Toon posts:

[WinXP] Removable Storage-service; FOETSJIE !

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig mijn nieuwe Sony SDT-9000 aan de praat te krijgen onder XP :) Een waar feest maar het wil niet lukken. Ik gebruik nu NovaBackUp maar het formatten van een tape duur veel te lang, en failed dus als het ware. Als ik de backup funcite van winsows zelf gebruik dat krij ik de volden de message als ik het opstart:

"Back-up kan geen verbinding maken met Removable Storage-service. Deze service is nodg om tapastations en andere back-upapparaten te kunnen gebruiken.

Sluit Back-up af en start de Removable Storage-service via het onderdeel Services in het Microsoft Management Console."

Nu het probleem; Removable Storage-service staat niet bij de services. Alles drivers enzo zijn goed geinstalled, maarja het mag niet baten. Op microsoft.com kan ik ook niet veel vinden, TechNet dus ook niet.

Heeft iemand hier ook ervaring mee ?

Is het overigens wijzelijk om een ander backup-programma te raadplegen dan NovaBackup ?? Ik vind het wel goed werken altijd. Of zijn er beter opties waar ik ook veen een trail van kan proberen ??

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 16:21 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik heb het OS in de titel gezet.. zie ook: De WOS Policy

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ow thnx ! Ik moet daar nog steeds aan wennen :)

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand hier nou een oplossing voor ??

Verwijderd

Topicstarter
Dacht dat hier zoveel kennis was :( |:(

Verwijderd

Vraag 1: Heb je XP Home Edition?? Bij mijn Prof Edition heb ik WEL Removable Storage staan in de services en in de Administrative Tools.

Vraag 2: Heb je al in de KB van Sony gesnuffeld en daar de nieuwste drivers en diagnostics tools vandaan gehaald?

Vraag 3: Staan er nog onbekende apparaten in je Device Management?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 19:31:
Vraag 1: Heb je XP Home Edition?? Bij mijn Prof Edition heb ik WEL Removable Storage staan in de services en in de Administrative Tools.

Ik heb overal prof geinstalled hier maar bij geen enkele zie ik bij de services Romovable Storage staan. Het kan zijn dat deze pas toegevoegd wordt wanneer je zo''n device hebt hangen, maar aan het sys waar die aan hangt verschijnt ie nog steeds niet :s

Vraag 2: Heb je al in de KB van Sony gesnuffeld en daar de nieuwste drivers en diagnostics tools vandaan gehaald?

Helaas daar surfte ik een maand geleden ook al rond toen mij device dus kapot was. De drivers die daar staan zijn niet goed, als je ze installed dan krijgt mijn SDT-9000 een uitroeptekentje in het apparaatbeheer. Conclusie.... ik pak de XP-drivers en dan ziet ie de device wel.

Vraag 3: Staan er nog onbekende apparaten in je Device Management?

Nope

Verwijderd

Even een korte reaktie; daarna kom ik er morgen wel op terug:

1) Ben je wel lid van de Admin-groep of, als je in een domein hangt, lid van de Backup Operators?

2) Dat formatteer-probleem; welk file-system probeer je de tape mee te formatteren?

3) Worden er nog eisen gesteld aan die drive voor wat betreft de aansluitingen (IDE: master/slave/cable-select; SCSI:ID0-7/Terminated; USB:wel/niet als eerste device, wel/niet doorgelust?). Kan je daarvan iets vinden in de handleiding?

*edit*
Hier bij Microsoft en hier bij The Elder Geek staat ook nog het een en ander over removable storage. Misschien kan je aan de hand van het schema van laatstgenoemde de services handmatig starten ofzo.
*end edit*

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 23:46 . Reden: URL vergeten. ]

Verwijderd

Topicstarter
1) Yeps ik ben admin, dus dan ben je gelijk ook backup-admin

2) Bij mijn weten bestaat in dat programma wat ik gebruik niet de mogelijkheid aan te geven welk fyle-system je kunt gebruiken. Het is standaard ingesteld dus.

3) Het is het enige device aan de SCSI kaart. Ik heb hem voor de aansluitingsmogelijkheid zoals ik hem nu heb van Sony terug gekrgen met de juiste instellingen. Hij staat op ID 5 Parity staat aan uit mijn hoofd en Termintation ook.

*edit*
Ik ga het even lezen :) THNX ! :)

Verwijderd

Topicstarter
Werkt nog niet :(

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ja, en nu is het genoeg. Dit is de zoveelste keer dat je je topic loopt kicken. Dit topic gaat dicht, je mag morgen een nieuw topic aanmaken. De aankomende 24 uur mag je je verdiepen in de FAQ

Lees metname de Huisregels en het Forumsurvival goed door...

Tot morgen 17:30 uur... en vergeet niet om de WOS Policy toe te passen als je een nieuw topic aanmaakt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Han op 13-05-2003 17:55 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.