Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13308

Anoniem: 25556 schreef op 19 May 2003 @ 16:37:
Eerlijk gezegd lijkt elke tijd onder de 15 seconden mij behoorlijke BS. Voordat je PC uberhaupt begint met het booten van het OS zelf, ben je al zeker 5 seconden kwijt.
Voordat je 'BULLSHIT' begint te brullen kun je natuurlijk aan Netwerk boot en Hibernate gaan denken..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Anoniem: 13308 schreef op 19 mei 2003 @ 16:45:
[...]

Voordat je 'BULLSHIT' begint te brullen kun je natuurlijk aan Netwerk boot en Hibernate gaan denken..... ;)
Network boot of hybernate is in dit geval irrelevant. Je mobo-Post duurt al langer, daar ging het mij om.

Daarnaast is hier gevraagd naar boot-times, niet van wake-up-times. Network boot is langzamer dan gewoon boot. (want netwerk=langzamer dan IDE), tenzij iemand hier GBIT heeft liggen, maar dat betwijfel ik. En dan nog blijft het puntje mobo-post staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet echt.

1) Krompakjes zijn, afhankelijk van het model, soms sneller uit de Bios dan je denkt. Het zijn nu eenmaal geen tweakers-machines.

2) Netwerk boot van een Gigabit netwerk en een 1Gb Hibernate file kost maar 1 seconde voor het laden, de rest is rekenwerk voor de PC.

3) Waarom betwijfel je dat GBit kaarten gebruikt worden ? Prima oplossing voor grotere netwerken, en geen gepruts met HD's in de werkstations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13308 schreef op 19 mei 2003 @ 18:13:
Niet echt.

1) Krompakjes zijn, afhankelijk van het model, soms sneller uit de Bios dan je denkt. Het zijn nu eenmaal geen tweakers-machines.
Sneller uit het bios dan je denkt = minimaal 5 seconden. Overigens blijft dan nog steeds het fenomeen 'windows boot' over.
2) Netwerk boot van een Gigabit netwerk en een 1Gb Hibernate file kost maar 1 seconde voor het laden, de rest is rekenwerk voor de PC.
Hier maak je een rekenfout. Een 1 Gygabyte hibernate file over een 1 gigabit netwerkverbinding = ca. 15 seconden. En dat 'rekenwerk' doet de PC ook langer over dan 1 a 2 seconden oid.
3) Waarom betwijfel je dat GBit kaarten gebruikt worden ? Prima oplossing voor grotere netwerken, en geen gepruts met HD's in de werkstations.
En iedere tweaker hier heeft een groot netwerk thuis.. dit gaat over thuisspecs, en ik denk niet dat er veel tweakerstjes zijn met Gbit thuis.

Pak nu eens een stopwatch, zet je computer ECHT uit, en druk op de aanknop. Je zult zien dat 15 sec. BS is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 13:24
Tweeke schreef op 18 mei 2003 @ 16:47:
[...]
Nope, ik heb niet aan de pagefile gezeten, ook niet aan het register.

Maar ik ga nu ff kijken of het nog sneller kan als ik wat WinXP services uitzet. Op www.blackviper.com kan je precies zien welke services wel of niet uitgezet kunnen worden: zeer handige site :D

Als het me lukt om sneller te booten dan post ik wel weer ff een BootVis screenie :)

EDIT:
Jawel! Meer dan een halve seconde sneller! :+ Totale boot is nu 30 seconden.

[afbeelding]
Netjes :)

Helaas kan ik niet hetzelfde zeggen :( :'(

Ik heb:

• m'n register geschoont met jv16 Power Tools
• m'n pagefile verkleint (800MB) en tijdelijk naar een andere schijf gezet en daarna
• met O&O Defrag een defragmentatie op basis van access gedaan (meest gebruikte bestanden komen vooraan de schijf te staan)
• pagefile teruggezet op de systeempartitie
• met O&O Defrag bootdefragmentatie gedaan
• tweemaal geoptimized met BootVis

En wat is mijn resultaat......veel langzamere boot!
Ik zit nu op 26 secs :/ Onacceptabel! :( :P

Wat mij opvalt is dat de grootste tijdverslinders nu drivers zijn, en dat er pas begonnen wordt met registry en pagefile nadat prefetching (duurt ook erg lang) en registry zijn afgewerkt. En uit screenshots van anderen kan ik zien dat dat anders kan

servides neemt bij mij overigens niet veel tijd in, die had ik eerder al allemaal nagelopen
Heeft iemand nog tips? Begint nu een principekwestie te worden 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door k7of9 op 19-05-2003 20:12 ]

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4479

Bij mij duurt het eigenlijk veels te lang:
0-10: pc gaat aan en komt in het bootmenu (windows 98 óf xp pro).
10-35: laden van XP tot aan welkom-scherm
35-60: laden van bureaublad, antivirus (Avast) en redelijk wat progjes.

Ik wil wel zeggen dat er nog een half virus op mijn pc staat waar het ook wel aan kan liggen. Alles werkt nog wel redelijk dus verander ik er nog niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17720

Anoniem: 4479 schreef op 19 mei 2003 @ 22:55:
[...]

Ik wil wel zeggen dat er nog een half virus op mijn pc staat waar het ook wel aan kan liggen. Alles werkt nog wel redelijk dus verander ik er nog niets aan.
Weet je welk virus?

Als het te maken heeft met je topic over msmsg.exe heb je misschien wel iets aan deze info ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 17720 op 19-05-2003 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-05 10:46
WinXP: 38 seconden na power-on heb ik m'n bureaublad, 4 seconden daarna geen zandloper meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-04 23:08
[...]
De betreffende vertragende hotfix heeft het nummer 811493. Om die te verwijderen doe je even: START -->INSTELLINGEN -->CONFIGURATIESCHERM --> SOFTWARE --> 811493 -->VERWIJDEREN

Met 'totale boot' bedoel ik trouwens de tijd vanaf het indrukken van je FYSIEKE aan/uit button tot het moment dat je een progje is gestart vanaf je bureaublad. Dit kan je dus NIET zien met BootVis, want die meet pas vanaf het moment dat Windows wordt geladen. Bedoel jij hetzelfde met 'totale boot'? :)

Ik ga ook nog ff wat proberen, ik kom vast wel onder die 13.26 seconden >:)

EDIT: Jahoor, met een ruime marge zelfs :+ : [afbeelding][/quote]

:P :9 :P Hehe ben weer iets sneller :+ :
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/brianbolks/kleinboot.JPG

en dat is nog steeds met die Hotfix erin >:)

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556 schreef op 19 May 2003 @ 18:49:
Hier maak je een rekenfout. Een 1 Gygabyte hibernate file over een 1 gigabit netwerkverbinding = ca. 15 seconden. En dat 'rekenwerk' doet de PC ook langer over dan 1 a 2 seconden oid.
Een denkfout telt altijd zwaarder dan een rekenfout.

Bij een hibernatefile van 1Gb is er natuurlijk geen 1Gb data in dat file, na compressie zal er niet meer dann 150 a 250 MB overblijven, uiteraard uitgaande van een 'lege' Windows.

Verder zit je, no offense, gewoon te zwetsen omdat je die 15 seconden en minder boot voor een werkstation niet wilt geloven.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Knop indrukken tot volledig uitgeboot (=dat ik ook echt wat kan doen op mijn pc) kaal 50 sec. Zonealarm Logitech en pivot software komt er nog 10 a 15 sec bij.
AMD1700, WinXP, 2 HD schijven, 1 cdwriter, 1 dvdspeler, maar wel alle onnodige servcies uitgeschakeld, nog maar 13 actief

In 11 sec booten kan bij mij alleen met win98se.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verder zit je, no offense, gewoon te zwetsen omdat je die 15 seconden en minder boot voor een werkstation niet wilt geloven.. ;)
Ik denk eerder dat het andersom is. Mensen die over boottimes van onder de 15 seconden praten, zitten te zwetsen. En anders laat die bootvis screenie maar eens zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 08:48
Anoniem: 48079 schreef op 11 May 2003 @ 22:03:
De Startup Organizer van metaproducts is heel handig om makkelijk je startup tijd te verkorten door onzin uit te schakelen :

http://www.metaproducts.com/mp/mpProducts_Detail.asp?id=9
en daarvoor $25 betalen of... ;)

neem dan Startup ControlPanel gratis en ook nog makkelijk ook, scheelt iig weer bij de mensen die windows wat sneller willen laden

ff een opsomming om je pc sneller te laten starten
bij je bios moet je quick post aan hebben staan
je hd als eerste opstart optie zetten
bootvis draaien bij xp
onnodige processen uitzetten
hd regelmatig defragmenteren

[edit]
mijn boot met bootvis
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ensconceboot.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ensconcebootprocess.jpg
daar zitten ook nog 5 sec bootmenu tussen en is m'n schijf niet gedrefragmenteerd

[ Voor 19% gewijzigd door EnsconcE op 20-05-2003 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de gein ben ik bezig XP te installeren.. had eerst w2k server, die deed er iets van anderhalve minuut over.. ben nieuwsgierig wat XP er van bakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Pff, boottime, geen flauw idee, maar de SCSI bootloader en de netwerkkaart die eerst wil babbelen met @home tellen er ook een goed aantal (schat al met al 15 seconden) aan op. Nooit echt de behoefte gehad om dit te fixen though. Kan ik nog ff naar de koelkast wandelen ondertussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flauwekul
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-05 14:58
Gister geoptimaliseert met bootvis geeft bij mij 25.83 sec en dat was voor bootvis 66 sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ok dan...na een WinXP defrag van bijna 2 uur (nooit gedefragged sinds laatste install van januari) boot men computer nu 4 á 5 seconden sneller..... een flinke vooruitgang mag ik zegge...

BTW: MR>Julliano had zeker niet verw8 dat ie antwoord zou krijgen op de vraag waar ie een pic kon hosten......erg "zwakjes" hoor :O :O :O

offtopic:
Ook lijkt men XP een stuk sneller geworden...alles draait soepeler...alleen nu nog een "soepele" virusscanner...

[ Voor 21% gewijzigd door Michael Knight op 20-05-2003 00:38 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij boot wel sneller (ca. 60 sec), maar bootdisk wil bij mij niet draaien.. hij loopt vast tijdens het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Ik heb hier (bijna) niets gehoord over DHCP of vast IP adres.. Ik dacht dat het ook een aantal secs scheelde als je je NIC gewoon een vast IP meegaf..?!

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook schreef op 20 mei 2003 @ 11:04:
Ik heb hier (bijna) niets gehoord over DHCP of vast IP adres.. Ik dacht dat het ook een aantal secs scheelde als je je NIC gewoon een vast IP meegaf..?!
Bij windows 98 wel, bij XP niet meer. Bij win98 ging hij staan wachten op de DHCP, XP gooit het in een eigen thread; dwz. ook al duurt het 5 minuten voordat hij een IP van de DHCP krijgt, je PC is wel gewoon opgestart. Bij win98 zou je boot dan 5 minuten duren.

Iemand overigens enig idee waarom bootvis niet draait bij mij? Als ik de 'documentatie' lees, zie ik dat hij alleen werkt met pre-SP1 installaties, klopt dit?

Wat er nu gebeurd: ' optimize' werkt wel, daar komt hij helemaal doorheen zonder foutmeldingen. Ga ik echter zelf een boot tracen, dan loopt hij tijdens het booten vast en is de enige methode, om weer een werkend systeem te krijgen, terugstappen naar een restore point. Ik heb voor alle hardware de laatste drivers geinstalleerd, alle drivers zijn gecertificeerd en alle windows updates zijn geinstalleerd. Voor de rest geen software geinstalleerd. Swap op een eigen partitie, register gecleaned.

Systeem:
Soltek 75FRN2-RL (nForce2 + nForce SB)
AMD XP 2200+
2x256 'witmerk' 333 DDR cl 2,5
350W Enermax
1x80Gb 7200 ATA133 IDE (8Mb)
1x20Gb 7200 ATA 133 IDE (2Mb)
Geforce 2 Pro (MSI 8831)
Writer (Samsung 8x4x32)
DVD (lite-on)
Hauppauge WinTV
USB muis (logitech MX700)
PS2 Keyb (cherry)
Palm M515 (USB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Laatst online: 12-05 13:24
Anoniem: 25556 schreef op 20 mei 2003 @ 12:29:
[...]
Iemand overigens enig idee waarom bootvis niet draait bij mij? Als ik de 'documentatie' lees, zie ik dat hij alleen werkt met pre-SP1 installaties, klopt dit?

Wat er nu gebeurd: ' optimize' werkt wel, daar komt hij helemaal doorheen zonder foutmeldingen. Ga ik echter zelf een boot tracen, dan loopt hij tijdens het booten vast en is de enige methode, om weer een werkend systeem te krijgen, terugstappen naar een restore point. Ik heb voor alle hardware de laatste drivers geinstalleerd, alle drivers zijn gecertificeerd en alle windows updates zijn geinstalleerd. Voor de rest geen software geinstalleerd. Swap op een eigen partitie, register gecleaned.
Nee, BootVis zou ook gewoon onder XP SP1 moeten werken.

Waar loopt BootVis dan vast? Zit je dan al op je desktop? Loopt het systeem echt vast of verschijnt BootVis zelf alleen vast? Het kan namelijk wel een tijdje duren voor BootVis weer verschijnt na een trace.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68788

Anoniem: 36785 schreef op 19 May 2003 @ 12:53:
knop-desktop xp-pro 30 sec, acer aspire 1600 (super game laptop)
Offtopic: ik heb morgen ook een acer aspire 1600 zal me bootime dan ook eens posten

offtopic : lekker met radeon 9000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:18

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
internetinfo schreef op 15 mei 2003 @ 13:45:
Wel leuk dat de TS niets meer zegt nadat wij een screenshot hebben gevraagt...
Klopt, zag het topic al vanaf het begin en iemand die al zo dom zit te liegen in begin post is niet de moeite waard om op te reageren :z

Ontopic: 65 seconden, amd xp 200+, 512 Mb Kingston DDR. Vind ook niet echt belangrijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 22:14

Silentpuma

To much mind...

12sec -> Win XP opstartscherm
42sec -> Welkomst scherm (ya right)
51sec -> Bereaublad volledig zichtbaar (na resolutie switch van monitor, heel vaag..)
62sec -> Alle programma`s volledig beschikbaar

Heb geen enkele start/boot uptimizer/speed-up/what ever gebruikt, alleen die overbodige opstart-progs. Norton, print/scan programma en webcam software worden alleen geladen. Snel genoeg naar mijn mening... toch?

Specs: zie sig.

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

k7of9 schreef op 20 May 2003 @ 18:09:
[...]

Nee, BootVis zou ook gewoon onder XP SP1 moeten werken.

Waar loopt BootVis dan vast? Zit je dan al op je desktop? Loopt het systeem echt vast of verschijnt BootVis zelf alleen vast? Het kan namelijk wel een tijdje duren voor BootVis weer verschijnt na een trace.
Hij loopt echt vast bij de 'microsoft windows XP' scherm, met dat lopende blauwe balkje. Dat balkje gaat op een ogenblik stilstaan, en daar staat ie een uur later nog. Geen schijfactiviteit oid en alleen een harde reset werkt nog. Daarna booten in safe mode, dan komt Bootvis wel tevoorschijn maar is er geen .bin file zegt ie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem met bootvis dat hij vastloopt bij het XP scherm met het balkje. Vandaag lukte een safereboot niet eens normaal en pas na vele keren opnieuw booten kwam ik weer in XP en werd mij vrolijk verteld dat er idd geen info in de .bin file staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24670

3 minuten ofzo
want:

opstarten:

hey ik heb s-ata
*zoek*

hey in heb onboard lan!
*zoek*

hey ik heb een scsi kaart!
*zoek*

hey ik wil booten van cd
*zoek cd*

hey ik heb windows XP gevonden *opstart*

en aangezien ik een 650 @ 256mb ram heb kan et lang duuren

ene xp even nog teste :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 24670 op 21-05-2003 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[
en aangezien ik een 650 @ 256mb ram heb kan et lang duuren

ene xp even nog teste :)
Dat zoeken kun je uitschakelen hoor.. Bios --> advanced --> kijk eens bij boot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83126

1min ofzo? geen idee reboot me pc maar paar keer per week en als ik dat doe maak ik van de gelegenheid gebruik om te pissen oid. Dus zeker weten doe ik het niet.... en ga echt niet met een stopwatch kijken wat het precies is want dat vind ik dom.

axp 2ghz
512mb ram
maxtor 200gb hdd op promise controller

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 83126 op 21-05-2003 04:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:05

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

* hufkes heeft geen boot :P

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visjes
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 23:38

Visjes

Blub........

Mijn boot tijd 1 minuut

Bios Snel 7 seconden klaar
Boot sector zoek zoek zoek.... 15 sec
Windows XP 12 sec
Welcome scherm 23 sec
Programma's opstarten 3 sec

Moet weer een keer bootvis laten lopen

CPU: Athlon XP 2000+
RAM: 640MB 2100pc
20GB Maxtor 7200
60GB WD 7200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 23:21

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Asus CUSL2-C, P3-1000 @ 1155, 512M, Maxtor 60GB 7200rpm plus9 : +/- 30sec (Windows XP Pro)

Asus P3B-F, P2-333 @ 400, 128M, Maxtor 5GB 5400rpm (~6jr oud): 2min (Windows XP Pro)

Dell Optiplex GXa, P2-266, 192M, 2GB Maxtor 5400rpm (~5jr oud): 4-5min (Windows 2003 Enterprise Server - maar deze reboot gemiddeld eens in de 2 maanden, dus dan maakt die 5min niet uit :))

Laptop Dell Latitude 600, P3-1GHz, 256M, 40GB 5400rpm: ~1.5 min (Windows XP Pro)

Laptop Compaq Armada 1592DT, P233MMX, 32M, 3.2GB Fujitsu 2.5"HD (4200rpm, PIO3): 1min. (Windows 98)

Philips MSX2 NMS8280, 256K RAM, 3.58MHz Z80: ~5sec 8-)

Super Nintendo: afhankelijk van de game, gemiddeld zo'n 1 sec.

Nintendo GameCube: afhankelijk van game, gemiddeld zo'n 20sec denk ik.

[ Voor 37% gewijzigd door DynaMikeY op 21-05-2003 12:07 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41331

We Are Borg schreef op 20 mei 2003 @ 20:31:
[...]

Klopt, zag het topic al vanaf het begin en iemand die al zo dom zit te liegen in begin post is niet de moeite waard om op te reageren :z

Ontopic: 65 seconden, amd xp 200+, 512 Mb Kingston DDR. Vind ook niet echt belangrijk :P
//offtopic:

Wheee We are Borg, je hebt de langzaamste Athlon XP van ons allemaal. _/-\o_
Voeg hem gauw toe aan de Grote Underclock topic. :Y)

//Ontopic

Maar goed, van Mr. Julliano zullen we waarschijnlijk niks meer horen.
Ik weet niet zelf wat mijn boottime is, maar zal ut van de week eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 11:23
van het indrukken van de knop tot in windowsME duurt het 25 seconden. met 256MB PC2100 en een 1800+ XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 09:30

MaDLiVe

.-Observer-.

Aangezien ik vaak hibernate gebruik luttele seconden. Mijn echte boottijd zit rond de 30 seconden. Raidcontroller--> zoeken van 4 schijven. 2x Maxtor dx740@raid0 @hpt374.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Pagina: 1 2 3 Laatste