Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:06
Hallo allemaal,

Onlangs is de Dioneer dcp-400 MP3/CD speler uitgekomen. Er mooi apparaatje om te zien, maar heeft iemand er al ervaring mee? Missen er bijvoorbeeld belangrijke features?

Ik ben met name erg benieuwd naar of hij de winamp playlist ondersteunt.

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Aidix

Geluidspietlut

Neen, dat kan je wel vergeten.
Maar dat is gemiddeld gesproken ook niet echt een 'belangrijke feature' te noemen.

Wees blij dat er uberhaupt muziek uit komt, het is voor toko's als Sony en Philips zelfs te ingewikkeld een 'functionele' MP3CDspeler te maken :)

Voor de prijs van 160euro is hij echt onverslaanbaar.

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-11 11:56
hij is dunner en goedkoper dan de iriver imp450, dus eigenlijk een heel aantrekkelijke concurent.

ik wilde eerst zo'n iriver kopen, maar voor mij is deze ook wel interessant, ook omdat hij een heel stukje goedkoper is.

zijn er al ervaringen?

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 11:11

Stropdas

Insert subtitle here

Nog geen ervaringen lijkt het ;) Heb zelf ook wat gaan zoeken en kwam ook op deze uit als ik een kant-en-klare koop. Eentje met HD vind ik te duur of moet er zelf eentje maken :D

Misschien dat ik deze koop maar k wacht nog even hoe een topic over het maken van een MP3-speler met HD verloopt in Casemodding & Elektronica

[rml][ HDmod] Eigen portable MP3speler[/rml]

Niet dat een CD niet genoeg functionaliteit bied, maar het is leuk om zo'n ding zelf te maken :D

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:55

Nakebod

Nope.

Subtiel kickje: heb em vanmiddag besteld, hopelijk morgen al binnen (Het was iig voor 17.00 dus feitelijk kan het)
Zal wel maandag worden denk ik of TGP leverd op zaterdag, maar dat dacht ik niet?

En hoezo: Missen er belangrijke functies? al die extra opties zijn leuk, maar beetje overbodig, ok, ID3 tag enzo wel, maar winamp playlist? why need that sh¡t?
Maar mijn vorige, helaas rip :( mp3diskman (Lenoxx) was echt basic, niet eens id3 enzo.

Specs (© Mp3cdspeler.nl)
Europese versie (220 volt oplader en adapter)
Speelt MP3 CD,CDR,CDRW,Audio en WMA CDs.
Geschikt 12cm en 8cm cds
960 seconden anti shock Protectie voor WMA
480 seconden anti-shock Protectie voor MP3
180 seconden anti-shock protectie voor audio cds
LCD Afstandsbediening met verlichting
Bitrate 8Kbps tot ~320 Kbps
Autodetect (resume) tot 12 CDS Makkelijk als je veel (mp3)-cds wisselt
Dual play mode & A > B Section repeat
[b]speelduur op NiMh batterijen tot 22 uur [b] Tegenwoordig vrij standaard, maar lees beneden :D
Ingebouwde oplader voor oplaadbare NiMh accu's
Electronisch volume knop
ID3 tag
Firmware upgradable mp3pro bijvoorbeeld?
Line out uitgang
Bass Boost
Programeerbare buttons
Diverse Equalizer Modes
Verschillende Talen display
Random/Shuffle en Repeat track
Directorie navigatie Iets wat mijn Lenoxx ook niet echt makkelijk/snel kon
Intro functie
Snelspoelen (voor en achteruit) ook tijdens het afspelen van een track
Kleur zilver
Website fabrikant

Dus dat lijkt mij wel leuk dacht ik zo :) 22 uur max met batterijen, mijn Lenoxx was binnen 2 uur al leeg ofzo :(

Zal wel laten weten, morgen hopelijk, hoe het dingetje klinkt enzo :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• juanp
als je dat wilt laten weten heel graag, want ik heb er toch ook wel interesse voor, maar moet nog ff wachten, ook zou ik graag willen weten wat je vand e grootte vind, volgens mij valt dat heel erg mee, maar dat is voor mij toch ook een factor.

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Afmetingen: 134mm x 143mm x 16mm
Gewicht: 180 Gram (zonder batterijen)

En dan te bedenken dat een cd ongeveer 120mm doorsnee is, is ding dus iets dieper en breeder dan cd, logisch :) en 16 mm is niet echt dik, maar ook niet ultra thin, dan heb je die iRiver Slim X II (iMP400) nodig zie net dat die iRiver 16,7mm is, dus is ie zelfs iets dikker :) mijn lenoxx is/was ruim 20 :)

[ Voor 11% gewijzigd door Nakebod op 16-01-2003 21:47 ]

Verwijderd

Ze hebben die speler toch laten testen hebben jullie deze review niet gelezen (of zeg ik nu iets vreemds ?)

reviews: MP3/CD-speler roundup

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 22:44:
Ze hebben die speler toch laten testen hebben jullie deze review niet gelezen (of zeg ik nu iets vreemds ?)

Je hebt helemaal gelijk :D k heb wel gezocht op de frontpage maar alleen bij nieuws en niet bij reviews..... Deze speler is niet de beste volgens de test maar die slim x is ruim anderhalf keer zo prijzig. Formaat is ongeveer hetzelfde. Hij ziet er ook minstens evenmooi uit als de Dioneer. Dioneer heeft toch mijn voorkeur. Prijsverschil is te groot om de extra's tov. de Dioneer te rechtvaardigen voor mij. Batterijen van Dioneer gaan ook langer mee. Dioneer voor mij als k geen speler met HD koop :P

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 22:44:

Wat een vreemde uitspraken doe jij :)

Heb die idd tijd terug gelezen, en zoals je bij conclusie ziet, komt de Dioneer er goed uit, dus verwacht sowiezo geen miskoop te hebben gedaan.
Bijkomend feit dat ik persoonlijk nooit heeel erg hoge eisen eraan stel, ok, het hoeft niet bagger kwaliteit te zijn, maar als het naar mijn mening goed klinkt, ben ik tevreden :)

• juanp
ik heb die review ook gelezen, maar daarin werd gezegd dat de geluidskwaliteit niet helemaal alles is, dus een ervaring van iemand hier zou dan wel fijn zijn.

die afmetingen had ik ook gezien, maar ik vroeg ook hoe jij hem vond, als je hem thuis hebt, of hij niet onhandig overkomt ofzo, of je hem ook echt ultra thin en compact vind.

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Zoals ik al dacht, heb em nog niet binnen, meestal worden pakketjes altijd rond 10.00/11.00 hier afgedonderd, nu dus niet (En had toch echt voor 17.00 gister besteld!)
Had graag ervaringen willen vertellen, zal nu waarschijlijk op zijn vroegst maandag worden :( baal wel een beetje :D

• SanderWit
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hallo allemaal. Ook ik ben razend benieuwd naar deze speler.........als Nakebod er meer dan tevreden mee is ga ik hem ook bestellen. Waarschijnlijk bij http://www.mp3cdspeler.nl/ want ik kan hem nergens anders in NL vinden. Ik kijk morgen zeker even of je hebt geupdate!!

En de engelse site van dioneer geeft trouwens weinig tot geen nieuwe updates, terwijl de koreaanse en chinese site wel veel nieuwe info geeft. Ben benieuwd of ze dit gaan aanpakken....zeker als er nieuwe firmware is o.i.d.

LATERZ,,, Sander

• SanderWit
  • Niet online
trouwens wel prijzig.......165 euries(inc. toeslag voor bankoverschrijving).....maarja.....dan heb je ook wat volgens mij......

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

SanderWit schreef op 17 January 2003 @ 17:59:
trouwens wel prijzig.......165 euries(inc. toeslag voor bankoverschrijving).....maarja.....dan heb je ook wat volgens mij......
Die toeslag is toch gewoon voor de verzendkosten? :P

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Stropdas schreef op 17 January 2003 @ 18:09:
[...]

Die toeslag is toch gewoon voor de verzendkosten? :P
Hij is idd 159 euro, en 5 euro verzend kosten (Bij vooruitbetalen en credit card) onder rembours komen hier nog eens 5 euro bovenop.
Heb em dus ook @ mp3cdspeler.nl gehaald, goede ervaringen mee met me vorige mp3diskman.

Maar wat is duur? die Lenoxx was 199 gulden, feitelijk kon je dat ook wel zien, goedkoop plastic enzo, weinig functies van "wooow" enzo, maar dat was dan al 2 jaar geleden.

Als je niet al te veel geld uit wilt geven, en toch een redelijk leuke mp3diskman wilt, en er redelijk uitziet, ga dan voor de Samsung

• SanderWit
  • Niet online

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Viel mij idd ook al op, dioneer.com slecht geupdate is qua engelse versie, wazige navigatie soms, dunno precies, kan beter dat wel
Ben wel wat beters gewend van Pioneer...

Enne tnx 4 tha pics :) zolang ik nog niets heb :( moet ik maar wat foto's kijken :)

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:13
Ik heb hem ook besteld, woei kan haast niet wachten :+

Het geinige is dat mijn vorige discman een simpele grundig was (gejat :( ) maar daar had ik dus 4xgpbatteries en een sennheiser MX500 bij gekocht, wel erg toeval :o

Ik zit alvast wat artiest-met-al-zijn-albums-cdtjes te maken
Hij werkt alfabetisch lees ik, dus: albums in folders en filename moet met nummer beginnen. Maar leest hij nu de id3 tag voor de artiest en titel in beeld?
Ik wil dit graag weten want creative playcenter gebruikt als standaard titel de hele filename: trackno-artist-album-title
dat past natuurlijk voor geen meter in dat displaytje, moet ik nu een rename proggie downen om alleen de title over te houden voordat ik mijn artistcds brand :?

[ Voor 115% gewijzigd door Tonton op 17-01-2003 23:50 ]

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:06
Hebben jullie trouwens onlangs dit nieuwtje gezien?
nieuws: iRiver introduceert nieuwe producten op CES

Er komt dus een nieuwe iriver mp3/cd speler aan, namelijk de SlimX 550. En:

- t ziet er ook erg strak uit,
- heeft ongeveer hetzelfde prijskaartje als de DCP 400 ($150?),
- is superklein en last but not least:
- iRiver!

:9~

k vraag me alleen af hoe lang t gaat duren voor dat ie hier geland is.. :Z

• Aidix
  • Nu online

Aidix

Geluidspietlut

Even een paar remarks:

-die review, wat is dat nou voor review...
Een verhaal van meerdere pagina's maar wat er nou precies mankeert aan het geluid van de Dionneer wordt nergens uitgelegd. De doppen van de dionneer vinden ze minder dan die van iRiver, terwijl bij alletwee dezelfde MX300 zitten!!

-op een koreaanse site krijgt de Dionneer een 10.0, de iRiver ifp400 ook. De rest krijgt allemaal lager.

-support sucks

iRiver is ongeveerde enige moet goede support. Dus als je het zo gaat bekijken vallen zo'n beetje alle spelers af!

Kortom die tweakers.net review sucks.

[ Voor 15% gewijzigd door Aidix op 18-01-2003 00:57 ]

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Nakebod schreef op 17 January 2003 @ 18:51:
[...]

Hij is idd 159 euro, en 5 euro verzend kosten (Bij vooruitbetalen en credit card) onder rembours komen hier nog eens 5 euro bovenop.
Heb em dus ook @ mp3cdspeler.nl gehaald, goede ervaringen mee met me vorige mp3diskman.

Maar wat is duur? die Lenoxx was 199 gulden, feitelijk kon je dat ook wel zien, goedkoop plastic enzo, weinig functies van "wooow" enzo, maar dat was dan al 2 jaar geleden.

Als je niet al te veel geld uit wilt geven, en toch een redelijk leuke mp3diskman wilt, en er redelijk uitziet, ga dan voor de Samsung
SAMSUNG MCDSM55 Portable CD speler
Extra dunne design (28 mm)
• Weergave van CD-R/RW & CD-MP3*
• ESP (CD: 45 sec., MP3: 120sec.)
• Herhaal functie & Willekeurige weergave
• Titel display
• Super Bass Sound
• LCD Display
• Audio uit
• 2 x AAA oplaadbare batterijen
• Autonomie: 13h
Die zin van extra dunne design is wel apart om te lezen aangezien hij 12mm dikker is dan de Dioneer :P das bijna het dubbele!

Voordeel van Dioneer is ook dat ie een resume heeft voor 12 CD's wat k heel handig vind. K weet niet of andere spelers dat ook hebben
Rinke schreef op 17 January 2003 @ 22:47:
Hebben jullie trouwens onlangs dit nieuwtje gezien?
nieuws: iRiver introduceert nieuwe producten op CES

Er komt dus een nieuwe iriver mp3/cd speler aan, namelijk de SlimX 550. En:

- t ziet er ook erg strak uit,
- heeft ongeveer hetzelfde prijskaartje als de DCP 400 ($150?),
- is superklein en last but not least:
- iRiver!

:9~

k vraag me alleen af hoe lang t gaat duren voor dat ie hier geland is.. :Z
Dat zal wel eerder in de buurt van de 200euro liggen... is alsnog een stuk meer dan 159 ;)
Aidix schreef op 18 January 2003 @ 00:53:
Even een paar remarks:

-die review, wat is dat nou voor review...
Een verhaal van meerdere pagina's maar wat er nou precies mankeert aan het geluid van de Dionneer wordt nergens uitgelegd. De doppen van de dionneer vinden ze minder dan die van iRiver, terwijl bij alletwee dezelfde MX300 zitten!!

-op een koreaanse site krijgt de Dionneer een 10.0, de iRiver ifp400 ook. De rest krijgt allemaal lager.

-support sucks

iRiver is ongeveerde enige moet goede support. Dus als je het zo gaat bekijken vallen zo'n beetje alle spelers af!

Kortom die tweakers.net review sucks.
Ja, die review stelde niet echt veel voor. Foto's van product en de specificaties. Beter iets dan niets ;)

• Aidix
  • Nu online

Aidix

Geluidspietlut

Die samsung is gewoon een goed koopje, voor 99 euro koop je geen betere.
Alleen speelt ie VBR mp3's te snel af, dus heb ik hem teruggebracht. Verder goed apparaat en mooi geluid.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Aidix schreef op 18 januari 2003 @ 01:39:
Die samsung is gewoon een goed koopje, voor 99 euro koop je geen betere.
Alleen speelt ie VBR mp3's te snel af, dus heb ik hem teruggebracht. Verder goed apparaat en mooi geluid.
http://www.kijkshop.nl/on...+CD-spelers&cookie_test=1
Medion portable CD/MP3-Speler MD 4895
Artikelnr. 101439
120 Seconden anti-shock voor MP3 en 45 seconden voor CD. Programmeerbaar tot 64 nummers. Geschikt voor audio CD, CD-R/RW en MP3. Incl. oortelefoon, draagtas en line-out verbindingskabels. Display met 4 regels. Werkt op 2 penlite batterijen excl. of via adapter incl. Let op verkeerde kleur. Alleen verkrijgbaar in kobalt blauw.
€ 69,99
Kost wat minder en lijkt ongeveer hetzelfde

• Aidix
  • Nu online

Aidix

Geluidspietlut

'lijkt' ja, maar dingen die iets lijken zijn het vaak niet.
Slurpt je batterijen extra snel leeg, heeft ruis, of gaat na 4 weken stuk bijvoorbeeld.
Genoeg van die ellende gezien in die "goekope troep bij de aldi" topics.

• SanderWit
  • Niet online
AARGGGHHHHH ik wil hem bestellen maar moet nog 10 dagen wachten................dan komt mn loon weer :( :( :( :(

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

SanderWit schreef op 18 January 2003 @ 18:19:
AARGGGHHHHH ik wil hem bestellen maar moet nog 10 dagen wachten................dan komt mn loon weer :( :( :( :(
Denk positief. Nu weet je waar je voor werkt :D

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Zoow, kom terug van me werk.. en wat ligt er op me bed :)

Eerste indruk: Hmmz, mooie doos :)
Open doos, sjit, weer een doos, echter deze keer van Dioneer DCP-400
Open weer een doos, tadaa. Hij is in mijn ogen echt dun (Sja, ben zo een Lenoxx gewend..)
Alles wat er bij hoort te zitten zit erbij, dat is mazzel! :D

De behuizing voelt goed aan, leuk aluminium, geen goedkoop plastic. Het midden van deksel kan tevens fungeren als spieger (Regelmatig oppoetsen vereist!!!)
De externe batterij houder oog plastic aan: wat heet, het is plastic :( Ondanks dat is het klepje voor de batterijen vrij stevig te noemen, zal niet zo snel open gaan als die in je broek/jas zit. Heb de houder zelf nog niet getest, evenals de adapter, met de bijgeleverde accu kan ik nog wel even vooruit, wat heet, ze zijn helemaal vol!

Het LCD schermpje zit vol met info (Zie pics van SanderWit) de knoppen aan onder en zijkant, zijn best handig, je kan de knop aan de onderkant bewegen van links naar rechts en aan de rechter zijkant van Boven/beneden en beide kan je indrukken. Met deze knoppen kan je dus door het menu navigeren, en als je niet in het menu zit dient de knop aan onderkant voor prev wow/eq next (links/indrukken/rechts)
en de knop op de rechter zijkant: Volume+ Repeat/Select Volume- (Omhoog/indrukken/rechts)

Tevens zijn er op het lcd de knoppen Menu/Dual mode, A<>B/Change LCD, Stop, Play/Pause
en, altijd handig, links op de zijkant: Hold (Deze zit ook nog eens op de onderkant van de mp3discman zelf)

Edit: De hold op diskman is voor de diskman knoppen zelf, die op lcd gaat alleen over die dingen, dus wil je em helemaal locken, moet je ze beide op hold zetten.

LCD kan je op meerdere manieren instellen door de A<>B/Change LCD toets lang in te houden.
Op dit moment, misschien met nieuwe firmware, heb je 3 standen,
1: met Current song + nextsong + veel andere info,
2: Map + current song + veel andere info,
3: Current song + vergrote Equalizer Bar
Zie zelfs in de handleiding dat het mogelijk is Lyrics (Songeksten dus) te zien (Mits ze in die mp3 zitten oid?)

Het volume kan hard, zo hard hoeft van mij ook niet :) Zelf zohard dat de muziek naar mijn idee een beetje vervormd. Bij de ene muziekstijl (Hardcore) net weer iets meer dan bij de andere (Rap)
Maar bij normaal geluidsniveau is het geluid gewoon goed. (Volume gaat van 0 tot 30, 15 is redelijk normaal, ietswat aan de zachtere kant misschien, maar daarop klinkt de muziek gewoon goed.

Volgens mij heb ik zo alles wel een beetje globaal gezegd :) Strax voor de fun ff handleiding beter doorlezen, misschien zit er wel wat op dat ik nog niet gezien heb :)
Tevens is/was dit zo te lezen direct een samenvatting van de handleiding, in het Nederlands nog wel, de handleiding is Engels :)

[ Voor 4% gewijzigd door Nakebod op 18-01-2003 19:00 . Reden: Ontdekt weer nieuwe dingen :D ]

• Tonton
maar wil je mijn berichtje hierboven ook even lezen?
ik vraag me af wat hij standaard afbeeld op display:
artist-titel uit de ID3 tag?
want dan rename ik mijn titles even, playcenter maakt ze met rippen als volgt: nummer-artist-album-titel das veel te veel voor dat schermpje en zie ik de artist ook nog een keer dubbel

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• Nakebod

Nakebod

Nope.

ID3: 04 - Rotterdam Terror Corps - Bangin' Your Fist op de player
Op me pc: x:\Resedent E - Episode 2 - CD1\04 - Rotterdam Terror Corps - bangin' your fist.mp3
En in winamp: .. goede vraag, heeft net geen id3 tag, of kan niet lezen.
Hij leest iig dus artiest - titel
Maar als je goede ID3 tags zou gebruiken, zou ie die ook gewoon als artiest - titel lezen, dan maakt het niet eens uit hoe de mp3 heet..

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Heb zojuist een Lyric MP3 gemaakt, nouwja, globaal dan, is echt veel werk wil je de tekst mooi gelijk laten lopen met het nummer zelf.
En dan geen Eminem gebruiken, want die gaat snel :)
Alleen om wazige reden bleef de lyric van dat nummer ineens hangen, nummer ging wel gewoon door. En naar mijn idee, duurt starten van de player met lyric file erbij een stuk langer (Had slechts 1 mp3tje + lycric file op cdrw) dan als je een volle mp3 cd start..
Misschein dat ik het fout deed (Lyric in mp3 bakken ipv los ofzo?) maar echt snelheids bevorderend vond ik het niet

• Tonton
IDD hij neemt gewoon artist - titel uit de ID3 maar als die niet voorhanden is zal hij de bestandsnaam nemen, zoals winamp dus
moet je dan tijden aangeven in dat lyricsbestandje? jammer dat dit niet een standaard is, dan zouden er vast databases zijn zoals met subtitles

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Lyric.com kan je wel genoeg songteksten bieden, en zo zijn er vast wel meer.
Voor Lyrics te editen (Lees op Dioneer.com > Support > Lyrics
hoe het precies moet. IIG met Winamp 2.8.x en WMP kan het, met plugins, maar als je op winamp zoekt naar Lyrics, vind je ook stand alone editor geloof ik.

Hier een stukje die ik als test heb gedaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
[02:45]White America!
I could be one of your kids
White America!
...

[02:58]See the problem is I speak to suburban kids who otherwise would of never knew these words exist
tube, right into your living room I came, and kids flipped when they knew I was produced by Dre
...

[04:02]White America!
White America!
...

[04:14]White America!
...

Maar het beste kan je iedere regel appart op een nieuwe regel zetten, en per regel een nieuwe time stamp invoeren (Handmatig, via ctrl+t)

Er zullen vast en zeker al sites enzo zijn die ze kant en klaar hebben met timestamps, maar daar heb ik nog niet op gezocht, via het programma zelf (Lyrics3 Editor v122 , kan je wel lyrics zoeken van nummers op verschillende servers, alleen dat zijn nog on edited lyrics.

• Tonton
dit is misschien wel bruikbaar: http://www.come.to/mp3lyrics

• SanderWit
  • Niet online
Ik heb op het forum van dioneer een bericht gelezen welke gaat over nieuwe firmware:

http://www.dioneer.co.kr/Pds/list1.asp?PDSKind=Æß¿þŸî

Ik heb geen idee wat de verbeteringen/veranderingen zijn want deze worden alleen op de koreaanse site weergegeven? Kan iemand dit vertalen svp :)

Heb hem wel alvast gedownload..........voor als ik hem over een paar daagjes heb. Kan niet wachten! Kijk wel of je de goede versie heb!

Laterzzz

• SanderWit
  • Niet online
kopieer ff de hele link anders werkt het nie...........

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 13:02

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik wilde binnenkort deze speler aanschaffen voor mijn vriendin (bijna jarig he) aangezien ik de prijs erg aantrekkelijk vind voor wat je krijgt. Maar is het apparaat ook stabiel, is het al eens vastgelopen tijdens "normaal gebruik" bij 1 van de gelukkige eigenaren hier? En de kabel van Player => Remote lijkt me nogal stug, is dat ook zo?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

SanderWit schreef op 19 januari 2003 @ 17:22:
kopieer ff de hele link anders werkt het nie...........
http://www.dioneer.co.kr/Pds/list1.asp?PDSKind=Æß¿þŸî ;)

Alleen kan k het niet lezen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Stropdas op 19-01-2003 17:50 ]

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Advies, download / install nooit zomaar een firmware, al helemaal niet als je site niet kan lezen! Weet niet of het uitmaakt qua file, maar als goed is heeft player al volgens mij al de nieuwste firmware, 1.0.5.0 (V2.05.02)
Ik zou ook niet weten waarom ik nieuwe firmware zou moeten op dit moment, Ok, heel misschien mp3pro support (Als ie dat standaard al niet heeft)

En vastlopen? Ondanks het Windows Media teken dat erop staat, is ie nog niet vastgelopen :D Alleen met die lyrics bleef de tekst staan, scrollde iig niet meer, maar komt door mijn brakke timestamp gedoe :)
En de kabel van Player => Remote lijkt me nogal stug, is dat ook zo?
Tis idd een vrij dikke kabel, dikker dan die van de koptelefoon (Wel logisch op zich :D)

Ik vind het gewoon een top ding :)
Hoewel misschien makkelijker was geweest, als je zelf kon kiezen aan welke kant van de remote je de koptelefoon en/of de kabel kon pluggen. Lastig uit te leggen waarom precies, maar kan in sommige gevallen makkelijker zijn met de kabels :)
Alleen kan k het niet lezen
Klik voor sollution
Ok, de flash dingen enzo worden niet vertaald, maar enigzins wel leesbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Nakebod op 19-01-2003 19:04 ]

• SanderWit
  • Niet online
Heeft iemand een idee op welke manier we er voor kunnen zorgen dat de eng. dioneer site vaker wordt geupdate??? Misschien moeten we de inkoper bij mp3speler.nl benaderen, zodat hij/zij dioneer er op kan wijzen dat er (veel) mensen uit andere landen klagen over dit grote nadeel?

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Op zich een idee, heb zojuist een mail gestuurd naar ze:
Allereerst dit: Heb donderdag de Dioneer DCP-400 besteld, het is een gewelig ding, voor een zeer goede prijs.

Nu loopt er op Gathering of Tweakers.net (GoT) een topic
( Dioneer DCP-400 MP3/CD speler, ervaringen? ) over deze mp3discman,
waar het ons opviel, dat de Dioneer website slecht geupdate wordt,
de Engelse versie dan vooral (Voor zover wij kunnen lezen) :)

En van een gebruiker op het forum van dioneer:

Do the boys at Dioneer care about their non-korean or non-japanese users?
They never update the english webpage, whereas the korean and japanese pages are indeed frequently changed.

They have not even wished us a happy new year.

bye

Ook dit bevestigd ons vermoeden, dat er geen/weinig updates zijn.
Sterker nog, het laatste nieuws, van Admin, komt van 10-02-2002.
Al met al, qua buitenlande bezoekers schiet dioneer aardig te kort.

Waarom dan deze mail? Misschien dat jullie, via jullie leverancier/Pioneer/Dioneer zelf,
kunnen zorgen dat dit "probleem" onder de aandacht komt, waardoor de Engelse site weer eens geupdate wordt.
Het forum schijnt niet zo erg goed middel te zijn om Dioneer te bereiken.

Er schijnt al een firmware (v2.06.01 ipv V2.05.01 nu) te zijn (http://www.dioneer.co.kr/Pds/list1.asp?PDSKind=Æß¿þŸî),
alleen deze is slechts te vinden op de koreaanse/japanse site, dus wat er veranderd is, wie zal het zeggen.

Ik hoop dat jullie hier wat mee doen/kunnen doen, en dat is ook voor toekomstige klanten van dioneer van belang!

MVG,
Sander Rutten
aka
Nakebod
Nu hopen dat ze er wat mee kunnen en ook willen doen. Tot nu toe altijd goede ervaringen gehad met hun, ook met me Lenoxx, snelle mail afhandeling enzo.
Maar als ze al wat doen, hoe groot is de kans dat dioneer, waarschijnlijk vol met slecht sprekende/lezende koreanen/japanners, de site ineens gaat updaten.
Maar, niet geschoten is altijd mis.

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Over goede ervaring met mp3speler.nl gesproken:
Hallo Sander,

Ik heb vanavond direct een mail gestuurt naar de leverancier .

Hello Damien ,

How are you ?

I have a little question .The customers of us are asking us why the englisch
website is not refreshing with updates of the firmware etc The Korean
website is up to date but we cannot read Korean ;-)

The last update was on 10-2-2002 !!!There is also a new firware for this
players but we can not do anything with it because it is not on the englisch
website

Can you please help our customers so the can keep there players up to date ?

Thank you

With kind regards
Heleen
Holland Global

Zodra ik een mail van hem heb terug ontvangen mail ik je deze ook even door
.

Bedankt voor de tip Zo kunnen we onze klanten verder helpen

Met vriendelijke groet,
Heleen
Salesmp3cdspeler
En dat, op zondag avond :)
Mail had ik verstuurd om 20.18, en om 20.34 had ik al antwoord :)

En nu dus hopen dat er ook echt updates komen, is toch wel belangrijk :D

• Tonton
.mpc speelt hij dat ook af?

http://www.saunalahti.fi/cse/mpc/winamp/

[ Voor 45% gewijzigd door Tonton op 19-01-2003 22:43 ]

• Nakebod

Nakebod

Nope.

mpc - calender file (MS Project)
MPC: Matchbox PC
MPC: Multimedia Personal Computer
Kon zo snel niet meer vinden, maar, die 3e had iets van beschrijving van mp2 mp3 enz bij elkaar oid?
Staat iig niet in de specs, dus ga er maar van uit van niet.
Kende tot vandaag het hele .mpc extentie niet, en nu iig al een beetje meer, maar wordt volgens mij dus bijna niet gebruikt

• SanderWit
  • Niet online
Yo Nakebod, thnx voor die e-mail. Khad zelf geen betere kunnen verzinnen. En helemaal goed van Heleen dat ze er (zo snel) iets aan wil doen. Nu hopen dat Dioneer deze mail serieus neemt en actie gaat ondernemen zodat het allemaal wat klantvriendelijker wordt.

Nu weet ik ook dat mp3speler.nl helemaal te vertrouwen is, dus ga ik denk ik maar morgen het goddelijke spelertje bestelen! Beterzzzzz

• Nakebod

Nakebod

Nope.

SanderWit schreef op 19 January 2003 @ 23:22:
Yo Nakebod, thnx voor die e-mail. Khad zelf geen betere kunnen verzinnen. En helemaal goed van Heleen dat ze er (zo snel) iets aan wil doen. Nu hopen dat Dioneer deze mail serieus neemt en actie gaat ondernemen zodat het allemaal wat klantvriendelijker wordt.

Nu weet ik ook dat mp3speler.nl helemaal te vertrouwen is, dus ga ik denk ik maar morgen het goddelijke spelertje bestelen! Beterzzzzz
Graag gedaan :)
Kan gelukkig wel redelijk goed geformuleerde mails opstellen :)
Als ik eenmaal begin, zie ook enkele posts hier, kunnen ze erg lang worden, heb ik een keer kunnen voorkomen.

Morgen weer een dag school, ff een "Show en geil" doen :D

Als er nog vragen enzo zijn, ik zal er zijn :)
Volgens mij ben ik, iig aan dit topic te zien, een van de weinige Dioneer Dion Cool DCP-400 (Zoals ie voluit heet :D) bezitters, misschien wel de 1igste op moment hier op GoT

Damn, post echt teveel in dit topic :D

• Killkees
  • Laatst online: 29-05 12:34

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Heb er vandaag een besteld als verjaardags cadeau voor mijn zus. 8) Ben echt benieuwd. Maar goed, als zij het niet leuk vindt dan weet ik in ieder geval zeker dat ik het wel een leuk cadeau vind. :)

Zal wel wennen zijn dat ik de doos niet kan openen als hij aankomt O-)

• SanderWit
  • Niet online
zoŽn cadeau wil ik ook wel! En nakebod? Heb je al leuke reacties gekregen van school??? :)

Ik heb m vandaag voor 17:00 besteld dus ik hoop datie er morgen is........

• SanderWit
  • Niet online
Weet iemand welke merk en soort "Line out Kabel RCA" het beste is voor deze speler(misschien fotootje erbij) en waar zijn deze te krijgen?

• Nakebod

Nakebod

Nope.

En dan nu het antwoord van Damien ;-)

Hi.

I am not sure which model you are refering to, DCP-100 or 400?

If you are talking about DCP-100, then I am afraid you haven't read the
forum carefully or the one who complained to you.

There was a discussion of the bug found from the newest firmware for DCP-100
we posted last month: problem of CD recognition.
So, we had to take it out from the posting for testing. It is, however, our
fault that we couldn't make proper update of the website or we did not make
a notice about removing the firmware from the web.

With the limited overseas marketing support, we are also experiencing
problems with updating the website. We will do the better job, and are now
planning to upgrade the site.

Sorry for the inconvenience.
Best regards,

Damien Choi
Het gaat dan wel niet over de DCP-100, maar, We will do the better job, and are now
planning to upgrade the site.

En daar ging het vooral om :)

De mensen van MP3cdspeler.nl, en dan vooral Heleen, waar ik dan tot nu toe alle correspendentie mee heb gehad: Bedankt! [sun]Als ze dit lezen iig[/sub]

• juanp
ik denk dat ik ff ga opmeten hoe groot mn binnenzak is, en als hij dan zou passen bestel ik hem ook denk ik :)

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik zeg je: Ik heb niet eens al te wijde broek(zak)ken (ala skater dingen ofzo) maar gewoon een strech-spijker broek, en hij past er gewoon in (Zit alleen niet erg fijn :D)

En in me jaszak, past ie makkelijk, die zijn allemaal meer dan ruim genoeg :D

• SanderWit
  • Niet online
Tnx voor de info!Maar nog ff over dat kabeltje?? zie mn post hierboven....

• Tonton
woei heb hem ook, heb er nu ff geen tijd voor maar vanavond lekker prutsen

• juanp
ik denk dat die Mpio CL-100 ook wel concurrentie wordt.

zie dit topic iRiver IMP350 vs iRiver IMP400 vs Dioneer DCP400

edit: 7e post staat de info bij the_Omniscient

[ Voor 14% gewijzigd door juanp op 21-01-2003 19:15 ]

• Tonton
hmm vind de koptelefoon een beetje tegenvallen
had hiervoor een MX500, deze klinkt een beetje overstuurd
en dat SRS WOW ben ik trouwens ook nooit zo weggeweest, das gewoon geluid vervormen
bij winamp snapte ik daar de lol ook niet zo van
voor de rest erg erg mooi
je kunt gewoon kiezen ID3 of Filename
je kunt sowieso veel instellen en dat heb ik graag :)

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Die van mij ligt op het postkantoor hiero... Kan hem morgenochtend ophalen... 10:00 zal ik dat dan ook zeker effe doen....

Misschien dat ik nog iets toe kan voegen dan...

Groeten,
Direct Z, 8)

• juanp
ik heb hem vandaag ook binnen gekregen, gisteren besteld bij mp3cdspeler.nl en heerlijk netjes en snel afgeleverd, eerste indruk: super!

van de week ff lekker mee spelen en volgende week mag die mee de bus in :P

• juanp
nieuwe firmware availeble, engels.

dioneer site met firmware

ik ga hem maar ff upgraden.

edit:
hij wilde bij mij eerst niet opstarten, maar ik moest ff de menu button ingedrukt houden samen met de play knop, toen werkte het wel, even voor als je gaat denken dat het mislukt is, dat d8 ik namelijk wel, maar misschien niet goed gelezen.

[ Voor 58% gewijzigd door juanp op 30-01-2003 12:17 ]

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ow, ik zie dat er wel wat handige fixes in nieuwe firmware zitten,
3. Change in Turning the Power On
Had nogal eens last van een spelende speler in me jas, terwijl ik niet aan het luisteren was :)

4. Shortened Loading Time
Dat is altijd beter, was nu, niet echt lang, maar aan de langere kant.

5. LCD display bug fix
maar wat ik me hier bij voor moet stellen, geen idee :) iemand die et weet, mag het zeggen :)

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Zoow, ook ff geupdate, gaat toch wel makkelijk en snel.
Ookal waren me batterijen nog vol genoeg, gaf iig 2 streepies aan, wouw ie toch ze adaptor hebben, maarja, veiligheid voor alles (Sjit, valt stroom uit :D)

Merkbare firmware? Jup, vind ik van wel,
start idd iets sneller, en de Power on door korte druk op play ipv "lang" inhouden dus, vind ik nu al een stuk makkelijker.

Nog niet echt getest, maar je hoort wel wat verschil, je kan nu kiezen of je via speakers speelt of via koptelefoon.

Hmmz, goede morgen * Nakebod :) Moest edit zijn.
Maar dan gelijk nu edit: Het heeft wel geholpen dat mailtje naar mp3cdspeler, die weer hebben gemaild naar dioneer, wat een nieuwsposts op die site ineens :)

[ Voor 18% gewijzigd door Nakebod op 31-01-2003 19:54 ]

• juanp
dat mailtje heeft zeker geholpen, is echt wel beter en ook die firmware nu, ik hoop dat ze nu die site ook een beetje beter blijven onderhouden, maar thnx.

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik was vandaag ook op zoek naar een MP3/CD-speler en kwam puur toevallig dus dit topic tegen. Tot die tijd had ik eigenlijk nog nooit echt van Dioneer gehoord. :D En na het lezen van het topic en nog een aantal recensies op andere sites, heb ik dus vanmiddag de bestelling doorgegeven aan mp3spelers.nl. :) Ik hoop 'm in de loop van volgende week binnen te hebben. :7

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Tonton
mijn speler wou niet opstarten met remote na firmwareupdate
schrik... maar met de player zelf opstarten was oke (en nee hold stond niet aan)
mooi spelertje!

edit1:
aha! ik hield de startknop natuurlijk te lang in, das juist veranderd in deze firmware 8)

edit2:
.mpc is mpeg plus en hij speelt het niet :'(
ik zie het toch vrij veel

[ Voor 39% gewijzigd door Tonton op 12-02-2003 22:18 ]

Verwijderd

Mijn Vriendin heeft er eentje gekocht bij mp3speler.nl en deze vertoont nogal wat kuren. Hij speelt alleen audio cd's goed af. Wanneer hij mp3 cd's speelt, multisessie of niet, blijft hij haken, het is net alsof hij zich niet niet meerkan inlezen, na een halve minuut houd ie op te spelen en is het net alsof ie op zoeken blijft staan. Ze heeft de speler teruggestuurd naar mp3speler.nl, en die stuurde hem terug met een summiere opmerking over het vervangen van 'essential' parts en 'nieuwe' batterijen, op het oog is alles gelijk gebleven en hij vertoond nog steeds dezelfde klachten.

Nu is mijn vraag; brandt ze de cd's niet goed oid? In principe ondersteund ie alle formaten dus dat kan het toch niet zijn.

• [BoSS]
  • Laatst online: 30-11 13:02

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Volgens mij hebben al een aantal mensen ervaring met deze speler, en die wilde ik een paar vragen voorleggen:
1. Gaat de accu (correctie: accu's) echt 10 uur mee?
2. Heeft de speler een fijne bediening?
3. Voelt de afstandsbediening een beetje stevig aan? En de speler?
4. Komen er snel krassen op het LCD van de remote?
5. Zijn jullie al problemen tegen gekomen bij het inlezen van sommige MP3-cd's? Hoelang duurt het inlezen van een volle cd?
6. Zijn er nog voor- en nadelen aan de speler verbonden volgens jullie?

Alvast bedankt :)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 15:31:
Mijn Vriendin heeft er eentje gekocht bij Spamen deze vertoont nogal wat kuren. Hij speelt alleen audio cd's goed af. Wanneer hij mp3 cd's speelt, multisessie of niet, blijft hij haken, het is net alsof hij zich niet niet meerkan inlezen, na een halve minuut houd ie op te spelen en is het net alsof ie op zoeken blijft staan. Ze heeft de speler teruggestuurd naar Spam , en die stuurde hem terug met een summiere opmerking over het vervangen van 'essential' parts en 'nieuwe' batterijen, op het oog is alles gelijk gebleven en hij vertoond nog steeds dezelfde klachten.

Nu is mijn vraag; brandt ze de cd's niet goed oid? In principe ondersteund ie alle formaten dus dat kan het toch niet zijn.
Je moet de Dames ook niet met Toys voor Boys laten spelen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 00:09 ]

Verwijderd

Weet iemand waar ik die GP1450 batterijen ken kopen ? ze passen ook in mijn digital camera namelijk en die zijn maar 1000mah

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 00:10 ]

• Aidix
  • Nu online

Aidix

Geluidspietlut

Die platte dingen bedoel je zeker, die kan je bij mediamarkt halen.

• Hurmen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
B_O_S_S schreef op 19 February 2003 @ 23:01:
Volgens mij hebben al een aantal mensen ervaring met deze speler, en die wilde ik een paar vragen voorleggen:
5. Zijn jullie al problemen tegen gekomen bij het inlezen van sommige MP3-cd's? Hoelang duurt het inlezen van een volle cd?

1. Ja, ik gebruik 'm zo'n 2 1/2 uur per dag en na 4 dagen moet ik 'm meestal opladen.
2. De bediening vind ik prima maar dat is persoonlijk.
3. Zowel de ab als de speler zijn stevig.
4. Ik mijn speler nu al een maand en er zitten nog geen krassen op de LCD, de zijkant van de ab vertoont wel slijtage door schuren tegen de speler (zitten allebei in mijn binnenzak).
5. Heb nog geen foute mp3 cd's gehad (ik gebruik platinum cd-rw's). Het inlezen van een cd duurt zo'n 20-30 seconden.
6. Ik vind het een zeer goede speler en hij is niet duur vergeleken met Iriver.

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Yep. Ik gebruik 'm voornamelijk twee keer in de week in de trein. Ik ben dan per keer zo'n 5 uur onderweg en de tweede keer moet ik vaak tegen het einde van de rit overschakelen op de extra battery-pack.

Ik vind van wel. De knoppen op de speler zelf gebruik ik niet. Die staat gewoon standaard op 'hold'. Ik maak alleen van de ab gebruik. En die is overzichtelijk ingedeeld ondanks de kleine ruimte, je hebt de navigatiestructuur snel door en het display is goed te lezen. Verder ziet het er gewoon super :9~ uit. :) Mooie equalizer ook. :)

Zowel de AB als de Speler voelen stevig aan. De speler voelt steviger aan dan bijvoorbeeld een RioVolt SP100/90 die toch wat plastic achtig aandoet. De DCP-400 heeft een mooi aluminium behuizing die robuust aan doet. En het is lekker dun (16mm).

Bij mij nog niet gezien.

5. Zijn jullie al problemen tegen gekomen bij het inlezen van sommige MP3-cd's?
Nope. Tot nu toe gaat alles goed. WMA, MP3 alles door elkaar en het heeft geen problemen. Wordt ook snel ingelezen.

Hoelang duurt het inlezen van een volle cd?
20 tot 30 seconden.

Voordelen:
- Licht, klein & compact
- firmware upgrade
- MP3: 480 sec ESP, WMA: 960 sec ESP, Audio CD: 192 sec ESP
- Ondersteunt lyrics in mp3. :D
- WOW Effect (SRS + TruBass), ben ik normaal gesproken niet zo'n enorme fan van (vooral niet in bv de MediaPlayer), maar na de firmware upgrade klinkt het een stuk gebalanceerder en best wel goed.
- bookmarksysteem

Nadelen:
- ontbreken van WinAMP playlist ondersteuning. Echter vind ik dit zelf niet zo'n enorme ramp. Ik maak wel gebruik van de bookmarks. Maar misschien dat het met een firmware upgrade er nog in kan komen (als ze al extra opties voor het geluid, een versnelling van de laadtijd etc kunnen invoegen dan moet dat toch geen probleem zijn?).
- het past net niet in m'n jaszak. :(

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-11 15:42
Deze speler lijkt mij ook wel enorm gaaf, en aangezien ik 4 maart jarig ben...

Toch nog wat vraagjes:
  1. Wat bedoelt Robin hier precies mee? (komt uit de T.net MP3/CD-speler roundup)
    Ook de DCP400 begint standaard niet in de root-directory, maar plaatst net als de Havin Exonion Plus HVC 150 de MP3-bestanden die door de meeste spelers als eerste worden gespeeld helemaal achteraan in het rijtje.
  2. Waarom zulke grote prijsverschillen? Ik zie hem bij ExportMP3 (Holland Global) bijvoorbeeld voor € 129,- staan en bij MP3CDSpeler (ook Holland Global) is ie € 159,-. Ik ben hem ook een aantal keer tegen gekomen voor € 180,- en zelfs voor € 190,- (was dan wel omgerekend).
  3. Kunnen de pauzes tussen de liedjes er ook uit? Dit is namelijk wel handig voor Trance/Dance/Hardstyle enz.
Ik hoop dat de trotse bezitters van zo'n machtig mooie speler hier antwoord op kunnen geven :)

* Chimera gaat nu eerst slapen... :Z

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

• Nakebod

Nakebod

Nope.

[quote]Chimera schreef op 23 februari 2003 @ 01:36:
Deze speler lijkt mij ook wel enorm gaaf, en aangezien ik 4 maart jarig ben...

Toch nog wat vraagjes:

Lijstje

1. Hoe dat precies zit weet ik niet, let ik eigenlijk nooit echt op ;) Maar houd volgens mij in dat ie niet in je 1e map (Alfabetisch) begint, maar juist bij de laatste?
2. Die 129 is de prijs zonder BTW (VAT) voor europese landen, heb idd ook ff gekeken, en als je dan besteld, en je selecteerd Nederland, krijg je 27.36 aan BTW.
3. Helemaal weg lukt niet, 1 seconde houw je altijd.
B_O_S_S schreef op 19 februari 2003 @ 23:01:
Ook wat vragen

1. De accu gaat idd wel zo een 10 uur mee, en met batterypack kom je volgens mij echt wel tegen de 22 uur, maar laten we het houden op 20 uur. Gebruik zelf alleen accu zelf, en na zo een 2, 2.5 uur per dag minimaal, is ie na 4 dagen nog niet helemaal leeg meestal (1 streepje van de 3 over) dus dan laad ik em maar op.
2. De speler zelf, die gebruik ik nooit (Paar knopjes maar), alleen de remote gebruik ik, en die is na korte gewenning makkelijk te bedienen.
3. De player, is stevig, aluminium, en nog steeds vrij licht :), remote, wel stevig (Kunstof), maar was helemaal top als de remote ook van alu was :)
4. Eerder vinger vegen :) Dus af en toe oppoetsen is noodzakelijk. Remote hangt veel aan me jas, en als ik em niet aan heb, zit ie gewoon in me jaszak.
5. Nog geen problemen, het inlezen, rond de 10/15 seconden, afhankelijk van je firmware (Oude duurt er iets langer over) en aantal nummers op cd.
6. Voordelen: Gunstige prijs
Firmware verbouwen
Strak design (En dat is vast niet persoonlijk:D),
Batterij levensduur
Nadelen: De prijs KAN een nadeel zijn, was het voor mij niet (Ok, iRiver is duurder:D)
Persoonlijk nadeeltje: Soms vind ik die remote irritant hangen, naar mijn idee had het clipje achterop andersom moeten zitten :) (Of verwisselbaar)

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Chimera schreef op 23 February 2003 @ 01:36:

Toch nog wat vraagjes:
  1. Wat bedoelt Robin hier precies mee? (komt uit de T.net MP3/CD-speler roundup)
    Ook de DCP400 begint standaard niet in de root-directory, maar plaatst net als de Havin Exonion Plus HVC 150 de MP3-bestanden die door de meeste spelers als eerste worden gespeeld helemaal achteraan in het rijtje.
Volgens mij was het zo:
Als je MP3-mappen en losse MP3tjes in de root hebt staan, dan beginnen de meeste spelers bij de losse MP3tjes in de root.

De DCP-400 begint echter bij de MP3-mappen en zet de losse MP3tjes achteraan.

Dus normale volgorde:
Root
- Orion Too ft Caitlin - Traveling.mp3
- System F - Spread Your Wings.mp3
- T-Spoon - It Takes Two.mp3
- [Map: 2 Unlimited - Trance Remixes]
- [Map: Best of Trance 2003 Part 1]
- [Map: Mariah Carey - Charmbracelet]

Afspeelvolgorde bij DCP-400:
Root
- [Map: 2 Unlimited - Trance Remixes]
- [Map: Best of Trance 2003 Part 1]
- [Map: Mariah Carey - Charmbracelet]
- Orion Too ft Caitlin - Traveling.mp3
- System F - Spread Your Wings.mp3
- T-Spoon - It Takes Two.mp3

Maar ik vind het absoluut niet storend ofzo. Eerder handig. :)

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-11 15:42
Beter! Dat is juist goed!

En ik ga toch geen losse MP3'tjes erop doen, alleen hele albums :)

Bedankt!

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Verwijderd

Ik kreeg zelfs 2 keer een read error toen ik de 2.06.01 wilde installeren.
Ik had een cd-rw gebruikt en op 10 speed gefikt.
daarna heb ik hem gebrand op 4 speed en toen ging het wel goed

is brander niet goed?(plextor 24 speed cdr, 10 speed cdrw)
dion dcp400 heeft moeite met cdrw inlezen?
pc is fokked op?

Ik heb trouwens ook iets met het display. Hij is fijn aan het spelen en oppeens komt er een lichte piep in mijn oor. wat blijkt. dat gepiep komt gelijk met de oplichten van het backlight. Niet erg dacht ik. Maar andere dag was ik mp3 aan het luisteren, licht het backlight zomaar midden in de song op. Is dat normaal?
ergens in de midden van de mp3.

ik dacht dat het bufferen was maar ik zie de cd niet draaien als ie spontaan oplicht.
btw. dat piepen is niet erg... je hoort het nauwelijks. Alleen dat spontaan oplichten van backlight is vaag.

Verwijderd

Voor de rest ben ik er heeeeeeeeeeeel erg blij mee hoor :). Dat vorige bericht kwam zo negatief over.

Verwijderd

weet iemand wat voor soort oortelefoon hierbij zit ? In deze topic staat ergens dat het een sennheiser mx-300 is. Klopt dit?

Tnx :)

• WiseGuy_NL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik kreeg er gewoon oordopjes bij van Dioneer, niets bijzonders
maar ik heb natuurlijk meteen mijn eigen Sony koptelefoon erop geplugd.
Het enige nadeel heb je dan dat je een ontzettend lang snoer hebt van je discman tot koptelefoon, omdat je er nog een afstandsbediening tussen hebt hangen.

I stuck my head out of the window and got arrested for mooning

Verwijderd

Zow, heb m ook 2x besteld bij mp3cdspeler.nl. :)
Ik zal ze volgende week wel binnen krijgen.

Heb er ook meteen sennheiser oordopjes bijgedaan.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 21:25 . Reden: typo ]

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb hem ook. Ben er heel erg tevreden over.

Voodelen:
• Goed geluid
• Goedkoop medium (CD-R/RW)
• Gelikt design
• Dun (16,5 mm) past in mijn broekzak. En nee ik heb niet zo'n gigantisch weide broek met veel te veel grote zakken, een gewone spijkerbroek.
• Backlit LCD schermpje op de AB
• Geleverd met oplaadbare NiMH batterijen
• Er zit een spiegeltje op, die je kan gebruiken om je contactlenzen in te doen :p

Nadelen
• AB is van plastic
• Bediening, ik moest voor sommige functies in de handleiding kijken.
• NiMH stick batterijen zijn moeilijk te krijgen
Sanyo Ni-MH stick batterijen passen niet, Die zijn net 1/2mm te lang

[ Voor 14% gewijzigd door Ares408 op 06-05-2003 17:20 ]

Verwijderd

Ares408 schreef op 16 April 2003 @ 14:52:
Ik heb hem ook. Ben er heel erg tevreden over.

Voodelen:
• Goed geluid
• Goedkoop medium (CD-R/RW)
• Gelikt design
• Dun (16,5 mm) past in mijn broekzak. En nee ik heb niet zo'n gigantisch weide broek met veel te veel grote zakken, een gewone spijkerbroek.
• Backlit LCD schermpje op de AB
• Geleverd met oplaadbare NiMH batterijen

Nadelen
• AB is van plastic
• Bediening, ik moest voor sommige functies in de handleiding kijken.
• NiMH stick batterijen zijn moeilijk te krijgen
Sanyo Ni-MH stick batterijen passen niet, Die zijn net 1/2mm te lang
• Shockproof is niet erg goed
• Stroomverbruik, ik haal die opgegeven 10 uur niet.
Ik ben nog geen speler tegen gekomen met een aluminium of gietijzeren afstandbediening jij wel ?

Verwijderd

Nou ik heb 'm ook binnen :). Ben erg tevreden.

2 dingen:

- Ik zou het wel handig vinden om (o.a. in de Navigation) de filenames handmatig snel te kunnen scrollen. Als bijvoorbeeld 10 nummers van "Bloodhound Gang" onder elkaar staan, kun je 10x de titel van het nummer niet zien. Je kunt dan gaan wachten op die slome scroll. (Ik weet dat je de scroll ook op 4X kan zetten, maar dat vind ik lelijk :P)
Mee eens?

- Ik vind dat het Dioneer logo te lang in beeld is bij het inschakelen. Op het moment dat het logo wordt weergeven is de speler de cd niet aan het scannen :(.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 16:33 ]

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:56
Ik ga em ook bestellen, heb me "oude" diva bijna verkocht (flash heeft als nadeel dat er geen gewone audio cds in kunnen en op vakantie kan je er niet nieuwe mp3s op zetten enzo) :)

Ik ben benieuwd :) Ik hou iig dit topic goed in de gaten.

• Vrieskist
Doodlopend topic? ik heb em inmiddels besteld ... hopelijk komt ie morgen of anders overmorgen aan :)

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Doodlopend topic? Ach ja, er valt voor mij niet zo heel erg veel meer te zeggen over dit dingetje. Ik ben er gewoon heel erg tevreden over en het lokt nog steeds heel veel 'ooohs' en 'aahs' uit als mensen 'm zien. :)

• Vrieskist
Ik heb em ook binnen :P Meteen getest, hij slaat nooit over, heeft een lekker geluidje (met sennheiser dopjes ;)) en de remote is goed te lezen en handig in gebruik :) wat wil je nog meer.

• Denhomer
  • Laatst online: 12-10 13:06

Denhomer

Doh !

Ik heb ook net 2 stuks besteld, na al de postieve posts hier en de goede scores in de shop survey heb ik het er maar op gewaagd.Ik zal binnenkort mijn bevindingen hier ook posten.

• Vrieskist
En? heb je ze al binnen? :D

Verwijderd

Ben ik mee eens , echt voor 149,- euro is het geen geld en zeker geen lomp toestel als een Rio volt 250 of iRiver IMP150....

• Denhomer

Denhomer

Doh !

Vrieskist schreef op 02 May 2003 @ 14:53:
En? heb je ze al binnen? :D
Nee nog niet, maar ik had besteld op koniginnendag, gratis verzending :)
Maar op een feestdag denk ik niet dat ze iets doen daar en 1 mei was het hier feestdag :)
Zal dus voor maandag worden hoop ik.

Edit: Vandaag maandag, niets, mailtje gestuurd, geen reply, hopelijk morgen.
Anders is er toch wel wat mis

[ Voor 15% gewijzigd door Denhomer op 05-05-2003 22:56 ]

• Denhomer

Denhomer

Doh !

Vanochtend mailtje gehad dat ze vandaag gingen toekomen :)
En hier zit ik nu :) Het ding is toegekomen :)
De speler ziet er goed en stevig uit.
De accesoires en afwerking is echt subliem voor de prijs. Het draagtasje bijvoorbeeld heeft een apart zakje erin waar je het extra battery pack kan indoen zodat het geen krassen kan maken op de speler.

Hier zijn nog enkele fotootjes (links omdat het nogal groot is) 1600*1200
Modem alert :)

www.denhomer.be/files/mp3player/1.jpg
www.denhomer.be/files/mp3player/2.jpg
www.denhomer.be/files/mp3player/3.jpg

• Vrieskist
Wederom een tevreden Dion gebruiker :D Ik heb nog niks negatiefs kunnen vinden eigelijk :D

• SanderWit
  • Niet online
Jaja....ik heb mn eerste negatieve ervaring:

na vele honderden uren gebruik drukte ik gisterochtend zoals elke ochtend als ik naar school ga op het play knopje.(snachts helemaal opgeladen). Krijg ik echt 1 duizendste van een seconde het dioneer logo te zien, en daarna de tekst "OPEN" voor ong.1 sec. TERWIJL DE CD ER GEWOON INZIT EN DE KLEP DICHT IS!! Ik dacht geen probleem, ff ander cdtjuh proberen of met extra powersurply geprobeerd, of aangesloten op de recharger.....geen positief effect. Krijg alleen maar "OPEN" te zien........ik weet zeker dat hij goed dicht zit(nee ik heb er niet per ongeluk 2 cds in gedaan:)............!HELP!

Ik heb al aan de binnekant gekeken, toen zag ik alleen aan de rechterkant één veertje, ik dacht OH MY GOD de linker is een eigen leven gaan leiden ergens in mijn lieve aparaatje....Ik op internet zoeken naar fotoŽs...blijkt er idd maar één veertje in te horen....(http://vklem.pp.ru/images/Dion-400/Dion_400_04_engine.jpg)

Ik weet zeker dat hij niet is gevallen ofzow of harde klap heeft gekregen....kan het softwarematig zijn?.........Iemand misschien hetzelfde probleem gehad? Ik ben echt bang dat het mechanische "klepje dicht" schuifje (hoe noem je dat)ofzow aan de binnenkant naar de kl*te is.

Wat moet ik nu doen? MP3spelers.nl benaderen?(holland global) Ik wacht eerst ff op jullie reacties, THANX!

• SanderWit
  • Niet online
...........Iemand?............kvoel me zo alleen in dit topic........ ;(

• Denhomer

Denhomer

Doh !

Contacteer mp3cdspeler dan gewoon, op een week heb je wel een nieuwe

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:13
*schop*

Ik ben zeer geinterreseerd in deze speler alleen ligt de homepage van dioneer er al enkele dagen uit. (www.dioneer.com)

Enig idee of dit nog invloed heeft in de toekomst kwa levering van spelers/firmware e.d.?

Ik ga deze zomer ook naar maleisie, is het verstandig om daar de deze mp3cd speler te kopen ivm de prijs en garantie?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:13
vacuumcleaner schreef op 07 juni 2003 @ 12:14:
*schop*

Ik ben zeer geinterreseerd in deze speler alleen ligt de homepage van dioneer er al enkele dagen uit. (www.dioneer.com)

Enig idee of dit nog invloed heeft in de toekomst kwa levering van spelers/firmware e.d.?

Ik ga deze zomer ook naar maleisie, is het verstandig om daar de deze mp3cd speler te kopen ivm de prijs en garantie?
Subtiel schopje en een edit:

ondersteund de dioneer 1 van deze playlisten?
*.pls ?
*.m3u ?
*.b4s ?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een nadeel gevonden, hij is erg kieskeurig wat CD's betreft. Nashua -RW's leest hij niet. Philips -R en -RW leest hij perfect.

• Nakebod

Nakebod

Nope.

vacuumcleaner schreef op 08 juni 2003 @ 13:02:
[...]

Subtiel schopje en een edit:

ondersteund de dioneer 1 van deze playlisten?
*.pls ?
*.m3u ?
*.b4s ?
Eigenlijk nog niet getest gehad, maar nadat ik dacht had deze geen support voor playlists, nog niet althans.
En of het verstandig is, op zich wel, alleen stel er is iets mis... afhankelijk van wat de prijs daar is, als die relatief laag is, zou ik de gok erop wagen, en uiteraard, daar ook goed testen, mocht je dan al een defect merken, kan je em daar direct ruilen.

En @ Ares408:
Ik heb zelf nog geen last gehad van rw's die niet te lezen zijn, en ook alle r's lezen zonder problemen, en ik wissel regelmatig van merk.
Zelfs een k*t cd-rw (Lead Data :r) die zo ongeveer geen enkele cd-rom station in de pc's hier wil lezen, kan de discman lezen ;)
Ook 90 en 99 minuten cd's leest hij, echter heb ik wel het idee dat de laadtijd zowat verdubbeld :P Nah, valt mee, maar is wel langer dan normaal

Pagina: 1 2 Laatste