(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Michael Knight w8 nog steeds op een plaatje van BOOTVIS
Verwijderd
(w2k logon en dan nog es een novell logon)
zwaar K
Verwijderd
wooley schreef op 11 May 2003 @ 21:00:
Atari 800xl<1 sec,Atari 1040ST <1sec,AMD 1800XP PC met netwerk en raid 1min win 98se
Ik heb deze vraag ook aan de winkel gesteld... Daar zei de verkoper dat het komt doordat alleen onboard is... geen driver conflicten tijdens het opstarten maar alleen in 1 BIOS paket vandaar dat het snel opstart.
Verwijderd
Specs:
- AMD Xp 2400+ @ 2GHz
- Leadtek K7NCR18D
- ATi Radeon 9700 128 MB
- 512 MB werkgeheugen Infineon(2*256 Dual Channel
- Maxtor 80 GB 8 MB cache HDD
- DVD - speler LG 16*48
- Brander Lite-On 48*24*48
- Labtec spin 60
- Chieftec DX-01SLD
- AOC diamontron monitor
Ik doe er (net zoals topicstarter) ook 11 seconden over...niet slecht als ik sommige mensen met >2min zie!
Verwijderd
Na bootvis en diverse opschoningen weer 50seconden, Maar er zijn véél proggies op allebei de bakken geinstalleerdVerwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 19:45:
2minuten preciesHet is welles 40-50seconden geweest maar er is veel geinstalleerd en hij moet ook nog me 2e IDE controller vinden...en tijdens het booten doet ie ook nog eens 20seconden niks
mjah primairy hdd is maar een 20gig 5400rpm word 80/120gig 7200rpm 8mb cache ffe sparen
edit: me 2e bak doet er ongeveer 50seconden over
Deze persoon heeft ook een >>>K7N<<< mobo... misschien dat het daaraan ligt.Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 18:23:
Hmmm... ik vul het rijtje nog maar ff aan.
Specs:
- AMD Xp 2400+ @ 2GHz
- Leadtek K7NCR18D
- ATi Radeon 9700 128 MB
- 512 MB werkgeheugen Infineon(2*256 Dual Channel)
- DVD - speler LG 16*48
- Labtec spin 60
- Chieftec DX-01SLD
- AOC diamontron monitor
Ik doe er (net zoals topicstarter) ook 11 seconden over...niet slecht als ik sommige mensen met >2min zie!
Hij start net als mij op in 11 seconden.
mijn mobo (k7n2g-ilsr)
Als wij het mogen aanschouwen zul je de hemel in geprezen worden... Je hebt bereikt wat velen niet bereikt hebben...
Ik doe er met een P3.06 met 512 DDR al langer over, heb geen zin om op te meten nu, eMule gaat nu net lekker (
Oh btw, als je een screenie maakt, doe dan van het héle scherm en doe dan even thumbnail. Niet dat ik jou niet vertrouw, maar er zijn vaak genoeg gesoepte afbeeldingen naar voren gekomen.
[ Voor 20% gewijzigd door internetinfo op 13-05-2003 19:35 ]

WinXP Pro erop...en nog wat Security zooi...en dat ding is niet voouit te branden..
Verwijderd
P4 1.8GHz
512 SDRam Pc133
120GB Seagate 7200 + 80GB Seagate 5400
Geforce3 Ti 200
Soltek 75FRN-L
2 x 256 mb Kingston Hyper X
1700XP@2300XP
leuk detail: geen blauw balkje! in het opstartscherm, alleen de witte omlijsting er voor 1/weinigste van een seconde zichtbaar.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
En k heb het ook met stopwatch gemeten waar echt 11 seconden uit kwam... exclusief intikken van wachtwoorden.
btw: Ik leen een webcam van een vriend. en sluit deze op mijn andere pc aan waarmee ik video opnames kan maken.
Ehh........gozer dan heb je waarschijnlijk iets fout gedaan want als je 2*256 MB RAM in Dual-Channel doet heb je 1Gig aan RAM als het goed isVerwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 18:23:
Hmmm... ik vul het rijtje nog maar ff aan.
Specs:
- AMD Xp 2400+ @ 2GHz
- Leadtek K7NCR18D
- ATi Radeon 9700 128 MB
- 512 MB werkgeheugen Infineon(2*256 Dual Channel)
- DVD - speler LG 16*48
- Labtec spin 60
- Chieftec DX-01SLD
- AOC diamontron monitor
Iemand die dit kan bevestigen
OffTopic sorry
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Nee, natuurlijk niet, je theoretische bandbreedte is 2x zo groot in de praktijk is dit veel minder maar wel meer dan single channel.Ehh........gozer dan heb je waarschijnlijk iets fout gedaan want als je 2*256 MB RAM in Dual-Channel doet heb je 1Gig aan RAM als het goed is
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
heeft iemand enig idee wat de driver "mrxsmb" inhoudt? die slorpt namelijk 28 seconden van me boottime op.
specs:
AMD Duron 800@900
256mb RAM
WD 200AB (20gb)
3com 3C900B COMBO
[ Voor 4% gewijzigd door mjszwo op 13-05-2003 22:10 ]
HuhVerwijderd schreef op 13 May 2003 @ 19:48:
Ok bij mij werkt bootvis via winmsdos daar kan ik geen printscreen van maken en bovendien als mijn computer is opgestart... verschijnt het automatisch in beeld... waarna een paar seconden het beeld weer verdwijnd
En k heb het ook met stopwatch gemeten waar echt 11 seconden uit kwam... exclusief intikken van wachtwoorden.
btw: Ik leen een webcam van een vriend. en sluit deze op mijn andere pc aan waarmee ik video opnames kan maken.
Bootvis onder winmsdos
De opstarttijd verschijnt automatisch en jij kan niet binnen een paar secs op Print Screen drukken
Sorry, maar ik geloof er geen bal van.
Verwijderd
Dat heeft te maken met remote connections, printer sharen enzo.Caponi schreef op 13 May 2003 @ 22:08:
Ik heb effe bootvis gedraait en kwam op 86 sec.
heeft iemand enig idee wat de driver "mrxsmb" inhoudt? die slorpt namelijk 28 seconden van me boottime op.
Kijk hier maar.
Dat is dus inclusief raid controller e.d., zonder dat meegeteld ong. 30-40 seconden. (Windows laat erg veel hier.)
Die moet eerst nog helemaal z'n pc booten, kan wel ff duren dusinternetinfo schreef op 15 May 2003 @ 13:45:
Wel leuk dat de TS niets meer zegt nadat wij een screenshot hebben gevraagt...
Wees consequent, maar niet altijd
inclusief dat duurt het ongeveer 1minuut en 35 seconden tot dat ik in win2k3 sp3 zit (ibculsief 3 seconden inloggen)
na die 1 min 35 kan ik ook echt wat doen.
owjah krijg ook nog OS selectie menu maar die druktte ik snel door
niet echt slecht vindt ik!
deze config draait denk ik al weer bijna 3 maanden
Het video-bios, het gewone bios en promise kaart zal een 20~25 sec duren, het duurt zo lang omdat m'n gewone bios de cdromspeler niet snel ziet, daar moet ik nog wat voor vinden.
even nog de specs:
Intel Pentium !!! 850 @ 1216 (143*8.5)
Aopen AX6BC (Intel 440BX chipset)
256 MB PC-133 TwinMOS (3-3-3) + 256MB PC-133 OEM (3-3-3)
Asus V7700 DeLuxe (geForce2 TI 64MB DDR: core @ 275, mem @ 450)
2x Apac Voodoo2 12MB - SLI
3Com FastEtherlink XL 10/100Mbit (3C905B-TX)
Promise Ultra100 Tx2
Maxtor DiamondMax Plus D740X 80GB 7200rpm (Maxtor 6 L080J4) @ UATA100
Geluidskaart Creative SoundBlaster16! ISA
CD-ROM OIPD42T OPC-K101/ST1
Operating System Windows XP SP1, Professional Edition, NL
en ik herrinner mij hierbij zelf aan dat ik weer eens, na 4~5 maanden, moet defraggen

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Compaq laptop (contura 410c), Windows95
8 MB geheugen, schijf van 330 MB
Na 1:15 min. is pc opgestart en schijf helemaal uitgerateld.
Vind ik niet slecht voor die specificaties.
Maar toen zat er nog win98 op..
/me Still waiting for that movie (or screenie)
[ Voor 9% gewijzigd door Ook op 16-05-2003 00:27 ]
en dat voor een "oude " T-Bird
systeem > ATARI 2600
Verwijderd
ik zou het niet weten ik krijg wel dagelijks winxp updates maar die vragen niet om een rebootCaponi schreef op 12 mei 2003 @ 14:07:
[...]
hoe krijg je dat voor elkaar dan? ik bedoel, minstens 1x per week installeer ik iets (meuktracker rulez) en dan moet ik ook vaak rebooten
wordt ook niet om gevraagd
zal wel een bug in SP2 zijn
Juist ja en dan niet echt op de goede manier. Want hij had al een degelijk topic daarover en dan opent hij er nóg een, plus dat hij nu dus aan het liegen is en kennelijk geen verstand van zaken heeft en zomaar een getal opnoemt, wat in deze tijd bijna nog onmogelijk is met XP enzo.DE_Michiel schreef op 15 May 2003 @ 22:40:
[...]
kijk, daar komt de aap uit de mouw.
hij wil gewoon weten hoe wij onze pc snel krijgen
Deze heeft toch maar even een TR gekregen
Die gelezen is...internetinfo schreef op 16 mei 2003 @ 14:27:
[...]
Juist ja en dan niet echt op de goede manier. Want hij had al een degelijk topic daarover en dan opent hij er nóg een, plus dat hij nu dus aan het liegen is en kennelijk geen verstand van zaken heeft en zomaar een getal opnoemt, wat in deze tijd bijna nog onmogelijk is met XP enzo.
Deze heeft toch maar even een TR gekregen

Beetje rare actie idd, maar de discussie in deze topic was wel goed te noemen bij vlagen. Op zich maakt de motivatie van de TS niet uit, er staan in de topic hier en daar goede tips waar iedereen wat aan kan hebben. Maar laten we het wel een beetje ontopic houden ipv af te geven op de TS- anders moet hij alsnog dicht, wat jammer zou zijn.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Asus A7V333
AMD Athlon XP 2000+
256 DDR pc2700
Windows XP
exact 46 s over (van fysieke startknop tot alles uitgerateld). Vondt ik zelf best snel, maar blijkbaar toch niet zo speciaal.
Maar nu is de vraag, dat creative splashscreen horende bij de geluidskaart (..duh
btw ik heb de search al gebruikt
Het zit ergens diep in de soundcard opties (ergens in de AudioHQ dacht ik, maar het is lang sinds ik met m'n SBLive zat te kuttenVerwijderd schreef op 16 May 2003 @ 15:30:
Ik doe er met dit :
Asus A7V333
AMD Athlon XP 2000+
256 DDR pc2700
Windows XP
exact 46 s over (van fysieke startknop tot alles uitgerateld). Vondt ik zelf best snel, maar blijkbaar toch niet zo speciaal.
Maar nu is de vraag, dat creative splashscreen horende bij de geluidskaart (..duh) kost natuurlijk , euhm, kostbare seconden. Maar hoe kan ik dat weg krijgen ?
btw ik heb de search al gebruikt

Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
1024MB PC2100 DDR 2x 512 (Dane-Elec)
MSI 845 Ultra
Windows XP Professional
2X Maxtor 80GB 2MB in raid "0" D.M.V. on-board promisse raid chip
leadtek GeForce4 TI4400
met dit alles boot ie in net iets over een minuut. zou eigenlijk sneller zijn maar omdat de raid adapter de schijven en de array nog moet herkennen (kost me zeker 15 seconden) duurt het wat langer. maarja het is toch maar 1x daags
Ik denk dat ik nog wel wat nuttigs heb toe te voegen aan dit topic
Allereerst wat heb ik gedaan om mn PC sneller te laten booten?
- Harddisk gedefragmenteerd met VoptXP
- Register opgeschoond met deJv16PowerTools Registry Cleaner
- BootVis 2 keer het booten laten optimaliseren
Wat is mijn is mijn huidige boottijd?
Van Powerknop tot Desktop (Mozilla opgestart): 32 seconden.
Screenie van BootVis
Configuratie:
- AMD XP1700 @ 2250Mhz
- Aopen AK77-8XN KT400
- WD400JB
- Samsung 256Mb DDR360 (180mhz)
- Geforce2 MX400
Operating System: Windows XP Pro
[ Voor 5% gewijzigd door Tweeke op 17-05-2003 19:48 ]
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Verwijderd
Windows XP pro
AMD 1700+ (1467 Mhz ofzo)
60 gyg IBM 7200rpm

2x 256 ddr Kingston 333 mhz
GFS 2 Pro 64 ddr
Mja kheb tijd zat
Verwijderd
een of ander asus flagship mobo slot ( 1 of a . weet niet )
samsung 64mb pc100
IBM 10G hardisk
voodoo 3 3500
windows complet loaded 40 sec.
Dit op me game-sys.
met XP home sp1.
en als ik vrijdag me Acer 432LC heb ( p4 2.53 ghz, 512mb DDR 266, 30 gig 4200rmp, Radeon 7500 64mb 128bit, Intel 845PE chipset, XP PRO ) dan kijk ik ff en! Ja dat is een laptop
Dan post ik daar ook ff me
[ Voor 55% gewijzigd door Roberto op 17-05-2003 20:30 ]
Je kan zelf ook uploaden bij www.theforumisdown.com of je neemt een account bij Tripod en upload hem daar.Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 20:54:
Ok guys ik heb een bootvis printscreen wie wil hem voor mij uploaden? email please thnx.
Hoor je toch wel te weten als Tweaker imo..

[ Voor 9% gewijzigd door Dennahz op 17-05-2003 21:00 ]
Ik geloof best dat BootVis bij jou 11 seconden aangeeft. Dat is best goed mogelijk.....bij mij zelf geeft BootVis 14,6 seconden aan met een niet al te verse WinXP pro install (zie paar posts terug voor screenshot).Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 20:54:
Ok guys ik heb een bootvis printscreen wie wil hem voor mij uploaden? email please thnx.
Wat wél bijzonder zou zijn, is als je gehele boottijd (dus vanaf fysieke startknop tot het starten van een progje) maar 11 seconden is.
Maar dat lijkt me simpelweg niet mogelijk en het is bovendien niet te bewijzen als je geen webcam o.i.d. hebt (BootVis meet nl. pas vanaf het moment dat de windows daadwerkelijk laadt)
Edit:
Nog een boottijd erbij: Iets meer dan twee-en-een-halve minuut vóór optimaliseren met onderstaande config (2e PC)
- K6-II 400
- 192Mb geheugen
- 5400 toeren WD-schijf
- onboard ATI Rage LT Pro
OS is Windows XP Pro SP1 met alle updates (behalve die ene zwaar vertragende hotfix natuurlijk......)
Na optimaliseren d.m.v. BootVis, Regcleaner en defragmentatie is het nog ongeveer anderhalve minuut...... das nog best te doen, toch?
[ Voor 25% gewijzigd door Tweeke op 17-05-2003 21:38 ]
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
als ik bootvis wil gebruiken om te tracen dan loopt windows vast bij het laad scherm
heb het nu al meerdere keren geprobeerd, maar hij blijft vastlopen
iemand nog ideeën om dit toch werkende te krijgen?
Heb jij iets bijzonders gedaan met betrekking tot je pagefile? Je boot is behoorlijk snel.Tweeke schreef op 17 mei 2003 @ 18:47:
*SCHOP*
Ik denk dat ik nog wel wat nuttigs heb toe te voegen aan dit topic
Allereerst wat heb ik gedaan om mn PC sneller te laten booten?
- Harddisk gedefragmenteerd met VoptXP
- Register opgeschoond met deJv16PowerTools Registry Cleaner
- BootVis 2 keer het booten laten optimaliseren
Wat is mijn is mijn huidige boottijd?
Van Powerknop tot Desktop (Mozilla opgestart): 32 seconden.
Screenie van BootVis
[afbeelding]
Configuratie:
- AMD XP1700 @ 2250Mhz
- Aopen AK77-8XN KT400
- WD400JB
- Samsung 256Mb DDR360 (180mhz)
- Geforce2 MX400
Operating System: Windows XP Pro
Ik heb jouw werkwijze eens aangehouden, maar ik krijg m'n boot niet sneller. En waar ik het meeste verlies is bij registry en pagefile. Ik heb m'n pagefile wat kleiner gemaakt en op een fixed size gezet, maar dat scheelt ook weinig.
Nope, ik heb niet aan de pagefile gezeten, ook niet aan het register.k7of9 schreef op 18 May 2003 @ 16:32:
[...]
Heb jij iets bijzonders gedaan met betrekking tot je pagefile? Je boot is behoorlijk snel.
Ik heb jouw werkwijze eens aangehouden, maar ik krijg m'n boot niet sneller. En waar ik het meeste verlies is bij registry en pagefile. Ik heb m'n pagefile wat kleiner gemaakt en op een fixed size gezet, maar dat scheelt ook weinig.
Maar ik ga nu ff kijken of het nog sneller kan als ik wat WinXP services uitzet. Op www.blackviper.com kan je precies zien welke services wel of niet uitgezet kunnen worden: zeer handige site
Als het me lukt om sneller te booten dan post ik wel weer ff een BootVis screenie
EDIT:
Jawel! Meer dan een halve seconde sneller!
[ Voor 10% gewijzigd door Tweeke op 18-05-2003 17:28 ]
is dat wat of kan dat better?
tis niet @ 2.65 maar gewoon @ 2.26 Ghz
[ Voor 36% gewijzigd door Mr Double B op 19-05-2003 11:55 ]
LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38
Doe ff wat aan het sceenshot, dit is wel érg layoutverneukendMr Double B schreef op 18 mei 2003 @ 23:33:
Mijn boot time met geladen: Zonealarm, norton antivirus, norton utilties, AIM, paltalk, 2x msn(4.7 / 5.0), winamp enz
[afbeelding]
is dat wat of kan dat better?
tis niet @ 2.65 maar gewoon @ 2.26 Ghz

Best snelle boottime. Maar hoe lang duurt je totale boot, heb je WinXP home of pro en wat heb je er aan gedaan om sneller te kunnen booten? Iets meer info geven dus....
iemandCrash-Override schreef op 18 May 2003 @ 16:21:
vdomme
als ik bootvis wil gebruiken om te tracen dan loopt windows vast bij het laad scherm
heb het nu al meerdere keren geprobeerd, maar hij blijft vastlopen
iemand nog ideeën om dit toch werkende te krijgen?
ik wil namelijk ook sneller kunnen booten
zo ik heb em aangepast en zoals je kan zien is totale boot zo rond de 37 sec ik heb Win Xp Pro met SP1 en alle updates (dus waarschijnlijk ook die slome hotfix) maar weet niet welke dat isTweeke schreef op 19 May 2003 @ 08:32:
[...]
Doe ff wat aan het sceenshot, dit is wel érg layoutverneukend![]()
Best snelle boottime. Maar hoe lang duurt je totale boot, heb je WinXP home of pro en wat heb je er aan gedaan om sneller te kunnen booten? Iets meer info geven dus....

wat ik gedaan heb is:
bootvis gedraaid toen geoptimaliseerd en toen kwam dit er uit :-D zal zo wel ff defragmenteren en dan nog eens doen kijken of dat veel scheelt
Ik zonet nog wat aan gepast en totale boot is nu 30 sec dus dat is al weer 7 seconde minder
[ Voor 7% gewijzigd door Mr Double B op 19-05-2003 12:31 ]
LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38
ASUS P4GE-VM
Intel 2.53 GHz
256 Mb DDR 266
Win XP sp1
in een netwerk met 2000 server
[ Voor 18% gewijzigd door wizzzzzz op 19-05-2003 12:51 ]
Zoek eens op de 'Microsoft Hellup! Hellup!' foraCrash-Override schreef op 19 May 2003 @ 10:55:
[...]
iemand
ik wil namelijk ook sneller kunnen booten
Ik kan er in ieder geval weinig over zeggen. Het kan aan van alles liggen: is je systeem bijvoorbeeld wel volledige stabiel? Draai Memtest en Prime95 voor een lange tijd, dan zit het hardwarematig gezien wel goed.
Maar het kan net zo goed zijn dat je Windows een beetje brak is door bepaalde drivers o.i.d.
Ik zou je kunnen aanraden om een frisse installatie te doen, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je daar geen zin in hebt.....
De betreffende vertragende hotfix heeft het nummer 811493. Om die te verwijderen doe je even: START -->INSTELLINGEN -->CONFIGURATIESCHERM --> SOFTWARE --> 811493 -->VERWIJDERENMr Double B schreef op 19 May 2003 @ 11:59:
[...]
zo ik heb em aangepast en zoals je kan zien is totale boot zo rond de 37 sec ik heb Win Xp Pro met SP1 en alle updates (dus waarschijnlijk ook die slome hotfix) maar weet niet welke dat is![]()
wat ik gedaan heb is:
bootvis gedraaid toen geoptimaliseerd en toen kwam dit er uit :-D zal zo wel ff defragmenteren en dan nog eens doen kijken of dat veel scheelt
Ik zonet nog wat aan gepast en totale boot is nu 30 sec dus dat is al weer 7 seconde minder
Met 'totale boot' bedoel ik trouwens de tijd vanaf het indrukken van je FYSIEKE aan/uit button tot het moment dat je een progje is gestart vanaf je bureaublad. Dit kan je dus NIET zien met BootVis, want die meet pas vanaf het moment dat Windows wordt geladen. Bedoel jij hetzelfde met 'totale boot'?
Ik ga ook nog ff wat proberen, ik kom vast wel onder die 13.26 seconden
EDIT: Jahoor, met een ruime marge zelfs
[ Voor 5% gewijzigd door Tweeke op 19-05-2003 13:48 ]
Verwijderd
Jammer genoeg moet ik dan op de resetknop rammen omdat m'n GF4 niet deftig geinitialiseerd wordt bij een cold boot (zonder V-mod heb ik dat probleem niet, maar who cares, I don't)
Alles samen dus een dikke 3 minuten alvorens ik iets met m'n PC kan doen.
Win2k prof SP2
XP2200 @ 2000Mhz @ 333 FSB
512MB PC2700
2 HD's
1 CD-RW
1 NIC
1 Soundcard
Verwijderd
KT7A-RAID 768MB-PC133 XP2100+ op 2Ghz
XP-Prof UK (NO f****** SP1)
Hibernate=uit
Classic Desktop
Icons=aan
HD=WD 60GB-ATA100 Slave IDE-0 aan WD Expert/18GB-ATA66-master
Boottijd van bootmenu tot "Welcome" en meteen daarna de achtergrond+Icons
Daarna ca. 5 seconden voor het laden van de virusscanner+MOBO-monitor , opruimen etc.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 16:29 ]
maar als ik dan op stage kom (vrijwel identiek systeem als de mijne (zelfs minder ram) dan snap ik echt niet hoe dat ding binnen 10 seconden kan opstarten
beide als OS winXP (en beide classic theme, natuurlijk thuis iets meer in de systray)
[ Voor 13% gewijzigd door Noedelsupke op 19-05-2003 16:32 ]
PIII 800@804 Mhz
Verwijderd
Op dit moment doet mijn machine er 1 minuut 20 over, vanaf uit naar inlogscherm.
Specs:
Win2k Server
Soltek 75FRN2-RL Golden Flame
AMD Athlon XP 2200+
512Mb (2x256, dual channel)
Services:
* standaard
* DHCP
* Interbase
Ik zal eens kijken of ik dit korter kan krijgen met bootvis. Volgens de reviews kan dit (nagelnieuwe, net een maand op de markt) bordje erg snel booten ivm. de concurrentie.
Heerlijk bordje trouwens (beetje off-topic), want Nvidia south bridge (itt. de 75FRN-L, die heeft bv. realtek sound), LAN, USB2, S-ATA raid en ATA-raid. Dat alles met een leuk kleurtje voor €120, wat wil een mens nog meer? (en snel: in de reviews regematig 1e of 2e, bv. IDE performance=retesnel)
BS. 2x256Mb dual channel is gewoon 512Mb.Ehh........gozer dan heb je waarschijnlijk iets fout gedaan want als je 2*256 MB RAM in Dual-Channel doet heb je 1Gig aan RAM als het goed is
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 16:39 ]

altijd handig om een zak chips te pakke
amd 2000+
win XP pro
ecs K7S5A
60 GB 7200 rpm
[ Voor 28% gewijzigd door Yemoke op 19-05-2003 16:43 ]
Verwijderd
2 minuten met mijn celly 375 (zie specs)
Verwijderd
Voordat je 'BULLSHIT' begint te brullen kun je natuurlijk aan Netwerk boot en Hibernate gaan denken.....Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 16:37:
Eerlijk gezegd lijkt elke tijd onder de 15 seconden mij behoorlijke BS. Voordat je PC uberhaupt begint met het booten van het OS zelf, ben je al zeker 5 seconden kwijt.
Verwijderd
Network boot of hybernate is in dit geval irrelevant. Je mobo-Post duurt al langer, daar ging het mij om.Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 16:45:
[...]
Voordat je 'BULLSHIT' begint te brullen kun je natuurlijk aan Netwerk boot en Hibernate gaan denken.....
Daarnaast is hier gevraagd naar boot-times, niet van wake-up-times. Network boot is langzamer dan gewoon boot. (want netwerk=langzamer dan IDE), tenzij iemand hier GBIT heeft liggen, maar dat betwijfel ik. En dan nog blijft het puntje mobo-post staan.
Verwijderd
1) Krompakjes zijn, afhankelijk van het model, soms sneller uit de Bios dan je denkt. Het zijn nu eenmaal geen tweakers-machines.
2) Netwerk boot van een Gigabit netwerk en een 1Gb Hibernate file kost maar 1 seconde voor het laden, de rest is rekenwerk voor de PC.
3) Waarom betwijfel je dat GBit kaarten gebruikt worden ? Prima oplossing voor grotere netwerken, en geen gepruts met HD's in de werkstations.
Verwijderd
Sneller uit het bios dan je denkt = minimaal 5 seconden. Overigens blijft dan nog steeds het fenomeen 'windows boot' over.Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 18:13:
Niet echt.
1) Krompakjes zijn, afhankelijk van het model, soms sneller uit de Bios dan je denkt. Het zijn nu eenmaal geen tweakers-machines.
Hier maak je een rekenfout. Een 1 Gygabyte hibernate file over een 1 gigabit netwerkverbinding = ca. 15 seconden. En dat 'rekenwerk' doet de PC ook langer over dan 1 a 2 seconden oid.2) Netwerk boot van een Gigabit netwerk en een 1Gb Hibernate file kost maar 1 seconde voor het laden, de rest is rekenwerk voor de PC.
En iedere tweaker hier heeft een groot netwerk thuis.. dit gaat over thuisspecs, en ik denk niet dat er veel tweakerstjes zijn met Gbit thuis.3) Waarom betwijfel je dat GBit kaarten gebruikt worden ? Prima oplossing voor grotere netwerken, en geen gepruts met HD's in de werkstations.
Pak nu eens een stopwatch, zet je computer ECHT uit, en druk op de aanknop. Je zult zien dat 15 sec. BS is.
NetjesTweeke schreef op 18 mei 2003 @ 16:47:
[...]
Nope, ik heb niet aan de pagefile gezeten, ook niet aan het register.
Maar ik ga nu ff kijken of het nog sneller kan als ik wat WinXP services uitzet. Op www.blackviper.com kan je precies zien welke services wel of niet uitgezet kunnen worden: zeer handige site![]()
Als het me lukt om sneller te booten dan post ik wel weer ff een BootVis screenie
EDIT:
Jawel! Meer dan een halve seconde sneller!Totale boot is nu 30 seconden.
[afbeelding]
Helaas kan ik niet hetzelfde zeggen
Ik heb:
• m'n register geschoont met jv16 Power Tools
• m'n pagefile verkleint (800MB) en tijdelijk naar een andere schijf gezet en daarna
• met O&O Defrag een defragmentatie op basis van access gedaan (meest gebruikte bestanden komen vooraan de schijf te staan)
• pagefile teruggezet op de systeempartitie
• met O&O Defrag bootdefragmentatie gedaan
• tweemaal geoptimized met BootVis
En wat is mijn resultaat......veel langzamere boot!
Ik zit nu op 26 secs

Wat mij opvalt is dat de grootste tijdverslinders nu drivers zijn, en dat er pas begonnen wordt met registry en pagefile nadat prefetching (duurt ook erg lang) en registry zijn afgewerkt. En uit screenshots van anderen kan ik zien dat dat anders kan
servides neemt bij mij overigens niet veel tijd in, die had ik eerder al allemaal nagelopen
Heeft iemand nog tips? Begint nu een principekwestie te worden

[ Voor 4% gewijzigd door k7of9 op 19-05-2003 20:12 ]
Verwijderd
0-10: pc gaat aan en komt in het bootmenu (windows 98 óf xp pro).
10-35: laden van XP tot aan welkom-scherm
35-60: laden van bureaublad, antivirus (Avast) en redelijk wat progjes.
Ik wil wel zeggen dat er nog een half virus op mijn pc staat waar het ook wel aan kan liggen. Alles werkt nog wel redelijk dus verander ik er nog niets aan.
Verwijderd
Weet je welk virus?Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 22:55:
[...]
Ik wil wel zeggen dat er nog een half virus op mijn pc staat waar het ook wel aan kan liggen. Alles werkt nog wel redelijk dus verander ik er nog niets aan.
Als het te maken heeft met je topic over msmsg.exe heb je misschien wel iets aan deze info
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 23:08 ]
De betreffende vertragende hotfix heeft het nummer 811493. Om die te verwijderen doe je even: START -->INSTELLINGEN -->CONFIGURATIESCHERM --> SOFTWARE --> 811493 -->VERWIJDEREN
Met 'totale boot' bedoel ik trouwens de tijd vanaf het indrukken van je FYSIEKE aan/uit button tot het moment dat je een progje is gestart vanaf je bureaublad. Dit kan je dus NIET zien met BootVis, want die meet pas vanaf het moment dat Windows wordt geladen. Bedoel jij hetzelfde met 'totale boot'?
Ik ga ook nog ff wat proberen, ik kom vast wel onder die 13.26 seconden
EDIT: Jahoor, met een ruime marge zelfs
en dat is nog steeds met die Hotfix erin
Verwijderd
Een denkfout telt altijd zwaarder dan een rekenfout.Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 18:49:
Hier maak je een rekenfout. Een 1 Gygabyte hibernate file over een 1 gigabit netwerkverbinding = ca. 15 seconden. En dat 'rekenwerk' doet de PC ook langer over dan 1 a 2 seconden oid.
Bij een hibernatefile van 1Gb is er natuurlijk geen 1Gb data in dat file, na compressie zal er niet meer dann 150 a 250 MB overblijven, uiteraard uitgaande van een 'lege' Windows.
Verder zit je, no offense, gewoon te zwetsen omdat je die 15 seconden en minder boot voor een werkstation niet wilt geloven..
AMD1700, WinXP, 2 HD schijven, 1 cdwriter, 1 dvdspeler, maar wel alle onnodige servcies uitgeschakeld, nog maar 13 actief
In 11 sec booten kan bij mij alleen met win98se.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Verwijderd
Ik denk eerder dat het andersom is. Mensen die over boottimes van onder de 15 seconden praten, zitten te zwetsen. En anders laat die bootvis screenie maar eens zien..Verder zit je, no offense, gewoon te zwetsen omdat je die 15 seconden en minder boot voor een werkstation niet wilt geloven..
en daarvoor $25 betalen of...Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 22:03:
De Startup Organizer van metaproducts is heel handig om makkelijk je startup tijd te verkorten door onzin uit te schakelen :
http://www.metaproducts.com/mp/mpProducts_Detail.asp?id=9
neem dan Startup ControlPanel gratis en ook nog makkelijk ook, scheelt iig weer bij de mensen die windows wat sneller willen laden
ff een opsomming om je pc sneller te laten starten
bij je bios moet je quick post aan hebben staan
je hd als eerste opstart optie zetten
bootvis draaien bij xp
onnodige processen uitzetten
hd regelmatig defragmenteren
[edit]
mijn boot met bootvis

daar zitten ook nog 5 sec bootmenu tussen en is m'n schijf niet gedrefragmenteerd
[ Voor 19% gewijzigd door EnsconcE op 20-05-2003 00:31 ]
Verwijderd
BTW: MR>Julliano had zeker niet verw8 dat ie antwoord zou krijgen op de vraag waar ie een pic kon hosten......erg "zwakjes" hoor

offtopic:
Ook lijkt men XP een stuk sneller geworden...alles draait soepeler...alleen nu nog een "soepele" virusscanner...
[ Voor 21% gewijzigd door Michael Knight op 20-05-2003 00:38 ]
Verwijderd
Verwijderd
Bij windows 98 wel, bij XP niet meer. Bij win98 ging hij staan wachten op de DHCP, XP gooit het in een eigen thread; dwz. ook al duurt het 5 minuten voordat hij een IP van de DHCP krijgt, je PC is wel gewoon opgestart. Bij win98 zou je boot dan 5 minuten duren.Ook schreef op 20 mei 2003 @ 11:04:
Ik heb hier (bijna) niets gehoord over DHCP of vast IP adres.. Ik dacht dat het ook een aantal secs scheelde als je je NIC gewoon een vast IP meegaf..?!
Iemand overigens enig idee waarom bootvis niet draait bij mij? Als ik de 'documentatie' lees, zie ik dat hij alleen werkt met pre-SP1 installaties, klopt dit?
Wat er nu gebeurd: ' optimize' werkt wel, daar komt hij helemaal doorheen zonder foutmeldingen. Ga ik echter zelf een boot tracen, dan loopt hij tijdens het booten vast en is de enige methode, om weer een werkend systeem te krijgen, terugstappen naar een restore point. Ik heb voor alle hardware de laatste drivers geinstalleerd, alle drivers zijn gecertificeerd en alle windows updates zijn geinstalleerd. Voor de rest geen software geinstalleerd. Swap op een eigen partitie, register gecleaned.
Systeem:
Soltek 75FRN2-RL (nForce2 + nForce SB)
AMD XP 2200+
2x256 'witmerk' 333 DDR cl 2,5
350W Enermax
1x80Gb 7200 ATA133 IDE (8Mb)
1x20Gb 7200 ATA 133 IDE (2Mb)
Geforce 2 Pro (MSI 8831)
Writer (Samsung 8x4x32)
DVD (lite-on)
Hauppauge WinTV
USB muis (logitech MX700)
PS2 Keyb (cherry)
Palm M515 (USB)
Nee, BootVis zou ook gewoon onder XP SP1 moeten werken.Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 12:29:
[...]
Iemand overigens enig idee waarom bootvis niet draait bij mij? Als ik de 'documentatie' lees, zie ik dat hij alleen werkt met pre-SP1 installaties, klopt dit?
Wat er nu gebeurd: ' optimize' werkt wel, daar komt hij helemaal doorheen zonder foutmeldingen. Ga ik echter zelf een boot tracen, dan loopt hij tijdens het booten vast en is de enige methode, om weer een werkend systeem te krijgen, terugstappen naar een restore point. Ik heb voor alle hardware de laatste drivers geinstalleerd, alle drivers zijn gecertificeerd en alle windows updates zijn geinstalleerd. Voor de rest geen software geinstalleerd. Swap op een eigen partitie, register gecleaned.
Waar loopt BootVis dan vast? Zit je dan al op je desktop? Loopt het systeem echt vast of verschijnt BootVis zelf alleen vast? Het kan namelijk wel een tijdje duren voor BootVis weer verschijnt na een trace.
Verwijderd
Offtopic: ik heb morgen ook een acer aspire 1600 zal me bootime dan ook eens postenVerwijderd schreef op 19 May 2003 @ 12:53:
knop-desktop xp-pro 30 sec, acer aspire 1600 (super game laptop)
offtopic : lekker met radeon 9000
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:05
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Klopt, zag het topic al vanaf het begin en iemand die al zo dom zit te liegen in begin post is niet de moeite waard om op te reagereninternetinfo schreef op 15 mei 2003 @ 13:45:
Wel leuk dat de TS niets meer zegt nadat wij een screenshot hebben gevraagt...

Ontopic: 65 seconden, amd xp 200+, 512 Mb Kingston DDR. Vind ook niet echt belangrijk
42sec -> Welkomst scherm (ya right)
51sec -> Bereaublad volledig zichtbaar (na resolutie switch van monitor, heel vaag..)
62sec -> Alle programma`s volledig beschikbaar
Heb geen enkele start/boot uptimizer/speed-up/what ever gebruikt, alleen die overbodige opstart-progs. Norton, print/scan programma en webcam software worden alleen geladen. Snel genoeg naar mijn mening... toch?
Specs: zie sig.
Use the Search Luke...
Verwijderd
Hij loopt echt vast bij de 'microsoft windows XP' scherm, met dat lopende blauwe balkje. Dat balkje gaat op een ogenblik stilstaan, en daar staat ie een uur later nog. Geen schijfactiviteit oid en alleen een harde reset werkt nog. Daarna booten in safe mode, dan komt Bootvis wel tevoorschijn maar is er geen .bin file zegt ie..k7of9 schreef op 20 May 2003 @ 18:09:
[...]
Nee, BootVis zou ook gewoon onder XP SP1 moeten werken.
Waar loopt BootVis dan vast? Zit je dan al op je desktop? Loopt het systeem echt vast of verschijnt BootVis zelf alleen vast? Het kan namelijk wel een tijdje duren voor BootVis weer verschijnt na een trace.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Verwijderd
want:
opstarten:
hey ik heb s-ata
*zoek*
hey in heb onboard lan!
*zoek*
hey ik heb een scsi kaart!
*zoek*
hey ik wil booten van cd
*zoek cd*
hey ik heb windows XP gevonden *opstart*
en aangezien ik een 650 @ 256mb ram heb kan et lang duuren
ene xp even nog teste
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 04:20 ]
Verwijderd
Dat zoeken kun je uitschakelen hoor.. Bios --> advanced --> kijk eens bij boot[
en aangezien ik een 650 @ 256mb ram heb kan et lang duuren
ene xp even nog teste
Verwijderd
axp 2ghz
512mb ram
maxtor 200gb hdd op promise controller
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 04:48 ]
Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
Bios Snel 7 seconden klaar
Boot sector zoek zoek zoek.... 15 sec
Windows XP 12 sec
Welcome scherm 23 sec
Programma's opstarten 3 sec
Moet weer een keer bootvis laten lopen
CPU: Athlon XP 2000+
RAM: 640MB 2100pc
20GB Maxtor 7200
60GB WD 7200
Asus P3B-F, P2-333 @ 400, 128M, Maxtor 5GB 5400rpm (~6jr oud): 2min (Windows XP Pro)
Dell Optiplex GXa, P2-266, 192M, 2GB Maxtor 5400rpm (~5jr oud): 4-5min (Windows 2003 Enterprise Server - maar deze reboot gemiddeld eens in de 2 maanden, dus dan maakt die 5min niet uit
Laptop Dell Latitude 600, P3-1GHz, 256M, 40GB 5400rpm: ~1.5 min (Windows XP Pro)
Laptop Compaq Armada 1592DT, P233MMX, 32M, 3.2GB Fujitsu 2.5"HD (4200rpm, PIO3): 1min. (Windows 98)
Philips MSX2 NMS8280, 256K RAM, 3.58MHz Z80: ~5sec
Super Nintendo: afhankelijk van de game, gemiddeld zo'n 1 sec.
Nintendo GameCube: afhankelijk van game, gemiddeld zo'n 20sec denk ik.
[ Voor 37% gewijzigd door DynaMikeY op 21-05-2003 12:07 ]
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Verwijderd
//offtopic:We Are Borg schreef op 20 mei 2003 @ 20:31:
[...]
Klopt, zag het topic al vanaf het begin en iemand die al zo dom zit te liegen in begin post is niet de moeite waard om op te reageren
Ontopic: 65 seconden, amd xp 200+, 512 Mb Kingston DDR. Vind ook niet echt belangrijk
Wheee We are Borg, je hebt de langzaamste Athlon XP van ons allemaal.
Voeg hem gauw toe aan de Grote Underclock topic.
//Ontopic
Maar goed, van Mr. Julliano zullen we waarschijnlijk niks meer horen.
Ik weet niet zelf wat mijn boottime is, maar zal ut van de week eens uitproberen.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen