Ik heb besloten om m'n mooie philips walkman toch maar eens te gaan vervangen met een MP3-cd speler. Ik heb op Internet al een beetje gezocht naar de voor en nadelen van een gewone MP3 speler, en de voor en nadelen van een MP3-cd speler.
Waarom wel / geen MP3-cd speler?
- Ik heb heel veel legale audio cd's en heb geen zin om die allemaal over te gaan zetten.
- Mp3-cd speler is veel goedkoper dan een MP3 speler.
- Mp3-cd speler is aardig groot, en niet echt portable
- Batterijen gaan te snel op?
Waarom wel / geen MP3 speler?
- Ziet er stoer uit!
- Batterijen gaan langer mee?
- Klein, en portable
- Erg duur ( voor mij dan )
Ik heb veel welles nietes topics gelezen over de levensduur van de batterijen in een cd-mp3 speler, dus daarom heb ik daar maar een vraagteken achter gezet.
Dat een Mp3-cd speler een stuk groter is dan een MP3 speler, maakt mij niet zo veel uit, ik zal 'm vooral op vakantie en op school gebruiken. Op school zit dat ding toch in me tas.
Ik heb is wat gekeken naar cd-MP3 spelers, en heb o.a. deze gevonden:
iRiver iMP-50
--------------------------------------------------------------------------------
iRiver heeft een nieuwe MP3 CD speler op de markt gebracht. Dit is een volwaardige MP3 CD-speler tegen een zeer schappelijke prijs.
MP3, WMA en ASF
De iMP-50 heeft MP3, WMA en ASF ondersteuning.
Anti schok
De anti schok functie op de iMP-50 zorgt ervoor dat deze speler nauwelijks overslaat tijdens onrustige momenten: 240 seconden anti schok voor WMA files, 120 seconden voor MP3 files en 400 seconden voor reguliere audio CD's.
Packet Write/Multi Session ondersteuning
Cd's die verschillende sessies bevatten of geschreven zijn met de Packet Write methoden kunnen ook gelezen worden door de iMP-50.
Firmware Upgrade
De firmware van de iMP50 kan worden geupgrade voor toekomstige ondersteuning van andere muziek formaten, zoals MP3Pro.
----------------------------------------
Specificaties:
Signaal/Ruisverhouding
90 dB
Ondersteunde bitrates 8
320 Kbps
Shockproofgeheugen
400 seconden (Audio CD), 120 seconden (MP3 CD), 240 seconden (WMA CD)
Ondersteunde CD
CD-R & CD-RW
ID3 tag support
Aanwezig
Batterijen
2 x AA type
Gemiddelde levensduur
16 uur (MP3, WMA), 7 uur (Audio CD)
AC Adapter
DC 4.5V , 300mA
Garantie
1 jaar fabrieksgarantie
plaatje:

Heeft iemand deze MP3-cd speler, of kan iemand andere spelers aanbevelen? En vooral ook waarom, want deze specs zien er leuk uit, maar heb soms geen idee wat het betekent! M'n max prijs is ongeveer 125-150 euro.
Bedankt
Waarom wel / geen MP3-cd speler?
- Ik heb heel veel legale audio cd's en heb geen zin om die allemaal over te gaan zetten.
- Mp3-cd speler is veel goedkoper dan een MP3 speler.
- Mp3-cd speler is aardig groot, en niet echt portable
- Batterijen gaan te snel op?
Waarom wel / geen MP3 speler?
- Ziet er stoer uit!
- Batterijen gaan langer mee?
- Klein, en portable
- Erg duur ( voor mij dan )
Ik heb veel welles nietes topics gelezen over de levensduur van de batterijen in een cd-mp3 speler, dus daarom heb ik daar maar een vraagteken achter gezet.
Dat een Mp3-cd speler een stuk groter is dan een MP3 speler, maakt mij niet zo veel uit, ik zal 'm vooral op vakantie en op school gebruiken. Op school zit dat ding toch in me tas.
Ik heb is wat gekeken naar cd-MP3 spelers, en heb o.a. deze gevonden:
iRiver iMP-50
--------------------------------------------------------------------------------
iRiver heeft een nieuwe MP3 CD speler op de markt gebracht. Dit is een volwaardige MP3 CD-speler tegen een zeer schappelijke prijs.
MP3, WMA en ASF
De iMP-50 heeft MP3, WMA en ASF ondersteuning.
Anti schok
De anti schok functie op de iMP-50 zorgt ervoor dat deze speler nauwelijks overslaat tijdens onrustige momenten: 240 seconden anti schok voor WMA files, 120 seconden voor MP3 files en 400 seconden voor reguliere audio CD's.
Packet Write/Multi Session ondersteuning
Cd's die verschillende sessies bevatten of geschreven zijn met de Packet Write methoden kunnen ook gelezen worden door de iMP-50.
Firmware Upgrade
De firmware van de iMP50 kan worden geupgrade voor toekomstige ondersteuning van andere muziek formaten, zoals MP3Pro.
----------------------------------------
Specificaties:
Signaal/Ruisverhouding
90 dB
Ondersteunde bitrates 8
320 Kbps
Shockproofgeheugen
400 seconden (Audio CD), 120 seconden (MP3 CD), 240 seconden (WMA CD)
Ondersteunde CD
CD-R & CD-RW
ID3 tag support
Aanwezig
Batterijen
2 x AA type
Gemiddelde levensduur
16 uur (MP3, WMA), 7 uur (Audio CD)
AC Adapter
DC 4.5V , 300mA
Garantie
1 jaar fabrieksgarantie
plaatje:
Heeft iemand deze MP3-cd speler, of kan iemand andere spelers aanbevelen? En vooral ook waarom, want deze specs zien er leuk uit, maar heb soms geen idee wat het betekent! M'n max prijs is ongeveer 125-150 euro.
Bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door Roland_EM25 op 12-05-2003 19:42 ]
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4