[xp]Messenger afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik bedoel dus niet hoe ik Messenger kan deleten zoals in de faq staat!

Maar als ik het wil afsluiten als ik gewoon m'n pc heb aanstaan gaat ie zeuren:
There are other applications currently using features provided by Windows Messenger. You must close these other applications before you can exit Windows Messenger. These applications may include Outlook, Outlook Express, MSN Explorer, and Internet Explorer.
Wat hieraan te doen? ... IE/Outlook afsluiten helpt niet, want ik wil soms ook gewoon kunnen inetten zonder dat messenger aan te hebben staan...

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:14
Heb ik ook weleens, bij IE afsluiten kan ik wel weer MSN Messenger afsluiten :)

Maar ik zou het zo doen:
1) CTRL+ALT+DELETE
2) Taakbeheer
3) Tabblad processen
4) MSGMSG.EXE afsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.computertotaal.nl/winxp/tips-netwerk.phtml

Tip 93 Home Edition / Professional

Windows Messenger écht uit!

Het online communicatieprogramma Windows Messenger neemt in Windows XP een prominente positie in. Volgens velen vormt het programma, waarmee u onder andere expresberichten naar medegebruikers kunt zenden, de toegang tot het .NET-dienstenaanbod van Microsoft. Officieel is het onmogelijk Windows Messenger uit Windows XP te verwijderen(zie verder), maar u kunt het wel tot nader order op non-actief zetten. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar gelukkig niet onmogelijk. Eerst dient u een wijziging aan te brengen in de instellingen van Windows Messenger. Start het programma door te klikken op Start/Alle programma's/Windows Messenger en klik op het menu Extra/Opties. Vervolgens selecteert u het tabblad Voorkeuren en deactiveert u de selectievakjes bij de opties Dit programma uitvoeren als Windows wordt gestart en Dit programma op de achtergrond laten uitvoeren. Klik op OK+ om het instellingenvenster te sluiten en de wijzigingen op te slaan. Vervolgens verlaat u Windows Messenger, via menu Bestand/Sluiten. Gebruikt u de Professional-editie van Windows XP, dan klikt u bovendien op Start/Uitvoeren en typt u gpedit.msc, gevolgd door een druk op de Enter-toets. In het venster Groepsbeleid klikt u achtereenvolgens op Computerconfiguratie/Beheersjablonen/Windows-onderdelen/Windows Messenger. Klik met de rechter muisknop op de vermelding Het starten van Windows Messenger verbieden en kies voor Eigenschappen. Op het tabblad Instellingen selecteert u Ingeschakeld, waarna u klikt op OK om de aangepaste instellingen op te slaan. Tot slot verricht u een aanpassing in Outlook Express (klik op Start/Alle programma's/Outlook Express). Kies voor menu Extra/Opties en selecteer het tabblad Algemeen. Verwijder het vinkje bij de optie Automatisch aanmelden bij Windows Messenger. Klik op OK. Alle benodigde wijzigingen zijn nu doorgevoerd. Het aanpassen heeft even geduurd, maar Windows Messenger zal u voortaan niet meer lastigvallen. Bedenk goed dat Hulp op afstand via Windows Messenger niet meer beschikbaar is na eerdergenoemde wijzigingen.(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
zedonite: Is er geen andere manier om het af te sluiten :? Een optietje ergens instellen of zo.

mietde: dat bedoelde ik dus niet :) ... zie die dikgedrukte letters bovenaan ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope...

klote programma wil niet uit als IE en Outlook aanstaan (als je die hebt afgesloten en 10 seconden wacht dan wel)
misschien een progje maken die de zooi uit de taskmanager kan flikkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kan toch simpelweg uitloggen :? Het icoontje in de tray verbergt zichzelf dan vanzelf als je dit aanzet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
:D Thnx, nog niet aan gedacht :D

Mijn foto's op Flickr.

Pagina: 1