Toon posts:

muziek laptop draadloos naar stereo

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de discussie hier eens goed doorgenomen maar geen sluitende oplossing voor mijn vraag gevonden:

Ik heb een draadloze laptop die mp3's speelt vanaf mijn fileserver. Het probleem is dat het geluid uit m'n laptopboxen vrij ehh.. bagger klinkt :| Nu wil ik de muziek ook af kunnen spelen op m'n stereotoren. Dit heb ik nu: Mijn laptop krijgt dan een audiokabel ingeplugged in de audio-out en dan op de line-in van de stereotoren.. maar ja, dan is ie niet meer echt ' draadloos' :/

Wat is wijsheid danwel een goeie oplossing?

1) Een draadloze zender in m'n laptop audio-out pluggen en een draadloze ontvanger in m'n line-in?

2) M'n fileserver met een audio kabel op de audio-out aansluiten met diezelfde kabel op de line-in waarbij de laptop een soort 'afstandsbediening' wordt.. (zou dat kunnen met bijv. Winamp?!)

Beide opties lijken me mogelijk maar ik heb geen idee wat slim is.

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-02 08:28

Gwannoes

Solderen moet je leren

Optie 1 kan wel, maar wordt prijzig. :9~
Optie 2 is goed te doen. Gewoon VNC downloaden van http://www.realvnc.com (is gratis), daarmee kun je het bureaublad van je server zien en besturen vanaf je laptop.

Staat je server in het zicht? Je kunt nl. ook voor ca. 5 euro een IR-ontvanger bouwen die je op je server aansluit. Dan kun je alle knoppen van je afstandsbediening (gewoon een TV-ab o.i.d.) een eigen functie geven. Gebruik de search maar even, of kijk op winlirc.sourceforge.net

[ Voor 55% gewijzigd door Gwannoes op 13-05-2003 13:23 . Reden: nieuw idee ]

Hmmz, hier komt dus m'n sig

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:31
1) lijkt me duur omdat je een zender en een ontvanger nodig hebt. Een dergelijk setje vind je op http://www.marmitek.com/ voor €79. Voordeel hiervan is dat de kwaliteit vrij goed is en dat het een perfect legale oplossing is (dit in tegenstelling tot volgende methode)

Je zou ook een laagvermogen fm-zender kunnen maken, die je aan de line-out van de laptop hangt. Je kan dan alle radio-ontvangers in je huis afstemmen op die frequentie. Je moet er dan wel voor zorgen dat het vermogen laag is en dat de frequentie die jij gebruikt niet in de buurt ligt van andere frequenties die je kan ontvangen.

met 2) heb ik geen ervaring

[ Voor 1% gewijzigd door SyncMaster op 13-05-2003 13:19 . Reden: Verkeerde adviesprijs ]

Verwijderd

1) koop een draadloze (tweedehands) hoofdtelefoon set (stereo) , draai de otvanger open, verbind je kabels door naar je stereo. Er bestaan ook FM zenders, maar die kwaliteit is minder en je buren luisteren mee.

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 22:35

SpeedBart

Futurama 0wnage

SyncMaster schreef op 13 mei 2003 @ 13:17:
1) lijkt me duur omdat je een zender en een ontvanger nodig hebt. Een dergelijk setje vind je op http://www.marmitek.com/ voor €79. Voordeel hiervan is dat de kwaliteit vrij goed is en dat het een perfect legale oplossing is (dit in tegenstelling tot volgende methode)

Je zou ook een laagvermogen fm-zender kunnen maken, die je aan de line-out van de laptop hangt. Je kan dan alle radio-ontvangers in je huis afstemmen op die frequentie. Je moet er dan wel voor zorgen dat het vermogen laag is en dat de frequentie die jij gebruikt niet in de buurt ligt van andere frequenties die je kan ontvangen.

met 2) heb ik geen ervaring
Ik heb zelf al eens zo'n fm zender gemaakt en het stelt niets voor. Alle onderdelen zijn zeer makkelijk aan te komen. Ze mogen wel verkocht worden maar je mag ze niet in elkaar zetten 8)7 De radius van zo'n 0.1mW zender met een kleine draadantenne is zo'n 60 meter. Goed te doen in huis. Je kunt het ding voeden met een kleine vierkante batterij. Zo kun je toch nog alles draadloos aansturen. Als je een beetje kunt solderen heb je zo'n zender onder de 15 euro in elkaar zitten

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 13:23:
1) koop een draadloze (tweedehands) hoofdtelefoon set (stereo) , draai de otvanger open, verbind je kabels door naar je stereo. Er bestaan ook FM zenders, maar die kwaliteit is minder en je buren luisteren mee.
Nee, da's niet draadloos. Tenzij je de zender ombouwd en er batterijvoeding in bouwt. Maar dan nog heb je weer een extra kastje aan je laptop hangen. Is niet handig.

Verwijderd

Gwannoes schreef op 13 May 2003 @ 13:24:
[...]

Nee, da's niet draadloos. Tenzij je de zender ombouwd en er batterijvoeding in bouwt. Maar dan nog heb je weer een extra kastje aan je laptop hangen. Is niet handig.
Dan is die FM zender de goedkoopste oplossing. Zorg wel dat je een stereo en liefst een digitale hebt. Maar welke oplossing ook, je zal altijd wel iets 'kastje' achtig erbij hebben denk ik.

Kijk bv ook eens naar Low-Power FM Transmitter

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 13:30 ]

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 13:27:
[...]

Dan is die FM zender de goedkoopste oplossing. Zorg wel dat je een stereo en liefst een digitale hebt. Maar welke oplossing ook, je zal altijd wel iets 'kastje' achtig erbij hebben denk ik.
Nee, zoals ik al eerder zei: optie 2) is het goedkoopste (alleen een geluidskabeltje van je server naar je PC nogdig), en je hebt jeen extra kastjes o.i.d. nodig...

Verwijderd

Topicstarter
Dat FM-gebeuren spreekt me zeer aan, misschien toch maar eens bij Conrad snuffelen voor onderdelen!?

Ik had trouwens begrepen dat bij optie 2 :) Winamp een mogelijkheid heeft om met een soort van ' console' een pc op afstand te bedienen..
Maar goed, als ik voor 15 euro en wat soldeerwerk klaar ben dan is dat misschien net wel zo'n nette oplossing. Ik vraag me dan wel af of 't niet allemaal een beetje omslachtig is: Een laptop die van een server mp3tjes draait en dat weer doorstuurt naar een stereotoren.
Voor mijn gevoel zou het logischer zijn om een server aan te sturen die direct aangesloten staat op de stereo.. toch?! :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 13:32:
....
Voor mijn gevoel zou het logischer zijn om een server aan te sturen die direct aangesloten staat op de stereo.. toch?! :?
Zoals Gwannoes zei: Met een infrarood verbinding bv. Geen laptop, wel een standaard afstandsbediening.

• MaXX99
  • Laatst online: 23-01-2025
Blijkbaar is er weml interesse naar dit soort toestelletjes ...
Ik had zelf ook al een gelijkaardige tread gestart, met een commerciele oplossing (verre van perfect) en zelfbouw.
Je kan het draadje hier vinden : Low-Power FM Transmitter

Oops .. iemand was me al voor wat mijn draadje betreft :) ....

[ Voor 12% gewijzigd door MaXX99 op 13-05-2003 13:39 ]

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 13:34:
[...]
Zoals Gwannoes zei: Met een infrarood verbinding bv. Geen laptop, wel een standaard afstandsbediening.
Ja, ehhmm, mijn server staat helemaal aan de andere kant van 't huis, ver weg gestopt van het daglicht :)

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 13:32:
Dat FM-gebeuren spreekt me zeer aan, misschien toch maar eens bij Conrad snuffelen voor onderdelen!?

Ik had trouwens begrepen dat bij optie 2 :) Winamp een mogelijkheid heeft om met een soort van ' console' een pc op afstand te bedienen..
Maar goed, als ik voor 15 euro en wat soldeerwerk klaar ben dan is dat misschien net wel zo'n nette oplossing. Ik vraag me dan wel af of 't niet allemaal een beetje omslachtig is: Een laptop die van een server mp3tjes draait en dat weer doorstuurt naar een stereotoren.
Wordt ik nou helemaal genegeerd?? :?
De ALLERsimpelste oplossing is om VNC (www.realvnc.com) te downloaden en installeren. Dan kun je gewoon vanaf je laptop winamp besturen op de server....

Laat me op z'n minst weten waarom dit niet serieus wordt genomen...

Verwijderd

Topicstarter
Gwannoes schreef op 13 May 2003 @ 13:42:
[...]

Wordt ik nou helemaal genegeerd?? :?

Laat me op z'n minst weten waarom dit niet serieus wordt genomen...
Sorry dat ik 'r niet op gereageerd heb. Deze oplossing vond ik vrij voor de hand liggend maar verre van ideaal. Ik gebruik dit al om m'n server te beheren maar om nu telkens zo'n verbinding te maken om een simpel muziekprogramma te draaien vind ik wel een beetje ver gezocht.

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 13:48:
[...]

Sorry dat ik 'r niet op gereageerd heb. Deze oplossing vond ik vrij voor de hand liggend maar verre van ideaal. Ik gebruik dit al om m'n server te beheren maar om nu telkens zo'n verbinding te maken om een simpel muziekprogramma te draaien vind ik wel een beetje ver gezocht.
OK, thanks for the response ;)

Maar als dat geen oplossing is, zul je zelf even moeten gaan zoeken. Meer weet ik ook niet. Het moet dus wel kunnen, aangezien een programma als winlirc voor de IR-verbinding ook de controle van winamp kan overnemen...

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, ik heb hier al een oplossing voor optie 2: Een post van GeForceTi over een Winamp Plugin..

• Tommy Z
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07-2024

Tommy Z

zelfkennis siert de mens

Als je Winamp 2 gebruikt (mijns inziens is 3 nog steeds frikadel) kan je ook een 'net plugin' gebruiken (bv Netamp). Gebruik ik zelf ook als alternatief voor bv VNC; werkt perfect.

...I do not regret the things I've done, but those I did not do...

Verwijderd

Topicstarter
koel 8) Dat ga ik ook maar eens even opzoeken.. Ik ben nl. absoluut niet weg van Winamp 3 en draai nog vrolijk met m'n versie 2.weetikveel :)
Pagina: 1