Acer n10 of Dell Axim X5

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:58

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Welke Dell Axim heb jij dan de Basic of de Advanced?

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-02 17:38

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

je kunt die Acer ook bestelen bij computerpirates, kostie 239,- excl. BTW :)

En dat is dan weer iets goedkoper dan de goedkoopste op de pricewatch... :)

Ik zit nog te twijfelen, een auto of deze N10...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-02 05:04
Hoe weet je dat Dell meer firmwares uitbrengt?
De Acer is net op de markt.
Datzelfde geldt waarschijnlijk voor de accesoires, als 'ie eenmaal een tijdje op de markt is komen er wel meer van (was bij de Dell ook) en de recensies.
En de acer heeft bij lagere kosten toch meer geheugen?
Of heeft dell andere dingen beter?

(Ik blijf Dell 300 Mhz met acer vergelijken)

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
even en reactie op zwahiel. ik heb net even bij computerpirats gekeken. en bij mij staat ie er voor €223,00 ex btw. Link

bij www.beat-it.nl staat ie ook voor dezelfde prijs.

[ Voor 12% gewijzigd door TwoR op 16-05-2003 16:48 ]

• miles
Hmmmm, ik zag dat de (mini)usb poort volgens Acer ook als host usb kan worden gebruikt.
Da's natuurlijk wel interessant.
Dell kan dat zeker niet.

Blender of twor (of iemand anders natuurlijk) hebben jullie hem nu al?
En hoe is ie?

Bij Beat-it (http://www.beat-it.nl/cgi-bin/beatit.storefront) wordt is er ook een tasje verkrijgbaar.
Jammer dat er geen plaatje bijstaat, iemand elders plaatje tasje gezien. (heb al gegoogled)

[ Voor 56% gewijzigd door miles op 17-05-2003 14:51 ]

• zwahiel
  • Laatst online: 25-02 17:38

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ik zit me af te vragen of er een CF kaartje is of iets anders waarmee je je handheld in een GSM kan veranderen?

Want dat zou namelijk behoorlijk makkelijk zijn, nu kan het alleen met iPAQ's en die vind ik niet zo mooi (zowel uiterlijk als voor mijn portmonnee) :|

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb hem nog niet miles. Maar USB host zou inderdaad wel erg gaaf zijn. Betekent dat dat je er 'gewoon' USB apparaten aan kunt hangen? Ik hoopte trouwens al dat zoiets zou kunnen toen ik het apparaat vor het eerst zag. (trouwens wat mij betreft eerder een voordeel dan een nadeel dat er geen cradle bij zit, het was alleen nog mooier geweest als de USB kabel meteen charger was geweest).

Als ik hem binnen heb, hopelijk deze week en hopelijk zo snel mogelijk, dan zet ik wel even wat plaatjes neer.

En zwahiel, dat zou natuurlijk betekenen dat je een CF kaartje hebt waar je een SIM in kwijt moet kunnen. Geen idee of die dingen al bestaan voor de Acer (of in het algemeen, die dingen van HP zijn natuurlijk een beetje een geval apart met hun maffe aansluitingen enzo) Ik weet wel dat de LOOX is voorbereid voor GSM functionaliteit, dat kun je zien aan de rode en groene cirkeltjes rond de knoppen... of was het de MyPAL van ASUS?

[ Voor 32% gewijzigd door blender op 18-05-2003 00:20 ]

• miles
blender schreef op 18 mei 2003 @ 00:18:
Heb hem nog niet miles. Maar USB host zou inderdaad wel erg gaaf zijn. Betekent dat dat je er 'gewoon' USB apparaten aan kunt hangen? Ik hoopte trouwens al dat zoiets zou kunnen toen ik het apparaat vor het eerst zag. (trouwens wat mij betreft eerder een voordeel dan een nadeel dat er geen cradle bij zit, het was alleen nog mooier geweest als de USB kabel meteen charger was geweest).
USB host betekend idd dat je er een gewoon usb apparaat aan kunt hangen. Het is volgens mij echter wel een mini-usb stekker, dat brengt wellicht problemen met zich mee. (maar ik zie zeker mogelijkheden voor m'n kleine digitale camera zonder terugkijk functie en met intern geheugen, de foto's kan je dan gewoon op je acer bekijken en evt. opslaan op je geheugenkaartje :) )
De usb aansluiting van Dell is geen host aansluiting, heb wel ergens gelezen dat het wat "binnenkant" van de Dell mogelijk moet zijn de usb als host te gebruiken, er zijn dus al mensen bezig met het tweaken van hun Dell met dat doel.

Verder ben ik het trouwens helemaal met je eens wat cradle en usb charger betreft.

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sorru dat ik de USB'ers onder ons moet teleurstellen, maar lees het volgende even, gehaald van de FAQ afdeling van acer:

Can't attach a USB devices to n10

Problem:

Can I attach an USB device to my N10 Handheld?

Solution:

No, the mini USB port is only to synchronize your data from or to your computer. It doesn't support any other USB devices.

[ Voor 4% gewijzigd door bogaards op 18-05-2003 10:46 ]

• miles
He! da's jammer. Ik ga de review opzoeken waar ik het gelezen heb..........

"For synchronization, Acer have chosen not to offer a cradle with the n10: The bottom of the unit uses a mini-USB connector for syncing with a cable, and according to Acer this port also sports host functionality, although nothing was available for testing. "

Dit komt van de review van InfoSyncWorld. Ik was van deze info uitgegaan. (de n10 faq is niet super makkelijk te vinden op de Acer site..)

[ Voor 74% gewijzigd door miles op 18-05-2003 15:07 ]

• avi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-02 08:29

avi

miles schreef op 16 May 2003 @ 15:20:
Hoe weet je dat Dell meer firmwares uitbrengt?
De Acer is net op de markt.
Datzelfde geldt waarschijnlijk voor de accesoires, als 'ie eenmaal een tijdje op de markt is komen er wel meer van (was bij de Dell ook) en de recensies.
En de acer heeft bij lagere kosten toch meer geheugen?
Of heeft dell andere dingen beter?

(Ik blijf Dell 300 Mhz met acer vergelijken)
Ik heb de Dell Axim 400Mhz besteld met Wlan kaartje uiteindelijk. Ik was eerst van plan van de goedkoopste ppc te kopen met een gps compactflash kaartje en dan kwam ik uit op de Acer N10 als meest interessante pda. Ik kon hem kopen voor 275€ btw incl. (shop.crazycamel.com). Ik heb dan van kennissen de raad gekregen om zo'n ppc niet te onderschatten, en dat je het uiteindelijk voor veel meer gaat gaan gebruiken dan dat je origineel mee van plan was ... dus ben ik wat verder gaan kijken en kwam ik bij de axim x5 400mhz uit. Deze zit nu ondertussen al aan Rom update 03. Ik heb ondertussen deze axim ontvangen en ik ben blij met de aankoop. Voorlopig gebruik ik vooral pocket icq , msn , gps , pocket excel en een paar leuke games ;)
Ik moet zeggen dat ik redelijk versteld sta van de mogelijkheden die zo'n PPC je bieden.
Ik heb met mijn axim keuze ook rekening gehouden dat het mij eerder waarschijnlijk lijkt dat Dell de het PPC 2003 besturingssysteem zal aanbieden dan Acer.

Ik twijfel er niet aan dat Acer meer value for money biedt , mijn keuze is vooral een beetje uit de voegen van mijn initieel budget gegroeid tot een pda die zeer feature rijk is voor zijn geld.

• miles
Een ander besturingssysteem, gaat dat net als op de pc, kwestie van installeren en klaar?
Of moet daar ook een rom update voor plaatsvinden?

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
miles schreef op 18 May 2003 @ 21:39:
Een ander besturingssysteem, gaat dat net als op de pc, kwestie van installeren en klaar?
Of moet daar ook een rom update voor plaatsvinden?
Rom update, het werkt wel anders dan op een normale pc.

Verwijderd

http://www.handheldshop.nl/Navigatie_zg_GPSGPS_bundels.html

Hier staat een leuke aanbieding van een totaal pakket voor 550 €

Deze set bestaat uit

ACER N10 COLOR Pocket PC 300Mhz 64Mb
Rikaline 6020 CF GPS
PDA holder Universal
Autolader
64 MB SD memory
TomTom versie II Benelux Software
Standaard garantie 2 jaar bring-in.

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Mijn PDA de Acer n10 komt als het goed is morgen binnen dus dan kan ik vertellen wat ik er van vindt. ik hem bij beat-it.nl gekocht voor € 221,- ex BTW :)

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Hij komt dus vandaag niet binnen omdat ze het geld nog niet ontvangen hebben :(
Dus ik hoop nu dat het morgen wordt en anders dus overmorgen maar alst langer duurt doe ik ze wat :) want dan heb ik het weekend niks te doen ;)

• blender
  • Niet online
Ik heb gisteren mijn n10 zelf maar opgehaald. Er waren wat problemen met de levering in eerste instantie waardoor het allemaal wat langer duurde. Daarom ben ik hem zelf maar gaan halen ipv nog een dag te wachten op de postbode :P

Moet zeggen dat ik ZEEER aangenaam verrast ben. Ben al sinds gisteren aan het spelen (godzijdank was hij helemaal opgeladen, vreemd maar waar) dus ik kon in de trein al behoorlijk experimenteren. Wil nu wel zo snel mogelijk een WLAN CF kaartje :)

• Nitai
  • Laatst online: 12:12

Nitai

Live the life you love.

laat dan ook even weten hoe het afloopt met het GPS gebeuren icm de n10, ik ben erg benieuwd namelijk.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

wat voor accosoires zitten erbij
als je een acer n10 bestelt, want als ik hier kijk zie ik je dat er de volgende dingen bij krijgt, terwijl die op andere sites lijkt dat je er niks bij krijgt
Penlight Stylus
3 in 1 Stylus
USB Sync Cable
AC Adapter
Leather Cover
Car Charger
Emergency Charger

http://pda.it-target.nl/artikeldetail.asp?id=46

Verwijderd

Hey Blender, waar heb jij die Acer n10 gekocht? Ik ben ook van plan een acer te halen maar moet nog even kijken waar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 21:03 . Reden: typos ]

• miles
Ik ben ook wel benieuwd wat er standaard bijzit, pda-it is niet de goedkoopste in het rijtje, maar als er zoveel accesoires bijzitten is het misschien wel helemaal geen duurkoop. (ik wil toch sowiezo een 3 in 1 stylus)

En hoe ziet 'ie eruit, ik heb ergens gelezen dat 'ie een plastic look heeft, is dat werkelijk zo?

• blender
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 21:02:
Hey Blender, waar heb jij die Acer n10 gekocht? Ik ben ook van plan een acer te halen maar moet nog even kijken waar.
Heb hem gehaald bij PCSnel.nl. Dat ging eerst niet helemaal geweldig omdat ze wat problemen hadden om zelf het ding te krijgen maar het is uiteindelijk toch nog goed gekomen. Ze waren trouwens ook niet de allergoedkoopste maar wel goed bereikbaar (vlakbij Station Amsterdam Zuid WTC). Ik geloof dat Beat-it.nl nog net ietsje goedkoper is maar of ze hem daar wel op voorraad hebben weet ik niet.

En voor de mensen die willen weten wat er standaard bij zit:

• oplader
• kunststof hoesje (waar hij tijdens gebruik uit moet)
• USB sync kabel (volgens mij standaard, miniUSB-USB)
• boekjes (beginners guide en quick start, de echte handleiding is een PDF)
• garantiepaspoort
• CD met Outlook 2000 (altijd handig) en wat OEM software (Citrix client, PocketTV Pro, Pocket Acrobat Reader 1.0)

Dat was het wel zo'n beetje, misschien dat ik nog een keer foto's kan posten.

edit:
Oh ja, en plastic look, hmm, weet niet precies wat ze daarmee bedoelen, kijk het ding IS van plastic en dat zie je natuurlijk, maar ik vind (!) hem degelijk aanvoelen. Wellicht dat de die-hard casemodders onder ons er een keer een alu-case voor kunnen bouwen (ik hou me aanbevolen :9 )

[ Voor 13% gewijzigd door blender op 22-05-2003 14:17 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[Pocket-pc-n00b-modus]
Die Acer N10, kan toch ook IBM Microdrive aan?
Is die 300Mhz sterk genoeg om Divx af te spelen?
.. Als in: Kan ik in de trein filmpjes kijken op dat ding?
En hoe zit het met spelletjes spelen?..
[/]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
zwahiel schreef op 17 mei 2003 @ 15:42:
ik zit me af te vragen of er een CF kaartje is of iets anders waarmee je je handheld in een GSM kan veranderen?

Want dat zou namelijk behoorlijk makkelijk zijn, nu kan het alleen met iPAQ's en die vind ik niet zo mooi (zowel uiterlijk als voor mijn portmonnee) :|
Ja die zijn er:
Afbeeldingslocatie: http://www.d-d-s.nl/foto-iwexx/audiovox_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.d-d-s.nl/foto-iwexx/audiovox_1.jpg
link:
http://www.d-d-s.nl/audiovox.htm

maar die zijn ook niet zo mooi voor je portomonee! 911GT2 dacht ook dat dat een oplossing was, maar gaat toch maar weer gewoon op zoek naar een nieuwe gsm!

[ Voor 33% gewijzigd door 911GT2 op 22-05-2003 15:14 ]

• miles
Ik heb wat plaatjes van accesoires, hoe post ik dat hier?

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
miles schreef op 22 May 2003 @ 21:51:
Ik heb wat plaatjes van accesoires, hoe post ik dat hier?
typ:
[img]url van het plaatje[/img]

Da's alles 8)

• miles
911GT2 schreef op 22 mei 2003 @ 22:29:
[...]

typ:
[[url=url van het plaatje]afbeelding[/url]]

Da's alles 8)
Lukt me niet. Helaas. (heb de plaatjes via mail gekregen)

Wat gebeurt er eigenlijk met gegevens in de ppc als de batterij helemaal op is, ben je dan al je zelf toegevoegde gegevens (PIM) kwijt?

En hoe lang gaat een batterij van een ppc mee? Ik bedoel, van een telefoon is 'ie na anderhalf jaar ofzo aan vervanging toe omdat 'ie zo leeg is, hebben ppc batteijen dat ook?

Hoe vol zitten de geheugens van ppc over het algemeen nu. Ik vraag me nl. af of je het verschil tussen 32 of 64 SDRAM merkt, je kan tenslotte ook op de (Flash) kaarten opslaan. Of zie ik nu iets helemaa over het hoofd.

[ Voor 4% gewijzigd door miles op 23-05-2003 07:52 ]

Verwijderd

Weet iemand het zit met de garantie?
Op de pcsnel site zeggen ze dat de acer 1 jaar garantie heeft maar op de acer site zeggen ze dat hij 2 jaar garantie heeft.

Ik ga die pcsnel mensen maar anders even bellen.

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
op de acer heb je standaard 2 jaar garantie.

En vanavond ga ik hem op halen :) er was niemand thuis toen ze van van Gend en Loos hier geweest waren :(

Pics kan ik trouwens nog niet posten omdat mijn pa op vakantie is en die heeft de digitale camera meegenomen.

• miles
TwoR schreef op 23 May 2003 @ 15:46:

Pics kan ik trouwens nog niet posten omdat mijn pa op vakantie is en die heeft de digitale camera meegenomen.
Je kan natuurlijk wel tussen het spelen door je indrukken beschrijven. Ben heel benieuwd .

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Oke de Acer n10 is dus echt een geweldig apparaat en het overtreft mijn verwachtingen. Het enige wat ik iets minder goed vindt is de speaker die erin zit. deze kan niet heel erg hard maar opzich is dat ook niet nodig.
Ik vindt hem voor een 300 mhz erg snel en ook het video kijken gaat erg goed. Ik ben zeker erg blij met mijn keus.

Wat er standaar bij zit is het volgende:
- Oplader (netstroom)
- Beschermhoed
- USB zink kabel
- Software (op de cd staat activce inc 3.5 en die deed het niet onder winXP pro NL maar met versie 3.7 ging het goed) verder zit er nog het een en ander aan software bij dat ik nog niet bekeken heb.
- En er zit een HELE grote handleiding bij:)

Ik ben er erg tevreden over. en als je nog moet kiezen welke dan wens ik je veel succes want het is inderdaad lastig kiezen met zoveel keus.

Verwijderd

Dit is een goede site om te kijken of een gps ontvanger goed compatible is met je pda

http://www.pocketgps.co.uk/gpshardware.asp

Verwijderd

Nou ik heb gister bij eynstein mijn gps ontvanger bestelt de BC 307

En vandaag ga ik mijn acer bestellen en daarbij een autoadapter en houder
en deze bestel ik bij pdaonline

http://www.pdaonline.nl

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 10:04 ]

• miles
Ik ga zometeen denk ik toch de Dell bestellen. Hij is nu goedkoper en er worden geen bezorgkosten berekend. (opmaken voorraad voor introductie Pocket Pc 2003?)
Ik wil m'n ppc meenemen om tijdens vakantie aantekeningen te maken en zie voor m'n vakantie geen toetsenbord voor Acer verschijnen.

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-02 22:25

-TAZZ-

X

Dell heeft nu een actie 30,- korting op de Dell Axim X5 standard en 60,- korting op de Dell Axim X5 Performance. Ik heb net de Performance online besteld voor 355,- incl transport.
Het grote voordeel van de Dell tov bijv de IPaq vond ik de uitbreidingssloten voor CF en SD standaard onboard, geen jacket/sleeve. Levering 8-10 dagen. Ik ben benieuwd.
Toekomstige uitbreiding: CF GSM 'adapter'. Iemand nog tips ipv Audiovox die 911GT2 voorstelde ????

• blender
  • Niet online
miles schreef op 26 May 2003 @ 11:57:
... (opmaken voorraad voor introductie Pocket Pc 2003?)
Misschien de oudere xscales opmaken...
Ik wil m'n ppc meenemen om tijdens vakantie aantekeningen te maken en zie voor m'n vakantie geen toetsenbord voor Acer verschijnen.
Weet niet of je al eens met handschrift herkenning gewerkt hebt maar dat werkt helemaal niet verkeerd. Scheelt je toch weer het gesleep met een (opvouwbaar) toetsenbord.

• miles
Misschien de oudere xscales opmaken...
Ik dacht dat alle Dells al de 255 processors hadden.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 20:43
Ik wil dus ook een Acer N10 GPS bundel gaan halen en had nog een paar vraagjes

- is een externe antenne perse nodig in de auto ?
- is er een andere manier om stroom te krijgen behalve de aansteker ?
- is de PDA oplaadbaar in de auto ?
- Is het mogelijk om de PDA met wlan/grps uit te rusten ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Heb zelf een Acer N10 gekocht bij www.pdaonline.nl met gps, de rikaline 6020. De laadkabel is nog niet leverbaar bij Acer, maar die wordt mij in deellevering nagezonden zodra die er is.
Dan is ie dus in de auto oplaadbaar, maar nu gaat ie ook 2 uur mee en dat is voor prima, want ik rij toch geen lange afstanden.

Andere CF kaartjes brengen dus andere opties KaMiKaZe

• KaMiKaZe
maar 2 uurtjes mee :? m'n laptop doet het 4 uur op batterijen. Ik verwacht van een PDA dat ie het toch wel langer doet. Ik rijd vaak lange stukken door heel Nederland. Misschien moet ik dan toch maar kiezen voor een volwaardig navigatie systeem

Verwijderd

Als je de kabel hebt kan je onbeperkt navigeren en een volwaardig systeem zit toch ook op stroom? Met de kabel is het allemaal geen probleem..

Als ik jou was zou ik lekker een pda navigatie kopen, veel meer functionaliteit enz enz

• blender
  • Niet online
WLAN zal ik je hopelijk binnenkort meer over kunnen vertellen. Ik heb zelf een Linksys WCF12 besteld. Ben benieuwd of hij werkt met ministumbler en of ik er AP's mee kan vinden.

• john_bruin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2021
Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 21:19:
Als ik jou was zou ik lekker een pda navigatie kopen, veel meer functionaliteit enz enz
Dat PDA navigatie meer functionaliteit biedt is dus onzin. Zo hebben de meeste auto- navigatiesystemen TMC waarmee files worden aangekondigd en heeft Tomtom dit (nog) niet. Bovendien geeft PDA navigatie een boel draden-troep in je auto.

Natuurlijk kun je je PDA wel voor veel meer andere dingen gebruiken en is het goedkoper, dat zijn wel 2 goede redenen.

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:15
Binnenkort ( Midden juli ) zou ik een PDA willen aanschaffen. Hij zal vooral gebruikt worden om mp3/films af te spelen , gamen en wat dingen bij te houden ( agenda , inkomsten , enz ... ) is dan de n10 goed genoeg ? en is hij snel genoeg voor films ? kan iemand ook al zeggen hoelang hij meegaat als hij opgeladen is . Alvast bedankt

ps : zou het mogelijk kunnen zijn om wat foto's te plaatsen ? ( doos , inhoud , pda ? )

[ Voor 13% gewijzigd door Theebag op 28-05-2003 18:29 ]

Verwijderd

ik had vandaag mijn spullen verwacht, maar die KUT TPG POST IS WEER SUPER LANGZAAM en nu krijg ik mijn acer vrijdag en hetzelfde met cf gps ontvanger

Verwijderd

John_Bruin schreef op 28 May 2003 @ 16:10:
[...]

Natuurlijk kun je je PDA wel voor veel meer andere dingen gebruiken en is het goedkoper, dat zijn wel 2 goede redenen.
Dat is dus wat ik ook bedoelde..

Verwijderd

is het nou al duidelijk welke ppc over kunnen naar 2003

• miles
Ergens gelezen dat 2003 op 23 juni gelanceerd wordt en dat je er min 48 mb voor moet hebben.

• blender
  • Niet online
Kan iemand me dan ook vertellen of er verschil is tussen PocketPC 2003 en WinCE .NET die er ook alweer in 3 smaken lijkt te zijn, 4.0 4.1 en 4.2

De Acer houdt het hier bijna 11 uur uit voordat hij echt aan de lader moet, maar hij is dan wel weer supersnel opgeladen, je ziet het % omhoog vliegen als hij aan het sap hangt.

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Tja ik heb de Acer n10 nu een poosje en hij bevalt mij echt prima je kan hem ongeveer 10 uur actief gebruiken en als je het backlight iets minder vel zet nog veel langer. Het opladen gaat enorm snel.
Wat er bij zit is niet erg veel. een hoesje waar die in kan(je moet hem er dan wel uithalen om hem te gebruiken) er zit een (te korte :( ) usb kabel bij ik denk een meter. En een oplader en ook die vink aan de korte kant ik denk ook een meter ofzo.
Verder zit er nog een boek(handleiding) bij maar deze heb ik nog niet open gehad. Ook zit er een cd bij met ActiveSync 3.5 en nog wat andere proggies waaronder Outlook 2000 + serial. Bij mij deed active sync 3.5 het niet en toen ik er de nieuwste versie 3.7 opgezet heb deed ie het wel.

Filmpjes kijken gaat perfect op de n10 en ook Excel en Word wil er prima op. Agenda en alle andere outlook toepassingen zijn natuurlijk ook aanwezig.
Het enige nadeel van de n10 is denk ik dat het geluiden opnemen wel een erg brakke kwaliteit heeft. Het afspelen van geluiden muziek ect. kan wel goed maar ik zou er een hoofdtelefoon op aan sluiten voor beter geluid.

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring met de acer n10 in samenwerking met een CF GPS card.
Want ik overweeg deze te kopen.
Maar ik twijfel tussen de Acer en de Dell :? . Ze zijn ongeveer even duur alleen Norrod heeft nu een aanbieding in Emmen. En dat maakt deze aantrekkelijker.

Dusszzzz

• KaMiKaZe
Ik heb de N10 net vandaag besteld, ik krijg em denk ik dinsdag of woensdag binnen. Nog geen GPS shit ofzow erbij gekocht. Daar wacht ik nog ff mee .

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08-2025
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 22:28:
is het nou al duidelijk welke ppc over kunnen naar 2003
Ik heb dell net gemailt:
Met de aankomende release van Microsoft Pocket PC 2003 was ik benieuwd of Dell dit ook als update gaat leveren voor de Axim X5. Zo ja, dan zou ik graag willen weten of deze ook voor de Standard versie geldt. Dit vanwege het feit dat de ROM-grootte van de Standard 32mb is, en de Advanced 48mb. Daarnaast wil ik ook graag weten of er kosten aan de update zullen zijn verbonden, of dat hij gratis ter download wordt aangeboden.
Antwoord post ik wel zodra ik hem ontvang...

• ZGearloose
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 08:48
Ik heb bij eynstein de N10 met GPSset besteld en werk er sinds een week mee:) en het draait als een zonnetje.

Set bestaat uit:
-Acer N10
-C/F GPS module bc-307
-extra externe antenne
-256MB S/D kaart
-Auto lader (de ASUS a600 lader die ze hebben aangepast _/-\o_ )
-Tom tom 2 Benelux

De N10 laadt onzettend snel, beeld opbouw is ook snel en display is nog prima af te lezen in de volle zon.( ja uiteraard wordt het minder als in het donker;)
Wel heb ik er de externe antenne bij gedaan omdat er, zoals nu ook blijkt, veel meer en sneller satellieten gevonden worden in de auto. (2 tot 3 tegen over nu 8 tot 10)
Wel moet ik zeggen dat ik de USB snelheid erg traag vind. Komt ongeveer op de 50KB/s en dit moet toch sneller kunnen:? USB 1.1 in zijn traagste vorm (lowspeed) is toch al minimaal +/_ 170KB/s als ik mij niet vergis.

Weet iemand hier meer van?

• blender
  • Niet online
gizzmo4u schreef op 10 juni 2003 @ 16:46:
[...] Wel moet ik zeggen dat ik de USB snelheid erg traag vind. Komt ongeveer op de 50KB/s en dit moet toch sneller kunnen:? USB 1.1 in zijn traagste vorm (lowspeed) is toch al minimaal +/_ 170KB/s als ik mij niet vergis.

Nee maar dat was mij ook al opgevallen. Ik heb er een Apacer 6-in-1 cardreader bij gekocht, dat gaat echt supersnel. Het interne geheugen gebruik ik toch alleen voor progs, agenda en dat soort shit. Mp3's enzo gaan op een CF kaartje.

• ZGearloose
hmm wel jammer maar dat ga ik dan ook maar aanschaffen...cardreadertje thx for de tipppp..

Verwijderd

Het zijn beiden klonen, er is weinig verschil. Zowel Acer als Dell laten ze maken in dezelfde grijze productiehallen. Zij hebben alleen het alleenrecht op hun plastic buitenkantje. Indien je een koele handheld wilt, neem dan een iPaq, Palm of een Toshiba. http://www.hardware.nl/vergelijkvoor alle "echte" modellen.

[ Voor 32% gewijzigd door kmf op 16-06-2003 00:05 ]

• ZGearloose
Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 20:43:
Het zijn beiden klonen, er is weinig verschil. Zowel Acer als Dell laten ze maken in dezelfde grijze productiehallen. Zij hebben alleen het alleenrecht op hun plastic buitenkantje. Indien je een koele handheld wilt, neem dan een iPaq, Palm of een Toshiba. http://www.hardware.nl/vergelijkvoor alle "echte" modellen.
..of als je natuurlijk veel zwart geld hebt en dat wit moet wassen dan is een duurdere die hetzelfde of minder kan ook een goede keus :z

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02 09:19
illuware schreef op 08 juni 2003 @ 14:45:
[...]
Antwoord post ik wel zodra ik hem ontvang...
Heb je al antwoord gekregen? :)

• Marten
|orion schreef op 16 juni 2003 @ 13:23:
[...]
Heb je al antwoord gekregen? :)
Nee :'( Foei Dell >:)

Zijn er trouwens al hoesjes voor die Acer?

[ Voor 16% gewijzigd door Marten op 16-06-2003 13:41 ]

• frim
  • Niet online
Volgens de website zit die er standaard bij ;)

• Marten
frim schreef op 16 juni 2003 @ 14:27:
Volgens de website zit die er standaard bij ;)
Kan iemand een fototje maken?

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:01

Beaves

Usque ad Finem

speedme schreef op 13 May 2003 @ 09:19:
- 2 year carry-in warrenty Acer en 1 year next business day warrenty Dell -> zul je net zien dat het kreng na 1,5 jaar kapot gaat.
Bij Dell kan je zelf meestal de garantie kiezen, als je een jaar extra wilt tegen weinig meer kosten kan je bijvoorbeeld voor 2 jaar kiezen maar dan zonder next-buisiness day, want dat kost erg veel geld.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:17
gizzmo4u schreef op 10 June 2003 @ 16:46:
Wel moet ik zeggen dat ik de USB snelheid erg traag vind. Komt ongeveer op de 50KB/s en dit moet toch sneller kunnen:? USB 1.1 in zijn traagste vorm (lowspeed) is toch al minimaal +/_ 170KB/s als ik mij niet vergis.

Ik heb op usenet gelezen dat er een firmware update voor de N10 uitgebracht is welke o.a. de ActiveSync snelheid zou moeten verbeteren.

Ik heb ROM version 1.00.07, bij Acer kan ik 1.00.11 downloaden... heeft iemand dit al gedaan? Ervaringen?

• blender
  • Niet online
Nee, maar heb je links naar de usenet posting en naar de plek waar je die 1.00.11 kunt downloaden?

• blender
  • Niet online
Interessant. Helemaal onderaan die posts wordt nog iets gezegd over Mobile 2003. Als Acer zelf geen update voor Mobile 2003 uitbrengt, zou je dan bij Microsoft zelf Mobile 2003 kunnen kopen en met de flashtool je n10 kunnen upgraden?

• catchingfire
Hmmm er staat ook nog een Service Pack voor de N10 op die site...

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 22:03
Heeft iemand al gekeken naar de Asus A620: voor het geld een erg leuk ding.
Mischienw el te vergelijken met de Acer en Dell, maar dan iets duurder, maar meer mogelijkheden.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
gizzmo4u schreef op 10 juni 2003 @ 16:46:

-C/F GPS module bc-307
-extra externe antenne

Wel heb ik er de externe antenne bij gedaan omdat er, zoals nu ook blijkt, veel meer en sneller satellieten gevonden worden in de auto. (2 tot 3 tegen over nu 8 tot 10)
He mag ik vragen welke dat is? Als ik het goed begrijp heb je een GPS module + een extra optionele externe antenne gekocht?

Waarom niet gelijk deze?:
http://www.eynstein.nl/a/2864.html
Compact Flash GPS antenne
€157.45 incl. BTW
Omschrijving: Pretec Compact Flash GPS antenne. Wordt geleverd met extra externe antenne, buidel en driver cd!
Werkt in al onze PDA's! Zie voor een uitgebreide specificatie-omschrijving de website van Pretec!
Ik wil nl ook 1 aanschaffen :)

Verwijderd

Heeft iemand de acer al icm GPS?

• catchingfire
Enkele vrienden van me wel ja. Ik als het goed is begin volgende week.

(nog niemand de ROM update gedraaid??)

Verwijderd

Kun je aangeven welke gps recievers die gebruiken?

• catchingfire
Iets met een "6020" in het typenummer. Dat is geloof ik algemeen bekend, merk weet ik zo even niet uit m'n hoofd. Die werkt in ieder geval perfekt.

Het is een CF-kaart met een zwarte "halve bol" erop, en een rood LEDje. Er zit een RF-aansluiting voor een externe antenne op (die heb ik er al bijbesteld).

Verwijderd

catchingfire schreef op 10 juli 2003 @ 08:29:
Iets met een "6020" in het typenummer. Dat is geloof ik algemeen bekend, merk weet ik zo even niet uit m'n hoofd. Die werkt in ieder geval perfekt.

Het is een CF-kaart met een zwarte "halve bol" erop, en een rood LEDje. Er zit een RF-aansluiting voor een externe antenne op (die heb ik er al bijbesteld).
Is waarschijnlijk een Rikalin, die heb zelf ook gekocht, zat trouwens al een externe antenne bij.

• catchingfire
Ja, ik geloof dat het die is, weet het niet zeker. Heb jij 'm al???

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:03

RKD

Ok dan hiero ff een stukje van mij over deze PDA :

Ik had een Toshiba e330 besteld bij de Dynabyte voor € 219,- deze was helaas niet meer leverbaar. Daarom mocht ik de Acer N10 meenemen voor dezelfde prijs :) :) , tot zover mijn aankoop verhaaltje.

Iemand vroeg net om pics van het tasje wat er bij zit dus bij deze :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pda1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pda2.JPG

En omdat we nu toch bezig zijn gelijk nog maar even wat gewone plaatjes van de pda in actie :

Het today scherm :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pda3.JPG

Windows Media Player :
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pda4.JPG

P.S. Puntje voor degene die het liedje raad ;)

En hier nog 1-tje met de pen ernaast :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pda5.JPG

Sorry voor de brakke pics maar mijn webcam is niet beter :(

Mijn ervaringen tot nu toe ?

Zoals al gezegd het synchroniseren (vooral oversturen mp3's) duurt wel lang. Ook vind ik soms dat het scherm wat ongevoelig is.
Maar als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding zit je naar mijn mening met deze PDA heel erg goed.

iRacing Profiel

Verwijderd

-foutje-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 21:35 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:13

JT

VETAK y0

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• |orion
Ik las in de review van infosyncworld dat er een ruis in de speaker en koptelefoon zit. In hoeverre is dit waar of mierenmisbruik? Ik wil mijn toekomstige PPC gaan gebruiken voor de gebruikelijke lijst (PIM, mp3/ogg, film, etc) en dan wil ik natuurlijk wel een meer dan redelijke geluidsweergave hebben :)

• |orion
|orion schreef op 18 July 2003 @ 23:35:
Ik las in de review van infosyncworld dat er een ruis in de speaker en koptelefoon zit. In hoeverre is dit waar of mierenmisbruik? Ik wil mijn toekomstige PPC gaan gebruiken voor de gebruikelijke lijst (PIM, mp3/ogg, film, etc) en dan wil ik natuurlijk wel een meer dan redelijke geluidsweergave hebben :)
*schop* O-)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:40
Ik las eerder in dit topic dat het geluid uit het speakertje van de Acer N10 niet zo hard kan. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben als je hem voor GPS navigatie gebruikt? Is het geluid luid genoeg om het te kunnen horen als je met 120 km/u in een dieseltje over de snelweg heen 'raast'?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Ik zat ook een tijdje te twijfelen tussen beide (ik heb besloten er geen te kopen voorlopig though)...Bij Vi-Computers (voormalig Vobis) bij mij in de buurt kost de Acer N10 299,- incl. Even duur als de Axim + verzendkosten dus. Ik zou echter (ook al heeft de Axim langere levertijd) voor de Axim gaan. Waarom:

- Alhoewel de Acer wat meer geheugen heeft, gebruik je in de praktijk toch gewoon SD memory cards die weinig kosten.

- De Acer heeft GEEN verwisselbare accu, en dat is mijn grootste complaint. Je weet dat accu's na een aantal jaren kuren gaan vertonen en de gebruiksduur dus verkort. De Axim heeft gewoon verwisselbare (en ook nog een High-capacity accu die leverbaar is) accu's, dus je mocht je accu gaar worden dan koop je gewoon een nieuwe. Ook is het handig op vakantie dat je een extra accu mee kunt nemen.

- Dell heeft Pocket PC 2003 al (ja er zit een bug in, maar dat wordt vast wel gefixed).

- De Acer N10 heeft zacht geluid..

En de Dell heeft gewoon een mooier uiterlijk, maar het belangrijkste is toch wel dat de Acer geen verwisselbare accu's heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 21:49 ]

• blender
  • Niet online
Heb zelf de Acer en ben er meer dan tevreden over. Hoe het zit met geluid voor GPS weet ik niet maar heb er al vaker klachten over gehoord. Ook over iPAQs trouwens. Heeft zo'n GPS cradle niet gewoon een stekkertje dat je in de hoofdtelefoonuitgang (3x woordwaarde) van je PDA kunt stoppen?

Verwijderd

Hoi,

Ik heb zelf de acer N10. Ik ben meer dan tevreden. Wat doe ik er op.

1. Mame emulatie (MameCE) werkt perfect
2. Super nitendo Emulator (snes)
3. Heb camera (compact Flash Flycam 1.3 megapixel.
4. Divx kijken (ik heb microdrive 1 gig)
5. MP3 speler.

Ik heb zelf romupdate gedaan. Ging makkelijk en snelheid van active sync is inderdaad omhoog gegaan.

Overclocken van processor dmv Hacketmaster werkt ook goed.

IK heb ook tombraider op PDA en dat werkt ook.

Kortom een superspeeltje.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik vind het processor-gebeuren rond deze twee PDA's wel erg ingewikkeld.

De Dell Axim X5's hebben volgens vele websites/forum-replies oorspronkelijk de PXA250, maar latere versies schijnen de PXA255 te hebben.

De PXA250 is stukken trager dan de PXA255. Een 300 MHz PXA255 schijnt sneller te zijn dan een 400 MHz PXA250. Dit kan betekenen dat ze Acer n10 met de PXA255 sneller is dan iedere Dell Axim X5 met een PXA250, ook de 400 MHz-versie!!

De latere Axims schijnen echter wel de PXA255 te hebben. Dit neemt een voordeel van de Acer weg, maar zo simpel ligt het ook weer niet. Het schijnt namelijk zo te wezen dat de vernieuwingen van de PXA255 slechts deels benut kunnen worden, omdat de Dell Axim X5 ontworpen is op de PXA250. Zo wordt bijvoorbeeld geen gebruik gemaakt van de verdubbelde FSB (100 MHz PXA250 -> 200 MHz PXA255).

De Acer n10 heeft zeker een PXA255. Maar gebruikt deze wel optimaal deze processor? Lijkt mij haast wel, omdat de Acer n10 altijd al een PXA255 heeft gehad, en dus ook gewoon snel geheugen heeft dat de snelle FSB volledig kan benutten. Als dat zo is, dan zal de Acer n10 minimaal net zo snel is als de eenvoudigste Dell Axim, waarschijnlijk sneller.

Hoe het zit met de dure Dell Axim, de 400 MHz-versie, is mij helemaal niet duidelijk. Als de 400 MHz versie een PXA250 is, dan zal de 300 MHz processor van de Acer n10 in veel gevallen gewoon sneller zijn. Als het een PXA255 is, heb ik geen idee hoe de verhoudingen liggen, aangezien niet duidelijk is welke vernieuwingen van de PXA255 ook werkelijk benut worden.

Bovenstaande informatie heb ik verzameld door te zoeken op verschillende forums, op het www en de sites van de fabrikanten. Het blijft echter vaag en speculatief, wat vooral komt doordat Dell nauwelijks info geeft (op de site is niet eens te vinden of de Axims nou een PXA250 of een PXA255 hebben).

Misschien kan iemand wat meer licht scheppen in deze duisternis?

• SvMp
  • Niet online
Iets anders met betrekking tot de vergelijking van deze twee PDA's en de toekomst:

Duidelijk is dat beide PDA's voorzien kunnen worden, en in de toekomst standaard voorzien zullen worden, van Windows Mobile 2003. Huidige bezitters van een van de PDA's met Pocket PC 2002, kunnen een upgrade bestellen. Maar hoe zal het gaan met toekomstige upgrades van ROMs met Windows Mobile 2003? Het OS is nog erg nieuw, en er zullen zeker nog bugs zijn, die uiteraard opgelost moeten worden.

Dell brengt veelvuldig updates uit voor produkten, dat is bijvoorbeeld te zien aan de hoeveelheid BIOS-updates voor hun PC's en laptops. Een goede zaak vind ik, ze blijven ondersteunen. Met Acer heb ik op dit gebied geen ervaring. Maar ik vind het wel een overweging bij de keuze tussen deze twee, want je wilt eventuele problemen in de toekomst opgelost hebben :)

• blender
  • Niet online
Ik heb mijn Acer al een keer geflashed. Ben toen van 1.00.07 naar 1.00.11 gegaan. Dat heeft er in elk geval voor gezorgd dat de datatransferrate tussen de PDA en de computer ontzettend veel sneller is geworden. Syncen van items gaat ook heel veel sneller. Verder springt de Acer niet meer aan als je een kaart in je CF slot doet (Dat was eerder wel zo) maar misschien was dat wel een setting bedenk ik nu :) zal ik nog eens ff nakijken.

• SvMp
  • Niet online
Nog een vraag van mij over deze twee PDA's, vragen met betrekking tot geluid:

Ik overweeg een PDA te nemen, maar deze ga ik dan ook als MP3-speler gebruiken. Met die memory-slots is dat niet zo moeilijk.

1. Wat is de kwaliteit van het geluid van MP3 en andere audio met goede oordopjes?

In een review van de Acer N10 las ik dat het geluid nogal zacht is. Geldt dit ook voor geluid via de oordopjes?

2. De mediaplayer vind ik niet zo handig voor MP3. Zijn er goede en gratis alternatieven voor MP3, of zit er een goede MP3-speler in het meegeleverde softwarepakket?

3. Hoe "geschikt" is het apparaat om als MP3-speler te dienen?

- De Acer N10 heeft een hold-knopje om de andere knoppen te blokkeren, voor als de PDA in je zak zit. Werkt dit goed? Heeft de Dell Axim dit ook?

- Hebben de PDA's een uitsparing voor de hoofdtelefoon in het meegeleverde hoesje?

- Zijn er andere features of voordelen die de PDA geschikt maken als zak-MP3-speler voor onderweg?

• blender
  • Niet online
1. Nope, ik heb prima geluid, van de equilizer van Winampaq moet je je niet veel voorstellen, ik kreeg meteen een vette brom maar dat kan ook aan de dopjes liggen.
2. Uh, ja, WinAmPAQ dus, gewoon winamp maar dan voor PPC2002, en er zijn er nog veel meer te downloaden.
3. Ik vind hem heel erg geschikt. Als je hem op HOLD zegt dan springt je beeldscherm uit en kun je hem in het hoesje doen. Je kunt dan nog prima je oordopjes erin doen.

my 2 cents, van de AXIM weet ik niets.. :)

• Nitai
  • Laatst online: 12:12

Nitai

Live the life you love.

k, ik heb de Acer N10 besteld na veel twijfelen tussen deze en de Axim. Ik ben toch maar gevallen voor de prijs :) Ik ben benieuwd! Volgende maand dan maar een CF GPS + autoladertje halen, alles in een keer is een beetje teveel van het goede.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Wat een toeval vandaag ook net de knoop doorgehakt dat het de Acer n10 gaat worden.. Alleen ik wacht nog heel even totdat ik al het geld heb voor de PDA + GPS set. Volgens mij baal ik anders alleen maar dat ik nog niet kan GPSen :P

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 19:01
Ik heb voor de Axim X5 Basic gekozen, omdat:

- Voor mij een stuk goedkoper (mee laten nemen uit Amerika, kost 150 euro)
- Degelijkere uitstraling
- Kleiner (wel iets maar toch :))
- Upgrade naar Windows Mobile 2003 zeker en niet al te duur
- Ik wist zeker dat ie met een PXA255 geleverd werd (in Amerika zijn ze er snel bij)
- Dell service & support (voornamelijk voor leverbaarheid onderdelen als accu in de toekomst)

Dat was het wel :). Hij bevalt echt prima tot nu toe, niets te klagen dus :D

• ZGearloose
Red devil schreef op 08 July 2003 @ 22:08:
[...]

He mag ik vragen welke dat is? Als ik het goed begrijp heb je een GPS module + een extra optionele externe antenne gekocht?

Waarom niet gelijk deze?:
http://www.eynstein.nl/a/2864.html

[...]

Ik wil nl ook 1 aanschaffen :)
Dit heb ik gedaan omdat ik eerst "ff wilde chekkuh" of het in de auto ook met alleen de cf gps module werkt. Kwam er al gauw achter dat de extra antenne toch al gauw rond de 8 a 10 sattelieten op levert en anders 3 a 4. Darom heb ik dus later de extra externe antenne erbij gekocht

Het geluid uit het speakertje is te zacht voor in de auto als je de ramen open hebt en de radio aan. Dit hebben Ipaqs trouwens ook.

Overigens als mp3 speler super geluid met een oortelefoon. Ik gebruik Pocketmusic van www.pocketmind.com en is nog gratis ook.

Ook draai ik 1.00.11 en het werkt prima. Update was geen enkel probleem. Middels het usb kabeltje gegaan van versie 1.007 naar 1.00.11. Ik moet wel zeggen dat ik echter geen noemenswaardige verschillen merk :?

Overigens voor de liefhebbers van WINDOWS MOBILE 2003 dit is middels een aanvraag formulier bij Acer te bestellen voor 26 dollars als je je pda hebt gekocht tussen 23 mei en 23 september 2003 ;)

Ben met tomtom net terug van Frankrijk en ben nog nooit zo relaxed door Parijs gereden _/-\o_ ik draai versie 2.05 van tomtom en heb de kaart van Frankrijk op een 256MB sd card staan...

Verder nog iemand vragen ...you're welcome :*)

[ Voor 17% gewijzigd door ZGearloose op 15-08-2003 17:19 ]

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 20:16

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Ik ben me 's in dat PDA gebeuren gaan verdiepen en ben tot de conclusie gekomen dat het eigenlijk wel erg handige dingen zijn :*) ik ga er ook maar eentje aanschaffen binnenkort.

Ik zit nu dus na lang zoeken ook erg te twijfelen tussen de n10 en de X5.
Beide (basis)modellen zijn ongeveer even duur dus daar ligt het niet aan. Ik maak me bij de Acer zorgen over de niet verwisselbare accu. Daarnaast heeft de Acer net weer wat betere specs (meer geheugen, lichter, hoesje, goedkopere accesoires). De Dell scoort weer beter in de meeste reviews die ik heb gelezen, en dat wil ook vaak wel wat zeggen. En daarnaast heb ik ook wel goede ervaringen met Dell, en heeft het ook wel wat meer uitstraling vind ik, wat oa. de restwaarde weer ten goede komt :)

Dus ik weet het eigenlijk niet meer :+

Hebben jullie nog goede argumenten om me over de Acer danwel Dell streep te trekken ?

• Grinder
Nahja ik heb sinds vrijdag de Acer, erg leuk ding :D Batterij gaat volgens mij wel lang mee, maar ja hij heeft het wel zwaar te verduren iemand die bijna 24uur nu op hem zit te drukken ... Dus dat kan ik nog niet helemaal met zekerheid zeggen.

Tja, goed scherm, goed hoesje en mooi design. Ben er erg tevreden mee :D Maar ja voorderest kan ik natuurlijk nog niet een echt oordeel vellen na 3 dagen, ik weet wel dat het zeker geen miskoop is geweest om eindelijk mijn oude psion te vervangen.

Het is mijn 1e PDA, altijd beetje onwennig ertegenaan gekeken dat er geen toetsenbordje bijzit zoals op de PSION. Maar het went heel snel met een stylus.. En tomtom draaien als navigatie werkt ook PERFECT!

Maar ja zoals ik al zei, ik heb geen ervaring met de Dell. Maar wat mij over de streep trok was oa het geheugen van de acer. Ik zou er wel zowiezo extra geheugen bijnemen in de vorm van SD of CF, zeker als je tomtom + kaart installeert is je geheugen zo maar vol.

Goede informatie site met forum trouwens:

www.pocketpcclub.nl

• blender
  • Niet online
Nog even een tipje misschien. Ik kwam er zelf achter dat mijn schermpje na een paar dagen al een paar krassen had. Of dat nou komt/kwam doordat mijn stylus niet helemaal glad is weet ik niet precies maar het irriteerde me wel een beetje. Wat ik nu heb gedaan is niet die belachelijk dure screen protectors gekocht maar gewoon een transparant (overhead sheet) net iets groter geknipt dan het zichtbare schermpje. Dat heb ik tussen het scherm en de behuizing gestopt (gaat vrij makkelijk) en daar maak ik nu mijn krassen op. Het gaat wel een stuk sneller dan op het schermpje zelf maar dat is dan ook veel harder natuurlijk. Voordeel is dat het bijna niets kost en als er teveel krassen op je protector zitten knip je gewoon een nieuwe.

• Grinder
Ik heb net Vrijdag uit Hongkong mijn Brando screenprotector ontvangen. Deze is volledige hergebruikbaar en afwasbaar. Tevens verminderd hij perfect allemaal weerspiegelingen etc!

12 US Dollar INC verzending, ja het was werkelijk geen geld.

Iedereen op pocketpcclub vind die dingen perfect en ik sluit me daar ook bij aan.

• blender
  • Niet online
Is zo'n ding ook krasvast of slijt hij wel met de tijd?

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
miles schreef op 18 May 2003 @ 10:15:
[...]

USB host betekend idd dat je er een gewoon usb apparaat aan kunt hangen. Het is volgens mij echter wel een mini-usb stekker, dat brengt wellicht problemen met zich mee. (maar ik zie zeker mogelijkheden voor m'n kleine digitale camera zonder terugkijk functie en met intern geheugen, de foto's kan je dan gewoon op je acer bekijken en evt. opslaan op je geheugenkaartje :) )
De usb aansluiting van Dell is geen host aansluiting, heb wel ergens gelezen dat het wat "binnenkant" van de Dell mogelijk moet zijn de usb als host te gebruiken, er zijn dus al mensen bezig met het tweaken van hun Dell met dat doel.
Met USB-host bedoelen ze niet dat er, hetzij aan een mini-USB-stekkertje (ooit gezien?), hetzij aan een normale USB-poort apparaten kunnen worden gehangen. Je hebt USB-hosting nodig om bijvoorbeeld een GPS-ontvanger, toetsenbord of andere uitbreiding aan de synchronisatiepoort te hangen. Dat de Acer n10 dit niet heeft, betekent dat het alleen via het CF-slot uit te breiden is met een GPS-ontvanger.

Dit geldt ook voor de iPAQ 19xx-serie, maar niet voor de Dell Axim
Pagina: 1 2 Laatste