergeven
2. De inhoud van systeemmappen weergeven
3. Verborgen mappen weergeven
Ga op de harde schijf naar de map:
C:|Documents en Settings\Gebruiker\Aplication data\Microsoft\Credentials
Gebruiker = de naam van de gebruiker waarvoor je de gegevens wil wissen.
In die map zie je enkele mapjes staan met een serie cijfers in de naam.
De meeste er van zijn leeg, maar eentje bevat een bestand.
Open die map, en verwijder het systeembestand Credentials.
Sluit alles af en herstart de PC.
Heel het lijstje met paspoorten is dan leeg.
En je eventuele automatische aanmelden met een .Net Passport is verwijderd
Pagina: 1