Sam & Max Freelance Police

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 699 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Woei! 8)
De nieuwe Sam & Max is aangekondigd :D :
Alle nostalgische adventure gamers onder ons mogen een vreugdedansje maken, want LucasArts heeft officeel het vervolg aangekondigd op de klassieker Sam & Max Hit the Road. Sam & Max Freelance Police ziet de terugkeer van het gestoorde konijn en de populaire hond detective. Net als in het origineel zul je weer allerlei puzzels moeten oplossen, die zich dit keer in een 3D wereld bevinden. Het spel is namelijk volledig 3D zoals te zien is op de eerste screenshots en trailer. Verder wil men helaas nog niet veel concrete informatie kwijt over het spel:

Spring 2004 marks the return of interactive entertainment's most freakishly adored dog and bunny tag team, as LucasArts unleashes Sam & Max Freelance Police™ onto an unsuspecting Windows PC game buying public. The long-rumored follow up to the critically acclaimed adventure classic Sam & Max Hit the Road® plunges Sam & Max™ into a whimsical miasma of fur-flying action, hare-pulling puzzles, and unnerving cross-species jocularity.

Naast de screenshots en de trailer is er ook wat concept art te bewonderen op de Sam & Max Freelance Police pagina van LucasArts. De nieuwe Sam & Max zou in de lente van 2004 moeten uitkomen.
De (geinige) trailer is hier te vinden.

"This is so degrading..."
"Shut up and dance!"
:+

En twee screenies:
Afbeeldingslocatie: http://www.lucasarts.com/products/freelancepolice/images/screens/1.jpg

En

Afbeeldingslocatie: http://www.lucasarts.com/products/freelancepolice/images/screens/2.jpg
De officiële site is hier te vinden!
Zoals je ziet is het deze keer in 3D, maar zoals de trailer al laat zien, is het er niet slechter op geworden, mijns inziens.

Dus, nog effe wachten tot het lente 2004 is...! :D

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 13-05-2003 13:49 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
mijn 1e spontane reactie:

NEEEEEEEEEEEEEEEE waarom MOET het nu weer 3D!!!

maar nu ga ik naar de site en de trailer bekijken.......

[ Voor 4% gewijzigd door Noedelsupke op 13-05-2003 11:39 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83963

ziet er goed en leuk uit :D
hopelijk wordt dit deel net zo speelbaar als het vorige deel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 13:22
praten er hier toch ook al over:
Vervolg Sam&Max aangekondigd !

maargoed
* party42 kijkt er wel ERG naar uit

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
party42 schreef op 13 May 2003 @ 11:42:
praten er hier toch ook al over:
Vervolg Sam&Max aangekondigd !

maargoed
* party42 kijkt er wel ERG naar uit
Hmmm... vreemd, heb toch echt wel eerst gesearcht.... :?
ja, een 't', kofschip :P

Ach.. :)

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 13-05-2003 11:44 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13610

ViperGTS schreef op 13 mei 2003 @ 11:39:

maar nu ga ik naar de site en de trailer bekijken.......
Kan er best mooi uitzien in 4x fsaa ;) Maar idd, mijn retro geweten zegt dat het in 2d moet.. net als die super gafe concept art die op de site staat... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
kan de trailer niet bekijken hier op stage :(

maarja het wordt toch afwachten, naar mijn gevoel moet het gewoon in 2d, met Monkey Island is het ook een beetje mis gegaan bij deel 4 nl, echter grim fandango was wel top........dus t kan wel,maarja dat heb je ook nooit in 2d gekent zeg maar

en full throttle 2 gaat er ook al in 3d komen? ik wil gewoon weer eens een 2d adventure zien
dan weet ik ook zeker dat het draait op mijn pc :P

[ Voor 14% gewijzigd door Noedelsupke op 13-05-2003 11:47 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
ik ben trouwens een beetje huiverig dat LucasArts een beetje uit 'wanhoop' oude games gaat remaken omdat hun nieuwere games niet zo aanslaan als toen......en door nu de vertrouwelijke karakters waarmee ze zoveel succes gehad hebben te gebruiken is de kans groter dat veel 'trouwe' fans het blindelings zullen kopen :?

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 04:31

Zym0tiC

^_^

* Zym0tiC vind dat adventures in 2d moeten

je hebt gewoon meer overzicht dan bij een 3d game. Daar moet je eerst goed rondkijken enzo. Terwijl je bij een 2d adventure de scene in één oogopslag kunt zien

update: na het bekijken van de trailer moet ik wel zeggen dat het er erg goed uitziet. Nu hopen dat het beter wordt dan Grim Fandango, dan hebben we tenminste niets te klagen

Let the waiting begin... O-)

[ Voor 35% gewijzigd door Zym0tiC op 13-05-2003 11:54 . Reden: update ]

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Zym0tiC schreef op 13 mei 2003 @ 11:51:
* Zym0tiC vind dat adventures in 2d moeten

je hebt gewoon meer overzicht dan bij een 3d game. Daar moet je eerst goed rondkijken enzo. Terwijl je bij een 2d adventure de scene in één oogopslag kunt zien

update: na het bekijken van de trailer moet ik wel zeggen dat het er erg goed uitziet. Nu hopen dat het beter wordt dan Grim Fandango, dan hebben we tenminste niets te klagen

Let the waiting begin... O-)
grim fandango is door het verhaal/muziek/opbouw toch nog een topspel voor mij geworden ondanks de onhandige besturing en ongelukkige camerapunten

maar ik zou van LucasArts een 2d adventure in de stijl van Day of the Tentacle willen zien, maar dan wat minder blokkerig uiteraard....das echt een supercoole tekenstijl :9

maar ik hoor hier nu toch goede verhalen over de sam&max trailer!!! moet wachten tot ik thuis ben :(

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35302

ViperGTS schreef op 13 May 2003 @ 12:03:
[...] maar ik zou van LucasArts een 2d adventure in de stijl van Day of the Tentacle willen zien, maar dan wat minder blokkerig uiteraard....das echt een supercoole tekenstijl :9
Ik vraag me ook wel eens af hoeveel moeite het is om exact hetzelfde game op highres uit te brengen? Want in principe hebben ze toch alle art ook wel in high res? In ieder geval de backgrounds etc. want dat waren volgensmij gewoon schetsen.

Effe opnieuw uitbrengen voor E 20,- en je hebt weer een mooie }:O om te melken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
jah als je alleen dat spel al op 1024x768 of met opengl kon draaien was het al stukken mooier

dos is 640x480 ofzo?

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28513

Lijkt me tof spel hoop dat ze die oude games weer eens opnieuw uitbrengen wil graag grim fandango. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net even van een abandonware site de talkie gedownload van sam and max hit the road. (NEE, het is niet illegaal).

Ik ga de link niet posten, het zou maar eens zo zijn dat een muggenzifter toch iets vindt wat niet pluis is, en dan een bannetje ontvang..

Vanavond even 486 uit de kast halen :P

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 13610 op 13-05-2003 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb ik het oude topic voor niets omhoog gekicked :P
Trouwens als je goed had gezocht was je op 2 topics gekomen over Sam&Max2 :)

Ontopic:
We zullen zien hoe ze het 3d uigewerkt hebben, heb er geen probleem mee, Grim Fandango vond ik iig een top adventure. Maar van mij had het spel ook zo uit mogen zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.lucasarts.com/products/freelancepolice/images/concepts/1.jpg
Is wel concept art, maar was ook erg mooi (erg appart in deze tijd) geweest om het zo te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Albinoraptor op 13-05-2003 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Of ze moeten ze een beetje meer toony renderen, net als zelda;winwakerdinges :)

Deel 1 was iig super gaaf, moest je met je hand in de nek van een kat om een sleutel te vinden en dat soort onzin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-06 20:30

JC

- minimalistic -

SWEEEETTTT!!! :)

Better, had ik niet verwacht. Ben wel benieuwd wat voor "gevoel" deze versie met zich mee brengt. Een jaar geleden de eerste versie uitgespeeld (na jaren in de kast gelegen te hebben). Leuke humor. Een game in de reeks van Monkey Island en Manic Mansion. Ik zou ook graag een Manic Mansion 2 -style game willen zien, gewoon 2d dus :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17900

SHIBBY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nou nog een vervolg op Maniac Mansion 2 (Day of the tentacle)
LUCASARTS Heerscht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

/me Dark_M kijkt naar de screens..... ehhhh NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Echt cheap gewoon echt jammer dat ze het weer zo gaan doen ik bedoel weer 3d character op een pre-renderd achtergrond... doe dan zoiets als alles 3d (ook de achtergronden) en dan zwaar overdreven cellshaded... en dan zeg maar met een meegaande statische camera oftwel.. nu is het zo je hebt een camera standpunt A die staat vast stel je loopt naar achteren de camera blijft op A. Op het moment dat je een bepaald punt gepasseerd bent schiet de camera achter je aan naar een vast punt B om daar te blijven staan..

Of gewoon lekker weer zoals Albinoraptor laat zien MI3 stijl alles getekend en alles gewoon lekker plat :) volgens mij is het btw wel van dezelfde tekenaar als van MI3... ik zou iig wel vreselijk balen als ik die tekenaar was kan je zo goed tekenen in die bepaalde sfeer die gepast is.. gaan ze lekker alles lopen omzetten naar gerenderde achtergronden waarbij ook nog eens een groot deel van de sfeer verloren gaat.. ik was iig allang vertrokken

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 20:38

SmidsY

hallo!?.............

ik ben zo verschrikkelijk benieuwd hoe dit gaat worden, ik heb toendertijd ontzettend veel plezier gehad van deel 1. Dit wordt een mooi jaar, het vervolg op full throttle, en ik hoop dat als men nut toch bezig is dat we ook iets doen aan Day Of The Tentacle.

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Nu online
Anoniem: 17900 schreef op 13 May 2003 @ 15:47:
SHIBBY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nou nog een vervolg op Maniac Mansion 2 (Day of the tentacle)
LUCASARTS Heerscht!
Je bedoelt Manic Mansion: DotT 2. Oftewel Manic Mansion 3 :)
Want Maniac Mansion 2 == DotT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:28

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Neej, dat moet je niet doen. DotT was juist een uniek spel omdat het enig in z'n soort was en dat moet je zo laten. Een eventueel slecht vervolg zou misschien ook afbreuk kunnen doen op deel een.

Ik vind het jammer om te zien dat veel dingen een vervolg krijgen terwijl je die met rust had moeten laten (zoals Sam&Max imho en eigenlijk The Matrix ook, als was die laatste een van tevoren aangekondigde trilogie).

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Jeuj, nu zijn m'n icon en sig extra toepasselijk :P

Had pas deel 1 nog een keer uitgespeeld sinds lange tijd, echt nostalgisch gewoon :)
Meesterlijke humor! Maar spring 2004, dat duurt nog wel ff dan...

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50933

Lijkt me leuk ik hoop ook dat ze de zelfde stemmen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Anoniem: 50933 schreef op 14 May 2003 @ 14:48:
Lijkt me leuk ik hoop ook dat ze de zelfde stemmen gebruiken.
Hebben ze ook. Download trailer maar (URL staat hierboven).

[edit]
Ben in goede bui :) :
anandus schreef op 13 mei 2003 @ 11:38:De (geinige) trailer is hier te vinden.

[ Voor 49% gewijzigd door DUX op 14-05-2003 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 18:37
Anoniem: 13610 schreef op 13 mei 2003 @ 14:48:
Heb net even van een abandonware site de talkie gedownload van sam and max hit the road. (NEE, het is niet illegaal).

Ik ga de link niet posten, het zou maar eens zo zijn dat een muggenzifter toch iets vindt wat niet pluis is, en dan een bannetje ontvang..

Vanavond even 486 uit de kast halen :P
Ben je nou echt zo stom, of is dit toch een troll? |:(
Echte abandonware is legaal, dit is dus alleen als de maker expliciet heeft gezegd dat zij van alle rechten afzien!
LucasArts heeft dat voor zover ik weet niet gedaan. Als jij denk dat het wel zo is zou ik graag jouw bron willen zien. En nee, disclaimers op illegale sites gelden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
DUX schreef op 13 May 2003 @ 16:39:
Neej, dat moet je niet doen. DotT was juist een uniek spel omdat het enig in z'n soort was en dat moet je zo laten. Een eventueel slecht vervolg zou misschien ook afbreuk kunnen doen op deel een.

Ik vind het jammer om te zien dat veel dingen een vervolg krijgen terwijl je die met rust had moeten laten (zoals Sam&Max imho en eigenlijk The Matrix ook, als was die laatste een van tevoren aangekondigde trilogie).
ja dat gevoel heb ik ook een beetje

kunnen ze sam&max niet beter met rust laten, cooler dan deel1 zal toch heel moeilijk worden nl.

hetzelfde geldt voor full throttle 2 en de film Indy 4

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48705

Wanneer komt nou is een nieuwe Monkey Island... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60197

ik heb liever dat de nieuwe
broken sword komt
en runaway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

ViperGTS schreef op 14 May 2003 @ 17:20:
[...]

ja dat gevoel heb ik ook een beetje

kunnen ze sam&max niet beter met rust laten, cooler dan deel1 zal toch heel moeilijk worden nl.
Wat een onzin, er zijn ook een Comic en TV Cartoon serie van Sam & Max,
als die geslaagd zijn, dan slaagt een nieuwe game ook echt wel. Ik ben eigenlijk alleen benieuwd WIE er allemaal in het development team zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 14-05-2003 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Anoniem: 48705 schreef op 14 mei 2003 @ 22:44:
Wanneer komt nou is een nieuwe Monkey Island... :)
Er is er eentje nog niet zo heel lang uitgekomen natuurlijk...Maar deel 5 is eigenlijk niet meer dan een gerucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 19-06 23:12
Nou ik vondt Broken Sword 2 ook niet echt beter dan 1. Althans dat vond ik absolute niet. Maar ze mogen het altijd proberen ;)

Sam & Max 3D is wel effe wennen maar ik denk dat dat wel goed komt. Maar of de nieuw beter wordt dan het eerste deel. Dunno....lets wait and find out ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767 schreef op 14 May 2003 @ 23:28:
[...]

Wat een onzin, er zijn ook een Comic en TV Cartoon serie van Sam & Max,
als die geslaagd zijn, dan slaagt een nieuwe game ook echt wel. Ik ben eigenlijk alleen benieuwd WIE er allemaal in het development team zitten.
De mensen die samnmax1 hebben gemaakt zijn idd al met pensioen volgens mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26738

ViperGTS schreef op 13 May 2003 @ 11:39:

Sam: "Holy bouncing buddha Max, we're in 3d!"

Max: "Meh, it's been done"

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Anoniem: 26738 schreef op 15 mei 2003 @ 09:56:
[...]

Sam: "Holy bouncing buddha Max, we're in 3d!"

Max: "Meh, it's been done"

:)
jah de trailer is wel cool moet ik toegeven.....maartoch ben benieuwd hoe het speelt, gameplay viel bij GF en MI4 een beetje tegen nl....

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
VET :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-07 18:23
Man!

Ik zit hier helemaal blij :)
Ik heb vorig jaar pas kennis gemaakt met sam & max, maar ze zijn gewoon über. Veel zin in het vervolg. Ik hoop alleen dat ze de hele feel van het spel niet gaan verlaten. Juist een van de goede dingen van s&m was dat speciale gevoel dat je krijgt als je weer wat verder bent. Komt onder andere door de geweldige animaties. (max die met z'n hand voor de deursensor gaat zwaaien, waardoor 'ie opengaat, en dat 10 keer achter elkaar enzo...) Gewoon geweldig!

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-06 07:39
Graham schreef op 15 mei 2003 @ 09:30:
Nou ik vondt Broken Sword 2 ook niet echt beter dan 1. Althans dat vond ik absolute niet. Maar ze mogen het altijd proberen ;)

Sam & Max 3D is wel effe wennen maar ik denk dat dat wel goed komt. Maar of de nieuw beter wordt dan het eerste deel. Dunno....lets wait and find out ;)
Hebben ze met de laatste Gabriel Knight (3) ook gedaan.. iets wat mijn inziens echt de hele game heeft verkloot. Het geluid was goed, het verhaal was zoals gewoonlijk geweldig, maar die 3d is echt niets vergeleken met deel 1 of 2 (!).

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Ik wil dat er eens een keer een goeie 2d game gemaakt wordt. De ontwikkelingen in 3d is enorm ver gegaan sinds toen, maar 2d ontwikkeling is gestopt :( De spellen uit die tijd zijn vrij lowres en houterig qua beweging, ik wil een adventure die net zo vloeiend als een cartoon verloopt :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

sam & max was/is koel :9 die old skool adventures van lucasarts zijn naar mijn mening nog niet geëvenaard, maar dat komt denk ik omdat lucas arts er veels te veel humor door gooit (wat het uiteindelijk alleen maar leuker maakt :))

@DarkX: ik vond monkey island 3 anders best wel geslaagd. vooral de muziek :Y), maar ik moet zeggen dat die modellen van sam & max er goed uit zien. en niet zo heel erg 3d lijken

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

DarkX schreef op 16 mei 2003 @ 01:50:
Ik wil dat er eens een keer een goeie 2d game gemaakt wordt. De ontwikkelingen in 3d is enorm ver gegaan sinds toen, maar 2d ontwikkeling is gestopt :( De spellen uit die tijd zijn vrij lowres en houterig qua beweging, ik wil een adventure die net zo vloeiend als een cartoon verloopt :)
Is Dragon's Lair dan niet iets voor jou? Dat was een CD-I spel, maar wordt nu een 3-D spel die lijkt op een 2-D spel (volg je het nog :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
ja nu kunnen ze echt een cartoon adventure maken zoals ze in de tijd met Day of the Tentacle wilden, alleen toen was het nog erg blokkerig (lowres) nu zouden ze het supermooi kunnen maken, maar doen ze dit niet: nee nu gaan ze blokkerige (hoekige) 3D maken, omdat dit gewoon nog niet perfect kan.....

ik zeg doe dan gewoon supermooie 2D, is voor een adventure sowieso veel effectiever

btw Broken Sword 3 gaat dat ook 3d worden :?

[ Voor 3% gewijzigd door Noedelsupke op 16-05-2003 09:40 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

ik heb geen CD-I :Y)

en dan gaan ze toch spellen maken in vector :P, en mooi strak, en 2d 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Uhm. Hoezo lijkt het niet 3d? Enige 3D wat enigzins 2D lijkt is als het gecellshade is, en dat is het heel duidelijk niet. Maar een vectorengine, misschien is dat wel wat ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik speel Sam & Max nog altijd :)
In Linux dan wel, met ScummVM.. ziet het er gelijk een stuk beter uit (er zit een soort van antialiasing ingebouwd).

Kan niet wachten tot deze game er is, dat wordt weer vele uurtjes plezier beleven! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Laat ik het dan zo stellen: ze zien er beter uit dan die modellen uit monkey island 4 (MI4). Maar is dit ingame? Zoja dan zijn ze een stuk beter bezig dam MI4 imo, en kan het best wel sfeer uitstralen. Die modellen avn MI4 waren wel leuk, maar het kon beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Mja, ik vind de screenies best wel heel lelijk eigenlijk. ipv coole figuren zijn het nu meer de plastic action dolls van coole figuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
DarkX schreef op 16 May 2003 @ 15:31:
Mja, ik vind de screenies best wel heel lelijk eigenlijk. ipv coole figuren zijn het nu meer de plastic action dolls van coole figuren.
ja idd er zit niet echt karakter in

vond ik ook al bij Monkey Island 4 bv
zo'n karakterloze gezichtsuitdrukkingen

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Ah, dat was ik er vergeten bij te zetten: het origineel WAS dus een CD-I spel, maar het wordt nu op de PC uitgebracht, en het ziet niet verkeerd uit al zeg ik het zelf. Moet er wel even bij zeggen dat het hier een actiespel betreft eigenlijk...

Ik hoop dat deze link voor pics werkt want ikzelf moest eerst op een banner klikken: toch proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58729

humor :D i cant wait. damn 2004?? :'( |< lote :D

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 58729 op 17-05-2003 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Monkey Island in 3D was geslaagd naar mijn mening, dus als we de zelfde humor kunnen verw8ten als uit de go'old 2D versie zal Sam&Max in 3D ook wel succesje worden :)

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 19-06 23:12
Nibble schreef op 16 mei 2003 @ 00:21:
[...]

Hebben ze met de laatste Gabriel Knight (3) ook gedaan.. iets wat mijn inziens echt de hele game heeft verkloot. Het geluid was goed, het verhaal was zoals gewoonlijk geweldig, maar die 3d is echt niets vergeleken met deel 1 of 2 (!).
Idd, dat zag er niet uit. Ik heb nooit Gabriel Knight 1 gespeeld maar 2 wel en die was gewoon compleet film. Dus ik vind het ook een beetje een rare stap van 2d > video > 3d

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Nu online
Woei, het wordt dus gewoon point en click, dat is iig al goed nieuws :)
http://www.gamer.nl/nieuws/17915

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:28
Osdorp-Dude schreef op 18 May 2003 @ 14:05:
Monkey Island in 3D was geslaagd naar mijn mening, dus als we de zelfde humor kunnen verw8ten als uit de go'old 2D versie zal Sam&Max in 3D ook wel succesje worden :)
Alleen was Monkey Island IV jammer genoeg niet point and click, dat vond ik nou echt het ultieme Monkey Island/LucasArts adventures TM Gevoel.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 08:41
De screens zien er vet uit (en de trailer denk ik ook, ben nu downloading) maar ben toch bang dat het een grote flop gaat worden, full throttle 2 ook. Als ik naar de concept art kijk dan heb ikg ewoon het idee van YES dat is ruig etc maar als ik naar de 3d art kijk (screen's dus) dan heb ik zo iets.. oh ja zal wel..

het gevoel is er niet

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Huntor schreef op 28 May 2003 @ 19:54:
[...]

Alleen was Monkey Island IV jammer genoeg niet point and click, dat vond ik nou echt het ultieme Monkey Island/LucasArts adventures TM Gevoel.
Jah was wel ff wennen, spelen met pijltjes toetsen :)

// Edit:

Wat een toeval :)
Ouderwets Point 'n Clicken in Sam & Max 2

Gepost door Erwin Bergervoet - woensdag 28 mei 2003 - Bron: AdventureGamers
Vlak voor de E3 kwam LucasArts met de eerste screenshots, artwork en een trailer van Sam & Max: Freelance Police. Dit vervolg op de klassieke Point 'n Click adventure Sam & Max zal ergens in 2004 verschijnen en echt veel informatie wil men dan ook nog niet kwijt over deze game. Zo was er op de E3 enkel de trailer te zien welke reeds voor de E3 al op de website te vinden was.

AdventureGamers had een interview met Michael Stemmle, projectleider van Sam & Max: Freelance Police en ze wisten enige nieuwe informatie los te peuteren. Zo is Sam & Max: Freelance Police momenteel nog in pre-productie en zal het ontwikkelen van het eigenlijke spel binnenkort beginnen. Men heeft nagenoeg alle storyboards en dialogen klaar en het hoeft dus enkel nog in een game omgezet te worden. Hiervoor gaat men gebruik maken van een nieuwe 3D engine welke een samenraapsel is van andere LucasArts engines:

What type of engine are you using for Sam & Max: Freelance Police?

It's a point-and-click adventure game engine that's been cobbled together from parts of engines that are already lying around LucasArts. There's a little bit of the new Full Throttle game in there, along with a hint of Gladius, a smidge of RTX, and even a touch of Obi-Wan. We're trying really really really hard not to create "The Wheel, version 5.0" on this project.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200305/small1054139030_0.jpg

Sam & Max zal nog steeds, net als haar voorganger, een rasechte Point 'n Click adventure worden en zal dus geen actie-adventure worden zoals Full Throttle 2. Wel zullen er enkele minigames aanwezig zijn zoals dat ook in het origineel het geval was. Deze minigames zullen echter wel wat beter en duidelijker zijn dan de Highway-minigame in het origineel. We zijn alvast benieuwd of Sam & Max: Freelance Police in 2004 het adventure-genre een nieuwe opleving kan geven. Lees het hele interview hier.
Bron: http://www.gamer.nl/nieuws/17915

// Edit2:

Ah iemand was me voor :P

[ Voor 89% gewijzigd door Mesh op 28-05-2003 20:58 . Reden: Nieuws toegevoegd ;) ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83312

Toch vind ik het wennen dat ze niet meer 2d zijn.. zien er 3d zeker niet slecht uit.. maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Helaas Helaas
LucasArts cancels Sam & Max Freelance Police

Minutes ago LucasArts announced that they have stopped production on their upcoming adventure game, Sam & Max Freelance Police.

LucasArts' acting president, Michael Nelson, issued the following statement about the games cancellation: "After careful evaluation of current market place realities and underlying economic considerations, we've decided that this was not the appropriate time to launch a graphic adventure on the PC."

This is a huge blow to adventure gaming and LucasArts both for this year, and in general.
:'( :'(

http://psnprofiles.com/AfthyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Adventure games zijn gewoon dood :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-07 20:51

Willybubba

Nut up or shut up.

:'( NEEEEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeeeeEEEEEEEEEEEEEEEE!!!1111!!!1

Dit was een van de games waar ik dit jaar op PC erg naar uitkeek :( :(

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 03-07 20:04
:'(

Ze moesten eens weten hoeveel adventure fans er nog zijn die naar dit soort dingen uitkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 03-07 21:13
Lees het net op Gamer.nl :(
"Men vond het niet de juiste tijd om een adventuregame op de PC uit te brengen en is derhalve maar gestopt het met spel."

Bullshit. Waarom verkoopt Syberia dan WEL.
Gellukkig is Syberia 2 al gold.. kan weinig meer mis gaan daar..
* LordMithril slaps Lucasarts

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Dit vind ik echt zo erorm lame... :( als je halverwege het productieproces nog eens gaat nadenken of het het wel zo handig is om een game uberhaupt te gaan maken dan ben je toch wel heel erg dom bezig en als je dat dan gewoon 2 keer doet binnen zeer korte tijd dan mis je wat mij betreft echt een paar hersencellen.. Dit was eigenlijk de enige pc game waar ik nog maar een beetje naar uitkeek, hopelijk bedenken ze zich gauw en gaan ze toch weer verder... (/me DarkM scheld nog wat in zichzelf, vervloekt LucasArts.. stelletje lamer daarzo)

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:23
WTF! Dat ding zou over een paar maanden al uitkomen...tuig :(

*schrijft Lucasgames op lijst met developers waar hij niks meer van koopt*

[ Voor 39% gewijzigd door GreatDictator op 03-03-2004 21:14 ]

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Nu online
NHJ BV schreef op 03 maart 2004 @ 21:04:
WTF! Dat ding zou over een paar maanden al uitkomen...tuig :(

*schrijft Lucasgames op lijst met developers waar hij niks meer van koopt*
Schrijft mee. :(
Zo zonde, vroeger was LucasArts absoluut mijn favoriet met hun games, maar ze hebben de laatste jaren het echt verneukt.

Hopelijk komt er weer een petetie en dat hij dan ook nog eens zou helpen zou helemaal geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Lucasgames ---> wat ben je dan? Sorry hoor maar aan de ene kant ben ik wel blij dat ze het gecanceld hebben want het was cool en mooi enzo (beter dan dat ft2) maar ik denk dat het door 3d helemaal de plank missloeg maar aan de andere kant vind ik het een ontzettend grote naaistreek.

bij de canceling van FT2 nog lekker verkondigen dat S&M2 gewoon doorgaat en uit gaat komen en dan ineens hopla.. gecanceld. als ze dan ook nog eens gaan presteren om het op pc, xbox en gc uit te brengen dan ga ik echt ff een zware mail naar ze sturen . Die gaat dan misschien wel direct naar de prullenbak maar dan heb ik in ieder geval mijn zegje gezegd!

(heb de neiging om een petitie op internet te flansen, wie doet er mee? )

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Jaa hoor... Eerst Full Throttle cancelen en nu ook nog Sam & Max... gadverdamme zeg, wat geeft dit een vieze smaak in de mond zeg :(

[ Voor 3% gewijzigd door Tentacle1 op 03-03-2004 21:41 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 12:56
Eerlijk gezegd ben ik er niet zo rouwig om dat FT2 en S&M2 zijn gecanceld. Dat hele 3D gedoe doet flink afbreuk aan deze klassiekers.

Hopelijk dat ze 't ooit nog eens opnieuw oppikken en er dan een mooie hi-res 2D point-and-click adventure van maken. Gewoon zoals vroegah, maar dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
Ik denk dat het best wat was geworden in 3D. En ik heb geprobeerd te mailen, maar kan zo niet echt een emailadres vinden om het heen te sturen :(

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Devil N schreef op 03 maart 2004 @ 21:51:
Eerlijk gezegd ben ik er niet zo rouwig om dat FT2 en S&M2 zijn gecanceld. Dat hele 3D gedoe doet flink afbreuk aan deze klassiekers.

Hopelijk dat ze 't ooit nog eens opnieuw oppikken en er dan een mooie hi-res 2D point-and-click adventure van maken. Gewoon zoals vroegah, maar dan beter.
screens wel eens gezien? dit was echt VEEL beter dan FT2. Die was gweoon 3x niks qua 3d maar de sam&max2 engine had wel potentie althans als ik de screenshots mag geloven :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
Mailadressen gevonden; Mixnmojo.com had onderaan een pittig opiniestukje het volgende staan:

"Want LucasArts to know what you think? For God's sake, don't start a petition! Tell them yourself! Email Randy Breen, the Vice President of Development, or Mary Bihr, Vice President of Global Publishing, or Michael Nelson, the company's acting President, and let them know whats on your mind! Companies are pretty unlikely to un-cancel a game they've already given the axe, but they should at least know when they've made a mistake."

Ik ga morgen even een beleefd doch zeer dringend mailtje sturen.

EDIT: de links zijn niet meegekomen en de site, evenals www.scummbar.com en www.samandmax.net zijn zo goed als onbereikbaar :+

De mailadressen waren geloof ik rbreen@lucasarts.com, mbihr@lucasarts.com en mnelson@lucasarts.com , maar dat weet ik niet helemaal zeker.

[ Voor 22% gewijzigd door GreatDictator op 03-03-2004 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 03-07 19:57
Ik ben nooit echt een adventuregame fan geweest, gaat me meestal toch net wat te langzaam allemaal, maar toch leken zowel Full Throttle 2 als dit spel me best interessant omdat ze zo overbekend zijn.

Nu zit ik er niet zo mee dat deze spellen gecanceld is, maar wel met hoe LucasArts het brengt: komt bij mij over alsof de PC aan het uitsterven is als gameplatform, waardoor het niet interessant is om daar nog nieuwe, originele spellen voor te maken... :/

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94631

Komt door de piracy. Zie ook crossplatform releases waarbij de consoles worden voorgetrokken. Heel begrijpelijk, dat wel.
Gelukkig zijn er nog veel goede spellen over en staat er nog veel leuks op stapel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
het feit dat het 3D was maakt me ietsje minder rouwig, omdat ik daar mn twijfels bij had

ZEKER de canceling van full throttle 2 vond ik om deze reden niet zo erg

maar sam&max2 had best potentie gehad, ook al zie ik het liever gewoon in simpel 2D

maar LucasArts ziet dus geen markt meer in adventures, zelfs al niet meer in 3D (waarmee ze nog een beetje niet diehard adventure freaks probeerden te lokken)

;(

als lucasarts, DE adventure maker van vroeger er al zo over denkt, gaat t toch echt de verkeerde kant op

maarja adventures zijn nu eenmaal nooit echt toegankelijk geweest voor een heel breed publiek, je moet er echt van houden

en helaas wordt tegenwoordig alleen nog maar naar de massa gekeken, ook de piracy speelt hierin zeker een rol

:( :'( :(

GELUKKIG zijn er nog een paar klassiekers die ik nog moet spelen, dus nog ff kan ik vooruit......daarna..... ;(

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Laatst online: 09:24
Echt zonde, Sam & Max 2, Full Throttle 2. Blijft Lucas Arts maar uitmelken met het Star Wars genre. Als ik denk aan, Dott, Monkey Island, Grim Fandango, S&M1 en FT1 waren dat geweldige spellen. Is de markt dan echt zo slecht dat er vrijwel geen adventurespellen meer uitkomen. De laatste waren Broken Sword 3 Runaway Adventure en nu Syberia 2, dat is het wel zo beetje.
Dan ga ik maar zoals ViperGTS zegt nog maar een paar klassiekers spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Laatst online: 22:57

FastBunny

Give it the Works !

Hebben zeker een 'marktonderzoek gedaan bij tieners' die alleen maar vette 3d actie games willen met veel geweld enzo :/

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 03-07 20:51

Willybubba

Nut up or shut up.

FastBunny schreef op 04 maart 2004 @ 11:20:
Hebben zeker een 'marktonderzoek gedaan bij tieners' die alleen maar vette 3d actie games willen met veel geweld enzo :/
Die dan vervolgens die game downloaden en branden... Maarja. Daar doe je niks meer aan helaas.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54895

Volgens mij is deze online petitie nog niet gepost hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 11:13

SD5k

>4&X

Anoniem: 54895 schreef op 04 maart 2004 @ 14:15:
Volgens mij is deze online petitie nog niet gepost hier.
Heel leuk die dingen altijd, maar gewoonlijk halen ze geen fuck uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
Thelema schreef op 04 maart 2004 @ 14:35:
[...]

Gewoon tekenen, ik ben benieuwd hoeveel belangstelling 't trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54895

Thelema schreef op 04 maart 2004 @ 14:35:
[...]

Weet ik, maar zo doen we iig nog iets...
Het schiet wel op, toen ik begin van de middag keek waren er zo'n 400 signatures en nu bijna 1600 (ik heb hem niet zelf gestart overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, het is jammer dat er geen (lucasarts) adventures meer uitkomen. Ikzelf ben net voor het eerst Full Throttle begonnen, met scummvm op Debian/GNU. Nu er zo'n fantastische SCUMM engine is, is het misschien een idee om zelf eens een "lucasarts" adventure te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07 17:57
2003 Total Signatures ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
FastBunny schreef op 04 maart 2004 @ 11:20:
ik heb laatst nog een enquete van hun in mn mailbox gehad

waar ik toch echt hun oude adventures geprezen heb en hun star wars spellen afgekraakt......

maarja ik zal wel bij de minderheid behoren...

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18356

Dit is een mooie teleurstelling om de zaterdag mee te beginnen :/ :'(

Sam en Max 1 heb ik echt minstens 10 keer gespeeld en had me zo verheugd op het langverwachte deel 2 :(

Lucas Arts heeft voorlopig afgedaan voor mij en ik ga die petitie mooi even invullen.

Hopen dat Syberia 2 dan maar uitkomt... zolang een game niet in de winkels ligt vertrouw ik weinig meer op release dates.

Edit op moment dat ik tekende al: 5239 Signatures Total :>

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 18356 op 06-03-2004 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Laatst online: 15-04 06:03

White Dust

PlaneScape: Torment

* White Dust heeft de petitie ook maar getekent...

Mischien dat het niet zal baten maar het kan wel...
Veel TV series zijn op die manier wel gered...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
ViperGTS schreef op 05 maart 2004 @ 20:53:
[...]

ik heb laatst nog een enquete van hun in mn mailbox gehad

waar ik toch echt hun oude adventures geprezen heb en hun star wars spellen afgekraakt......

maarja ik zal wel bij de minderheid behoren...
Ja, die enquete herinner ik me nog wel, ik heb ook de adventures zitten aanprijzen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
vandaag kon ik me niet inhouden heb mar eens een mailtje getikt naar pr@lucasarts.com ben benieuwd wat ze er van vinden
offtopic:
let aub niet op mijn engelse spelling want die kan inderdaad een heel stuk beter
Dear sir/madam,

It'se likely that this is just one of those mails you throw away because you get enough of those gamers who are sad about your decision. Nowing this didnt stop writing this email. When the first news came up that Lucasarts was developing a new part in the Sam and Max saga I was very curious how it would look like, cause I was always somehow disapointed by sequels to old games I played as if my life depended on them. After seeing some art work I was very excited about the quality of the sequel. I just wanted to see some ingame screenshots, and there they came. Other than with Full Throttle 2 (wich screenshots dit realy suck big time) I kind a liked it, i needed some time to accept the 3d engine but the grafics where 100 times better than FT 2 and the difference between concept art and ingame screenshots was extremely small to me.

After some months (weeks) of silence around the game, there suddenly came some rumours about Lucasarts cancelling the Sam & Max sequel because FT 2 had been canceled i hoped for gods sake that they did not do this but on a nice day I visited my favorite gamenews website and there was a header saying:

"Sam and Max Freelance Police cancelled"

I first thought.. no this can't be true this is somehow a joke so i waited some hours, went to school and when a came back home I again visited the website and the news was still there but now with over 80 reactions on it from registered users.. so I clicked the link and began to read the text. first i felt nothing just if i was reading some standard news but then suddenly after a few lines I got sad I almost began to cry.. Why did you do this too us? Don't you see the magic of Star Wars is almost over, infact is has been over the last couple a years by bringing out games like Star Wars: Force Commander, Star Wars: The Phantom Manace en Star Wars: Obi Wan. Don't you guys up there see that the Star Wars franchise has to stop one day? That you cant spam the world forever with your 'may the force be with you" stuff?

It's like eating the same thing every day, 3 times a day, 1 month long, one day you get enough of it and you desire something else! So my advice for Lucasarts will be to start bringing out games that are TOTALY NOT related to Star Wars. Try to get your fame of the old dayes back when games like Day of the Tentacle, Sam and Max, simon the sorcerer, Grim Fandango etc where the games to play.

The last thing I want to say is that it will hardly doubtfull that i will ever buy a game that has been publisched or made by Lucas Arts because Lucas Arts isnt Lucas Arts anymore.. Maybe you should have some management change or something like that, people who realy know what gamers want, people who listen to gamers and not some old guys who only work for the money.

That's al i have to say.

Yours Sincerely,

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Afbeeldingslocatie: http://bbauthier.pingouin.ca/images/sam_and_max2.jpg

Als LucasArts al die oude klassiekers nou gewoon eens in een hi-res versie uitbrengt op 1 DVD. Ik zou die zo kopen.
Monkey Island 2, Day of the Tentacle, Sam & Max, Indiana Jones and the Fate of Atlantis, Grim Fandango. Ik zal er nog wel een paar missen, maar dit waren tenminste games met de beste humor en gameplay ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Nou hi-res hoeft echt niet mijns inziens, het ziet er zo al geweldig uit. Vind ik dan :) wat ik ook wel grappig vind, althans nu kan ik er om lachen, is de tekst in de readme file waarin wordt gevraagd om bepaalde handelingen te doen om het geheugen vrij te maken anders is het niet te spelen :P

[ Voor 55% gewijzigd door Webgnome op 06-03-2004 19:55 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
ja hun droge humor zoals 3d accelerator in Monkey Island 3: klikte je erop kwam de tekst 'this won't work until the next part of Monkey Island' :+ oid

maar opzich is sam&max en day of the tentacle echt supercool getekent, het is idd alleen die grote pixels

als ze diezelfde tekenstijl nu eens gebruikten maar dan hires, zou m.i. beter zijn dan 3D...
Webgnome schreef op 06 maart 2004 @ 19:13:
vandaag kon ik me niet inhouden heb mar eens een mailtje getikt naar pr@lucasarts.com ben benieuwd wat ze er van vinden
offtopic:
let aub niet op mijn engelse spelling want die kan inderdaad een heel stuk beter

[...]
volges mij is Simon the Sorcerer niet van LucasArts.......verder komt je tekst wel erg dramatisch over :P
en ik denk dat het weinig nut heeft, ze doen heus wel marktonderzoek; waaruit blijkt dat er gewoon te weinig vraag is naar adventures

het is een heel klein die hard groepje, lucasarts is nu gewoon geworden zoals tig andere maatschappijen; alleen nog maar spellen maken voor het geld

bij monkey island enzo zag je gewoon dat de makers zich ook bescheurd moeten hebben bij het bedenken van hun grappen enzo :D ze hadden echt hele eigen humor

[ Voor 101% gewijzigd door Noedelsupke op 06-03-2004 23:01 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 16-06 15:45

Not Pingu

Dumbass ex machina

Vandaag heeft Lucasarts aangekondigd dat ze voortaan voor nieuwe titels geen release date meer neerzetten, maar een cancellation date. :P

Ik snap zelf eigenlijk niet waarom ze dit steeds doen. Hoe kun je het verantwoorden dat je jaren werk met een pennestreek door de plee spoelt, al heb je het gevoel dat het niet helemaal perfect is?
Dat kun je misschien 1 keer doen, maar 2 keer achter elkaar? Dan zou je toch zeggen dat ze grotere problemen hebben, misschien zitten ze wel zo in geldnood dat ze niet teveel spellen meer kunnen uitbrengen, en zich daarom liever concentreren op surefire hits (Star Wars licenties).

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
als je eerst 2 spellen gaat aankondigen waarvan je weet dat een deel van de gamers helemaal wild wordt alleen al bij de gedachte het 2e deel te spelen en dan vlak achter elkaar deze weer te cancelen.. dan zeg ik :

DOE DAN NIKS :+

offtopic:
ViperGTS het is inderdaad een dramatisch stukje maar ja ik kon het gewoon ff niet anders verwoorden. Dat simon the sorcerer niet van Lucasarts is weet ik ook wel maar het hoort wel in het rijtje thuis..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-06 16:31

Stronkie

Where wind is Trouble

Shit, hoelang gaat dit nog zo door. Eer full throtle II en nu Sam N Max 2.

Kloten zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
[mierenneukmode]The last thing I want to say is that it will hardly doubtfull that i will ever buy a game that has been publisched or made by Lucas Arts because Lucas Arts isnt Lucas Arts anymore..[/mierenneukmode]

Ik denk dat dit niet het topic is om je onwrikbare steun aan LucasArts te betuigen.

;)

(hardly doubtful...)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 13:01

El_Quedro

Pininfarina

Anoniem: 31491 schreef op 06 maart 2004 @ 19:50:
[afbeelding]

Als LucasArts al die oude klassiekers nou gewoon eens in een hi-res versie uitbrengt op 1 DVD. Ik zou die zo kopen.
Monkey Island 2, Day of the Tentacle, Sam & Max, Indiana Jones and the Fate of Atlantis, Grim Fandango. Ik zal er nog wel een paar missen, maar dit waren tenminste games met de beste humor en gameplay ever.
Als je nou Scumm VM gebruikt dan kan je in OpenGL modes etc, spelen.. dan ziet het er al een stuk beter uit :)
Site

Ze supporten alle monkey islands, Sam & Max, Full Throttle, Day of the Tentacle, meer als genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-04 23:18
http://www.skittlebrau.org/sammax/index.html

Voor meer screenshots van het afgelaste Sam n Max 2. Echt zonde :'( . De screens zien er namelijk erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
De meeste daarvan zijn concept art of bijna hetzelfde als reeds bekende screenshots, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 03-07 19:57
NHJ BV schreef op 22 maart 2004 @ 20:31:
De meeste daarvan zijn concept art of bijna hetzelfde als reeds bekende screenshots, maar toch...
De laatste 10 (van de 17) zijn nog niet eerder getoond ;)

Maar ik moet zeg dat het er op die laatste 10 screenshots ook gelijk een heel stuk minder uit ziet dan op de eerder vertoonde screenshots.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-04 23:18
sfeervol zijn de screens in iedergeval wel.
Pagina: 1 2 Laatste