Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-11 09:10
ben op zoek naar een mp3 speler... nu heb ik bij www.mp3spelers.nl een MP3 Diva 160mb besteld.... maar twijfel naar het lezen van een aantal topic hier op tweakers wel een beetje :S

Had ik beter een Deux XP 128 MB kunnen nemen.. of een I-Bead 128mb ??? help!!
gezien de problemen enz

ik wil hem gebruiken voor gewoon meenemen in de jas als het aansluiten via de line-in op me auto radio, het nadeel van de Diva mp3 160mb is geen verlicht display :S

voor de duidelijkheid even een paar links:

My Diva 160 MB

Deux XP 128 MB

I-Bead 128 MB

kijk vooral naar de kwaliteit van produkt en de problemen die zich voordoen
goede geluidskwaliteit is ook van belang

Hoop dat jullie me kunnen helpen

weet het echt nie meer

[ Voor 9% gewijzigd door D3LTA op 10-05-2003 22:10 ]

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
heb zelf de i-bead 256mb... perfect apparaatje.. zeker nu hij sinds de nieuwste firmware ook folders appart kan afspelen..
mooi licht.. goeie kwaliteit.. gewoon uitstekent.. maar dat was ie voor mij omdat gewicht en afmetingen erg belangrijk zijn voor mij aangezein ik er ook mee sport.. (zowieso wel belangerijk natuurlijk)..

over de diva en de duex heb ik beide niet al te positieve verhalen gehoort inderdaad.. ..over de i-bead nog louter positieve

• D3LTA
Toch lees ik goede en slechte dingen over de Diva... mijn grootste + punt was het gebruik van CF als extra uitbereiding.. maar vind het jammer dat hij geen verlicht display heeft.

Toch is het heel klote dat je zowel goede als slechte dingen leest... ik weet het gewoon echt ff niet meer :S

Verwijderd

Je hebt 'em nu toch al besteld? Like in... te laat om nu nog beslissende keuze te nemen? :? Of kan je dat nog annuleren ofzo. In ieder geval klinkt het alsof je 'em te haastig gekocht/pre-orderd hebt voordat je ervaringen op sites heb doorgelezen van het apparaat. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 22:33 ]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:37

BaRF

bijna kerst

cf kaart is gewoon een heel groot pluspunt :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• D3LTA
Verwijderd schreef op 10 mei 2003 @ 22:32:
Je hebt 'em nu toch al besteld? Like in... te laat om nu nog beslissende keuze te nemen? :? Of kan je dat nog annuleren ofzo. In ieder geval klinkt het alsof je 'em te haastig gekocht/pre-orderd hebt voordat je ervaringen op sites heb doorgelezen van het apparaat. :)
annuleren kan altijd nog... en nee niet te haastig besteld.... je leest gewoon zoveel dat je op gegeven moment niet meer weet hoe of wat.... dus ik vraag nogmaals voor de zekerheid en advies een keer persoonlijk op tweakers... ben niet zo iemand die voor elk wissewasje een topic opent.... maar het is nu wel even nodig

dus elke reactie is welkom!

• D3LTA
BaRF schreef op 10 May 2003 @ 22:35:
cf kaart is gewoon een heel groot pluspunt :)
Dat is ook de hoofdreden dat ik voor de Diva 160mb heb gekozen.. maar nu las ik wel dat een CF kaart ook stroom nodig heeft dus dit de speeltijd niet te goede komt :S... pff en zo lees je zoveel..

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:42
Kheb de diva ook sinds kort en ik ben er zelf zeer tevreden over. met een CF-kaart kun je er ook ff lekker wat mp3's op pleuren. Hij werkt ook lekker op AA-batterijen, dus je hoeft niet persé in de buurt van een pc te zitten.
Verder vind ik geluidskwaliteit erg goed, alleen de bijgeleverde oordopjes zijn niet helemaal flex vind ik. En tja, verlicht display is natuurlijk wel mooi, maarja kijk je zo vaak in het donker op je display? Zelf kijk ik er bijna nooit op...

Edit: ennuh CF-kaart kost nou ook weer niet zo veel stroom extra.

[ Voor 8% gewijzigd door Daspeed op 10-05-2003 22:56 ]

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 20:19
Wat dacht je van de MPIO FL100, superklein ding dat werkt op 1 AAA batterij (het apparaat is dunner dan een AA-penlite met z'n 40(W) x 79.5(H) x 14.2(D)mm) en uitbreidbaar met MMC/SD kaartjes tot in ieder geval 512MB! De 128Mb versie kost momenteel E199 bij de media-markt.

Afbeeldingslocatie: http://mpio.co.kr/product/product_image/body_big_17_1.gif

Nadeel: je hebt de software nodig om mp3-tjes over te zetten (dat gaat lekker vlot trouwens), het apparaatje wordt dus (nog??) niet automatisch herkent als opslag-device.

[ Voor 13% gewijzigd door Byzanthy op 10-05-2003 23:16 ]

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:42
MMC is ook duurder dan CF. En de FL100 is ook niet de goedkoopste en zoals je zelf ook al zegt is het niet een direct-pleur-en-sleur-geval.

• Byzanthy
DrClearbottom schreef op 10 mei 2003 @ 23:17:
MMC is ook duurder dan CF. En de FL100 is ook niet de goedkoopste en zoals je zelf ook al zegt is het niet een direct-pleur-en-sleur-geval.
't is inderdaad duurder maar die prijzen blijven alleen maar zakken en je hebt dus in ieder geval de mogelijkheid om in de toekomst uit te breiden, iets wat de I-bead / Deux en I-river bijvoorbeeld helemaal niet hebben.

Afwezigheid van sleur-en-pleur is welliswaar jammer maar voor mij geen probleem (er wordt overigens druk naar Digitalway, de makers van de MPIO, gemaild om die functie in een firmware-update toe te voegen)

• D3LTA
mjah das geen optie die FL100, dan nog liever een I-Bead of Deux XP die worden wel standaard herkent en mmc/sd is inderdaad niet goedkoop voor een sd 128 mb kaartje heb ik ook een 512 cf kaart voor

• D3LTA
mhh dus I-Bead of Diva... welke wordt het ?

• Byzanthy
D3LTA schreef op 10 mei 2003 @ 23:24:
mjah das geen optie die FL100, dan nog liever een I-Bead of Deux XP die worden wel standaard herkent en mmc/sd is inderdaad niet goedkoop voor een sd 128 mb kaartje heb ik ook een 512 cf kaart voor
Dat lijkt me stug ;)

Pricewatch:

Goedkoopste 512MB CF: E112
Goedkoopste 128MB CF: E31
Goedkoopste 128MB SD: E51 (MMC=E46)
Goedkoopste 512MB SD: E299 (=duur)

Klein puntje: Diva heeft geen FM-radio.

[ Voor 5% gewijzigd door Byzanthy op 10-05-2003 23:37 ]

• D3LTA
fm radio heb ik geen belang bij, maar goed hij heeft inderdaad geen radio nee

• D3LTA
is er ook een soort carkitje voor de Diva of I-Bead of is er een mogelijkheid dat je hem via je accu ken laten lopen , d.m.v weerstandjes ofzo ?

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:13
Je moet voor jezelf afwegen wat je nu wilt. Ik heb zelf de Diva 128 Mb omdat ik een goedkope speler wilde die wel uitbreidbaar was(heb ondertussen kaartje van 128 erbij)

Ik had natuurlijk ook gelezen dat het display brak was en dat is het gewoon ook, rekenmachine stijl. Mij boeit dat dus geen hol. Tuurlijk is een blauw display geil en in het begin zal je dat helemaal te gek vinden en als je dat wilt dan zou ik nu annuleren. In mijn geval zit ie altijd in me broekzak en dat display gebruik ik gewoon amper, gewoon "repeat all" en gaan...

Je wilt hem blijkbaar ook aansluiten in de auto, ik kan je vertellen dat de Diva geen line-out heeft en geen mogelijkheden voor een carkit, tis een vrij simpele speler met uitstekende geluidskwaliteit en hijs erg licht door de goedkope behuizing :+

Dus als je nu nog twijfelt tussen die I-Bead en Diva dan moet je je afvragen of je later nog wilt uitbreiden. Wel jammer dat je de 160 Mb versie hebt genomen(32+128) want dan moet je wisselen als je wilt uitbreiden...

Succes met je keuze...

sensei_d.fpv channel

• D3LTA
me cf flash wisselen bedoel je ???? of ???
hebben ze bij mp3spelers.nl ook een andere versie dan ????

• D3LTA
[quote]MariahCareyLover schreef op 11 mei 2003 @ 10:08:

Je wilt hem blijkbaar ook aansluiten in de auto, ik kan je vertellen dat de Diva geen line-out heeft en geen mogelijkheden voor een carkit, tis een vrij simpele speler met uitstekende geluidskwaliteit en hijs erg licht door de goedkope behuizing :+

Maar trouwens ik heb toch ook niet speciaal een line-out nodig om hem aan te sluiten in de auto? kan hem toch ook gewoon via de koptelefoonjack via een jack => rca kabel aansluiten ????

[ Voor 11% gewijzigd door D3LTA op 11-05-2003 22:16 ]

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik heb zelf een DIVA128, en ik gebruik de "koptelefoon-out" regelmatig als line-out, dan knoop ik hem aan de AUX van een stereotoren ofzo, dat werkt prima en heeft als voordeel dat je batterijen ook nog eens een stuk langer meegaan.

De display is inderdaad niet zo fancy, maar door de indeling van de knoppen is het wel eenvoudig op de player "blind" te bedienen. Ik heb de player meestal in mijn linker broekzak zitten, dan kan ik door mijn broek heen op de knopjes drukken, en dus naar een ander liedje gaan of het volume aanpassen.

Alleen bij het gebruiken van de meer ingewikkelde functies moet je op het display kijken (instellen equalizer, playlist kiezen).

De behuizing is niet al te zwaar. Vooral het batterij klepje is niet al te stevig, bij mij zijn er 3 pinnetjes afgebroken, maar gelukkig zijn die pinnetjes niet nodig om de het klepje af te laten sluiten dus echt veel last heb ik er niet van.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• DenniX
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-08 07:19
Nee hoor, je hebt niet speciaal een line-out nodig hoor! heb thuis zelf ook een m'n minidisk soms weleens op een autoradio (via aux) aangesloten, en dat gaat goed hoor! Je moet er alleen niet voor zorgen dat je Bas en volume niet te hoog staat van je bron (in dit geval je mp3speler).

Maar als je een mp3speler wilt met cf kaartje, en verlicht display, heb je dan al eens naar de Nex IA van Frontier Labs gekeken??

Deze is niet zo mooi nee, maar heeft wel zeker goede specs!! zie forum voor meer info!! [rml][ mp3] Frontier Labs Nex IA[/rml]

Ikzelf ben ook nog aan het twijfelen welke mp3speler ik wil, I-bead of de Nex IA. Maar ik w8 nog ff op een paar goede reviews en dan neem ik een beslissing! Want als je steeds maar blijft wachten, blijf je ook steeds meer nieuwe producten zien, waardoor je t helemaal niet meer weet!!!

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Ik heb de Diva gehad samen met een 256mb chip, een half jaar, tot hij vorige maand gejat is :'( . Ik vond het een lekker dingetje: klein, makkelijk te bedienen en een goede geluidskwaliteit (na aanschaf andere koptelefoon!).

De afgelopen weken ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe en aangezien ik een ruime opslag niet gek vond, ben ik voor de Apple iPod 10gb gegaan, voor 299,-.

De nadelen van de Diva, gammelheid en lelijk display, hebben mij doen besluiten deze sowieso niet nog een keer te kopen. Ik heb het liefst een apparaatje die het op elk vlak goed voor elkaar heeft!

Een heel groot en stoer systeem.

• D3LTA
Mensen allemaal bedankt voor jullie uitleg en hulp!

heb toch besloten voor een CHIC MP30 te gaan in combinatie met nog een Extra 128 mb MMC kaart en een paar Sehnheiser mx 500 oordoppie's

zal ook wel niet "DE" beste keuze wezen, maar hij sprak me heel erg aan, en geen fm-radio? zal mij een worst wezen koop z'n ding voor mp3's tada ;)

ff fotootje voor de duidelijkheid:

Chic MP30 256MB

[ Voor 5% gewijzigd door D3LTA op 12-05-2003 21:59 ]

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52
Byzanthy schreef op 10 mei 2003 @ 23:14:
Wat dacht je van de MPIO FL100, superklein ding dat werkt op 1 AAA batterij (het apparaat is dunner dan een AA-penlite met z'n 40(W) x 79.5(H) x 14.2(D)mm) en uitbreidbaar met MMC/SD kaartjes tot in ieder geval 512MB! De 128Mb versie kost momenteel E199 bij de media-markt.

[afbeelding]

Nadeel: je hebt de software nodig om mp3-tjes over te zetten (dat gaat lekker vlot trouwens), het apparaatje wordt dus (nog??) niet automatisch herkent als opslag-device.
weet niet welke Mediamarkt dit is ..maar Mediamarkt Amsterdam geeft een prijs van E249...vind ik nogal een aanzienlijk prijsverschil....

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• Byzanthy
amsterdammertje schreef op 13 mei 2003 @ 12:05:
[...]

weet niet welke Mediamarkt dit is ..maar Mediamarkt Amsterdam geeft een prijs van E249...vind ik nogal een aanzienlijk prijsverschil....
hmm, da's vreemd. Hier in zwolle ligt'ie toch al weken voor E199 in de schappen. Eerst was het een aanbieding maar de prijs is nu nog steeds hetzelfde gebleven.

• smallboy
  • Laatst online: 26-11 19:11

smallboy

N/A

Volgens mij is het bij de Mediamarkt zo dat elk filliaal zijn eigen prijzen kan hanteren. Ik d8 tenminste dat ik dat 'ns gehoord had.

• amsterdammertje
ja..elke mediamarkt hanteert eigen prijzen...wel een laagste prijs garantie..maar die geldt voor een winkel in een straal van 30 km..en laat er nu bijna geen mediamarkt in een straal van 30 km rond om Amsterdam zijn......

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Verwijderd

Hmmz, zoiets als de duex XP / Ibead ligt nu bij de mediamarkt in de aanbieding (128mb pendrive gevoed door een AAA batterij mp3 speler) voor 88 euro, das geen geld.

Verwijderd

Ja, dat broodje-aap-verhaal heb ik vaker gehoord, en dan kom je daar, en dan is het alleen een pendrive en geen mp3 speler, en ook nog eens maar 64MB...

Geef mij maar een Duex XP MP-302 (http://www.megapagina.nl/...01B-ABAC-7E934225B73FBE24) of een MP-304 (http://www.megapagina.nl/shop/showoneitem.cfm?ItemID=10). Heb zelf de MP-302, en mijn broertje de MP-304, perfecte apparaatjes!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 18:59:
Hmmz, zoiets als de duex XP / Ibead ligt nu bij de mediamarkt in de aanbieding (128mb pendrive gevoed door een AAA batterij mp3 speler) voor 88 euro, das geen geld.
Ik weet niet of dit wel echt een goeie speler is hoor.. Van een merk weet je in ieder geval wat voor kwaliteit je krijgt, maar van zoiets, tsja. Zag bij Alternate (www.alternate.nl) ook een spelertje, maar je weet toch niet echt wat je krijgt :-\

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• amsterdammertje
Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 18:59:
deze duex cloon heb ik ook gezien bij de mediamarkt...van het welbekende JAMBA! merk ;) ...maar..bij mediamarkt Amsterdam was deze toch echt 149 euro.....niet echt een aanbieding al zeg ik het zelf.

• Byzanthy
Byzanthy schreef op 13 mei 2003 @ 16:00:
[...]

hmm, da's vreemd. Hier in zwolle ligt'ie toch al weken voor E199 in de schappen. Eerst was het een aanbieding maar de prijs is nu nog steeds hetzelfde gebleven.
Inmiddels dus weer voor E229 in Zwolle. Blijkbaar toch een aktie geweest.

Verwijderd

Nee, het gaat zich om de medion usb pendrive met mp3 speler en schermpje, deze kost 88 euro, in filialen herzogenrath (D), Heerlen (NL) etc.

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 20:28

x-man

Proud newbie!

Ik zit te twijfelen tussen de Ibead en de chic mp30

Allebei zijn ze 256 MB en hebben dezelfde functies (behalve radio)
Ook verschillen de afmetingen nieteens zoveel:

Ibead = Afmetingen 85mm x 25mm x 16mm
Chic = Afmetingen 75mm x 47mm x 13mm

De Chic is 50 euro goedkoper en ziet er echt mooi uit.

Dus waarom zou ik de ibead moeten halen of waarom de chic?

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 14:26
had nou die diva gekocht :|....

• Chris10
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09-2024
x-man schreef op 16 mei 2003 @ 14:58:
Ik zit te twijfelen tussen de Ibead en de chic mp30

Allebei zijn ze 256 MB en hebben dezelfde functies (behalve radio)
Ook verschillen de afmetingen nieteens zoveel:

Ibead = Afmetingen 85mm x 25mm x 16mm
Chic = Afmetingen 75mm x 47mm x 13mm

De Chic is 50 euro goedkoper en ziet er echt mooi uit.

Dus waarom zou ik de ibead moeten halen of waarom de chic?
Ik zit precies met dezelfde twijfel. Toen ik de Chic met bebehorende prijs zag wilde ik deze meteen kopen, alleen kon ik er weinig reviews/ervaringen over vinden. De support lijkt me wat minder dan de Ibead (site fabrikant niet in volledig Engels, geen firmware update). Maar om te zien en qua fromaat is het een ontzettend mooi ding! :9~

Van de Ibead is zo langzamerhand wel bekend dat deze goed werkt, maar als ik overtuigd kan raken dat dit bij de Chic ook zo is dan is voor mij de beslissing genomen! ;)

Owja: Op de Ibead krijg je nog steeds Tweakers korting. Zou dit voor de Chic dan ook gelden? :P

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Verwijderd

Hmmz, De ibead is een pendrive, dus kun je meteen inpluggen, dat is een heel groot voordeel. En ik moet zeggen, die fm radio gebruik toch wel vaker, ondanks dat ik dacht dat ik em nooit zou gebruiken

Verwijderd

Ik heb de Chic ook binnen nu. Hieronder de dingen die me bij de eerste indruk zijn opgevallen.

Voordelen:
- geweldig uiterlijk, degelijk
- duidelijk menu
- hele goede geluidskwaliteit
- goede bass, goed instelbaar
- gaat automatisch uit na een paar seconden niet gebruiken

Nadelen
- het erop zetten van mp3tjes gaat redelijk snel
- het deleten, gaat heel langzaam
- geen hold functie bij uitstand

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 14:44 ]

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:11
Mediamarkt in duitsland schijnt altijd nog goedkoper te zijn *van horen zeggen*

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1