Tuurlijk is er steeds beter, maar zie de topictitel: het gaat over high-end. Dat betekent bij mij niet perse superduur (150 euro voor een geluidskaart is bijna te goedkoop op een high-end schaal dunkt me), maar enig "purisme" is dan best geoorloofd toch?Madrox schreef op 12 August 2003 @ 07:00:
tja, voor de puristen is er altijd iets "beters" . Maar hoeveel gebruiken daadwerkelijk 256biten bovendien, als je het toch zo goed mogelijk wil hebben heb je natuurlijk een CD-speler met ingebouwde DA/AD converter of een aparte....
Heb je aan een simpel kaartje met Digitale uitgang voldoende.....
Ik denk dat je gelijk hebt dat er prima geluid te halen is uit een SBLive, maar die hoort dan toch meer in een topic "[mp3] voor scholierenprijs - welke geluidskaart?" thuis.
Nu we het toch al over de Live hebben - ik las ergens dat veel mensen hem slecht vinden omdat ze in het Windows Sound-configuratievenster de samplerateconversiekwaliteit op Good hebben staan, ipv op Best. Aangezien ik die zonder luisteren al op Best had gezet is het me nooit opgevallen, maar misschien is het voor iemand een tip? En natuurlijk helpt anders de SSRC plugin voor Winamp.