Muziek afspelen op andere computer - Netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-02 17:30
Mijn vader en ik hebben een klein netwerkje via de router. We hebben bepaalde muziek gedeeld zodat we die op ons eigen computer kunnen afspelen. Maar nu is de vraag of ik ook via mijn computer kan zorgen dat bij hem op de computer muziek word afgespeeld? Beetje duidelijk hoop ik? :? Is dit mogelijk, of word het dan heel omslachtig? Dus ik wil gewoon vanuit mijn pc zorgen dat bij zijn pc de muziek gaat draaien.

Heb hier gezocht, maar vond veel informatie waar niks hierover stond. Daarom dit nieuwe topic. ;)

Ik dacht dat er geen specs nodig zijn, zowel, laat maar weten. :7

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Verwijderd

Dat kan volgens mij alleen als je een progje gebruikt om zijn pc te beheren en zijn desktop kunt overnemen, zoals bv het aloude pcanywhere. Muziek uit de boxen van je pa toveren zonder erachter te zitten of remote te beheren gaat volgens mij niet. Dat zou inhouden dat het mogelijk is zonder dat je het vraagt ik ook vanuit mijn pc hier muziek uit jou boxen kan laten toveren.

Als er iemand is die dat wel kan wil ik het ook graag weten

Anton

• hbongers
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 20:23
Waarschijnlijk zul je zoals Anton001 zegt het systeem op afstand moeten bedienen. Aan je specs te zien zul je wel XP geinstalleerd hebben, dan kun je Beheer op afstand gebruiken. Kijk anders eens naar VNC: www.realvnc.com

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-02 22:40

Zoefff

❤ 

Kan je niet gewoon een shoutcast stream opzetten, alleen dan lokaal?

Of probeer het anders met het programma www.videolan.org , dat werkt zekerweten, is alleen wat configureer-werk.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-02 17:30
Bedankt voor jullie tips! ;) Helaas begrijp ik veel termen niet en is het met jullie programma's nog niet gelukt. :|

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-02 23:49
waarom wil jij bepalen wat je vader hoort? Waarom deel je je audiobestanden niet gewoon zodat hij ze met winamp kan afspelen :?

Verwijderd

hmmm... je kan ook met een winamp plugin de computer van je vader gelijk zetten aan wat je zelf luistert. Het programma heet Winamp Netsync en is te vinden op http://www.winamp.com. Hij kan dan winamp niet meer besturen en jij kan dan op je eigen pc muziek selecteren die bij je vader dan afgespeeld wordt >:)

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-02 09:59

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Volgens mij bedoelt 'ie dat de muziek wordt afgespeeld op een andere pc in het netwerk, maar die hij dan moet horen?

toch, of ben ik nou raar

zal wel aan 't tijdstip liggen...

HENG HENG

Verwijderd

*kick* :)

Ik heb dezelfde wens als de topicstarter. Ik heb een computer (pc1) met muziek vlak bij mijn versterker staan, die (coax-)digitaal met elkaar zijn verbonden. In het netwerk hier is nog een andere pc (pc2). Ik zou graag via deze pc2 willen bepalen welke muziek er op pc1, en dus op de versterker wordt afgespeeld.
ideetje:
Is het misschien mogelijk om een soort dynamische afspeellijst te maken, die door pc2 ge-edit kan worden, en door pc1 wordt afgespeeld?

Of zijn hier makkelijkere oplossingen voor?

(beide pc's zijn via een router verbonden)

Verwijderd

*kick*
Niemand een idee?

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
hbongers schreef op maandag 28 april 2003 @ 18:19:
Waarschijnlijk zul je zoals Anton001 zegt het systeem op afstand moeten bedienen. Aan je specs te zien zul je wel XP geinstalleerd hebben, dan kun je Beheer op afstand gebruiken. Kijk anders eens naar VNC: www.realvnc.com
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2003 @ 23:57:
hmmm... je kan ook met een winamp plugin de computer van je vader gelijk zetten aan wat je zelf luistert. Het programma heet Winamp Netsync en is te vinden op http://www.winamp.com. Hij kan dan winamp niet meer besturen en jij kan dan op je eigen pc muziek selecteren die bij je vader dan afgespeeld wordt >:)
beiden geschikte oplossingen voor je probleem lijkt me?

(kijk ook hier)

[ Voor 6% gewijzigd door fotoklaasje op 23-07-2006 14:25 . Reden: linkje gezocht ]

http://www.klaasje.com

Verwijderd

Die link die je geeft is precies wat ik zocht, dank.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De search is er niet om een topic te vinden om te kicken, maar om informatie te vinden. Lees dus anders eerst even de reacties voordat je een topic kickt 8)7

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.